ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

ΕΡΩΤΗΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ


ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Δημοκρατική Συμμαχία

Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
κ. Δ. Ρέππα

ΕΡΩΤΗΣΗ
Αθήνα, 28/2/2011
                             
ΘΕΜΑ: Επαναφορά των δρομολογίων του ΟΣΕ στη γραμμή Φλώρινας-Θεσσαλονίκης

Πριν λίγα μόλις χρόνια, πραγματοποιήθηκαν με κοινοτική χρηματοδότηση, ύψους 80 εκατ. ευρώ,  έργα ανακαίνισης και βελτίωσης στη γραμμή Θεσσαλονίκης - Φλώρινας που είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου διαδρομής στις 2 ώρες περίπου. Κατόπιν, δρομολογήθηκαν 5 τραίνα την ημέρα, ώστε ο κόσμος της Δυτικής Μακεδονίας ανταποκρίθηκε με ενθουσιασμό. Σημειώνεται ότι μόνο ο σταθμός της Φλώρινας διακίνησε το 2010 περισσότερους από 150 χιλιάδες επιβάτες.

Ωστόσο, πρόσφατα τα δρομολόγια του ΟΣΕ στην εν λόγω γραμμή διακόπηκαν με την αιτιολογία ότι η γραμμή ήταν ζημιογόνα. Το αρμόδιο Υπουργείο και η Διοίκηση του Οργανισμού διαφώνησαν με τη λογική ότι περισσότερο αναγκαία παρέμβαση ήταν η επιδότηση της λειτουργίας αυτής της σιδηροδρομικής γραμμής, που εξυπηρετεί μια ακριτική περιοχή με τόσα προβλήματα και μια πόλη με μεγάλο αριθμό φοιτητών. Βεβαίως, σύμφωνα με τους τοπικούς φορείς και οργανώσεις πολιτών, το πρόσχημα ότι πρόκειται για μια ζημιογόνο γραμμή στην περίπτωση αυτή δεν ισχύει. Ακόμα περισσότερο, δεν ισχύει η δικαιολογία ότι η γραμμή καταργείται επειδή τάχα το τραίνο πήγαινε άδειο.

Στο πλαίσιο αυτό, τονίζεται ότι είναι κρίσιμο να παραμείνει ανοιχτός και να εξυπηρετεί με συχνά δρομολόγια (τουλάχιστον 5 την ημέρα) την σύνδεση με την Θεσσαλονίκη και με ανταπόκριση στο Πλατύ και με την Αθήνα. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι την άμεση επαναφορά των δρομολογίων του ΟΣΕ στη γραμμή Φλώρινας-Θεσσαλονίκης ζήτησε από τη διοίκηση του Οργανισμού, αλλά και το Υπουργείο Μεταφορών το Περιφερειακό Συμβούλιο Κοζάνης.  Σύμφωνα επίσης με πρόταση του Δικτύου «ΕΠΙΒΑΤΗΣ», σημαντική είναι ακόμα και η θέσπιση προαστιακής συγκοινωνίας με αυτοκινητάμαξες μεταξύ Φλώρινας – Αμυνταίου – Πτολεμαΐδας – Κοζάνης, που να εξυπηρετεί και τους εργαζόμενους στα εργοστάσια της ΔΕΗ, καθώς και η επανασύνδεση της Φλώρινας με το γειτονικό Μοναστήρι (Bitola), μια σύνδεση που θα τονώσει την εμπορική κίνηση και τον τουρισμό.

Επιπλέον, η «Κίνηση Φίλων Τρένου Φλώρινας» έχει επανειλημμένα εκφράσει την απογοήτευση και την αγανάκτηση της τοπικής κοινωνίας που προξένησε η διακοπή της σιδηροδρομικής γραμμής Φλώρινας-Θεσσαλονίκης από την ΤΡΕΝΟΣΕ στις 30/1 και υπογραμμίζει ότι η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής είναι σημαντική και για πρακτικούς λόγους, καθώς συνεπάγεται τη φθηνή και την άνετη μετακίνηση, αλλά και την εξυπηρέτηση ενός ευρέως πληθυσμιακού φάσματος της πόλης.




Κατόπιν των ανωτέρω,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

1.      Προτίθεται να εξετάσει σοβαρά το Υπουργείο την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής της Φλώρινας, αλλά και να εξυπηρετεί αυτή με συχνά δρομολόγια (τουλάχιστον 5 την ημέρα) τη σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη και πιθανώς με ανταπόκριση στο Πλατύ και με την Αθήνα;

2.      Σχεδιάζεται η ένταξη της συγκεκριμένης γραμμής στο επιδοτούμενο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΣΕ, όπως έχει συμβεί και σε περιπτώσεις άλλων ακριτικών περιοχών,  προκειμένου να λυθούν βασικά προβλήματα χρηματοδότησης;

3.      Προτίθεται το αρμόδιο Υπουργείο να λάβει μέτρα προκειμένου να παγώσουν εκείνες οι μετατάξεις προσωπικού που αφορούν το αναγκαίο για την επαναλειτουργία των δρομολογίων προσωπικό στη συγκεκριμένη γραμμή;
                          

 Ο ερωτών Βουλευτής    
  Λευτέρης Αυγενάκης

                                                 Βουλευτής ν. Ηρακλείου 
                                                  Δημοκρατική Συμμαχία

ΕΡΩΤΗΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ

Κατάργηση του πετρελαίου θέρμανσης και εξομοίωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης με αυτόν του πετρελαίου κίνησης

10 Φεβρουαρίου 2011
Προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου

Θέμα:Κατάργηση του πετρελαίου θέρμανσης και εξομοίωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης με αυτόν του πετρελαίου κίνησης

Σύμφωνα με πρόταση του υπουργείου Οικονομικών πρόκειται να καταργηθεί το πετρέλαιο θέρμανσης και να εξομοιωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης με αυτόν του πετρελαίου κίνησης, καταργουμένου παράλληλα και του φθηνού πετρελαίου για τους επαγγελματίες αγρότες, ρύθμιση που όπως ανακοινώθηκε θα ισχύσει από την 1η Οκτωβρίου 2011.
Η πρόταση αυτή εκτός του ότι είναι ανεδαφική και άδικη, δεν λαμβάνει υπόψη της τις τεράστιες κοινωνικές αδικίες που θα προκληθούν, τις κλιματολογικές συνθήκες στις βόρειες, ακριτικές και ορεινές περιοχές της Ελλάδας και το οικονομικό αδιέξοδο, στο οποίο θα οδηγήσουν την μέση ελληνική οικογένεια σε αυτές τις περιοχές, καθώς και τους αγρότες. Σημειώνεται ότι περιοχές όπως η Φλώρινα, η Καστοριά και η Δράμα έχουν 8 μήνες τον χρόνο χειμώνα. Μάλιστα, μία μέση οικογένεια στην περιοχή της Φλώρινας χρειάζεται να καταναλώσει 5 τόνους πετρέλαιο ετησίως μόνο για θέρμανση, αρχίζοντας την προμήθεια του στις 15 Οκτωβρίου και τελειώνοντας στα μέσα Μαΐου. Το κόστος του ήταν ήδη δυσβάστακτο για χιλιάδες οικογένειες δεδομένου ότι με την τιμή των 0,65 ευρώ το λίτρο πλήρωναν ετησίως περίπου 2.500 ευρώ. Αν εξισωθούν οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης, τότε θα κοστίζει 1.30 ευρώ το λίτρο, ώστε ετησίως, οι ήδη ευρισκόμενες σε απόγνωση οικογένειες των ακριτών, θα δαπανήσουν -εάν μπορέσουν πλέον- 6.500 ευρώ τον χρόνο.
Είναι αυταπόδεικτο ότι η συγκεκριμένη πιθανή ρύθμιση θα οδηγήσει σε απελπισία χιλιάδες οικογένειες, αλλά και αγρότες. Για μεγάλη μερίδα των συμπολιτών μας, η πρόταση αυτή είναι χειρότερη ακόμα και από αυτήν της αύξησης του ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης. Το δυσβάσταχτο κόστος καλούνται να επωμιστούν περισσότερο οι κάτοικοι της υπαίθρου και των ορεινών και βόρειων περιοχών της χώρας δεδομένων των κλιματολογικών συνθηκών, αφού τους χειμερινούς μήνες στην Φλώρινα π.χ. η θερμοκρασία φτάνει τους μείον 20 βαθμούς Κελσίου εν αντιθέσει με το νότιο τμήμα της χώρας.
Κατόπιν των ανωτέρω,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
  1. Προτίθεστε να επιμείνετε στην πρόθεσή σας να εξομοιωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης με αυτόν του πετρελαίου κίνησης, καταργουμένου παράλληλα και του φθηνού πετρελαίου για τους επαγγελματίες αγρότες, από 1/10/11;

Ο ερωτών Βουλευτής

Λευτέρης Αυγενάκης
Βουλευτής ν. Ηρακλείου
Δημοκρατική Συμμαχία

ΤΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

 ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ!  ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΠΑΡ'ΕΦΕΤΑΙΣ ΔΥΤΙ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"