a.readmore { /* CSS properties go here */ } summary_img = 340; img_thumb_height = 100; img_thumb_width = 120;

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΚΑΝΑΛΙ YOUTOUBE ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ

Loading...

ΕΙΔΗΣΕΙΣ LIVE

Loading...

Πέμπτη, 11 Ιουλίου 2013

Süddeutsche Zeitung: «Προσοχή πλεόνασμα» στην Ελλάδα

Süddeutsche Zeitung: «Προσοχή πλεόνασμα» στην Ελλάδα



«Η Τρόικα πιστοποιεί στην Ελλάδα σημαντικά βήματα προόδου» τιτλοφορείται το σημερινό δημοσίευμα στον ιστότοπο της Die Zeit, η οποία σημειώνει ότι «η τρόικα των διεθνών δανειστών δείχνει ευχαριστημένη με τα μέτρα λιτότητας στην Ελλάδα. Το πράσινο φως για περαιτέρω βοήθεια πρέπει να δοθεί όμως από το Eurogroup».
Για «καλές ειδήσεις από την Ελλάδα» κάνει λόγο και η εφημερίδα Welt, η οποία παρατηρεί ότι «μετά το μαραθώνιο έλεγχο των βιβλίων, οι ελεγκτές των δανειστών φαίνονται ικανοποιημένοι».
«Η Ελλάδα μπορεί να ελπίζει σε βοήθεια» γράφει η Tagesspiegel του Βερολίνου, επισημαίνοντας ωστόσο ότι «δεν θεωρείται ιδιαίτερα πιθανό να αποφασίσουν ήδη σήμερα Δευτέρα οι ΥΠΟΙΚ της Ευρωζώνης την έγκριση νέων δανείων προς την Ελλάδα. Για να γίνει αυτό πρέπει να έχει κατατεθεί η έκθεση της Τρόικας».
«Προσοχή πλεόνασμα», είναι ο τίτλος σχολίου της Süddeutsche Zeitung, που υπογραμμίζει ότι οι μέρες αυτές κρίνουν εάν οι δανειστές είναι ακόμη σε θέση να αναγκάσουν την Ελλάδα να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις, πριν οι ίδιοι αναγκαστούν να διαγράψουν ένα μέρος του χρέους της.
«Προς το παρόν οι χώρες της Ευρωζώνης και το ΔΝΤ κρατούν στο μανίκι τους έναν άσσο αποφασιστικής σημασίας. Έχουν τα χρήματα τα οποία χρειάζεται η Αθήνα. Αυτό όμως θα αλλάξει. Ήδη στο τέλος του χρόνου ο άσσος αυτός των δανειστών δεν θα αξίζει τίποτα, όταν η Ελλάδα θα πετύχει και πάλι πρωτογενές πλεόνασμα. Όταν ο ελληνικός προϋπολογισμός θα έχει -χάρη στις δικές του δυνάμεις- θετικό πρόσημο, τότε οι δανειστές θα βρίσκονται σε μειονεκτική θέση. Και μάλιστα εις διπλούν».
Ο Α. Σαμαράς δεν θα εξαρτάται πλέον από τα χρήματα των δανειστών του και θα μπορεί να κυβερνά χωρίς τα δάνεια αυτά, τα οποία λαμβάνει μόνον υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Έτσι οι δανειστές χάνουν το σημαντικότερο μέσο άσκησης πιέσεων για τις μεταρρυθμίσεις. Γι΄ αυτό το λόγο, σύμφωνα με την εφημερίδα, οι τρέχουσες διαπραγματεύσεις είναι «η τελευταία ευκαιρία για να περάσουν μεταρρυθμίσεις. Ό,τι δεν γίνει τώρα, δεν θα γίνει ούτε αργότερα. Προβληματικές κρατικές επιχειρήσεις που δεν θα πουληθούν τώρα, θα παραμείνουν σε κρατικά χέρια. Δημόσιοι υπάλληλοι που δεν θα απολυθούν τώρα, θα παραμείνουν στα γραφεία τους».
Για τον Σαμαρά το προσδοκώμενο πλεόνασμα προσφέρει την καλύτερη ευκαιρία να γίνει πραγματικά δημοφιλής, συνεχίζει το σχόλιο και επισημαίνει: « Όχι μόνον γιατί δεν θα μπορεί πλέον να τον αναγκάζει κανείς να εφαρμόζει τις μεταρρυθμίσεις, αλλά γιατί μπορεί στον αντίποδα να περάσει στους δανειστές ένα κούρεμα του χρέους. Τη λευκή επιταγή την έλαβε πριν λίγες εβδομάδες από το ΔΝΤ που παραδέχθηκε βαριά λάθη στη διάσωση της Ελλάδας. Ο πρωθυπουργός, εκτιμά η εφημερίδα, θα αξιοποιήσει αυτό το επιχείρημα, καλώντας τους διεθνείς δανειστές να διορθώσουν τα λάθη του παρελθόντος. «Όποιος ακούει προσεκτικά τον γερμανό υπ. Οικονομικών Σόιμπλε, έχει αντιληφθεί ότι η Γερμανία έχει διαγράψει ήδη μερικά δισεκατομμύρια που δόθηκαν στην Ελλάδα. ‘Τέτοιο’ κούρεμα δεν πρόκειται να ξαναγίνει, είπε πρόσφατα. Και θα δικαιωθεί. Όντως, ‘τέτοιο κούρεμα’ δεν πρόκειται να ξαναγίνει. Γιατί στο πρώτο κούρεμα οι ιδιώτες πιστωτές παραιτήθηκαν από 100 δισ. ευρώ. Στο επόμενο κούρεμα θα γίνει διαφορετικά –τότε θα πρέπει να παραιτηθούν από τις αξιώσεις τους οι δημόσιοι πιστωτές. Πρόκειται για τους πολίτες των χωρών της ευρωζώνης και κυρίως τους Γερμανούς».

ΠΗΓΗ: http://www.naftemporiki.gr/

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:
ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΚΒΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ...

Οταν  τα ελεγα εγκαιρα ελεγαν μερικοι αερολιθοι,<< οι ξενοι ξερουν και φταιμε εμεις που δεν εφαρμοσαμε το προγραμμα>>. Ποσοι ελεγαν τοτε τα σημερινα; Γιατι σημερα ολοι παριστανουν τον προφητη κατοπιν εορτης. Ημασταν μετρημενοι δυο- τρεις. Υπαρχουν τα κειμενα μου.

ΤΑ ΕΙΠΑ ΕΓΚΑΙΡΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΑ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΑ. ΜΙΛΗΣΑ ΕΓΚΑΙΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΗ ΒΙΩΣΙΜΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΤΥΧΕΙ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ. ΦΩΝΗ ΒΟΩΝΤΟΣ ΕΝ ΤΗ ΕΡΗΜΩ ΤΗΣ ΑΝΟΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΜΑΘΕΙΑΣ...

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011:
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ:<<Έτσι τώρα οδηγηθήκαμε στην συμφωνία στα πλαίσια της ΕΕ μετά την σύνοδο κορυφής της 11 Μαρτίου για επιμήκυνση της αποπληρωμής στα 7,5  χρόνια των 80 δις ευρω από την χώρα μας προς τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης χωρίς ακόμη, να έχει επιτευχθεί συμφωνία και με το ΔΝΤ για τα υπόλοιπα 30 δις, και την μείωση του επιτοκίου δανεισμού μας κατά μία μονάδα. Αυτή βεβαίως είναι μία θετική εξέλιξη, που δίνει μία ανάσα στην Ελλάδα, αλλά αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στο δυσθεώρητο χρέος, που πρέπει να εξυπηρετήσουμε τα επόμενα χρόνια. Βεβαίως θα χρειαστεί και το ΔΝΤ, να ακολουθήσει την ίδια συμφωνία άμεσα. Η  επιμήκυνση μεταφέρει περί τα 50 δισ. ευρώ από δύο δύσκολες χρονιές (το 2014 και το 2015) στα μελλοντικά χρόνια, ενώ η μείωση του επιτοκίου μειώνει κατά περίπου 6 δισ. ευρώ τους τόκους, που θα απαιτούνταν, να πληρώσει η χώρα, αν η επιμήκυνση συμφωνούνταν χωρίς την μείωση του επιτοκίου δανεισμού και επιτρέπει, να μειώσουμε κατά 2% το ποσοστό του δημοσίου χρέους επι του ΑΕΠ. Όμως δεν επετεύχθη η συμφωνία για επαναφορά ομολόγων από την δευτερογενή αγορά, έτσι ώστε πρακτικά, να μειώσουμε περαιτέρω το χρέος, επειδή η επαναγορά θα γινόταν άμεσα με τις  τρέχουσες τιμές, που είναι κατ 30% περίπου χαμηλότερες αν και συμφωνήθηκε η δυνατότητα αγοράς ομόλογων από τον μηχανισμό στήριξης από την πρωτογενή αγορά, εφόσον αυτό χρειαστεί. Ακόμη όμως και να πετύχαινε η κυβέρνηση το σύνολο των στόχων, που είχε θέσει σχετικά με την σύνοδο κορυφής της ευρωζώνης και τις αποφάσεις της δεν θα κατόρθωνε, να μειώσει με αυτές το δημόσιο χρέος πάνω από 10% του ΑΕΠ και αυτό είναι ενδεικτικό του μεγέθους του προβλήματος.
  Αναλήφθηκαν μάλιστα έναντι της συμφωνίας αυτής υποχρεώσεις για νέα μέτρα και ας το διαψεύδει μετ` επιτάσεως η κυβέρνηση όπως  και η δέσμευση, ότι θα προέλθουν τα επόμενα 5 χρόνια 50 δις ευρώ από αποκρατικοποιήσεις και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Βεβαίως κανείς δεν μπορεί, να διαφωνήσει με την αναγκαιότητα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας ίσα ίσα το αντίθετο, αλλά  δεν υπάρχει κανείς λογικός άνθρωπος, που να πιστεύει, ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα θα συγκεντρωθεί αυτό το ποσόν. Αντιθέτως μάλιστα κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση επιδεικνύουν μια άνευ προηγουμένου επιπολαιότητα και αντιφάσκουν, αφού, ενώ υποστηρίζουν την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας ταυτοχρόνως, συναγωνίζονται σε λαϊκίστικες κορώνες περι μη  ξεπουλήματος και μη πώλησης δημόσιας γης. Έφτασε μάλιστα η κυβέρνηση, να προαναγγέλλει τη ψήφιση νόμου για την απαγόρευση πώλησης γης λες και υπάρχει δυνατότητα σοβαρά, να συγκεντρωθεί ένα τέτοιο ποσό μόνο με μακροχρόνιες μισθώσεις ακινήτων αποδεικνύοντας, ότι είναι παράλυτη από χρόνιες ιδεολογικές αγκυλώσεις. Οι πανηγυρισμοί λοιπόν του ΠΑΣΟΚ είναι πρέπον, να σταματήσουν άμεσα λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος, ότι με την προηγηθείσα συμφωνία αναλήφθηκε η υποχρέωση, να δημιουργηθούν πλεονάσματα ύψους 11 δις ευρώ τον χρόνο επι 20 χρόνια, για να μειωθεί το δημόσιο χρέος στο 60% του ΑΕΠ στόχος  εξωπραγματικός, που δεν θα επιτευχθεί. Ακόμη θα πρέπει, να ληφθεί υπόψη, ότι για να είχαμε ουσιαστική αντιμετώπιση της κρίσης χρέους στην ευρωζώνη, θα χρειαζόταν ο μηχανισμός στήριξης, να ενισχυθεί με κεφάλαια ύψους τουλάχιστον 2.5 τρις ευρώ ούτως ώστε, να μιλούμε σοβαρά για δυνατότητα αγοράς ομολόγων για λογαριασμό της Ελλάδας και σοβαρής εξυπηρέτησης του χρέους, πράγμα που δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα και τα 500 δις, που συμφωνήθηκαν για τον μόνιμο μηχανισμό  αδυνατούν, να πείσουν τις αγορές, ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος στο τέλος δεν θα αναδιαρθρωθεί.
  Δεδομένου λοιπόν οτι η αντίληψη των σημερινών ηγετών της Ευρώπης είναι λογιστική και δεν βάζει ως στόχο την ριζική επίλυση του προβλήματος και με σίγουρη πλέον την είσοδο στον μηχανισμό και της Πορτογαλίας, μπορεί, να διαπιστώσει κανείς, γιατί τα κεφάλαια ενίσχυσης του μηχανισμού, που συμφωνήθηκαν, δεν επαρκούν καθόλου για την αντιμετώπιση του προβλήματος και γιατί οι οίκοι πιστοληπτικής αξιολόγησης όπως η Μoody`s υποβάθμισαν εκ νέου στις αρχές Μαρτίου την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας μας. Δεν είναι μάλιστα τυχαίο, ότι ο ίδιος οίκος προχώρησε στις 16 Μαρτίου σε υποβάθμιση κατά δύο μονάδες του κρατικού χρέος της Πορτογαλίας , από Α1 σε Α3, μετά την παραπάνω συμφωνία, διότι δεν πείθεται, ότι τα ποσά, που συμφωνήθηκαν μπορούν, να αντιμετωπίσουν την κρίση χρέους στην ευρωζώνη. Ούτως η άλλως χρειαζόταν μια πιο ριζική απόφαση αντιμετώπισης της κρίσης χρέους απο τους ηγέτες της Ευρώπης, που επιδεικνύουν ένα πρωτοφανές έλλειμμα ηγεσίας. Πιθανότατα μάλιστα κατά την εκτίμηση μου κερδίζουν απλά χρόνο, για τις εκτεθειμένες στο χρέος τράπεζες τους μέχρις ότου αυτές προετοιμαστούν, να αφομοιώσουν τις ζημίες από μια νεα ρύθμιση του χρέους των περιφερειακών χωρών, για αυτό επιλέγουν άτολμες λύσεις, ενώ κατά την γνώμη μου θα έπρεπε τώρα, να δοθεί μια ριζική απάντηση στο πρόβλημα του χρέους και όχι μετά από δύο χρόνια υπο χειρότερες συνθήκες.>>

OΛΟΚΛΗΡΗ Η ΤΟΤΕ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011 ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΟΗΤΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΜΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΕΣ


εισηγηση στο προσυνεδριο της δημοκρατικης συμμαχιας του ...

 ΤΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΤΗΣ  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ :


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΙΣ 20/11/2012 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΟΦΙΑ ΖΟΥΖΕΛΗ

ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2011

ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ

 
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ

 

ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2013 ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;   

ΑΡΘΡΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ:ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;


ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΟΙ ΟΤΑ Α ΒΑΘΜΟΥ

 "Όργιο" διαφθοράς στο δημόσιο


ΒΙΝΤΕΟ- Όργιο διαφθοράς στο δημόσιο
ΒΙΝΤΕΟ- "Όργιο" διαφθοράς στο δημόσιο

Η οικονομική διαχείριση αποτελεί και το 2012 το μεγαλύτερο ποσοστό των υποθέσεων ανά θεματική κατηγορία, που διερεύνησε σε έκθεση ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρος Ρακιντζής (ΓΕΔΔ). Όσον αφορά στην κατάταξη των υποθέσεων ανά δημόσιο φορέα, την πρωτιά κρατά και φέτος η Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση, που κοινοποιήθηκε σήμερα, τη μεγαλύτερη θεματική κατηγορία αποτελούν οι υποθέσεις οικονομικής διαχείρισης (38%) και ακολουθούν τα πολεοδομικά θέματα (14,3% των υποθέσεων), διάφορα ζητήματα λειτουργίας των δημόσιων υπηρεσιών (13,4 %), παράβαση διοικητικών διαδικασιών (8,3%) και άλλες κατηγορίες με μικρότερα ποσοστά.
Όσον αφορά στους ελέγχους ανά φορέα, οι δήμοι αποτελούν το επίκεντρο του ελέγχου στο 35,9% των υποθέσεων. Αυτό, όπως και πέρσι, μπορεί να εξηγηθεί και από τη μεταφορά στους ΟΤΑ α' βαθμού αρμοδιοτήτων και υπηρεσιών που απασχολούν την καθημερινότητα των πολιτών. Με πολύ μικρότερα ποσοστά, ακολουθούν οι δημόσιες υπηρεσίες (18,1%) και οι εποπτευόμενοι ιδιωτικοί φορείς (13,7%).
 ΠΗΓΗ: ΕΝΙΚΟΣ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΤΙ ΣΑΣ ΕΛΕΓΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΤΑ; ΚΑΘΑΡΣΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ. ΦΤΑΝΕΙ. ΩΣ ΕΔΩ.

ΔΗΜΑΡΧΟΙ -ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΘΟΡΑ

ΔΗΛΑΔΗ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΠΟΥ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΔΙΟΡΙΖΑΝ ΑΠΟ ΠΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΥΡΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΠΑΡΤΙ ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΕΥΝΟΩΝΤΑΣ ΗΜΕΤΕΡΟΥΣ ΚΑΙ ΧΡΕΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΙ ΣΑΣ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΑΞΗ ΣΤΟ ΧΑΟΣ; ΝΑ ΣΩΠΑΣΕΤΕ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙ ΣΕ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΣΚΑΝΔΑΛΩΝ....ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ;

Τα παραμυθια Τσιπρα για τα λεφτα των τόκων.



Αλεξη οταν λες δεν θα πληρωσεις τοκους στους δανειστες και απο εκει θα βρεθουν τα χρηματα για να κανεις κοινωνικη πολιτικη εξηγησε στους ψηφοφορους σου ότι τους δουλευεις χειροτερα απο τον Παπανδρεου μια και τα λεφτα για τους τοκους μας τα δινουν αυτοι για να ανατροφοδοτουνται τα δανεια και καλυπτουν το ακομη υπαρκτο εστω και μικρο πια πρωτογενες ελλειμμα. Εκτος αν εβγαλες πιο γρηγορα απο την κυβερνηση πλεονασματα και δεν το ξέρουμε… Φτανει το δουλεμα απο ολους. Κάτι τέτοιο όντως θα έιχε αξία αν είχαμε φτάσει στο σημείο να έχουμε πλεονάσματα και να χρειάζεται να τα δώσουμε για την εξυπηρέτηση των δανέιων. Μέχρι να φτάσει η ώρα αυτή μην λέτε παραμυθια στον κόσμο.

ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΕΙΠΑΜΕ ΟΧΙ ΕΡΑ ΟΠΟΥ ΒΟΛΕΨΕΙ...

Για να ξυπνησετε οι θεσμικοι φορεις της Φλωρινας και να ζητησετε την παραμονη κρατικου ραδιοσταθμου στην Φλωρινα για εθνικους λογους. Ετοιμαζονται να σας καπελωσουν παλι τα γνωστα βουλιμικά λόμπι και με επικληση των λόγων της Φλωρινας να κρατησουν  τον σταθμο σε αλλη πολη. Για ξεσηκωθειτε επιτελους.

ΞΑΦΑ:Για κάθε μια θέση στο Δημόσιο χάνονται τρεις στον ιδιωτικό τομέα

ΜΙΡΑΝΤΑ ΞΑΦΑ

Για κάθε μια θέση στο Δημόσιο χάνονται τρεις στον ιδιωτικό τομέα

Για κάθε μια θέση στο Δημόσιο χάνονται τρεις στον ιδιωτικό τομέα
Μιράντα Ξαφά, Πρώην στέλεχος του ΔΝΤ, σύμβουλος Επενδύσεων της E.F. Consulting
Η διακεκριμένη οικονομολόγος, σε συνέντευξή της στην «ΗτΣ», επισημαίνει πως τα κενά χρηματοδότησης στην πορεία του προγράμματος απαιτείται να καλυφθούν από περιστολή των δαπανών και όχι από νέους φόρους
Συνέντευξη στον Δημήτρη Διαμαντίδη

Προοπτική κάθετων περικοπών, με κατάργηση άχρηστων οργανισμών του Δημοσίου και παραχώρηση κάποιων δραστηριοτήτων στον ιδιωτικό τομέα, εκτιμά ότι έχει αρχίσει να διαφαίνεται η διακεκριμένη οικονομολόγος κ. Μιράντα Ξαφά.Η κ. Ξαφά, σε συνέντευξή της στην «ΗτΣ», επισημαίνει πως τα κενά χρηματοδότησης στην πορεία του προγράμματος απαιτείται να καλυφθούν από περιστολή των δαπανών και όχι από νέους φόρους, ενώ επισημαίνει πως η συζήτηση για νέο «κούρεμα» ή διευθέτηση του χρέους θα ανοίξει σε κάθε περίπτωση μετά τις γερμανικές εκλογές και αφού η χώρα αποκτήσει τη δυνατότητα επίτευξης πρωτογενούς πλεονάσματος. Ακόμη, η ίδια δηλώνει πως για κάθε θέση εργασίας η οποία διατηρείται στον δημόσιο τομέα χάνονται τρεις στον ιδιωτικό τομέα και γι' αυτό ήταν απαραίτητες οι απολύσεις στο Δημόσιο στην έναρξη του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας.
Εκτιμάτε ότι ο σχηματισμός της νέας κυβέρνησης και οι αλλαγές προσώπων μπορούν να δώσουν νέα πνοή στην εφαρμογή του προγράμματος που υλοποιεί η χώρα;
Οσο και να αμφισβητεί κανείς ότι τα δύο κόμματα που οδήγησαν την Ελλάδα στη χρεοκοπία μπορούν να τη διασώσουν, πρέπει να παραδεχθεί ότι τα πρόσωπα παίζουν ρόλο. Η επιλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη στην ηγεσία του σημαντικότερου υπουργείου στην παρούσα συγκυρία σηματοδοτεί τη βούληση της κυβέρνησης να έρθει σε ρήξεις και να αγγίξει το «βαθύ κράτος». Μετά τις οριζόντιες περικοπές διαφαίνεται επιτέλους η προοπτική των κάθετων περικοπών, δηλαδή της κατάργησης άχρηστων οργανισμών του Δημοσίου και της εκχώρησης κάποιων δραστηριοτήτων στον ιδιωτικό τομέα. Η επιτυχία της νέας κυβέρνησης θα κριθεί από τη δυνατότητά της να δημιουργήσει ένα μικρότερο, αποτελεσματικό, αξιοκρατικό κράτος που εξυπηρετεί τον πολίτη.
Πιστεύετε πως τα κενά χρηματοδότησης στο πρόγραμμα, που είναι σε εξέλιξη, θα χρειαστεί να καλυφθούν από νέα μέτρα δημοσιονομικού χαρακτήρα; Μήπως η επιβολή νέων φόρων δημιουργεί απλά νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές των πολιτών και των επιχειρήσεων προς την εφορία;
Τα προγράμματα σταθεροποίησης που βασίζονται κυρίως στην περικοπή των δαπανών έχουν μικρότερη αρνητική επίπτωση στο ΑΕΠ, και επομένως μεγαλύτερη πιθανότητα επιτυχίας από αυτά που βασίζονται στην αύξηση των φόρων. Η επιλογή της κυβέρνησης να μειώνει το έλλειμμα με οριζόντιες περικοπές και νέους φόρους, αντί να συρρικνώσει το κράτος και να πατάξει τη φοροδιαφυγή, ήταν συνταγή για τη μέγιστη δυνατή μείωση του ΑΕΠ. Τα κενά χρηματοδότησης στην πορεία προς την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος πρέπει να καλυφθούν από τη μείωση της κρατικής σπατάλης, δεδομένου ότι η φοροδοτική ικανότητα της οικονομίας έχει προ πολλού εξαντληθεί.
Η καθυστέρηση στην υλοποίηση των πιο δύσκολων από τις μεταρρυθμίσεις στη χώρα μας, τις καθιστά τελικά ακόμη πιο επώδυνες όταν αυτές γίνονται πράξη; Αυτό συμβαίνει με την περίπτωση των απολύσεων στο Δημόσιο;
Αν οι απολύσεις από το Δημόσιο είχαν γίνει στην αρχή του προγράμματος σταθεροποίησης, η ύφεση δεν θα ήταν τόσο βαθιά και η ανεργία δεν θα είχε φτάσει στα σημερινά επίπεδα. Για κάθε θέση εργασίας που διατηρείται στο Δημόσιο χάνονται τρεις στον ιδιωτικό τομέα. Το μπαράζ των νέων φόρων για να συντηρηθεί το υπερτροφικό κράτος και οι απλήρωτες υποχρεώσεις του Δημοσίου έχουν πλήξει ανεπανόρθωτα τον ιδιωτικό τομέα, τον μόνο που παράγει πλούτο.

Συζήτηση για «κούρεμα» μετά τις γερμανικές εκλογές
Μπορεί η χώρα να ελπίζει σε κάποια νέα διευθέτηση του χρέους της, που δεν είναι ακόμη βιώσιμο; Είναι ρεαλιστικές οι εκτιμήσεις για την εμφάνιση ανάπτυξης από το 2014;
Το χρέος παραμένει υψηλό ακόμη και μετά το «κούρεμα» και την επαναγορά χρέους που έγιναν πέρσι. Στο τέλος του 2012 το χρέος ανερχόταν σε 305 δισ. (160% ΑΕΠ), το μεγαλύτερο τμήμα του οποίου το οφείλουμε στους εταίρους μας στην Ευρωζώνη που στηρίζουν το πρόγραμμα σταθεροποίησης με τα δάνεια που μας παρέχουν. Το ΔΝΤ έχει επανειλημμένως τονίσει ότι χρέος δεν είναι βιώσιμο και ότι οι εταίροι μας θα πρέπει να διαγράψουν ένα τμήμα του χρέους. Αυτή η συζήτηση, όμως, δεν πρόκειται να ανοίξει πριν από τις γερμανικές εκλογές και πριν η Ελλάδα καταφέρει να δημιουργήσει πρωτογενές πλεόνασμα, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί τουλάχιστον ένα τμήμα του χρέους χωρίς να προσφεύγει σε δανεισμό. Η ανάκαμψη της οικονομίας ύστερα από έξι χρόνια ύφεσης θα ενισχύσει τη βιωσιμότητα του χρέους. Το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην ανάκαμψη, η οποία μπορεί να προέλθει αποκλειστικά από τις επενδύσεις και τις εξαγωγές, δηλαδή από την αύξηση της προσφοράς αγαθών και υπηρεσιών και όχι από την κατανάλωση.
Ρήξεις
Η επιλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη στην ηγεσία του σημαντικότερου υπουργείου στην παρούσα συγκυρία σηματοδοτεί τη βούληση της κυβέρνησης να έρθει σε ρήξεις και να αγγίξει το «βαθύ κράτος». Μετά τις οριζόντιες περικοπές διαφαίνεται επιτέλους η προοπτική των κάθετων περικοπών, δηλαδή της κατάργησης άχρηστων οργανισμών του Δημοσίου και της εκχώρησης κάποιων δραστηριοτήτων στον ιδιωτικό τομέα.
Πιθανότητες
Τα προγράμματα σταθεροποίησης που βασίζονται κυρίως στην περικοπή των δαπανών έχουν μικρότερη αρνητική επίπτωση στο ΑΕΠ, και επομένως μεγαλύτερη πιθανότητα επιτυχίας από αυτά που βασίζονται στην αύξηση των φόρων.
Πλήγμα
Αν οι απολύσεις από το Δημόσιο είχαν γίνει στην αρχή του προγράμματος σταθεροποίησης, η ύφεση δεν θα ήταν τόσο βαθιά και η ανεργία δεν θα είχε φτάσει στα σημερινά επίπεδα. Το μπαράζ των νέων φόρων για να συντηρηθεί το υπερτροφικό κράτος και οι απλήρωτες υποχρεώσεις του Δημοσίου έχουν πλήξει ανεπανόρθωτα τον ιδιωτικό τομέα, τον μόνο που παράγει πλούτο.

ΠΗΓΗ: http://www.imerisia.gr

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: 
ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΚΡΙΣΙΕΣ. ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ.

3 ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

Αν κανετε 3 χρονια για να αποφασισετε τι θα γινει με 15.000 υπαλληλους του δημοσιου θυμηθειτε οτι σε 3 χρονια θυσιασατε πολυ ευκολα με την αδιεξοδη πολιτικη σας ολοι 1.500.000 του ιδιωτικου τομεα

ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ: Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΕΟΣ

Η απάντηση συνεργατών Καραμανλή

Real.gr
Συγκεκριμένα στοιχεία της περιόδου διακυβέρνησης της χώρας από τον Κ. Καραμανλή έδωσαν στην δημοσιότητα υπουργοί....

Η απάντηση συνεργατών Καραμανλή στο δημοσίευμα για τα χρέη της περιόδου 2004-2009
Συγκεκριμένα στοιχεία της περιόδου διακυβέρνησης της χώρας από τον Κ. Καραμανλή έδωσαν στην δημοσιότητα υπουργοί που συμμετείχαν στις κυβερνήσεις της ΝΔ κατά την περίοδο 2004- 2009 απαντώντας στο δημοσίευμα της εφημερίδας «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο».

Στην εφημερίδα παρουσιάζονται στοιχεία - που αμφισβητεί η πλευρά Καραμανλή -  σύμφωνα με τα οποία «για τη χρεοκοπία της ελληνικής οικονομίας έπαιξε καθοριστικό ρόλο το όργιο της σπατάλης την περίοδο 2004-2009 το οποίο εκθέτει πολιτικά τόσο τον Κ. Καραμανλή όσο και τους υπουργούς Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφη και Ι. Παπαθανασίου, αλλά και τον υπουργό Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλο, υπεύθυνο για τις εκατοντάδες χιλιάδες προσλήψεις της νεοδημοκρατικής διακυβέρνησης»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ

Υπουργοί που συμμετείχαν στις κυβερνήσεις του Κ. Καραμανλή σημειώνουν ότι: «Το μέγεθος του Δημοσίου χρέους δεν αποτυπώνεται σε απόλυτα νούμερα, αλλά πάντοτε ως ποσοστό του ΑΕΠ. Ακόμη όμως και αν πάρει κανείς τα στοιχεία του ίδιου του ρεπορτάζ σε απόλυτους αριθμούς, το χρέος επί Ανδρέα Παπανδρέου υπερδεκαπλασιάστηκε (αύξηση 1050 %) »

Συνεργάτες του Κ. Καραμανλή υποστηρίζουν ότι η αύξηση του χρέους επί των ημερών της ΝΔ αναλύεται ως εξής:

Την 31/12/2003 το Χρέος της Κεντρικής Κυβέρνησης ήταν 182. δισ. ευρώ και την 31/12/2008 διαμορφώθηκε σε 262 δισ. ευρώ. Δηλαδή αυξήθηκε κατά 80 δισ. ευρώ.

Πού πήγαν αυτά τα χρήματα:


• 50 δισ. πήγαν για την πληρωμή τόκων, στο δημόσιο χρέος που κληρονόμησε η Νέα Δημοκρατία.

• 10 δισ. πήγαν για την πληρωμή αμυντικών εξοπλισμών που είχαν παραγγελθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και πληρώθηκαν επί ΝΔ.

• 2,5 δισ. πήγαν για χρέη Νοσοκομείων που βρήκε η ΝΔ από προηγούμενα χρόνια.

• 7 δισ. πήγαν για υποχρεώσεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία που είχαν αναλάβει οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.

• Δηλαδή από τα 80 δισ, τα 70 περίπου, πήγαν για την κάλυψη υποχρεώσεων που είχαν αναλάβει οι προηγούμενες κυβερνήσεις, του ΠΑΣΟΚ.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν επίσης ότι «ακόμη και αν συνυπολογίσουμε το 2009, χρονιά που το Δημόσιο χρέος αυξήθηκε κατά πολύ, όπως συνέβη σε όλες τις χώρες, λόγω της διεθνούς κρίσης, η συνολική εικόνα δεν αλλάζει. Στο τέλος του 2009, το χρέος ήταν 298 δισ. ευρώ, δηλαδή αυξημένο κατά 116 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2003.

Στο διάστημα 2003 - 2009 οι τόκοι που πληρώθηκαν ήταν 61 δισ. ευρώ, 20 δισ. ήταν οι δαπάνες για εξοπλισμούς, χρέη νοσοκομείων και ταμεία που αναλύσαμε παραπάνω. Άλλα 5,2 δισ. καλύπτουν τις δαπάνες για την απόκτηση προνομιούχων μετοχών των τραπεζών και την αύξηση κεφαλαίου του ΤΕΜΠΜΕ, στο πλαίσιο των προγραμμάτων ενίσχυσης της πραγματικής οικονομίας και στήριξης του τραπεζικού συστήματος. Τα υπόλοιπα 30 δισ. περίπου είναι το έλλειμμα του 2009, όπου φρόντισε να το φτάσει το ΠΑΣΟΚ. Εν πάση δε περιπτώσει η Κυβέρνηση Κ. Καραμανλή δανείσθηκε, μεταξύ 2004-2009, πρωτογενώς λιγότερο από 10 δις. Πρόκειται για το μικρότερο ετήσιο ύψος πρωτογενούς δανεισμού τουλάχιστον από την είσοδο της Ελλάδας στην Ευρωζώνη»

Για τις προσλήψεις στο δημόσιο συνεργάτες του πρώην Πρωθυπουργού αναφέρουν

• Η διαφορά μεταξύ 2004 και 2009 είναι 58.257 περισσότεροι υπάλληλοι

• Απ΄αυτούς οι 33.500 δεν προσλήφθηκαν πρωτογενώς αλλά προέρχονται από εκείνους των οποίων οι ιδιωτικού δικαίου συμβάσεις μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου, κατ’ εφαρμογή του Π.Δ. 164/2004

• Συγκεκριμένα η Κυβέρνηση Κ. Σημίτη αφενός είχε «κληροδοτήσει» το 2004 στην Κυβέρνηση Κ. Καραμανλή περί τους 129.000 συμβασιούχους ορισμένου χρόνου και έργου.

• Μεταξύ 2004-2009 προσλήφθηκαν πρωτογενώς, και για την κάλυψη υφιστάμενων τεράστιων κενών του στενού δημόσιου τομέα - πάντοτε δε μέσω ΑΣΕΠ - 24.757 δημόσιοι υπάλληλοι. Εκ των οποίων πάνω από 10.000 στους ΟΤΑ α΄και β΄ βαθμού.

• Ο κατ’ έτος μέσος όρος προσλήψεων μεταξύ 2004-2009 ήταν ο μικρότερος, τουλάχιστον μετά το 2000.

• Την περίοδο 2004-2006 ο αριθμός των συμβασιούχων αυτών ήταν σχετικά υψηλός - αλλά ίσος μ’ αυτόν που προσέλαβε το ΠΑΣΟΚ προ του 2004 - είναι διότι κατά τα τρία αυτά χρόνια ανανεώθηκαν υποχρεωτικώς, όσο διαρκούσαν οι διαδικασίες του ΑΣΕΠ, οι προ του 2004 συμβάσεις εκείνων, οι οποίοι είχαν προσληφθεί, όπως τονίσθηκε, από τις Κυβερνήσεις Σημίτη και ενέπιπταν στις διατάξεις του Π.Δ. 164/2004. ΄Ητοι οι συμβάσεις που τελικώς μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου. Γι’ αυτό και μετά το 2007 «έπεσαν» καθέτως, φθάνοντας πλέον στο μικρότερο επίπεδο, τουλάχιστον μετά το 2000.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ   

ΩΡΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΣΤΟ ΑΜΥΝΤΑΙΟ

Αν συνεχισετε με αυτα τα μυαλα το Αμυνταιο δεν θα βγει ποτε απο την μιζερια. Ποτε. Ωρα ανατροπης. Ειδικα οι νεοι εχουν ευθυνη να σταματησουν την κατηφορα.

ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΟΤΙ Η ΨΗΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΠΛΟ;



Ειναι ευκαιρια οι πολιτες να καταλαβουν οτι η ψηφος δεν ειναι παιχνιδι ουτε αντικειμενο εξαγορας αχρειων. Δειτε που καταντησε η κοινωνια μας με αυτην την νοοτροπια. Η ψηφος ειναι οπλο ανατροπης. Οπλιστε και επιλεξτε οχι αυτους που σας χαϊδεύουν αλλα εντιμους και μορφωμενους. Αλλιως τουλαχιστον μην κλαιτε. Εσεις επιλεξατε..

ΑΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ



Αν ακουσετε το τι επιχειρηματα εχουν επιστρατευσει οι διαφορες καστες και συνδικαλιστικές οργανωσεις για να αρνηθουν την αξιολογηση σε φορεις του δημοσιου σε εκπαιδευτικους κλπ θα καταλαβετε γιατι η χωρα επιασε πατο και δεν μπορει να σηκωσει ποτε κεφαλι. Η νοοτροπια της ισοπεδωσης προς τα κατω και της ελαχιστης προσπαθειας σε ολο της το μεγαλειο.

Der Spiegel: «Θέμα χρόνου» το κούρεμα στην Ελλάδα

Der Spiegel: «Θέμα χρόνου» το κούρεμα στην Ελλάδα





Αναφερόμενο στις δηλώσεις του Κωστή Χατζηδάκη περί δεύτερου κουρέματος, σχολιάζει: «Κάτι τέτοιο δεν ηχεί καθόλου ευχάριστα στο Βερολίνο. Η κυβέρνηση της καγκελαρίου Μέρκελ προτιμά να μην συζητήσει καθόλου για ένα νέο κούρεμα του ελληνικού χρέους –και ειδικά όχι πριν από τις ομοσπονδιακές εκλογές του Σεπτεμβρίου».
«Θέμα χρόνου» είναι ένα νέο κούρεμα στην Ελλάδα, παρά τις περί του αντιθέτου τοποθετήσεις του Βερολίνου, υποστηρίζει σε δημοσίευμά του το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel.
Αναφερόμενο στις δηλώσεις του Κωστή Χατζηδάκη περί δεύτερου κουρέματος, σχολιάζει: «Κάτι τέτοιο δεν ηχεί καθόλου ευχάριστα στο Βερολίνο. Η κυβέρνηση της καγκελαρίου Μέρκελ προτιμά να μην συζητήσει καθόλου για ένα νέο κούρεμα του ελληνικού χρέους –και ειδικά όχι πριν από τις ομοσπονδιακές εκλογές του Σεπτεμβρίου».
Το Spiegel υπενθυμίζει τη χθεσινή δήλωση της Άγκελα Μέρκελ στην εφημερίδα Süddeutsche Zeitung, ότι δεν «βλέπει» νέο κούρεμα, καθώς και ανακοίνωση του γερμανού υπουργού Οικονομικών Β. Σόιμπλε την περασμένη εβδομάδα, με την οποία απέρριψε σχετικά σενάρια.
«Ωστόσο οι δυο τους δεν έχουν κλείσει αυτή τη συζήτηση. Για πολλούς ειδικούς ένα νέο κούρεμα για την Ελλάδα είναι αναπόφευκτο. Αυτοί βλέπουν ήδη μακρύτερα -όπως στην Πορτογαλία, όπου η κρίση πυροδοτείται και πάλι- και ζητούν ένα πολύ πιο εκτεταμένο σχέδιο: Όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες που πλήττονται από την κρίση πρέπει να γίνει μερική απομείωση των χρεών τους. Μόνο έτσι, εκτιμούν οι ειδικοί, θα μπορέσει η Ευρώπη να βγει από τη δυσχερή της κατάσταση».
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, «η λίστα όσων συνηγορούν σε μία δραστική απομείωση χρέους, είναι τόσο μακριά όσο και ετερόκλητη. Περιλαμβάνει από κατά τεκμήριο αριστερούς όπως η (σ.σ. πολιτικός) Σάρα Βάγκενκνεχτ, (…) πραγματιστές όπως ο σύμβουλος επιχειρήσεων Ντάνιελ Σέλτερ από το Boston Consulting Group, μέχρι και τον ακραιφνή φιλελεύθερο Λούντερ Γκέρκεν από Κέντρο για την Ευρωπαϊκή Πολιτική στο Φράιμπουργκ (CEP)».
Υπέρ μίας δραστικής λύσης τάσσονται όμως «και οι επικεφαλής των μεγάλων γερμανικών ινστιτούτων οικονομικής έρευνας», σημειώνει το περιοδικό αναφερόμενο μεταξύ άλλων σε σχετική δήλωση του επικεφαλής του Ινστιτούτου Ifo του Μονάχου Χανς-Βέρνερ Ζιν, σύμφωνα με τον οποίο ένα κούρεμα χρέους είναι αναπόφευκτο και «όσο πιο νωρίς πραγματοποιηθεί, τόσο λιγότερο θα κοστίσει η κρίση στους φορολογούμενους».

Πηγή: Deutsche Welle και http://www.naftemporiki.gr


ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: 
Οταν  τα ελεγα εγκαιρα ελεγαν μερικοι αερολιθοι,<< οι ξενοι ξερουν και φταιμε εμεις που δεν εφαρμοσαμε το προγραμμα>>. Ποσοι ελεγαν τοτε τα σημερινα; Γιατι σημερα ολοι παριστανουν τον προφητη κατοπιν εορτης. Ημασταν μετρημενοι δυο- τρεις. Υπαρχουν τα κειμενα μου.

ΤΑ ΕΙΠΑ ΕΓΚΑΙΡΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΑ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΑ. ΜΙΛΗΣΑ ΕΓΚΑΙΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΗ ΒΙΩΣΙΜΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΤΥΧΕΙ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ. ΦΩΝΗ ΒΟΩΝΤΟΣ ΕΝ ΤΗ ΕΡΗΜΩ ΤΗΣ ΑΝΟΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΜΑΘΕΙΑΣ...
 ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011:
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ:<<Έτσι τώρα οδηγηθήκαμε στην συμφωνία στα πλαίσια της ΕΕ μετά την σύνοδο κορυφής της 11 Μαρτίου για επιμήκυνση της αποπληρωμής στα 7,5  χρόνια των 80 δις ευρω από την χώρα μας προς τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης χωρίς ακόμη, να έχει επιτευχθεί συμφωνία και με το ΔΝΤ για τα υπόλοιπα 30 δις, και την μείωση του επιτοκίου δανεισμού μας κατά μία μονάδα. Αυτή βεβαίως είναι μία θετική εξέλιξη, που δίνει μία ανάσα στην Ελλάδα, αλλά αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στο δυσθεώρητο χρέος, που πρέπει να εξυπηρετήσουμε τα επόμενα χρόνια. Βεβαίως θα χρειαστεί και το ΔΝΤ, να ακολουθήσει την ίδια συμφωνία άμεσα. Η  επιμήκυνση μεταφέρει περί τα 50 δισ. ευρώ από δύο δύσκολες χρονιές (το 2014 και το 2015) στα μελλοντικά χρόνια, ενώ η μείωση του επιτοκίου μειώνει κατά περίπου 6 δισ. ευρώ τους τόκους, που θα απαιτούνταν, να πληρώσει η χώρα, αν η επιμήκυνση συμφωνούνταν χωρίς την μείωση του επιτοκίου δανεισμού και επιτρέπει, να μειώσουμε κατά 2% το ποσοστό του δημοσίου χρέους επι του ΑΕΠ. Όμως δεν επετεύχθη η συμφωνία για επαναφορά ομολόγων από την δευτερογενή αγορά, έτσι ώστε πρακτικά, να μειώσουμε περαιτέρω το χρέος, επειδή η επαναγορά θα γινόταν άμεσα με τις  τρέχουσες τιμές, που είναι κατ 30% περίπου χαμηλότερες αν και συμφωνήθηκε η δυνατότητα αγοράς ομόλογων από τον μηχανισμό στήριξης από την πρωτογενή αγορά, εφόσον αυτό χρειαστεί. Ακόμη όμως και να πετύχαινε η κυβέρνηση το σύνολο των στόχων, που είχε θέσει σχετικά με την σύνοδο κορυφής της ευρωζώνης και τις αποφάσεις της δεν θα κατόρθωνε, να μειώσει με αυτές το δημόσιο χρέος πάνω από 10% του ΑΕΠ και αυτό είναι ενδεικτικό του μεγέθους του προβλήματος.
  Αναλήφθηκαν μάλιστα έναντι της συμφωνίας αυτής υποχρεώσεις για νέα μέτρα και ας το διαψεύδει μετ` επιτάσεως η κυβέρνηση όπως  και η δέσμευση, ότι θα προέλθουν τα επόμενα 5 χρόνια 50 δις ευρώ από αποκρατικοποιήσεις και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Βεβαίως κανείς δεν μπορεί, να διαφωνήσει με την αναγκαιότητα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας ίσα ίσα το αντίθετο, αλλά  δεν υπάρχει κανείς λογικός άνθρωπος, που να πιστεύει, ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα θα συγκεντρωθεί αυτό το ποσόν. Αντιθέτως μάλιστα κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση επιδεικνύουν μια άνευ προηγουμένου επιπολαιότητα και αντιφάσκουν, αφού, ενώ υποστηρίζουν την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας ταυτοχρόνως, συναγωνίζονται σε λαϊκίστικες κορώνες περι μη  ξεπουλήματος και μη πώλησης δημόσιας γης. Έφτασε μάλιστα η κυβέρνηση, να προαναγγέλλει τη ψήφιση νόμου για την απαγόρευση πώλησης γης λες και υπάρχει δυνατότητα σοβαρά, να συγκεντρωθεί ένα τέτοιο ποσό μόνο με μακροχρόνιες μισθώσεις ακινήτων αποδεικνύοντας, ότι είναι παράλυτη από χρόνιες ιδεολογικές αγκυλώσεις. Οι πανηγυρισμοί λοιπόν του ΠΑΣΟΚ είναι πρέπον, να σταματήσουν άμεσα λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος, ότι με την προηγηθείσα συμφωνία αναλήφθηκε η υποχρέωση, να δημιουργηθούν πλεονάσματα ύψους 11 δις ευρώ τον χρόνο επι 20 χρόνια, για να μειωθεί το δημόσιο χρέος στο 60% του ΑΕΠ στόχος  εξωπραγματικός, που δεν θα επιτευχθεί. Ακόμη θα πρέπει, να ληφθεί υπόψη, ότι για να είχαμε ουσιαστική αντιμετώπιση της κρίσης χρέους στην ευρωζώνη, θα χρειαζόταν ο μηχανισμός στήριξης, να ενισχυθεί με κεφάλαια ύψους τουλάχιστον 2.5 τρις ευρώ ούτως ώστε, να μιλούμε σοβαρά για δυνατότητα αγοράς ομολόγων για λογαριασμό της Ελλάδας και σοβαρής εξυπηρέτησης του χρέους, πράγμα που δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα και τα 500 δις, που συμφωνήθηκαν για τον μόνιμο μηχανισμό  αδυνατούν, να πείσουν τις αγορές, ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος στο τέλος δεν θα αναδιαρθρωθεί.
  Δεδομένου λοιπόν οτι η αντίληψη των σημερινών ηγετών της Ευρώπης είναι λογιστική και δεν βάζει ως στόχο την ριζική επίλυση του προβλήματος και με σίγουρη πλέον την είσοδο στον μηχανισμό και της Πορτογαλίας, μπορεί, να διαπιστώσει κανείς, γιατί τα κεφάλαια ενίσχυσης του μηχανισμού, που συμφωνήθηκαν, δεν επαρκούν καθόλου για την αντιμετώπιση του προβλήματος και γιατί οι οίκοι πιστοληπτικής αξιολόγησης όπως η Μoody`s υποβάθμισαν εκ νέου στις αρχές Μαρτίου την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας μας. Δεν είναι μάλιστα τυχαίο, ότι ο ίδιος οίκος προχώρησε στις 16 Μαρτίου σε υποβάθμιση κατά δύο μονάδες του κρατικού χρέος της Πορτογαλίας , από Α1 σε Α3, μετά την παραπάνω συμφωνία, διότι δεν πείθεται, ότι τα ποσά, που συμφωνήθηκαν μπορούν, να αντιμετωπίσουν την κρίση χρέους στην ευρωζώνη. Ούτως η άλλως χρειαζόταν μια πιο ριζική απόφαση αντιμετώπισης της κρίσης χρέους απο τους ηγέτες της Ευρώπης, που επιδεικνύουν ένα πρωτοφανές έλλειμμα ηγεσίας. Πιθανότατα μάλιστα κατά την εκτίμηση μου κερδίζουν απλά χρόνο, για τις εκτεθειμένες στο χρέος τράπεζες τους μέχρις ότου αυτές προετοιμαστούν, να αφομοιώσουν τις ζημίες από μια νεα ρύθμιση του χρέους των περιφερειακών χωρών, για αυτό επιλέγουν άτολμες λύσεις, ενώ κατά την γνώμη μου θα έπρεπε τώρα, να δοθεί μια ριζική απάντηση στο πρόβλημα του χρέους και όχι μετά από δύο χρόνια υπο χειρότερες συνθήκες.>>

OΛΟΚΛΗΡΗ Η ΤΟΤΕ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011 ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΟΗΤΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΜΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΕΣ


εισηγηση στο προσυνεδριο της δημοκρατικης συμμαχιας του ...

 ΤΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΤΗΣ  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ :


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΙΣ 20/11/2012 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΟΦΙΑ ΖΟΥΖΕΛΗ

ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2011

ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ

 
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ

 

ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2013 ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;   

ΑΡΘΡΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ:ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;