ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Ετήσιο ατομικό εισόδημα 6.000 ευρώ εξετάζεται για το κοινωνικό μέρισμα

Συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις

Ετήσιο ατομικό εισόδημα 6.000 ευρώ εξετάζεται για το κοινωνικό μέρισμα

Ετήσιο ατομικό εισόδημα 6.000 ευρώ εξετάζεται για το κοινωνικό μέρισμα
Πραγματικό ετήσιο εισόδημα 6.000 ευρώ ανά άτομο, «με κλίμακα ισοδυναμίας» (δηλαδή αυξάνεται για έγγαμο, παιδιά κτλ) φαίνεται ότι προβλέπει το βασικό σενάριο, που επεξεργάζεται τώρα η κυβέρνηση για τους δικαιούχους του επιδόματος από το «κοινωνικό μέρισμα».

Το ύψος του επιδόματος θα κυμανθεί από 500 έως 1000 ευρώ, ενώ για τα περιουσιακά κριτήρια υπάρχουν σενάρια για 50.000 έως 250.000 ευρώ. Με τις διαβουλεύσεις να συνεχίζονται εκ των πραγμάτων στο πολυνομοσχέδιο θα υπάρξει γενική διάταξη και θα αναφέρονται οι ενδεικτικές κατηγορίες των δικαιούχων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά και από τη σημερινή σύσκεψη του οικονομικού επιτελείου με τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ, το συγκεκριμένο ύψος του εισοδήματος θα είναι «με κλίμακα ισοδυναμίας», ήτοι θα κλιμακώνεται (κατά το πρότυπο των οικογενειακών επιδομάτων) με συντελεστή 1 για τον άγαμο, με συντελεστή 1/3 για τη σύζυγο και με συντελεστή 1/6 για κάθε παιδί. Δηλαδή, θα διαμορφώνεται στις 10.000 ευρώ για οικογένεια με 2 παιδιά.

Πάντως, οι αρμόδιοι παράγοντες εκφράζουν προβληματισμό για το πώς θα μπορέσουν να προσδιοριστούν οι πραγματικά αδύναμοι οικονομικά από μεγάλες κατηγορίες πληθυσμού, όπως είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αγρότες.

Οι πρώτοι, με βάση τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), εμφανίζονται, ως επί το πλείστον, να δηλώνουν πολύ χαμηλό εισόδημα και εξετάζεται να τεθεί ως βάση η διακοπή των εργασιών. Ενώ, οι αγρότες φορολογούνταν έως και πέρυσι με βάση το τεκμαρτό (πολύ χαμηλό) εισόδημα.

Όσον αφορά στο ύψος του επιδόματος, το οποίο θα χορηγηθεί εντός του Μαΐου άπαξ, πιθανόν να κυμαίνεται από τα 500 ευρώ έως τα 1.000 ευρώ.

Το ανώτατο ύψος των 1.000 ευρώ αναμένεται να αφορά σε πολύτεκνους (τέσσερα και περισσότερα παιδιά), ή σε οικογένεια με τρία παιδιά και άνεργη μητέρα. Για μια τετραμελή οικογένεια, υπολογίζεται ότι το επίδομα θα είναι περίπου 800 ευρώ.

Για τα περιουσιακά κριτήρια, το υπό συζήτηση βασικό σενάριο αφορά σε συνολική ακίνητη περιουσία από 50.000 ευρώ (50.000 ευρώ για άγαμο και 100.000 ευρώ για έγγαμο) έως 250.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, εκ των πραγμάτων στο πολυνομοσχέδιο θα υπάρξει γενική διάταξη και θα αναφέρονται οι ενδεικτικές κατηγορίες των δικαιούχων, όπως, π.χ. οι μακροχρόνια άνεργοι και οι ελεύθεροι επαγγελματίες με διακοπή δραστηριότητας. Στη διάταξη θα υπάρχει παραπομπή σε Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), η οποία θα εκδοθεί όταν η κυβέρνηση θα καταλήξει στα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.

Σημειώνεται, ότι στην προηγούμενη σύσκεψη (την περασμένη Δευτέρα), η ειδική επιτροπή οριστικοποίησε τρεις κατηγορίες δικαιούχων.

Πρόκειται για:

• Άστεγους, στους οποίους θα διατεθεί, με εξουσιοδότηση για χρηματοδότηση των αρμόδιων ιδρυμάτων, ποσό 20 εκατ. ευρώ για τις ανάγκες στέγασης και σίτισης

• Ένστολους, στους οποίους θα διατεθούν άπαξ περίπου 35 εκατ. ευρώ συνολικά, μόνο με εισοδηματικά κριτήρια. Το επίδομα των 500 ευρώ θα αφορά περίπου 68.000- 70.000 ένστολους

• Ανασφάλιστους, για τους οποίους θα διατεθούν περίπου 20 εκατ. ευρώ για την κάλυψη, για ένα έτος, της υγειονομικής περίθαλψής τους. Με το συγκεκριμένο κονδύλι, μπορούν να καλυφθούν 350.000 - 400.000 άτομα, από τις εξής τέσσερις κατηγορίες:

*Μακροχρόνια άνεργοι, που δεν καλύπτονται από άλλον ασφαλιστικό φορέα (εξετάζεται να μειωθεί ο ελάχιστος αριθμός ενσήμων που πρέπει να έχουν)

*Υπερήλικες ανασφάλιστοι

*Επαγγελματίες με διακοπή δραστηριότητας, χωρίς κάλυψη από τον ΟΑΕΕ, και

*Επαγγελματίες με δραστηριότητα, αλλά με χρόνιες παθήσεις και με οφειλές στον ΟΑΕΕ.

Το γενικό κονδύλι (πλην ένστολων) για το «κοινωνικό μέρισμα» θα ανέλθει σε περίπου 475-480 εκατ. ευρώ, καθώς θα κρατηθεί από το συνολικό ποσό ένα ειδικό αποθεματικό πλέον των 20 εκατ. ευρώ για τους «φρέσκους» άνεργους του 2013 (τα στοιχεία από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, αφορούν τα εισοδήματα του 2012).

Συνολικά, συμπεριλαμβανομένων των ένστολων, το «κοινωνικό μέρισμα» θα αφορά σε 800.000- 1.000.000 άτομα.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ :ΩΡΑΙΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.... ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 6.ΟΟΟ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ; ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΕΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΖΗΤΑΤΕ ΚΑΙ 650 ΕΥΡΩ ΤΕΛΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΙΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΕΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ΠΡΩΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥΣ. ΜΕΤΑ ΣΟΥ ΛΕΕΙ ΙΣΟΤΗΤΑ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ....
Πόση αλήθεια του Δ. Σολωμού χωράει στην αλήθεια του Νίκου Δήμου; by admin • 27 March 2014 • 21 Comments PrintFriendly and PDFΕκτύπωση PDF Δεν υπάρχει αμφιβολία. Ο Νίκος Δήμου λατρεύει μία φράση. Πιο συχνά τον ακούς να λέει ή να γράφει ότι «το έθνος θα πρέπει να θεωρεί εθνικό, ό,τι είναι αληθές» παρά τον παπά της γειτονιάς να λέει «Κύριε ελέησον». Ας δούμε βιαστικά μία λίστα άρθρων κατά τη διάρκεια των περασμένων ετών που επαναλαμβάνει αυτή τη ρήση. Συνήθως το κάνει γύρω στις 25 Μαρτίου. Οπωσδήποτε αυτή η λίστα είναι ένα ελάχιστο μέρος των πολυπληθών αναφορών του. 1992: να θεωρήσει εθνικόν μόνο το αληθές 1996. Το έθνος πρέπει να ταυτίσει το εθνικό με το αληθές 22/11/1998 – Το Έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθές Μάρτιος 2004 – Tο έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές 2004, Tο έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές 24 Μαρτίου 2006, Εθνικόν… το αληθές! 29 Απριλίου 2006, Η φράση του Σολωμού ότι το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικόν ότι είναι αληθές – είναι το ακριβές αντίδοτο του λαϊκισμού 19 Φεβρουαρίου 2009, η σκέψη του Σολωμού ότι κάθε τι αληθές πρέπει να θεωρείται εθνικό Απρίλιος 2009, “Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές“ 10/2/2011, Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθές Μάρτιος 2011, Το αληθές = εθνικόν του Σολωμού αποτελεί τον γνώμονα και το κριτήριο της σκέψης και της δράσης μου 22 Μαρτίου 2012‎ , Εθνικό το αληθές 25 Μαρτίου 2014, Πότε θα διδαχθούν τα παιδιά την αλήθεια για το ’21. Τελευταία φράση του άρθρου: Έτσι θα πραγματώσουμε το Σολωμικό ρήμα, που ταυτίζει το αληθές με το εθνικό. Θα με ρωτήσει ο αναγνώστης: ε και; διαφωνείς με τη ρήση; όχι, καθόλου. Απεναντίας! διαφωνείς με τον Σολωμό; όχι, καθόλου, απεναντίας! διαφωνείς με τη συχνή χρήση; όχι καθόλου, απεναντίας! τότε λοιπόν ποια είναι η ένσταση; Πριν απαντήσω, ένα σχόλιο για τη λέξη «αληθές». Δεν πιστεύω στην αλήθεια. Δηλαδή στη μία και μοναδική αλήθεια. Στην απόλυτη αλήθεια. Άρα δεν πιστεύω ούτε και στην κατοχή της αλήθειας. Ούτε στην αντικειμενικότητα. Όταν δύο άνθρωποι κοιτάζουν ένα πορτοκάλι, το ίδιο πορτοκάλι, δεν βλέπουν το ίδιο πράγμα. Ακόμη κι αν είναι τέλεια σφαίρα, με πλήρως ομαλή επιφάνεια και εκπέμπει το ίδιο μονοχρωματικό πορτοκαλί φως από όλες του τις πλευρές (κατά το δυνατόν). Όσο ίδιο κι αν μας φαίνεται, εκ πρώτης ή δεύτερης όψης, ο καθένας έχει την οπτική του. Βλέπει μόνο εκείνο το μέρος του πορτοκαλιού από το σημείο στο οποίο βρίσκεται, με τις αντανακλάσεις του φωτός από το περιβάλλον γύρω κλπ. Βλέπει και συγκρίνει με όσα έχει ήδη δει αλλού, χρώματα, σχήματα, περιβάλλοντα κλπ. Ας φανταστούμε ότι δεν πρόκειται για ένα απλό πορτοκάλι, αλλά για ένα γεγονός, μία αλληλεπίδραση ανθρώπων. Κάτι που το ζούμε σήμερα όλοι μας: πόσο διαφορετική οπτική γωνία, και άρα, άποψη μπορούμε να έχουμε; Ας φανταστούμε τώρα να μιλάμε για ένα γεγονός ή μάλλον για μία σειρά γεγονότων 200 χρόνια πριν! Έχει λοιπόν ο Νίκος Δήμου την «αλήθεια του». Την άποψή του. Την οπτική του γωνία. Δεν είναι ούτε η «αντικειμενική αλήθεια», ούτε η «απόλυτη αλήθεια». Δε σημαίνει ότι είναι «λάθος». Είναι αυτό που έχει αποκομίσει ο ίδιος με τον κόπο του. Σε όλα τα παραπάνω άρθρα, ο Νίκος Δήμου συνόδευε τη ρήση του Σολωμού με τη δική του οπτική των πραγμάτων. Μοιραία ο αναγνώστης απέδιδε μία κάποια αυθεντία στα κείμενα. Δηλαδή: αφού ο συγκεκριμένος συγγραφέας περιλαμβάνει τη ρήση για το αληθές, δεν μπορεί παρά όσα λέει να είναι τα πραγματικά και αντικειμενικά αληθή. Αντιπαρέρχομαι αυτήν την πιθανή παρερμηνεία, διότι δεν έγκειται εδώ η ένστασή μου. Η ένστασή μου είναι η εξής: εκτός από την αλήθεια, την άποψη, την οπτική του Νίκου Δήμου, υπάρχει και η αλήθεια, η άποψη, η οπτική του Διονύσιου Σολωμού. Αυτού δηλαδή ο οποίος είπε πρώτος τη συγκεκριμένη ρήση. Την είπε βέβαια μία φορά. Δεν την επαναλάμβανε επετειακά κάθε χρόνο σαν χαλασμένο γραμμόφωνο. Dionysios-Solwmos Παραθέτω εδώ 8 στροφές από τον Ύμνο Εις την Ελευθερίαν, του Διονυσίου Σολωμού. Είναι οι στροφές 131-138 και αναφέρονται στον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε. Θυμίζω ότι το ποίημα ξεκίνησε να το γράφει το 1822 και το ολοκλήρωσε τον Μάϊο του 1823. Πρωτοδημοσιεύθηκε το 1824 στο Μεσολόγγι και κυκλοφόρησε ευρύτερα το 1825. Θυμίζω ότι την ημέρα του Πάσχα του 1821, στις 10 Απριλίου 1821, ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε απαγχονίστηκε από τον Σουλτάνο στην Κωνσταντινούπολη με την κατηγορία του υποκινητή της εξέγερσης. Η σωρός του ρίφθηκε στη θάλασσα. Αυτά είδε, αυτά βίωσε, αυτά διάλεξε, αυτά έγραψε ο Διονύσιος Σολωμός στον Ύμνο του. Ας τα θυμηθούμε. 131 Πιάνει, αὐξαίνει, κοκκινίζει καὶ σηκώνει μία βροντή, καὶ τὸ πέλαο χρωματίζει μὲ αἱματόχροη βαφή. 132 Πνίγοντ᾿ ὅλοι οἱ πολεμάρχοι καὶ δὲν μνέσκει ἕνα κορμί· χάρου, σκιὰ τοῦ Πατριάρχη, ποῦ σ᾿ ἐπέταξεν ἐκεῖ. 133 Ἐκρυφόσμιγαν οἱ φίλοι μὲ τ᾿ς ἐχθρούς τους τὴ Λαμπρή, καὶ τοὺς ἔτρεμαν τὰ χείλη δίνοντάς τα εἰς τὸ φιλί. 134 Κειὲς τὲς δάφνες ποὺ ἐσκορπίστε τώρα πλέον δὲν τὲς πατεῖ, καὶ τὸ χέρι ὅπου ἐφιλῆστε πλέον, ἅ! πλέον δὲν εὐλογεῖ. 135 Ὅλοι κλαῦστε· ἀποθαμένος ὁ ἀρχηγὸς τῆς Ἐκκλησιᾶς· κλαῦστε, κλαῦστε κρεμασμένος ὡσὰν νἄτανε φονιάς. 136 Ἔχει ὁλάνοιχτο τὸ στόμα π᾿ ὦρες πρῶτα εἶχε γευθεῖ τ᾿ Ἅγιον Αἷμα, τ᾿ Ἅγιον Σῶμα· λὲς πὼς θενὰ ξαναβγῇ 137 ἡ κατάρα ποὺ εἶχε ἀφήσει λίγο πρὶν νὰ ἀδικηθῇ εἰς ὁποῖον δὲν πολεμήσῃ καὶ ἠμπορεῖ νὰ πολεμῇ. 138 Τὴν ἀκούω, βροντάει, δὲν παύει εἰς τὸ πέλαγο, εἰς τὴ γῆ, καὶ μουγκρίζοντας ἀνάβει τὴν αἰώνιαν ἀστραπή. Η ένστασή μου λοιπόν συνοψίζεται σε μία απλή ερώτηση: Πόση από την «αλήθεια» του Διονυσίου Σολωμού χωράει στην «αλήθεια» του Νίκου Δήμου; Ας απαντήσει ο αναγνώστης.

Περισσότερα: http://www.antibaro.gr/article/10412, Ἀντίβαρο
Πόση αλήθεια του Δ. Σολωμού χωράει στην αλήθεια του Νίκου Δήμου; by admin • 27 March 2014 • 21 Comments PrintFriendly and PDFΕκτύπωση PDF Δεν υπάρχει αμφιβολία. Ο Νίκος Δήμου λατρεύει μία φράση. Πιο συχνά τον ακούς να λέει ή να γράφει ότι «το έθνος θα πρέπει να θεωρεί εθνικό, ό,τι είναι αληθές» παρά τον παπά της γειτονιάς να λέει «Κύριε ελέησον». Ας δούμε βιαστικά μία λίστα άρθρων κατά τη διάρκεια των περασμένων ετών που επαναλαμβάνει αυτή τη ρήση. Συνήθως το κάνει γύρω στις 25 Μαρτίου. Οπωσδήποτε αυτή η λίστα είναι ένα ελάχιστο μέρος των πολυπληθών αναφορών του. 1992: να θεωρήσει εθνικόν μόνο το αληθές 1996. Το έθνος πρέπει να ταυτίσει το εθνικό με το αληθές 22/11/1998 – Το Έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθές Μάρτιος 2004 – Tο έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές 2004, Tο έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές 24 Μαρτίου 2006, Εθνικόν… το αληθές! 29 Απριλίου 2006, Η φράση του Σολωμού ότι το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικόν ότι είναι αληθές – είναι το ακριβές αντίδοτο του λαϊκισμού 19 Φεβρουαρίου 2009, η σκέψη του Σολωμού ότι κάθε τι αληθές πρέπει να θεωρείται εθνικό Απρίλιος 2009, “Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές“ 10/2/2011, Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθές Μάρτιος 2011, Το αληθές = εθνικόν του Σολωμού αποτελεί τον γνώμονα και το κριτήριο της σκέψης και της δράσης μου 22 Μαρτίου 2012‎ , Εθνικό το αληθές 25 Μαρτίου 2014, Πότε θα διδαχθούν τα παιδιά την αλήθεια για το ’21. Τελευταία φράση του άρθρου: Έτσι θα πραγματώσουμε το Σολωμικό ρήμα, που ταυτίζει το αληθές με το εθνικό. Θα με ρωτήσει ο αναγνώστης: ε και; διαφωνείς με τη ρήση; όχι, καθόλου. Απεναντίας! διαφωνείς με τον Σολωμό; όχι, καθόλου, απεναντίας! διαφωνείς με τη συχνή χρήση; όχι καθόλου, απεναντίας! τότε λοιπόν ποια είναι η ένσταση; Πριν απαντήσω, ένα σχόλιο για τη λέξη «αληθές». Δεν πιστεύω στην αλήθεια. Δηλαδή στη μία και μοναδική αλήθεια. Στην απόλυτη αλήθεια. Άρα δεν πιστεύω ούτε και στην κατοχή της αλήθειας. Ούτε στην αντικειμενικότητα. Όταν δύο άνθρωποι κοιτάζουν ένα πορτοκάλι, το ίδιο πορτοκάλι, δεν βλέπουν το ίδιο πράγμα. Ακόμη κι αν είναι τέλεια σφαίρα, με πλήρως ομαλή επιφάνεια και εκπέμπει το ίδιο μονοχρωματικό πορτοκαλί φως από όλες του τις πλευρές (κατά το δυνατόν). Όσο ίδιο κι αν μας φαίνεται, εκ πρώτης ή δεύτερης όψης, ο καθένας έχει την οπτική του. Βλέπει μόνο εκείνο το μέρος του πορτοκαλιού από το σημείο στο οποίο βρίσκεται, με τις αντανακλάσεις του φωτός από το περιβάλλον γύρω κλπ. Βλέπει και συγκρίνει με όσα έχει ήδη δει αλλού, χρώματα, σχήματα, περιβάλλοντα κλπ. Ας φανταστούμε ότι δεν πρόκειται για ένα απλό πορτοκάλι, αλλά για ένα γεγονός, μία αλληλεπίδραση ανθρώπων. Κάτι που το ζούμε σήμερα όλοι μας: πόσο διαφορετική οπτική γωνία, και άρα, άποψη μπορούμε να έχουμε; Ας φανταστούμε τώρα να μιλάμε για ένα γεγονός ή μάλλον για μία σειρά γεγονότων 200 χρόνια πριν! Έχει λοιπόν ο Νίκος Δήμου την «αλήθεια του». Την άποψή του. Την οπτική του γωνία. Δεν είναι ούτε η «αντικειμενική αλήθεια», ούτε η «απόλυτη αλήθεια». Δε σημαίνει ότι είναι «λάθος». Είναι αυτό που έχει αποκομίσει ο ίδιος με τον κόπο του. Σε όλα τα παραπάνω άρθρα, ο Νίκος Δήμου συνόδευε τη ρήση του Σολωμού με τη δική του οπτική των πραγμάτων. Μοιραία ο αναγνώστης απέδιδε μία κάποια αυθεντία στα κείμενα. Δηλαδή: αφού ο συγκεκριμένος συγγραφέας περιλαμβάνει τη ρήση για το αληθές, δεν μπορεί παρά όσα λέει να είναι τα πραγματικά και αντικειμενικά αληθή. Αντιπαρέρχομαι αυτήν την πιθανή παρερμηνεία, διότι δεν έγκειται εδώ η ένστασή μου. Η ένστασή μου είναι η εξής: εκτός από την αλήθεια, την άποψη, την οπτική του Νίκου Δήμου, υπάρχει και η αλήθεια, η άποψη, η οπτική του Διονύσιου Σολωμού. Αυτού δηλαδή ο οποίος είπε πρώτος τη συγκεκριμένη ρήση. Την είπε βέβαια μία φορά. Δεν την επαναλάμβανε επετειακά κάθε χρόνο σαν χαλασμένο γραμμόφωνο. Dionysios-Solwmos Παραθέτω εδώ 8 στροφές από τον Ύμνο Εις την Ελευθερίαν, του Διονυσίου Σολωμού. Είναι οι στροφές 131-138 και αναφέρονται στον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε. Θυμίζω ότι το ποίημα ξεκίνησε να το γράφει το 1822 και το ολοκλήρωσε τον Μάϊο του 1823. Πρωτοδημοσιεύθηκε το 1824 στο Μεσολόγγι και κυκλοφόρησε ευρύτερα το 1825. Θυμίζω ότι την ημέρα του Πάσχα του 1821, στις 10 Απριλίου 1821, ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε απαγχονίστηκε από τον Σουλτάνο στην Κωνσταντινούπολη με την κατηγορία του υποκινητή της εξέγερσης. Η σωρός του ρίφθηκε στη θάλασσα. Αυτά είδε, αυτά βίωσε, αυτά διάλεξε, αυτά έγραψε ο Διονύσιος Σολωμός στον Ύμνο του. Ας τα θυμηθούμε. 131 Πιάνει, αὐξαίνει, κοκκινίζει καὶ σηκώνει μία βροντή, καὶ τὸ πέλαο χρωματίζει μὲ αἱματόχροη βαφή. 132 Πνίγοντ᾿ ὅλοι οἱ πολεμάρχοι καὶ δὲν μνέσκει ἕνα κορμί· χάρου, σκιὰ τοῦ Πατριάρχη, ποῦ σ᾿ ἐπέταξεν ἐκεῖ. 133 Ἐκρυφόσμιγαν οἱ φίλοι μὲ τ᾿ς ἐχθρούς τους τὴ Λαμπρή, καὶ τοὺς ἔτρεμαν τὰ χείλη δίνοντάς τα εἰς τὸ φιλί. 134 Κειὲς τὲς δάφνες ποὺ ἐσκορπίστε τώρα πλέον δὲν τὲς πατεῖ, καὶ τὸ χέρι ὅπου ἐφιλῆστε πλέον, ἅ! πλέον δὲν εὐλογεῖ. 135 Ὅλοι κλαῦστε· ἀποθαμένος ὁ ἀρχηγὸς τῆς Ἐκκλησιᾶς· κλαῦστε, κλαῦστε κρεμασμένος ὡσὰν νἄτανε φονιάς. 136 Ἔχει ὁλάνοιχτο τὸ στόμα π᾿ ὦρες πρῶτα εἶχε γευθεῖ τ᾿ Ἅγιον Αἷμα, τ᾿ Ἅγιον Σῶμα· λὲς πὼς θενὰ ξαναβγῇ 137 ἡ κατάρα ποὺ εἶχε ἀφήσει λίγο πρὶν νὰ ἀδικηθῇ εἰς ὁποῖον δὲν πολεμήσῃ καὶ ἠμπορεῖ νὰ πολεμῇ. 138 Τὴν ἀκούω, βροντάει, δὲν παύει εἰς τὸ πέλαγο, εἰς τὴ γῆ, καὶ μουγκρίζοντας ἀνάβει τὴν αἰώνιαν ἀστραπή. Η ένστασή μου λοιπόν συνοψίζεται σε μία απλή ερώτηση: Πόση από την «αλήθεια» του Διονυσίου Σολωμού χωράει στην «αλήθεια» του Νίκου Δήμου; Ας απαντήσει ο αναγνώστης.

Περισσότερα: http://www.antibaro.gr/article/10412, Ἀντίβαρο

ΤΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

 ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ!  ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΠΑΡ'ΕΦΕΤΑΙΣ ΔΥΤΙ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"