ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

"Έκοψε" τον εθνικό ύμνο της ΠΓΔΜ ο Αβραμόπουλος

"Έκοψε" τον εθνικό ύμνο της ΠΓΔΜ ο Αβραμόπουλος


Έκοψε τον εθνικό ύμνο της ΠΓΔΜ ο Αβραμόπουλος
«Έκοψε» τον εθνικό ύμνο της ΠΓΔΜ ο Αβραμόπουλος
Επίσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας πραγματοποίησε σήμερα υπουργός Άμυνας της ΠΓΔΜ Ταλάτ Τζαφέρι (Talat Xhaferi). Πρόκειται για την πρώτη επίσκεψη υπουργού Άμυνας της γειτονικής χώρας στο υπουργείο. Κατά την υποδοχή δεν έγινε η καθιερωμένη επιθεώρηση του αγήματος απόδοσης τιμών από τον φιλοξενούμενο αξιωματούχο και δεν ακούσθηκαν οι εθνικοί ύμνοι των δύο χωρών. Μ’ αυτό τον τρόπο ξεπεράστηκε ο σκόπελος του προκλητικού εθνικού ύμνου της ΠΓΔΜ που περιλαμβάνει τη Μακεδονία έξι φορές!
Τον υπουργό Άμυνας της ΠΓΔΜ υποδέχθηκε ο Έλληνας υπουργός Δημήτρης Αβραμόπουλος και τιμές απέδωσε το άγημα που παρατάσσεται στα σκαλοπάτια του ΓΕΕΘΑ, ενώ σύμφωνα με τον κανόνα η ελληνική σημαία κυμάτιζε δίπλα στη σημαία του φιλοξενούμενου αξιωματούχου- στη συγκεκριμένη περίπτωση της ΠΓΔΜ.
Στη συνάντηση των δύο υπουργών εξετάσθηκαν θέματα που αφορούν στη συνεργασία των δύο χωρών στον στρατιωτικό τομέα. Στο πλαίσιο αυτό, θα υπογραφεί μονοετής συμφωνία στρατιωτικής συνεργασίας σε επίπεδο Γενικών Επιτελείων Εθνικής Άμυνας Ελλάδας και ΠΓΔΜ, η οποία προβλέπει μεταξύ άλλων τη διεξαγωγή κοινών ασκήσεων και την αύξηση του αριθμού των σπουδαστών στις αντίστοιχες στρατιωτικές σχολές.
Υπενθυμίζεται ότι η στρατιωτική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών υφίσταται από το 1999. Η ΠΓΔΜ είχε την διοίκηση της Ταξιαρχίας ΝΑ Ευρώπης από τον Σεπτέμβριο του 2011 έως τον Αύγουστο του 2013 και το 2014 έχει την διοίκηση της πρωτοβουλίας του ΝΑΤΟ "Σύμπραξη για την Ειρήνη" για τη ΝΑ Ευρώπη.
Στις δηλώσεις του ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος επανέλαβε την πάγια θέση της Ελλάδας για την επίλυση του προβλήματος της ονομασίας, που χωρίζει τις δύο χώρες. Όπως είπε, η πρόοδος των διαπραγματεύσεων υπό τον ειδικό συντονιστή του ΟΗΕ Μάθιου Νίμιτς, για την επίτευξη αμοιβαία αποδεκτής λύσης στο θέμα της ονομασίας της γειτονικής χώρας, θα συντελέσει στην επίλυση του χρόνιου προβλήματος, στην άμεση και πλήρη ομαλοποίηση των διμερών σχέσεων, στην ενίσχυση της σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή, η οποία περνά φάση ανακατατάξεων, και θα λειτουργήσει προς όφελος της ΠΓΔΜ και της Ευρώπης. Η Ελλάδα, προσέθεσε, έχει προτείνει ένα δίκαιο πλαίσιο για μία βιώσιμη λειτουργική και ξεκάθαρη λύση, που να μην αφήνει περιθώρια για ανιστόρητες αξιώσεις.
Ο κ. Αβραμόπουλος παρατήρησε ότι ο σεβασμός της ιστορίας και η ειλικρίνεια στην αντιμετώπιση των διαφορών αποτέλεσαν αφετηρία για σταθερότητα και πρόοδο, σε αντίθεση με τον εθνικισμό και τον λαϊκισμό που οδήγησαν σε απομόνωση, ένταση και κρίση, ενώ χαρακτήρισε τον κ. Τζαφέρι ρεαλιστή πολιτικό της γειτονικής χώρας
Από την πλευρά του, ο Ταλάτ Τζαφέρι εξέφρασε την ευχή να βρεθεί μία σταθερή λύση στο σύντομο μέλλον στο θέμα της ονομασίας και να ανοίξει το μονοπάτι για ένταξη της χώρας του στους ευρωατλαντικούς θεσμούς. Εξάλλου, τόνισε ότι θα μεταφέρει τα μηνύματα της ελληνικής πλευράς στην κυβέρνησή του και στους πολίτες της χώρας του.
Ο κ. Τζαφέρι χαρακτήρισε ειλικρινείς τις απόψεις των δύο πλευρών, ενώ εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός της θέσπισης άμεσης και συνεχούς επικοινωνίας μεταξύ των δύο υπουργείων, ανεξαρτήτως προσώπων στην ηγεσία τους.
Τέλος, ευχαρίστησε την ελληνική πλευρά για την επίσημη επίσκεψη και για τις ειλικρινείς συνομιλίες.
ΠΗΓΗ ΕΝΙΚΟΣ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΣΩΣΤΟΣ

Πρωτιά ΣΥΡΙΖΑ και μετεκλογική αβεβαιότητα προβλέπει η JP Morgan

Βλέπει κάλπες έως το α' τρίμηνο 2015

Πρωτιά ΣΥΡΙΖΑ και μετεκλογική αβεβαιότητα προβλέπει η JP Morgan

Πρωτιά ΣΥΡΙΖΑ και μετεκλογική αβεβαιότητα προβλέπει η JP Morgan
 
Πιθανότητες μεγαλύτερες από 70% δίνει η JP Morgan για εκλογική αναμέτρηση στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2015. Βασικό σενάριο της είναι ότι η εκλογική αναμέτρηση θα διεξαχθεί το γ' τρίμηνο ή στις αρχές του δ' τριμήνου του 2014. Η Ελλάδα μπορεί να εισέλθει σε μια παρατεταμένη προεκλογική περίοδο που θα εστιάσει στο μνημόνιο και στις πιθανότητες επιβίωσης της οικονομίας εκτός αυτού.

Προσθέτει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ με τα σημερινά δεδομένα διαφαίνεται ως ο πιθανός νικητής των εκλογών. Μια τέτοια εξέλιξη δημιουργεί αβεβαιότητες όσον αφορά στην συγκρότηση νέας κυβέρνησης αλλά και γενικότερες αντιδράσεις, τονίζει η έκθεση.

Όπως αναφέρει η JP Morgan, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις που έχει στη διάθεσή της, ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με διαφορά 7 μονάδων στη Β' Αθήνας.

Συμπληρώνει μάλιστα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα ενισχύσει τις ψήφους του από τους δυσαρεστημένους παραδοσιακούς ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ καθώς και από όσους πιστεύουν σε έναν ιδιότυπο εθνικισμό για την οικονομία, όπως οι ψηφοφόροι των Ανεξάρτητων Ελλήνων. που θα ψηφίσουν για να φύγει η τρόικα από την Ελλάδα.

Η ανάλυση προβλέπει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα αυξήσει το προβάδισμά του τους επόμενους μήνες και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα έχει 139 βουλευτές σε περίπτωση που γίνουν οι εθνικές εκλογές στο τέλος του χρόνου. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα φτάσει τους 139 βουλευτές, η ΝΔ τους 88, η Χρυσή Αυγή του 24, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες τους 14, το ΠΑΣΟΚ τους 13, το ΚΚΕ τους 12 και η ΔΗΜ.ΑΡ τους 10.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι εάν ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει κυβέρνηση θα υιοθετήσει σκληρή στάση στις διαπραγματεύσεις για την οικονομία με την ΕΕ όσον αφορά περαιτέρω δομικές μεταρρυθμίσεις ή περισσότερη δημοσιονομική πειθαρχία στην Ελλάδα. Ωστόσο, ακόμη και σε αυτό το πεδίο, προβλέπουν ότι η απόσταση μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβερνητικής συμμαχίας έχει μειωθεί. Η επίτευξη του πρωτογενούς πλεονάσματος έχει ήδη αλλάξει τη δυναμική των διαπραγματεύσεων μεταξύ της υπάρχουσας κυβέρνησης και των δανειστών της.

Η JP Morgan αναφέρει ακόμη ότι η ρητορική του ΣΥΡΙΖΑ θα μπορούσε να προκαλέσει ανησυχίες στους διεθνείς παρατηρητές μέσα στο 2014 και μία κυβέρνηση υπό τον ΣΥΡΙΖΑ θα μπορούσε να θέσει σαφείς προκλήσεις στην υπόλοιπη Ευρωζώνη. Ωστόσο, θεωρεί απίθανο να οδηγήσει σε ένα χάσμα τόσο ουσιαστικό όσο αυτό που θα προκαλούσε εάν ο ΣΥΡΙΖΑ αναλάμβανε την εξουσία στις προηγούμενες εκλογές του 2012.

Εκτιμά επίσης ότι όποιο κόμμα και εάν κερδίσει στις επόμενες εκλογές, δεν θα μπορέσει να κυβέρνηση μόνο του. Τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και η ΝΔ δεν αναμένεται να συγκεντρώσουν ποσοστό άνω του 35%, οπότε θα χρειαστεί να σχηματιστεί ένας νέος συνασπισμός. Το ερώτημα για την JP Morgan είναι ποιο από τα δύο θα είναι το μεγαλύτερο κόμμα. Ωστόσο, πιστεύει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα έχει δυσκολίες στο να σχηματίσει κυβερνητική συμμαχία. Και με δεδομένες αυτές τις δυσκολίες, θεωρείται πιθανή μία παρατεταμένη περίοδος πολιτικής αβεβαιότητας ή πολλών εκλογικών αναμετρήσεων.

Η JP Morgan πιστεύει ότι οι εκλογές στην Ελλάδα θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στο σύνολο της Ευρωζώνης. Πιθανή νίκη και σχηματισμός κυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ θα δώσει ώθηση στα αντισυστημικά κόμματα τόσο της Δεξιάς όσο και της Αριστεράς, ενώ ενδεχόμενη νίκη της ΝΔ θα ενισχύσει την άποψη ότι η ευρωπεριφέρεια μπορεί να εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται και να διαχειριστεί παράλληλα τις πολιτικές συνέπειες.

Η ανάλυση σημειώνει επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πετύχει να μετασχηματίσει το προφίλ του από ένα κόμμα ριζοσπαστικής ανατροπής σε ένα κόμμα που μπορεί να ανταγωνιστεί πολιτικά τις κατεστημένες δυνάμεις. Το κλειδί για να το πετύχει αυτό είναι να πείσει ευρύτερα μεσαία στρώματα ότι δεν εκπροσωπεί μία απειλή απέναντι στα συμφέροντά τους, ειδικά τους πρώην ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται να αναπτύξει ένα τέτοιο προφίλ την ώρα που πρέπει να περιορίζει την ορμητικότητα της ριζοσπαστικής του βάσης. Πρόκειται για μία ιδανική αλλά πολύ δύσκολη ισορροπία, που δεν είναι εύκολο να την καταφέρει, εκτιμά η JP Morgan.
ΠΗΓΗ Newsroom ΔΟΛ

Απόφαση βόμβα: Παράνομη η απόλυση γιατί εργαζόμενος δε δέχτηκε μείωση μισθού!

Απόφαση βόμβα: Παράνομη η απόλυση γιατί εργαζόμενος δε δέχτηκε μείωση μισθού!




Τα πάνω κάτω φέρνει απόφαση σταθμός του Πρωτοδικείου Αθηνών, που έκρινε ότι είναι άκυρη, παράνομη και καταχρηστική η καταγγελία της σύμβασης εργαζομένου, ο οποίος δεν αποδέχθηκε τη μείωση των αποδοχών του κατά 15%.


Παράλληλα, με την εν λόγω απόφαση δικαιώθηκε ο εργαζόμενος και υποχρεώθηκε η εργοδότης εταιρεία να του καταβάλει το ποσό των 16.960 ευρώ, για μισθούς υπερημερίας, συν τους νόμιμους τόκους.

Το Πρωτοδικείο έκρινε ότι η απόλυση ήταν καταχρηστική, καθώς υπερβαίνει τα όρια που επιβάλλουν «η καλή πιστή, τα χρηστά ήθη ή ο κοινωνικός ή οικονομικός σκοπός του δικαιώματος» (άρθρο 281 Αστικού Κώδικά).

Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, η μείωση των αποδοχών τού εργαζόμενου όχι μόνο θα του προκαλούσε άμεση (υλική) ζημία, αλλά θα ανατρεπόταν και ο οικονομικός και οικογενειακός προγραμματισμός του, τη στιγμή μάλιστα που είχε πάρει και πλήρωνε στεγαστικό δάνειο.

Αντίθετα, το Πρωτοδικείο Αθηνών απέρριψε το αίτημα του εργαζόμενου για επαναπρόσληψη, καθώς στην αγωγή που είχε καταθέσει δεν είχαν περιληφθεί τα αναγκαία εκείνα στοιχεία που είναι απαραίτητα για τη νομική θεμελίωση του αιτήματός του.

Το δικαστήριο το απασχόλησε περίπτωση εργαζόμενου που προσλήφθηκε από επιχείρηση επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών στις 30.6.2009 με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, προκειμένου να εργασθεί στο αεροδρόμιο της Ρόδου ως φορτοεκφορτωτής αεροσκαφών.

Οι μηνιαίες αποδοχές του είχαν καθοριστεί στα 1.100 ευρώ. Στις 30.6.2012 η εταιρεία ζήτησε από τον εργαζόμενο να συναινέσει στη μείωση των μηνιαίων αποδοχών του κατά το ποσοστό του 15%.

Όμως, ο εργαζόμενος δεν συμφώνησε με την εργοδοτική πρόταση για μείωση των αποδοχών του και η εταιρεία τον απέλυσε εξαιτίας αυτής της άρνησής του και του κατέβαλε τη νόμιμη αποζημίωση.

ΠΗΓΗ newsit.gr και http://www.lamiareport.gr

Όχι σε «λύση» Βερολίνου...

Όχι σε «λύση» Βερολίνου...

του Ν. Χατζηνικολαου


Όχι σε «λύση» Βερολίνου...
Όχι σε «λύση» Βερολίνου...
Μπορεί τα μέσα μαζικής ενημέρωσης να θεωρούν στην πλειονότητά τους άκρως ενδιαφέρουσες τις καταιγιστικές αποκαλύψεις των τελευταίων εβδομάδων για τα σκάνδαλα των εξοπλισμών και του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, μπορεί ακόμη να θεωρούν «καυτό» το ρεπορτάζ της απόδρασης Ξηρού και των εσωτερικών αντιθέσεων στους κόλπους της «17Ν», αλλά για την ελληνική κοινωνία το μεγάλο εθνικό θέμα εξακολουθεί να είναι η έξοδος της χώρας από το μνημόνιο και η επιστροφή της στην ανάπτυξη. Οι πολίτες δεν αποπροσανατολίζονται πλέον εύκολα, με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα ή με μικροπολιτικούς ελιγμούς, όπως στο παρελθόν. Γνωρίζουν ότι το βλέμμα και η σκέψη τους πρέπει να είναι σταθερά προσανατολισμένα στο μέλλον των ίδιων και των παιδιών τους και σε όσα θα κρίνουν τη διαμόρφωσή του. Και αυτό γιατί το παρόν της ελληνικής οικογένειας είναι κυριολεκτικά εφιαλτικό. Τα νοικοκυριά βιώνουν σήμερα μια πρωτόγνωρη όσο και άγρια κατάσταση απόλυτης οικονομικής ασφυξίας, αλλά και τεράστιας αγωνίας για την επιβίωσή τους και για την επόμενη μέρα.
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ πρόσφατης έρευνας της ΓΣΕΒΕΕ είναι εξόχως αποκαλυπτικά. Το 40,2% των νοικοκυριών, δηλαδή 1,4 εκατ. άνθρωποι, έχουν στην οικογένειά τους τουλάχιστον έναν άνεργο. Από αυτούς, μόλις το 9,8%, περίπου 200.000 συμπολίτες μας, λαμβάνουν επίδομα. Παράλληλα, εννέα στα δέκα νοικοκυριά (94,6%) έχουν υποστεί μείωση των εισοδημάτων τους μετά το ξέσπασμα της κρίσης, σε ποσοστό που κατά μέσο όρο φθάνει το 40%! Πρέπει να σημειωθεί ότι ένα στα τρία νοικοκυριά (34,8%) καθυστερεί την αποπληρωμή οφειλών του προς δημόσια ταμεία, ΔΕΚΟ και τράπεζες, αλλά και ότι το 44,3% του πληθυσμού χρωστάει στις τράπεζες. Μάλιστα, ένα στα δέκα νοικοκυριά υποχρεώθηκε να ρευστοποιήσει περιουσιακά στοιχεία. Και βέβαια η εικόνα αυτή θα επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο το αμέσως επόμενο διάστημα με την εφαρμογή των πρόσφατων νόμων για τη φορολόγηση ακινήτων, τις κατασχέσεις καταθέσεων και τη μερική άρση της μέχρι πρότινος υπάρχουσας προστασίας από τους πλειστηριασμούς.
ΤΟ ΠΛΕΟΝ απαισιόδοξο στοιχείο, όμως, είναι πως το 41,7% των νοικοκυριών εκτιμά ότι δεν θα μπορέσει να καλύψει βασικές υποχρεώσεις για το επόμενο έτος, ενώ το 44% πιστεύει πως δεν θα καταφέρει να ανταποκριθεί στα φορολογικά βάρη. Οσο για τους δανειολήπτες στεγαστικών δανείων, που υπερβαίνουν συνολικά το ένα εκατομμύριο, ένας στους τρεις εκφράζει τον φόβο πως μπορεί να χάσει το σπίτι του στο μέλλον. Τέλος, οι περικοπές των οικογενειακών προϋπολογισμών στην κατανάλωση, λόγω της ραγδαίας συρρίκνωσης των εισοδημάτων, είναι δραματικές. Το 63,7% των νοικοκυριών έχει περικόψει τις δαπάνες ειδών διατροφής, το 75% μείωσε τα έξοδα θέρμανσης και μετακινήσεων, το 90,3% «κούρεψε» τις δαπάνες ένδυσης - υπόδησης και περίπου το 90% περιόρισε τις εξόδους για φαγητό, καφέ, ποτό ή για θέατρο και σινεμά. Παράλληλα, το 36,5% των πολιτών δηλώνει ότι αγοράζει σήμερα προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν...
ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ότι τα μεγάλα προβλήματα των Ελλήνων, η φτώχεια και η ανεργία, έχουν οξυνθεί πλέον σε τέτοιο βαθμό ώστε να απειλούν ευθέως την κοινωνική ειρήνη και συνοχή. Τα μεγάλα λόγια και οι βαρύγδουπες υποσχέσεις δεν πείθουν πια κανέναν. Οι πολίτες αμφισβητούν τους πάντες και τα πάντα. Και απαιτούν ριζικές λύσεις και άμεσα αποτελέσματα. Η λιτότητα δοκιμάστηκε και απέτυχε. Οι συνταγές της τρόικας και των μνημονίων έφεραν μόνο μιζέρια και εξαθλίωση. Μόνο δυστυχία. Και τέσσερα χρόνια μετά, το χρέος της χώρας μας καλπάζει, παρά τον Αρμαγεδδώνα που σάρωσε τα λαϊκά εισοδήματα και κατέκαψε ό,τι υπήρχε ακόμη ζωντανό στην ελληνική οικονομία.
ΕΙΝΑΙ, ΛΟΙΠΟΝ, η ύστατη ώρα των μεγάλων αποφάσεων. Η τρόικα πρέπει επιτέλους να φύγει. Το μνημόνιο πρέπει να τελειώσει. Οχι ψευδεπίγραφα, όχι μετονομαζόμενο για να παραπλανηθούν γι’ άλλη μια φορά οι ψηφοφόροι και να εγκλωβιστούν σε επιλογές που δοκιμάστηκαν και απέτυχαν οικτρά. Πρέπει πραγματικά να γυρίσουμε σελίδα. Να απαιτήσουμε οριστική και μόνιμη λύση για το θέμα του χρέους: γενναίο «κούρεμα»! Οχι μεσοβέζικες λύσεις σαν αυτές που θέλει να μας επιβάλει το Βερολίνο για να μετατρέψει τη χώρα μας σε μόνιμη αποικία χρέους. Η οικονομία μας χρειάζεται οξυγόνο, χρειάζεται ανάσες. Η κοινωνία πρέπει να αποσυμπιεστεί. Και η Ευρώπη οφείλει να μας δώσει την ευκαιρία να ξανασταθούμε στα πόδια μας, ενισχύοντας οικονομικά την προσπάθεια μιας νέας αναπτυξιακής πορείας. Το έκανε μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο για την ηττημένη τότε Γερμανία. Στοιχίζει πολύ λιγότερο σήμερα για τη μικρή Ελλάδα. Και της το χρωστούν... Αρκεί η εγχώρια πολιτική τάξη να σκεφθεί εθνικά, να συνεννοηθεί, να εμφανιστεί ενωμένη και με σχέδιο πραγματικής επανίδρυσης του ελληνικού κράτους απέναντι στους δανειστές και να το απαιτήσει. Η ευθύνη είναι στους ώμους των ταγών μας. Και η Ιστορία θα είναι αμείλικτη...

ΠΗΓΗ ΕΝΙΚΟΣ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ

ΣΩΣΤΟΣ

Ανάπτυξη και υπερβάλλουσα δημόσια απασχόληση


Του Γ. Κ. ΜΠΗΤΡΟΥ*

Ανάπτυξη και υπερβάλλουσα δημόσια απασχόληση

Σήμερα που μας απασχολεί όλους το ζήτημα της ανάπτυξης μπαίνει επιτακτικά το ερώτημα: Υπάρχει υπερβάλλουσα δημόσια απασχόληση, και αν ναι, πόση είναι, τι κοστίζει και τι κάνουμε;

Σε άρθρο του στην εφημερίδα «Το Βήμα» της 25-10-1987, ο τότε πρωθυπουργός Ανδρέας Γ. Παπανδρέου έγραφε: «Τώρα έχουμε περίπου το διπλάσιο προσωπικό από αυτό που απαιτείται για να παράγουμε τις απαιτούμενες κρατικές υπηρεσίες». Εκτοτε, και μέχρι που περιήλθαμε υπό διεθνή κηδεμονία το 2010, η κατάσταση χειροτέρευσε. Για να υπολογίσουμε πόσο, χρειάζεται ο αριθμός όσων απασχολούνταν στη δημόσια διοίκηση, κάποιο πρόσφατο έτος βάσης και μια χώρα που θεωρείται καλό πρότυπο για σύγκριση.

Οσον αφορά το πρώτο ζητούμενο, από την απογραφή που έγινε το 2010 μάθαμε ότι οι εργαζόμενοι για την κυβέρνηση ανέρχονταν σε 768.009. Οπότε αν: (α) προστεθούν και όσοι εργάζονταν σε δημοτικές επιχειρήσεις και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου υπό τον έλεγχο του Δημοσίου –η πολιτεία βρίσκεται τώρα σε διαδικασία απογραφής τους– και (β) αφαιρεθούν όσοι αποχώρησαν για διάφορους λόγους, ο συνολικός αριθμός των απασχολουμένων στη γενική κυβέρνηση το 2011 πολύ πιθανά υπερέβαινε σημαντικά τις 800.000.

Σχετικά με το δεύτερο ζητούμενο, έστω η Γερμανία, η οικονομία της οποίας είναι κατά τεκμήριο η πλέον αποτελεσματική στην Ε.Ε. Εκεί, λοιπόν, το 2011 οι απασχολούμενοι αριθμούσαν 41,6 εκατ. και εξ αυτών 4,6 εκατ. ή το 11% εργάζονταν για την κυβέρνηση. Ετσι, αφού εδώ το ίδιο έτος οι απασχολούμενοι ανέρχονταν σε 4 εκατομμύρια και στη δημόσια διοίκηση εργάζονταν 800 χιλιάδες ή το 20%, η υπερβάλλουσα δημόσια απασχόληση ανερχόταν κατά προσέγγιση σε 360.000 εργαζόμενους [(0,20-0,11)Χ4.000.000].

Από μόνος του αυτός ο αριθμός αποτελεί την πλέον θεμελιώδη διαρθρωτική στρέβλωση της οικονομίας μας. Για να προσεγγίσουμε τις συνέπειες, ας υποθέσουμε ότι το 2011 ο μέσος δημόσιος υπάλληλος κόστιζε στους φορολογούμενους 25.000 ευρώ, οπότε η συνολική δαπάνη βρισκόταν στη γειτονιά των 20 δισ. ευρώ (25.000Χ800.000). Το ίδιο έτος γνωρίζουμε ότι το ΑΕΠ ανήλθε σε 215 δισ. ευρώ. Αν λοιπόν αφαιρέσουμε τα 20 από τα 215 δισ. ευρώ και διαιρέσουμε το υπόλοιπο με τα 3,2 εκατ. των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και στις ΔΕΚΟ, βρίσκουμε ότι ο μέσος εργαζόμενος σ’ αυτούς τους τομείς παρήγαγε προϊόντα και υπηρεσίες αξίας 61 χιλ. ευρώ. Ετσι, με λίγη περαιτέρω ανάλυση, προκύπτει ότι:

Ο ιδιωτικός τομέας διαθέτει σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα παραγωγικότητας: Υποθέτοντας ότι ο μέσος δημόσιος υπάλληλος κοστίζει στους φορολογούμενους όσο ακριβώς και η αξία των υπηρεσιών που παράγει, η παραγωγικότητα του μέσου εργαζόμενου στον ιδιωτικό τομέα υπερέβαινε το 2011 εκείνη του μέσου εργαζόμενου στη δημόσια διοίκηση κατά 36 χιλ. ευρώ (61.000-25.000). Αυτό σημαίνει ότι ο ιδιωτικός τομέας διαθέτει ένα σημαντικό πλεονέκτημα παραγωγικότητας και γι’ αυτό, ενώ για κάθε θέση εργασίας που προστίθεται (χάνεται) στον ιδιωτικό τομέα το ΑΕΠ αυξάνεται (μειώνεται) κατά 61 χιλ. ευρώ, για κάθε θέση εργασίας που δημιουργείται (καταργείται) στη δημόσια διοίκηση, το ΑΕΠ αυξάνεται (μειώνεται) μόνο κατά 25 χιλ. ευρώ. (Το λάθος της τρόικας περί τον αποκαλούμενο «πολλαπλασιαστή» δεν είναι καθόλου άσχετο με τη πολιτική που εφάρμοσαν οι κυβερνήσεις μας σχετικά με την υπερβάλλουσα δημόσια απασχόληση).

Με τον τρόπο που εφαρμόστηκε, η δημοσιονομική προσαρμογή προκάλεσε βαθύτερη ύφεση: Το 2011 οι άνεργοι στην Ελλάδα υπολογίζονταν γύρω στο 1.000.000 και προέρχονταν από τον ιδιωτικό τομέα. Αν 360 χιλ. απ’ αυτούς προέρχονταν από τη δημόσια διοίκηση, το ΑΕΠ το 2011 θα συρρικνωνόταν κατά 9 δισ. ευρώ (360.000Χ25.000). Αντιθέτως, επειδή προέρχονταν από τον ιδιωτικό τομέα, το ΑΕΠ το 2011 συρρικνώθηκε κατά 22 δισ. ευρώ (360.000Χ61.000). Συνεπώς, επειδή το πολιτικό σύστημα και οι κυβερνήσεις, εντελώς λανθασμένα, διατήρησαν τη δημόσια απασχόληση αλώβητη, η ύφεση έγινε σημαντικά βαθύτερη γιατί απορροφήθηκε κατά κύριο λόγο από τον ιδιωτικό τομέα.

Κάποιοι πολίτες επιβαρύνονται με αυξημένους φόρους ώστε κάποιοι άλλοι να διατηρούν τις θέσεις τους στο Δημόσιο: Στην τρέχουσα συγκυρία, για κάθε εργαζόμενο στον δημόσιο τομέα επιβάλλονται φόροι ίσοι με το κόστος που προκαλείται στον προϋπολογισμό της γενικής κυβέρνησης. Με τη σειρά τους όμως οι φόροι προκαλούν συρρίκνωση της απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα. Αν λοιπόν για κάθε εργαζόμενο που δεν απολύεται από το Δημόσιο επιβάλλονται φόροι οι οποίοι οδηγούν στην ανεργία π.χ. 0,2 εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, τότε το κόστος της προστασίας της υπερβάλλουσας δημόσιας απασχόλησης σε όρους συρρίκνωσης του ΑΕΠ το 2011 ήταν 4,4 δισ. ευρώ (360.000Χ 61.000Χ0,2). Αυτά τα ασφάλιστρα είναι υπέρογκα και ανήθικα γιατί πληρώνονται από κάποιους πολίτες για να απολαμβάνουν εργασιακής ασφάλειας κάποιοι άλλοι πολίτες.

Μειώνεται η διεθνής ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών: Εκτός από την αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης, η υπερβάλλουσα δημόσια απασχόληση συνοδεύεται και από ανυπολόγιστο έμμεσο κόστος σε όρους γραφειοκρατίας και διαφθοράς. Με άλλα λόγια, αυξάνεται το συναλλακτικό κόστος, το οποίο, καθώς ενσωματώνεται στο κόστος παραγωγής των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών, μειώνει την ανταγωνιστικότητά τους στις διεθνείς αγορές.

Φρενάρεται η ανάπτυξη: Δεδομένου ότι: (α) η παραγωγικότητα του μέσου εργαζόμενου στον ιδιωτικό τομέα είναι πάνω από δύο φορές η παραγωγικότητα του μέσου εργαζόμενου στον δημόσιο τομέα, και (β) ο ιδιωτικός τομέας παράγει εμπορεύσιμα και συνεπώς εξαγώγιμα αγαθά, ενώ ο δημόσιος τομέας παράγει μη εμπορεύσιμα αγαθά, χωρίς καμιά αμφιβολία, η υπερβάλλουσα δημόσια απασχόληση καταστέλλει τον ρυθμό της οικονομικής ανάπτυξης.

Με βάση τα ανωτέρω, αμφιβάλλω αν η υπερβάλλουσα δημόσια απασχόληση μπορεί να αντιμετωπιστεί όσο γρήγορα χρειάζεται με τον κανόνα «προσλαμβάνεται ένας για κάθε πέντε που αποχωρούν», ακόμη και αν εφαρμοστεί απαρέγκλιτα. Δυστυχώς, η γενναία μείωση του αριθμού των θέσεων στο Δημόσιο, μέσω κατάργησης δημόσιων υπηρεσιών, ανάθεσης δημόσιων έργων στον ιδιωτικό τομέα, αναβάθμισης των γνώσεων και των δεξιοτήτων των υπαλλήλων, καθώς και αποτελεσματικότερης κατανομής τους στις υπάρχουσες ανάγκες, επέκτασης και εμβάθυνσης της μηχανογράφησης, κ.λπ., έχει καταστεί πλέον περισσότερο επείγουσα από ποτέ άλλοτε. Διαφορετικά, η ασυνεννοησία των κομμάτων και οι καλλιεργούμενες φρούδες προσδοκίες για τη διατήρηση της υπερβάλλουσας δημόσιας απασχόλησης, θα συνεχίσει να εξουδετερώνει τις προσπάθειες της χώρας να βγει από το αναπτυξιακό αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει.
 
ΠΗΓΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ

ΛΕΕΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΟΝΑΝΕ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΒΟΛΕΥΤΕΙ ΣΤΟΝ ΚΡΑΤΙΣΜΟ. ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΣΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΙΑ ΟΛΟΙ. ΝΤΡΟΠΗ.

Τα παθήματα της Δεξιάς


ΚΩΣΤΑΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ

Τα παθήματα της Δεξιάς

Ο κατακερματισμός της Δεξιάς στην Ευρώπη και στην Ελλάδα ειδικότερα αποτελεί πλέον γεγονός. Στην Γαλλία, στην Ολλανδία, στην Αυστρία, αλλά και στην Μεγάλη Βρετανία, νέοι πολιτικοί σχηματισμοί, κινούμενοι εκτός συμβατικού πλαισίου των παραδοσιακών συντηρητικών κομμάτων, ενδέχεται να καταλάβουν την πρώτη θέση στις ευρωεκλογές του προσεχούς Μαΐου. Στην Ελλάδα η Χρυσή Αυγή –με την οποία κανένα από τα κόμματα της νέας ευρωπαϊκής Δεξιάς δεν επιθυμεί να διατηρεί σχέσεις– ενδέχεται να εξασφαλίσει διψήφιο ποσοστό, παρά τις διώξεις της ηγεσίας της.

Πρόκειται για εξέλιξη, που είναι αδύνατον πλέον να αγνοηθεί και ήταν από μίαν άποψη αναμενόμενη. Εδώ και περισσότερο από δύο αιώνες η Δεξιά ήταν συνυφασμένη με την ύπαρξη του κράτους-έθνους, στο πλαίσιο του οποίου κυρίαρχος ήταν ο ρόλος της εθνικής αστικής τάξεως. Η ενοποίηση, ωστόσο, της Ευρώπης και κυρίως η εισαγωγή του ευρώ σε συνδυασμό με την υιοθέτηση πολυπολιτισμικών αρχών και την προσπάθεια αμβλύνσεως στοιχείων της εθνικής ιδιοσυστασίας των ανεξαρτήτων κρατικών οντοτήτων, έχει υπονομεύσει τον ιδεολογικό πυρήνα των κομμάτων της Δεξιάς.

Τα σοσιαλιστικά κόμματα έχουν σταδιακώς από πολλών δεκαετιών αποκηρύξει την αρχική τους θέση ότι η εξουσία πρέπει να περιέλθει στο «προλεταριάτο» αλλά διατήρησαν την διεθνιστική θεώρηση δράσεως και πολιτικής. Ηταν από μίαν άποψη περισσότερο προετοιμασμένα –θεωρητικά βεβαίως– να αντιμετωπίσουν την πρόκληση της ευρωπαϊκής ενοποιήσεως.
Μειώθηκε βεβαίως η ισχύς και επιρροή των Σοσιαλιστών, αλλά με εξαίρεση την εμφάνιση των Οικολόγων δεν υπήρξε πολυδιάσπασή τους. Στην Ελλάδα ειδικότερα η εκλογική βάση του ΠΑΣΟΚ μεταπήδησε στον ΣΥΡΙΖΑ. Το γεγονός αυτό μπορεί να δημιουργεί στον κ. Ευάγγελο Βενιζέλο μείζονα διατάραξη διανοητική και ψυχολογική. Οι παραδοσιακοί, ωστόσο, ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ βρήκαν πολιτικό κατάλυμα στο κόμμα του οποίου ηγείται ο κ. Αλέξης Τσίπρας.

Χώρος υποδοχής των ψηφοφόρων της Δεξιάς που εγκαταλείπουν την Ν.Δ. δεν υπήρχε, αλλά η τάση φυγής ήταν τόσο ισχυρή, ώστε οδήγησε στην διόγκωση της Χρυσής Αυγής, η ηγεσία της οποίας εκινείτο για δεκαετίες στο περιθώριο και χαρακτηρίζεται από ακραίο πολιτικό πρωτογονισμό.

Οι ψηφοφόροι της Χρυσής Αυγής δεν είναι ανακτήσιμοι από τη Νέα Δημοκρατία πλέον. Οι Ανεξάρτητοι Ελληνες υπό τον κ. Πάνο Καμμένο και το νέο κόμμα που αναμένεται να προκύψει από την συνεργασία του κ. Βύρωνα Πολύδωρα με τον κ. Χρήστο Ζώη είναι το μόνο ανάχωμα στην περαιτέρω αύξηση της ισχύος της Χρυσής Αυγής.

Με την τροπή που έχουν λάβει τα πολιτικά πράγματα, η ύπαρξη της Ν.Δ. εξαρτάται από το αποτέλεσμα των προσεχών εθνικών εκλογών, οψέποτε διεξαχθούν. Εάν ο ΣΥΡΙΖΑ κατακτήσει την εξουσία τίθεται πλέον επειγόντως θέμα ανασυγκροτήσεως της Δεξιάς. Η νέα Δεξιά δεν μπορεί να είναι αντιευρωπαϊκή, αλλά θα πρέπει να εμφορείται από αίσθημα σκεπτικισμού για την πορεία της Ευρώπης, να έχει χαρακτήρα κοινωνικό και στόχο την ανάκτηση της εθνικής κυριαρχίας, που εκ των πραγμάτων και λόγω οικτρών χειρισμών έχει καταλυθεί.

Εάν στο μεσοδιάστημα ο κ. Αντώνης Σαμαράς πετύχει την ουσιαστική και όχι επικοινωνιακή μετάλλαξη της Ν.Δ. τότε θα επιλύσει ενδεχομένως ένα μείζον πρόβλημα όχι απλώς της Δεξιάς αλλά της ομαλής διακυβερνήσεως της χώρας, διότι δίχως την ύπαρξη μίας ισχυρής κεντροδεξιάς η Ελλάς θα οδηγηθεί σε περιπέτειες.
 
ΠΗΓΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Ολάντ: Τουρκική ένταξη στην ΕΕ θα τεθεί σε δημοψήφισμα

Επαφές με Γκιουλ και Ερντογάν

Ολάντ: Τουρκική ένταξη στην ΕΕ θα τεθεί σε δημοψήφισμα στη Γαλλία

Ολάντ: Τουρκική ένταξη στην ΕΕ θα τεθεί σε δημοψήφισμα στη Γαλλία
Τις ανησυχίες που εγείρει ενδεχόμενη ένταξη της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση επιχείρησε να διασκεδάσει ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ κατά την επίσκεψή του στην Άγκυρα, διαβεβαιώνοντας ότι οι Γάλλοι θα ερωτηθούν για το ζήτημα μέσω δημοψηφίσματος.

«Δεν χρειάζεται να προσθέσω ότι ο γαλλικός λαός θα ερωτηθεί οπωσδήποτε» δήλωσε ο Ολάντ κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε με τον Τούρκο ομόλογό του Αμπντουλάχ Γκιουλ.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Τουρκίας απάντησε ότι αναμένει από τη Γαλλία να μην εμποδίσει τη διαδικασία εισδοχής της Τουρκίας στην ΕΕ. «Αναμένουμε ότι η Γαλλία δεν θα φέρει πολιτικά εμπόδια» στη διαδικασία, σημείωσε.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε τον Οκτώβριο να ξεκινήσει εκ νέου τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Τουρκία, που είχαν παγώσει τα τελευταία τρία χρόνια, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο των διαπραγματεύσεων.

Ο Φρανσουά Ολάντ κάλεσε, επίσης, την Τουρκία να προχωρήσει στην «αποκατάσταση της μνήμης» όσον αφορά τις σφαγές εκατοντάδων χιλιάδων Αρμενίων από την Οθωμανική Αυτοκρατορία το 1915, τη γενοκτονία των οποίων δεν αναγνωρίζει η Άγκυρα.

«Η αποκατάσταση της μνήμης είναι πάντα επώδυνη, όμως πρέπει να γίνει» επισήμανε.

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο να ψηφιστεί νόμος στη Γαλλία που να ποινικοποιεί την άρνηση της γενοκτονίας των Αρμενίων, ο Ολάντ διαβεβαίωσε ότι η χώρα του «θα κάνει το σωστό και τίποτα άλλο».

«Δεν πρέπει να αναγκάζουμε τις επόμενες γενιές να ξαναζούν τα βάσανα που πέρασαν οι άνθρωποι 100 χρόνια πριν» απάντησε ο Γκιούλ, προσθέτοντας ότι «πρέπει να αφήσουμε το θέμα στους ιστορικούς».

Η Τουρκία αναγνωρίζει τη «σφαγή» πολλών εκατοντάδων χιλιάδων Αρμενίων το 1915-16 από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, όμως παγίως απορρίπτει τον όρο γενοκτονία.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:  
ΟΧΙ ΠΑΙΖΟΥΜΕ. Η ΓΑΛΛΙΑ ΔΕΝ ΜΑΣΑΕΙ ΑΠΟ ΑΝΑΤΟΛΙΤΙΚΑ ΠΑΖΑΡΙΑ. ΒΑΖΕΙ ΚΑΘΕ ΚΑΤΕΡΓΑΡΗ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟ ΤΟΥ.

Οι βουλευτές της ΝΔ να σταματήσουν τον όλεθρο



Πρέπει οι βουλευτές της ΝΔ να αναλάβουν αμέσως πρωτοβουλία και παρά τις επιδιώξεις μιας ηγεσίας αποκομμένης απο τον λαό να διασώσουν την χώρα και την παράταξη απο τον όλεθρο . Αν αντιδράσουν μαζικά και συντονισμένα κανένας αποκομμένος ηγέτης δεν θα μπορεί να τους επιβάλλει να ξαναψηφίσουν με κολοτούμπες  εκτρωματικές δημοσιονομικές πολιτικές. Τώρα είναι η ώρα τους και έχουν ήδη αργήσει πολύ. Την θέση τους να μην την λογαριάσουν ούτως η άλλως σε λίγους μήνες με αυτήν την πολιτική οι περισσότεροι από αυτούς δεν θα επανεκλεγούν.  Είναι ώρα ευθύνης επιτέλους. Σταματήστε τον κατήφορο και το αποτυχημένο πρόγραμμα της τρόικα.

Εκπρόσωπος της ΠΓΔΜ μίλησε για «Δημοκρατία της Μακεδονίας» στην ελληνική Βουλή


Παρ’ ολίγον διπλωματικό επεισόδιο

Εκπρόσωπος της ΠΓΔΜ μίλησε για «Δημοκρατία της Μακεδονίας» στην ελληνική Βουλή

Εκπρόσωπος της ΠΓΔΜ μίλησε για «Δημοκρατία της Μακεδονίας» στην ελληνική Βουλή
Παρ' ολίγον διπλωματικό «επεισόδιο» αποφεύχθηκε στην Διάσκεψη των Προέδρων Επιτροπών Ευρωπαϊκών Υποθέσεων Κοινοβουλίων της ΕΕ, η οποία συνεδρίασε στην Βουλή των Ελλήνων, με τον εκπρόσωπο της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας (ΠΓΔΜ) Χαρούλια Μισίνι να αποκαλεί την χώρα του «Δημοκρατία της Μακεδονίας».

Ο βουλευτής άσκησε κριτική στην ελληνική προεδρία ότι «δεν έχει συμπεριλάβει τη διεύρυνση της Ε.Ε. στη λίστα με τις προτεραιότητές της» (υπενθυμίζεται ότι τα Σκόπια έχουν υπογράψει συμφωνία σύνδεσης και σταθεροποίησης με την ΕΕ από το 2001).

Ο παριστάμενος αντιπρόεδρος και υπουργός Εξωτερικών (και προεδρεύων του Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ) Ευάγγελος Βενιζέλος του ξεκαθάρισε ότι «εμείς θέλουμε να εκπληρούνται τα γενικά κριτήρια και να φτάσουμε σε μία συμφωνημένη λύση σχετικά με το όνομα», όμως «κάποιος δεν θέλει στα Σκόπια και αυτό πρέπει να το δείτε εσείς εσωτερικά».

Και πρόσθεσε: «Θα έχουμε την ευκαιρία να το συζητήσουμε και επιτόπου, για να δούμε τι είναι αυτό το οποίο δεν θέλουν, όταν εμείς λέμε, ότι είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε μία συμβιβαστική λύση, μία λύση με σύνθετο όνομα, μία λύση γενικής εφαρμογής, η οποία περιλαμβάνει γεωγραφικό προσδιορισμό στον όρο "Μακεδονία"».

Το θέμα εξελίχθηκε ως εξής. Ο κ. Βενιζέλος αναφερθείς στις ενταξιακές διαδικασίες είπε «το ζήτημα της ένταξης των Σκοπίων δεν έχει να κάνει με ένα διμερές ζήτημα».

Και διευκρίνισε: «Έχει να κάνει με την εκπλήρωση των γενικών κριτηρίων που πρέπει να καλύπτουν όλες οι υποψήφιες χώρες, σύμφωνα με την Κοπεγχάγη και σύμφωνα με τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου».

Όπως είπε εξάλλου «η καλή γειτονία και ο σεβασμός του Διεθνούς Δικαίου, δεν είναι ένα διμερές ζήτημα σε σχέση με ένα όνομα, είναι θεμελιώδες κριτήριο που πρέπει να εκπληρεί κάθε κράτος – μέλος».

Μάλιστα, υπογράμμισε ότι εάν κάποιοι «έχουν στο μυαλό τους ότι η Ελλάδα παρεμποδίζει την ένταξη της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας επειδή δεν έχει λυθεί το ζήτημα του λεγόμενου ονόματος, πρέπει να σας πω ότι αυτό είναι μια εσφαλμένη και επιφανειακή προσέγγιση, διότι η Ελλάδα παρά την κρίση και κατά τη διάρκεια της κρίσης είναι ο πρώτος ξένος επενδυτής στην Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας».

Και τόνισε ότι «το πρόβλημα του ονόματος δεν είναι μια διμερής διαφορά, είναι μια διεθνής διαφορά που πρέπει να αντιμετωπιστεί όπως προβλέπουν οι σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ».

Αναφερθείς δε στην ελληνική θέση είπε ότι αυτή «είναι εξαιρετικά απλή, εξαιρετικά δημιουργική, εξαιρετικά μετριοπαθής». «Εμείς θέλουμε ένα σύνθετο όνομα με γεωγραφικό προσδιορισμό στον όρο "Μακεδονία" που να διαχωρίζει τις ελληνικές περιοχές που λέγονται Μακεδονία, αλλά θέλουμε ένα όνομα για κάθε χρήση. Ένα όνομα για εσωτερική και εξωτερική χρήση, μια οριστική διευθέτηση του ζητήματος αυτού».

Μάλιστα έκανε ένα βήμα παραπέρα ο κ. Βενιζέλος σχολιάζοντας ότι «δεν είναι όμως αυτό το θέμα για το οποίο η χώρα αυτή έχει προβλήματα ένταξης και στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ».

Και εξήγησε: «Υπήρξαν τα επεισόδια της 24ης Δεκεμβρίου του 2012, υπάρχουν προβλήματα ελευθερίας του Τύπου, δημοκρατίας, θεμελιωδών δικαιωμάτων. Υπάρχουν ζητήματα τα οποία διευθετήθηκαν μεταξύ των δύο μεγάλων πολιτικών κομμάτων με τη συμφωνία της 1ης Μαρτίου του 2013 που πρέπει να εφαρμοστεί. Υπάρχουν οι σχέσεις καλής γειτονίας με άλλες χώρες όπως είναι η Βουλγαρία, η οποία έχει πολύ σοβαρά ζητήματα ιδεολογικής χρήσης της ιστορίας και αλυτρωτισμού με τη χώρα αυτή. Υπάρχουν ζητήματα τα οποία αφορούν όλες τις υποψήφιες χώρες σύμφωνα με τα γενικά κριτήρια ένταξης που ονομάζουμε κριτήρια της Κοπεγχάγης». Ενώ παρατήρησε ότι το ίδιο ισχύει και στο ΝΑΤΟ όπου «υπάρχουν πολύ σοβαρές αντιρρήσεις πολλών χωρών σε σχέση με την προώθηση της πολιτικής ανοικτών θυρών στο ΝΑΤΟ» και «άρα δεν υπάρχει διμερές ζήτημα, ούτε το ζήτημα είναι το όνομα -δηλαδή λύνεται το όνομα και παύουμε να ενδιαφερόμαστε για τα άλλα κριτήρια».

Όπως είπε, μάλιστα, θα επισκεφθεί τα Σκόπια και «θα μιλήσει ευθέως με την πολιτική ηγεσία εκ μέρους της ΕΕ και του Συμβουλίου για τα θέματα αυτά».

Όταν έλαβε τον λόγο ο κ. Μισίνι είπε ότι «η Δημοκρατία της Μακεδονίας θεωρούσε πριν από δέκα χρόνια ότι η διεύρυνση είναι μία από τις ύψιστες προτεραιότητες της ΕΕ. Σήμερα δυστυχώς βλέπω ότι η σημερινή Προεδρία δεν έχει συμπεριλάβει τη διεύρυνση της ΕΕ. στη λίστα με τις προτεραιότητές της».

Αναφερθείς στην ελληνική κρίση, είπε: «Όλοι γνωρίζουμε τις συνθήκες που επικρατούν σε πολλά κράτη – μέλη της ΕΕ και ξέρουμε ότι οι συνθήκες είναι δύσκολες ιδιαίτερα στην Ελλάδα όπου οι συνθήκες είναι δυσχερείς. Αυτό, όμως, δεν θα έπρεπε να αποτελέσει λόγο για μία χώρα να μην ορίσει αυτό ως στρατηγική προτεραιότητα, γιατί αυτή η διεύρυνση μπορεί να φέρει μεγαλύτερη αγορά, μεγαλύτερη ενοποίηση και μεγαλύτερη επιτυχία στην Ευρώπη».

Και τόνισε ότι: «Ακόμη και αν δεν είναι προτεραιότητα η διεύρυνση μετά από τα ψηφίσματα της Επιτροπής αναμένουμε να αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις για την ένταξη στη διάρκεια αυτής της Προεδρίας. Ελπίζουμε ότι η Ελλάδα ως γείτονας μας θα μπορέσει να μας στηρίξει σε τοπικό επίπεδο, γιατί η ένταξή μας θα συνεισφέρει αμοιβαία και προς τις δύο χώρες, έτσι ώστε να επωφεληθούν αμοιβαία από τη συμμετοχή στην ΕΕ. Για τη Δημοκρατία της Μακεδονίας θα αποτελέσει ένα βήμα προς τα εμπρός και ένα βήμα βελτίωσης των θεσμών μας».

Ο κ. Βενιζέλος επανήλθε στο θέμα επαναφέροντας με διπλωματικό τρόπο το ζήτημα στις πραγματικές διεθνείς διαστάσεις του: «Σε σχέση με την παρατήρηση του αγαπητού φίλου από την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας: εάν κατάλαβα καλά το κόμμα από το οποίο προέρχεται έχει αρχηγό τον κ. Αχμέτι, με τον οποίο είχα την ευκαιρία να συναντηθώ στην Αθήνα πριν από λίγους μήνες και διατηρούμε ανοιχτούς δίαυλους επικοινωνίας. Ισχύουν όσα είπα προηγουμένως. Η Ελλάδα δεν έχει αντιρρήσεις, οι οποίες αφορούν κάτι το παράλογο ή κάτι το υπερβολικό. Εμείς θέλουμε να εκπληρούνται τα γενικά κριτήρια και να φτάσουμε σε μία συμφωνημένη λύση σχετικά με το όνομα».

Και επανέλαβε την ελληνική θέση με σύνθετο όνομα, μία λύση γενικής εφαρμογής, όπως υπογράμμισε, η οποία περιλαμβάνει γεωγραφικό προσδιορισμό στον όρο «Μακεδονία».

Παράλληλα, υπενθύμισε ότι «υπάρχουν αντιρρήσεις άλλων χωρών, οι οποίες είναι πάρα πολύ σοβαρές και οι οποίες δεν σχετίζονται με το όνομα, αλλά με τον αλυτρωτισμό, με το διεθνές δίκαιο, με τις σχέσεις καλής γειτονίας».

«Το διεθνές δίκαιο και οι σχέσεις καλής γειτονίας είναι ο παρονομαστής όλου αυτού του πράγματος», κατέληξε.
Newsroom ΔΟΛ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:



ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ; ΠΟΛΥ ΧΛΙΑΡΗ. ΤΟΥΣ ΔΩΣΑΤΕ ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΙΣΠΡΑΞΑΤΕ ΑΛΗΤΕΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ. ΚΟΨΤΕ ΤΟΥΣ ΤΟΝ ΒΗΧΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΜΟΝΟ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΥΤΡΩΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥΣ ΟΧΙ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ; ΜΟΝΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΓΔΜ; ΤΙ ΛΕΤΕ κ ΒΕΝΙΖΕΛΕ;
 

ΤΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

 ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ!  ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΠΑΡ'ΕΦΕΤΑΙΣ ΔΥΤΙ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"