ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα, 10 Απριλίου 2017

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΙ ΔΟΜΝΑΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗ

Αλλά θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον κόσμον(Ιωαν. 16,33)


ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΙ ΔΟΜΝΑΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗ 



ΤΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΙ ΔΟΜΝΑΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ! ΠΑΣΧΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΙΑΒΑΣΗ - ΠΕΡΑΣΜΑ. ΠΕΡΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΤΟΥ ΨΕΥΔΟΥΣ ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΠΟΥ ΣΩΖΕΙ! ΠΕΡΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΑΣΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΕ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΤΡΩΣΗ! ΠΕΡΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΗΜΟ ΤΟΥ ΥΛΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ!  ΠΑΡΤΕ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΠΩΣ ΑΦΟΥ ΚΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΗΤΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΗΤΤΗΘΟΥΝ.

ΕΔΡΑ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
ΑΜΥΝΤΑΙΟ----Ν.ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Ε ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ 84(ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΤΕ)
Α ΟΡΟΦΟΣ
ΤΗΛ ΓΡΑΦΕΙΟΥ      2386022228


ΤΗΛ ΓΡ ΔΟΜΝΑΣ 2386023400
 

ΚΙΝΗΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ  6972698452
ΤΚ 53200

Η ΣΥΡΙΑ ΥΠΟΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΔΥΟ ΚΑΡΚΙΝΩΜΑΤΑ

Η Συρια υποφερει απο δυο καρκινωματα που εχουν δημιουργησει ενα τερατωδες λουτρο αιματος. Τους Ισλαμιστες τρομοκρατες και τον Ασαντ. Ξεπατικωμα και των δυο πτερυγων αμεσα για να ηρεμησει η χωρα. Η Δυση πρεπει να ηγηθει σε αυτο. Οποιοι κανουν πλατες σε μια απο τις δυο εγκληματικες καστες ειναι συνενοχοι του αισχους για τα ωμα συμφεροντα τους και θα μπουν απεναντι.

Η Ν.Δ. προβλέπει κατάρρευση ΣΥΡΙΖΑ


Η Ν.Δ. προβλέπει κατάρρευση ΣΥΡΙΖΑ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΑ ΠΕΛΩΝΗ
Ο κ. Κυρ. Μητσοτάκης πιστεύει πως η πραγματική οικονομία δεν θα βρει τον βηματισμό της, καθώς η ζημιά που έχει προκληθεί από τις καθυστερήσεις είναι μεγάλη.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Αν προέκυψε μία είδηση από τις συναντήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη με τους πολιτικούς αρχηγούς την εβδομάδα που πέρασε –πέρα από την αλλαγή στάσης του Βασίλη Λεβέντη για τον πρόεδρο της Ν.Δ.– ήταν η εκτίμηση που εξέφρασε στο τετ α τετ με τον κ. Λεβέντη ότι στο τέλος του 2017 - αρχές του 2018 θα στηθούν κάλπες. Για την ώρα, πάντως, εκτίμηση στενών συνεργατών του προέδρου της Ν.Δ. είναι ότι, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε ανασχηματισμό.
Η εκτίμηση απηχεί την κυρίαρχη πεποίθηση του προέδρου της Ν.Δ. εδώ και μήνες ότι η αξιολόγηση θα κλείσει – κατά πάσα πιθανότητα στις 22 Μαΐου. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η κυβέρνηση θα καταφέρει να βρει ένα αφήγημα που θα αναστρέψει τη δημοσκοπική κατάρρευση του ΣΥΡΙΖΑ. Πολύ περισσότερο, η πραγματική οικονομία δεν θα βρει τον βηματισμό της, καθώς η ζημιά που έχει γίνει από τις καθυστερήσεις είναι μεγάλη.
Τι σημαίνει αυτό; Οτι η κυβέρνηση θα περάσει την παραδοσιακή νηνεμία του ελληνικού θέρους και των «μπάνιων του λαού». Aκολουθούν οι γερμανικές εκλογές, στις οποίες προσβλέπει για κάποια αλλαγή στάσης του Βερολίνου. Το φθινόπωρο, όμως, στην πραγματικότητα, η χώρα θα έχει εισέλθει σε προεκλογική περίοδο. Κι αυτό διότι στην Πειραιώς είναι πεπεισμένοι ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να οδηγήσει τη χώρα στην επιτυχία αυτού του προγράμματος και στο μεταξύ η χώρα θα έρθει αντιμέτωπη με σοβαρές χρηματοδοτικές ανάγκες.
Τούτων δοθέντων, όπως το έθετε στενός συνεργάτης του προέδρου της Ν.Δ., «προτού ακόμη γίνει αντιληπτό από την κοινή γνώμη ότι έχει αποτύχει πλήρως και αυτό, η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να αποδράσει θέτοντας δικά της ψευδεπίγραφα διλήμματα». Ανεξάρτητη από το παράθυρο ευκαιρίας που ενδεχομένως αναζητήσει ο Αλέξης Τσίπρας για να προχωρήσει σε εκλογές, στην Πειραιώς εκτιμούν ότι η ολοκλήρωση της αξιολόγησης θα σηματοδοτήσει και την έλευση μιας οιονεί προεκλογικής περιόδου.
Eπιτυχημένη κίνηση
Υπό αυτό το πρίσμα, κάνοντας τον απολογισμό των συναντήσεων του κ. Μητσοτάκη με τους πολιτικούς αρχηγούς, στην Πειραιώς μιλούν για μια «στρατηγικά πετυχημένη ενέργεια». Ο πρόεδρος της Ν.Δ. με την πρωτοβουλία του μπήκε ο ίδιος στο κέντρο της πολιτικής ζωής, ενώ κέρδισε και πόντους σε περιπτώσεις αρχηγών που άλλαξαν τη συμπεριφορά τους απέναντί του, όπως ο κ. Λεβέντης. Η μεταστροφή του προέδρου της Ενωσης Κεντρώων, ο οποίος είχε φλερτάρει ανοικτά με τον κ. Τσίπρα, δεν θεωρείται, πάντως, ανεξάρτητη από το γεγονός ότι η ψήφιση της απλής αναλογικής, η οποία φάνηκε να τον ταυτίζει με τον πρωθυπουργό, έφερε βαρύτατες απώλειες στο κόμμα του. Στενός συνεργάτης του κ. Μητσοτάκη σημείωνε ότι ο κ. Λεβέντης φαίνεται να συνειδητοποίησε ότι η όποια ταύτιση τον καταστρέφει εκλογικά και δημοσκοπικά και γι’ αυτό έκανε τη στροφή. Πρόσθετε, μάλιστα, με νόημα ότι αυτή η στροφή «μπορεί να έχει και βάθος και συνέχεια».
Ολα αυτά, βέβαια, θα έχουν σημασία μετά το εκλογικό αποτέλεσμα. Είτε είναι αυτοδύναμος είτε όχι, ο κ. Μητσοτάκης έχει διαμηνύσει δημοσίως σε όλους τους τόνους ότι θα απευθύνει προσκλητήριο συστράτευσης σε κυβερνητικό επίπεδο σε όσες πολιτικές δυνάμεις έχουν αναφορά την ευρωπαϊκή πορεία της χώρας. Υπό αυτό το πρίσμα, οι συναντήσεις με τους πολιτικούς αρχηγούς λειτούργησαν και ως πρόβα συνεννόησης σε ζητήματα που αφορούν την πορεία της χώρας.
Για την ώρα, αυτό που έχει σημασία για τη Ν.Δ. είναι ότι οι συναντήσεις ανέδειξαν με διαβαθμίσεις που αντανακλούν τις θέσεις και τις στοχεύσεις του κάθε κόμματος – την κοινή πεποίθηση ότι η ζημιά που έχει προκληθεί στη χώρα είναι μεγάλη και ότι ο κ. Τσίπρας φέρει βαρύτατες ευθύνες.
Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, η εικόνα που εκπέμπεται είναι αυτή της πολιτικής απομόνωσης του πρωθυπουργού. «Η Ν.Δ. είναι πρώτη πολιτική δύναμη και ο ΣΥΡΙΖΑ καταρρέει. Κανένας δεν θέλει να ταυτιστεί με τον κ. Τσίπρα ούτε αυτή τη στιγμή, ούτε πολύ περισσότερο αργότερα», σημείωνε χαρακτηριστικά πηγή της Ν.Δ. Ως προς το τελευταίο, ως ιδιαίτερα σημαντικό κρίνεται το τετ α τετ του κ. Μητσοτάκη με τη Φώφη Γεννηματά, καθώς στην Πειραιώς εκλαμβάνουν τα μηνύματα που εκπέμφθηκαν ως ρήγμα στο όποιο φιλο-σύριζα μέτωπο εντός του ΠΑΣΟΚ και ως απόδειξη ότι η Ν.Δ. με το εδραιωμένο δημοσκοπικό προβάδισμα είναι η πολιτική δύναμη με την οποία επιδιώκουν να συνομιλούν τα κόμματα του ευρωπαϊκού τόξου.
Πολιτικές και ιδεολογικές διαφορές υπάρχουν, όπως ανέδειξε ακόμη και η συνάντηση με τον Σταύρο Θεοδωράκη, παρότι πολλές από τις απόψεις του Ποταμιού βρίσκονται κοντά σε αυτές της Ν.Δ. Βέβαια, ο κ. Θεοδωράκης έσπευσε να διαχωρίσει τον κ. Μητσοτάκη από την «όλη» Ν.Δ. Αυτό δεν ήχησε αρνητικά στα αυτιά συνεργατών του προέδρου της Ν.Δ., καθώς θεωρούν ότι ο κ. Μητσοτάκης έχει ευρύτερη απήχηση από τη Ν.Δ. Σημείωναν, ωστόσο, ότι η επιχείρηση «δυϊσμού» από την πλευρά τρίτων δεν έχει κανένα νόημα, καθώς ο κ. Μητσοτάκης είναι πρόεδρος της Ν.Δ.
ΠΗΓΗ Έντυπη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΤΟ USS CARL VINSON ΠΛΕΕΙ ΟΛΟΤΑΧΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΡΕΑΤΙΚΗ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟ Αμερικανός ΥΠΕΞ: «Η Κίνα συμφώνησε για την ανάληψη δράσης στην Βόρεια Κορέα»!

ΤΟ USS CARL VINSON ΠΛΕΕΙ ΟΛΟΤΑΧΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΡΕΑΤΙΚΗ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟ

Translate this page: EN FR DE ES RU AR
του Πάνου Σπαγόπουλου Δραματικές αναμένεται να είναι οι εξελίξεις στην κορεατική Χερσόνησο μετά τη δήλωση του Αμερικανού υπουργού εξωτερικών Ρεξ Τίλερσον ότι η Κίνα δεν έχει αντίρρηση στην ανάληψη στρατιωτικης δράσης κατά της Βόρειας Κορέας!
Την ώρα που το αμερικανικό αεροπλανοφόρο USS Carl Vinson και η ομάδα μάχης του κατευθύνεται στην περιοχή του δυτικού Ειρηνικού για να παράσχει προστασία στην Νότια Κορέα ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών  δήλωσε σε τηλεοπτική συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα ότι η Κίνα συμφωνεί με την άποψη της διοίκησης Τραμπ «ότι πρέπει να αναληφθεί δράση» σχετικά με τη Βόρεια Κορέα.
Ο Τίλερσον μιλώντας στο CBS και στην εκπομπή “Face the Nation” δήλωσε πως κατά τη διάρκεια των συζητήσεων μεταξύ του Αμερικανού πρόεδρου Ντ. Τραμπ και του Κινέζου ηγέτη Xi Jinping στο Mar-a-Lago της Φλόριντα «οι δύο άνδρες είχαν εκτεταμένες συζητήσεις γύρω από το θέμα της Βόρειας Κορέας».
 «Ο πρόεδρος Xi αντιλαμβάνεται και νομίζω συμφωνεί πως η κατάσταση στην κορεατική Χερσόνησο έχει ενταθεί ιδιαίτερα και έχει φτάσει σε ένα σημείο όπου το επίπεδο της απειλής απαιτεί την ανάληψη δράσης», δήλωσε πιο συγκεκριμένα ο Τίλερσον.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «υπήρξε συναντίληψη και καμία διαφωνία αναφορικά με την επικινδυνότητα της κατάστασης στην κορεατική χερσόνησο».
Μάλιστα αναφερόμενος στο θέμα των βαλλιστικών δοκιμών και πυρηνικών φιλοδοξιών της Βόρειας Κορέας είπε πως η κινεζική ηγεσία δεν νομίζει πως είναι χρήσιμο η εμπλοκή σε πολιτικές διαπραγματεύσεις με το καθεστώς της Pyongyang!
«Ελπίζουμε» είπε ακόμη με νόημα ο Αμερικανός ΥΠΕΞ «Ότι μπορούμε να εργαστούμε από κοινού με την κινεζική πλευρά προκειμένου να αλλάξουμε την κατάσταση στα “μυαλά” της βορειοκορεατικής ηγεσίας. Τότε και σε εκείνο το σημείο ίσως οι συζητήσεις να είναι χρήσιμες.
Αλλά νομίζω ότι υπάρχει κοινή αντίληψη και καμια διαφωνία ως προς το πόσο επικίνδυνη έδει γίνει η κατάσταση στην Βόρεια Κορέα. Και νομίζω πως ακόμη και η Κίνα έει αρχίσει να αναγνωρίζει ότι αυτό συνιστά απειλή και για τα δικά της συμφέροντα».
Στο μεταξύ η ομάδα μάχης του αμερικανικού αεροπλανοφόρου Carl Vinson διατάχθηκε να κατευθυνθεί βόρεια από την Σιγκαπούρη και να πλεύσει στην κορεατική Χερσόνησο.
«Η αμερικανική Διοίκηση του Ειρηνικού διέταξε το USS Carl Vinson να κατευθυνθεί βόρεια ως ένα μέτρο για να διατηρήσει ετοιμότητα και παρουσία στον Δυτικό Ειρηνικό.
Ο Νο 1 κίνδυνος στην περιοχή συνεχίζει να είναι η Βόρεια Κορέα εξαιτίας της ανευθυνότητας που τη διακρίνει και του αποσταθεροποιητικού ρόλου που έχει μέσω των δοκιμών βαλλιστικών πυραύλων και της επιδίωξης κατοχής πυρηνικής όπλων», δήλωσε ο πλοίαρχος Dave Benham εκπρόσωπος του Στόλου του Ειρηνικού σε μια ασυνήθιστα αιχμηρή ανακοίνωση.
Η συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, εάν επιβεβαιωθεί από την πορεία των πραγμάτων αναμένεται να απομονώσει περισσότερο τη Ρωσία στη διεθνή σκακιέρα με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για το  άλλο μέτωπο αυτό της Συρίας.
 
ΠΗΓΗ:


ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: Ωρες ειναι τωρα να δω τιποτα περιεργους να υποστηριζουν το απανθρωπο καθεστως και της Βορειας Κορεας με τον παραφρονα Ουν.

10 Απριλίου: Μεγάλη Δευτέρα – Ιωσήφ του Παγκάλου

10 Απριλίου: Μεγάλη Δευτέρα – Ιωσήφ του Παγκάλου

Από σήμερα, 10 Απριλίου, ξεκινούν τα άγια Πάθη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.
Τύπος του Κυρίου μας Ιησού είναι ο πάγκαλος Ιωσήφ που σήμερα επιτελούμε την ανάμνησή του (Γεν. 37 – 50).
Ήταν ο μικρότερος γιός του Πατριάρχη Ιακώβ και ο πιο αγαπητός. Όμως φθονήθηκε από τα αδέλφια του και αρχικά τον έρριξαν σ’ ένα βαθύ λάκκο και εξαπάτησαν το πατέρα τους χρησιμοποιώντας ένα ματωμένο ρούχο ότι δήθεν τον κατασπάραξε κάποιο θηρίο. Στη συνέχεια τον πούλησαν για τριάντα αργύρια σε εμπόρους, οι οποίοι τον ξαναπούλησαν στον αρχιμάργειρα του βασιλιά της Αιγύπτου, τον Πετεφρή.
Ο Ιωσήφ ήταν πανέμορφος και τον ερωτεύθηκε η γυναίκα του Πετεφρή, που θέλησε να τον παρασύρει σε ανήθικη πράξη βιαίως. Μόλις εκείνη έπιασε τον Ιωσήφ, εκείνος άφησε στα χέρια της το χιτώνα του και έφυγε. Εκείνη από το θυμό της τον συκοφάντησε στο σύζυγό της, ότι δήθεν αυτός επιτέθηκε εναντίον της με ανήθικους σκοπούς. Ο Πετεφρής την πίστευσε και φυλάκισε τον Ιωσήφ.
Κάποτε όμως ο Φαραώ, ο βασιλιάς της Αιγύπτου, είδε ένα παράξενο όνειρο και ζήτησε έναν εξηγητή. Με το φωτισμό του Θεού, μόνο ο Ιωσήφ μπόρεσε να το εξηγήσει. Ότι θα έλθουν στη χώρα του επτά χρόνια ευφορίας και επτά ακαρπίας και πείνας. Ενθουσιάσθηκε ο Φαραώ από τη σοφία του και τον έκανε γενικό άρχοντα, σαν πρωθυπουργό.
Ο Ιωσήφ διαχειρίσθηκε άριστα την εξουσία και φρόντισε στα δύσκολα χρόνια της πείνας όλο το λαό. Με αφορμή τη διανομή του σιταριού, φανερώθηκαν τ’ αδέλφια του που τον είχαν φθονήσει. Εκείνος δεν τους κράτησε κακία, αντίθετα τα προσκάλεσε μόνιμα στην Αίγυπτο μαζί με τους γονείς.
Αυτός λοιπόν αποτελεί προεικόνηση του Χριστού, διότι και Αυτός, αγαπητός γιός του Πατέρα, φθονήθηκε από τους ομοφύλους Του Ιουδαίους, πουλήθηκε από το μαθητή Του για τριάντα αργύρια και κλείσθηκε στο σκοτεινό λάκκο, τον τάφο.
Επίσης, σήμερα μνημονεύουμε και τη άκαρπο συκή, την οποία καταράσθηκε ο Κύριος και ξεράθηκε αμέσως Ματθ. 21:19, Μαρκ. 11:13). Συμβολίζει τόσο τη Συναγωγή των Εβραίων, η οποία δεν είχε πνευματικούς καρπούς, όσο και κάθε άνθρωπο που στερείται πνευματικών καρπών, αρετών.
Έδειξε ο Κύριος τη δύναμή Του στο άψυχο δένδρο και ποτέ πάνω σε άνθρωπο, για να δείξει ότι δεν έχει μόνο δύναμη να ευεργετεί, αλλά και να τιμωρεί.
Ο ευαγγελιστής Μάρκος αναφέρει πως την ώρα που ο Κύριος επιτίμησε τη συκή και ξηράθηκε, κατέπεσαν αμέσως τα καταπράσινα φύλλα της και την επόμενη μέρα ξεράθηκε και η ρίζα της (Μαρκ. 11:21). Οι μαθητές έκθαμβοι από το θαύμα αυτό δεν ζητούσαν να μάθουν την βαθύτερη έννοιά του, αλλά είχαν την απορία «πως παραχρήμα εξηράνθη η συκή;» (Ματθ. 21:20). Πρώτη φορά είχαν δει τιμωρία της άψυχης φύσεως.
Ο Κύριος παίρνοντας αφορμή από την απορία των μαθητών, χωρίς να εξηγήσει την συμβολική σημασία του θαύματος, τους δίδαξε για τη μεγάλη δύναμη της πίστεως, η οποία όταν συνοδεύεται από εσωτερική θέρμη και χωρίς τον παραμικρό δισταγμό μπορεί να κατορθώσει αφάνταστα πράγματα.
Τους είπε: «Aμήν λέγω υμιν, εάν έχητε πίστιν και μη διακριθήτε, ου μόνον το της συκής ποιήσετε, αλλά καν τω όρει τούτω είπητε, άρθητι και βλήθητι εις την θάλασσαν, γενήσεται·» (Ματθ. 21:21). Αυτή την πίστη θέλει η Εκκλησία μας να μεταδώσει και σε μας.
Η υμνογραφία αναφέρεται σήμερα στα δύο παραπάνω θέματα, αλλά και επί πλέον στο θέμα της πορείας του Κυρίου προς το Πάθος. Από το τροπάριο: «Ιδού ο Νυμφίος έρχεται…» οι ακολουθίες της Μ. Δευτέρας έως Τετάρτης λέγονται και «Ακολουθίες του Νυμφίου».
Απολυτίκιο:
Ήχος πλ. δ’.
Ιδού ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός, και μακάριος ο δούλος, ον ευρήσει γρηγορούντα, ανάξιος δε πάλιν, ον ευρήσει ραθυμούντα. Βλέπε ούν ψυχή μου, μη τω ύπνω κατενεχθής, ίνα μη τω θανάτω παραδοθής, και της βασιλείας έξω κλεισθής, αλλά ανάνηψον κράζουσα· Άγιος, Άγιος, Άγιος ει ο Θεός, διά της Θεοτόκου ελέησον ημάς.

πηγη:  https://archangelosmichail.gr/

Γιώργος Δερτιλής: Απαιδευσία, ακρισία και αμάθεια απειλούν τη Δημοκρατία

Γιώργος Δερτιλής: Απαιδευσία, ακρισία και αμάθεια απειλούν τη Δημοκρατία

Γιώργος Δερτιλής: Απαιδευσία, ακρισία και αμάθεια απειλούν τη Δημοκρατία
Ο καθηγητής Γιώργος Β. Δερτιλής μιλάει στο Liberal και στον Ανδρέα Ζαμπούκα, για την «δικτατορία των αμαθών», την προοπτική της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας και την αναγκαιότητα της ελληνικής εκπαίδευσης, για την πρόοδο της ελληνικής κοινωνίας.
Μεταξύ άλλων, σημειώνει πως «ν οι πολίτες δεν έχουν κρίση και γνώσεις για να διακρίνουν και να απορρίπτουν τα ψευδονέα και τις ψευδογνώσεις, η Δημοκρατία δεν λειτουργεί και απειλείται θανάσιμα».
Συνέντευξη στον Ανδρέα Ζαμπούκα

- Κύριε Δερτιλή, στην ομιλία σας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, αναφερθήκατε στον κίνδυνο της «δικτατορίας των αμαθών». Χρησιμοποιήσατε μια φράση που, λίγο πολύ, βρίσκεται στις συνειδήσεις πολλών ανθρώπων αλλά μας ενθουσίασε το ότι ακούστηκε τόσο δυνατά στο πλαίσιο ενός σημαντικού συνεδρίου. Θεωρείτε πράγματι, ότι είναι η μεγαλύτερη απειλή για την ανθρωπότητα;
Η φράση ή μάλλον το απόσπασμα στο οποίο αναφέρεστε, προέρχεται από το τελευταίο μου βιβλίο. Σε μια κοινωνία, αυτοί που πάσχουν από αμάθεια ή από ακρισία, προστιθέμενοι στο πλήθος των ανοήτων που όλες οι κοινωνίες περιλαμβάνουν, σχηματίζουν μαζί ένα τεράστιο και συμπαγές πληθυσμιακό στρώμα. Η ανοησία συνυπάρχει με την αμάθεια, αλλά και συγγενεύει εύκολα μαζί της: οι δυο τους αλληλοσυμπληρώνονται και υποστηρίζονται. Ο αμαθής βλαξ, ένας κοινός και γνώριμος τύπος ανθρώπου, που μπορεί κάλλιστα να είναι και συμπαθής, εύκολα θα πεισθεί να υπηρετήσει φανατικά έναν οποιονδήποτε μικροδημαγωγό· και ακόμη ευκολότερα θα υποδουλωθεί σε έναν δημαγωγό μεγάλο, έναν επίδοξο Φύρερ. Σε πολλές κοινωνίες, ακόμη και πιο προηγμένες από τη δική μας, το πλήθος των αμαθών και των ανοήτων καλύπτει το μισό έως τα δύο τρίτα του εκλογικού σώματος. Αυτή είναι η μεγαλύτερη δεξαμενή εκλογέων για τους δημαγωγούς που μας κυβερνούν. Η αμάθεια και η ακρισία παντού στον κόσμο και ειδικότερα στην Ελλάδα δεν είναι μόνο πρόβλημα του εκπαιδευτικού συστήματος, είναι το μείζον πρόβλημα της Δημοκρατίας. Αλλά όσα είπα στην ομιλία δεν χωρούν σε μια συνέντευξη, δυστυχώς. Γι’αυτό, και για να είναι ακόμη σαφέστερες οι απαντήσεις μου εδώ, επιτρέψτε μου να πω στους αναγνώστες σας ότι στο περιοδικό Athens Review of Books μπορούν να βρουν και το πλήρες κείμενο της ομιλίας.
- Δεν νομίζετε ότι το πολίτευμα της Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας είναι παρωχημένο σε έναν κόσμο που αλλάζει με μεγάλες ταχύτητες;
Η κοινοβουλευτική δημοκρατία είναι απλώς μία μόνο από τις οργανωτικές μορφές της Δημοκρατίας. Οποιαδήποτε και αν είναι η μορφή και η οργάνωσή της, η Δημοκρατία διαφέρει ριζικά από τα μη δημοκρατικά πολιτεύματα: ολοκληρωτικά, απολυταρχικά, ολιγαρχικά. Διαφέρει, επειδή λειτουργεί με βάση ορισμένες θεμελιώδεις αρχές: κράτος Δικαίου, ισονομία, διάκριση των εξουσιών, ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης. Αυτά όλα έχουν δοκιμαστεί και σφυρηλατηθεί στην πράξη δυόμισι χιλιάδων ετών. Γι αυτό πιστεύουμε, πολύ σωστά, ότι η Δημοκρατία είναι το καλύτερο από τα πολιτεύματα που ο άνθρωπος έχει επινοήσει και εφαρμόσει μέχρι στιγμής.
Πάντως, αν δεχθούμε ότι το κοινοβουλευτικό σύστημα είναι παρωχημένο, η Δημοκρατία επιτρέπει και μας επιβάλλει να το βελτιώσουμε. Αυτό είναι μεγάλο, ανεκτίμητο πλεονέκτημα: είναι το μόνο πολίτευμα που στηρίζεται στην κρίση και στη δημιουργική φαντασία των πολιτών, όπως μας έμαθε ο Κορνήλιος Καστοριάδης. Αν λείπει η φαντασία, δεν φταίει γι αυτό η Δημοκρατία, αλλά αυτοί που την κυβερνούν και όσοι τους ψηφίζουν.
- Μήπως θα πρέπει να δημιουργήσουμε μια νέα αστική δημοκρατία προϋποθέσεων, ανοιχτή σε όλους αλλά με πολιτικούς κανόνες  και όχι με όρους life style;
Δεν είναι θέμα «life style» αλλά «fake news». Πρόκειται, δηλαδή, για τα «ψευδονέα» και τις ψευδογνώσεις που απειλούν σήμερα τη Δημοκρατία μας καλλιεργώντας την αμάθεια και την ακρισία. Πρόκειται, επιπλέον, για το άθλιο εκπαιδευτικό μας σύστημα που ουδέποτε προσέφερε στους πολίτες την κρίση και τις γνώσεις που χρειάζονται για να απορρίπτουν τα ψευδονέα και τις ψευδογνώσεις και να αφήνουν τη Δημοκρατία έρμαιο των δημαγωγών και μιας κοινοβουλευτικής ημιδικτατορίας. Και υπεύθυνοι για το εκπαιδευτικό σύστημα μιας χώρας είναι, το επαναλαμβάνω, οι κυβερνώντες και οι πολίτες που τους ψηφίζουν.
Ερωτάτε αν πρέπει να δημιουργήσουμε «μια νέα Δημοκρατία, ανοιχτή σε όλους». Μα η Δημοκρατία είναι ανοιχτή σε όλους, εφόσον όλοι μπορούμε να ψηφίζουμε και να εκλεγόμαστε σε δημόσια λειτουργήματα. Αλλά δυστυχώς, πολλοί από εμάς αποφεύγουμε να ψηφίζουμε και να εκλεγόμαστε - άλλο μέγα πρόβλημα.
Αν θέλουμε να διατηρήσουμε στη ζωή και να ανανεώσουμε τη Δημοκρατία, ας είμαστε πραγματικοί πολίτες, ας ψηφίζουμε με γνώση και με κρίση. Και οι νέοι, ας μην απέχουν λέγοντας «Δεν βαριέσαι, πού να μπλέκω τώρα με αυτά, τίποτε δεν μπορώ να κάνω». Βεβαίως μπορούν να αλλάξουν πολλά, ξεκινώντας έστω με την τοπική αυτοδιοίκηση. Φαντάζεστε τί ανανέωση θα φέρουν μερικές χιλιάδες νέων που θα αποφάσιζαν να εκτεθούν στις εκλογές και να κερδίσουν εκατοντάδες δήμους σε όλη τη χώρα; Φαντάζεστε πόσες ελπίδες και τι σπουδαίο παράδειγμα θα δώσουν; 
- Όταν οι πολίτες ενημερώνονται και συμμετέχουν online στον δημόσιο διάλογο, πώς είναι δυνατόν να λειτουργούμε με διαδικασίες του 1950;
Η νεότερη Ελλάδα, έχει εφαρμόσει το δημοκρατικό πολίτευμα νωρίτερα από πολλές άλλες χώρες και με αρκετή επιτυχία, εδώ και 174 χρόνια - και όχι, επιτρέψτε μου να πω, από το 1950. Ίσως αναφέρεστε στο 1955, όταν για πρώτη φορά οι Ελληνίδες απέκτησαν την ιδιότητα του πολίτη και το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι.
Πάντως, αυτό που λέτε δείχνει ότι δεν δικαιολογείται η απαισιοδοξία που εκφράσατε για τη Δημοκρατία στο προηγούμενο ερώτημα. Το διαδίκτυο είναι μια απόδειξη ότι η Δημοκρατία είναι ανοιχτή σε όλους. Όπως όλοι γράφουμε και μιλάμε ελεύθερα σε εφημερίδες και σε δημόσιους χώρους έτσι μιλάμε και παραμιλάμε στο διαδίκτυο.
Αν εννοείτε, όμως, ότι η Δημοκρατία θα μπορούσε να στηριχθεί σε διαδικτυακές μορφές οργάνωσης, διαφωνώ. Είναι σπάνιες οι διαδικτυακές πηγές σαν τη δική σας, που προσφέρουν καλή ποιότητα ενημέρωσης. Κατά κανόνα, η ποιότητα ενημέρωσης που παρέχει το διαδίκτυο είναι τυχάρπαστη: σπανίως καλή, συχνότερα μεροληπτική, συχνότατα φανατική και ψευδής, ενίοτε συκοφαντική, υβριστική και χυδαία.
Το διαδίκτυο είναι ανεξέλεγκτο, καλώς ή κακώς. Είναι ανοιχτό στην ανωνυμία, στην παραπληροφόρηση, στη δημαγωγία, στην ατιμώρητη συκοφαντία και στα ψευδονέα, άρα στην αμάθεια και την ημιμάθεια, στην ανοησία και την ακρισία. Άρα, επανέρχεται αμείλικτο το ίδιο συμπέρασμα: Αν οι πολίτες  δεν έχουν κρίση και γνώσεις για να διακρίνουν και να απορρίπτουν τα ψευδονέα και τις ψευδογνώσεις, η Δημοκρατία δεν λειτουργεί και απειλείται θανάσιμα. Και υπεύθυνοι είναι οι κυβερνώντες που διαμορφώνουν το εκπαιδευτικό σύστημα και οι πολίτες που τους ψηφίζουν.
- Με βάση την ιστορική εμπειρία της σύγχρονης Ελλάδας, ποια είναι η εντύπωση που έχετε για το μέλλον της χώρας; Υπάρχει για σας, άλλη επιλογή από την Ευρώπη;
Καμιά απολύτως. Δεν έχει κανείς παρά να κοιτάξει τον χάρτη του κόσμου. Η Ελλάδα είναι μια Λιλιπούτη στην άκρη της Ευρώπης, η οποία με τη σειρά της είναι η σκωληκοειδής απόφυση της Ασίας (για να μην πω της Ευρασιατικής Ρωσίας). Και σε ποιαν άκρη της Ευρώπης πέταξε την Ελλάδα η τύχη; Στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων. Εδώ και πέντε χιλιάδες χρόνια, στο σταυροδρόμι αυτό συγκρούονται πολιτισμοί, αυτοκρατορίες και υπερδυνάμεις. Πώς θα αντιμετωπίσει η Ελλάδα τους σεισμούς των σημερινών και μελλοντικών πολέμων στην περιοχή, τα κύματα των ασιατών και αφρικανών μεταναστών, την προαιώνια βλέψη της Ρωσίας για έξοδο στη Μεσόγειο, τη δεδομένη επιθετικότητα της Τουρκίας, την παραφροσύνη του οποιουδήποτε δικτάτορα; Με βόλτες ανοήτων υπουργών στη Μόσχα ή στην Ουάσιγκτον;
Για όλους αυτούς τους λόγους, ένα μείζον θέμα για την Ελλάδα αλλά και μια μεγάλη ευκαιρία ήταν και θα είναι η προοπτική μιας κοινής αμυντικής πολιτικής στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μιλώ για έναν ισχυρό ευρωπαϊκό στρατό στηριγμένο στο θερμοπυρηνικό οπλοστάσιο της Γαλλίας (και της Βρετανίας, ας μη γελιόμαστε) και στην τεράστια βιομηχανία όπλων των δύο αυτών χωρών και της Γερμανίας. Θα αρκούσε έστω και μόνη αυτή η προοπτική για να επιδιώκει πάση θυσία η Ελλάδα να παραμείνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μάλιστα στον σκληρό πυρήνα της.
- Πιστεύετε στο έθνος- κράτος κύριε Δερτιλή ή θεωρείτε ότι οι Έλληνες θα μεγαλουργήσουν και πάλι, αν απαλλαγούν από αυτό;
Οι Έλληνες έχουν να μεγαλουργήσουν από την αρχαιότητα, εφόσον θεωρούμε ότι έχουμε τέλος πάντων μια κάποια σχέση με «τους αρχαίους ημών προγόνους». Στη σύγχρονη ιστορία τους, οι Έλληνες απλώς τα κατάφεραν αρκετά καλά, αλλά με τεράστιες διακυμάνσεις και με πολλές τραγικές αποτυχίες. Οι διακυμάνσεις και οι αποτυχίες οφείλονταν, συνήθως, στο έλλειμμα παιδείας, κρίσης και κοινής λογικής τόσο των ηγετικών στρωμάτων όσο και των απλών πολιτών: οι μεν εκμεταλλεύθηκαν δημαγωγικά τον πατριωτισμό των δε, ευαγγελιζόμενοι έναν ακραίο εθνικισμό. Οι δε απλοί πολίτες πλήρωσαν όχι μόνο τους φόρους για πολέμους που δεν ήταν πάντοτε αναπόφευκτοι, αλλά και βαρύτατο φόρο αίματος. Επιπλέον, ας μη ξεχνάμε ότι πολύ συχνά ένας πόλεμος σέρνει από πίσω του έναν εξίσου αιματηρό εμφύλιο· κι εμείς στην Ελλάδα είχαμε στη νεότερη ιστορία μας τέσσερις εμφυλίους.
- Ποιο είναι το όραμά σας για την ελληνική παιδεία; Ποια μορφή εκπαιδευτικού συστήματος μπορεί να διαμορφώσει τον σύγχρονο «ενάρετο πολίτη» που δεν θα ανέχεται και δεν θα συμμετέχει στη «δικτατορία των αμαθών»;
Για τον έλληνα πολίτη, η παιδεία που οραματίζομαι είναι ανθρωπιστική και ευρωπαϊκή, δεν είναι ομφαλοσκοπική και ελληνοκεντρική. Είμαι βέβαιος ότι ενδομύχως οι Έλληνες αυτό επιθυμούν. Οι περισσότεροι υποψιάζονται πόση αξία έχει ο ευρωπαϊκός πολιτισμός και τα επιτεύγματά του στις τέχνες, στις επιστήμες και στη φιλοσοφική και πολιτική συγκρότηση της ανθρωπότητας. Το υποψιάζονται απλώς, αλλά όταν επί τέλους μάθουν στα σχολειά και στα πανεπιστήμια τι ακριβώς είναι ο ευρωπαϊκός πολιτισμός, τότε θα τον ενστερνιστούν. Έτσι θα καταλάβουν ότι αυτό που μας κληροδότησαν οι αρχαίοι Έλληνες δεν είναι δικαίωμα, είναι ένα θεόρατο αλλά υπέροχο χρέος – αυτό που κληρονόμησε μαζί μας και η Ευρώπη και ολόκληρος ο κόσμος.

Είναι η υπο-χρέωση που έχουμε να σεβαστούμε τα θεμέλια που μας άφησε ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός, να τα μελετήσουμε και να προσθέσουμε επάνω τους το δικό μας οικοδόμημα. Αν πείτε κάτι τέτοιο σε έναν καλό ιάπωνα ή κινέζο φοιτητή, ακόμη και αν έχει σπουδάσει μηχανολόγος, θα τον δείτε να συμφωνεί αμέσως, να αναγνωρίζει το χρέος του προς τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό. Και μετά ρωτήστε έναν έλληνα μηχανολόγο – μάλλον θα τα χάσει, ακόμη και αν είναι υπουργός – ας μην πάω παραπάνω.
- Τι είναι αυτό που θα αλλάξει το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα; Είναι μόνο συγκυριακό θέμα μιας λαϊκιστικής Αριστεράς στην εξουσία ή είναι κάτι πολύ βαθύτερο;
Έχω ήδη απαντήσει. Το πολιτικό σύστημα θα το αλλάξουν οι πολίτες αφού πρώτα θα έχουν και οι ίδιοι αλλάξει, όταν θα έχουν γίνει πολίτες με κρίση και με γνώση. Η σημερινή λαϊκιστική Αριστερά πήρε την εξουσία από την λαϊκιστική Δεξιά της περιόδου Κώστα Καραμανλή ο οποίος είχε μιμηθεί την προηγούμενη λαϊκιστική Αριστερά του ΠΑΣΟΚ. Και όλες αυτές οι κυβερνώσες παρατάξεις πήραν την εξουσία στηριγμένες κατά μέγα μέρος σε ανθρώπους ημιμαθείς ή αμαθείς, ή και ανόητους – όπως συχνά συμβαίνει και σε άλλες κοινωνίες.
- Μια χαρακτηριστική περίοδος που μοιάζει με την σημερινή είναι του Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου του 1898, το μνημόνιο εκείνης της εποχής. Συμφωνείτε με την άποψη ότι είναι η αιτία που οδήγησε τη χώρα οικονομικά ισχυρή στους Βαλκανικούς Πολέμους, δίνοντας την ευκαιρία στον Βενιζέλο να την διπλασιάσει;
Βεβαίως συμφωνώ. Επιτρέψτε μου να συνοψίσω τα γεγονότα για όσους αναγνώστες σας δεν έχουν διαβάσει το τελευταίο βιβλίο μου. Το 1893, αδιαφορώντας για την πτώχευση, ο Δεληγιάννης διπλασίασε τις στρατιωτικές δαπάνες και φανάτισε τους οπαδούς του με φιλοπόλεμες διαδηλώσεις. Το 1897, ελληνικός στρατός αποβιβάστηκε στην Κρήτη για να στηρίξει την επανάσταση. Σε λίγες μέρες, ο οθωμανικός στρατός βρισκόταν εκατό χιλιόμετρα από την Αθήνα. Οι Δυνάμεις ανάγκασαν τον Σουλτάνο να δεχθεί ανακωχή με αντάλλαγμα τεράστιες πολεμικές αποζημιώσεις. Τον Δηλιγιάννη διαδέχεται ο Ζαΐμης και μέσα σε ένδεκα μήνες κατορθώνει πράγματα που σήμερα φαίνονται απίστευτα: να ενσωματώσει την πολεμική αποζημίωση στο παλαιό δημόσιο χρέος να αναδιαρθρώσει το χρέος· να μειώσει δαπάνες και να προχωρήσει τις μεταρρυθμίσεις που απαιτούσε ο Διεθνής Οικονομικός Έλεγχος· και να πείσει τις Δυνάμεις να επιβάλουν την αυτονομία της Κρήτης με ύπατο αρμοστή έλληνα πρίγκιπα. Επτά χρόνια αργότερα, η δραχμή που είχε υποτιμηθεί κατά 50% θα ανακτήσει την ισοτιμία της με το γαλλικό φράγκο και το 1907 η τιμή της θα υπερβεί την τιμή του χρυσού φράγκου, γεγονός πρωτοφανές στην ιστορία της χώρας. Εμείς αν καταφέρουμε κάτι τέτοιο, δεν θα είναι σε ένδεκα μήνες αλλά σε ένδεκα χρόνια το λιγότερο – ήδη έχουν περάσει οκτώ. 
- Υπάρχουν κάποιοι που θεωρούν ότι η Ελλάδα χωρίς τις ιστορικές παρεμβάσεις των Ευρωπαίων και αργότερα των Αμερικανών θα ήταν και πάλι μια επαρχία της Τουρκίας. Τι λέτε γι΄αυτό;
Είναι μια πιθανότητα, την έχω καταγράψει στο βιβλίο μου Ιστορία του Ελληνικού Κράτους και σε παλαιότερα δημοσιεύματά μου. Έχω αναφέρει και τις περιπτώσεις σωτηρίων επεμβάσεων από τις Δυνάμεις. Η γνωστότερη είναι, βεβαίως, η επέμβαση των τριών στόλων στο Ναυαρίνο, χωρίς την οποία οι τουρκο-αιγυπτιακές στρατιές δεν θα είχαν αφήσει λίθον επί λίθου, θα είχαν εξοντώσει τον χριστιανικό πληθυσμό και η Ελλάδα μάλλον δεν θα υπήρχε σήμερα. Υπάρχουν και λιγότερο γνωστές περιπτώσεις, όπως αυτή που σας ανέφερα μετά τον πόλεμο του 1897, ή όπως ήταν η επέμβαση των Δυνάμεων μετά τη δολοφονία του Καποδίστρια το 1832 (και μάλιστα μετά από απεγνωσμένο αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης). Μια πρόσφατη επέμβαση έγινε στις μέρες μας, μετά την παλικαρίσια κατάληψη της βραχονησίδας Ίμια. Οι δημαγωγοί λοιδόρησαν τότε τον πρωθυπουργό Σημίτη επειδή ευγενώς και ορθώς ευχαρίστησε τον Πρόεδρο των ΗΠΑ για την επέμβασή του. Ούτε καν σκέφτηκαν τους νεκρούς και την καταστροφή που θα άφηνε ο πόλεμος όχι μόνο στο μέτωπο, αλλά κυρίως μεταξύ των αμάχων, στον Πειραιά, στο Ηράκλειο και στα Χανιά, στα νησιά του Αιγαίου, στην Κωνσταντινούπολη, στη Σμύρνη. Καλό θα ήταν και σήμερα να τα σκεφτούμε αυτά, Έλληνες και Τούρκοι.
- Σε περίπτωση που οι δανειστές μας διαγράψουν το χρέος, θα επιστρέψουμε στην ανάπτυξη; Ποια είναι η γνώμη σας;
Όχι αναγκαστικά, ακόμη και αν το διαγράψουν ολόκληρο. Ας καταλάβουμε επί τέλους ότι η χώρα μας παράγει λιγότερα από όσα χρειάζεται για να ζει καλά· και ότι από τα αγαθά που παράγει, ελάχιστα είναι διεθνώς ανταγωνιστικά. Επομένως, ακόμη και χωρίς χρέος δεν θα έχουμε αυτομάτως ανάπτυξη χωρίς τη θεμελιώδη προϋπόθεσή της, που είναι να προσελκύσουμε επενδύσεις σε όλους τους τομείς της οικονομίας. Εννοώ επενδύσεις όχι μόνο στη βιομηχανία, αλλά κυρίως εκεί όπου είναι δυνατές επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας:  ενέργεια, γεωργία, ναυτιλία, μεταφορές και άλλες υπηρεσίες. Αλλά επενδύσεις δεν θα προσελκύσουμε παρά μόνο εάν κάνουμε τις μεταρρυθμίσεις που μας ζητούν εδώ κι επτά χρόνια και τις απορρίπτουμε ανοήτως.
Για να δείξω τη σημασία των επενδύσεων, θα δώσω ένα απλό παράδειγμα. Αυτές που πραγματοποίησε η Κίνα στη χώρα μας είναι ψιχία μπροστά σε όσες θα πετυχαίναμε αν είχαμε διαπραγματευθεί σωστά και προτείνει κάτι θετικό, αντί να κάνουμε παλικαριές και μετά να υποχωρούμε πανικόβλητοι, όπως έγινε προ ετών στον Πειραιά. Συγκεκριμένως, αν κυριολεκτικώς χαρίζαμε στην Cosco τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, χρεωκοπημένους εδώ και διακόσια χρόνια, με αντάλλαγμα ευρω-ελληνο-κινεζική επένδυση σε μια υπερταχεία σιδηροδρομική σύνδεση με την ανατολική, την κεντρική και τη σκανδιναβική Ευρώπη. Οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, που λειτουργούν επιτυχέστατα σε ξένες χώρες εδώ και δεκαετίες, θα είχαν έτσι την ευκαιρία να προτείνουν ταυτόχρονη επένδυση σε οδική σύνδεση και να συμμετάσχουν στην κατασκευή όπως έγινε με τη γέφυρα Ρίου-Αντιρίου. Και πέραν του οφέλους από τις επενδύσεις, η χώρα μας θα είχε το τεράστιο παρεπόμενο όφελος από τη διεύρυνση των εξαγωγών μας και του τουρισμού, τη μείωση του κόστους των εισαγωγών μας και τη δημιουργία μυριάδων θέσεων εργασίας σε όλους αυτούς τους κλάδους.
- Είστε αισιόδοξος για μία Ευρώπη της αλληλεγγύης και της εξισορρόπησης οικονομικών και πολιτισμικών μεγεθών; Τι περιμένετε μετά τις γερμανικές εκλογές;
Από τις γερμανικές εκλογές η Ελλάδα δεν μπορεί να περιμένει απολύτως τίποτε. Γιατί άραγε ο Schaeuble βιάζεται τώρα τελευταία να ξεφορτωθεί τη χώρα μας; Ποια είναι η πιθανότερη εξήγηση; Είναι, απλούστατα, εξίσου πατριώτης με μάς αλλά δυστυχώς Γερμανός πατριώτης και ευρωπατριώτης. Πιστεύει ότι η Γερμανία και η Ευρώπη, αν είναι να ανταπεξέλθουν στις ανταγωνιστικές προκλήσεις του μέλλοντος, πρέπει να προστατεύσουν το κοινό νόμισμα και την ευρωπαϊκή οικονομία, χωρίς τα οποία η Ευρώπη θα διασπαστεί και θα παρακμάσει οριστικά. Επομένως, όποιος και αν βρεθεί αύριο στην καγκελαρία, η Κυρία Merkel ή ο κύριος Schulz, το πολύ θα θέσει στον εαυτό του ένα απλό ερώτημα: γιατί να επιτρέψω σε άφρονες έλληνες πολιτικούς να προκαλέσουν άλλη μια οικονομική κρίση; Αφού δεν μας θέλουν, ας τους αφήσουμε να πάνε στη δραχμή και ας μείνουν μεταξύ των περιφερειακών κρατών της Ένωσης.
Όσο για την αρχή της αλληλεγγύης που ανακάλυψε η ελληνική κυβέρνηση για να ζητιανεύει κι άλλα δανεικά ώστε να τα ξοδεύει σε προσλήψεις, οι εταίροι μας ξέρουν πολύ καλά ότι το κάνει για εσωτερική κατανάλωση δημαγωγίας. Γι’αυτό απαντούν συστηματικά ότι αλληλεγγύη σημαίνει επίσης να τηρείς την υπογραφή σου και να μην παραβαίνεις τους κανόνες εις βάρος των άλλων. Αυτά, βεβαίως, τα συγκαλύπτει από το ελληνικό κοινό το σύστημα παραπληροφόρησης από διάφορες διαδικτυακές πηγές, δήθεν «ανεξάρτητες», που διαχέουν εδώ και χρόνια στην Ελλάδα ψευδονέα, ψευδογνώση, ημιμάθεια και ακρισία.

*Ο κ. Γιώργος Β. Δερτιλής είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας και ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, γεννήθηκε το 1939. Σπούδασε Δημόσιο Δίκαιο και Οικονομικές Επιστήμες στην Αθήνα, Πολιτική Θεωρία και Ιστορία στην Αγγλία.
Δίδαξε Ιστορία στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου εξελέγη υφηγητής και το 1983 τακτικός καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών. Έχει εκλεγεί έμμισθος επισκέπτης καθηγητής στο Harvard, στην Οξφόρδη και στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο της Φλωρεντίας. Έχει συμμετάσχει στο επιστημονικό συμβούλιο ερευνητικών και πολιτισμικών ιδρυμάτων, ελληνικών και γαλλικών.
Το 2000 εξελέγη directeur d’études (καθηγητής) στην École des Hautes Études en Sciences Sociales, παραιτήθηκε από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκτοτε ζει στη Γαλλία, όπου του απονεμήθηκε η γαλλική υπηκοότητα και το παράσημο του Φοίνικα (chevalier, palmes académiques) της Γαλλικής Δημοκρατίας. Δώδεκα βιβλία και πενήντα περίπου άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε διάφορες γλώσσες.

πηγη:  http://www.liberal.gr

ΚΑΝΑΛΙ YOUTOUBE ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ

Loading...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

L

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"