ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη, 13 Ιουνίου 2017

Ο προεδρος της ΝΔ Κυριακος Μητσοτακης αύριο στο Αμυνταιο

Σε Λέσβο και Αμύνταιο την Τετάρτη ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Ο προεδρος της ΝΔ Κυριακος Μητσοτακης αύριο στο Αμυνταιο νωρις το μεσημερι για την καταστροφη στο ορυχειο της ΔΕΗ ΑΗΣ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ και στο ΔΔ ΑΓ.Αναργύρων.

Μακεδονικός είναι ο χαλβάς. Τα Σκόπια είναι βουλγαροαλβανικά

Μακεδονικός είναι ο χαλβάς. Τα Σκόπια είναι βουλγαροαλβανικά

Αυτή την περίοδο η πρώην γιουγκοσλαβική δημοκρατία επιχειρεί για πολλοστή φορά να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ. Για την ακρίβεια, οι ΗΠΑ προσπαθούν να εντάξουν το δημιούργημά τους και προτεκτοράτο τους στη συμμαχία. Το πρόβλημα και των δύο είναι ότι το προτεκτοράτο χρησιμοποιεί για πολλοστή φορά το momentum για να παγιώσει και επίσημα τις αξιώσεις του επί της ελληνικής επικράτειας, της ελληνικής ιστορίας και του ελληνικού πολιτισμού. Του αρχαίου εννοείται.
Ταυτόχρονα, τα Σκόπια στις Βρυξέλλες συζητούν και την ενταξιακή τους πορεία στην ΕΕ. Μια είδηση που είδε χτες το φώς της δημοσιότητας και ανασκευάστηκε σχεδόν αμέσως, ήταν ότι ο υπουργός Εξωτερικών της γείτονος μίλησε για αποδοχή αλλαγής της ονομασίας της για να μπεί στο ΝΑΤΟ! Ο δημοσιογράφος των Financial Times που έγραψε την είδηση, προφανώς δεν έχει ιδέα από βαλκανική πολιτική και από ιστορία των Σκοπίων.
Το κόλπο είναι παλιό και έρχεται πάλι να εφαρμοστεί. Και μάλιστα με τις γνωστές τρικλοποδιές και από τις ΗΠΑ, αλλά και από τις χώρες της ΕΕ που θέλουν εδραίωση της κυριαρχίας τους. Και το κόλπο δεν είναι άλλο από της διπλής ονομασίας. Να μας γράφετε FYROM στα χαρτιά των εκδηλώσεων και στα ταμπελάκια σας, αλλά να μας αναγνωρίζετε επίσημα ως Μακεδονία. Και η Ελλάδα να μας λέει όπως θέλει.
Ταυτόχρονα, ο επίτροπος διεύρυνσης της ΕΕ, συναντήθηκε με τον σκοπιανό πρωθυπουργό στις Βρυξέλες και επανέλαβαν τις γνωστές ευχές για ανάγκη εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης στο όνομα σε συζητήσεις «όπου όλες οι πλευρές πρέπει να έχουν ανοιχτό μυαλό»…
Πιο ανοιχτό μυαλό από τις μέχρι τώρα ελληνικές υποχωρήσεις και αβελτηρίες δυσκολεύεται κανείς να δεί. Για τους εξής απλούς λόγους:
Αυτό που στην ελληνική κοινωνική και πολιτική ζωή λέγεται «το όνομα» δεν υπάρχει. «Το όνομα» είναι για την πρώην γιουγκοσλαβική δημοκρατία δύο πράγματα ταυτοχρόνως: Η απόπειρα να αποκτήσει άλλη ταυτότητα ένας λαός που έχει στην πραγματικότητα δύο άλλες ταυτότητες και η απόπειρα να διεκδικήσει ένα κράτος κομμάτια δύο άλλων κρατών: Της Ελλάδας και της Βουλγαρίας.
Σε όσους αναγνώστες θεωρούν αστείες και χωρίς σημασία τις διεκδικήσεις από ένα μικρό και αδύναμο κράτος, η ιστορία έχει απαντήσει ανατρεπτικά. Τα πιο πολλά κράτη κάποτε ήταν μικρά πριν η θέλησή τους, οι συγκυρίες, οι διεθνείς συνθήκες, οι ανάγκες των εποχιακών υπερδυνάμεων τα μετατρέψουν σε μεγαλύτερες ή μεγάλες οντότητες. Σε βάρος των γειτόνων τους. Με τη διεθνή πολιτική δεν παίζουμε.
Το διακύβευμα για την Ελλάδα στη συγκεκριμένη υπόθεση δεν είναι τόσο εδαφικό. Όσο είναι πολιτισμικό. Δεν θα αναλωθώ σε ιστορία του Μακεδονικού ζητήματος, που είναι μεγάλη και σεμνύνομαι να την ξέρω. Αλλά, μένω στη σημερινή ιστορική στιγμή για δύο λόγους.
Πρώτον γιατί τα Σκόπια βρίσκονται πάλι προ των πυλών του ΝΑΤΟ και της ΕΕ και δεύτερον γιατί στην Ελλάδα βρίσκεται μια κυβέρνηση που η ιδεολογία της συμπαθεί περισσότερο τις θέσεις των Σκοπίων περί Μακεδονίας παρά τις πάγιες ελληνικές.
Μέχρι στιγμής πρωθυπουργός και υπουργός των Εξωτερικών έχουν ευθυγραμμιστεί με τη θέση, ότι τίποτε δεν μπορεί να προχωρήσει αν δεν αλλάξει το Σύνταγμα της γείτονος που θέτει θέμα αλυτρωτισμού. Αλλά, το μείζον θέμα δεν είναι ο αλυτρωτισμός. Είναι η ιστορική και πολιτιστική καπηλεία. Όχι στη θεωρία. Έχει χειροπιαστό κόστος!
Και είναι μείζον, γιατί ενώ ο αλυτρωτισμός θέλει δύναμη πυρός και πόλεμο για να δικαιωθεί, η πολιτιστική καπηλεία θέλει απλώς προπαγάνδα και αμάθεια. Και τα δύο υπάρχουν σε αφθονία. Το μεν πρώτο στα δισεκατομμύρια που ξοδεύονται αφειδώς από τον κ Σόρος και από τα έσοδα των Σκοπίων από κάθε λογής λαθρεμπόριο. Το δε δεύτερο από την αμάθεια και πολλών νεοελλήνων και πολλών ξένων πολιτών φυσικά γύρω από την ιστορία.
Επιπλέον όλων, καμιά ελληνική κυβέρνηση εκτός από του Κ Καραμανλή, που έβαλε βέτο στο ΝΑΤΟ για το όνομα, δεν υπερασπίστηκε δυναμικά και σταθερά ούτε την ιστορία ούτε τον ελληνικό πολιτισμό. Τις έφαγε ο εμφύλιος των κομμάτων και των κομματισμένων και η πολιτικάντικη σκέψη.
Αυτά όλα είχαν σαν αποτέλεσμα σήμερα να έχει αναγνωριστεί το κράτος των Σκοπίων ως Μακεδονία από δεκάδες χώρες, ενώ δεν έχει καμιά σχέση ούτε με τη γεωγραφική ούτε με την ιστορική Μακεδονία. Πολύ περισσότερο μάλιστα που οι κάτοικοί της είναι Βούλγαροι και Αλβανοί.
Όλοι αυτοί έγιναν κράτος χάρη στη διπλωματική ευφυία του Τίτο να εκμεταλλευτεί τις εθνικιστικές μαξιμαλιστικές επιδιώξεις των Βούλγαρων του VMRO και να τους χαρίσει το όνομα Μακεδονία πετυχαίνοντας ταυτόχρονα δύο πράγματα: Να μην αποσχιστούν από τη Γιουγκοσλαβία προς τη Βουλγαρία και να τρέφονται με την ιδέα μιας ανεξάρτητης κομμουνιστικής Μακεδονίας από εδάφη της Ελλάδας και της Βουλγαρίας!
Και αν το μισό σχέδιο απέτυχε, πέτυχε να γεννηθεί εκ του μη όντος κράτος που έχει αναγνωριστεί από τη μισή υφήλιο ως Μακεδονία! Το οποίο για να υπάρξει δεν αρκούσαν τα σύνορα, όπως δεν αρκούν σε κανέναν λαό. Τα κράτη τα συνδέει πάνω από όλα η ιστορία. Κράτος χωρίς ιστορία δεν υπάρχει. Κι αφού τα Σκόπια δεν είχαν ιστορία ή δεν τους άρεσε η δική τους, στηρίχτηκαν σε μια άλλη!
Όταν στο Gran Palais στο Παρίσι έγινε η μεγάλη έκθεση για τον Μέγα Αλέξανδρο, οι αναφορές αφορούσαν στην Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια τέτοιες εκθέσεις παγκοσμίως δεν αναφέρονται στην Ελλάδα, αλλά στη Μακεδονία! Οι Μακεδόνες του Φίλιππου και του Αλέξανδρου, όπως και ο Αριστοτέλης δεν είναι σαφώς Έλληνες, αλλά Μακεδόνες. Και ο Σκοπιανός που παρακολουθεί την έκθεση είναι κι αυτός Μακεδόνας. Ενώ ο Έλληνας δίπλα του είναι απλώς από το ελληνικό τμήμα της Μακεδονίας!
Το γεγονός ότι στα Σκόπια δεν έχει βρεθεί ούτε μάρμαρο ελληνικού πολιτισμού δεν λέει τίποτε. Γιατί, για τη σκοπιανή προπαγάνδα ό,τι έχει βρεθεί στο ελληνικό έδαφος δεν έχει βρεθεί στο ελληνικό έδαφος! Έχει βρεθεί στο μακεδονικό έδαφος. Στο οποίο ανήκουν και τα Σκόπια! Κι αυτό διδάσκεται σε ξένα σοβαρά πανεπιστήμια και κερδίζει διαρκώς έδαφος από γενιά σε γενιά. Επικίνδυνο; Πολύ επικίνδυνο.
Γιατί αν διαχυθεί και επικρατήσει η άποψη ότι η Μακεδονία είναι άλλο πράγμα από την Ελλάδα και ο πολιτισμός της άλλο πράγμα από τον ελληνικό, δεν θα αργήσει και η άποψη ότι η Μακεδονία ανήκει στους Μακεδόνες. Και αφού οι Έλληνες της Μακεδονίας δεν είναι Μακεδόνες, αλλά φερτοί πρόσφυγες από την Μικρά Ασία και τον Πόντο, όπως διδάσκεται ήδη στα ελληνικά πανεπιστήμια από την εμπαθώς αμόρφωτη νεοελληνική αριστερά(!), δεν είναι μακριά η μέρα που το κράτος των Σκοπίων θα διεκδικήσει τα… κατεχόμενα εδάφη του και επίσημα! Αυτή είναι και η πολιτική του. Αστείο; Τώρα ναι.
Αλλά, η ιστορία δεν παίζει. Και έχει αποδείξει ότι όποιος δεν υπερασπίζεται την ιστορία του και τον πολιτισμό του χάνει το σπίτι του. Γιατί ό,τι δεν αγαπάς το χάνεις. Οι Έλληνες κατηγορούνται συχνά ως εθνικιστές αλλά στην πραγματικότητα είναι απάτριδες. Με την καθημερινή τους ζωή αποδεικνύουν ότι το μόνο πράγμα που αγαπάνε είναι η πάρτη τους. Σε κάθε δραστηριότητα. Την πατρίδα την έχουν γραμμένη στα παλιά τους τα παπούτσια στην πράξη. Όσοι δεν είναι σωβινιστές, είναι στην πράξη αδιάφοροι. Κι αυτό είναι το επικίνδυνο.

Γ. Παπαδόπουλος- Τετράδης

ΠΗΓΗ: LIBERAL

Μονόδρομος η ελληνική άρνηση για ένταξη της FYROM στο ΝΑΤΟ

Μονόδρομος η ελληνική άρνηση για ένταξη της FYROM στο ΝΑΤΟΜονόδρομος η ελληνική άρνηση για ένταξη της FYROM στο ΝΑΤΟ

Του Γιάννη Σιδέρη
Το σκοπιανό δεν είναι… το σκοπιανό. Είναι το μέτωπο των Βαλκανίων που βρίσκεται σε συνεχή αποσταθεροποίηση και ο ανταγωνισμός των μεγάλων δυνάμεων, ΗΠΑ και Ρωσίας που έχουν αποδυθεί σε ένα αγώνα επιρροής στο ρευστό τοπίο.
Οι ΗΠΑ μετά την ένταξη του Μαυροβουνίου στο ΝΑΤΟ, επιδιώκουν πλέον να εντάξουν και τα Σκόπια, ώστε να εξαλειφτεί οριστικά ο κίνδυνος επανόδου της χώρας στη ρωσική ζώνη επιρροής, όπως ήταν κατά την θητεία του Gruevski. Θα είχε γίνει προ ετών εάν δεν υπήρχε η εκκρεμότητα με το όνομα και το επαπειλούμενο βέτο της Ελλάδας.
Φυσικά για τους θιασώτες της νέας τάξης η ελληνική αντίρρηση έμοιαζε ιστορικός αναχρονισμός. Έτσι την χαρακτήριζαν οι διεθνιστές, που ερμήνευαν ως εθνικισμό την ελληνική άρνηση, καταδίκαζαν ως σοβινιστικό φολκλόρ τα συλλαλητήρια για το όνομα, αλλά έκαναν ακρίτως – έως ευμενώς – δεκτό, τον κατασκευασμένο μεγαλοϊδεατικό εθνικισμό των βορείων γειτόνων με αφορμή το όνομα.
Ειδικά ο χώρος της συριζαίικης αριστεράς, με πρωτοστατούσα τη νεολαία του, αποκαλούσαν με υπερηφάνεια τα Σκόπια ως Μακεδονία, και κατακεραύνωναν τους αντιδρώντες. Είχε κατασκευαστεί και η αστήρικτη θεωρία ότι η ελληνική καπιταλιστική τάξη, προωθούσε την μη αποδοχή του ονόματος! Σε κονιορτοποίηση βέβαια κάθε αριστερής θεωρίας. Σύμφωνα με τις δικές τους θεωρίες, η ελληνική καπιταλιστική τάξη, θα έπρεπε να ενδιαφέρεται πρωτίστως για την διείσδυση  στην βαλκανική ενδοχώρα, προκειμένου να επενδύσει, να εμπορευτεί και να απομυζήσει κέρδη. Άρα θα είχε κάθε συμφέρον όχι να εμποδίσει την αποδοχή του ονόματος, αλλά να ταυτιστεί - ως προς τον στόχο - με τη διεθνιστική αριστερά: Η διένεξη για το όνομα να λυθεί με τον όποιο τρόπο, εν ανάγκη με υποχωρήσεις της χώρας. Η αριστερά το ήθελε γιατί πιστεύει στον αυτοπροσδιορισμό (που ισχύει όμως για άτομα όχι για έθνη) η ελληνική καπιταλιστική τάξη, για να ανοίξει απερίσπαστος και οικονομικά προσοδοφόρος, ο βαλκανικός διάδρομος.
Η Ελλάδα καλώς αντέδρασε και αντιδρά. Ο Τίτο μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, παραχώρησε στους Σλαβομακεδόνες το καταστατικό του έθνους και τους υποσχέθηκε μια ομοσπονδιακή δημοκρατία, η οποία έλαβε την ονομασία «Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Μακεδονίας». Το βρήκαμε μπροστά μας ως πρόβλημα μετά από τέσσερις δεκαετίες, κατά την ανεξαρτητοποίηση της χώρας το 1991, όταν η τελευταία και αποφάσισε να λέγεται «Δημοκρατία της Μακεδονίας», χωρίς κανένα προσδιορισμό.
Σε εκείνο το χρονικό σημείο, σαφώς μας παρέσυρε το πάθος, δεν δεχτήκαμε μια μετριοπαθή λύση με γεωγραφικό προσδιορισμό του ονόματος (καθώς την εξάλειψη της λέξης «Μακεδονία» την έχουμε χάσει, αφ΄ης στιγμής η οικουμένη τα αποκαλούσε έτσι), επειδή «το όνομά μας ήταν η ψυχή μας». 
Ωστόσο δεν σημαίνει πως  μπορούσαμε να αποδεχτούμε σκέτο το όνομα Μακεδονία για δύο κυρίως λόγους:
Ο γειτονικός λαός, σλαβικής καταγωγής, που ήρθε περί τον 8ο αιώνα στην περιοχή, κάνει μια χυδαία παραχάραξη δανεικής ιστορίας, προκειμένου να οικοδομήσει εθνική ταυτότητα που δεν του ανήκε. Και αυτό βέβαιο μπορεί να φανεί εθνικός ρομαντισμός, εθνικισμός ή ό, τι άλλο στους θιασώτες της ονομασίας των Σκοπίων ως Μακεδονία. Ωστόσο είναι υπεράσπιση της ιστορικής αλήθειας.
Υπάρχει και η καίρια γεωστρατηγική άποψη: Αν από τη δημιουργία της ομοσπονδιακής γιουγκοσλαβικής δημοκρατίας  βρήκαμε το πρόβλημα ενώπιόν μας μετά από 40 χρόνια, σε πόσες δεκαετίες και πόσο σοβαρά θα το αντιμετωπίσουμε, με ποια προβλήματα, αφού οι ηγέτες της γείτονος καλλιέργησαν και καλλιεργούν έναν άγριο αλυτρωτισμό εις βάρος μας;
Ναι είναι μικρό και φτωχό κράτος. Ο Σαββόπουλος εκείνη την εποχή έλεγε να ανοίξουμε δυο σούπερ μάρκετ και να τους προσελκύσουμε. Ωστόσο στην πάντα ρευστή Βαλκανική, ουδείς μπορεί να προείπει με ποιες συμμαχίες αύριο, και με όχημα αλυτρωτισμού το όνομα, ποια προβλήματα ασφάλειας θα δημιουργηθούν. 
Η νέα ηγεσία της χώρας, ο Zoran Zaev δείχνει μετριοπαθής, και δείχνει να επιδιώκει λύση. Όμως τον δεσμεύει η ιστορία της χώρας του και η ψευδής εθνική συνείδηση που έχει δημιουργηθεί στον λαό, έτσι που δεν μπορεί να προβεί εύκολα σε δραστικές λύσεις, που θα ικανοποιούν ευκόλως και την ελληνική πλευρά.
Η Ελλάδα από την πλευρά της, ζει βυθισμένη τα εσωτερικά της προβλήματα, χωρίς να έχει δραστική πολιτική στα Βαλκάνια. Δύο χρόνια τώρα ο πρωθυπουργός το μόνο ταξίδι που πραγματοποίησε ήταν τον Ιανουάριο στη φιλική Σερβία. Ο βαλκανικός χώρος δημιουργούσε συνθήκες κρίσης (π.χ. Αλβανοί Σκοπίων, Τσάμηδες Αλβανίας, Σερβία- Κόσοβο), όπου μπορούν να εξελιχτούν σε θρυαλλίδες αποσταθεροποίησης , μακράν της διπλωματικής ελληνικής παρέμβασης.
Τα Σκόπια, οι ΗΠΑ την ουσία, μεθοδεύουν την ένταξή τους στο ΝΑΤΟ ως FYROM. Εάν γίνει είναι δεδομένο ότι νίκησαν, σύντομα θα κατοχυρωθεί και η συνταγματική τους ονομασία. Και τα προβλήματα θα είναι μπροστά μας.
Η χώρα μας δεν έχει άλλη οδό από το να αρνηθεί – όχι από εθνικισμό, αλλά για χάριν του ειρηνικού μέλλοντος.

ΠΗΓΗ: LIBERAL

ΚΑΝΑΛΙ YOUTOUBE ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ

Loading...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

L

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"