Πυρά αντιπολίτευσης για τα 45 εκατομμύρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η αποδοχή από το ΤΑΙΠΕΔ της ιταλικής
πρότασης για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πυροδότησε έναν ακόμη γύρο
πολιτικής αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης.
Νέα Δημοκρατία και Ποτάμι υπενθύμισαν, με ιδιαιτέρως αιχμηρά σχόλια, τις «κορώνες» των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ όταν, προ ετών, είχε δρομολογηθεί η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας με αποτίμηση στα 300 εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ συνεχίζουν τον κύκλο των απεργιακών τους κινητοποιήσεων οδηγώντας την ίδια την εταιρεία σε βύθιση αλλά και την, μέσω Ελλάδας, εμπορευματική κίνηση σε αδιέξοδο.
Η απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ
Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε νωρίτερα σήμερα Πέμπτη την οικονομική προσφορά που κατέθεσε η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, την οποία και έκανε δεκτή καθώς τα 45 εκατ. ευρώ που προβλέπει ήταν σύμφωνα με πληροφορίες σημαντικά πάνω από τις αποτιμήσεις που είχαν υποβάλει ανεξάρτητοι αξιολογητές.
Σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτός από το εμπορευματικό έργο είναι η μόνη που εκτελεί επιβατηγό σιδηροδρομικό έργο στην Ελλάδα και μάλιστα επιδοτείται με 50 εκατ. ευρώ ετησίως για τις δημόσιες υπηρεσίες που έχει αναλάβει (άγονες γραμμές).
Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελούσε υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης όχι μόνο στα πλαίσια του μνημονίου αλλά και στα πλαίσια της προ ετών συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη διευθέτηση του ζητήματος των παράτυπων κρατικών επιδοτήσεων που η Ε.Ε. έκρινε ότι έχουν χορηγηθεί στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.
Η ευρωπαϊκή πλευρά έχει δεσμευτεί ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνοδευτεί με τη διαγραφή της τάξεως των 750 εκατ. ευρώ που συνδέονται με αυτές τις παράτυπες επιδοτήσεις και βαρύνουν τον ισολογισμό της.
Πυρά από αντιπολίτευση
Αιχμηρή ανακοίνωση για το αντίτιμο των 45 εκατ. ευρώ εξέδωσε η Νέα Δημοκρατία, κάνοντας λόγο για «απαξίωση της περιουσίας του Δημοσίου». Όπως αναφέρει:
«Το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε “ξεπούλημα” τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε Κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μετά από 18 μήνες η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που με την καταστροφική της πολιτική και την απαράδεκτη καθυστέρηση οδήγησε σε απαξίωση την περιουσία του Δημοσίου, έρχεται σήμερα και πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 45.000.000 ευρώ. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης, της αναξιοπιστίας και της ανικανότητας, που κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό».
Από την πλευρά του, το Ποτάμι αναφέρει ότι η ιστορία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. αποτυπώνει όλη την παράνοια που ζούμε στη χώρα.
«Πριν από 2 χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατ. ευρώ. Σήμερα και αφού οι διάφορες επιδοτήσεις έχουν στοιχίσει στον Έλληνα φορολογούμενο 750 εκατ. ευρώ, η εταιρεία πωλείται για 45 εκατ. ευρώ. Ποιός πληρώνει τη διαφορά των επιδοτήσεων που δόθηκαν και των 245 εκατομμυρίων που δεν εισπράχθηκαν; Όχι φυσικά, τα στελέχη της κυβέρνησης, αλλά αυτοί που πληρώνουν πάντα. Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ο μόνος τρόπος ανάπτυξης της εταιρείας. Κι αν είχε γίνει στο χρόνο που έπρεπε τα οφέλη θα ήταν πολύ μεγαλύτερα», επισημαίνει το Ποτάμι.
Η ανακοίνωσή περιλαμβάνει υπό μορφή υστερόγραφου και το επιπλέον σχόλιο όπου σημειώνεται: «Ας φροντίσουν οι συνάδελφοι του υπουργοί, να συμπαρασταθούν τουλάχιστον στον κ. Σπίρτζη. Δεν είναι και λίγο να υπογράφεις εσύ να δοθούν αυτά που κατήγγειλες ότι ξεπουλιούνται».
Τι λένε κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ
Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ, πάντως, υποστηρίζουν ότι ουδέποτε υπήρξε προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά τα τρία χρόνια της διαγωνιστικής διαδικασίας, εκτός από σήμερα και τους ιταλικούς σιδηροδρόμους.
Η ανακοίνωση της εταιρείας
«Η εξαγορά αυτή είναι σύμφωνη με το επιχειρησιακό σχέδιο, το οποίο θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο και – μεταξύ άλλων – επικεντρώνεται στη διεθνή ανάπτυξη», αναφέρει σε δήλωσή του, στον επίσημο διαδικτυακό τόπο του ομίλου της Ferrovie Dello Stato Italiane, ο διευθύνων σύμβουλος Renato Mazzoncini προσθέτοντας ότι «είναι, επίσης, μια ευκαιρία ανάπτυξης και βελτίωσης των ελληνικών σιδηροδρόμων, οι οποίοι θα είναι σε θέση να επωφεληθούν από την τεχνογνωσία και εμπειρία του ομίλου της FS που έχει αποκτηθεί στα 110 χρόνια της ιστορίας του».
Την ίδια ώρα ο πρόεδρος της FS, Gioia Ghezzi διατυπώνει την εκτίμηση πως «οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι θα επωφεληθούν από τη μεγάλη προσοχή που δίδουμε στους εργαζομένους, άλλωστε η FS έχει επιλεγεί, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, Καλύτερος Εργοδότης».
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Νέα Δημοκρατία και Ποτάμι υπενθύμισαν, με ιδιαιτέρως αιχμηρά σχόλια, τις «κορώνες» των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ όταν, προ ετών, είχε δρομολογηθεί η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας με αποτίμηση στα 300 εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ συνεχίζουν τον κύκλο των απεργιακών τους κινητοποιήσεων οδηγώντας την ίδια την εταιρεία σε βύθιση αλλά και την, μέσω Ελλάδας, εμπορευματική κίνηση σε αδιέξοδο.
Η απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ
Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε νωρίτερα σήμερα Πέμπτη την οικονομική προσφορά που κατέθεσε η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, την οποία και έκανε δεκτή καθώς τα 45 εκατ. ευρώ που προβλέπει ήταν σύμφωνα με πληροφορίες σημαντικά πάνω από τις αποτιμήσεις που είχαν υποβάλει ανεξάρτητοι αξιολογητές.
Σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτός από το εμπορευματικό έργο είναι η μόνη που εκτελεί επιβατηγό σιδηροδρομικό έργο στην Ελλάδα και μάλιστα επιδοτείται με 50 εκατ. ευρώ ετησίως για τις δημόσιες υπηρεσίες που έχει αναλάβει (άγονες γραμμές).
Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελούσε υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης όχι μόνο στα πλαίσια του μνημονίου αλλά και στα πλαίσια της προ ετών συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη διευθέτηση του ζητήματος των παράτυπων κρατικών επιδοτήσεων που η Ε.Ε. έκρινε ότι έχουν χορηγηθεί στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.
Η ευρωπαϊκή πλευρά έχει δεσμευτεί ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνοδευτεί με τη διαγραφή της τάξεως των 750 εκατ. ευρώ που συνδέονται με αυτές τις παράτυπες επιδοτήσεις και βαρύνουν τον ισολογισμό της.
Πυρά από αντιπολίτευση
Αιχμηρή ανακοίνωση για το αντίτιμο των 45 εκατ. ευρώ εξέδωσε η Νέα Δημοκρατία, κάνοντας λόγο για «απαξίωση της περιουσίας του Δημοσίου». Όπως αναφέρει:
«Το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε “ξεπούλημα” τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε Κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μετά από 18 μήνες η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που με την καταστροφική της πολιτική και την απαράδεκτη καθυστέρηση οδήγησε σε απαξίωση την περιουσία του Δημοσίου, έρχεται σήμερα και πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 45.000.000 ευρώ. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης, της αναξιοπιστίας και της ανικανότητας, που κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό».
Από την πλευρά του, το Ποτάμι αναφέρει ότι η ιστορία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. αποτυπώνει όλη την παράνοια που ζούμε στη χώρα.
«Πριν από 2 χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατ. ευρώ. Σήμερα και αφού οι διάφορες επιδοτήσεις έχουν στοιχίσει στον Έλληνα φορολογούμενο 750 εκατ. ευρώ, η εταιρεία πωλείται για 45 εκατ. ευρώ. Ποιός πληρώνει τη διαφορά των επιδοτήσεων που δόθηκαν και των 245 εκατομμυρίων που δεν εισπράχθηκαν; Όχι φυσικά, τα στελέχη της κυβέρνησης, αλλά αυτοί που πληρώνουν πάντα. Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ο μόνος τρόπος ανάπτυξης της εταιρείας. Κι αν είχε γίνει στο χρόνο που έπρεπε τα οφέλη θα ήταν πολύ μεγαλύτερα», επισημαίνει το Ποτάμι.
Η ανακοίνωσή περιλαμβάνει υπό μορφή υστερόγραφου και το επιπλέον σχόλιο όπου σημειώνεται: «Ας φροντίσουν οι συνάδελφοι του υπουργοί, να συμπαρασταθούν τουλάχιστον στον κ. Σπίρτζη. Δεν είναι και λίγο να υπογράφεις εσύ να δοθούν αυτά που κατήγγειλες ότι ξεπουλιούνται».
Τι λένε κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ
Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ, πάντως, υποστηρίζουν ότι ουδέποτε υπήρξε προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά τα τρία χρόνια της διαγωνιστικής διαδικασίας, εκτός από σήμερα και τους ιταλικούς σιδηροδρόμους.
Η ανακοίνωση της εταιρείας
«Η εξαγορά αυτή είναι σύμφωνη με το επιχειρησιακό σχέδιο, το οποίο θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο και – μεταξύ άλλων – επικεντρώνεται στη διεθνή ανάπτυξη», αναφέρει σε δήλωσή του, στον επίσημο διαδικτυακό τόπο του ομίλου της Ferrovie Dello Stato Italiane, ο διευθύνων σύμβουλος Renato Mazzoncini προσθέτοντας ότι «είναι, επίσης, μια ευκαιρία ανάπτυξης και βελτίωσης των ελληνικών σιδηροδρόμων, οι οποίοι θα είναι σε θέση να επωφεληθούν από την τεχνογνωσία και εμπειρία του ομίλου της FS που έχει αποκτηθεί στα 110 χρόνια της ιστορίας του».
Την ίδια ώρα ο πρόεδρος της FS, Gioia Ghezzi διατυπώνει την εκτίμηση πως «οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι θα επωφεληθούν από τη μεγάλη προσοχή που δίδουμε στους εργαζομένους, άλλωστε η FS έχει επιλεγεί, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, Καλύτερος Εργοδότης».
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ