ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Σάββατο 17 Μαρτίου 2012

Η Τρόικα έκανε την Ελλάδα πειραματόζωο!

Wikileaks: Η Τρόικα έκανε την Ελλάδα πειραματόζωο!


Σενάρια χρεοκοπίας της Ελλάδας επεξεργάζονταν οίκοι αξιολόγησης και αναλυτές τρεις μήνες πριν από το Μνημόνιο 1, σύμφωνα με την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ που, σε συνεργασία με τη Wikileaks, δημοσιεύει απόρρητες πληροφορίες στην ηλεκτρονική αλληλογραφία της Stratfor, της αμερικανικής εταιρίας πληροφοριών που χαρακτηρίζεται ως «σκιώδης» της CIA.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, αναλυτές ανέφεραν τον Ιανουάριο του 2010 ότι η Ελλάδα ήταν το πειραματόζωο για να δοθεί το μήνυμα στις απείθαρχες χώρες του νότου.
Στις 12 Ιανουαρίου του 2010 και ενώ η Κομισιόν ασκεί κριτική για τα αναξιόπιστα στατιστικά στοιχεία της Ελλάδας και τα spreads των ελληνικών ομολόγων σημειώνουν τρελή κούρσα, αναλυτής της εταιρείας σημειώνει ότι "το να αποκαλείς ανοησίες τα στατιστικά στοιχεία της Ελλάδας είναι ένας πολύ φτηνός τρόπος να κατεβάσεις τις τιμές των ομολόγων και να ασκήσεις πίεση για μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα".
Στο τέλος Ιανουαρίου άλλος αναλυτής τασσόταν υπέρ της διάσωσης της Ελλάδας, διαφορετικά προέβλεπε ότι το πρόβλημα θα μεταδιδόταν στην Πορτογαλία και γρήγορα στις ισχυρές οικονομίες. Ωστόσο, αναφέροντας συνομιλία του με Έλληνα πληροφοριοδότη, έγραφε ότι δεν αποκλειόταν η Ευρώπη να αφήσει την Ελλάδα να χρεοκοπήσει.
Λίγες ημέρες αργότερα, αναλυτής της Stratfor αλληλογραφεί με τη Λίσα Χιντς, αναλύτρια του οίκου Moody's για τις αγορές κεφαλαίων. Η αναλύτρια εκτιμά ότι το σημαντικό είναι να γνωρίζει κανείς ποιοι είναι οι κάτοχοι των ελληνικών ομολόγων εκτός από τις ελληνικές τράπεζες.
"Υποψιάζομαι ότι γερμανικές και αυστριακές τράπεζες έχουν αγοράσει ελληνικά, ιρλανδικά, πορτογαλικά ομόλογα", γράφει και ο συνομιλητής της συμφωνεί. Τη ρωτά μάλιστα αν θα μπορούσε η JP Morgan να αγοράσει ελληνικό χρέος και να το χρησιμοποιήσει ως εγγύηση στην ΕΚΤ.
Η αναλύτρια απαντά θετικά, αλλά σημειώνει ότι "δεν νομίζω πως κάποιος σαν την BNP ή την JP Morgan θα ασχολιόταν και θα έβρισκαν πολύ μικρό για να αξίζει τον κόπο". Η συζήτηση καταλήγει στο ότι το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού χρέους βρίσκεται σε ελληνικές τράπεζες και ότι κάποιες θα μπορούσαν να είναι χρεοκοπημένες.
"Το χρέος βρίσκεται στα χέρια εσωτερικών κατόχων κατά 99%, κάτι που κάνει τόσο πιο εύκολο να αφήσουν την Ελλάδα να εκραγεί. Μας είπατε ψέματα για τις στατιστικές, δεν βάζετε τις δαπάνες σε τάξη και χρωστάτε στον εαυτό σας. Για να σας σώσουμε;" καταλήγει ο αναλυτής.
Σε άλλο μήνυμα ο ίδιος αναλυτής σημειώνει πως η ΕΕ χρησιμοποιεί της Ελλάδα ως πειραματόζωο για να στείλει δύο μηνύματα: "Προς το υπόλοιπο κλαμπ της Μεσογείου: μπορεί να υπάρξει καθαρή δήλωση στο τέλος του ουράνιου τόξου, αλλά αυτό θα είναι ματωμένο. Και προς τις αγορές ότι θα υπάρξει διάσωση, ώστε να μην πετάξουν τα ομόλογα".
Την ίδια περίοδο, η συζήτηση στους κόλπους της Stratfor είναι αν η Ευρωζώνη μπορεί να αντιμετωπίσει μια ελληνική χρεοκοπία. Σε νέα αλληλογραφία η αναλύτρια της Moody's εκτιμά ότι η Ελλάδα είναι ακόμα μακριά από τη χρεοκοπία.
"Για να μην μπορεί να πληρώσει, θα έπρεπε να πληρώνει πολύ υψηλά επιτόκια. Στο μεταξύ, μπορεί να κάνει στάση πληρωμών". Η Χιντς πιστεύει ότι οι Ευρωπαίοι υπερβάλουν για τους πραγματικούς κινδύνους χρεοκοπίας.
"Σε έναν βαθμό οι άνθρωποι που γράφουν γι' αυτό προκαλούν πανικό που δυσκολεύει περισσότερο την αναχρηματοδότηση της Ελλάδας, αλλά οι σοβαροί αγοραστές ομολόγων (οι περισσότεροι απ' τους οποίους είναι πολύ σημαντικότεροι από τους κερδοσκόπους των CDS) καταλαβαίνουν αυτό το παιχνίδι".

ΠΗΓΗ: http://www.mediagate.g

Η ΤΡΟΪΚΑ ΖΗΤΑ ΝΕΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΜΙΣΘΩΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ



Πριν καλά - καλά στεγνώσει το μελάνι της δεύτερης δανειακής σύμβασης που έφερε μειώσεις στους μισθούς η τρόικα στέλνει μήνυμα ότι η Ελλάδα θα πρέπει να προχωρήσει και σε νέες περικοπές.

Ο επικεφαλής του κλιμακίου της Κομισιόν στην Αθήνα, Ματίας Μορς κατά την παρουσίαση της έκθεσης για το δεύτερο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής της Ελλάδας στις Βρυξέλλες ανέφερε ότι δεν υπάρχει εναλλακτική λύση από τη μείωση του κόστους εργασίας ανά μονάδα προϊόντος.

«Σε ο,τι αφορά τη μείωση του μισθολογικού κόστους θα έλεγα ότι έχουμε διανύσει το μισό δρόμο. Εξαρτάται από τη σύγκριση. Συγκρίνουμε με άλλα κράτη – μέλη της Ευρωζώνης ή με όλους τους εμπορικούς εταίρους της Ελλάδας; Θα έλεγα όμως ότι είμαστε στα μισά» είπε ο Ματίας Μορς.



Την ίδια στιγμή η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κριστίν Λαγκάρντ προειδοποίησε ότι δεν αποκλείεται να χρειαστούν νέες περικοπές μισθών προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας. «Ο βασικός μισθός στην Ελλάδα -λέει η επικεφαλής του ΔΝΤ- είναι αυτή τη στιγμή 50% υψηλότερος της Πορτογαλίας, 17% υψηλότερος από αυτόν της Ισπανίας και πολλαπλάσιος χωρών, όπως η Κροατία για παράδειγμα. Πολλά έγιναν τα τελευταία χρόνια για να αυξηθούν αυτοί οι αριθμοί. Είναι προφανές ότι η χώρα πρέπει να επιστρέψει σε πορεία βιώσιμη μακροπρόθεσμα. Είναι επίσης σαφές ότι αυτές οι αλλαγές στο βασικό μισθό δεν θα φέρουν ανάπτυξη με λιγότερη κατανάλωση και έσοδα από φορολογία στον τομέα που αφορά την αγορά. Είναι όμως βασική παράμετρος για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της χώρας» υπογράμμισε η Κριστίν Λαγκάρντ.



«Ένας τριμερής διάλογος δεν απέφερε μία στρατηγική για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της απασχόλησης. Στα τέλη του 2011 και τις αρχές του 2012, η κυβέρνηση προώθησε τις συζητήσεις με, και μεταξύ των κοινωνικών εταίρων. Παρόλα αυτά η συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ εκπροσώπων των κοινωνικών εταίρων δεν ήταν ανάλογη με τις ανάγκες της ελληνικής οικονομίας και δεν απέφερε μία στρατηγική για να αντιμετωπιστούν γρήγορα οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελλάδα. Στο πλαίσιο της έντονης μείωσης στην απασχόληση, ήταν απαραίτητη η επείγουσα δράση για να διασφαλιστεί η γρήγορη ανταπόκριση των μισθών στην πτώση της οικονομικής δραστηριότητας. Οι αρχές και το προσωπικό της αποστολής (τρόικα) συμφώνησαν σε ένα πακέτο ενεργειών που θα λάβει βραχυπρόθεσμα η ελληνική κυβέρνηση, που θα πρέπει να συμβάλουν στη μείωση του εργατικού κόστους στον τομέα επιχειρήσεων έως 15% κατά τον χρονικό ορίζοντα του προγράμματος» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση της Κομισιόν.

Ωστόσο, ο υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κουτρουμάνης διέψευσε ότι υπάρχει νέο σενάριο για μειώσεις μισθών και ρυθμίσεις στα εργασιακά.



«Νομίζω ότι είναι εντελώς έξω από κάθε λογική να συζητήσουμε αυτή τη στιγμή οποιαδήποτε παραπέρα παρέμβαση στο μισθολογικό κόστος. Έχουμε ψηφίσει πριν από ένα μήνα ένα νομοθετικό πλαίσιο το οποίο δεν έχουμε εφαρμόσει ακόμη ή εφαρμόζεται σταδιακά νομίζω οποιαδήποτε συζήτηση για παραπέρα μείωση του μισθολογικού κόστους αποπροσανατολίζει εντελώς από την προσπάθεια που πρέπει να γίνει γιατί υπάρχουν σοβαρά ζητήματα σε σχέση με την ανταγωνιστικότητα που πρέπει να αντιμετωπιστούν» είπε ο υπουργός Εργασίας στον Σκάι.


ΠΗΓΗ: REAL.GR


TO ΣXOLIO MOY:
ΤΟ ΜΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ. EIMAΣΤΕ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΜΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΟΥ ΟΝΤΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ. ΑΝ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΤΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑTIΚΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΘΑ ΒΟΥΛΙΑΞΟΥΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΕ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΥΦΕΣΗ. ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΥΝ.

ΤΟ ΔΝΤ ΖΗΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ 14 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΩΣ ΤΟ 2014



Του Κων/νου Ρομποτή

Πρόσθετα μέτρα συνολικού ύψους 14 δισ. ευρώ(7% του ΑΕΠ) καλείται να λάβει η Ελλάδα προκειμένου να εμφανίσει πρωτογενές πλεόνασμα 4,5% του ΑΕΠ το 2014. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της έκθεσης των αναλυτών του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου που δόθηκε στη δημοσιότητα μετά την έγκριση του νέου δανείου για τη χώρα μας, ύψους 28 δισ. ευρώ.
Μέσα από την έκθεσή του το Ταμείο προαναγγέλλει ουσιαστικά χιλιάδες απολύσεις στο Δημόσιο, νέο μαχαίρι στις συντάξεις αλλά και επιπλέον περικοπές στους μισθούς του ιδιωτικού τομέα προκειμένου να καλυφθεί το χάσμα ανταγωνιστικότητας (κατά 15% με 20%). Περικοπές αναμένονται και στα κοινωνικά επιδόματα. Μάλιστα οι συντάκτες της έκθεσης του ΔΝΤ χαρακτηρίζουν σύνθετες, άνισα κατανεμημένες και χωρίς στόχευση τις κοινωνικές παροχές στην Ελλάδα, προαναγγέλλοντας την επανεξέταση και αναθεώρησή τους.

Επισημαίνουν ότι το 60% των οικογενειακών επιδομάτων καταλήγει στο 40% των νοικοκυριών με τα υψηλότερα εισοδήματα.

Τα μέτρα αυτά βέβαια θα έχουν ως αποτέλεσμα να βαθύνει ακόμη περισσότερο η ύφεση. Το ΔΝΤ προβλέπει ύφεση 4,5% έως 5% φέτος και εκτιμά ότι θα υπάρξει μια σταθεροποίηση το 2013 και «ήπια κυκλική ανάκαμψη» στην περίοδο 2014 – 2017.

Οι κίνδυνοι

Στην έκθεση του το ΔΝΤ υπογραμμίζει οτι υπάρχουν ακόμη σημαντικά ρίσκα που θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν το πρόγραμμα προσαρμογής και να οδηγήσουν την χώρα ακόμη και εκτός της ζώνης του ευρώ.
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, σε περίπτωση που η εφαρμογή της πολιτικής πάρει περισσότερο χρόνο ή αποτύχει, η οικονομία χρειάζεται περισσότερο χρόνο να αντιδράσει στις μεταρρυθμίσεις με αποτέλεσμα να δημιουργείται κίνδυνος μεγαλύτερης ύφεσης, αστοχίας στη δημοσιονομική προσαρμογή και αύξησης του χρέους.

Μάλιστα το ΔΝΤ κάνει και ειδική μνεία στις επικείμενες εκλογές λέγοντας ότι εντείνουν αβεβαιότητα για την εφαρμογή του προγράμματος. Αν αυτά τα ρίσκα επαληθευτούν, προσθέτει το Ταμείο, το πιθανότερο είναι ότι θα απαιτηθεί επιπλέον «ανακούφιση χρέους» από τον επίσημο τομέα(δηλαδή τους εταίρους στην ευρωζώνη και την ΕΚΤ).

Χωρίς τη στήριξη του επίσημου τομέα, τονίζουν οι αναλυτές του ΔΝΤ, η Ελλάδα είναι αναπόφευκτο να οδηγηθεί σε άτακτη χρεωκοπία και έξοδο από το ευρώ.

ΠΗΓΗ: http://www.real.gr

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΕΓΩ ΣΑΣ ΤΑ ΕΙΠΑ ΕΓΚΑΙΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΕΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΓΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΕΠΙΣΗΜΟΥ ΤΟΜΕΑ ΣΤΟ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΔΙΟΤΙ ΑΛΛΙΩΣ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟ. ΔΙΚΑΙΩΝΟΜΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ.

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΨΑ ΣΤΙΣ 8 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012

ΕΞΑΡΧΗΣ ΤΟΝΙΖΩ ΟΤΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΟΥΤΕ ΣΩΘΗΚΑΜΕ ΟΥΤΕ ΛΥΣΑΜΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΥΤΕ ΕΠΩΦΕΛΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ. ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΠΩΦΕΛΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΣΤΩΝ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΦΩΝΑΖΩ ΟΤΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟ ΑΛΛΑ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΠΑΜΕ ΣΕ ΚΟΥΡΕΜΑ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ Ο ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΚΑΙ Η ΕΚΤ.

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΨΑ ΣΤΙΣ 23/2/2012

Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΔΕΝ ΛΥΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

ΣΑΣ ΕΛΕΓΑ ΣΥΝΕΧΩΣ ΟΤΙ ΤΟ 2020 ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ 120% ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΕΠ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ 2012 ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ.ΕΠΙΣΗΣ ΤΟΝΙΖΩ ΣΥΝΕΧΩΣ ΟΤΙ ΘΑ ΧΡΕΙΣΤΕΙ ΝΕΟ ΠΑΚΕΤΟ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΑ ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΕΡΑΝ ΑΥΤΗΣ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ. ΤΩΡΑ ΜΕ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΡΡΗΤΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΚΑΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΝ ΟΙ FINANCIAL TIMES. ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΜΟΥ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ ΕΧΩ ΤΟΝΙΣΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ ΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 2020 ΣΤΟ 120% ΑΕΠ ΚΑΙ ΑΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΙΑΣΟΥΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΣΤΟΧΟ. ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΑΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ ΔΕΝ ΠΕΣΕΙ ΜΕ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΣΤΟ 90% ΤΟΥ ΑΕΠ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟ ΚΑΙ ΕΧΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΣΤΟ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΜΟΛΟΓΩΝ ΤΗΣ ΕΚΤ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΕΙ ΜΕ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΜΟΛΟΓΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΓΟΡΑΣΕ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΠΟΣΟΥ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΑΝΕΙΣΑΝ ΟΙ ΕΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΝΤ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΙΟ ΤΟΥ 2010 ΚΑΙ ΜΕΤΑ. ΑΛΛΩΣ ΘΑ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΛΥΣΗ ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ.Η ΔΕ ΣΥΝΤΑΓΗ ΚΑΜΙΑ ΛΥΣΗ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΑΦΟΥ ΠΑΛΙ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΕΜΜΟΝΗ ΣΕ ΑΔΙΚΕΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΜΠΗΧΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ.

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΚΑΙ ΤΙ ΕΛΕΓΑ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΕΟΣ

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΗΜΕΡΑ 3/2/2012
ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΠΟΥ ΕΔΩΣΑ ΣΤΙΣ 3/2/2012 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΟΦΙΑ ΖΟΥΖΕΛΗ

http://www.symmaxos.gr/?p=2682

 
ΔΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΑ ΣΤΙΣ 25/10/2011
 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ

Kρίση χρέους. Υπάρχει λύση.
Εφημερίδα Πτολεμαίος
Kρίση χρέους. Υπάρχει λύση.

Δεδομένων των εξαιρετικά δύσκολων στιγμών, που περνά η Ελλάδα αλλά και λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης η Ευρώπη στο σύνολο της και ενώ βρισκόμαστε σε κρίσιμο σταυροδρόμι πολύ σημαντικών αποφάσεων, τόσο για την δύσμοιρη χώρα μας, όσο και για την πορεία της ευρωζώνης και του κοινού μας νομίσματος, κρίνω σκόπιμο, να κοινοποιήσω στο ευρύ κοινό για άλλη μια φορά τις απόψεις μου, για την αντιμετώπιση της κρίσης χρέους και δανεισμού, η οποία μας εξουθενώνει τα τελευταία δύο χρόνια και έχει οδηγήσει σε σοβαρή απώλεια μέρους της εθνικής μας κυριαρχίας.
Έχω τονίσει σε όλες τις δημόσιες παρεμβάσεις μου, ποια είναι η λύση, που θεωρώ εφικτή και βιώσιμη ενώ και μετά την απόφαση της 21 Ιουλίου είχα ξεκαθαρίσει αμέσως, ότι δεν είναι επαρκής αυτή , δεν δίνει βιώσιμη λύση αν και άρχιζε η Ευρώπη, να κινείται στην σωστή κατεύθυνση επιτέλους και ότι δεν εξασφάλιζε, ούτε την βιωσιμότητα του δημοσίου χρέους μας, ούτε την σταθεροποίηση της ευρωζώνης απέναντι στις κατά κύματα επιθέσεις των αγορών.
Υποστήριξα από το 1ο προσυνέδριο της Δημοκρατικής Συμμαχίας με σχετική εισήγηση μου τον Μάρτιο, επισημοποιώντας ήδη πολύ παλαιότερη θέση μου, ότι η λύση πρέπει, να στηρίζεται στην επιμήκυνση του συνολικού δημοσίου χρέους της χώρας, σε εθελοντική βάση πάντα , για να μην δημιουργηθεί πιστωτικό γεγονός χρεοκοπίας. Στην επιμήκυνση αυτή απαιτείται, να επιδιωχθεί η ένταξη του συνόλου των ομολόγων, που έχουν στα χέρια τους οι ιδιώτες και οι θεσμικοί επενδυτές με εξαίρεση τα ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία, τα οποία θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα επιβίωσης αν συμμετάσχουν, αλλά και καταβολής των συντάξεων και όχι μόνο τα ομόλογα τα οποία λήγουν μέχρι το 2020, όπως λανθασμένα προβλέφθηκε στην απόφαση της 21 Ιουλίου 2011. Είναι μάταιο να ενταχθούν τα ασφαλιστικά ταμεία της χώρας στην ρύθμιση και μετά να πρέπει, να δανειστούμε πάλι, για να τα στηρίξουμε. Στην μακρόχρονη αυτή επιμήκυνση θα έπρεπε, να συμφωνήσουμε με τους δανειστές μας, ότι είτε θα συρρικνωνόταν το επιτόκιο, ειτε κατά την γνώμη μου πια δεν θα έπρεπε, να υπάρχει επιτόκιο δεδομένου, ότι απειλείται η μη πληρωμή μεγάλου μέρους του κεφαλαίου και συζητούν ήδη αναγκαστικό κούρεμα του, με δυσμενέστατες επιπτώσεις και για εμάς και για την Ευρώπη. Ακόμη είναι απαραίτητο για μια οριστική και σταθερή λύση, να αναθεωρηθούν οι ειδικές συμφωνίες και στην επιμήκυνση με μηδενισμό του επιτοκίου, να συμμετάσχει η ΕΚΤ οπωσδήποτε με τα ελληνικά ομόλογα, που βρίσκονται στα χέρια της ύψους 60 δις ευρώ και αν είναι δυνατόν να περιληφθεί και το ποσό 65 δις, που μας δάνεισε μέχρι σήμερα ο μηχανισμός της ΕΕ-ΔΝΤ. Ένα μέρος των κεφαλαίων, τα οποία θα εξοικονομούνται από τόκους και χρεολυσία με αυτόν τον τρόπο, θα επενδύονται, στα πλαίσια ενός αναπτυξιακού προγράμματος, που θα εκπονηθεί από κοινού με την τρόϊκα, σε παραγωγικά έργα.
Τόνιζα δε από τον Ιούλιο, ότι η λύση, που επελέγη στις 21/7, ενώ άρχιζε πια να κινείται προς την σωστή κατεύθυνση η ευρωζώνη , ήταν άτολμη και δεν καθιστούσε το ελληνικό χρέος βιώσιμο, ενώ ήταν προϊόν ανύπαρκτης και πάλι διαπραγμάτευσης από την μοιραία και άβουλη ελληνική κυβέρνηση. Η λύση αυτή ξεκαθάρισα από τότε, ότι μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο θα αναθεωρηθεί, γιατί δεν λύνει το πρόβλημα όπως και αποδεικνύεται περίτρανα πια σήμερα. Αυτό συνέβη, διότι άφηνε μεγάλο μέρος των ομολόγων αλλά και του χρέους εκτός ρύθμισης , δηλαδή όλα τα ομόλογα που έληγαν μετά το 2020 ύψους 40 δις ευρώ περίπου όπως και το υπόλοιπο χρέος που ήταν στα χέρια της ΕΚΤ και διατηρούνταν παράλογα ένα υψηλότατο επιτόκιο την στιγμή μάλιστα, κατά την οποία ήταν απολύτως φανερό, πως υπάρχει αδυναμία κάλυψης από την Ελλάδα ακόμη και του κεφαλαίου. Το επιτόκιο αυτό είναι υψηλό, διότι μπορεί μεν να μειώθηκε στο 3,5 – 4% σε σχεση με το 5% της πρώτης δανειακής σύμβασης, αλλά ήταν πολύ υψηλότερο σε σχέση με το επιτόκιο των ομολόγων κατά την χρονική στιγμή έκδοσης τους, πράγμα που είναι παντελώς παράλογο υπο τις σημερινές μάλιστα ακραίες συνθήκες.
Η άποψη μου ήταν και παραμένει αμετακίνητη, πως θα χρειαστεί πιο τολμηρή αντιμετώπιση με διεύρυνση του PSI ( μηχανισμός εθελοντίκης συμμετοχής ιδιωτών) και βεβαίως χωρίς αναγκαστικό κούρεμα του χρέους, το οποίο θα δημιουργήσει εφιαλτικά νέα προβλήματα και θα αποτελέσει πιστωτικό γεγονός. Χρειάζεται λοιπόν, να επιδιωχθεί η βαθύτερη συμμέτοχη σε εθελοντική βάση του συνόλου των ομολογιούχων, όπως και η άμεση ενίσχυση με πολύ μεγαλύτερα ποσά τόσο του προσωρινού μηχανισμού EFSF (European Financial Stability Facility) oσο και του μόνιμου ESM (European Stability Mechanism) με περιπου 2 τρις ευρώ, ώστε να μπορούν, να παρεμβαίνουν πολύ περισσότερο στην δευτερογενή αγορά ομολόγων, για να επιτευχθεί σε μεγαλύτερο ποσοστό εθελοντικό κούρεμα του χρέους από το ανεπαρκές 21% στο 50% χωρίς αυτό, να χαρακτηριστεί ποτέ πιστωτικό γεγονός, που θα μας βγάλει για πολλά χρόνια εκτός αγορών. Ηρθε η ώρα η Ευρώπη, να πάψει, να αργοπορεί και να αντιμετωπίζει μίζερα το ζήτημα, γιατί αν δεν το έχουν καταλάβει τα ισχυρά αλαζονικά μέλη της, τα θεμέλια του κοινού νομίσματος έχουν πάρει φωτιά, από την οποία δεν θα γλιτώσει κανείς.
Επίσης επιβάλλεται, να διευρυνθεί η δυνατότητα παρέμβασης των ταμείων EFSF και ΕSM με την πιθανή μάλιστα συγχώνευση των προβλεπόμενων πόρων τους. Είναι κατάλληλη πλέον η στιγμή, να δημιουργηθεί άμεσα και ευρωομόλογο έκδοσης της ΕΚΤ, για να ηρεμήσουν οι αγορές και να αποκατασταθεί η ροή δανεισμού στην περιφέρεια της ευρωζώνης. Εξάλλου θα χρειαστεί, να γίνει με την στήριξη της Ευρώπης η ανακαιφαλαιοποίηση των τραπεζών, οι οποίες θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και θα υποστούν ζημίες. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από το ελληνικό κράτος, γιατί θα σήμαινε, ότι θα έπρεπε πάλι, να δανειστεί, για να το επιτύχει.
Εκείνο όμως, που απαιτείται, είναι να σταματήσει άμεσα κάθε κίνηση για επιστροφή στην δραχμή και έξοδο από το κοινό ευρωπαϊκό νόμισμα όπως και κάθε πρόθεση για αναγκαστικό κούρεμα του χρέους και χρεοκοπία κατά συνέπεια της χώρας. Το μέλλον της Ελλάδας μας βρίσκεται μέσα στην ευρωζώνη και μία αντίθετη εξέλιξη θα οδηγήσει σε εξαθλίωση τον λαό και σε αδυναμία εισαγωγής ακόμη και ειδών πρώτης ανάγκης, αφού έχουμε καταφέρει, να εισάγουμε ακόμη και σιτάρι ή κρέας από το εξωτερικό. Το υποτιμημένο και ανυπόληπτο νόμισμα μας τότε δεν θα μπορεί, να μας εξασφαλίσει ούτε την στοιχειώδη εισαγωγή πρώτων υλών όπως πχ πετρέλαιο, δεδομένου και του μεγάλου ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου.
Όσον αφορά το παταγωδώς αποτυχημένο μείγμα οικονομικής πολιτικής, που επιβάλλει υπερφορολογήσεις και κεφαλικούς φόρους επι δικαίων και αδίκων όπως και άδικες οριζόντιες περικοπές, χωρίς να καταργεί την πραγματική και συνεχιζόμενη σπατάλη του δημόσιου τομέα και χωρίς να δίνει κίνητρα επενδύσεων και αναπτυξιακή προοπτική στην χώρα, αυτό είναι απαραίτητο τάχιστα, να εγκαταλειφθεί, γιατί ούτε την χώρα βοηθά ούτε και τους δανειστές μας, να εξασφαλίσουν τα κεφάλαια, που μας δάνεισαν. Όσο συνεχίζεται αυτός ο παραλογισμός, τόσο η ύφεση όπως έχω ξαναγράψει, θα βαθαίνει και τόσο η ανεργία θα γίνεται ανεξέλεγκτη. Η πρόβλεψη της ημιθανούς κυβέρνησης και της τρόικας για αναθεωρημένο έλλειμμα 8,5% επι του ΑΕΠ θα έχει την τύχη όλων των αποτυχημένων προβλέψεων τους και προσωπικά πιστεύω, ότι το έλλειμμα το 2011 θα κλείσει πάνω από 9% ως ποσοστο του ΑΕΠ, ενώ τα περι πρωτογενούς πλεονάσματος στις αρχές Απριλίου του 2012 είναι όνειρα θερινής νυκτός μαθητευόμενων μάγων.
Χρειάζεται πλέον αξιοπιστία και σοβαρότητα τόσο από το ελληνικό πολιτικό σύστημα, που δεν την έχει, γιατί φέρεται με απίθανη ανωριμότητα και ανικανότητα όσο και κάλυψη του δραματικού ελλείμματος ευρωπαϊκής ηγεσίας, που είναι πλέον πασιφανές, διότι ορισμένοι ευρωπαίοι ηγέτες επιστρέφουν σε έναν μυωπικό οικονομικό εθνικισμό, καταστρέφοντας δυστυχώς την ιδέα της ΕΕ και της ευρωζώνης, όπως την ονειρεύτηκαν οι ιδρυτές -προπάτορες της και οδηγώντας σε μία αδιέξοδη γερμανική Ευρώπη.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ
Ι. ΚΑΡΑΒΙΤΗ 4 ΑΜΥΝΤΑΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

ΤΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

 ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ!  ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΠΑΡ'ΕΦΕΤΑΙΣ ΔΥΤΙ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"