ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΨΩ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΠΛΗΓΩΝΕΙ

ΚΑΜΙΑ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΛΥΓΙΣΕΙ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ!

ΜΕΛΙΝΑ- Γ ΣΕΦΕΡΗΣ

ΠΗΓΗ ΒΙΝΤΕΟ:

ΕΕ-ΕΝΕΚΡΙΝΕ ΤΗΝ ΕΞΑΓΟΡΑ ΤΗΣ OLYMPIC AIR ΑΠΟ THN AEGEAN

«Δεν στρεβλώνει τον ανταγωνισμό»

H Επιτροπή ενέκρινε την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines

H Επιτροπή ενέκρινε την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι εγκρίνει την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines, βάσει του κανονισμού τής ΕΕ για τις συγκεντρώσεις επιχειρήσεων.
Στην ανακοίνωσή της, η Επιτροπή τονίζει ότι μετά από διεξοδική έρευνα προέκυψε ότι αν η Olympic Air δεν εξαγοραζόταν από την Aegean, θα αναγκαζόταν στο άμεσο μέλλον να παύσει να λειτουργεί λόγω οικονομικών δυσχερειών.
Μόλις η Olympic σταματούσε την επιχειρηματική της δραστηριότητα, η Aegean θα καθίστατο η μοναδική εταιρεία πτήσεων εσωτερικού και θα αποκτούσε τα μερίδια αγοράς της Olympic.
«Ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως της συγκέντρωσης, η Olympic σύντομα θα έπαυε να υπάρχει ως ανταγωνίστρια της Aegean. Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση δεν στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, ο οποίος ούτως ή άλλως δεν θα υπήρχε» αναφέρει η Επιτροπή.
Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, Xoακίν Αλμούνια δήλωσε σχετικά: «Είναι σαφές ότι εξαιτίας της συνεχιζόμενης ελληνικής κρίσης και δεδομένης της ιδιαίτερα δύσκολης οικονομικής κατάστασης που αντιμετωπίζει, η Olympic θα ήταν αναγκασμένη, σε κάθε περίπτωση, να εγκαταλείψει την αγορά σύντομα. Ως εκ τούτου, εγκρίναμε τη συγκέντρωση δεδομένου ότι δεν έχει καμία πρόσθετη αρνητική επίπτωση στον ανταγωνισμό».
Η Επιτροπή εξέτασε τις επιπτώσεις της προτεινόμενης εξαγοράς στον ανταγωνισμό των επηρεαζόμενων αγορών όσον αφορά τις επιβατικές πτήσεις εσωτερικού. Η Aegean είναι ο πλησιέστερος ανταγωνιστής της Olympic στις αγορές αυτές στην Ελλάδα. Η Επιτροπή είχε εκφράσει αρχικά ανησυχίες και ξεκίνησε διεξοδική έρευνα τον Απρίλιο του 2013.
Όπως τονίζει η Επιτροπή, εξαιτίας της ελληνικής κρίσης η ζήτηση επιβατικών πτήσεων εσωτερικού με αναχώρηση από την Αθήνα μειώθηκε κατά 26%: από 6,1 εκατομμύρια επιβάτες το 2009 σε 4,5 εκατομμύρια το 2012. Η μείωση αυτή συνεχίστηκε και το πρώτο εξάμηνο του 2013 (6,3% μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος).
Επιπλέον, η Επιτροπή σημειώνει ότι ο αριθμός των διαδρομών που εξυπηρετούν η Aegean και η Olympic μειώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Υπενθυμίζει, μάλιστα, ότι το 2011 είχε απαγορεύσει την προηγούμενη προσπάθεια της Aegean να εξαγοράσει την Olympic, διότι οι εταιρείες εκτελούσαν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε 17 διαδρομές, εκ των οποίων εννέα δημιουργούσαν προβλήματα ανταγωνισμού.
Σήμερα, ωστόσο, κατά την Επιτροπή, η Aegean και η Olympic εκτελούν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε επτά διαδρομές, εκ των οποίων οι ακόλουθες πέντε εξυπηρετούνται μόνον από αυτές: Αθήνα- Χανιά, Αθήνα- Μυτιλήνη, Αθήνα- Σαντορίνη, Αθήνα- Κέρκυρα (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι), Αθήνα- Κως (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι).
«Η έρευνα αγοράς έδειξε ότι δεν είναι πιθανή η είσοδος άλλων αεροπορικών εταιρειών στο άμεσο μέλλον σε καμία από αυτές τις διαδρομές» τονίζει η Επιτροπή και συνεχίζει:
«Αυτό οφείλεται σε διάφορους λόγους: οι δυνητικοί ανταγωνιστές διαβλέπουν πιο κερδοφόρες ευκαιρίες αλλού, θεωρούν το κόστος εισόδου πολύ υψηλό ή παραμένουν εκτός της ελληνικής εγχώριας αγοράς εξαιτίας της δυσχερούς κατάστασης στην οποία βρίσκεται σήμερα η Ελληνική οικονομία».
Ωστόσο, η διεξοδική έρευνα της Επιτροπής έδειξε επίσης καθαρά ότι η Olympic είναι ούτως ή άλλως προβληματική επιχείρηση και ότι θα έπαυε σύντομα να λειτουργεί. Στην ανακοίνωσή της, η Επιτροπή τονίζει ότι η Olympic δεν ήταν ποτέ κερδοφόρα μετά την ιδιωτικοποίησή της το 2009 και ελάμβανε έκτοτε σημαντική χρηματοδοτική στήριξη από τον μοναδικό της μέτοχο, την Marfin Investment Group («MIG»).
«Η διεξοδική ανάλυση των επιχειρηματικών προοπτικών της Olympic επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία είναι εξαιρετικά απίθανο να καταστεί κερδοφόρα στο άμεσο μέλλον, με οποιοδήποτε επιχειρηματικό σχέδιο. Η MIG είχε, συνεπώς, αποφασίσει να διακόψει τη στήριξη που παρείχε στην Olympic, αν αυτή δεν επωλείτο στην Aegean. Αυτό θα είχε, βραχυπρόθεσμα, ως αποτέλεσμα την οριστική παύση λειτουργίας της Olympic» αναφέρει η Επιτροπή.
Επιπλέον, η Επιτροπή τονίζει ότι η έρευνα αγοράς επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει άλλος αξιόπιστος αγοραστής που να ενδιαφέρεται να αποκτήσει την Olympic εκτός από την Aegean.
Επίσης, δεν έχει εκδηλωθεί κανένα αξιόπιστο ενδιαφέρον για την απόκτηση των περιουσιακών στοιχείων της Olympic, συμπεριλαμβανομένου του εμπορικού της σήματος. Συνεπώς, το πιθανότερο σενάριο είναι ότι η μη πραγματοποίηση της σχεδιαζόμενης πράξης, θα είχε ως συνέπεια να τεθούν τα περιουσιακά στοιχεία της Olympic εκτός αγοράς.
Καταλήγοντας, η Επιτροπή σημειώνει ότι οι τυχόν αρνητικές συνέπειες για τον ανταγωνισμό από την απομάκρυνση της Olympic, ως ανεξάρτητου ανταγωνιστή δεν οφείλονται στη συγκέντρωση μεταξύ επιχειρήσεων.
«Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση επιχειρήσεων είναι συμβατή με την εσωτερική αγορά και πρέπει να εγκριθεί» αναφέρεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:

 1) OTAN EΓΡΑΦΑ ΠΩΣ ΤΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΑΝ ΔΕΝ ΤΗΡΗΘΕΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΕΡΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΞΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ ΑΝ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΧΘΕΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΥΤΟ ΜΟΥ ΕΛΕΓΑΝ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΠΟΛΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ...ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΟΥΜΕ ΕΝΑ ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΕ ΕΝΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ.

2) 
ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΑΙΚΤΙΚΟ: ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΩ ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ ΑΣ ΤΟ ΑΠΟΛΑΥΣΩ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΛΕΕΙ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ. ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΟ ΑΔΕΚΑΣΤΟ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ....

Νέο κούρεμα χρέους προτάσσει το ΔΝΤ

Περιμένουν από την Ευρώπη το OSI

Νέο κούρεμα χρέους προτάσσει το ΔΝΤ και ζητά μέτρα 6,6 δισ.ευρώ έως το 2016

Νέο κούρεμα χρέους προτάσσει το ΔΝΤ και ζητά μέτρα 6,6 δισ.ευρώ έως το 2016
Ανησυχία -αν μη τι άλλο- προκαλεί νέα έκθεση του ΔΝΤ στην οποία κρίνονται αναγκαία για τη περαιτέρω δημοσιονομική προσαρμογή επιπλέον μέτρα (συμπεριλαμβανομένων των φορολογικών παρεμβάσεων) ύψους 3,5% του ΑΕΠ (ήτοι 6,6 δισ. ευρώ περίπου) την τριετία 2014-2016.

Το ΔΝΤ λέει ακόμη ότι αναμένει μηδενικό πρωτογενές έλλειμμα για φέτος.

Σε ό,τι αφορά το ελληνικό χρέος θεωρεί δεδομένο και εκ των ων ουκ άνευ ένα νέο κούρεμα με εμπλοκή του επίσημου τομέα (OSI), για να μειωθεί στο 124% του ΑΕΠ ως το 2020, πιέζοντας ασφυκτικά την ΕΕ -με αρχηγό το Βερολίνο- που αντιστέκεται.

Όπως υπογραμμίζεται το ΔΝΤ υιοθετεί την θέση του «κουρέματος» εν αντιθέσει με τη διαφορετική θέση, όπως σημειώνεται, της ΕΕ και ότι το θέμα αναμένεται να συζητηθεί στην ετήσια σύνοδο του Ταμείου, που πραγματοποιείται αυτή την εβδομάδα στην Ουάσιγκτον.

Δεν σχολιάζουμε εκθέσεις, τοποθετούμαστε μόνο επί του συμφωνημένου προγράμματος, απαντά σε έντονο ύφος το υπουργείο Οικονομικών.

Τι αναφέρει το ΔΝΤ

Όπως αναφέρει το ΔΝΤ στην έκθεσή του Fiscal Monitor στις «υποθέσεις» που διατυπώνει για την Ελλάδα «οι δημοσιονομικές προβλέψεις για το 2013 και για το μεσοπρόθεσμο ορίζοντα είναι σύμφωνες με τις πολιτικές που συζητήθηκαν μεταξύ του προσωπικού του ΔΝΤ και των (ελληνικών) αρχών στο πλαίσιο του προγράμματος στήριξης».

Οι προβλέψεις για το χρέος λαμβάνουν υπόψη «επιπλέον κούρεμα (haircut) με τη συμμετοχή του επίσημου τομέα (ΕΚΤ, κράτη-μέλη) προκειμένου να μειωθεί το χρέος στο 124% του ΑΕΠ μέχρι το 2020».

Σύμφωνα με την έκθεση, η περαιτέρω προσαρμογή της Ελλάδας ως το 2016 θα απαιτήσει επιπλέον μέτρα «περιλαμβανομένων κερδών στην φορολογική διοίκηση», τα οποία αντιστοιχούν με 3,5% του ΑΕΠ.

Σε ότι αφορά τα δημοσιονομικά της Ελλάδας οι εκτιμήσεις που διατυπώνονται είναι οι εξής:

*Το δημοσιονομικό έλλειμμα υπολογίζεται σε 4,1% του ΑΕΠ το 2013 (έναντι 4,6% στην αντίστοιχη έκθεση του Απριλίου) και σε 3,3% του ΑΕΠ το 2014 (έναντι 3,4%). Αναμένεται δε να συνεχίσει να παρουσιάζεται έλλειμμα και τα επόμενα χρόνια (2,1% το 2015 και κατόπιν θα περιοριστεί κάτω από το 1%, 0,8% το 2018).

*Το πρωτογενές έλλειμμα αναμένεται μηδενικό για φέτος και εν συνεχεία προβλέπονται πλεονάσματα, 1,4% για το 2014, 3% για το 2015 και 4,5% τα επόμενα δυο χρόνια.

*Το κυκλικά προσαρμοσμένο αποτέλεσμα (λαμβάνοντας υπόψη την ύφεση) είναι θετικό: πλεόνασμα 0,6% του ΑΕΠ φέτος και 1,1% του ΑΕΠ την ερχόμενη χρόνιά.

*Το ΔΝΤ υπολογίζει σε 3,3% του ΑΕΠ τις αναγκαίες παρεμβάσεις στο Ασφαλιστικό έως το 2030.

*Τα έσοδα γενικής κυβέρνησης αφού διαμορφωθούν στο 42,9% του ΑΕΠ φέτος και στο 43,6% του ΑΕΠ την επόμενη χρονιά θα κινηθούν στα επίπεδα του 42% ως το 2018. Από την άλλη πλευρά οι δαπάνες, θα περιορίζονται σταδιακά: από 47% του ΑΕΠ φέτος στο 42,8% το 2018.

* Το χρέος αναμένεται να είναι 175,7% του ΑΕΠ φέτος και 174% του ΑΕΠ το 2014. Σταδιακά θα αποκλιμακώνεται (υπό την προϋπόθεση πάντα ότι η ΕΕ θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της) και θα κινηθεί στο 168,6% του ΑΕΠ το 2015 και στο 142,6% του ΑΕΠ το 2018.

Η ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ

«Η ελληνική κυβέρνηση δεν σχολιάζει εκθέσεις διεθνών οργανισμών, όπως είναι το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.»

» Και δεν το έπραξε αυτό ακόμη και όταν ο Οργανισμός αποδέχονταν εσφαλμένες παραδοχές και λανθασμένες εκτιμήσεις στη σύνταξη του αρχικού Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής για τη χώρα μας.»

» Η ελληνική κυβέρνηση τοποθετείται, με ευθύνη και σεβασμό στις τεράστιες θυσίες της ελληνικής κοινωνίας, μόνο επί του συμφωνημένου, με την τρόικα, Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής».

Σύμφωνα με αυτό, συνεχίζει το υπουργείο:

«1ον. Η Ελλάδα, το 2012, υπερκάλυψε τους δημοσιονομικούς της στόχους.

Σημειώνεται ότι στο Μνημόνιο (Memorandum of Understanding on Specific Economic Policy Conditionality), και συγκεκριμένα στην παράγραφο 1 «Επίτευξη υγιών δημόσιων οικονομικών (Achieving sound public finances)», αναφέρεται ότι «το πρωτογενές ισοζύγιο σύμφωνα με τον ορισμό του προγράμματος ανήλθε στο -1,3% του ΑΕΠ το 2012 ελαφρώς καλύτερα από το στόχο του -1,5% του ΑΕΠ», τονίζοντας μάλιστα ότι «η υποκείμενη δημοσιονομική βελτίωση ήταν ακόμη μεγαλύτερη, δεδομένου ότι επετεύχθη κατά τη διάρκεια μιας βαθειάς ύφεσης» (ύφεση 6,4% το 2012 όταν οι στόχοι είχαν τεθεί με ύφεση 6%).

2ον. Η Ελλάδα, το 2013, θα πετύχει μικρό, βιώσιμο, πρωτογενές πλεόνασμα, ύψους τουλάχιστον 340 εκατ. ευρώ. Αυτές είναι οι εκτιμήσεις και των εταίρων μας. Μάλιστα, το κυκλικά διορθωμένο πρωτογενές πλεόνασμα εκτιμάται ότι θα είναι το υψηλότερο μεταξύ όλων των χωρών της Ευρωζώνης. Η έκθεση του ΔΝΤ το επιβεβαιώνει (σελ. 70: Ελλάδα = 4,2% του ΑΕΠ, Ευρωζώνη = 1,1% του ΑΕΠ).

3ον. Στην τελευταία επικαιροποίηση του Προγράμματος αναφέρεται ότι δεν υπάρχει δημοσιονομικό κενό για την περίοδο 2013-2014.»

«Οι συζητήσεις με τους εταίρους για την επικαιροποίηση του προγράμματος συνεχίζονται.»

» Σε κάθε περίπτωση, το όποιο κενό που υπάρχει έως το 2017, με τους στόχους που υπάρχουν σήμερα, θα καλυφθεί με έλεγχο των δαπανών και με πρωτοβουλίες για βελτίωση της φορολογικής συμμόρφωσης, αλλά και από την ορατή ήδη καλυτέρευση του μακροοικονομικού κλίματος» καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου.
Newsroom ΔΟΛ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: 
ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΩ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΤΟΤΕ ΡΕΥΜΑ; ΤΟ ΔΝΤ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ ΣΗΜΕΡΑ ΑΛΛΑ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΑΚΟΜΗ ΝΑ ΠΙΕΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΟΥΝ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΔΙΑΤΥΠΩΝΕΙ ΩΣΤΕ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟ ΑΠΡΙΛΙΟ ΕΔΩ

αρθρο βαγγελη ιωαννιδη:υπαρχει ελπιδα για την ελλαδα - βαγγελης ...


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2013 ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ; 

<< Άποψη μου αμετακίνητη είναι, ότι το γρηγορότερο θα πρέπει, να διεκδικηθεί από την πλευρά μας με συνεχείς πιέσεις και να αποφασιστεί από τους δανειστές μας επιτέλους, ως μόνη διέξοδος, ένα νέο πραγματικό και εθελοντικό κούρεμα του δημοσίου χρέους, που βρίσκεται στα χέρια των επίσημων δανειστών της χώρας, ένα Οfficial Sector Ιnvolvement ( OSI). Το κούρεμα αυτό πρέπει, να αφορά το σύνολο του χρέους, που έχουν στα χέρια τους οι επίσημοι δανειστές, δηλαδή οι χώρες οι  οποίες μας δάνεισαν μέσω του μηχανισμού στήριξης από τον Μάιο του 2010 με τα διακρατικά δάνεια , τα ποσά που μας δάνεισαν μέσω του EFSF αργότερα , καθώς και το χρέος που κατέχει η ΕΚΤ και οι κεντρικές τράπεζες των κρατών μελών, όπως και το ΔΝΤ, που μέχρι σήμερα μας έχει δανείσει ένα ποσό περίπου 27 δις ευρώ.  
Όσο δύσκολα και αν είναι για την μεν  ΕΚΤ, να αποδεχθεί αλλαγή του καταστατικού της για κάτι τέτοιο και για δε το ΔΝΤ να αποδεχθεί  πρώτη φορά στην ιστορία  κούρεμα του δικού του ποσού, επειδή δεν θέλει, να χάνει τα χρήματα του, διότι θεωρεί, πως είναι δανειστής τελευταίου καταφυγίου και δεν πρέπει, να δημιουργηθεί προηγούμενο εις βάρος του, είναι απαραίτητο πάση θυσία, να το επιδιώξουμε συντονισμένα. Άλλωστε το ΔΝΤ για το επίσημο χρέος, που βρίσκεται στα χέρια των υπολοίπων δανειστών ορθά επιδιώκει και ζητά το κούρεμα, όπως έχουμε διαπιστώσει μέχρι σήμερα, άλλα παράλληλα  επιθυμεί, να εξαιρέσει τα χρήματα, που δάνεισε στην Ελλάδα το ίδιο. Το ύψος του κουρέματος αυτού απαιτείται , να φτάσει στο 50% του χρέους, που κατέχουν οι επίσημοι πιστωτές, έτσι ώστε το δημόσιο χρέος της χώρας, να πέσει κάτω από το 80% του ΑΕΠ και να καταστεί πραγματικά βιώσιμο, διότι όπως έχω τοποθετηθεί με άρθρο μου το 2011, ο επιδιωκόμενος στόχος για χρέος 120% του ΑΕΠ το 2020 δεν καθιστά το ελληνικό χρέος βιώσιμο σε καμία περίπτωση. Το δημόσιο χρέος της χώρας, που βρίσκεται στα χέρια των επίσημων πιστωτών μας ανέρχονταν  στο ύψος των 183 δις ευρώ στο τέλος του 2012 από το σύνολο των 305,5 δίς.
Επίσης το ποσό των 50 δις της ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών αποτελεί αδήριτη ανάγκη, να επιδιώξουμε μετά από σκληρή επαναδιαπραγμάτευση, να προέλθει απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, χωρίς να επιβαρυνθεί τελικά το δημόσιο χρέος, με την βοήθεια ενός συνασπισμού επιτέλους  των πληττόμενων χωρών του Νότου με προεξάρχουσες τις Ιταλία και Ισπανία, που ήδη πέτυχαν για το μέλλον με την  απόφαση του Συμβουλίου Κορυφής τον Ιούνιο του 2012 για τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των δικών τους τραπεζών, να προέλθουν τα απαραίτητα ποσά για αυτές απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό, όταν λειτουργήσει η τραπεζική ένωση.  Σε αυτό μας το αίτημα θα έχουμε συμπαραστάτη και το ΔΝΤ, το οποίο ήδη πιέζει προς αυτήν την κατεύθυνση, αναγνωρίζοντας διαρκώς σε αντίθεση με τις εμμονές των Ευρωπαίων, ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο αλλιώς. Κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα την πρόσθετη μείωση του κατά 25% επι του ΑΕΠ, ακριβώς επειδή τα χρήματα, που θα απαιτηθούν για τις τράπεζες, δεν θα επιβαρύνουν τελικά το ελληνικό δημόσιο. Αν μάλιστα υπάρξει συνδυασμός κουρέματος κατά 50% και ανακεφαλαιοποίηση απευθείας από τον ESM,  τότε θα έχουμε σωρευτικά μια μείωση του δημοσίου χρέους κατά 60% περίπου επι του ΑΕΠ.
 Επιπροσθέτως μια συνολική συμφωνία του ελληνικού προβλήματος, θα χρειαστεί, να περιλαμβάνει την μείωση του επιτοκίου δανεισμού περεταίρω στο επίπεδο του 1%  ή και τον εκμηδενισμό του δεδομένου, ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο και υπάρχει κίνδυνος, να χαθούν ολοσχερώς τα κεφάλαια, που μας δάνεισαν, άρα χρειάζεται μια ρεαλιστική προσέγγιση και από την πλευρά των δανειστών άμεσα. Η μείωση αυτή του επιτοκίου δανεισμού χρειάζεται , να αφορά οπωσδήποτε τους επίσημους πιστωτές και ίσως θα χρειαστεί, να επιδιωχθεί, αν γίνεται πια , μια νέα συμφωνία σε εθελοντική πάντα βάση και για τους ιδιώτες πιστωτές, εξαιρουμένων βέβαια των δύστυχων μικροομολογιούχων και των ασφαλιστικών ταμείων της χώρας, οι οποίοι   κατέχουν πλέον το υπόλοιπο μετά το αρχικό PSI μέρος του χρέους, δηλαδή 104,6 δισ. Ευρώ, ενώ σήμερα τα ελληνικά ομόλογα, που έχουν στα χέρια τους έχουν επιτόκιο 3,6%. Βέβαια λόγος για νέο κούρεμα του κεφαλαίου του χρέους, που έχει στα χέρια του ο ιδιωτικός τομέας δεν μπορεί, να γίνει και μάλιστα εύκολα ειδικά μετά τις απαράδεκτες εγγυήσεις, που συμφωνήθηκαν με το επιβεβλημένο,  αλλά ανεπαρκές αρχικό PSI, το οποίο συνοδεύθηκε δυστυχώς με την αποδοχή του επαχθούς Αγγλικού δικαίου, που εξασφαλίζει  μόνο τα συμφέροντα του δανειστή. Άρα το μόνο, το οποίο απομένει, είναι, να επιδιωχθεί, αν πλέον είναι εφικτό, όσον αφορά ειδικά τους ιδιώτες πιστωτές, μετά από κατάλληλη πίεση και της τρόικα, η εθελοντική συμμετοχή τους ίσως σε μια μείωση του επιτοκίου, που εξασφάλισαν με το PSI και παραμένει υψηλό για τις δυνατότητες της χώρας.
Επίσης θα χρειαστεί , να διεκδικήσουμε όλοι μαζί, να ισχύσει και για την Ελλάδα στο μέλλον το σχέδιο για επαναγορά ομολόγων  απευθείας από τον ESM και την ΕΚΤ από την δευτερογενή αγορά στις τιμές, που διαπραγματεύονται αυτά, αν απαιτηθεί και οι οποίες είναι πολύ χαμηλότερες από την ονομαστική τους αξία και άρα θα οδηγηθούμε  σε  πρόσθετη μείωση του χρέους, χωρίς να χρειάζεται η χώρα, να δανείζεται ποσά από τους δανειστές και να τα εγγράφει στο χρέος, για να κάνει μια τέτοια διαδικασία η ίδια, όπως έγινε με την ανεπαρκή επαναγορά ομολόγων από την Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2012.
Οι παραπάνω ενέργειες είναι πλέον επιβεβλημένες παρά την δυσκολία τους  και απαιτείται ρεαλισμός  από του δανειστές μας, διότι υπάρχει ο κίνδυνος σε περίπτωση μιας απευκταίας άτακτης ελληνικής χρεοκοπίας, να χάσουν το σύνολο των χρημάτων τους πράγμα, που πρώτα οι ίδιοι δεν επιθυμούν.>>

<< Στο σημείο αυτό εντοπίζεται και η βασική ευθύνη του ΔΝΤ, διότι ενώ η στάση του στην υπόθεση του περεταίρω κουρέματος  και της ανακεφαλαιοποίησης απευθείας από τον ΕSM των ελληνικών τραπεζών, είναι πολύ υποστηρικτική και θετική απέναντι τουλάχιστον στους Ευρωπαίους, όσον αφορά την συνταγή παίζει και αυτό εξίσου με την Γερμανία και τις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Βορρά αρνητικό ρόλο, αφού ενώ παραδέχεται το λάθος, δεν δέχεται και αυτό περιέργως την αλλαγή της.>>


OΛΟΚΛΗΡΗ Η  ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011 ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΟΗΤΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΜΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΕΣ


 ΤΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΤΗΣ  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ :


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΙΣ 20/11/2012 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΟΦΙΑ ΖΟΥΖΕΛΗ

ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2011
ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ 

ΕΔΩ Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ:


ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΩΡΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ:
ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΕΔΩ:  

ΔΥΟ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΚΡΑ

ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΑ ΑΚΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ Η ΕΙΝΑΙ ΠΟΝΗΡΟΣ Η ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ Η ΑΠΛΑ ΑΣΧΕΤΟΣ. ΒΕΒΑΙΑ ΑΝΟΙΓΕΙ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΠΟΙΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΑΚΡΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΟ ΠΩΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.

ΤΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

 ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ!  ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΠΑΡ'ΕΦΕΤΑΙΣ ΔΥΤΙ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"