ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Παρασκευή 19 Ιουλίου 2013

ΑΡΘΡΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΕΗ ΤΗΝ 1-10-2011



                                     ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΔΕΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΩ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΕΗ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ ΣΤΟΝ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟ ΤΗΝ 1-10-2011
Ενόψει εξελίξεων στο θέμα της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ και της απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας κρίνω σκόπιμο, να κοινοποιήσω τις απόψεις μου, για τα πολύ σημαντικά αυτά θέματα, που θα απασχολήσουν ακόμη περισσότερο, τις μέρες, που ακολουθούν, την χώρα μας, αλλά για ευνόητους λόγους και την περιοχή μας, η οποία αποτελεί το ενεργειακό κέντρο της Ελλάδας. Η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ είναι πολύ σημαντικό ζήτημα ακόμη και για την εθνική ασφάλεια της πατρίδας μας, για να προωθηθεί με συνοπτικές και αδιαφανείς διαδικασίες. Οφείλουν, να γνωρίζουν, όσοι με ελαφρότητα εκφράζονται στο ζήτημα της πώλησης της ΔΕΗ, πως όποιος παραδίδει άκριτα την ενέργεια και τον ορυκτό πλουτο, παραδίδει τα κλειδιά μιας χώρας. 
Ως φιλελεύθερος βεβαίως πιστεύω στην μείωση του κράτους και στην ιδιωτική πρωτοβουλία, η οποία αποτελεί κινητήριο δύναμη παραγωγής πλούτου, είναι όμως άλλο πράγμα η θετική απόφαση απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας και η κατάργηση ενός μονοπωλίου και άλλο πράγμα το ξεπούλημα ή ακόμη χειρότερα η δημιουργία ανεξέλεγκτων ιδιωτικών μονοπωλίων με μόνο στόχο το κέρδος στον χώρο της ενέργειας. Αν δεν προσεχθεί το θέμα αυτό, τότε θα κινδυνεύουμε οι τιμές του ρεύματος, να αυξηθούν κατακόρυφα και να ζεματίσουν τους καταναλωτές. Χρειάζεται η απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας, να συνοδεύεται από την ισχυροποίηση της ΡΑΕ ως μιας πραγματικά ανεξάρτητης αρχής, η οποία θα προστατεύει το δημόσιο συμφέρον. Αν παραμείνουμε σε ανεξάρτητες αρχές, που λειτουργούν υποτυπωδώς, δεν θα μπορέσουμε, να δημιουργήσουμε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού κόντρα στην ανάπτυξη μονοπωλιακών πρακτικών. Βεβαίως η χώρα μας έχει αναλάβει εκτός των άλλων και την υποχρέωση προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, να ανοίξει την αγορά ενέργειας συμμορφούμενη προς τις σχετικές οδηγίες της, που πρέπει να τηρήσει στο ακέραιο. Όμως τώρα, που τρέχει, να καλύψει το χαμένο έδαφος απαράδεκτων καθυστερήσεων, είναι απόλυτη ανάγκη, να αποφευχθεί η δημιουργία άναρχων καταστάσεων, όπως συνέβη με το άνοιγμα της ραδιοτηλεόρασης πριν 22 χρόνια, οι οποίες ακόμη ταλαιπωρούν την κοινωνία μας 
Εξάλλου είναι απαραίτητο, να προσεχθεί η νόμιμη θέση των εργαζομένων στην επιχείρηση της ΔΕΗ, ότι έχουν ενσωματωμένη στις μονάδες και στις επενδύσεις της, την περιουσία του ασφαλιστικού τους ταμείου απο τις εισφορές και τις κρατήσεις, που γίνονταν όλα τα προηγούμενα χρόνια, κατά τα οποία ακολουθήθηκε η διαδικασία της ασφάλισης στον εργοδότη και αυτό το θέμα χρειάζεται, να επιλυθεί, διότι άλλως το κομμάτι αυτό της περιουσίας δεν μπορεί, να πωληθεί νόμιμα. Αν μάλιστα καταφύγουν στην δικαιοσύνη οι εργαζόμενοι, θα δικαιωθούν και θα βρεθούν οι τυχόν επενδυτές , μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις. Ποιος θα αντικαταστήσει σε περίπτωση τέτοιας πώλησης την κρατική χρηματοδότηση του ταμείου των ασφαλισμένων, η οποία είναι υποχρέωση του κράτους αναληφθείσα με νόμο, αν η περιουσία της ΔΕΗ πωληθεί σε ιδιώτες περιλαμβανομένου και του μεριδίου ύψους 11,6 δις ευρώ, που αποτελεί την αποτιμηθείσα περιουσία του ασφαλιστικού ταμείου των εργαζομένων, η οποία ενσωματώθηκε επι δεκαετίες στις επενδύσεις της επιχείρησης σε νέες μονάδες, όταν ακολουθούνταν η πρακτική της ασφάλισης του εργαζόμενου στον εργοδότη, που έδωσε στην ΔΕΗ τότε ευκολη πρόσβαση σε κεφάλαια απαραίτητα για τις επενδυτικές της πρωτοβουλίες; Ακόμη ποιος θα τους αποζημιώσει και θα επιστρέψει τα παρακρατηθέντα ετών, αν αποφασιστεί, να προχωρήσει η ολοσχερής πώληση της ΔΕΗ;
Υπάρχει ασφαλώς η δυνατότητα της πώλησης μονάδων, που είναι κατά την γνώμη μου προτιμότερη από την πώληση πακέτου μετοχών της επιχείρησης με τις σημερινές μάλιστα εξευτελιστικές τιμές του χρηματιστηρίου, γιατί η τελευταία θα συνιστούσε αν προχωρήσει υπο αυτές τις συνθήκες εθνικό ξεπούλημα πρώτου μεγέθους. Για αυτό, είναι απαραίτητο, να αποφευχθεί η πώληση μετοχών της επιχείρησης περαιτέρω, διότι ειδικά με τις σημερινές χρηματιστηριακές τιμές θα αποτελέσει θέμα ακόμη και για την σύσταση ειδικού δικαστηρίου στο άμεσο μέλλον, για όποιον το αποτολμήσει
Όταν λέμε όμως πώληση μονάδων, δεν εννοούμε πώληση σε τιμή ευκαιρίας, αλλά μόνο στην πραγματική τους αξία και με συμφέροντα τρόπο για το δημόσιο συμφέρον. Υπάρχει πράγματι μια δίκαιη απορία, που πλανάται χρόνια και αποτελεί και δική μου απορία επίσης. Ποιος εμπόδισε τα προηγούμενα χρόνια τους ιδιώτες, να δημιουργήσουν περισσότερες μονάδες από τις ελάχιστες, που κατασκεύασαν ως σήμερα με το σύστημα ΒΟΟ και γιατι δεν το έχουν πράξει μέχρι σήμερα; Μήπως γιατί δεν έχουν τα απαιτούμενα κεφάλαια για την κατασκευή τους και επιδιώκουν σκανδαλωδώς την αγορά έτοιμων μονάδων σε τιμή ευκαιρίας;.
Επίσης σημαντικό ζήτημα το οποίο χρειάζεται, να αντιμετωπιστεί άμεσα, είναι η επίθεση με το πρόσχημα της δήθεν οικολογικής ευαισθησίας από οργανωμένα συμφέροντα, που επιθυμούν, να τζογάρουν στην πράσινη ανάπτυξη, ενάντια στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από λιγνίτη, που αποτελεί το εθνικό μας καύσιμο και παρέχει στην χώρα μας ενεργειακή ανεξαρτησία απέναντι σε επαχθείς εξαρτήσεις, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες με την περίπτωση π.χ του φυσικού αερίου. Ακόμη και αν πληρώνουμε περισσότερα χρήματα για την αγορά δικαιωμάτων ρύπων, η ενέργεια από λιγνίτη θα είναι απείρως φθηνότερη σε σχέση με άλλες μορφές, όπως φυσικο αέριο και ΑΠΕ. Βεβαίως δεν τοποθετώ σε δεύτερη μοίρα την προστασία του περιβάλλοντος από την μόλυνση που τόσο έχει ζημιώσει τους κατοίκους της περιοχής μας κάθε άλλο, αλλά και αυτό το θέμα, μπορεί, να αντιμετωπιστεί σωστά με την δημιουργία επιτέλους σύγχρονων ατμοηλεκτρικών μονάδων, οι οποίες θα λειτουργούν με την μέθοδο της αποθείωσης κατά το πρότυπο του ατμοηλεκτρικού σταθμού της Μελίτης-Φλώρινας, που κατακρατά την συντριπτική πλειοψηφία των ρύπων και δεν επιτρέπει την έκλυση τους στην ατμόσφαιρα, ακολουθώντας την διαδικασία της γυψοποίησης .
Ασφαλώς η προστασία του περιβάλλοντος και η παραγωγή καθαρής ενέργειας είναι επιθυμητή και στρατηγικός στόχος, αλλά χωρίς τις γνωστές υστεροβουλίες των περιβόητων ΜΚΟ και άλλων οργανώσεων, που είναι όχημα υπόγειων συμφερόντων. Ο χώρος των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, πρέπει να αντιμετωπιστεί με μεγάλη προσοχή, διότι εκεί τα επόμενα χρόνια θα δημιουργηθούν με το πρόσχημα της πράσινης ανάπτυξης τα νέα μεγάλα πράσινα σκάνδαλα, ενώ θα πρέπει επιτέλους έντιμα, να αναλυθεί στους πολίτες, ότι η παραγόμενη ενέργεια από ΑΠΕ θα είναι πανάκριβη και θα εκτοξεύσει το κόστος του ρεύματος για τους καταναλωτές.
Ας έχουν επίσης υπόψη τους όλοι το πρόβλημα της ανεργίας, στην οποία κάνει πρωταθλητισμό η περιφέρεια Δ.Μακεδονίας. Η περιβόητη <<πράσινη ανάπτυξη>> θα δημιουργήσει ελάχιστες θέσεις εργασίας σε σύγκριση μάλιστα με αυτές, που θα χαθούν από το τυχόν κλείσιμο μονάδων και την μη αντικατάσταση τους. Μία μονάδα χρειάζεται εκατοντάδες εργαζόμενους, για να λειτουργήσει, σε αντίθεση με ένα αιολικό πάρκο, το οποίο τελικά θα χρειάζεται έναν φύλάκα και έναν επιστημονικό- τεχνικό υπεύθυνο. Το λένε αυτό στους κατοίκους μας οι προπαγανδιστές των εύκολων λύσεων; Ασφαλώς δεν είμαι εναντίον συλλήβδην των ΑΠΕ κάθε άλλο, όμως θα πρέπει, να ειπωθεί η αλήθεια επιτέλους στους πολίτες και να εξασφαλιστεί η συναίνεση των τοπικών κοινωνιών, όπου τυχόν υπάρχουν αντιδράσεις. Ειναι π.χ προτιμότερη και οικολογικότερη η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών από τα αμφισβητούμενα εντόνως αιολικά πάρκα
Καταληκτικά θα ήθελα, να τονίσω, ότι τάσσομαι προσωπικά υπέρ των αποκρατικοποιήσεων και της απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας, χρειάζεται όμως, να διατηρηθεί στην ενέργεια ειδικά δυνατότητα παρέμβασης, γιατί μαζί με τα νερά είναι πολύ σημαντικά ζητήματα, για την υπόσταση της χώρας. Δεν έλεγε τυχαία ο δικαιωμένος πια Κ. Μητσοτάκης κατά την διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του 1989, ότι είναι απαραίτητο, να καταργηθούν όλα τα μονοπώλια ιδιωτικά και κρατικά., που διαστρέφουν τον υγιή ανταγωνισμό, αλλά μεταξύ ενός ιδιωτικού μονοπωλίου και ενός κρατικού είναι χίλιες φορές καλύτερο το κρατικό. Δεν πιστεύω μάλιστα, να αμφισβητεί κανείς το γεγονός, ότι είναι κατ’ εξοχήν φιλελεύθερος, ο σε πολλά πλέον δικαιωμένος Κ. Μητσοτάκης, ο οποίος αν είχε αφεθεί, να κάνει την δουλεία του, όταν ήταν κυβέρνηση, σήμερα δεν θα είχαμε περιέλθει σε αυτήν την τραγική και απαξιωτική κατάσταση που μας οδήγησαν οι δημαγωγοί και τα διαπλεκόμενα συμφέροντα.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
ΑΜΥΝΤΑΙΟ
ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Ε ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ 84
ΤΗΛ ΓΡ 2386022228
ΚΙΝ 6972698452




ΜΗΝ ΠΟΥΛΑΤΕ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΣΑΣ

Μην πουλατε την ψηφο σας σε καθαρματα για τριακοντα αργυρια. Εαν δεν σκεφτεστε την αξιοπρεπεια σας σκεφτειτε ότι θα σας ζητησουν πολυ ακριβοτερη ανταμοιβη. Ξυπνατε συμπολιτες μου και τιμωρειστε

Ο Μητσοτάκης κόβει το μισθό των κοπανατζήδων

Ο Μητσοτάκης κόβει το μισθό των κοπανατζήδων

Εντολή για να ξεκινήσουν οι πειθαρχικές διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος για τους υπαλλήλους που απουσιάζουν πάνω από 8 ώρες τον μήνα, αλλά και για μείωση των αποδοχών όλων όσων δεν συμπλήρωναν το ωράριό τους, έδωσε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Συγκεκριμένα, κατόπιν της δημοσίευσης, σήμερα, της έκθεσης του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης για την τήρηση του ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων σε τέσσερα υπουργεία, ο υπουργός έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η ενίσχυση της πειθαρχικής ευθύνης στο Δημόσιο Τομέα αποτελεί κεντρική προτεραιότητα του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Στην κατεύθυνση αυτή, καίριας σημασίας είναι η δουλειά που γίνεται το τελευταίο διάστημα από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ) το οποίο δημοσίευσε σήμερα τα αποτελέσματα των τεσσάρων πρώτων εκθέσεων που αφορούν την τήρηση του ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων στα Υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εσωτερικών, Πολιτισμού - Αθλητισμού και Τουρισμού.

Η προκλητική αίσθηση χαλαρότητας που χαρακτήριζε μία μικρή μειοψηφία δημοσίων υπαλλήλων φροντίζουμε να σταματήσει, ξεκινώντας από το σπίτι μας. Ακολουθώντας τις υποδείξεις της Έκθεσης του ΣΕΕΔΔ που αφορά το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, έδωσα εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου να ξεκινήσουν τις πειθαρχικές διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος για τους υπαλλήλους που σύμφωνα με τα συμπεράσματα της Έκθεσης απουσίαζαν πάνω από 8 ώρες το μήνα, καθώς και στους προϊσταμένους που αμέλησαν να παρακολουθούν ως όφειλαν την τήρηση του χρόνου εργασίας των υφισταμένων τους. Παράλληλα, δόθηκε εντολή για μείωση των αποδοχών όλων όσων δεν συμπλήρωναν το ωράριο τους, ανάλογα με το χρόνο απουσίας τους.

Η απόφαση αυτή έρχεται ουσιαστικά να επιβραβεύσει τη μεγάλη πλειοψηφία των συνεπών κι εργατικών υπαλλήλων οι οποίοι προσπαθούν σε δύσκολες συνθήκες να επιτελέσουν με αίσθημα ευθύνης τα καθήκοντα τους απέναντι σε άλλους συναδέλφους τους που συστηματικά εξαπατούν τους ίδιους, την υπηρεσία και εν τέλει τους έλληνες πολίτες, απουσιάζοντας αδικαιολόγητα και επί μακρόν από τα καθήκοντά τους. Δίνουμε ξεκάθαρα το μήνυμα στους συστηματικούς κοπανατζήδες ότι οι πρακτικές αυτές αποτελούν πλέον παρελθόν για το Δημόσιο. Σήμερα έγινε μόνο η αρχή». 
ΠΗΓΗ: http://www.newsbeast.gr

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:  Καλα τους εκανε! Αξιος!

ΚΟΕΝ: ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΣΟΙΜΠΛΕ ΩΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ

Ν. Κοέν: Διαπραγματευτείτε με τον κ Σόιμπλε ως Ευρωπαίοι


«Τερματίστε τη λιτότητα τώρα» ήταν ο τίτλος της ομιλίας του Γάλλου καθηγητή οικονομικών Ντανιέλ Κοέν, ο οποίος ήταν κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση που πραγματοποίησε το ΙΣΤΑΜΕ- Ανδρέας Παπανδρέου, την έναρξη της οποίας έκανε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος.
Ο τίτλος - ομπρέλα της εκδήλωσης ήταν «Ετοιμάζοντας την επόμενη ημέρα. Η Ελλάδα μετά το μνημόνιο» και στο στρογγυλό τραπέζι που ακολούθησε, οι ομιλητές, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Φ. Σαχινίδης, ο καθηγητής του ΕΜΠ Γιάννης Καλογήρου και ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Γιώργος Παγουλάτος, μίλησαν και αυτοί κατά των μέτρων λιτότητας, συμφώνησαν ότι η λύση είναι η ανάπτυξη και επιχείρησαν να απαντήσουν στο ερώτημα ποια ανάπτυξη για την Ελλάδα.
«Δείξτε στον κ. Σόιμπλε, τι έχετε κάνει ως Ελλάδα» επεσήμανε ο κ. Κοέν, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα έσωσε και άλλες χώρες με την προσπάθειά της. Επίσης είναι σημαντικό, πρόσθεσε, να θέσετε το θέμα που ανέδειξε ο οικονομολόγος του ΔΝΤ, ο κ. Μπλανσάρ, για το λάθος υπολογισμό του «πολλαπλασιαστή» που οδήγησε σε αύξηση της ύφεσης. «Πρέπει ακόμη ο κ. Σόιμπλε να ακούσει τις δικές σας προτάσεις για τη δική σας προσαρμογή. Οφείλετε να συμμετέχετε στον διάλογο ως Ευρωπαίοι και όχι ως Έλληνες» υπογράμμισε ο διαπρεπής Γάλλος οικονομολόγος.
Ο κ. Κοέν τόνισε ότι «η Ευρώπη δεν είχε ιδέα» τι έπρεπε να κάνει όταν η Ελλάδα χτυπήθηκε από την κρίση, ότι η ΕΚΤ έδειξε ανωριμότητα στην αντιμετώπιση του προβλήματος, σε αντίθεση με τη Fed, παρατήρησε, που λειτούργησε ως δανειστής τελευταίου καταφυγίου το 2008.
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), συνέχισε, έχει αρχίσει να αναλαμβάνει έναν πιο δραστήριο ρόλο, αλλά είναι αδύνατο να υλοποιήσει μεγάλες αλλαγές, χωρίς θεσμικές αλλαγές και κυρίως αλλαγή της Συνθήκης. Τόνισε, επίσης, ότι αρχίζει να αναδύεται μία μορφή κοινοτικής αλληλεγγύης, προσθέτοντας ότι είναι καιρός να λειτουργήσουμε ως κοινότητα και όχι ως συνονθύλευμα.
Όλοι συμφωνούμε ότι πρέπει να δοθεί τέλος στη λιτότητα και να προχωρήσουμε στην ανάπτυξη, αλλά ποια ανάπτυξη και με ποιους όρους, έθεσε το πλαίσιο της ομιλίας του ο κ. Σαχινίδης, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση δεν πρέπει να επαναπαύεται περιμένοντας τις γερμανικές εκλογές, γιατί αντίθετα από το προσδωκόμενο, η Γερμανία μπορεί να σκληρύνει τη στάση της. Χρειαζόμαστε επενδύσεις από ιδιώτες, Έλληνες και ξένους, σε σταθερό πολιτικό περιβάλλον, πρόσθεσε, ενώ σε ευρωπαϊκό επίπεδο μίλησε για την ανάγκη ενός νέου Σχεδίου Μάρσαλ, καθώς και για τον καθοριστικό ρόλο ενός αναδιαρθρωμένου τραπεζικού τομέα. Μίλησε ακόμα για λάθος της τρόικας να ξεκινήσει τις αλλαγές από την αγορά εργασίας και όχι από την αγορά προϊόντων, πράγμα που έγινε για να μειωθεί η ανεργία, η οποία όμως δεν μειώθηκε.
«Η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει στη γνώση, στο ανθρώπινο δυναμικό, την καινοτόμα επιχείρηση και το ευφυές κράτος, ώστε να φτάσουμε στην ευφυή ανάπτυξη στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» υπογράμμισε ο κ. Καλογήρου.
Για τις προκλήσεις-κινδύνους που ελλοχεύουν μίλησε ο κ. Παγουλάτος, όπως ο κίνδυνος κατακερματισμού της ευρωζώνης μεταξύ Βορρά-Νότου, ο κίνδυνος ανατροφοδότησης της ύφεσης, λόγω των «αντικυκλικών» πολιτικών αντιμετώπισης της κρίσης (μέτρα λιτότητας) και υπογράμμισε την ανάγκη για λήψη ρυθμιστικών μέτρων από την ευρωζώνη, είτε λέγονται Σχέδιο Μάρσαλ, είτε Δημοσιονομική Ένωση, είτε Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης. Υπάρχει επίσης, υποστήριξε, ο κίνδυνος εξ αιτίας των αποτυχιών των αγορών, αλλά και εξαιτίας της απώλειας αίσθησης του ευρωπαϊκού συμφέροντος.
Αναφερόμενος στην επίσκεψη του Γερμανού υπουργού Οικονομικών, του κ. Σόιμπλε, αύριο στην Αθήνα, ο κ. Παγουλάτος επεσήμανε ότι αυτό που πρέπει να φοβάται η ευρωζώνη είναι όχι η ανάληψη αλλά η μη ανάληψη από τη Γερμανία των ευθυνών της, ενώ επεσήμανε ότι χρειάζεται συμμετρικότερη κατανομή ισχύος και ηγετικότερη παρουσία της Γαλλίας. Το στοίχημα της Ελλάδας, τόνισε, είναι να παραμείνει στον σκληρό πυρήνα της ευρωζώνης, να αποκτήσει νέο κράτος και να γίνει δικαιότερη κατανομή των βαρών, η οποία θα συμβάλει στην κοινωνική συνοχή.
Πηγή: AMΠE και Καθημερινή

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;

<<Η κατάσταση στην δύσμοιρη πατρίδα μας οδηγείται από το κακό στο χειρότερο  και ο λαός ειδικά οι νέα γενιά έχει πάψει,  να ελπίζει και να ονειρεύεται ένα καλύτερο μέλλον. Η Ελλάδα μετά από την υπογραφή και εφαρμογή τριών μνημονίων με τους δανειστές της έχει βυθιστεί σε έναν φαύλο κύκλο ύφεσης, ανεργίας και αποτυχίας επίτευξης των δημοσιονομικών στόχων, όπως από τα πρώτα άρθρα μου για το θέμα είχα επισημάνει έγκαιρα και για αυτήν την αποτυχία δεν φταίει κυρίως η δήθεν κακή εφαρμογή της οικονομικής συνταγής, όπως βολικά παπαγαλίζουν διάφοροι εγχώριοι υποστηρικτές της τρόικα. Αποκαλυπτικό μάλιστα του επικοινωνιακού παραμυθιού, που έχουν στήσει οι δανειστές και οι εγχώριοι υποτακτικοί τους είναι και το επιχείρημα, ότι δήθεν η Ελλάδα δεν έκανε τίποτα στον τομέα των μεταρρυθμίσεων και για αυτό δεν πέτυχε τους στόχους του το πρόγραμμα. Έρχεται όμως το Lisbon Council και η Berenberg Bank, για να καταδείξουν το μέγεθος του ψεύδους, όταν με την έκθεση τους «Τhe 2012 Euro Plus Monitor», που εκπόνησαν απο κοινού, η Ελλάδα παίρνει την υψηλότερη βαθμολογία (8,2 με άριστα το 10) και την υψηλότερη θέση μεταξύ 20 εξεταζόμενων χωρών της Ευρώπης, σε ότι αφορά την επίτευξη δημοσιονομικής προσαρμογής και την προώθηση μεταρρυθμίσεων. Είναι λοιπόν χωρίς αμφιβολία ο πυρήνας της συνταγής εξαρχής λανθασμένος και αδιέξοδος, που οδηγεί σε αστοχίες στα οικονομικά μεγέθη, σε παράλυση της πραγματικής οικονομίας και σε αποσάθρωση της ελληνικής κοινωνίας και των θεσμών της.
 Τώρα μετά και την ομολογία του Ολιβιε Μπλανσάρ εκ μέρους του Δντ, ότι έκαναν λάθος, όσον αφορά τις επιπτώσεις και το ύψος του δημοσιονομικού πολλαπλασιαστή,  δεν υπάρχει πλέον καμία δικαιολογία επ΄ αυτού. Στην περίπτωση της Ελλάδας, ο συντελεστής του «δημοσιονομικού πολλαπλασιαστή», που υπολογίστηκε κατ’ αρχήν για την τελευταία τριετία ήταν 0,5, ενώ εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, αποδείχθηκε, ότι η επίδραση  στη γενικότερη οικονομία ήταν από 1,2 έως 1,7. Αυτό σημαίνει, ότι τα μέτρα είχαν διπλάσια και τριπλάσια υφεσιακα αποτελέσματα, με αντίστοιχη μείωση του ΑΕΠ της χώρας, από ότι είχαν προβλέψει αρχικώς. Το ερώτημα, που τίθεται είναι, γιατί ενώ ομολογούν την αποτυχία τους πια,  δεν διορθώνουν την παταγωδώς αποτυχημένη συνταγή; Η αποτυχία μάλιστα επίτευξης των στόχων των αντίστοιχου προγράμματος, που εφαρμόζεται στην Πορτογαλία, παρά το ότι αυτή η χώρα το εφάρμοσε χωρίς ιδιαίτερες  αντιδράσεις, αποδεικνύει την λάθος κατεύθυνση, στην οποία κινούνται οι δανειστές.>>

ΕΠΙΣΗΣ:<<
  Η συνταγή, η οποία εφαρμόζεται, αν δεν αλλάξει το ταχύτερο θα οδηγήσει σε νέα δραματικά αδιέξοδα τόσο την χώρα όσο και τους ίδιους τους δανειστές. Σε όλες τις προηγούμενες παρεμβάσεις μου με συνεντεύξεις και άρθρα τόνιζα, ότι όσοι προέβλεπαν ύφεση 2,8 με 3% του ΑΕΠ για το τέλος του 2012 και πρωτογενές πλεόνασμα τον Απρίλιο του 2012, είναι εκτός τόπου και χρόνου. Μίλησα για ύφεση κοντά στο 6,5% το 2012 και επιβεβαιώθηκα από την εξέλιξη της οικονομίας και τώρα πάλι θεωρώ, ότι οι προβλέψεις των δανειστών για ύφεση 4,5% το 2013 είναι για τον κάλαθο των αχρήστων, αν δεν είναι επικοινωνιακού τύπου και μόνο, διότι η ύφεση κατά την εκτίμηση μου στην καλύτερη περίπτωση για την χώρα θα μείνει γύρω στο 6,5%  για το τέλος του 2013 και αν υπάρξουν και νέα μέτρα για να κλείσει η τρύπα, που θα δημιουργηθεί στο τέλος στην εκτέλεση του προϋπολογισμού του 2013 και η οποία θα αγγίξει τα 3 δις ευρώ περίπου, όσο και αν το αρνείται αυτό τεχνητά η κυβέρνηση, τότε σε συνδυασμό με τις δυσμενείς επιπτώσεις και από την κυπριακή κρίση, αυτή θα ξεπεράσει πιθανόν και το ποσοστό αυτό, κινούμενη ακόμη υψηλότερα και βυθίζοντας την κοινωνία και την πραγματική οικονομία στο χάος.
 Στο σημείο αυτό εντοπίζεται και η βασική ευθύνη του ΔΝΤ, διότι ενώ η στάση του στην υπόθεση του περεταίρω κουρέματος  και της ανακεφαλαιοποίησης απευθείας από τον ΕSM των ελληνικών τραπεζών, είναι πολύ υποστηρικτική και θετική απέναντι τουλάχιστον στους Ευρωπαίους, όσον αφορά την συνταγή παίζει και αυτό εξίσου με την Γερμανία και τις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Βορρά αρνητικό ρόλο, αφού ενώ παραδέχεται το λάθος, δεν δέχεται και αυτό περιέργως την αλλαγή της.
Τα όσα λέγονται δυστυχώς και από πλευράς της κυβέρνησης, ότι το 2013 επειδή θα εξοφληθούν στο σύνολό τους οι οφειλές προς τους ιδιώτες, που έχει συρρεύσει απαραδέκτως το κράτος και αφορούν περίπου 9,2 δις ευρώ σε συνδυασμό με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, θα έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση της ύφεσης σε μικρότερο ποσοστό το 2013 είναι αστήρικτα και ευσεβείς πόθοι, διότι ακόμη και αν εξοφληθεί το σύνολο των οφειλών του δημοσίου, αυτό θα εξισορροπήσει  για μία μόνο χρονιά τα μέτρα των 9 δίς που πήραν φέτος. Η εξόφληση των οφειλών είναι ποσό, που θα δοθεί εφάπαξ, ενώ τα μέτρα αυτά, εκτός του ότι είναι μόνιμα και θα συνεχίσουν, να επιδρούν υφεσιακά και τις επόμενες χρονιές, θα συνοδευτούν και από νέα συμφωνημένα ήδη ύψους  4,5 δις για την περίοδο 2014- 2016  και επιπροσθέτως από άλλα λόγω της αστοχίας του προϋπολογισμού του 2013, που διαφαίνεται με βεβαιότητα στον ορίζοντα. Τι θα γίνει το 2014 λοιπόν, όταν το κράτος δεν θα έχει άλλες οφειλές στην καλύτερη περίπτωση, αλλά θα είναι σε ισχύ ακόμη τα μόνιμα μέτρα των 9 δίς συν τα υπόλοιπα, που θα ακολουθήσουν; Για να μην ξεχνάμε παράλληλα και πόσα από τα χρήματα των οφειλών θα καταλήξουν τελικά στην πραγματική οικονομία και πόσα σε λογαριασμούς ιδιωτών στην Ελβετία.>>

ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ:

αρθρο βαγγελη ιωαννιδη:υπαρχει ελπιδα για την ελλαδα - βαγγελης ...

 

ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΩΡΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΕΛΕΓΑ:

<<

Η διαδικασία αυτή οφείλει, να οδηγεί στην δημιουργία μιας ομοσπονδιακού τύπου Ευρώπης, που όμως θα διατηρεί την ισοτιμία των μελών της και δεν θα επιτρέπει την αυθαίρετη ποδηγέτηση της από ισχυρές χώρες, όπως η Γερμανία. Το μόνο που δεν χρειαζόμαστε στην Ευρώπη είναι η γερμανοποίηση της. Για να λειτουργήσει μια ομοσπονδία εθνών-κρατών, σεβόμενη τις ιδιαιτερότητες τους, είναι απαραίτητο, να εγκαταλειφθούν ανιστόρητες οπτικές και παιδικές ασθένειες της ευρωπαϊκής πολιτικής σκηνής όπως  και διαθέσεις ηγεμονισμού από πλευράς των ισχυρών κρατών μελών. Αυτοί οι ηγεμονισμοί έχουν εκτροχιάσει το τρένο της Ευρώπης από τις ράγες του και το έχουν εκτρέψει από τον στόχο του.
Μια ενωμένη Ευρώπη θα στηρίζεται στον σεβασμό των  εθνικών ιδιαιτεροτήτων των κρατών μελών και δεν μπορεί, να είναι υγιής και να πατά σε στέρεες βάσεις, αν έχει ως πρότυπο της την αμερικανική χοάνη και την μετατροπή της σε άχρωμο συνονθύλευμα , που θα πολτοποιήσει τις ιδιαιτερότητες αυτές. Μια τέτοια στρατηγική θα παραγνωρίζει την μεγάλη ιστορία και την δομή των ευρωπαϊκών κοινωνιών και θα είναι θνησιγενής. Άρα απαιτείται, να ακολουθήσουμε τον δικό μας δρόμο οι Ευρωπαίοι, σεβόμενοι την ιστορία μας χωρίς αδόκιμους μιμητισμούς ξένων προτύπων, τα οποία μπορεί, να είναι καλά για ορισμένες χώρες, ασύμβατα όμως με τις ευρωπαϊκές ανάγκες.
Πάνω από όλα όμως απαιτείται η οικοδόμηση της σε θεσμούς ισχυρής δημοκρατικής λειτουργίας και αντιπροσώπευσης. Αν δεν επιλυθεί το έλλειμμα δημοκρατικής της λειτουργίας, αυτή η ομοσπονδία δεν μπορεί, να υπάρξει , γιατί θα θυμίζει απολυταρχικά Σοβιετικά μοντέλα αυταρχισμού, όπου τις αποφάσεις τις παίρνει μια ανεξέλεγκτη γραφειοκρατία, που δεν ελέγχεται από κανέναν καθώς και μια πολιτική και οικονομική ελίτ των ισχυρών κρατών, η οποία διορίζει και κατευθύνει αυτήν την γραφειοκρατία.
Η Ευρώπη όμως δεν μπορεί, να είναι πραγματικά ενωμένη και ισχυρή, αν δεν στηρίζεται και δεν ξαναθυμηθεί τις αρχές, που ενέπνευσαν τους ιδρυτές της και δεν είναι άλλες από την αλληλεγγύη, τη συνοχή, την ισόρροπη και ειρηνική ανάπτυξη των εθνών–κρατών της, μέσα σε πλαίσια ελευθερίας, δημοκρατίας και ανάπτυξης των πολιτιστικών και οικονομικών σχέσεων των λαών της.>>

ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΕΔΩ:

ΑΡΘΡΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ: ΩΡΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΗΜΑ ONLINE:
  
Ωρα αλλαγής για την Ευρώπη - γνώμες - Το Βήμα Online - απάντηση



Economist: Η Ελλάδα δεν θα πιάσει τους στόχους

Economist: Η Ελλάδα δεν πρόκειται να πιάσει τους στόχους


Economist: Η Ελλάδα δεν πρόκειται να πιάσει τους στόχους
Με νέο αρνητικό δημοσίευμα επανέρχεται ο Economist» για την χώρα μας, επισημαίνοντας ότι η ότι η Ελλάδα δεν θα πετύχει τους στόχους της ανάκαμψης το 2014
Το γνωστό οικονομικό περιοδικό θεωρεί πως η Ελλάδα, παρά τις μεταρρυθμίσεις που προωθεί με το πολυνομοσχέδιο, δεν θα καταφέρει να πιάσει τους δημοσιονομικούς στόχους του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.

Το κείμενο αναφέρει ότι για «ακόμη μια φορά η εύθραυστη ελληνική κυβέρνηση ώθησε καθυστερημένες μεταρρυθμίσεις στη Βουλή κατ' εντολήν της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ, μολονότι οι οργισμένοι διαδηλωτές στην πλατεία Συντάγματος ζητούν την παραίτησή της. Αυτό που διακυβεύεται είναι η εκταμίευση της δόσης των 6,8 δισ. ευρώ που τόσο απεγνωσμένα έχει ανάγκη η Ελλάδα.

Η ψηφοφορία της 17ης Ιουλίου που πρόκειται να κόψει 15.000 θέσεις εργασίας στο Δημόσιο και να αναμορφώσει το φορολογικό σύστημα ήταν δύσκολη, κυρίως επειδή ο κεντροδεξιός πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς είδε την κυβέρνησή του να χάνει έδρες μετά την αποχώρηση της ΔΗΜΑΡ από την τρικομματική».

Όπως αναφέρει το περιοδικό «ο κ. Σαμαράς έπρεπε να τραβήξει άσο από το μανίκι του για να κερδίσει τους διαφωνούντες. Λίγες ώρες πριν την ψηφοφορία ανακοίνωσε πως το αντιλαϊκό 23% ΦΠΑ στην εστίαση θα μειωθεί προσωρινά στο 13% από την 1η Αυγούστου. Αν αυτό το μέτρο αποφέρει μεγαλύτερα έσοδα, όπως προσδοκά το υπουργείο Οικονομικών, θα μονιμοποιηθεί. Η ΕΕ και το ΔΝΤ είναι επιφυλακτικοί, αλλά δέχτηκαν να το δοκιμάσουν. Η ανακοίνωση ήρθε πριν την επίσκεψη του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στην Αθήνα για να παροτρύνει τους Έλληνες να επιμείνουν στις μεταρρυθμίσεις και να παρουσιάσει ένα ελληνογερμανικό ταμείο στήριξης των μικρών ελληνικών επιχειρήσεων».

Σύμφωνα με το Economist, «η παράταξη του Αντώνη Σαμαρά και το ΠΑΣΟΚ του Ευάγγελου Βενιζέλου που πλέον είναι αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, μπορεί να αποδειχτούν πιο ισχυρές από την προηγούμενη κυβέρνηση. Ο κ. Βενιζέλος είναι απασχολημένος με την προετοιμασία της Ελλάδας για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πρώτο εξάμηνο του 2014. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης πρέπει να διώξει 4.000 δημοσίους υπαλλήλους αυτό το χρόνο και άλλους 11.000 το 2014. Οι πρώτοι που θα φύγουν θα είναι οι 2.000 υπάλληλοι της ΕΡΤ και θα τους ακολουθήσουν οι δημοτικοί αστυνομικοί, οι νοσηλευτές και οι εκπαιδευτικοί. Η παλιά ζωή στο Δημόσιο με μεγάλους μισθούς και λίγες ώρες δουλειάς σε σύγκριση με τον ιδιωτικό τομέα τελείωσαν», τονίζει το δημοσίευμα.

Το άρθρο παρουσιάζει μια παρόμοια, αλλά ελαφρώς καλύτερη κατάσταση για την Πορτογαλία και καταλήγει: «Ο βασικός ένοχος για την καθυστέρηση της ανάπτυξης είναι οι μεγαλύτερες από το αναμενόμενο περικοπές στις δημόσιες δαπάνες που ήταν απαραίτητες για να κρατήσουν το πρόγραμμα διάσωσης on track. Αυτές οι προβλέψεις δύσκολα θα ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των Πορτογάλων και των Ελλήνων στην ορθότητα του προγράμματος ή θα πείσουν την υπόλοιπη Ευρωζώνη πως η λιτότητα αποδίδει. Σε καμία περίπτωση, επίσης, δεν πρόκειται να δικαιώσει τις ελπίδες των Βρυξελλών ότι η Πορτογαλία θα απομακρυνθεί από την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Ελλάδα και θα ακολουθήσει το δρόμο της Ιρλανδίας που βγήκε από το πρόγραμμα διάσωσης. Καμία από τις δύο χώρες δεν είναι καν κοντά σε μια τέτοια προοπτική».

Read more: http://www.newsbomb.gr/media-agb/story/327707/i-ellada-den-prokeitai-na-piasei-toys-stohoys#ixzz2ZTdwCOcE

ΠΗΓΗ: NEWSBOMB

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:Τι σας λεω τοσο καιρο; Oτι οι στόχοι του εξωφρενικού προγράμματος αποκλείεται, να επιτευχθούν, ότι το χρεος χρειαζεται κουρεμα, γιατι δεν ειναι βιωσιμο και η συνταγη ειναι παταγωδως αποτυχημενη. Αυτα γραφω εδω και τρια χρονια

  ΕΛΕΓΑ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ <<ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΆΔΑ;>> :<< Η συνταγή, η οποία εφαρμόζεται, αν δεν αλλάξει το ταχύτερο θα οδηγήσει σε νέα δραματικά αδιέξοδα τόσο την χώρα όσο και τους ίδιους τους δανειστές. Σε όλες τις προηγούμενες παρεμβάσεις μου με συνεντεύξεις και άρθρα τόνιζα, ότι όσοι προέβλεπαν ύφεση 2,8 με 3% του ΑΕΠ για το τέλος του 2012 και πρωτογενές πλεόνασμα τον Απρίλιο του 2012, είναι εκτός τόπου και χρόνου. Μίλησα για ύφεση κοντά στο 6,5% το 2012 και επιβεβαιώθηκα από την εξέλιξη της οικονομίας και τώρα πάλι θεωρώ, ότι οι προβλέψεις των δανειστών για ύφεση 4,5% το 2013 είναι για τον κάλαθο των αχρήστων, αν δεν είναι επικοινωνιακού τύπου και μόνο, διότι η ύφεση κατά την εκτίμηση μου στην καλύτερη περίπτωση για την χώρα θα μείνει γύρω στο 6,5% για το τέλος του 2013 και αν υπάρξουν και νέα μέτρα για να κλείσει η τρύπα, που θα δημιουργηθεί στο τέλος στην εκτέλεση του προϋπολογισμού του 2013 και η οποία θα αγγίξει τα 3 δις ευρώ περίπου, όσο και αν το αρνείται αυτό τεχνητά η κυβέρνηση, τότε σε συνδυασμό με τις δυσμενείς επιπτώσεις και από την κυπριακή κρίση, αυτή θα ξεπεράσει πιθανόν και το ποσοστό αυτό, κινούμενη ακόμη υψηλότερα και βυθίζοντας την κοινωνία και την πραγματική οικονομία στο χάος. >>

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011:
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ:<<Έτσι τώρα οδηγηθήκαμε στην συμφωνία στα πλαίσια της ΕΕ μετά την σύνοδο κορυφής της 11 Μαρτίου για επιμήκυνση της αποπληρωμής στα 7,5  χρόνια των 80 δις ευρω από την χώρα μας προς τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης χωρίς ακόμη, να έχει επιτευχθεί συμφωνία και με το ΔΝΤ για τα υπόλοιπα 30 δις, και την μείωση του επιτοκίου δανεισμού μας κατά μία μονάδα. Αυτή βεβαίως είναι μία θετική εξέλιξη, που δίνει μία ανάσα στην Ελλάδα, αλλά αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στο δυσθεώρητο χρέος, που πρέπει να εξυπηρετήσουμε τα επόμενα χρόνια. Βεβαίως θα χρειαστεί και το ΔΝΤ, να ακολουθήσει την ίδια συμφωνία άμεσα. Η  επιμήκυνση μεταφέρει περί τα 50 δισ. ευρώ από δύο δύσκολες χρονιές (το 2014 και το 2015) στα μελλοντικά χρόνια, ενώ η μείωση του επιτοκίου μειώνει κατά περίπου 6 δισ. ευρώ τους τόκους, που θα απαιτούνταν, να πληρώσει η χώρα, αν η επιμήκυνση συμφωνούνταν χωρίς την μείωση του επιτοκίου δανεισμού και επιτρέπει, να μειώσουμε κατά 2% το ποσοστό του δημοσίου χρέους επι του ΑΕΠ. Όμως δεν επετεύχθη η συμφωνία για επαναφορά ομολόγων από την δευτερογενή αγορά, έτσι ώστε πρακτικά, να μειώσουμε περαιτέρω το χρέος, επειδή η επαναγορά θα γινόταν άμεσα με τις  τρέχουσες τιμές, που είναι κατ 30% περίπου χαμηλότερες αν και συμφωνήθηκε η δυνατότητα αγοράς ομόλογων από τον μηχανισμό στήριξης από την πρωτογενή αγορά, εφόσον αυτό χρειαστεί. Ακόμη όμως και να πετύχαινε η κυβέρνηση το σύνολο των στόχων, που είχε θέσει σχετικά με την σύνοδο κορυφής της ευρωζώνης και τις αποφάσεις της δεν θα κατόρθωνε, να μειώσει με αυτές το δημόσιο χρέος πάνω από 10% του ΑΕΠ και αυτό είναι ενδεικτικό του μεγέθους του προβλήματος.
  Αναλήφθηκαν μάλιστα έναντι της συμφωνίας αυτής υποχρεώσεις για νέα μέτρα και ας το διαψεύδει μετ` επιτάσεως η κυβέρνηση όπως  και η δέσμευση, ότι θα προέλθουν τα επόμενα 5 χρόνια 50 δις ευρώ από αποκρατικοποιήσεις και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Βεβαίως κανείς δεν μπορεί, να διαφωνήσει με την αναγκαιότητα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας ίσα ίσα το αντίθετο, αλλά  δεν υπάρχει κανείς λογικός άνθρωπος, που να πιστεύει, ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα θα συγκεντρωθεί αυτό το ποσόν. Αντιθέτως μάλιστα κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση επιδεικνύουν μια άνευ προηγουμένου επιπολαιότητα και αντιφάσκουν, αφού, ενώ υποστηρίζουν την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας ταυτοχρόνως, συναγωνίζονται σε λαϊκίστικες κορώνες περι μη  ξεπουλήματος και μη πώλησης δημόσιας γης. Έφτασε μάλιστα η κυβέρνηση, να προαναγγέλλει τη ψήφιση νόμου για την απαγόρευση πώλησης γης λες και υπάρχει δυνατότητα σοβαρά, να συγκεντρωθεί ένα τέτοιο ποσό μόνο με μακροχρόνιες μισθώσεις ακινήτων αποδεικνύοντας, ότι είναι παράλυτη από χρόνιες ιδεολογικές αγκυλώσεις. Οι πανηγυρισμοί λοιπόν του ΠΑΣΟΚ είναι πρέπον, να σταματήσουν άμεσα λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος, ότι με την προηγηθείσα συμφωνία αναλήφθηκε η υποχρέωση, να δημιουργηθούν πλεονάσματα ύψους 11 δις ευρώ τον χρόνο επι 20 χρόνια, για να μειωθεί το δημόσιο χρέος στο 60% του ΑΕΠ στόχος  εξωπραγματικός, που δεν θα επιτευχθεί. Ακόμη θα πρέπει, να ληφθεί υπόψη, ότι για να είχαμε ουσιαστική αντιμετώπιση της κρίσης χρέους στην ευρωζώνη, θα χρειαζόταν ο μηχανισμός στήριξης, να ενισχυθεί με κεφάλαια ύψους τουλάχιστον 2.5 τρις ευρώ ούτως ώστε, να μιλούμε σοβαρά για δυνατότητα αγοράς ομολόγων για λογαριασμό της Ελλάδας και σοβαρής εξυπηρέτησης του χρέους, πράγμα που δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα και τα 500 δις, που συμφωνήθηκαν για τον μόνιμο μηχανισμό  αδυνατούν, να πείσουν τις αγορές, ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος στο τέλος δεν θα αναδιαρθρωθεί.
  Δεδομένου λοιπόν οτι η αντίληψη των σημερινών ηγετών της Ευρώπης είναι λογιστική και δεν βάζει ως στόχο την ριζική επίλυση του προβλήματος και με σίγουρη πλέον την είσοδο στον μηχανισμό και της Πορτογαλίας, μπορεί, να διαπιστώσει κανείς, γιατί τα κεφάλαια ενίσχυσης του μηχανισμού, που συμφωνήθηκαν, δεν επαρκούν καθόλου για την αντιμετώπιση του προβλήματος και γιατί οι οίκοι πιστοληπτικής αξιολόγησης όπως η Μoody`s υποβάθμισαν εκ νέου στις αρχές Μαρτίου την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας μας. Δεν είναι μάλιστα τυχαίο, ότι ο ίδιος οίκος προχώρησε στις 16 Μαρτίου σε υποβάθμιση κατά δύο μονάδες του κρατικού χρέος της Πορτογαλίας , από Α1 σε Α3, μετά την παραπάνω συμφωνία, διότι δεν πείθεται, ότι τα ποσά, που συμφωνήθηκαν μπορούν, να αντιμετωπίσουν την κρίση χρέους στην ευρωζώνη. Ούτως η άλλως χρειαζόταν μια πιο ριζική απόφαση αντιμετώπισης της κρίσης χρέους απο τους ηγέτες της Ευρώπης, που επιδεικνύουν ένα πρωτοφανές έλλειμμα ηγεσίας. Πιθανότατα μάλιστα κατά την εκτίμηση μου κερδίζουν απλά χρόνο, για τις εκτεθειμένες στο χρέος τράπεζες τους μέχρις ότου αυτές προετοιμαστούν, να αφομοιώσουν τις ζημίες από μια νεα ρύθμιση του χρέους των περιφερειακών χωρών, για αυτό επιλέγουν άτολμες λύσεις, ενώ κατά την γνώμη μου θα έπρεπε τώρα, να δοθεί μια ριζική απάντηση στο πρόβλημα του χρέους και όχι μετά από δύο χρόνια υπο χειρότερες συνθήκες.>>

OΛΟΚΛΗΡΗ Η ΤΟΤΕ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011 ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΟΗΤΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΜΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΕΣ


εισηγηση στο προσυνεδριο της δημοκρατικης συμμαχιας του ...

 ΤΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΤΗΣ  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ :


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΙΣ 20/11/2012 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΟΦΙΑ ΖΟΥΖΕΛΗ

ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2011

ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ

 
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ

 

ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2013 ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;   

ΑΡΘΡΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ:ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;


ΤΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

 ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ!  ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΠΑΡ'ΕΦΕΤΑΙΣ ΔΥΤΙ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"