ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΡΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ



Συμφωνώ με την καθιέρωση Γερουσίας διαφωνώ όμως καθέτως με την λαϊκίστικη μείωση του αριθμού των βουλευτών. Το σύστημα θέλει μικρότερη και λιγότερο αντιπροσωπευτική βουλή για να ελέγχει ευκολότερα τις αποφάσεις ενώ η αντιπροσωπευτικότητα θα δεχθεί καίριο πλήγμα αφού ολόκληρες μικρές  περιφέρειες θα μείνουν χωρίς βουλευτή με αποτέλεσμα την υποτίμηση τους απο το κέντρο. Τα έχουν σκεφτεί αυτά όλα όσοι ελαφρά τη καρδία προτείνουν τέτοια απλοϊκά μέτρα για εντυπωσιασμό;

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Κωδικός: «Γκάφα»!

Κωδικός: «Γκάφα»!


Κωδικός: «Γκάφα»!
Κωδικός: «Γκάφα»!
Οι συνεχείς και επαναλαμβανόμενες αστοχίες του υπουργείου Οικονομικών κατά το τελευταίο εξάμηνο σε ό,τι αφορά φορολογικές αποφάσεις και ρυθμίσεις δεν έχουν ιστορικό προηγούμενο. Δεν θυμάμαι ποτέ στα τριάντα χρόνια της δημοσιογραφικής μου διαδρομής τόσες πολλές γκάφες σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα! Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το Μέγαρο Μαξίμου αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει αρκετές δημόσιες παρεμβάσεις για τη διόρθωση των αδικιών, με κορυφαία βέβαια την επικείμενη κατάθεση νομοσχεδίου-«σκούπας», τις επόμενες ημέρες, προκειμένου να αρθούν οι καταστροφικές συνέπειες των ολέθριων λαθών του οικονομικού επιτελείου. Το πολυαναμενόμενο αυτό νομοσχέδιο συντάχθηκε κατόπιν εντολής του πρωθυπουργού, μετά το «αλαλούμ» που προκάλεσαν σε φορολογουμένους και φοροτεχνικούς οι ρυθμίσεις για τα πρόστιμα της εφορίας, τον φόρο υπεραξίας ακινήτων και -εσχάτως- τη φορολόγηση των αγροτών.
ΚΑΙ για να μην νομίζετε ότι πρόκειται για τις συνήθεις δημοσιογραφικές υπερβολές, ας επιχειρήσουμε μια σύντομη ανασκόπηση, ξεκινώντας από τα τσουχτερά πρόστιμα που αποφάσισε να επιβάλλει το υπουργείο Οικονομικών σε περιπτώσεις μη έγκαιρης υποβολής φορολογικών δηλώσεων, καθώς και μη έκδοσης αποδείξεων. Στις ρυθμίσεις που ανακοινώθηκαν προβλέπονταν εξοντωτικές ποινές και παράλογα πρόστιμα ακόμη και για μικρά λάθη ή καθυστερήσεις των φορολογουμένων. Για παράδειγμα, σε έναν επιτηδευματία που θα καθυστερούσε για μόλις μια εβδομάδα την υποβολή δήλωσης 4 ευρώ θα μπορούσε να επιβληθεί πρόστιμο έως και 2.500 ευρώ! Το ποινολόγιο της εφορίας προκάλεσε θύελλα στην αγορά. Οι φορείς που την εκπροσωπούν έσπευσαν να υπογραμμίσουν ότι η αλόγιστη αύξηση των προστίμων το μόνο που επιτυγχάνει είναι να φουσκώνει τα ληξιπρόθεσμα χρέη, να επιβαρύνει σε εξοντωτικό βαθμό τους επιτηδευματίες, να οδηγεί στο λουκέτο χιλιάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Και βέβαια με τον τρόπο αυτό δεν περιορίζεται η φοροδιαφυγή, ούτε γεμίζουν τα δημόσια ταμεία. Τώρα οι τρομεροί «εγκέφαλοι» του υπουργείου Οικονομικών μειώνουν τα πρόστιμα έως και κατά 80%...
ΑΝΑΛΟΓΗ... επιτυχία, όμως, είχε και ο φόρος υπεραξίας που επέβαλε το οικονομικό επιτελείο σε όλες ανεξαιρέτως τις μεταβιβάσεις ακινήτων. Το νέο αυτό «χαράτσι» έδωσε τη χαριστική βολή στην ήδη ημιθανή, ύστερα από έξι χρόνια ύφεσης, αγορά του real estate. Η «γκάφα» του υπουργείου στην περίπτωση αυτή ήταν τριπλή. Πρώτον, επέβαλε εξωπραγματικά υψηλούς συντελεστές, με αποτέλεσμα να προκύπτουν υπέρογκοι φόροι ακόμη και για παλαιά ή για χαμηλής αξίας ακίνητα. Δεύτερον, καθυστέρησε να εκδώσει τις απαιτούμενες ερμηνευτικές εγκυκλίους για τον τρόπο υπολογισμού του νέου φόρου, με αποτέλεσμα να παγώσουν τους τελευταίους δύο μήνες ακόμη και οι ελάχιστες αγοραπωλησίες ακινήτων που είχαν ήδη δρομολογηθεί. Και τρίτον, μέσα στη σπουδή του να βρει νέες πηγές εσόδων, έφθασε να επιβάλει φόρο υπεραξίας ακόμη και στα δάνεια που έλαβαν χιλιάδες επιχειρήσεις με τη μέθοδο του sale & lease back, όπως αποκάλυψε πρόσφατα η Realnews.
ΚΑΙ να ήταν μόνον αυτά... Τι να πρωτοθυμηθεί και τι να ξεχάσει κανείς... Τον φόρο υπεραξίας στις χρηματιστηριακές συναλλαγές, για τον οποίο όλα είναι ακόμη στον αέρα, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν οι επενδυτές τι πρέπει να πληρώσουν; Τη φορολόγηση του επιδόματος υψηλής επικινδυνότητας για τους ενστόλους, που ανακλήθηκε με πρωθυπουργική παρέμβαση; Τη... μυθική διάταξη για τις γονικές παροχές, που μπλόκαρε ακόμη και τις μεταβιβάσεις ακινήτων φορολογουμένων που είχαν προηγουμένως ρυθμίσει τα χρέη τους ή είχαν πολύ χαμηλές οφειλές και που αποσύρθηκε επίσης έπειτα από εντολή του Μεγάρου Μαξίμου; Την εντολή του υπουργείου Οικονομικών για σαρωτικούς ελέγχους σε μπαρ και κέντρα διασκέδασης, που διενεργούνται μόνο μέχρι τις... 10 το βράδυ, δηλαδή... καθόλου, διότι αμέλησαν να προβλέψουν κονδύλι για τις υπερωρίες των ελεγκτών; Ή το γεγονός ότι σε λίγες εβδομάδες ξεκινά η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων για το 2013 και ακόμη δεν έχει αποφασιστεί ποιες αποδείξεις πρέπει να συλλέγουν οι πολίτες, προκειμένου να έχουν έκπτωση φόρου; Μάλιστα, μια πρόσφατη ημιεπίσημη διαρροή από στέλεχος του οικονομικού επιτελείου ότι η έκπτωση φόρου θα ισχύει μόνο για το 50% της αξίας των αποδείξεων από σούπερ μάρκετ, πολυκαταστήματα και πρατήρια καυσίμων προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και για πολλοστή φορά πυροσβεστική παρέμβαση του πρωθυπουργού...
ΤΕΛΟΣ, δεν θα αναφερθούμε αναλυτικά στα τεράστια προβλήματα που προκάλεσε το σύστημα Taxis σε χιλιάδες φορολογουμένους, που -ενώ είχαν πληρώσει τις υποχρεώσεις τους- εμφανίζονταν να έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, με αποτέλεσμα και με πρόστιμα να επιβαρύνονται και να μην μπορούν να εκδώσουν φορολογική ενημερότητα... Θα χρειαζόταν άλλο ένα άρθρο... Η ουσία, άλλωστε, του προβλήματος είναι άλλη. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών επαναλαμβάνει μονότονα ότι μεριμνά και εργάζεται για την απλοποίηση του φορολογικού συστήματος της χώρας. Ομως κατά τη διάρκεια του 2013 εξέδωσε περίπου 1.100 ερμηνευτικές εγκυκλίους για την εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας, συνεχίζοντας την αρνητική εθνική μας παράδοση των τελευταίων δεκαετιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 1994 μέχρι σήμερα ο Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος έχει τροποποιηθεί στη χώρα μας 250 φορές με 81 διαφορετικούς νόμους! Αντίστοιχα, στις ΗΠΑ το φορολογικό πλαίσιο βρίσκεται σε ισχύ από το 1913 και έχει αλλάξει μόλις τέσσερις φορές, τα έτη 1935, 1944, 1954 και 1986! Είναι, λοιπόν, προφανές ότι η πρωθυπουργική παρέμβαση που απαιτείται είναι μόνο μία. Πρέπει, επιτέλους, η χώρα να αποκτήσει μόνιμο, απλό και δίκαιο φορολογικό σύστημα. Διαφορετικά, ούτε ανάπτυξη, ούτε επενδύσεις θα δούμε... Ο πρωθυπουργός δεν πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί σαν απλός πυροσβέστης...

ΠΗΓΗ: ΕΝΙΚΟΣ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΣΩΣΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ. ΜΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΚΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΔΡΟΜΕΣ ΣΤΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ;; ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΝΙΖΩ ΟΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΠΛΟ ΣΤΑΘΕΡΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΩΝ. 

ΝΤΟΡΑ:«Να σοβαρευτεί ο κρατικός μηχανισμός»

«Να σοβαρευτεί ο κρατικός μηχανισμός»


«Το θέμα της φορολογίας να αλλάξει και από εργαλείο ταλαιπωρίας Ελλήνων να αποκτήσει αναπτυξιακή διάσταση», ανέφερε, μεταξύ άλλων, η βουλευτής της Ν.Δ Ντόρα Μπακογιάννη μιλώντας στον realfm 97,8 και τον Νίκο Χατζηνικολάου.

«Η φοροδιαφυγή στο λαθρεμπόριο πετρελαίου και τσιγάρων είναι 1,7 δισεκατομμύρια, δηλαδή είναι ακριβώς όσο είναι το χαράτσι το οποίο εξόντωσε τους ανθρώπους. Δηλαδή φτάνουμε σε ένα σημείο πλέον που όλοι μας έχουμε συνείδηση του κόστους της φοροδιαφυγής από τη μία μεριά και από την άλλη της ανάγκης να σοβαρευτεί ο κρατικός μηχανισμός απέναντι στους πολίτες», είπε η κ. Μπακογιάννη.

Και πρόσθεσε: «Δεν γίνεται αυτό το πράγμα. Κοντεύει να μου γίνει έμμονη ιδέα το θέμα της φορολογίας και με χαρακτηρίζουν κιόλας ότι όπου πάω μιλάω για τη φορολογία. Για μένα είναι το βασικό πρόβλημα ανάπτυξης της χώρας».

«Απέναντι στον νόμο είμαστε απολύτως ίσοι»

Στο ερώτημα αν πρέπει να κληθεί να καταθέσει ως μάρτυρας ο πρώην πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου με αφορμή και το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της Realnews για τις ΜΚΟ, η κ. Μπακογιάννη απάντησε: «Θέλει μια προσοχή ο χειρισμός ενός πρώην πρωθυπουργού».

Και σημείωσε: «Οταν η δικαιοσύνη φτάνει να έχει ερωτήματα προς τον πρώην πρωθυπουργό έχει υποχρέωση να του τα θέσει. Γι’ αυτό και εγώ εδώ και πολλά χρόνια υποστηρίζω με πάθος την κατάργηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών. Απέναντι στον νόμο είμαστε απολύτως ίσοι. Αυτό πρέπει να ισχύει».

ΑΚΟΥΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ ΣΤΟΝ realfm 97,8 Η ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΗΣ Ν.Δ. κ. ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ

ΠΗΓΗ: REAL

Βενεζουέλα: Τουλάχιστον 10 νεκροί

Βενεζουέλα: Τουλάχιστον 10 νεκροί


  • (0)
Τουλάχιστον δέκα άνθρωποι έχουν σκοτωθεί στις διαδηλώσεις που γίνονται τον τελευταίο καιρό στη Βενεζουέλα. Εν μέσω αυτού του χάους, όμως, το πετρέλαιο αυτής της χώρας εξακολουθεί να ρέει. Τουλάχιστον μέχρι τώρα, όπως σημειώνεται σε δημοσίευμα των Financial Times.

Ενώ οι αντικυβερνητικοί διαδηλωτές ζητούν την παραίτησή του, ο πρόεδρος Νικολάς Μαδούρο φρόντισε την περασμένη εβδομάδα να κολακεύσει τους ψηφοφόρους του μετανομάζοντας τη μεγαλύτερη πετρελαιοφόρα περιοχή της χώρας. Από Ζώνη Ορινόκο, τη βάφτισε Ζώνη Ούγκο Τσάβες.

«Συμφωνείτε με αυτή την απόφασή μου;» ρώτησε τους εργαζόμενους που είχαν συγκεντρωθεί για να τον επευφημήσουν. «Ναι», απάντησε το πλήθος.

Οι φοιτητές πάλι, όπως και ο ηγέτης της αντιπολίτευσης Λεοπόλδο Λόπες, διαφωνούν. Γι'αυτούς, ο «τσαβίσμο» ταυτίζεται με την κακοδιαχείριση του πετρελαϊκού πλούτου, γεγονός που οδήγησε στα σημερινά προβλήματα.

«Το βασικό πρόβλημα της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας [PDVSA] είναι η κυβερνητική απληστία», λέει στους Φαϊνάνσιαλ Τάιμς ο Ντέιβιντ Βογκτ, διευθυντής του ιδρύματος IPD Latin America. «Η Βενεζουέλα έχει δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην πολιτική απ'ό,τι στην αποτελεσματικότητα του πετρελαϊκού τομέα».

Η χρηματοδότηση των κοινωνικών προγραμμάτων από τους πόρους της PDVSA έχει συμβάλει ως τώρα στη διατήρηση της κυβερνητικής στήριξης από μεγάλα στρώματα του πληθυσμού. Οι περισσότερες διαμαρτυρίες, αν και όχι όλες, σημειώνονται στις πιο εύπορες περιοχές της χώρας.

«Για να είναι αποτελεσματικές οι διαμαρτυρίες, πρέπει να λάβουν μέρος σ'αυτές και οι φτωχοί», λέει ο μετριοπαθής πρώην υποψήφιος για την προεδρία Ενρίκε Καπρίλες, για τον οποίο είναι λάθος να δημιουργούνται προσδοκίες ότι η κυβέρνηση βρίσκεται στα πρόθυρα της παραίτησης.

Ο περιορισμός των επενδύσεων, όμως, αυξάνει τις πιθανότητες μιας γενικευμένης αναταραχής. Μικρότερη παραγωγή πετρελαίου σημαίνει λιγότερα χρήματα για εισαγωγές και άρα περισσότερες ελλείψεις. Από την άλλη πλευρά, το τύπωμα χρήματος για τη χρηματοδότηση του δημοσιονομικού ελλείμματος έχει οδηγήσει σε έναν πληθωρισμό της τάξης του 56%.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η παραγωγή πετρελαίου έχει πέσει στα 3 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου, από 3,1 εκατομμύρια που ήταν πριν από δέκα χρόνια. Εάν χρησιμοποιηθούν άλλα κριτήρια, όμως, η μείωση είναι μεγαλύτερη. 

Τα έσοδα από 310.000 βαρέλια την ημέρα χρησιμοποιούνται για την αποπληρωμή δανείων προς την Κίνα. Αλλα 400.000 βαρέλια την ημέρα πωλούνται σε συμμάχους όπως η Κούβα σε τιμές χαμηλότερες της αγοράς. Και γύρω στα 600.000 βαρέλια την ημέρα χρησιμοποιούνται για την ικανοποίηση της επιδοτούμενης εγχώριας κατανάλωσης.

Η εκμετάλλευση των 1,7 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα που απομένουν αποφέρει γύρω στα 58 δισεκατομμύρια δολάρια τον χρόνο. Οι εισαγωγές, όμως, έφτασαν πέρυσι τα 77 δισεκατομμύρια δολάρια.

Σύμφωνα με τον Χένκελ Γκαρσία, διευθυντή ενός ιδρύματος που εδρεύει στο Καράκας και λέγεται Econometrica, οι εισαγωγές θα μειωθούν φέτος κατά 15%. «Η ευθύνη ανήκει στην κυβέρνηση και την PDVSA, που είναι ένα και το αυτό», τονίζει.

Αυτές οι ανησυχίες πάντως δεν ενδιαφέρουν τους διαδηλωτές, που καταγγέλλουν ότι αστυνομικοί με πολιτικά πυροβολούν το πλήθος με κανονικές σφαίρες. Ο Μαδούρο, πάλι, αρκείται να καταγγέλλει «φασιστικές συνωμοσίες», ζητώντας παράλληλα από τον στρατό να διαφυλάξει την ενότητά του.

Στο παρελθόν, η Βενεζουέλα έλυνε τα οικονομικά της προβλήματα εκδίδοντας ομόλογα. Το κόλπο αυτό είναι δύσκολο τώρα να χρησιμοποιηθεί, καθώς τα ομόλογα της χώρας έχουν σημειώσει μεγάλες απώλειες.

Ο υπουργός Ενέργειας και Οικονομίας Ραφαέλ Ραμίρες, που είναι και πρόεδρος της PDVSA, βεβαιώνει τους επενδυτές ότι η χώρα θα τηρήσει όλες τις δεσμεύσεις της στο θέμα του εξωτερικού της χρέους. 

Όμως η διαρροή πόρων για άλλους σκοπούς περιορίζει τις επενδύσεις της εταιρείας, γεγονός που οδηγεί σε λιγότερα εισοδήματα από το πετρέλαιο, λιγότερες εισαγωγές και περισσότερη αναταραχή. «Οι επενδυτές παρακολουθούν ανήσυχοι τον Μαδούρο να σκοτώνει τη χρυσή πάπια της Λατινικής Αμερικής», λέει ο Ρας Ντάλεν από την επενδυτική τράπεζα Caracas Capital Markets.

Οι διαφορές με το 2002, όταν έγιναν πάλι εκτεταμένες διαδηλώσεις και μια απόπειρα πραξικοπήματος, είναι μεγάλες. Τότε, η αντιπολίτευση ήλεγχε την PDVSA, αλλά ούτε αυτό δεν οδήγησε στην ανατροπή της κυβέρνησης. Σήμερα, η κυβέρνηση ελέγχει την PDVSA και παρ'όλα αυτά οδηγεί την οικονομία σε κατάρρευση.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
 
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΑΛΕΞΗ ΤΙ ΣΟΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΩΝ ΣΑΣ ΜΕ ΝΕΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΙΕΣΗ;

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΑ ΑΣΤΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΗΚΩΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΙ

ΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΓΕΛΟΣ ΦΕΥΓΕΙ ΜΕ ΒΟΛΕΣ ΚΑΤΑ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ

«Πελατειακές σχέσεις και ίντριγκες »

Παραιτήθηκε ο Νίκος Χρυσόγελος με βολές κατά των Οικολόγων

Παραιτήθηκε ο Νίκος Χρυσόγελος με βολές κατά των Οικολόγων
Την παραίτησή του από το κόμμα των Οικολόγων Πράσινων ανακοίνωσε ο ευρωβουλευτής Νίκος Χρυσόγελος. Τόνισε ότι το κόμμα «έχει παγιδευτεί σε έναν κύκλο εσωστρέφειας» και κατήγγειλε
ρουσφέτια, μικρο-μηχανισμούς, πελατειακές σχέσεις και ίντριγκες.

«Ως κόμμα οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουν παγιδευτεί σε ένα κύκλο εσωστρέφειας λόγω της κυριαρχίας μιας μειοψηφίας που με μικρομηχανισμούς, διαδικασίες πελατειακές σχέσεις και ίντριγκες καταφέρνει και ανατρέπει στην πράξη αποφάσεις της μεγάλης πλειοψηφίας των μελών για αλλαγές και στροφή προς την κοινωνία» αναφέρει στην ανακοίνωσή του.

Ο κ. Χρυσόγελος τονίζει ότι το πρόβλημα επιδεινώθηκε εν όψει των ευρωεκλογών, ενώ προαναγγέλοντας και άλλες αποχωρήσεις υποστηρίζει ότι η διαδικασία της εκλογής της ευρωλίστας ήταν από μόνη της ένα πρόβλημα.

«Η παραίτηση μου - όσο και άλλων μελών - από την λίστα των Οικολόγων Πράσινων μετά από αυτά ήταν πια μονόδρομος» υπογραμμίζει. «Ήταν απόφαση δύσκολη αλλά σαφώς πολιτική».

Newsroom ΔΟΛ

 

Πώς στήθηκε η απάτη με το λαθρεμπόριο καυσίμων

Πώς στήθηκε η απάτη με το λαθρεμπόριο καυσίμων




Icon/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Μέχρι στιγμής έχει προκύψει ότι η εγκληματική οργάνωση «συνεργαζόταν» με δώδεκα (12) πρατήρια υγρών καυσίμων στην Αττική.
Ξεπερνούν τα 3.500.000 ευρώ οι διαφυγόντες δασμοί και οι φόροι από τη δράση της εγκληματικής οργάνωσης που εξάρθρωσε η αστυνομία με τις συλλήψεις 15 μελών της τα οποία εδώ και δύο χρόνια είχαν ως μέθοδο να παρακρατούν ναυτιλιακό πετρέλαιο έπειτα από τον  ανεφοδιασμό πλοίων ναυτιλιακών εταιρειών και στη συνέχεια το διοχέτευαν σε πρατήρια υγρών καυσίμων, όπου, μετά από πρόσμιξη με πετρέλαιο κίνησης το διέθεταν και πάλι στην αγορά.
Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης
Ανάμεσα στους συλληφθέντες είναι ο πρόεδρος της ΕΤΕΚΑ και πρόεδρος της ΠΑΕ Ατρόμητος Γιώργος Σπανός, ένας ανώτερος υπάλληλος του ΥΠ.Ε.Κ.Α. , καθώς και ένας υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά.
Ειδικότερα συνελήφθησαν 15 άτομα ηλικίας από 36 έως 62 ετών και σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, λαθρεμπορία υγρών καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, απάτη κατ΄ επάγγελμα και κατ΄ εξακολούθηση σε βαθμό κακουργήματος, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες («ξέπλυμα βρώμικου χρήματος»), ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ΄ εξακολούθηση και κατάχρηση εξουσίας.
Στη δικογραφία περιλαμβάνονται ακόμη εννέα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης οι οποίοι αναζητούνται.
Οι συλληφθέντες με την  δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους θα οδηγηθούν το απόγευμα της Τετάρτης στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά.
Πως στήθηκε η απάτη
Σύμφωνα με την αστυνομία  η δράση της οργάνωσης ξεκινούσε από τη διαδικασία της μεταφοράς, και συμπεριλάμβανε όλα τα υπόλοιπα στάδια όπως αυτά τις διακίνησης, της παράδοσης, αλλά και της  παραλαβής του ναυτιλιακού καυσίμου.


REUTERS
Πιο αναλυτικά, όπως προέκυψε από την έρευνα, αρχικά οι οδηγοί βυτιοφόρων-υπάλληλοι της εταιρείας, κατά την μετάβασή τους στα σημεία ελλιμενισμού διαφόρων πλοίων, ανά την επικράτεια (πλοία ακτοπλοϊκών γραμμών, επαγγελματικά και ποντοπόρα) δεν παρέδιδαν ολόκληρη την ποσότητα του πετρελαίου, η οποία αναγράφονταν στα παραστατικά. Στη συνέχεια το υπόλοιπο του πετρελαίου το επέστρεφαν στην εταιρεία και στη συνέχεια οι αρχηγοί της εγκληματικής οργάνωσης το διέθεταν εκ νέου στο εμπόριο, μέσω «συνεργαζόμενων» πρατηρίων υγρών καυσίμων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις το επαναδιέθεταν αυτούσιο στους πλοιοκτήτες.
Μέχρι στιγμής έχει προκύψει ότι η εγκληματική οργάνωση «συνεργαζόταν» με δώδεκα (12) πρατήρια υγρών καυσίμων στην Αττική.
Επιπλέον προέκυψε ότι, σε πολλές περιπτώσεις, άτομα που εμπλέκονταν στη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής των καυσίμων, ενεργούσαν και για λογαριασμό τους.
Μπλεγμένοι οδηγοί βυτιοφόρων - μηχανικοί πλοίων
Ειδικότερα, υπάλληλοι-οδηγοί των βυτιοφόρων, κατά την επιστροφή του παράνομα παρακρατηθέντος ναυτιλιακού καυσίμου, δεν το επέστρεφαν στο σύνολό του, αλλά παρακρατούσαν και για ίδιο όφελος μεγάλες ποσότητες, τις οποίες διέθεταν με χαμηλότερη τιμή σε συγκεκριμένους πρατηριούχους, αποκομίζοντας έτσι μεγάλα χρηματικά ποσά.


ΑΠΕ-ΜΠΕ/NΊΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΊΔΗΣ
Σε άλλη περίπτωση μηχανικός πλοίου, ο οποίος συνελήφθη, είχε παρακρατήσει για ίδιο όφελος έντεκα (11) τόνους ναυτιλιακό καύσιμο και προσπαθούσε να βρει τρόπο να το διαθέσει στους οδηγούς των βυτιοφόρων, με διαγραφόμενη την  προοπτική για συνεχή ανεφοδιασμό του συγκεκριμένου πλοίου και παράνομη παρακράτηση 3 έως 4 τόνων καυσίμων εβδομαδιαίως. Μέθοδοι εξαπάτησης
Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης για να ξεπερνούν τις διαδικασίες ελέγχου κατά την παράδοση στα ελλιμενισμένα πλοία των ποσοτήτων που είχαν παραγγελθεί και να παραπλανούν τους αρμόδιους τελωνειακούς υπαλλήλους ελεγκτές ή τους υπεύθυνους των πληρωμάτων για την παραλαβή του καυσίμου, χρησιμοποιούσαν ιδιαίτερα τεχνάσματα.
Ενδεικτικά, σε προσυνεννόηση με συγκεκριμένο χειριστή γεφυροπλάστιγγας για βαριά οχήματα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, εμφάνιζαν πλασματικές μετρήσεις κατά την ζύγιση του βυτιοφόρου.

Οι πλασματικές μετρήσεις πραγματοποιούνταν με παρέμβαση από πριν στο λογισμικό των ηλεκτρονικών συστημάτων της γεφυροπλάστιγγας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται το «κατά παραγγελία» επιδιωκόμενο κάθε φορά αποτέλεσμα

Οι πλασματικές μετρήσεις πραγματοποιούνταν με παρέμβαση από πριν στο λογισμικό των ηλεκτρονικών συστημάτων της γεφυροπλάστιγγας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται το «κατά παραγγελία» επιδιωκόμενο κάθε φορά αποτέλεσμα. Για την άμεση συνέργεια στη διαδικασία αυτή ο χειριστής γεφυροπλάστιγγας, ελάμβανε ως αμοιβή για κάθε μετρικό τόνο 150€, (ένας μετρικός τόνος πετρελαίου ισούται με 1.200 λίτρα). Στη περίπτωση όμως που ο αρμόδιος για την παραλαβή του καυσίμου συνεργούσε στην απάτη, στο να παραλάβει δηλαδή λιγότερη από την ποσότητα που αναγράφονταν στα παραστατικά, δεν πραγματοποιούσαν ζύγιση ή κατέστρεφαν τα ζυγολόγια.
Σε άλλες περιπτώσεις γέμιζαν με νερό κάποιο από τα διαμερίσματα της δεξαμενής του βυτιοφόρου, αυξάνοντας έτσι τεχνηέντως το μικτό βάρος του οχήματος, το οποίο μετά την αφαίρεση του απόβαρου, προσμετρούνταν ως μεταφερόμενο καύσιμο.
Στο κόλπο και κρατικοί υπάλληλοι
Στην εγκληματική οργάνωση είχε ενταχθεί υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά, ο οποίος έναντι οικονομικών ανταλλαγμάτων, ενημέρωνε για επικείμενους ελέγχους στα πλωτά μέσα που διέθετε η εταιρεία για την διακίνηση του ναυτιλιακού καυσίμου, αποφεύγοντας έτσι ενδεχόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Οι αναλογούντες διαφυγόντες δασμοί και φόροι υπερβαίνουν το ποσό των 3.500.000€

Για τον ίδιο λόγο, η εγκληματική οργάνωση ενημερωνόταν για επικείμενους ελέγχους από ανώτερο υπάλληλο του ΥΠ.Ε.Κ.Α., ο οποίος, λόγω της ιδιότητάς του, είχε πρόσβαση σε στοιχεία για προγραμματισμένους ελέγχους της Υπηρεσίας του ή άλλων συναρμόδιων Υπηρεσιών (εντολές ελέγχου) και γνώριζε εκ των προτέρων λεπτομέρειες για τον χρόνο και τις περιοχές όπου επρόκειτο να κινηθούν τα αρμόδια συνεργεία ελέγχου. Σε εκατομμύρια ευρώ ανέρχονται οι διαφυγόντες φόροι
Σε έρευνες που ενεργήθηκαν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και σε «συνεργαζόμενο» πρατήριο  βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
  • 8.000 λίτρα παρανόμως παρακρατηθέντος diesel κίνησης ναυτιλίας (marine diesel),
  • 5 βυτιοφόρα μεταφοράς καυσίμων.
  • 18.400 Ευρώ σε μετρητά.
Από τα στοιχεία της έρευνας διαφαίνεται ότι η εγκληματική οργάνωση λειτουργούσε τουλάχιστον την τελευταία διετία, έχοντας διαθέσει σε πρατήρια υγρών καυσίμων περίπου 4.500.000 λίτρα ναυτιλιακού πετρελαίου.
Οι αναλογούντες διαφυγόντες δασμοί και φόροι υπερβαίνουν το ποσό των 3.500.000€.
Εκτιμάται ότι το μέγεθος της εγκληματικής δραστηριότητας της οργάνωσης είναι πολύ μεγαλύτερο και στο πλαίσιο αυτό συνεχίζονται οι έρευνες προκειμένου να διερευνηθεί όλο το εύρος της λαθρεμπορίας καυσίμων και απάτης σε βάρος ναυτιλιακών εταιρειών.

ΠΗΓΗ: http://www.naftemporiki.gr

 

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΟΥΝ ΤΟ ΑΓΟΣ ΤΩΝ ΜΚΟ

Οι εισαγγελεις πρεπει να εκκαθαρισουν το αγος των ΜΚΟ των διαφορων επιτηδειων. Αρκετη διασπαθιση χρηματος ειχαμε. Φτανει πια.

Εισήγηση για αποχώρηση του ΔΗΚΟ από την κυβέρνηση Αναστασιάδη

Για το κοινό ανακοινωθέν με τον Έρογλου

Εισήγηση για αποχώρηση του ΔΗΚΟ από την κυβέρνηση Αναστασιάδη

Εισήγηση για αποχώρηση του ΔΗΚΟ από την κυβέρνηση Αναστασιάδη
 
Με ψήφους 22 υπέρ, 15 κατά και δύο αποχές το Εκτελεστικό Γραφείο του ΔΗΚΟ αποφάσισε να εισηγηθεί στην Κεντρική Επιτροπή την αποχώρηση του κόμματος από την κυβέρνηση του προέδρου Αναστασιάδη.

Η απόφαση ελήφθη έπειτα από μαραθώνια συνεδρίαση του Εκτελεστικού Γραφείου. Στην απόφαση εκφράζεται διαφωνία για το κοινό ανακοινωθέν Αναστασιάδη - Έρογλου για έναρξη των συνομιλιών, με το οποίο, όπως αναφέρεται, παραβιάζεται η συμφωνία του Κυπρίου προέδρου Αναστασιάδης με το ΔΗΚΟ.

Δυστυχώς, προστίθεται, «οι διαπραγματεύσεις αρχίζουν από λανθασμένη βάση, η οποία θα οδηγήσει, με μαθηματική ακρίβεια, σε μια πολύ κακή λύση του κυπριακού». Με την απόφαση του το Εκτελεστικό Γραφείο υιοθέτησε την θέση του προέδρου του κόμματος, Νικόλα Παπαδόπουλου.

Το Εκτελεστικό Γραφείο καλεί τους τέσσερις υπουργούς ΔΗΚΟ και τους προέδρους των Ημικρατικών Οργανισμών, Αρχή Ηλεκτρισμού, Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού και Οργανισμού Χρηματοδοτήσεων Στέγης, να υποβάλουν τις παραιτήσεις τους. Είναι ώρα, υπογραμμίζεται στην απόφαση, το ΔΗΚΟ να υπερασπισθεί το δίκαιο, την αξιοπρέπεια και την ιστορία του.

Η Κεντρική Επιτροπή του ΔΗΚΟ θα συνέλθει την ερχόμενη Τετάρτη να τοποθετηθεί επί της απόφασης του Εκτελεστικού Γραφείου.

Ο αναπληρωτής πρόεδρος του κόμματος, Μάρκος Κυπριανού, είχε αντίθετη άποψη και εισηγήθηκε, το ΔΗΚΟ να καλέσει τον πρόεδρο Αναστασιάδη σε διάλογο σε μια προσπάθεια να περάσει και δικές του θέσεις στους χειρισμούς του κυπριακού.

Στο ίδιο μήκος κύματος τάχθηκε και ο αντιπρόεδρος, Χρίστος Πατσαλίδης, ο οποίος ζήτησε να δοθεί χρόνος στον κ. Αναστασιάδη να προχωρήσει σε διορθώσεις.

Υπέρ της παραμονής στην κυβέρνηση τάχθηκε ο τέως πρόεδρος του κόμματος, Μάριος Καρογιάν.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΣΩΣΤΑ!

Ένταλμα σύλληψης του Γιανουκόβιτς

Από πρόεδρος, καταζητούμενος

Ένταλμα σύλληψης του Γιανουκόβιτς για «μαζική δολοφονία», εθέαθη στην Κριμαία

Ένταλμα σύλληψης του Γιανουκόβιτς για «μαζική δολοφονία», εθέαθη στην Κριμαία
Μέσα σε ελάχιστα 24ωρα, ο Βίκτορ Γιανουκόβιτς έχει γίνει από πρόεδρος της Ουκρανίας καταζητούμενος: Το υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε ότι έχει εκδοθεί ένταλμα για την σύλληψή του, ενώ θεωρείται ότι βρισκόταν, επιβεβαιωμένα, στην Κριμαία τις τελευταίες ώρες. Ο τέως πρόεδρος είναι άφαντος από το Σάββατο, οπότε και το Κοινοβούλιο τον καθαίρεσε, ενώ το Κίεβο καλείται να καταλήξει σε μεταβατική κυβέρνηση μέχρι την Τρίτη.

Η κατηγορία για μαζικές δολοφονίες φαίνεται ότι αφορά τους θανάτους στους δρόμους του Κίεβου από τη νύχτα της Τρίτης, που είχαν βυθίσει στο χάος τη χώρα και οδήγησαν, τελικά, στην πτώση του.

Ο εκτελών χρέη υπουργού Εσωτερικών Αρσέν Αβάχοφ ανέφερε, ανακοινώνοντας το ένταλμα, ότι ο Γιανουκόβιτς έφυγε το βράδυ της Κυριακής από ιδιωτική κατοικία στο Μπαλακλάβα της Κριμαίας προς άγνωστη κατεύθυνση με αυτοκίνητο και τη συνοδεία ενός βοηθού του.  

Νωρίτερα τη Δευτέρα είχαν κυκλοφορήσει φήμες ότι ο Γιανουκόβιτς είχε τεθεί «υπό κράτηση» στην Κριμαία, τις οποίες το υπουργείο Εσωτερικών δεν επιβεβαίωσε.

Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, υπήρχαν -επίσης ανεπιβεβαίωτες- αναφορές πως ο τέως πρόεδρος είχε προσπαθήσει να διαφύγει στη Ρωσία. Η φυγή του στο ανατολικό τμήμα της χώρας θεωρείτο εξαρχής σχεδόν σίγουρη.
Newsroom ΔΟΛ

ΤΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

 ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ!  ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΠΑΡ'ΕΦΕΤΑΙΣ ΔΥΤΙ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"