ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

Χωρίς αναδιάρθρωση το χρέος δεν γίνεται βιώσιμο

Παρουσίαση έκθεσης στη Βουλή

«Χωρίς αναδιάρθρωση το χρέος δεν γίνεται βιώσιμο έως το 2022»

«Χωρίς αναδιάρθρωση το χρέος δεν γίνεται βιώσιμο έως το 2022»
Το χρέος «δεν πρόκειται να τεθεί σε τροχιά μείωσης και να γίνει βιώσιμο έως το 2020 ή το 2022 αποκλειστικά με εθνικές προσπάθειες αποταμίευσης, χωρίς οποιαδήποτε αναδιάρθρωση ή αναδιάταξή του» τόνισε ο συντονιστής του Γραφείου Προϋπολογισμού Π.Λιαργκόβας παρουσιάζοντας την έκθεση του Γραφείου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Σε ότι αφορά την επιστροφή στις αγορές το 2014 οι συντάκτες της έκθεσης υποστηρίζουν ότι «αποτελεί ψευδαίσθηση».

Η βιωσιμότητα του χρέους δεν έχει διευθετηθεί οριστικά, παραδέχθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρ.Σταϊκούρας, δίνοντας ωστόσο στοιχεία για την αριθμητική και τη δυναμική του χρέους, για το οποίο «αρκετές φορές ακούγονται υπερβολές και υποστηρίζονται ανακρίβειες».

Η αυξητική δυναμική του χρέους φρέναρε και η σύνθεση και η δομή του βελτιώθηκαν, είπε ο κ. Σταϊκούρας, ενώ ανέλυσε τα σχέδια της κυβέρνησης για την ενίσχυση των ταμειακών διαθεσίμων του Δημοσίου.

«Σε αυτή την κατεύθυνση, εξουσιοδοτήσαμε τον ΟΔΔΗΧ, να έχει τη δυνατότητα σύναψης πράξεων πώλησης τίτλων διαχείρισης του Ελληνικού Δημοσίου με συμφωνία επαναγοράς (repos) με αντισυμβαλλόμενους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης» είπε.

Ο κ. Σταϊκούρας σχολιάζοντας την έκθεση του Γραφείου, η οποία αντιμετωπίζει θετικά το ενδεχόμενο «αμοιβαιοποίησης» του δημοσίου χρέους ή της ανάληψης του κόστους ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM), σημείωσε ότι:

«Ο στόχος της αμοιβαιοποίησης του δημοσίου χρέους, πράγματι, συζητείται εκτεταμένα στα ευρωπαϊκά όργανα, αλλά η επίτευξή του παραμένει πολιτικά δύσκολη ελλείψει του απαραίτητου θεσμικού υποβάθρου».

«Το κούρεμα η μόνη αξιόπιστη λύση»

Σύμφωνα με την Έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους, όπως την παρουσίασε στην Επιτροπή της Βουλής ο συντονιστής του, καθηγητής Παναγιώτης Λιαργκόβας, «το χρέος και ο λόγος χρέους προς το ΑΕΠ, δεν πρόκειται να τεθεί σε τροχιά μείωσης και να γίνει βιώσιμο έως το 2020 ή το 2022 αποκλειστικά με εθνικές προσπάθειες αποταμίευσης (δημιουργία πρωτογενών πλεονασμάτων και ιδιωτικοποιήσεις), χωρίς οποιαδήποτε αναδιάρθρωση ή αναδιάταξή του».

«Πλεονάσματα διαρκείας επιπέδου 5%, η διεθνής εμπειρία έχει αποδείξει πως δεν είναι εφικτά» συμπλήρωσε και ο έτερος εκπρόσωπος του Γραφείου Προϋπολογισμού, Πάνος Καζάκος.

Εξάλλου, αντιμετωπίζοντας το ενδεχόμενο επιστροφής στις αγορές το 2014, οι συντάκτες της Έκθεσης επισημαίνουν πως «αποτελεί ψευδαίσθηση να αναμένουμε ότι η χώρα θα επιστρέψει στις αγορές μετά το 2014 για να καλύψει με λογικούς όρους τις ανάγκες αναχρηματοδότησης του χρέους, μαζί και με τυχόν έκτακτες ανάγκες [...] Το χρέος θα παραμείνει ως δαμόκλειος σπάθη πάνω από την ελληνική οικονομία και θα εμποδίζει την επιστροφή στις αγορές...».

Εκτιμώντας πως τα όποια μέτρα για τη διευκόλυνση εξυπηρέτησης του δημοσίου χρέους (μείωση επιτοκίων, επιμήκυνση ή μορατόριουμ αποπληρωμής κλπ) είναι αναγκαία, αλλά όχι και ικανά να ανακουφίσουν την ελληνική οικονομία από το βάρος του δημοσίου χρέους, το Γραφείο υποδεικνύει τη διέξοδο του «κουρέματος του χρέους εντός της Ευρωζώνης», κάτι που, ωστόσο, αποτελεί «πολιτικά ευαίσθητο ζήτημα» για τα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ.

«Ένα επιθετικά προβαλλόμενο αίτημα από την ελληνική πλευρά, που θα αγνοούσε τις ανησυχίες των εταίρων, θα επιβάρυνε τις διακρατικές μας σχέσεις, με ανυπολόγιστες οικονομικές συνέπειες» σημειώνεται στην Έκθεση.

«Η έκβαση μίας διαπραγμάτευσης για αναδιάρθρωση του χρέους εξαρτάται και από την αξιοπιστία της χώρας, η οποία με τη σειρά της μετράται με την εξέλιξη της δημοσιονομικής μας πολιτικής, των μεταρρυθμίσεων και της αξιοποίησης των φυσικών πόρων [...] Όσο καθυστερούν οι μεταρρυθμίσεις και οι άλλες αποφάσεις, η οικονομική κατάσταση θα επιβαρύνεται και οι διαπραγματευτικές δυνατότητες θα ελαχιστοποιούνται» προστίθεται.

Το «κούρεμα εντός της ΕΕ» είναι εφικτό να δρομολογηθεί μεσοπρόθεσμα -εκτιμούν οι συντάκτες της Έκθεσης- μέσω της ανάληψης του κόστους ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών από τον ESM (κάτι που ισοδυναμεί με ελάφρυνση του ελληνικού χρέους κατά 30 δισ.), ή μία περιορισμένη χρονικά, κοινή εγγύηση των χρεών που υπερβαίνουν το όριο του Μάαστριχτ (60% του ΑΕΠ) από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Στην παλέτα των αντίστοιχων προτάσεων, εντάσσει η Έκθεση και τις ιδέες του οικονομολόγου Γιάννη Βαρουφάκη για ανάληψη αντίστοιχων ποσοστών χρεών από την ΕΚΤ.

Η αναφορά στις ιδέες του Έλληνα οικονομολόγου, προκάλεσε την αντίδραση του προέδρου της Επιτροπής Προϋπολογισμού της Βουλής, Κώστα Μαρκόπουλου, ο οποίος δήλωσε πως η συγκεκριμένη αναφορά «του έκανε πολύ κακή εντύπωση, καθώς ο κ. Βαρουφάκης έχει πει τα πάντα τα δύο τελευταία χρόνια».

Από την πλευρά του, ο κ. Σταϊκούρας εκτίμησε πως η επιστροφή της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές κεφαλαίου για νέο δανεισμό, εδράζεται σε ένα πλαίσιο αρχών, όπως η σύνταξη και υλοποίηση ενός εθνικού στρατηγικού σχεδίου για την παραγωγική ανασυγκρότηση του κράτους και της οικονομίας, τη διατήρηση της σχέσης αμοιβαιότητας και αλληλεγγύης με τους εταίρους, τη διατήρηση των πρωτογενών πλεονασμάτων προκειμένου να επιστρέψουν επενδυτές στη χώρα, και την περαιτέρω ενίσχυση της αξιοπιστίας της χώρας.

Μέχρι την έξοδο στις αγορές κεφαλαίου, τα ταμειακά διαθέσιμα του Δημοσίου πρόκειται να καλυφθούν με repos του ελληνικού Δημοσίου, με αντισυμβαλλόμενους κάποιους φορείς της γενικής κυβέρνησης. Με αυτόν τον τρόπο, το Δημόσιο θα μπορέσει να εξασφαλίσει πέραν των 3 δισ. ευρώ άμεσα, για διαχείριση ρευστότητας, ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το σχολιο μου:
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: 
Ποσα χρονια σας το λεω και το γραφω; Επρεπε να περασουν 4 χρονια για να το καταλαβουν;

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ ΣΤΙΣ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΤΟΥ 2011 ΠΡΙΝ ΑΚΟΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΟΡΥΦΗΣ ΓΙΑ ΤΟ PSI ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ.

<<Η άποψη μου ήταν και παραμένει αμετακίνητη, πως θα χρειαστεί πιο τολμηρή αντιμετώπιση με διεύρυνση του PSI ( μηχανισμός εθελοντικής συμμετοχής ιδιωτών) και βεβαίως χωρίς αναγκαστικό κούρεμα του χρέους, το οποίο θα δημιουργήσει εφιαλτικά νέα προβλήματα και θα αποτελέσει πιστωτικό γεγονός. Χρειάζεται λοιπόν, να επιδιωχθεί η βαθύτερη συμμέτοχη σε εθελοντική βάση του συνόλου των ομολογιούχων, όπως και η άμεση ενίσχυση με πολύ μεγαλύτερα ποσά τόσο του προσωρινού μηχανισμού EFSF (European Financial Stability Facility) oσο και του μόνιμου ESM (European Stability Mechanism) με περιπου 2 τρις ευρώ, ώστε να μπορούν, να παρεμβαίνουν πολύ περισσότερο στην δευτερογενή αγορά ομολόγων, για να επιτευχθεί σε μεγαλύτερο ποσοστό εθελοντικό κούρεμα του χρέους από το ανεπαρκές 21% στο 50% χωρίς αυτό, να χαρακτηριστεί ποτέ πιστωτικό γεγονός, που θα μας βγάλει για πολλά χρόνια εκτός αγορών. Ηρθε η ώρα η Ευρώπη, να πάψει, να αργοπορεί και να αντιμετωπίζει μίζερα το ζήτημα, γιατί αν δεν το έχουν καταλάβει τα ισχυρά αλαζονικά μέλη της, τα θεμέλια του κοινού νομίσματος έχουν πάρει φωτιά, από την οποία δεν θα γλιτώσει κανείς.
Επίσης επιβάλλεται, να διευρυνθεί η δυνατότητα παρέμβασης των ταμείων EFSF και ΕSM με την πιθανή μάλιστα συγχώνευση των προβλεπόμενων πόρων τους. Είναι κατάλληλη πλέον η στιγμή, να δημιουργηθεί άμεσα και ευρωομόλογο έκδοσης της ΕΚΤ, για να ηρεμήσουν οι αγορές και να αποκατασταθεί η ροή δανεισμού στην περιφέρεια της ευρωζώνης. Εξάλλου θα χρειαστεί, να γίνει με την στήριξη της Ευρώπης η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, οι οποίες θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και θα υποστούν ζημίες. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από το ελληνικό κράτος, γιατί θα σήμαινε, ότι θα έπρεπε πάλι, να δανειστεί, για να το επιτύχει.>>


ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΕΔΩ:

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ; 

ΑΡΘΡΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ:ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;

<< To δημόσιο χρέος της Ελλάδας είναι μετά το επιθυμητό, αλλά ανεπαρκές κούρεμα (PSI) του 2012 και το πρόγραμμα επαναγοράς των ελληνικών ομολόγων (Δεκέμβριο 2012) μειωμένο από 367,9 δισ. ευρώ (ή 176,4% του ΑΕΠ) στο τέλος του 2011 σε 305,5 δισ. ευρώ (ή 156,6% του ΑΕΠ) στο τέλος του 2012. Αυτό και μόνο αποδεικνύει, ότι το δημόσιο χρέος της χώρας παραμένει απολύτως μη βιώσιμο και ότι απαιτείται βαθύτερο και συνολικότερο κούρεμα του, για να επανέλθει άμεσα σε βιώσιμα επίπεδα, όπως κατ΄επανάληψη έχω γράψει αλλά και ζητήσει σε όλες τις δημόσιες τοποθετήσεις μου  από το 2011, όταν οι περισσότεροι δημοσιολογούντες, συμπεριλαμβανομένης της πολιτικής ηγεσίας τότε, ήταν αντίθετοι ακόμη και στο αρχικό κούρεμα (PSI), που τελικά έγινε και μετά πάλι λανθασμένα μας το παρουσίασαν ως τελική σωτηρία μας. Μια ματιά στις δηλώσεις των πολιτικών αρχηγών των μεγαλύτερων κομμάτων τον Ιούνιο του 2011 είναι ενδεικτική.>>

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ

 

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011:
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ:<<Έτσι τώρα οδηγηθήκαμε στην συμφωνία στα πλαίσια της ΕΕ μετά την σύνοδο κορυφής της 11 Μαρτίου για επιμήκυνση της αποπληρωμής στα 7,5  χρόνια των 80 δις ευρω από την χώρα μας προς τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης χωρίς ακόμη, να έχει επιτευχθεί συμφωνία και με το ΔΝΤ για τα υπόλοιπα 30 δις, και την μείωση του επιτοκίου δανεισμού μας κατά μία μονάδα. Αυτή βεβαίως είναι μία θετική εξέλιξη, που δίνει μία ανάσα στην Ελλάδα, αλλά αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στο δυσθεώρητο χρέος, που πρέπει να εξυπηρετήσουμε τα επόμενα χρόνια. Βεβαίως θα χρειαστεί και το ΔΝΤ, να ακολουθήσει την ίδια συμφωνία άμεσα. Η  επιμήκυνση μεταφέρει περί τα 50 δισ. ευρώ από δύο δύσκολες χρονιές (το 2014 και το 2015) στα μελλοντικά χρόνια, ενώ η μείωση του επιτοκίου μειώνει κατά περίπου 6 δισ. ευρώ τους τόκους, που θα απαιτούνταν, να πληρώσει η χώρα, αν η επιμήκυνση συμφωνούνταν χωρίς την μείωση του επιτοκίου δανεισμού και επιτρέπει, να μειώσουμε κατά 2% το ποσοστό του δημοσίου χρέους επι του ΑΕΠ. Όμως δεν επετεύχθη η συμφωνία για επαναφορά ομολόγων από την δευτερογενή αγορά, έτσι ώστε πρακτικά, να μειώσουμε περαιτέρω το χρέος, επειδή η επαναγορά θα γινόταν άμεσα με τις  τρέχουσες τιμές, που είναι κατ 30% περίπου χαμηλότερες αν και συμφωνήθηκε η δυνατότητα αγοράς ομόλογων από τον μηχανισμό στήριξης από την πρωτογενή αγορά, εφόσον αυτό χρειαστεί. Ακόμη όμως και να πετύχαινε η κυβέρνηση το σύνολο των στόχων, που είχε θέσει σχετικά με την σύνοδο κορυφής της ευρωζώνης και τις αποφάσεις της δεν θα κατόρθωνε, να μειώσει με αυτές το δημόσιο χρέος πάνω από 10% του ΑΕΠ και αυτό είναι ενδεικτικό του μεγέθους του προβλήματος.
  Αναλήφθηκαν μάλιστα έναντι της συμφωνίας αυτής υποχρεώσεις για νέα μέτρα και ας το διαψεύδει μετ` επιτάσεως η κυβέρνηση όπως  και η δέσμευση, ότι θα προέλθουν τα επόμενα 5 χρόνια 50 δις ευρώ από αποκρατικοποιήσεις και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Βεβαίως κανείς δεν μπορεί, να διαφωνήσει με την αναγκαιότητα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας ίσα ίσα το αντίθετο, αλλά  δεν υπάρχει κανείς λογικός άνθρωπος, που να πιστεύει, ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα θα συγκεντρωθεί αυτό το ποσόν. Αντιθέτως μάλιστα κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση επιδεικνύουν μια άνευ προηγουμένου επιπολαιότητα και αντιφάσκουν, αφού, ενώ υποστηρίζουν την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας ταυτοχρόνως, συναγωνίζονται σε λαϊκίστικες κορώνες περι μη  ξεπουλήματος και μη πώλησης δημόσιας γης. Έφτασε μάλιστα η κυβέρνηση, να προαναγγέλλει τη ψήφιση νόμου για την απαγόρευση πώλησης γης λες και υπάρχει δυνατότητα σοβαρά, να συγκεντρωθεί ένα τέτοιο ποσό μόνο με μακροχρόνιες μισθώσεις ακινήτων αποδεικνύοντας, ότι είναι παράλυτη από χρόνιες ιδεολογικές αγκυλώσεις. Οι πανηγυρισμοί λοιπόν του ΠΑΣΟΚ είναι πρέπον, να σταματήσουν άμεσα λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος, ότι με την προηγηθείσα συμφωνία αναλήφθηκε η υποχρέωση, να δημιουργηθούν πλεονάσματα ύψους 11 δις ευρώ τον χρόνο επι 20 χρόνια, για να μειωθεί το δημόσιο χρέος στο 60% του ΑΕΠ στόχος  εξωπραγματικός, που δεν θα επιτευχθεί. Ακόμη θα πρέπει, να ληφθεί υπόψη, ότι για να είχαμε ουσιαστική αντιμετώπιση της κρίσης χρέους στην ευρωζώνη, θα χρειαζόταν ο μηχανισμός στήριξης, να ενισχυθεί με κεφάλαια ύψους τουλάχιστον 2.5 τρις ευρώ ούτως ώστε, να μιλούμε σοβαρά για δυνατότητα αγοράς ομολόγων για λογαριασμό της Ελλάδας και σοβαρής εξυπηρέτησης του χρέους, πράγμα που δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα και τα 500 δις, που συμφωνήθηκαν για τον μόνιμο μηχανισμό  αδυνατούν, να πείσουν τις αγορές, ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος στο τέλος δεν θα αναδιαρθρωθεί.
  Δεδομένου λοιπόν οτι η αντίληψη των σημερινών ηγετών της Ευρώπης είναι λογιστική και δεν βάζει ως στόχο την ριζική επίλυση του προβλήματος και με σίγουρη πλέον την είσοδο στον μηχανισμό και της Πορτογαλίας, μπορεί, να διαπιστώσει κανείς, γιατί τα κεφάλαια ενίσχυσης του μηχανισμού, που συμφωνήθηκαν, δεν επαρκούν καθόλου για την αντιμετώπιση του προβλήματος και γιατί οι οίκοι πιστοληπτικής αξιολόγησης όπως η Μoody`s υποβάθμισαν εκ νέου στις αρχές Μαρτίου την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας μας. Δεν είναι μάλιστα τυχαίο, ότι ο ίδιος οίκος προχώρησε στις 16 Μαρτίου σε υποβάθμιση κατά δύο μονάδες του κρατικού χρέος της Πορτογαλίας , από Α1 σε Α3, μετά την παραπάνω συμφωνία, διότι δεν πείθεται, ότι τα ποσά, που συμφωνήθηκαν μπορούν, να αντιμετωπίσουν την κρίση χρέους στην ευρωζώνη. Ούτως η άλλως χρειαζόταν μια πιο ριζική απόφαση αντιμετώπισης της κρίσης χρέους απο τους ηγέτες της Ευρώπης, που επιδεικνύουν ένα πρωτοφανές έλλειμμα ηγεσίας. Πιθανότατα μάλιστα κατά την εκτίμηση μου κερδίζουν απλά χρόνο, για τις εκτεθειμένες στο χρέος τράπεζες τους μέχρις ότου αυτές προετοιμαστούν, να αφομοιώσουν τις ζημίες από μια νεα ρύθμιση του χρέους των περιφερειακών χωρών, για αυτό επιλέγουν άτολμες λύσεις, ενώ κατά την γνώμη μου θα έπρεπε τώρα, να δοθεί μια ριζική απάντηση στο πρόβλημα του χρέους και όχι μετά από δύο χρόνια υπο χειρότερες συνθήκες.>>

OΛΟΚΛΗΡΗ Η ΤΟΤΕ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011 ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΟΗΤΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΜΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΕΣ


εισηγηση στο προσυνεδριο της δημοκρατικης συμμαχιας του ...

 ΤΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΤΗΣ  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ :


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΙΣ 20/11/2012 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΟΦΙΑ ΖΟΥΖΕΛΗ

ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2013 ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;   

ΑΡΘΡΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ:ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;

ΕΛΕΓΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ:
<< Άποψη μου αμετακίνητη είναι, ότι το γρηγορότερο θα πρέπει, να διεκδικηθεί από την πλευρά μας με συνεχείς πιέσεις και να αποφασιστεί από τους δανειστές μας επιτέλους, ως μόνη διέξοδος, ένα νέο πραγματικό και εθελοντικό κούρεμα του δημοσίου χρέους, που βρίσκεται στα χέρια των επίσημων δανειστών της χώρας, ένα Οfficial Sector Ιnvolvement ( OSI). Το κούρεμα αυτό πρέπει, να αφορά το σύνολο του χρέους, που έχουν στα χέρια τους οι επίσημοι δανειστές, δηλαδή οι χώρες οι  οποίες μας δάνεισαν μέσω του μηχανισμού στήριξης από τον Μάιο του 2010 με τα διακρατικά δάνεια , τα ποσά που μας δάνεισαν μέσω του EFSF αργότερα , καθώς και το χρέος που κατέχει η ΕΚΤ και οι κεντρικές τράπεζες των κρατών μελών, όπως και το ΔΝΤ, που μέχρι σήμερα μας έχει δανείσει ένα ποσό περίπου 27 δις ευρώ.  
Όσο δύσκολα και αν είναι για την μεν  ΕΚΤ, να αποδεχθεί αλλαγή του καταστατικού της για κάτι τέτοιο και για δε το ΔΝΤ να αποδεχθεί  πρώτη φορά στην ιστορία  κούρεμα του δικού του ποσού, επειδή δεν θέλει, να χάνει τα χρήματα του, διότι θεωρεί, πως είναι δανειστής τελευταίου καταφυγίου και δεν πρέπει, να δημιουργηθεί προηγούμενο εις βάρος του, είναι απαραίτητο πάση θυσία, να το επιδιώξουμε συντονισμένα. Άλλωστε το ΔΝΤ για το επίσημο χρέος, που βρίσκεται στα χέρια των υπολοίπων δανειστών ορθά επιδιώκει και ζητά το κούρεμα, όπως έχουμε διαπιστώσει μέχρι σήμερα, άλλα παράλληλα  επιθυμεί, να εξαιρέσει τα χρήματα, που δάνεισε στην Ελλάδα το ίδιο. Το ύψος του κουρέματος αυτού απαιτείται , να φτάσει στο 50% του χρέους, που κατέχουν οι επίσημοι πιστωτές, έτσι ώστε το δημόσιο χρέος της χώρας, να πέσει κάτω από το 80% του ΑΕΠ και να καταστεί πραγματικά βιώσιμο, διότι όπως έχω τοποθετηθεί με άρθρο μου το 2011, ο επιδιωκόμενος στόχος για χρέος 120% του ΑΕΠ το 2020 δεν καθιστά το ελληνικό χρέος βιώσιμο σε καμία περίπτωση. Το δημόσιο χρέος της χώρας, που βρίσκεται στα χέρια των επίσημων πιστωτών μας ανέρχονταν  στο ύψος των 183 δις ευρώ στο τέλος του 2012 από το σύνολο των 305,5 δίς.
Επίσης το ποσό των 50 δις της ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών αποτελεί αδήριτη ανάγκη, να επιδιώξουμε μετά από σκληρή επαναδιαπραγμάτευση, να προέλθει απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, χωρίς να επιβαρυνθεί τελικά το δημόσιο χρέος, με την βοήθεια ενός συνασπισμού επιτέλους  των πληττόμενων χωρών του Νότου με προεξάρχουσες τις Ιταλία και Ισπανία, που ήδη πέτυχαν για το μέλλον με την  απόφαση του Συμβουλίου Κορυφής τον Ιούνιο του 2012 για τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των δικών τους τραπεζών, να προέλθουν τα απαραίτητα ποσά για αυτές απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό, όταν λειτουργήσει η τραπεζική ένωση.  Σε αυτό μας το αίτημα θα έχουμε συμπαραστάτη και το ΔΝΤ, το οποίο ήδη πιέζει προς αυτήν την κατεύθυνση, αναγνωρίζοντας διαρκώς σε αντίθεση με τις εμμονές των Ευρωπαίων, ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο αλλιώς. Κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα την πρόσθετη μείωση του κατά 25% επι του ΑΕΠ, ακριβώς επειδή τα χρήματα, που θα απαιτηθούν για τις τράπεζες, δεν θα επιβαρύνουν τελικά το ελληνικό δημόσιο. Αν μάλιστα υπάρξει συνδυασμός κουρέματος κατά 50% και ανακεφαλαιοποίηση απευθείας από τον ESM,  τότε θα έχουμε σωρευτικά μια μείωση του δημοσίου χρέους κατά 60% περίπου επι του ΑΕΠ.>>

 

«Die Welt»:Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ

«Οι Ελληνες ζουν πάνω απ' τις δυνατότητές τους»


Η Ελλάδα δεν έχει σχεδόν καμία πιθανότητα να αποπληρώσει τα δάνεια που έχει λάβει από το εξωτερικό, ενώ μειώνεται με ταχύτητα η πιστοληπτική της ικανότητα, σύμφωνα με Έκθεση του Κέντρου για την Ευρωπαϊκή Πολιτική (CEP) του Φράιμπουργκ, την οποία επικαλείται η εφημερίδα «Die Welt». Το Κέντρο δεν διακρίνει μάλιστα καθόλου τάσεις βελτίωσης.

«Οι Έλληνες εξακολουθούν να ζουν πάνω από τις δυνατότητές τους» επισημαίνει η εφημερίδα, επικαλούμενη στοιχεία της Έκθεσης που υποδεικνύουν ότι «το ποσοστό κατανάλωσης επί του διαθέσιμου εισοδήματος στην Ελλάδα δεν είναι το υψηλότερο μόνο στην Ευρωζώνη, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση», με το ποσοστό αυτό να ξεπερνά το 100% από το 2002, ενώ αυξήθηκε και πέρυσι.

Αυτό, σύμφωνα με την εφημερίδα, σημαίνει ότι η Ελλάδα υπερχρεώνεται όλο και περισσότερο στο εξωτερικό προκειμένου να χρηματοδοτήσει καταναλωτικές δαπάνες, γεγονός το οποίο οξύνει την κρίση.

«Χωρίς δραστική μείωση του ποσοστού κατανάλωσης, δεν είναι δυνατόν η χώρα να ανακτήσει την πιστοληπτική της ικανότητα», τονίζει το CEP και συμπεραίνει ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις για τέτοια πολιτική περικοπών, με συνέπεια η πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας να συνεχίζει να πέφτει και μάλιστα σαφώς ταχύτερα από ό,τι σε όλες τις άλλες χώρες της Ευρωζώνης - για αυτό και η Ελλάδα, για αρκετό διάστημα θα συνεχίσει να εξαρτάται από την βοήθεια άλλων χωρών.

Στο δημοσίευμα αναφέρεται ακόμη ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν, αντιθέτως από την εντύπωση που δημιουργούν επίσημα στοιχεία από την Αθήνα, καθόλου τάσεις βελτίωσης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σε σύγκριση με το 2012, οπότε καταγράφηκαν επιτυχίες στο πεδίο της σταθεροποίησης, το 2013 σημειώθηκε επιδείνωση, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του CEP.

Οι καθαρές εισροές κεφαλαίων υποχώρησαν και πάλι το 2013, ωστόσο, αντί να γίνουν περικοπές στην κατανάλωση, οι επενδύσεις υποχώρησαν, κάτι το οποίο οδήγησε στην μείωση της ανταγωνιστικότητας και κατ' επέκταση των δυνατοτήτων για ανάπτυξη.

Διευκρινίζεται ότι το CEP στην μελέτη του και ειδικά στον δείκτη «Default-Index 2014» δεν υπολογίζει μόνο το χρέος των χωρών, αλλά και την επενδυτική δραστηριότητα σε αυτές, καθώς, όπως επισημαίνεται, η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων επηρεάζει την πιστοληπτική ικανότητα μιας χώρας.

Στην ίδια μελέτη καταγράφονται πάντως ανησυχίες και για την μείωση της πιστοληπτική ικανότητας της Φινλανδίας και του Βελγίου, οι οποίες καθίστανται πλέον «προβληματικές», ενώ επιδεινώνεται και η κατάσταση της Ιταλίας και εκφράζονται ανησυχίες και για την Γαλλία. Θετικές είναι, αντίθετα, οι εκτιμήσεις για την Ιρλανδία και την Ισπανία.
 
ΠΗΓΗ:REAL

Αποχωρεί από τους «58» ο Νίκος Χριστοδουλάκης

«Δεν με αφορά πλέον το εγχείρημα»

Αποχωρεί από τους «58» ο Νίκος Χριστοδουλάκης και προσχωρεί στη ΔΗΜΑΡ

Αποχωρεί από τους «58» ο Νίκος Χριστοδουλάκης και προσχωρεί στη ΔΗΜΑΡ
Αποχωρεί από τους  «58» ο πρώην υπουργός Νίκος Χριστοδουλάκης, ο οποίος είχε συνυπογράψει το αρχικό κείμενο πρόσκλησης της πρωτοβουλίας για την ανασυγκρότηση της Δημοκρατικής Προοδευτικής Παράταξης. Ο κ. Χριστοδουλάκης αποφάσισε να ενταχθεί στη ΔΗΜΑΡ.

Η επιστολή

«Αγαπητοί φίλοι/ες,

» Από τον περασμένο Δεκέμβριο σταμάτησα να συμμετέχω στις διαδικασίες των '58'. Το έκανα γιατί θεώρησα ότι μόνο αν προβάλαμε συγκεκριμένες απόψεις σε κρίσιμα ζητήματα θα είχε πολιτικό νόημα η προσπάθεια. Και μόνο αν οι προτάσεις μας ήταν διαφορετικές από την υπάρχουσα πόλωση θα μπορούσαμε να δράσουμε καταλυτικά στην ανασυγκρότηση της παράταξης. Αυτό όμως δεν έγινε -ή τουλάχιστον εγώ δεν το αντιλήφθηκα. Η δραστηριότητα κυρίως περιστρεφόταν γύρω από περίπλοκες διαδικασίες ανάδειξης υποψηφίων που ελάχιστους ενδιέφεραν και τώρα μάλλον ούτε αυτούς. Έτσι σιωπηρά προτίμησα να απέχω και να περιμένω την περίφημη συνδιάσκεψη μήπως αλλάξουν εκεί τα πράγματα.

» Μετά όμως από τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών, θα ήθελα να σας δηλώσω ότι αποχωρώ από το εγχείρημα. Δεν με αφορά πλέον έτσι όπως γίνεται. Παρ' όλα αυτά, δεν νομίζω ότι η αποχώρηση μου θα έχει καμιά επίπτωση, αφού ποτέ δεν μου ζητήθηκε συνεισφορά σε κάποιο θέμα ή εκδήλωση. Νομίζω όμως ότι ακόμη δικαιούμαι να θέσω ένα απλό ερώτημα:

» Αφού οι βασικοί παράγοντες της κίνησης είχαν εξ αρχής τόσο ριζικές διαφορές μεταξύ τους -όπως αποδεικνύουν οι βαριές εκφράσεις- γιατί δεν τις εξέθεσαν ανοιχτά σε όλους, αλλά επέλεξαν να καλυφθούν πίσω από οργανωτικούς ρόλους; Δεν υπάρχει κάποια ευθύνη έστω και τώρα;

» Σας χαιρετώ και εύχομαι καλή πορεία και αντοχή σε όσους συνεχίσουν.

Νίκος Χριστοδουλάκης»
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μπαρουταποθήκη η Κριμαία

Ισορροπίες του τρόμου

Μπαρουταποθήκη η Κριμαία, κατάληψη της τοπικής Βουλής με το βλέμμα στη Ρωσία

Μπαρουταποθήκη η Κριμαία, κατάληψη της τοπικής Βουλής με το βλέμμα στη Ρωσία
Θέατρο κλιμακούμενης έντασης έχει γίνει η Κριμαία, με τις ανατολικές επαρχίες της Ουκρανίας να βράζουν μετά την πτώση του Γιανουκόβιτς: Ένοπλοι, όπως φαίνεται από το φιλορωσικό τμήμα του ουκρανικού πληθυσμού, κατέλαβαν τα κτίρια της τοπικής Βουλής και της περιφερειακής κυβέρνησης την ώρα που οι ρωσικές ένοπλες δυνάμεις αυξάνουν την «ετοιμότητά» τους.

Τα ρωσικά αεροσκάφη τέθηκαν σε «ετοιμότητα μάχης» ενώ στη μεθόριο βρίσκονται σε επιφυλακή ρώσοι στρατιώτες. Ο ουκρανός μεταβατικός πρόεδρος προειδοποίησε πως οι ρωσικές δυνάμεις στη Σεβαστούπολη πρέπει να μείνουν εντός της ναυτικής βάσης, και οποιαδήποτε κίνηση εκτός του χώρου «θα εκλφηθεί ως πράξη επίθεσης».

Το ουκρανικό υπουργείο Εξωτερικών κάλεσε τον ανώτατο Ρώσο διπλωματικό απεσταλμένο στο Κίεβο (ο ρώσος πρέσβης έχει ανακληθεί).

Η ουκρανική αστυνομία τέθηκε σε υψηλό συναγερμό ενώπιον της κατάληψης του Κοινοβουλίου στην Κριμαία, όπως ανέφερε το υπουργείο Εσωτερικών. Οι αναφορές μιλούν για περίπου 60 ενόπλους που εισέβαλαν στα δύο κτίρια, χωρίς να έχουν αναφερθεί τραυματισμοί.

Οι πρώτες αναφορές εμφανίζουν πιθανότερο το ενδεχόμενο να πρόκειται για φιλορώσους διαδηλωτές. Το υπουργείο Εσωτερικών ανέφερε ότι η αστυνομία έχει αποκλείσει την περιοχή για να «αποτραπούν εξτρεμιστικές ενέργειες».

Ανταποκριτής του Reuters ανέφερε ότι στα δύο κτίρια κυματίζει η ρωσική σημαία. Σύμφωνα με το Associated Press, οι ένοπλοι φορούσαν μαύρες και πορτοκαλί κορδέλες (σύμβολο της νίκης της Ρωσίας στο Δεύτερο Παγκόσμιο) και ανέβασαν πανό που έγραφε «η Κριμαία είναι Ρωσία».

Ο μεταβατικός πρόεδρος της χώρας, Ολεξάντερ Τουρτσίνοφ, απηύθυνε έκκληση για «ηρεμία», λέγοντας πως η κατάληψη των κυβερνητικών κτιρίων στην Κριμαία έγινε από «εγκληματίες με στρατιωτικές στολές». Δόθηκε διαταγή να ληφθούν «όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των πολιτών», ενώ προειδοποίησε πως κινητικότητα των ρωσικών στρατευμάτων έξω από τη βάση της Σεβαστούπολης θα εκληφθεί ως πράξη επίθεσης.

Σε «ετοιμότητα μάχης» η ρωσική αεροπορία


Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας ανέφερε αργά την Πέμπτη πως «έθεσε σε ετοιμότητα μάχης τα μαχητικά της στα δυτικά σύνορα», όπως μεταδίδει το Interfax. Τα αεροσκάφη έχουν ξεκινήσει περιπολίες, προστίθεται.

Λίγο πέραν των συνόρων, υπενθυμίζεται, η Ρωσία έχει θέσει σε επιφυλακή δεκάδες χιλιάδες στρατιώτες στην πιο ισχυρή κίνησή της κατά τη διάρκεια της ουκρανικής κρίσης. Επισήμως, η Μόσχα αναφέρει ότι η μέχρι πρότινος μη ανακοινωθείσα άσκηση κοντά στα σύνορα με την Ουκρανία δεν σχετίζεται με τις εξελίξεις στη χώρα.

Το πρωί της Πέμπτης, το ρωσικό Interfax ανέφερε ότι ομάδα ενόλπων κατέλαβε στο κτίριο της τοπικής Βουλής και της περιφερειακής κυβέρνησης της Κριμαίας στην Συμφερόπολη, πρωτεύουσα της επαρχίας.

Το ρωσικό πρακτορείο επικαλέστηκε την αναφορά τοπικού τατάρου ηγέτη, του Ρεφάτ Τσουμπάροφ, στο διαδίκτυο πως τα κτίρια «καταλήφθηκαν από ενόπλους που δεν φορούν διακριτικά».

«Μέχρι στιγμής δεν έχουν διατυπώσει αιτήματα» ήταν η πρώτη αναφορά του Τσουμπάροφ. Οι Τατάροι θεωρούνται ότι πρόσκεινται φιλικότερα στη νέα ηγεσία του Κιέβου παρά στον ανατραπέντα Γιανουκόβιτς.

Το πρωί της Πέμπτης, το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών υπογράμμισε πως θα υπερασπιστεί «σθεναρά και χωρίς συμβιβασμούς» τα δικαιώματα των «συμπατριωτών της».

«Θα υπερασπιστούμε στη διεθνή αρένα τα δικαιώματα των συμπατριωτών μας, και θα αντιδράσουμε σθεναρά και χωρίς συμβιβασμούς όταν παραβιάζονται» ανέφερε η ανακοίνωση του ρωσικού ΥΠΕΞ, σημειώνοντας ότι είναι πηγή ανησυχίας οι «μεγάλης κλίμακας παραβιάσεις ανθρώπινων δικαιωμάτων» στην Ουκρανία.

Η περιοχή γύρω από το κοινοβούλιο στη Συμφερόπολη είχε γίνει πεδίο έντασης την προηγούμενη ημέρα, με συγκρούσεις διαδηλωτών και αντιδιαδηλωτών -οι μεν υποστηρικτές της ανατροπής του Γαινουκόβιτς με ουκρανικές σημαίες, οι δε αντιτιθέμενοι στη «συμμορία του Κιέβου» με ρωσικές.

Επιμέλεια: Β.Ψυχογιός
Newsroom ΔΟΛ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΜΑΛΛΟΝ Η ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΥΜΦΩΝΗΘΕΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ

Δεύτερη «κάσετα Ερντογάν»

Υπό πίεση ο τούρκος πρωθυπουργός

Δεύτερη «κάσετα Ερντογάν», τώρα με σύσταση για καλύτερο «παζάρι μίζας»

Δεύτερη «κάσετα Ερντογάν», τώρα με σύσταση για καλύτερο «παζάρι μίζας»
Λάδι στη φωτιά ρίχνει στην Τουρκία δεύτερη ηχογραφημένη συνομιλία που αποδίδεται στον τούρκο πρωθυπουργό και τον γιο του, Μπιλάλ, στην οποία οι φωνές που ακούγονται συζητούν για την παράδοση μαύρου, όπως φαίνεται, χρήματος.

Η μία φωνή, που φέρεται να ανήκει στον Ερντογάν, λέει στον συνομιλητή να μην δεχθεί «παζάρια» για κάποια αδιευκρίνιστης φύσης πληρωμή, αλλά να επιμείνει να πάρει τα λεφτά που είχαν συμφωνηθεί αρχικά, «όπως με τους υπόλοιπους».

Το πρωθυπουργικό γραφείο έχει κατακεραυνώσει ως «βρώμικο μοντάζ» την πρώτη ηχογράφηση. Η δεύτερη ηχογράφηση εμφανίστηκε στο YouTube τη νύχτα προς Πέμπτη, από ανώνυμο χρήστη, και δεν υπάρχει ακόμη επίσημη αντίδραση.

Το Reuters αναφέρει πως δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει την αυθεντικότητα καμίας από τις δύο ηχογραφήσεις και δεν κατάφερε, το βράδυ, να πάρει σχόλιο από το τουρκικό πρωθυπουργικό γραφείο.

Στη δεύτερη ηχογράφηση ακούγεται: «Μην τα πάρεις. Ό,τι μας υποσχέθηκε, αυτό πρέπει να μας δώσει. Αν δεν μπορεί, τότε δεν υπάρχει ανάγκη» λέει η πρώτη φωνή, την οποία ο ανώνυμος χρήστης που ανέβασε στο Διαδίκτυο απέδωσε στον Ερντογάν.

«Οι άλλοι μας τα δίνουν, αυτός γιατί δεν μπορεί; Τι νομίζουν πως είναι αυτή η δουλειά;» ρωτάει, προσθέτοντας «μην ανησυχείς θα πέσουν στην αγκαλιά μας».

Η δεύτερη φωνή, που αποδίδεται στον Μπιλάλ Ερντογάν, μιλά για κάποιον «κύριο Σιτκί». Ο χρήστης που ανέβασε το βίντεο εκτιμά ότι πρόκειται για τον Σιτκί Αγιάν, πρόεδρο της κατασκευαστικής εταιρείας Turang, χωρίς πάντως, όπως σημειώνει το Reuters, να είναι σαφής η βάση αυτού του ισχυρισμού.
Newsroom ΔΟΛ

ΤΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

 ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ!  ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΠΑΡ'ΕΦΕΤΑΙΣ ΔΥΤΙ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"