ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ: Γιατί παραμένουμε παθητικοί έναντι μιας αδιέξοδης πολιτικής;

Γιατί παραμένουμε παθητικοί έναντι μιας αδιέξοδης πολιτικής;


gennimatas-570
Παρά την, με όλα τα επικοινωνιακά μέσα, διατυμπανιζόμενη κοπιώδη προσπάθεια της κυβέρνησης να επιτύχει τους δημοσιονομικούς στόχους του μνημονιακού προγράμματος και να επισπεύσει τις διαδικασίες ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, η σπείρα της ύφεσης συνεχίζει ακάθεκτη την αποαναπτυξιακή της διαδρομή, υπό την πίεση κυρίως της φορολογικής επιδρομής εναντίον των σταθερώς συρρικνούμενων εισοδημάτων, των πλασματικών αξιών της καταδιωκόμενης ακινήτου περιουσίας και της πραγματικής αδυναμίας του τραπεζικού συστήματος να ανταποκριθεί –στοιχειωδώς έστω- στις οξυνόμενες  καθημερινώς ανάγκες ρευστότητας των επιχειρήσεων.
Γράφει ο  Παναγιώτης Γεννηματάς*
Οι εκτιμήσεις για την φετινή ύφεση, για μια ακόμη φορά, δείχνουν να ξεπερνούν τις αρχικές προβλέψεις της τρόϊκας για ρυθμό συρρίκνωσης 4,5% στο σύνολο του 2013. Η ύφεση κινείται ήδη στο επίπεδο του 5,3%, που προεξοφλεί το ρυθμό  της οικονομικής επιβράδυνσης στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Παρ’ όλη την αύξουσα επιβάρυνση που παρουσιάζεται στα βάρη περιουσιών και εισοδημάτων καθώς επίσης και την εκτίναξη της ανεργίας σε επίπεδα που συγκλίνουν προς το 30%, όπως επίσης και παρά την απουσία σοβαρών και ρεαλιστικών επιχειρημάτων υπέρ της άμβλυνσης των σχετικών πιέσεων στο προσεχές ορατό μέλλον, η ελληνική κοινωνία παρουσιάζεται ασυμμέτρως παθητική έναντι των παρατεινόμενων -επ’ αόριστον- αρνητικών προοπτικών της οικονομίας. Δεν είναι υπερβολή να λεχθεί  ότι από τις τελευταίες εκλογές (Μαΐου / Ιουνίου 2012) και μετά,  η κοινωνία έχει πλήρως αποσυνδεθεί από την πολιτική διαδικασία, αφήνοντας τα πολιτικά κόμματα συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης να βαλτώνουν στα ίδια περίπου ποσοστά πολιτικής επιρροής  των τελευταίων εκλογών.  Θλιβερή εξαίρεση στην στασιμότητα αυτή αποτελεί η διαφαινόμενη (και όχι ανεξήγητη) άνοδος της επιρροής της Χρυσής Αυγής, σε συνδυασμό βεβαίως με την εντυπωσιακή καθήλωση της απήχησης της αξιωματικής αντιπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ).
Η απάθεια της κοινωνίας έναντι των ζωτικών προβλημάτων που την απασχολούν και ιδιαιτέρως έναντι της εμφανούς αδυναμίας της οικονομικής διαχείρισης να αποκολληθεί αποτελεσματικώς από  τις εκ του μνημονίου(;) υπαγορευόμενες εσφαλμένες υφεσιακές πολιτικές, αποτελεί φαινόμενο που χρήζει κάποιας απόπειρας επεξήγησης. Προς την κατεύθυνση αυτή οι κατωτέρω αιτιολογίες μπορεί να συμβάλλουν σε μια πληρέστερη προσπάθεια κατανόησης.
Πρώτον: Η ελληνική κοινωνία είναι μια κοινωνία δημογραφικώς γερασμένη. Είναι μια κοινωνία σταθερώς αυξανόμενων συνταξιούχων. Το 30% του πληθυσμού είναι άνω των 60. Η συνολική δημογραφική τάση είναι σταθερώς φθίνουσα. Υπό την πίεση, μάλιστα, της  απογοητευτικής οικονομικής πραγματικότητας , ο συντελεστής γεννήσεων δεν αναμένεται  να βελτιωθεί. Η κοινωνία μας, λοιπόν, βαρύνεται από μια δημογραφική καταδίκη που σε μεγάλο ποσοστό εξηγεί και την συντηρητική αντίδραση των τελευταίων είκοσι ετών σε κάθε ριζοσπαστική αναγεννητική πολιτική πρωτοβουλία.
Δεύτερον: Έναντι της αποτυχημένης πολιτικής και οικονομικής διαχείρισης της πτωχευτικής συγκυρίας, θα ήταν λογικό να αναμένεται μια δημιουργική πολιτική αντίδραση από τις γενιές μεταξύ των 35 και 60 ετών. Όμως, ακριβώς οι γενιές αυτές είναι ευνουχισμένες από τις προνομιακές εμπειρίες της περασμένης εικοσαετίας. Είναι οι γενιές που απήλαυσαν τα δωρεάν ευεργετήματα του εύκολου πλουτισμού της εποχής των παχέων αγελάδων της ελληνικής και διεθνούς οικονομίας. Ταυτοχρόνως, είναι οι γενιές των υπνωτισμένων της περασμένης εικοσαετίας, οι οποίες και κατελήφθησαν εξ απίνης  από τις μετά το 2007 αναπάντεχες οικονομικές αντιστροφές. Σήμερα, λοιπόν, είτε είναι ηθικώς εξουθενωμένες, από τον οικονομικό τους αιφνιδιασμό, είτε λαθροβιώνουν μέσα στην παραίσθηση και την αυταπάτη για μια εξ ίσου ξαφνική νεκρανάσταση του φαύλου οικονομικοπολιτικού παρελθόντος της ανέμελης διανομής των δανειακών κολλύβων.
Τρίτον:  Η τρίτη εμπειρική διαπίστωση που δεν επιτρέπει, εξ ίσου με τις προηγούμενες, εθνική αισιοδοξία είναι ότι η ελληνική κοινωνία είναι μια ανοικτή κοινωνία εν μέσω ενός κόσμου ανοικτών κοινωνιών. Τα πιο δυναμικά στοιχεία της κοινωνία μας, αυτοί δηλαδή από τους οποίους θα περίμενε ο τόπος να αναλάβουν τη σκυτάλη της νέας αναγεννητικής δημιουργικής προσπάθειας, μπορούν να φύγουν και να εργασθούν στο εξωτερικό. Και αυτό ακριβώς -και ορθότατα- κάνουν. Ήδη έχουν αναχωρήσει περί τις 80.000 εκλεκτού επιστημονικού και εργασιακού εν γένει δυναμικού, το οποίο ασφαλώς αφήνει δυσαναπλήρωτο κενό στην ελληνική οικονομία. Αλλά, όταν οι καλλίτεροι και οι πλέον δυναμικοί, όπως αναμφισβητήτως είναι όσοι μεταναστεύουν, εγκαταλείπουν μια κοινωνία που χειμάζεται, κακοδιοικείται και γερνάει, ποιοι θα αντιδράσουν δυναμικώς και θα σηκώσουν τη σημαία της εσωτερικής αναγέννησης και δημιουργίας;
Πέραν των ανωτέρω, εμπειρικώς διαπιστώσιμων και αναγνωρίσιμων ερμηνειών , λογικό είναι να υποθέσει κανείς ότι η κρίση -παρά την μέχρι στιγμής διαπιστωμένη οξύτητά της- δεν έχει ακόμη εξαντλήσει τα περιθώρια αντοχής της  «πολυσθενικής» ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Ότι υπάρχουν ακόμη νησίδες στις τάξεις της, που όχι μόνον δεν έχουν αρχίσει να υποφέρουν αλλά διατηρούν και την άνεση να κερδοσκοπούν. Η ελληνική  οικονομία και κοινωνία έχει μακρό ιστορικό αναλόγων παραδειγμάτων σε δύσκολες για το έθνος εποχές. Σε ενίσχυση της προηγούμενης υπόθεσης έρχεται το -επίσης εμπειρικώς διαπιστώσιμο- γεγονός,  που επιβεβαιώνεται από τις εμπειρίες ευάριθμων επιχειρηματικών κύκλων, μιας περιορισμένης πραγματικής ροπής προς  αναζήτηση εργασίας  από μεγάλο ποσοστό των καταγεγραμμένων στους ιλιγγιώδεις δείκτες ανεργίας. Τούτο με τη σειρά του δεν μπορεί να σημαίνει παρά ότι μεγάλο ακόμη μέρος των -σχετικώς συρρικνωμένων- οικογενειακών προϋπολογισμών διατηρεί σημαντική ικανότητα απορρόφησης μη απασχολούμενων μελών.
Τα ανωτέρω είναι αρκούντως δηλωτικά και επεξηγηματικά της απουσίας πραγματικών πολιτικών πιέσεων προς την κατεύθυνση μιας ριζοσπαστικής πολιτικής αλλαγής. Διαπίστωση, βεβαίως, που μόνον αισιοδοξία δεν μπορεί να εμπνέει σε όσους είδαν ως σήμερα την χρεωκοπία της χώρας ως μια ιστορική ευκαιρία για μια βαθύτερη και ουσιαστικότερη εκσυγχρονιστική μεταβολή.

*  Ο Παναγιώτης Γεννηματάς είναι επίτιμος Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τραπέζης Επενδύσεων.

ΠΗΓΗ:http://www.koolnews.gr

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: 
ΒΑΡYΣΗΜΑΝΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΕΞΑΙΡΕΤΟΥ ΚΑΙ ΦΙΛΟΥ ΜΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΕΠΙΤΙΜΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

ΚΕΠΕ: Αύξηση της ανεργίας κοντά στο 30%

Αναμένει μηδενική ανάπτυξη

Αύξηση της ανεργίας κοντά στο 30% προβλέπει για το 2014 το ΚΕΠΕ

Αύξηση της ανεργίας κοντά στο 30% προβλέπει για το 2014 το ΚΕΠΕ
 
Αύξηση της ανεργίας κοντά στο 30%, μηδενική ανάπτυξη, αλλά και πλεόνασμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, προβλέπει για το 2014 το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ).
Σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση του το ΚΕΠΕ «Οικονομικές Εξελίξεις» η ύφεση το 2013 θα διαμορφωθεί στο 3,55%, ενώ το 2014 η ανάπτυξη εκτιμάται πως θα είναι σχεδόν μηδενική (0,004%).  Για την ανεργία εκτιμά πως από το 27,6% εφέτος, αναμένεται να αυξηθεί στο 29,3% το 2014. Για τον πληθωρισμό αναμένει να είναι αρνητικός κατά 0,28% εφέτος και κατά 0,31% του χρόνου, ενώ για το πλεόνασμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών εκτιμά πως από 0,91% του ΑΕΠ φέτος θα διαμορφωθεί σε 3,42% του ΑΕΠ το 2014.
Σύμφωνα με τους αναλυτές του ΚΕΠΕ υπάρχουν πλέον σαφείς ενδείξεις για μια πιθανή έναρξη μιας πορείας εξόδου της ελληνικής οικονομίας από το καθεστώς ύφεσης. Επισημαίνεται ότι, βεβαίως, δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο κάποιας ενδιάμεσης ξαφνικής μεταστροφής της πτωτικής αυτής τάσης των πιθανοτήτων ύφεσης. Στην παρούσα φάση όμως, οι ενδείξεις που παρέχουν και τα δύο υποδείγματα τείνουν να καταδεικνύουν μια πιθανή λήξη της περιόδου ύφεσης σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, χωρίς να είναι δυνατόν να προδιαγραφεί η ταχύτητα εξόδου από το εν λόγω καθεστώς και συνεπώς να προβλεφθεί και ο ακριβής χρονικός ορίζοντας εισόδου σε καθεστώς ανάπτυξης.
Αναφορικά με τις προοπτικές για την ιδιωτική κατανάλωση το ΚΕΠΕ θεωρεί πως η πορεία στο εν λόγω μέγεθος μέχρι και το τέλος του 2013 αναμένεται να παραμείνει πτωτική. Ωστόσο, θεωρεί ότι η αποφυγή επιπλέον επιβαρύνσεων στο διαθέσιμο εισόδημα και επιπρόσθετων μέτρων που θα επιδράσουν αρνητικά στον πραγματικό πλούτο των νοικοκυριών δύναται να οδηγήσει σε περαιτέρω σημαντική κάμψη στους αρνητικούς ρυθμούς μεταβολής του εν λόγω μεγέθους μέσα στο 2014.
Κατά το ΚΕΠΕ σημαίνοντα ρόλο στην εξέλιξη του μεγέθους της ιδιωτικής κατανάλωσης θα διαδραματίσουν οι εξελίξεις στην αγορά εργασίας, ενώ αναμένει θετική μεταστροφή του επενδυτικού κλίματος, με απόρροια την ανάκαμψη των επενδύσεων στις εκτός των κατοικιών κατηγορίες.
Ως προς την πορεία του εξωτερικού τομέα, το ίδρυμα θεωρεί πως η συμβολή του στο ρυθμό μεταβολής του ΑΕΠ αναμένεται να παραμείνει σε βραχυχρόνιο ορίζοντα θετική, με τα περιθώρια πτώσης των εισαγωγών να περιορίζονται όμως σταδιακά, και επομένως με τα μεγέθη της συμβολής αυτής να εξαρτώνται σε ολοένα και μεγαλύτερο βαθμό από τη βελτίωση των εξαγωγικών επιδόσεων της χώρας.
Για την αγορά εργασίας το ΚΕΠΕ αναφέρει πως εμπεδώνεται η αντιστροφή της αρνητικής τάσης στις καθαρές ροές και, επιπλέον, οι προσλήψεις αυξάνονται, έστω και αν ένα μεγάλο μέρος τους αφορά σε προσλήψεις μερικής απασχόλησης. Το Κέντρο υποστηρίζει πως  η επίδραση των εποχικών διακυμάνσεων στην οικονομική δραστηριότητα  ευνοεί τους νέους και συγκεκριμένα επαγγέλματα που συναντώνται συχνότερα στον τουρισμό (καταλύματα, τρόφιμα, εμπόριο) και τη γεωργία. Αυτό ωστόσο ενέχει κινδύνους για τους επόμενους μήνες, οπότε η οικονομική δραστηριότητα θα σημειώσει κάμψη στους εποχικούς κλάδους.
Οι αναλυτές του ΚΕΠΕ θεωρούν πως από την εξέλιξη των δημοσιονομικών μεγεθών φαίνεται ότι η πραγμάτωση του στόχου του πρωτογενούς πλεονάσματος μπορεί τελικά να επιτευχθεί από το 2013, λόγω της σημαντικής και πέραν του στόχου μείωσης των δαπανών αλλά και της ταυτόχρονης αύξησης των εσόδων. Σε αυτή την κατεύθυνση συνηγορεί και η αναμενόμενη περαιτέρω αύξηση των εσόδων τους τελευταίους μήνες του έτους, λόγω της είσπραξης του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων, αλλά και των Φόρου Ακίνητης Περιουσίας του 2011 και 2012, και του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ακινήτων στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Τέλος, για το δημόσιο χρέος αναφέρουν πως αν και παρουσίασε μια αύξηση το τελευταίο τρίμηνο, η οποία φαίνεται να είναι συγκυριακή λόγω της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, εξελίσσεται σύμφωνα με τις προβλέψεις του Προϋπολογισμού. Εκτιμάται δε ότι η πιστή εφαρμογή του προγράμματος των αποκρατικοποιήσεων θα οδηγήσει σε περαιτέρω συρρίκνωση του δημοσίου χρέους.

Newsroom ΔΟΛ

Θα ζητήσει πίσω τα ακίνητα η Εκκλησία

Θα ζητήσει πίσω τα ακίνητα η Εκκλησία αν διακοπεί η μισθοδοσία των κληρικών

Αντιδράσεις στο εσωτερικό της Ιεραρχίας προκάλεσε ο κ. Ιερώνυμος, ανοίγοντας το θέμα του διαχωρισμού Κράτους - Εκκλησίας.

Του Απόστολου Λακασά




Την «άμυνά» της ενόψει μιας πρότασης για διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας ετοιμάζει η Εκκλησία της Ελλάδος. Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος σήμανε «κώδωνα κινδύνου» καθώς ο διαχωρισμός θα οδηγήσει σε διακοπή της μισθοδοσίας των κληρικών από το κράτος. Πώς θα αντιμετωπίσει κάτι τέτοιο η Εκκλησία; Διεκδικώντας την ακίνητη περιουσία που εκχώρησε στο κράτος από το 1922 και μετά. Βέβαια, ο Αρχιεπίσκοπος ανοίγοντας ο ίδιος το θέμα του διαχωρισμού καθώς και της χρηστής διαχείρισης της εκκλησιαστικής περιουσίας προκάλεσε αντιδράσεις και στο εσωτερικό της Ιεραρχίας.
Μεταπολιτευτικά ουκ ολίγες φορές έχει τεθεί το θέμα του διαχωρισμού Κράτους - Εκκλησίας. Ενδεικτικά, η θέση διατυπώθηκε στην ιδρυτική διακήρυξη του ΠΑΣΟΚ, υπήρξαν ανάλογες φωνές από κόμματα της Αριστεράς, ενώ ετέθη και από τον αείμνηστο Κωνσταντίνο Καραμανλή. Αυτή τη φορά, ετέθη... προληπτικά από τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο κατά την τακτική σύγκληση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας την περασμένη Τρίτη. «Σε λίγα χρόνια η Βουλή θα έχει εντολή να προβεί στην αναθεώρηση του Συντάγματος. Θα αφήσουμε να μας προλάβουν οι εξελίξεις; Στο σημείο αυτό προκύπτουν διάφορα ερωτήματα. Ποια σχέση επιθυμούμε; Το μοντέλο των διακριτών ρόλων μάς εξυπηρετεί ακόμη; Ολα αυτά πρέπει πρώτα να τα εξετάσουμε στο εσωτερικό μας και μετά να διαλεχθούμε με την πολιτεία» τόνισε ο κ. Ιερώνυμος. Ποιο θα είναι το βασικό πρακτικό αποτέλεσμα του διαχωρισμού εν μέσω οξύτατης δημοσιονομικής λιτότητας; Η αλλαγή στον τρόπο μισθοδοσίας -περί τα 200 εκατ. ευρώ ετησίως- των 10.000 κληρικών και των ιεραρχών.
Σύμφωνα με τον κ. Ιερώνυμο, η οικονομική αυτονομία είναι απαραίτητη για να αντιμετωπισθεί η θεσμική αλλαγή στις σχέσεις Κράτους - Εκκλησίας. Ετσι, όπως ανέφεραν στην «Κ» στενοί συνεργάτες του, ανοίγοντας το ζήτημα, η στόχευση του κ. Ιερώνυμου ήταν διττή. Ο πρώτος στόχος είναι το συμμάζεμα των οικονομικών της Εκκλησίας. Αλλωστε ήταν σαφείς οι αιχμές του κ. Ιερώνυμου στην ομιλία του προς την ιεραρχία: «Επιτέλους, ας αναλογιστούμε τις μεγάλες ευθύνες μας στο θέμα της χρηστής διαχείρισης».
Ο δεύτερος στόχος είναι η λεπτομερής καταγραφή των οικονομικών της Εκκλησίας μέσα στην επόμενη τριετία. «Η θέση μας είναι δεινή» διαπίστωσε ο κ. Ιερώνυμος, έχοντας υπόψη ότι από το 2008 η Εκκλησία δεν λαμβάνει μέρισμα από τις μετοχές της στην Εθνική, ενώ δεν είναι πλέον εύκολες ούτε ιδιαίτερα αποδοτικές οι μισθώσεις των ακινήτων της. Ετσι, η καταγραφή αναμένεται ότι θα επιβεβαιώσει το ελλειμματικό ταμείο, αποτελώντας «όπλο» της Εκκλησίας στο ενδεχόμενο διακοπής της μισθοδοσίας από το Κράτος. Ως ύστατο μέτρο, η Εκκλησία δηλώνει ότι θα ζητήσει επιστροφή των ακινήτων που έχει προσφέρει στο Δημόσιο σε κρίσιμες στιγμές του ελληνικού κράτος, όπως σε ακτήμονες το 1922 και το 1952. Τα 90 αυτά χρόνια η Εκκλησία παραχώρησε στο κράτος το 96% της ακίνητης περιουσίας της.
Πάντως, το γεγονός ότι ο κ. Ιερώνυμος άνοιξε συζήτηση περί διαχωρισμού χωρίς να έχει υπάρξει επίσημη πρόταση από θεσμικούς παράγοντες της πολιτείας, προκάλεσε αντιδράσεις εντός της ιεραρχίας, «κυρίως από ιεράρχες με Χριστοδουλικές και συντηρητικές καταβολές», όπως ελέχθη χαρακτηριστικά, οι οποίοι φέρεται να εκτιμούν ότι μία τέτοια πρωτοβουλία θέτει σε θέση άμυνας την Εκκλησία. «Η Εκκλησία δεν επιδιώκει τον χωρισμό. Το ζήτημα ετέθη ώστε η Εκκλησία να οργανώσει την άμυνά της» τόνισαν στην «Κ» συνεργάτες του Αρχιεπισκόπου, οι οποίοι διαβλέπουν πίσω από τις ενστάσεις προσωπικές φιλοδοξίες.
Πηγη: Καθημερινή

Πρόστιμα 855.356 ευρώ σε κέντρα ξένων γλωσσών.

Απόφαση της Επ.Ανταγωνισμού

Πρόστιμα 855.356 ευρώ σε συλλόγους ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών

Πρόστιμα 855.356 ευρώ σε συλλόγους ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών
 
Πρόστιμα 855.356 ευρώ θα πληρώσουν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, πέντε σύλλογοι ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών «αναφορικά με τον καθορισμό διδάκτρων και λοιπούς περιορισμούς στην άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας των μελών τους».

Με απόφασή της, η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού έκρινε ότι ορισμένοι σύλλογοι ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών που δραστηριοποιούνται στις περιοχές της Αττικής, της Βόρειας Ελλάδας και της Κρήτης παραβίασαν το άρθρο 1 του Ν. 703/1977 (νυν άρθρο 1 του ν. 3959/2011) περί απαγορευμένων συμπράξεων, υιοθετώντας πρακτικές καθορισμού τιμών και υπέρμετρους περιορισμούς στην άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας των μελών τους (φροντιστηρίων ξένων γλωσσών).

Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, οι εν λόγω σύλλογοι ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών –με βάση σειρά αποφάσεων/συστάσεων των καταστατικών τους οργάνων ή/και σχετικές ρυθμίσεις στα καταστατικά, στους κανονισμούς δεοντολογίας και σε άλλα εσωτερικά τους έγγραφά, για χρονικό διάστημα άνω της δεκαετίας, είτε συντόνιζαν τα δίδακτρα που χρέωναν τα μέλη τους (πχ ελάχιστη τιμή διδάκτρων, περιορισμοί στη χορήγηση εκπτώσεων), είτε συντόνιζαν άλλες σημαντικές παραμέτρους της εμπορικής δραστηριότητάς τους (πχ ρήτρες μη ανταγωνισμού, ρήτρες περί της συμμετοχής ή μη σπουδαστών σε εξετάσεις γλωσσομάθειας, υπέρμετροι περιορισμοί στη διαφημιστική δραστηριότητα), κατά περίπτωση.

Για τις ως άνω διαπιστωθείσες παραβάσεις, η Επιτροπή επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 855.356 ευρώ. Ειδικότερα, και αναλόγως της σοβαρότητας και διάρκειας της διαπιστωθείσας παράβασης για κάθε σύλλογο ξεχωριστά, επιβλήθηκαν- με βάση τον συνολικό κύκλο εργασιών των μελών κάθε ένωσης- πρόστιμα:

1. Στο Σ.Ι.Κ.Ξ.Γ Νομού Ηρακλείου, 378.902 ευρώ (με συνεκτίμηση ελαφρυντικών περιστάσεων).

2. Στο Σ.Ι.Κ.Ξ.Γ Βόρειας Ελλάδας, 267.084 ευρώ.

3. Στο Σ.Ι.Κ.Ξ.Γ Νομού Σερρών, 85.229 ευρώ.

4. Στο Σ.Ι.Κ.Ξ.Γ Νομού Χανίων, 83.037 ευρώ (με συνεκτίμηση ελαφρυντικών περιστάσεων).

5. Στο Σ.Ι.Κ.Ξ.Γ Νομού Κιλκίς, 41.104 ευρώ .

Επισημαίνεται ότι, εάν η ένωση επιχειρήσεων δεν είναι αξιόχρεη, υποχρεούται να συγκεντρώσει εισφορές από τα μέλη της, προκειμένου να καλύψει το ποσό του προστίμου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το σχολιο μου: ΣΩΣΤΑ ΕΠΡΑΞΕ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ Η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ. ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ.

ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΩ ΩΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.

Θα ασχοληθω ως υποψηφιος με την πολιτικη αν καταλαβω ο,τι θελετε να εκφρασω αυτα που χρονια επιθυμειτε, να πειτε και δεν το κανετε.

ΒΡΕΘΗΚΕ ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΗ ΧΩΡΑ

Φωτογραφίαπηγη yahoo.gr

ΤΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

 ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ!  ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΠΑΡ'ΕΦΕΤΑΙΣ ΔΥΤΙ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"