ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012

ΔΝΤ: ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΕΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΤΟ ΧΡΕΟΣ

Το ΔΝΤ ουσιαστικά συστήνει στην ΕΚΤ να αποδεχθεί απώλειες στα ελληνικά ομόλογα που έχει στα ταμεία του, τα οποία είχαν εξαιρεθεί του κουρέματος.


Σε σχετική έκθεση του ΔΝΤ, που δημοσιεύεται στην Wall Street Journal, αναφέρεται πως εαν δεχτεί η ΕΚΤ κούρεμα στα ελληνικά ομόλογα της τότε και το πρόγραμμα της Ελλάδας θα ξαναμπεί στο σωστό δρόμο αλλά και θα ''πέσουν'' τα εξωφρενικά αυτή τη στιγμή επιτόκια δανεισμού για Ισπανία και Ιταλία.

Όμως οι συμβουλές του ΔΝΤ προς την ΕΚΤ δεν σταματούν εδώ.
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ''ενθαρρύνει'' την Ευρωπαική Κεντρική Τράπεζα να αγοράζει κρατικάχρέη ώστε να ηρεμήσουν οι αγορές ομολόγων της Ισπανίας και της Ιταλίας.


ΠΗΓΗ: http://www.newsit.gr


ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:
ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΛΕΩ  ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ ΟΤΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟ ΟΤΙ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΥ 2011 ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΝΕΟ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΑΝΕΙΣΑΝ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΜΟΛΟΓΑ ΤΗΣ ΕΚΤ;

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2011


ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ

Kρίση χρέους. Υπάρχει λύση.
Εφημερίδα Πτολεμαίος
Kρίση χρέους. Υπάρχει λύση.

Δεδομένων των εξαιρετικά δύσκολων στιγμών, που περνά η Ελλάδα αλλά και λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης η Ευρώπη στο σύνολο της και ενώ βρισκόμαστε σε κρίσιμο σταυροδρόμι πολύ σημαντικών αποφάσεων, τόσο για την δύσμοιρη χώρα μας, όσο και για την πορεία της ευρωζώνης και του κοινού μας νομίσματος, κρίνω σκόπιμο, να κοινοποιήσω στο ευρύ κοινό για άλλη μια φορά τις απόψεις μου, για την αντιμετώπιση της κρίσης χρέους και δανεισμού, η οποία μας εξουθενώνει τα τελευταία δύο χρόνια και έχει οδηγήσει σε σοβαρή απώλεια μέρους της εθνικής μας κυριαρχίας.
Έχω τονίσει σε όλες τις δημόσιες παρεμβάσεις μου, ποια είναι η λύση, που θεωρώ εφικτή και βιώσιμη ενώ και μετά την απόφαση της 21 Ιουλίου είχα ξεκαθαρίσει αμέσως, ότι δεν είναι επαρκής αυτή , δεν δίνει βιώσιμη λύση αν και άρχιζε η Ευρώπη, να κινείται στην σωστή κατεύθυνση επιτέλους και ότι δεν εξασφάλιζε, ούτε την βιωσιμότητα του δημοσίου χρέους μας, ούτε την σταθεροποίηση της ευρωζώνης απέναντι στις κατά κύματα επιθέσεις των αγορών.
Υποστήριξα από το 1ο προσυνέδριο της Δημοκρατικής Συμμαχίας με σχετική εισήγηση μου τον Μάρτιο, επισημοποιώντας ήδη πολύ παλαιότερη θέση μου, ότι η λύση πρέπει, να στηρίζεται στην επιμήκυνση του συνολικού δημοσίου χρέους της χώρας, σε εθελοντική βάση πάντα , για να μην δημιουργηθεί πιστωτικό γεγονός χρεοκοπίας. Στην επιμήκυνση αυτή απαιτείται, να επιδιωχθεί η ένταξη του συνόλου των ομολόγων, που έχουν στα χέρια τους οι ιδιώτες και οι θεσμικοί επενδυτές με εξαίρεση τα ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία, τα οποία θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα επιβίωσης αν συμμετάσχουν, αλλά και καταβολής των συντάξεων και όχι μόνο τα ομόλογα τα οποία λήγουν μέχρι το 2020, όπως λανθασμένα προβλέφθηκε στην απόφαση της 21 Ιουλίου 2011. Είναι μάταιο να ενταχθούν τα ασφαλιστικά ταμεία της χώρας στην ρύθμιση και μετά να πρέπει, να δανειστούμε πάλι, για να τα στηρίξουμε. Στην μακρόχρονη αυτή επιμήκυνση θα έπρεπε, να συμφωνήσουμε με τους δανειστές μας, ότι είτε θα συρρικνωνόταν το επιτόκιο, ειτε κατά την γνώμη μου πια δεν θα έπρεπε, να υπάρχει επιτόκιο δεδομένου, ότι απειλείται η μη πληρωμή μεγάλου μέρους του κεφαλαίου και συζητούν ήδη αναγκαστικό κούρεμα του, με δυσμενέστατες επιπτώσεις και για εμάς και για την Ευρώπη. Ακόμη είναι απαραίτητο για μια οριστική και σταθερή λύση, να αναθεωρηθούν οι ειδικές συμφωνίες και στην επιμήκυνση με μηδενισμό του επιτοκίου, να συμμετάσχει η ΕΚΤ οπωσδήποτε με τα ελληνικά ομόλογα, που βρίσκονται στα χέρια της ύψους 60 δις ευρώ και αν είναι δυνατόν να περιληφθεί και το ποσό 65 δις, που μας δάνεισε μέχρι σήμερα ο μηχανισμός της ΕΕ-ΔΝΤ. Ένα μέρος των κεφαλαίων, τα οποία θα εξοικονομούνται από τόκους και χρεολυσία με αυτόν τον τρόπο, θα επενδύονται, στα πλαίσια ενός αναπτυξιακού προγράμματος, που θα εκπονηθεί από κοινού με την τρόϊκα, σε παραγωγικά έργα.
Τόνιζα δε από τον Ιούλιο, ότι η λύση, που επελέγη στις 21/7, ενώ άρχιζε πια να κινείται προς την σωστή κατεύθυνση η ευρωζώνη , ήταν άτολμη και δεν καθιστούσε το ελληνικό χρέος βιώσιμο, ενώ ήταν προϊόν ανύπαρκτης και πάλι διαπραγμάτευσης από την μοιραία και άβουλη ελληνική κυβέρνηση. Η λύση αυτή ξεκαθάρισα από τότε, ότι μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο θα αναθεωρηθεί, γιατί δεν λύνει το πρόβλημα όπως και αποδεικνύεται περίτρανα πια σήμερα. Αυτό συνέβη, διότι άφηνε μεγάλο μέρος των ομολόγων αλλά και του χρέους εκτός ρύθμισης , δηλαδή όλα τα ομόλογα που έληγαν μετά το 2020 ύψους 40 δις ευρώ περίπου όπως και το υπόλοιπο χρέος που ήταν στα χέρια της ΕΚΤ και διατηρούνταν παράλογα ένα υψηλότατο επιτόκιο την στιγμή μάλιστα, κατά την οποία ήταν απολύτως φανερό, πως υπάρχει αδυναμία κάλυψης από την Ελλάδα ακόμη και του κεφαλαίου. Το επιτόκιο αυτό είναι υψηλό, διότι μπορεί μεν να μειώθηκε στο 3,5 – 4% σε σχεση με το 5% της πρώτης δανειακής σύμβασης, αλλά ήταν πολύ υψηλότερο σε σχέση με το επιτόκιο των ομολόγων κατά την χρονική στιγμή έκδοσης τους, πράγμα που είναι παντελώς παράλογο υπο τις σημερινές μάλιστα ακραίες συνθήκες.
Η άποψη μου ήταν και παραμένει αμετακίνητη, πως θα χρειαστεί πιο τολμηρή αντιμετώπιση με διεύρυνση του PSI ( μηχανισμός εθελοντίκης συμμετοχής ιδιωτών) και βεβαίως χωρίς αναγκαστικό κούρεμα του χρέους, το οποίο θα δημιουργήσει εφιαλτικά νέα προβλήματα και θα αποτελέσει πιστωτικό γεγονός. Χρειάζεται λοιπόν, να επιδιωχθεί η βαθύτερη συμμέτοχη σε εθελοντική βάση του συνόλου των ομολογιούχων, όπως και η άμεση ενίσχυση με πολύ μεγαλύτερα ποσά τόσο του προσωρινού μηχανισμού EFSF (European Financial Stability Facility) oσο και του μόνιμου ESM (European Stability Mechanism) με περιπου 2 τρις ευρώ, ώστε να μπορούν, να παρεμβαίνουν πολύ περισσότερο στην δευτερογενή αγορά ομολόγων, για να επιτευχθεί σε μεγαλύτερο ποσοστό εθελοντικό κούρεμα του χρέους από το ανεπαρκές 21% στο 50% χωρίς αυτό, να χαρακτηριστεί ποτέ πιστωτικό γεγονός, που θα μας βγάλει για πολλά χρόνια εκτός αγορών. Ηρθε η ώρα η Ευρώπη, να πάψει, να αργοπορεί και να αντιμετωπίζει μίζερα το ζήτημα, γιατί αν δεν το έχουν καταλάβει τα ισχυρά αλαζονικά μέλη της, τα θεμέλια του κοινού νομίσματος έχουν πάρει φωτιά, από την οποία δεν θα γλιτώσει κανείς.
Επίσης επιβάλλεται, να διευρυνθεί η δυνατότητα παρέμβασης των ταμείων EFSF και ΕSM με την πιθανή μάλιστα συγχώνευση των προβλεπόμενων πόρων τους. Είναι κατάλληλη πλέον η στιγμή, να δημιουργηθεί άμεσα και ευρωομόλογο έκδοσης της ΕΚΤ, για να ηρεμήσουν οι αγορές και να αποκατασταθεί η ροή δανεισμού στην περιφέρεια της ευρωζώνης. Εξάλλου θα χρειαστεί, να γίνει με την στήριξη της Ευρώπης η ανακαιφαλαιοποίηση των τραπεζών, οι οποίες θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και θα υποστούν ζημίες. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από το ελληνικό κράτος, γιατί θα σήμαινε, ότι θα έπρεπε πάλι, να δανειστεί, για να το επιτύχει.
Εκείνο όμως, που απαιτείται, είναι να σταματήσει άμεσα κάθε κίνηση για επιστροφή στην δραχμή και έξοδο από το κοινό ευρωπαϊκό νόμισμα όπως και κάθε πρόθεση για αναγκαστικό κούρεμα του χρέους και χρεοκοπία κατά συνέπεια της χώρας. Το μέλλον της Ελλάδας μας βρίσκεται μέσα στην ευρωζώνη και μία αντίθετη εξέλιξη θα οδηγήσει σε εξαθλίωση τον λαό και σε αδυναμία εισαγωγής ακόμη και ειδών πρώτης ανάγκης, αφού έχουμε καταφέρει, να εισάγουμε ακόμη και σιτάρι ή κρέας από το εξωτερικό. Το υποτιμημένο και ανυπόληπτο νόμισμα μας τότε δεν θα μπορεί, να μας εξασφαλίσει ούτε την στοιχειώδη εισαγωγή πρώτων υλών όπως πχ πετρέλαιο, δεδομένου και του μεγάλου ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου.
Όσον αφορά το παταγωδώς αποτυχημένο μείγμα οικονομικής πολιτικής, που επιβάλλει υπερφορολογήσεις και κεφαλικούς φόρους επι δικαίων και αδίκων όπως και άδικες οριζόντιες περικοπές, χωρίς να καταργεί την πραγματική και συνεχιζόμενη σπατάλη του δημόσιου τομέα και χωρίς να δίνει κίνητρα επενδύσεων και αναπτυξιακή προοπτική στην χώρα, αυτό είναι απαραίτητο τάχιστα, να εγκαταλειφθεί, γιατί ούτε την χώρα βοηθά ούτε και τους δανειστές μας, να εξασφαλίσουν τα κεφάλαια, που μας δάνεισαν. Όσο συνεχίζεται αυτός ο παραλογισμός, τόσο η ύφεση όπως έχω ξαναγράψει, θα βαθαίνει και τόσο η ανεργία θα γίνεται ανεξέλεγκτη. Η πρόβλεψη της ημιθανούς κυβέρνησης και της τρόικας για αναθεωρημένο έλλειμμα 8,5% επι του ΑΕΠ θα έχει την τύχη όλων των αποτυχημένων προβλέψεων τους και προσωπικά πιστεύω, ότι το έλλειμμα το 2011 θα κλείσει πάνω από 9% ως ποσοστο του ΑΕΠ, ενώ τα περι πρωτογενούς πλεονάσματος στις αρχές Απριλίου του 2012 είναι όνειρα θερινής νυκτός μαθητευόμενων μάγων.
Χρειάζεται πλέον αξιοπιστία και σοβαρότητα τόσο από το ελληνικό πολιτικό σύστημα, που δεν την έχει, γιατί φέρεται με απίθανη ανωριμότητα και ανικανότητα όσο και κάλυψη του δραματικού ελλείμματος ευρωπαϊκής ηγεσίας, που είναι πλέον πασιφανές, διότι ορισμένοι ευρωπαίοι ηγέτες επιστρέφουν σε έναν μυωπικό οικονομικό εθνικισμό, καταστρέφοντας δυστυχώς την ιδέα της ΕΕ και της ευρωζώνης, όπως την ονειρεύτηκαν οι ιδρυτές -προπάτορες της και οδηγώντας σε μία αδιέξοδη γερμανική Ευρώπη.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Financial Times:Μετρά αποτυχίες το ΔΝΤ

Financial Times:Μετρά αποτυχίες το ΔΝΤ

Οι FT ''πυροβολούν'' το ΔΝΤ γράφοντας πως ''ενώ το ευρώ βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού, το Ταμείο, κατά τα δύο τελευταία χρόνια, προσπαθεί να προλάβει τις εξελίξεις και λειτουργεί αντιδραστικά σε μία ύστατη προσπάθεια να το σώσει''.
Διαβάστε όλο το άρθρο.
''Δεν θέλω να βιαστώ σε πρώιμα συμπεράσματα, αλλά αυτή την στιγμή φαίνεται απίθανο ότι η επίσημη θεσμική απάντηση στην κρίση της ευρωζώνης θα αποτελέσει μοντέλο για τις μελλοντικές κυβερνήσεις.
Ο ρόλος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου δέχθηκε έντονη δόση περιφρόνησης την προηγούμενη εβδομάδα όταν κοινοποιήθηκε από το CNN η επιστολή παραίτησης του Peter Doyle, βετεράνου του Ταμείου, ο οποίος κατηγόρησε τον οργανισμό ότι απέτυχε να προειδοποιήσει για την κρίση λόγω επίμονης φιλο-ευρωπαϊκής προκατάληψης και «αναλυτικής αποστροφής κινδύνου».
Το ΔΝΤ όχι μόνο δεν έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου εγκαίρως, αλλά η νέα αναταραχή στην Ισπανία και οι αυξανόμενες πιθανότητες για ένα νέο καθολικό πακέτο στήριξης καθιστούν ορθή την κατηγορία ότι η εμπλοκή του στα πακέτα στήριξης για την Ελλάδα, την Ιρλανδία και την Πορτογαλία έχει επιδεινώσει τη δυνατότητά του να μιλά με ειλικρίνεια στο κοινό ως προς την ευρωζώνη.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το ΔΝΤ έχει αποκρύψει την ανησυχία του για χώρες όπου τα προγράμματα στήριξης εμφανώς αποτυγχάνουν. Το πιο διάσημο παράδειγμα ήταν η καταστροφική χρηματοδότηση της Αργεντινής, πριν από την χρεοκοπία της χώρας το 2001.
Η διστακτικότητά του ΔΝΤ να δεχθεί τις ευθύνες για την επίσπευση της κρίσης το ενθαρρύνει να κρατήσει ανοιχτή την στρόφιγγα των κεφαλαίων ακόμη κι αν το τίμημα είναι η μακροπρόθεσμη ζημία στη νομιμότητά του. Επιπλέον, υπάρχουν αντικρουόμενα συμφέροντα μεταξύ των χωρών-μετόχων του ΔΝΤ που είναι πολιτικοί σύμμαχοί ή πιστωτές των δανειζομένων κυβερνήσεων.
Για παράδειγμα, μετά την χρεοκοπία της Αργεντινής το 2001, μία ομάδα κυβερνήσεων που είναι μέτοχοι του ΔΝΤ, υπό την καθοδήγηση της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Γαλλίας πίεσαν την διοίκηση του Ταμείου να ξεκινήσει πάλι την χρηματοδότηση της χώρας, παρά την οργή ορισμένων στελεχών του Ταμείου.
Θεωρητικά υπάρχει μία σαφής οργανωτική διαφοροποίηση ανάμεσα στα στελέχη του ΔΝΤ και τη διοίκησή του – όπου συμπεριλαμβάνεται και η γενική διευθύντρια Christine Lagarde – από την μία πλευρά και το εκτελεστικό συμβούλιο των χωρών μετόχων από την άλλη. Πρακτικά όμως, η κουλτούρα της ομοφωνίας συχνά διαρρέει κατά μήκος αυτής της διαχωριστικής γραμμής.
Οι περισσότερες ψηφοφορίες του συμβουλίου είναι ομόφωνες και η διοίκηση δεν προτείνει μία πορεία δράσης εάν δεν γνωρίζει εκ των προτέρων ότι το συμβούλιο θα την στηρίξει. Κατά συνέπεια, συνειδητά ή όχι, η ανάλυση όλη του θεσμού καταλήγει να είναι ένα παιχνίδι εκ του ασφαλούς.
Στην περίπτωση της ευρωζώνης, η δυναμική για θεσμική υπεραισιοδοξία είναι ακόμη μεγαλύτερη και όχι μόνο επειδή του συμβούλιο κυριαρχείται δυσανάλογα από τους Ευρωπαίους. Το Ταμείο είναι ο μικρότερος εταίρος στην χρηματοδότηση των πακέτων στήριξης της ευρωζώνης και εάν τραβήξει την πρίζα, τότε θα προκαλέσει την οργή των συναδέλφων του στην τρόικα – την ΕΕ και την ΕΚΤ - όπως επίσης και της δανειζόμενης χώρας.
Είναι γεγονός ότι το ΔΝΤ άρχισε από τον περασμένο χρόνο να ρίχνει περισσότερο το βάρος του στο θέμα της ελληνικής στήριξης, επιμένοντας σε πιο ρεαλιστικές προβλέψεις ανάπτυξης και σε ανάλυση βιωσιμότητας του χρέους, πιέζοντας παράλληλα για περισσότερα ευρωπαϊκά κεφάλαια στήριξης και/ή μεγάλο κούρεμα για τους ιδιώτες επενδυτές.
Σε γενικές γραμμές όμως, δύσκολα αποστασιοποιείται κανείς από το συμπέρασμα του κ. Doyle ότι «το δεύτερο μεγαλύτερο αποθεματικό νόμισμα βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού και πως το Ταμείο, κατά τα δύο τελευταία χρόνια, προσπαθεί να προλάβει τις εξελίξεις και λειτουργεί αντιδραστικά σε μία ύστατη προσπάθεια να το σώσει».
Η Ισπανία είναι μία καλή ευκαιρία για το ΔΝΤ να βρει μία νέα στρατηγική για την κρίση της Ευρώπης, που θα περιλαμβάνει λιγότερα «γλυκαντικά» για τις κυβερνήσεις και περισσότερες δυσάρεστες αλήθειες για τις τράπεζες. Δεδομένου ότι η ευρωζώνη στο σύνολό της δεν έχει περιορισμούς στην χρηματοδότησή της από το εξωτερικό και δεν χρειάζεται ξένο νόμισμα, ήταν εξαρχής αμφισβητήσιμο κατά πόσο χρειαζόταν τα κεφάλαια του ΔΝΤ.
Όπως η Ιρλανδία, έτσι και η Ισπανία έχει πρωτίστως τραπεζικό πρόβλημα και όχι πρόβλημα κρατικού χρέους και χρειάζεται κεφάλαια άμεσα για να ανακεφαλαιοποιήσει τις τράπεζές της. Τα κεφάλαια του ΔΝΤ όμως, δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να χρησιμοποιηθούν για αυτό τον σκοπό.
Ως έχουν τα πράγματα, μία από τις μέτριες πρόσφατες επιτυχίες του ΔΝΤ στο να πει την αλήθεια ήταν το προηγούμενο φθινόπωρο, όταν προειδοποίησε δημοσίως ότι οι ευρωπαϊκές τράπεζες θα χρειαστούν πολύ περισσότερα κεφάλαια. Η προειδοποίηση αυτή θα έπρεπε να είχε γίνει πολύ νωρίτερα.
Σε αυτή τη φάση, η ευρωζώνη χρειάζεται πολύ λιγότερο έξωθεν χρηματοδότηση και περισσότερο μία οργάνωση με την τεχνική ικανότητα και δυνατότητα να επισημάνει τις δυσάρεστες πραγματικότητες.
Εάν η Ισπανία ζητήσει πακέτο καθολικής στήριξης, το ΔΝΤ θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικό στην απόφασή του να συμμετάσχει σε μία χρηματοδότηση όπου θα αναγκαστεί να καταπιέσει τους προβληματισμούς του στο όνομα της ενότητας''.

Πηγή Euro2day

ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ;

Των Κ. Μακρή, Αν. Παπαϊωάννου

Σε τραγέλαφο εξελίσσεται η επιχείρηση μείωσης των δαπανών του Δημοσίου μέσω των μισθολογικών περικοπών διοίκησης και εργαζομένων. Δύο χρόνια μετά την ψήφιση τεσσάρων σχετικών νομοσχεδίων και επτά μήνες μετά τη νομοθέτηση ενός ακόμη αναλυτικού σχεδίου περικοπών από την κυβέρνηση Παπαδήμου, στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν πως στο 60% των ΔΕΚΟ και των επιδοτούμενων φορέων και οργανισμών δεν έχουν εφαρμοστεί οι διατάξεις και οι εργαζόμενοι δεν έχουν υποστεί καμιά μισθολογική μείωση! Η κρατική απροθυμία αλλά και η κυβερνητική ανικανότητα να ελεγχθεί τι εφαρμόζεται και τι όχι έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων, δηλαδή εκείνοι που έχουν «ματώσει» από τις οριζόντιες περικοπές κι οι άλλοι που δεν έχουν υποστεί καμιά απώλεια, αφού οι διοικήσεις ΔΕΚΟ και οργανισμών, εκμεταλλευόμενες το μπάχαλο του ελληνικού κράτους, έκαναν πως «ξέχασαν» ότι πρέπει να «ψαλιδίσουν» τους μισθούς - τους δικούς τους αλλά και των υπαλλήλων.

Συναγερμός


Η νέα κυβέρνηση, εν όψει της έλευσης της τρόικας στις αρχές της εβδομάδας, βρίσκεται σε κατάσταση πανικού προκειμένου να εντοπίσει πόσοι εφαρμόζουν τους νόμους που προβλέπουν ανώτατη αμοιβή για τους εργαζόμενους τα 1.900 ευρώ και για τα διευθυντικά στελέχη τα 5.000 ευρώ. Στην οδό Νίκης έχει σημάνει συναγερμός. Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας την περασμένη Τετάρτη, 18 Ιουλίου, έστειλε επιστολή σε όλους τους υπουργούς, με την οποία τους ζητά να «σκανάρουν» τους φορείς και τις δημόσιες επιχειρήσεις και να αποδώσουν αναλυτικές καταστάσεις μισθοδοσίας όλων των εποπτευόμενων φορέων. «Κύριε υπουργέ, με δεδομένη την ισχυρή βούληση της κυβέρνησης για την επιτυχή έκβαση της εθνικής προσπάθειας για δημοσιονομική προσαρμογή, σας υπενθυμίζουμε την επιτακτική ανάγκη και υποχρέωση για άμεση και πλήρη εφαρμογή στον τομέα ευθύνης σας των διατάξεων των ν. 3833/2010, ν. 3845/2010, ν. 3899/2010, ν. 3986/2010 και του ν. 4024/2011, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει», αναφέρει η επιστολή του αναπληρωτή υπουργού. Και καταλήγει: «Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε, μέχρι την Παρασκευή 20-7-2012, σε ποιους από τους εποπτευόμενους φορείς σας εφαρμόζονται πλήρως, σε ποιους μερικώς και σε ποιους δεν εφαρμόζονται καθόλου οι διατάξεις των ανωτέρω νόμων».

Ο πανικός του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών μεταφέρθηκε αυτομάτως στους ομολόγους του στο υπουργικό, που ψάχνουν από φορέα σε φορέα να δουν τι έχει συμβεί. Τη διαχείριση του θέματος έχει αναλάβει ο γενικός γραμματέας αρμόδιος για τη δημοσιονομική πολιτική Γιώργος Μέργος, ο οποίος πρεσβεύει πως ακριβή αποτύπωση της κατάστασης θα έχει έως τα μέσα της εβδομάδας για να προσκομιστούν τα στοιχεία και στην τρόικα. Ωστόσο, οι πρώτες εκτιμήσεις από ανώτατα στελέχη του υπουργείου είναι πως οι 6 στις 10 διοικήσεις δεν συμπίεσαν τους μισθούς χιλιάδων εργαζομένων, ενώ το ζήτημα τέθηκε από τον Χρ. Σταϊκούρα και στη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών, την περασμένη Τετάρτη. «Ψάχνουμε να δούμε τι γίνεται», φέρεται να ενημέρωσε τον πρωθυπουργό και τους προέδρους του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ.

Αυτή τη στιγμή, πάντως, το υπουργείο Οικονομικών βαδίζει στα τυφλά. Δεν ξέρουν ούτε πόσες επιχειρήσεις δεν έχουν μειώσει τους μισθούς τους, ούτε πόσους υπαλλήλους αφορά, ούτε καν για τι κονδύλι μιλάμε.

Κι ενώ το 60% των ΔΕΚΟ, φορέων και οργανισμών, που δεν έχουν συμμορφωθεί ποιούν την νήσσαν, η πολιτική ηγεσία της χώρας όλους αυτούς του μήνες δεν προέβη σε κανέναν έλεγχο και σαφώς στις κυρώσεις που προβλέπει ο νόμος. Η εγκύκλιος της Ειδικής Γραμματείας Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών του υπουργείου Οικονομικών, η οποία εστάλη στις 18 Νοεμβρίου 2011 σε όλα τα υπουργεία, στις διοικήσεις των ΔΕΚΟ και στους επιδοτούμενους φορείς, προβλέπει ότι «στην περίπτωση της μη συμμόρφωσης διακόπτεται αυτοδικαίως η επιχορήγηση που λαμβάνει ο φορέας από τον κρατικό προϋπολογισμό». Και προσθέτει: «Η παράλειψη από την πλευρά της διοίκησης να προβεί σε αποκατάσταση των ορίων αποδοχών, όπως ορίζονται από τον νόμο, συνιστά αδικοπραξία σε βάρος του Δημοσίου, για την αποκατάσταση της οποίας η διοίκηση είναι υπεύθυνη»!

ΠΗΓΗ: REAL.GR

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: 
ΤΟ ΒΑΘΥ ΚΡΑΤΟΣ ΥΠΕΡΑΝΩ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΛΙΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ.

H HSBC ξέπλενε συστηματικά μαύρο χρήμα

H HSBC ξέπλενε συστηματικά μαύρο χρήμα

H HSBC ξέπλενε συστηματικά μαύρο χρήμα

 
Ελλιπείς έλεγχοι στην μεγαλύτερη τράπεζα της Ευρώπης, την HSBC, επέτρεψαν τεράστιας έκτασης ξέπλυμα χρήματος, σύμφωνα με έκθεση του αμερικανικού Κογκρέσου που δόθηκε την Τρίτη στη δημοσιότητα. Η τράπεζα αυτή, που έχει έδρα το Λονδίνο, διευκόλυνε επί χρόνια μεξικανούς εμπόρους ναρκωτικών να ξεπλένουν χρήματα, πραγματοποιούσε μυστικές συναλλαγές με το Ιράν καθώς και με τράπεζες που χρηματοδοτούσαν την Αλ Κάιντα.

«Η κουλτούρα της HSBC ήταν διάχυτα μολυσμένη για πολύ καιρό», δήλωσε ο γερουσιαστής Καρλ Λέβιν, πρόεδρος της Διαρκούς Υποεπιτροπής Ερευνών της Γερουσίας.

Η έκθεση αυτή δημοσιοποιείται σε μια περίοδο δύσκολη για το τραπεζικό σύστημα, το οποίο πλήττεται από σκάνδαλα με τελευταίο τη χειραγώγηση του διατραπεζικού επιτοκίου του Λονδίνου Libor από την επίσης βρετανική τράπεζα Barclays.

Η έκθεση του αμερικανικού Κογκρέσου είναι το αποτέλεσμα ερευνών διάρκειας ενός έτους κατά το οποίο εξετάστηκαν 1,4 εκατ. έγγραφα και ανακρίθηκαν 75 υψηλόβαθμα στελέχη της HSBC. Αργότερα την Τρίτη, στελέχη της HSBC και της αμερικανικής ρυθμιστικής αρχής των τραπεζών θα καταθέσουν στην επιτροπή της Γερουσίας και αναμένεται να αντιμετωπίσουν πολύ σκληρά ερωτήματα για το πώς συνεχίστηκαν οι καταχρήσεις ακόμη και μετά τις ενέργειες της ρυθμιστικής αρχής το 2010.

Σύμφωνα με την έκθεση, το 2007 και το 2008 το μεξικανικό υποκατάστημα της HSBC μετέφερε 7 δισ. δολάρια στα υποκαταστήματα της τράπεζας στις ΗΠΑ. Τόσο οι μεξικανικές όσο και οι αμερικανικές Αρχές είχαν προειδοποιήσει την HSBC ότι τέτοια ποσά πιθανότατα συνδεόταν με διακίνηση ναρκωτικών. Η τράπεζα όμως συνέχιζε να παίρνει τα κέρδη των μεγαλεμπόρων ναρκωτικών και να τα περνά σε τραπεζικούς λογαριασμούς προκειμένου να κρύψει την παράνομη δραστηριότητα.

Για παράδειγμα, η HSBC συμμετείχε στη μεταφορά χρημάτων από ένα γραφείο συναλλάγματος ονόματι Casa de Cambio Puebla το οποίο λειτουργούσε ως κόμβος για το ξέπλυμα ναρκωχρήματος. Μεταξύ 2005 και 2007 υπήρχε «αυξανόμενη ροή» δολαρίων ανάμεσα στο γραφείο συναλλάγματος και την HSBC, το οποίο κίνησε υποψίες. Μερικοί τραπεζίτες υποστήριξαν ότι τα χρήματα ήταν νόμιμα. Ενας ισχυρίστηκε ότι προέρχονταν από μεξικανούς αρχιτέκτονες τοπίου που εργάζονταν στις ΗΠΑ και έστελναν χρήματα στις οικογένειές τους στο Μεξικό.

Η έκθεση αναφέρεται επίσης στις συναλλαγές της HSBC με την Al Rajhi Bank στη Σαουδική Αραβία η οποία έχει διασυνδέσεις με τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Το 2005 η HSBC σύστησε στις θυγατρικές της να σταματήσουν τις συναλλαγές με τη σαουδαραβική τράπεζα αλλά τέσσερις μήνες αργότερα, ανέτρεψε την εντολή αυτή επιτρέποντάς τους να αποφασίσουν οι ίδιες αν θα συνεχίσουν να συνεργάζονται με την Al Rajhi.

Μέρος των χρημάτων που διακινούσε η HSBC προερχόταν από το Ιράν, παραβιάζοντας τις διεθνείς κυρώσεις προς τη χώρα. Για να κρύβουν τις συναλλαγές αυτές, οι θυγατρικές της HSBC κατέφευγαν σε μια μέθοδο που ονομάζεται «stripping» και αφαιρεί κάθε αναφορά στο Ιράν από τα αρχεία. Ανεξάρτητος λογιστικός έλεγχος έδειξε ότι μεταξύ 2001 και 2007, περισσότερες από 28.000 συναλλαγές παραβίασαν διεθνείς κυρώσεις προς διάφορες χώρες και οι 25.000 από αυτές αφορούσαν το Ιράν.

Τέλος, άλλη ύποπτη δραστηριότητα της HSBC ήταν ότι λειτουργούσε σαν κόμβος για μικρότερες χρηματοπιστωτικές εταιρείες που χρειάζονταν πρόσβαση στο παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα.

Η έκθεση αναφέρει ότι η διεύθυνση κανονιστικής συμμόρφωσης της HSBC αδυνατούσε να καταπολεμήσει το ύποπτο χρήμα. Οι υπάλληλοι «κατακλύζονταν» από έναν αυξανόμενο αριθμό ύποπτων συναλλαγών προς εξέταση.

«Είμαστε πνιγμένοι και μένουμε πίσω στις έρευνες», έγραψε αξιωματούχος της συγκεκριμένης διεύθυνσης τον Ιούνιο του 2008. Ομως εκείνη την εποχή η HSBC περιόριζε τα έξοδα λειτουργίας της για να αντισταθμίσει τις ζημίες που είχε υποστεί λόγω των στεγαστικών δανείων και της επερχόμενης κρίσης. Το 2010, ένας αηδιασμένος ανώτερος υπάλληλος της ίδιας διεύθυνσης παραιτήθηκε ύστερα από λιγότερο από έναν χρόνο στη δουλειά. 
ΠΗΓΗ: http://www.tovima.gr/

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:
Η ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΑΠΑΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ. ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΙΔΕΟΛΗΠΤΙΚΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ Η ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΗΘΙΚΟΙ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΣΤΙΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ. ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥΣ.

900 εκατ. ευρώ εγγυήσεις στη Φινλανδία

900 εκατ. ευρώ στη Φινλανδία για τυχόν χρεοκοπία της Ελλάδας


Στις εγγυήσεις που εξασφάλισε η Φινλανδία για την περίπτωση ελληνικής ή ισπανικής χρεοκοπίας, αναφέρεται η υπουργός Οικονομικών της χώρας Γιούτα Ουρπιλάινεν.
Απαντώντας σε ερώτηση του δημοσιογράφου του γερμανικού περιοδικού Der Spiegel εάν η Φινλανδία έχει πάρει ως ενέχυρο ελληνικά νησιά, η κυρία Ουρπιλάινεν περιγράφει ότι πρόκειται για "ομόλογα χωρών με ρευστότητα, όπως η Γερμανία, αξίας 900 εκατομμυρίων ευρώ" και κάνει λόγο έναν πολύ απλό μηχανισμό.
"Κάθε φορά που οι Έλληνες ζητούν περισσότερα χρήματα, το ενέχυρό μας αυξάνεται", συμπλήρωσε.
Η Φινλανδή υπουργός Οικονομικών παραδέχεται ότι οι Ευρωπαίοι ομόλογοί της δεν συμφωνούν με αυτή την πρακτική, ωστόσο διευκρινίζει ότι η κυβέρνηση της δεν διέθετε άλλη επιλογή, καθώς η εξασφάλιση εγγυήσεων περιλαμβάνεται στο κυβερνητικό πρόγραμμα ως προϋπόθεση για την συμμετοχή στον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης.
Αποφεύγει πάντως να απαντήσει εάν η χώρα της μελετά ενδεχόμενη αποχώρηση από την Ευρωζώνη, όπως είχε η ίδια αφήσει να εννοηθεί πριν από λίγες εβδομάδες.
"Θέλουμε να συνεχίσει να υφίσταται το ευρώ, αλλά κάθε χώρα πρέπει να φέρει η ίδια την ευθύνη για τα χρέη της.
Ήταν σημαντική η θέσπιση μηχανισμών διάσωσης, αλλά η αλληλεγγύη μας έχει όρια", εξηγεί και τονίζει ότι πρέπει να λογοδοτήσει στους ψηφοφόρους της.
Δεν παραλείπει να αναφέρει ότι το κόμμα των "Αληθινών Φινλανδών", το οποίο ζητεί ανοιχτά την έξοδο της χώρας από το ευρώ, έλαβε πολλές ψήφους κατά τις πρόσφατες εκλογές.
Σε ό,τι αφορά την περίπτωση της Ισπανίας, η Γιούτα Ουρπιλάινεν σημειώνει ότι η Φινλανδία θα λάβει εγγυήσεις ύψους 770 εκατομμυρίων ευρώ εάν η Μαδρίτη ζητήσει βοήθεια 100 δισεκατομμυρίων. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 40% της φινλανδικής συμμετοχής.

Πηγή: ΑΠΕ και http://news247.gr

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ  ΟΙ ΠΛΟΥΣΙΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΖΩΝΗΣ ΟΤΙ ΕΥΡΩ ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ -ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ -ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ - ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΛΗΨΗ ΧΡΕΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ. ΟΧΙ ΟΤΙ ΣΑΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΜΟΝΟ. ΚΡΑΤΑΤΕ ΤΟ ΣΤΑΘΕΡΟ ΝΟΜΙΣΜΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΥΝΟΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΜΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΟΤΟ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ ΓΙΑ ΑΝΑΛΗΨΗ ΒΑΡΩΝ ΤΟΤΕ ΘΥΜΑΣΤΕ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΣΑΣ ΑΚΡΟΑΤΗΡΙΑ.

Η ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΣΩΣ

ΜΑ ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΟΙ; ΜΕΤΑΘΕΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ Η ΑΓΟΡΑ ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ; ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΜΕΣΑ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ Η ΥΦΕΣΗ ΘΑ ΕΝΤΑΘΕΙ ΚΑΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΘΑ ΤΙΝΑΧΤΟΥΝ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ. ΤΡΟΙΚΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΣΥΝΕΛΘΕΤΕ. ΘΑ ΠΡΟΚΛΗΘΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΤΑΡΑΧΗ ΚΑΙ ΕΞΕΓΕΡΣΗ.

ΚΑΝΤΕ ΑΜΕΣΑ ΡΙΖΙΚΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ


ΠΙΑΣΤΕ ΤΟΝ ΤΑΥΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΡΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΨΤΕ ΝΑ ΦΟΒΑΣΤΕ. ΠΡΟΧΩΡΗΣΤΕ ΣΕ ΣΑΡΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ. ΜΗΝ ΥΠΟΧΩΡΕΙΤΕ ΣΤΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΙKΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ. ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΤΕ ΤΗΝ ΛΕΡΝΑΙΑ ΥΔΡΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΣΠΑΤΑΛΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΩΡΑ ΧΩΡΙΣ ΕΛΕΟΣ. ΑΛΛΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.

ΤΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

 ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ!  ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΠΑΡ'ΕΦΕΤΑΙΣ ΔΥΤΙ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"