ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Financial Times : Η αυστηρά απόρρητη έκθεση της τρόικας

Μέσα σε 10 σελίδες η τρόικα γράφει για πλήρη ελληνικό εκτροχιασμό, εκτιμά πως η λιτότητα θα μεγαλώσει την κρίση και την παγίδα χρέους της Ελλάδας και πως πιθανόν να χρειαστούμε και τρίτο πακέτο στήριξης.

Σύμφωνα με την ''μαύρη'' αυτή έκθεση που πατάει σε ένα ακόμα πιο ''μαύρο'' σενάριο, το 2020 το ελληνικό χρέος θα είναι στο 160% του ΑΕΠ και όχι στο όριο βιωσιμότητας του 120% που στοχεύει το νέο πρόγραμμα που μόλις υπογράφτηκε, και συνεπώς '' η Ελλάδα θα χρειαστεί πακέτο στήριξης 245 δισ. ευρώ, που ξεπερνά κατά πολύ τα 170 δισ ευρώ που προβλέπει η ευρωζώνη''.

Που βασίζεται το κακό σενάριο που αναφέρουν οι Financial Times;

- ''Οι ελληνικές αρχές μπορεί να μην έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και την προσαρμογή της πολιτικής με τον ρυθμό που οραματίζεται το βασικό σενάριο''

- ''Ορισμένοι οικονομικοί παράγοντες μπορεί να αντισταθούν στη μεγαλύτερη ευελιξία των μισθών, η απελευθέρωση της αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών ενδεχομένως να συνεχίσει να αντιμετωπίζει σθεναρές αντιδράσεις από τις ομάδες συμφερόντων, οι μεταρρυθμίσεις για το επιχειρηματικό περιβάλλον ενδεχομένως να βαλτώσουν από τις γραφειοκρατικές αναβολές''

Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, ακόμα και εαν πάνε όλα καλά η Ελλάδα θα χρειαστεί επιπλέον 50 δις ευρώ το 2020, γιατί οι ελληνικές τράπεζες θα χρειαστούν 20 δις ευρώ παραπάνω απ' ότι είχε προυπολογιστεί ενώ ταυτόχρονα από τις ιδιωτικοποιήσεις περιμένουμε να εισπράξουμε 30 δις ευρώ λιγότερα απ' ότι προσδοκούσαμε.


ΠΗΓΗ NEWSIT.GR

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:   ΣΑΣ ΕΛΕΓΑ ΣΥΝΕΧΩΣ ΟΤΙ ΤΟ 2020 ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ 120% ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΕΠ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ 2012 ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ.ΕΠΙΣΗΣ ΤΟΝΙΖΩ ΣΥΝΕΧΩΣ ΟΤΙ ΘΑ ΧΡΕΙΣΤΕΙ ΝΕΟ ΠΑΚΕΤΟ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΑ ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΕΡΑΝ ΑΥΤΗΣ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ. ΤΩΡΑ ΜΕ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΡΡΗΤΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΚΑΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΝ ΟΙ Financial Times

ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΜΟΥ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ ΕΧΩ ΤΟΝΙΣΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ ΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 2020 ΣΤΟ 120% ΑΕΠ ΚΑΙ ΑΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΙΑΣΟΥΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΣΤΟΧΟ. ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΑΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ ΔΕΝ ΠΕΣΕΙ ΜΕ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΣΤΟ 90% ΤΟΥ ΑΕΠ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟ ΚΑΙ ΕΧΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΣΤΟ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΜΟΛΟΓΩΝ ΤΗΣ ΕΚΤ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΕΙ ΜΕ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΜΟΛΟΓΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΓΟΡΑΣΕ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΠΟΣΟΥ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΑΝΕΙΣΑΝ ΟΙ ΕΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΝΤ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΙΟ ΤΟΥ 2010 ΚΑΙ ΜΕΤΑ. ΑΛΛΩΣ ΘΑ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΛΥΣΗ ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ.Η ΔΕ ΣΥΝΤΑΓΗ ΚΑΜΙΑ ΛΥΣΗ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΑΦΟΥ ΠΑΛΙ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΕΜΜΟΝΗ ΣΕ ΑΔΙΚΕΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΜΠΗΧΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ.

 ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΚΑΙ ΤΙ ΕΛΕΓΑ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΕΟΣ
 

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΗΜΕΡΑ 3/2/2012

ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΠΟΥ ΕΔΩΣΑ ΣΤΙΣ 3/2/2012 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΟΦΙΑ ΖΟΥΖΕΛΗ

http://www.symmaxos.gr/?p=2682

ΤΟ ΣΠΑΤΑΛΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ

Αφου προστατευσαν το κομματικο πελατειακο κρατος αφου δεν προχωρησαν σε σοβαρες περικοπες δαπανων στο σπαταλο δημοσιο αφου επεβαλαν αδικες και αναξιοκρατικες περικοπες αφου δεν μπορεσαν να κανουν αποκρατικοποιησεις οταν οι τιμες πωλησης ηταν αξιοπρεπεις τωρα κοβουν ξανα συνταξεις και μισθους επιμενοντας και στις αδιεξοδες φορολογικες επιδρομες της αποτυχημενης παταγωδως συνταγης. Κυβερνηση και Τροικα ειναι συνυπευθυνες για το χαος που θα ακολουθησει.

AΠΑΝΤΗΣΗ ΣΠΑΡΤΑΚΟΥ ΣΤΗΝ GREENPEACE ΓΙΑ ΑΠΕ

  AΠΑΝΤΗΣΗ ΣΠΑΡΤΑΚΟΥ ΣΤΗΝ GREENPEACE ΓΙΑ ΑΠΕ

«Την ώρα που η ελληνική κοινωνία και οικονομία δοκιμάζονται από τα πρωτοφανή μέτρα λιτότητας, η Greenpeace αποκαλύπτει ότι η χρήση λιγνίτη στην ηλεκτροπαραγωγή, μόνο για το 2009 προκάλεσε το θάνατο περισσότερων από 500 συμπολιτών μας και επιβάρυνε την εθνική οικονομία έως και 3,9 δις €, δηλαδή έως και 362 € ανά πολίτη».
Με την καταχώρηση αυτή στην ιστοσελίδα της, η Greenpeace πριν από μερικές μέρες ξεκίνησε μια ακόμα επίθεση στον λιγνίτη, παρουσιάζοντας μελέτη υπό τον βαρύγδουπο τίτλο «Οι 7 πληγές της Ελλάδας».
Στολίζοντας το κείμενό της με θανάτους, πληγές, αποκαλύψεις και οικονομικά ποσά, προσπαθεί απεγνωσμένα –και πάλι- να μας πείσει ότι «ο λιγνίτης σκοτώνει». Απαιτεί μάλιστα από την Ελληνική κυβέρνηση ουκ ολίγα, ενώ δεν διστάζει να ¨προειδοποιήσει¨ ότι  «επενδύσεις σε νέες και υπάρχουσες λιγνιτικές μονάδες θα εγκλωβίσουν τη χώρα σε ένα μονοπάτι με καταστροφικές επιπτώσεις για τη δημόσια υγεία, το περιβάλλον και την εθνική οικονομία, τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του αιώνα». Αλατοπιπερώνοντας το δημοσίευμά της με διάφορα κοινωνικοοικονομικά  σχόλια που στοχεύουν στο να αγγίξουν τις ευαίσθητες χορδές των αναγνωστών, η οργάνωση (η οποία δεν ελέγχεται από κανέναν για την επιστημονικότητα των «μελετών» που ανακοινώνει) το μόνο που μπορεί να καταφέρει είναι να κερδίσει τις εντυπώσεις, να αποπροσανατολίσει και να δημιουργήσει μια ψευδαίσθηση μέσα από αυθαίρετους συσχετισμούς και αμφίβολα στοιχεία.
Στη ζυγαριά της Greenpeace από τη μία μεριά μπαίνει ο ρυπαρός λιγνίτης που ¨παίρνει ζωές¨ και μας καταστρέφει οικονομικά και από την άλλη μπαίνουν οι ΑΠΕ που ως δια μαγείας … μπορούν να σώσουν τον κόσμο.
Συκοφαντώντας και κάνοντας διάφορες εκτιμήσεις –με πολλή μεγάλη ευκολία- η ΜΚΟ για πολλοστή φορά στρέφει τα βέλη της στο εθνικό μας καύσιμο, αποκρύπτοντας βέβαια το γεγονός, ότι ολοκληρωτικά οι πολίτες  της Δ. Μακεδονίας, μαζί με τους θεσμικούς εκφραστές (ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ, ΔΗΜΟΙ, ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ) απαιτούν εδώ και τώρα την κατασκευή των Μονάδων ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ V και ΜΕΛΙΤΗ II.
Γιατί δεν αναφέρει ότι το σενάριο της αντικατάστασης των λιγνιτικών μονάδων από ΑΠΕ θα αυξήσει τα τιμολόγια σε ποσοστό που θα αγγίξει το 200% ;
Γιατί δεν μας λένε ποιες θα είναι οι μονάδες βάσης, όταν οι ΑΠΕ θα αδυνατούν να λειτουργήσουν επαρκώς και να καλύψουν το σύστημα; Μήπως θα είναι τα Πυρηνικά ή μήπως το εισαγόμενο Φυσικό αέριο, δημιουργώντας μεγαλύτερη ενεργειακή εξάρτηση στη χώρα μας, συναλλαγματική αιμορραγία, αλλά και «πορτοκαλί ενεργειακούς συναγερμούς», όπως αυτός των προηγούμενων ημερών, κάθε φορά που οι παραγωγοί Φυσικού Αερίου θα αποφασίζουν για δικούς τους λόγους να κλείνουν την στρόφιγγα του αγωγού; Αυτή είναι η πρότασή τους;
Γιατί δεν αναφέρουν εάν υπάρχουν αντίστοιχοι θάνατοι στην Δανία των ΑΠΕ, αφού και εκεί πέραν των ΑΠΕ η ηλεκτροπαραγωγή της χώρας στηρίζεται στον λιθάνθρακα κατά 50% τουλάχιστον; 
Γιατί δεν κάνουν τον κόπο να συγκρίνουν την τιμή της KWώρας από λιγνίτη και ΑΠΕ; Μήπως τους συγκλονίζει η εξωφρενική διαφορά τους και προτιμούν να σωπάσουν;
Ο ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ επέμενε και επιμένει ότι μόνο ο λιγνίτης μπορεί να εξακολουθεί να προσφέρει φθηνό ρεύμα στον Έλληνα καταναλωτή. Μόνο ο λιγνίτης είναι σε θέση να κρατά σε ισορροπία την ενεργειακή κατάσταση της χώρας. Μόνο ο λιγνίτης μπορεί να κρατήσει την οικονομική αλυσίδα από το να μην σπάσει. Μόνο ο λιγνίτης μπορεί να εγγυηθεί το μέλλον και την προοπτική περιοχών όπου υπάρχουν κοιτάσματα. Μόνο η ΔΕΗ είναι αξιόπιστος και φερέγγυος πάροχος. Περιστατικά που ζήσαμε το προηγούμενο χρονικό διάστημα, επιβεβαιώνουν όλα τα παραπάνω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο.
Η Greenpeace διαρρηγνύει τα πράσινα ιμάτιά της ότι ο λιγνίτης θα πρέπει να εγκαταλειφθεί από οποιοδήποτε σημερινό ενεργειακό σχέδιο αδιαφορώντας/αγνοώντας/παραβλέποντας παντελώς το γεγονός ότι οι μεγαλύτεροι ενεργειακοί κίνδυνοι από ακραίες διακυμάνσεις παραγωγής (υπερτάσεις, επάρκεια κλπ) ρεύματος, παρουσιάζονται διεθνώς, όπου είναι υπεραναπτυγμένες οι ΑΠΕ.
Απαρατήρητο βέβαια δεν μπορεί να περάσει και το γεγονός ότι οι ¨ευαισθησίες¨ της Greenpeace ¨ξύπνησαν¨ αίφνης στο άκουσμα της συμβολαιοποίησης της μονάδας «Πτολεμαΐδα V», προφανώς επειδή πίσω από τις ¨πράσινες συνειδήσεις¨ κρύβονται πολλά περισσότερα…
20 Φεβρουαρίου 2012
Γραφείο Τύπου ΣΠΑΡΤΑΚΟΥ
 
ΠΗΓΗ: FLORINA-SIMERA.BLOGSPOT.COM

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

Στο 129% του ΑΕΠ το ελληνικό χρέος το 2020, εκτιμά το ΔΝΤ


Στο 129% του ΑΕΠ το ελληνικό χρέος το 2020, εκτιμά το ΔΝΤ


Το ακριβές ποσό με το οποίο θα συμβάλει το ΔΝΤ δεν έχει αποφασισθεί ακόμα και αναμένεται να κατά πάσα πιθανότητα να ξεκαθαρίσει στο Eurogroup

Αθήνα
Στο 129% του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί το ελληνικό δημόσιο χρέος έως το 2020, επισημαίνεται στην έκθεση του ΔΝΤ για τη βιωσιμότητα του χρέους, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Wall Street Journal.

Η εφημερίδα επιμένει επίσης στο σενάριο που κάνει λόγο για μικρότερη συνεισφορά του ΔΝΤ στο νέο πακέτο στήριξης προς την Ελλάδα, της τάξεως των 13 δισ. ευρώ περίπου, αφήνοντας το κυρίως βάρος του νέου δανείου των 130+ δισ. ευρώ στις χώρες της Ευρωζώνης.

Το ακριβές ποσό με το οποίο θα συμβάλει το ΔΝΤ δεν έχει αποφασισθεί ακόμα και αναμένεται να κατά πάσα πιθανότητα να ξεκαθαρίσει στο σημερινό Eurogroup. Συζητήσεις γι' αυτό έγιναν και στη προπαρασκευαστική συνάντηση του Euro Working Group την Κυριακή στις Βρυξέλλες.

Το ΔΝΤ προτείνει τέσσερις τρόπους για να μειωθεί το χρέος κάτω από το 120% του ΑΕΠ, επίπεδο που οριοθετεί τη βιώσιμη περιοχή σύμφωνα με την προηγούμενη έκθεση του Οργανισμού για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους, τον περασμένο Οκτώβριο.

Ένας από τους τρόπους που προτείνει το ΔΝΤ είναι να επιτραπεί στην Ελλάδα να κεφαλαιοποιήσει τους δεδουλευμένους τόκους από τα ομόλογα που διακρατούν οι ιδιώτες πιστωτές. Τα ομόλογα αυτά θα επιστραφούν στην ελληνική κυβέρνηση στο πλαίσιο του προγράμματος ανταλλαγής χρέους βάσει του οποίου οι επενδυτές θα λάβουν νέα ομόλογα αξίας που θα αντιστοιχεί στο 50% της αξίας των παλαιών ομολόγων.

Η δεύτερη πρόταση προβλέπει τη μείωση του επιτοκίου του πρώτου πακέτου στήριξης.

Η τρίτή προβλέπει να ζητηθεί από τις κεντρικές τράπεζες της Ευρωζώνης να δημοπρατήσουν τα ελληνικά ομόλογα που διακρατούν σαν επενδύσεις -εκτιμώμενης αξίας 12 δισ. ευρώ- στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους.

Στην τέταρτη πρόταση, προβλέπεται ότι η ΕΚΤ θα αποποιηθεί τα «κέρδη» που εναλλακτικά θα αποκόμιζε από τα ελληνικά ομόλογα αξίας περίπου 45-50 δισ. ευρώ που αγόρασε την περίοδο 2010-2011.

Σύμφωνα με το προσχέδιο, η πρώτη και η δεύτερη επιλογή, αν εφαρμοστούν, θα συρρικνώσουν το χρέος της Ελλάδας κατά 1,5% του ΑΕΠ έκαστη, η τρίτη επιλογή κατά 3,5% και η τέταρτη κατά 5,5%.

Το ΔΝΤ φέρεται να εκτιμά παράλληλα ότι το κρατικό χρέος το 2011 «έκλεισε» στο 164% του ΑΕΠ.

ΠΗΓΗ Newsroom ΔΟΛ

TO ΣXOΛIO MOY:  ΣΑΣ ΕΛΕΓΑ ΣΥΝΕΧΩΣ ΟΤΙ ΤΟ 2020 ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ 120% ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΕΠ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ 2012 ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ. ΤΩΡΑ ΜΕ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ Η ΙΔΙΑ Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΔΝΤ. 

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΚΑΙ ΤΙ ΕΛΕΓΑ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΕΟΣ
 

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΗΜΕΡΑ 3/2/2012

ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΠΟΥ ΕΔΩΣΑ ΣΤΙΣ 3/2/2012 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΟΦΙΑ ΖΟΥΖΕΛΗ

http://www.symmaxos.gr/?p=2682

ο Κ.Γαβράς ξεσπά κατά της Γερμανίας


«Αυτός είναι ο τρίτος παγκόσμιος πόλεμος» δηλώνει ο Κ.Γαβράς και ξεσπά κατά της Γερμανίας


«Δεν θα φάγαμε όλοι μαζί. Τα έφαγαν εκείνοι που ήταν στο τραπέζι. Οι άλλοι είχαν ψίχουλα γύρω τους» δήλωσε ο Κ.Γαβράς
«Η Ελλάδα είναι από τα πρώτα θύματα ενός οικονομικού πολέμου. Αυτός είναι ο τρίτος παγκόσμιος πόλεμος» δήλωσε ο Κώστας Γαβράς, αναφερόμενος στην οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας. Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης -που διαδήλωσε υπέρ της Ελλάδας μαζί με χιλιάδες άλλους κατοίκους του Παρισιού- μίλησε με σκληρά λόγια για τη στάση που τηρεί η Γερμανία, είπε με νόημα ότι δεν «τα φάγαμε όλοι μαζί», υποστήριξε ότι η κρίση μπορεί να είναι μια ευκαιρία ώστε να αλλάξει το ελληνικό κράτος, ενώ ευχήθηκε στους Έλληνες «κουράγιο και αισιοδοξία», διαμηνύοντας ότι «θα περάσει κι αυτός ο καημός».

Σε δηλώσεις του στο Mega, με αφορμή τη συμμετοχή του στη συγκέντρωση που οργανώθηκε στο Παρίσι σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τη χώρα μας, ο Κώστας Γαβράς ξέσπασε κατά της Γερμανίας.

«Όλες οι αγριότητες των Γερμανών, η βαρβαρότητα, είναι κάτι απίθανο πώς οι Γερμανοί έφτασαν σε τέτοια άκρα. Αυτοί που πούλησαν τόσα πράγματα στην Ελλάδα, που έκαναν τόσα σκάνδαλα στην Ελλάδα, πληρώνοντας τους μεν και τους δε για να αγοράσουν τα προϊόντα τους. Αυτό το ξεχνούν τώρα. Η κ. Μέρκελ αδιαφορεί» είπε χαρακτηριστικά.

Ο Κ.Γαβράς υποστήριξε πως «αυτή η τρομερή κρίση μπορεί να είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να αλλάξει ριζικά το ελληνικό κράτος. Αυτοί που δεν πλήρωναν τους φόρους, αυτοί οι υπουργοί που έπαιρναν δώρα απ' τους ξένους. Όλα αυτά είναι απαράδεκτα πράγματα, αυτά πρέπει να αλλάξουν ουσιαστικά».

Ο διάσημος σκηνοθέτης αναφέρθηκε και στη φράση «μαζί τα φάγαμε» του Θ.Πάγκαλου, χωρίς να τον κατονομάσει. «Δεν θα φάγαμε όλοι μαζί. Τα έφαγαν εκείνοι που ήταν στο τραπέζι. Οι άλλοι είχαν ψίχουλα γύρω τους και σήμερα αυτοί που είχαν ψίχουλα δεν έχουν τίποτα. Αυτό είναι το μεγάλο δράμα στην Ελλάδα» είπε.

Με αφορμή την ταινία που ετοιμάζει και η οποία έχει σχέση με την οικονομία, ο Κ.Γαβράς είπε ότι πρέπει να γυριστεί ένα φιλμ για την οικονομική κρίση και τις συνέπειες που έχει στην Ελλάδα. «Νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε, μου φαίνεται τελείως απαραίτητο. Κάναμε πολλά φιλμ πάνω στην κατοχή, πάνω στον Εμφύλιο πόλεμο» δήλωσε.

«Αυτός είναι οικονομικός πόλεμος. Η Ελλάδα είναι από τα πρώτα θύματα. Αυτός είναι ο τρίτος παγκόσμιος πόλεμος» συνέχισε.

Ο Κ.Γαβράς ευχήθηκε «κουράγιο και αισιοδοξία», στέλνοντας σε όλους τους Έλληνες το μήνυμα ότι «θα περάσει κι αυτός ο καημός».

ΠΗΓΗ Newsroom ΔΟΛ

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

ΟΙ ΝΕΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ- ΜΗ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΟΣ ΤΟ 2012

Οριστικοποιούνται οι περικοπές, για να εξασφαλιστούν τα 325 εκ.

 Από τις νέες μειώσεις των δαπανών στους τομείς της Υγείας και της Άμυνας (περίπου 100 εκατ. ευρώ) και από τις πρόσθετες περικοπές στις συντάξεις (περίπου 45 εκατ. ευρώ από τις κύριες και 20- 30 εκατ. ευρώ από τις επικουρικές συντάξεις) και τα πολυτεκνικά επιδόματα (περίπου 40 εκατ. ευρώ), αλλά και από την ταχύτερη εφαρμογή των ειδικών μισθολογίων σε γιατρούς του ΕΣΥ, ένοπλες δυνάμεις, κ.λπ. (εξοικονόμηση περίπου 90 εκατ. ευρώ) και την περικοπή λειτουργικών δαπανών, θα καλυφθεί το κονδύλι των 325 εκατ. ευρώ, που αποτέλεσε ένα από τα βασικά «σημεία τριβής» μεταξύ δανειστών και κυβέρνησης. 

    Αυτό ανέφερε ανώτερος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών, ο οποίος, υπό την αίρεση ότι στο Eurogroup της Δευτέρας θα εγκριθούν το PSI και η νέα δανειακή σύμβαση, δήλωσε ότι οι επόμενες κινήσεις του οικονομικού επιτελείου έχουν ως εξής:

    - Την ερχόμενη εβδομάδα θα κατατεθεί στη Βουλή ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός με τα πρόσθετα μέτρα των 3,2 δισ. ευρώ (θα συμπεριλαμβάνεται το κονδύλι των 325 εκατ. ευρώ)

    - Την ερχόμενη εβδομάδα, επίσης, θα γίνει η δημόσια πρόταση για το PSI, ενώ θα εγκριθούν από τη Βουλή οι «ρήτρες συλλογικής δράσης» (υποχρεωτική συμμετοχή των ιδιωτών επενδυτών στο «κούρεμα» και την ανταλλαγή ομολόγων) χωρίς, κατ' ανάγκη, να ενεργοποιηθούν άμεσα

    - Έως τις 29 Φεβρουαρίου θα ψηφισθεί από τη Βουλή το πολυνομοσχέδιο με τον εφαρμοστικό νόμο.

    Ο ίδιος παράγοντας θεωρεί, εξάλλου, ότι τελικά οι δανειστές θα επιτύχουν την επιβολή του «ειδικού λογαριασμού» για την προτεραιότητα στην αποπληρωμή του δανείου, αλλά και τη δημοσιονομική εποπτεία.

    Σύμφωνα, πάντως, με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών και των δανειστών, και το 2013 αναμένεται να είναι χρονιά ύφεσης (η 6η κατά σειρά), καθώς θετικό πρόσημο στο ΑΕΠ προβλέπεται μόνον από το τέλος του συγκεκριμένου έτους. Υπό τις δεδομένες συνθήκες, καθίσταται δύσκολη έως αδύνατη η επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος, ενώ, με βάση την έκθεση του ΔΝΤ για τη βιωσιμότητα του χρέους που θα συζητηθεί τη Δευτέρα στο Eurogroup, το δημόσιο χρέος της χώρας θα βρίσκεται το 2020 στο 129% του ΑΕΠ, αντί του 120% που ήταν ο στόχος με βάση το PSI και τη νέα δανειακή σύμβαση.

ΠΗΓΗ: http://www.e-typos.com 

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΣΑΣ ΕΛΕΓΑ ΣΥΝΕΧΩΣ ΟΤΙ ΤΟ 2020 ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ 120% ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΕΠ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ 2012 ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ. ΤΩΡΑ ΜΕ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ Η ΙΔΙΑ Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΔΝΤ. 

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΣΤΙΣ 26/10/2011
 << Η πρόβλεψη της ημιθανούς κυβέρνησης και της τρόικας για αναθεωρημένο έλλειμμα 8,5% επι του ΑΕΠ θα έχει την τύχη όλων των αποτυχημένων προβλέψεων τους και προσωπικά πιστεύω, ότι το έλλειμμα το 2011 θα κλείσει πάνω από 9% ως ποσοστο του ΑΕΠ, ενώ τα περι πρωτογενούς πλεονάσματος στις αρχές Απριλίου του 2012 είναι όνειρα θερινής νυκτός μαθητευόμενων μάγων.>>

Η ΜΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΘΡΑΣΥΝΣΗ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΣΤΩΝ

ΝΑΙ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΝΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΣΤΕ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΡΟΘΥΜΟΙ ΚΑΙ ΣΕ ΛΙΓΟ Ο ΣΟΙΜΠΛΕ ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΚΛΟΓΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ. ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΕΘΝΟΣΩΤΗΡΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΔΙΟΡΘΩΤΑ.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΟΚΑΠΗΛΕΙΑ

Λαικισμος ειναι να τρομοκρατεις τους ανθρωπους με το γαλα των παιδιων τους για να ψηφιστει μια κακιστη συμφωνια. Πατριδοκαπηλια ειναι να εκβιαζεις με μισθους και συνταξεις για το καλο δηθεν της χωρας ειδικα οταν τους δικους σου μισθους δεν τους κοβεις στο μισο.

 

ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ


ΝΑ ΑΝΑΡΩΤΗΘΩ ΛΟΙΠΟΝ ΟΤΑΝ Η ΑΠΕΙΛΗ ΓΙΑ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΟΥΜΕ ΠΙΑ 5 ΔΙΣ ΑΠΟ 24 ΔΙΣ ΤΟ 2009 ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΣ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΠΕΡΝΑΜΕ ΤΟ ΔΑΝΕΙΟ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ 2 ΘΑ ΠΕΙΝΟΥΣΑΜΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΛΥΠΤΑΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ 3.2 ΔΙΣ ΓΙΑ ΦΕΤΟΣ ΜΟΝΟ ΚΑΙ 14,6 ΤΑ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2014 ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΜΕΤΡΑ 5 ΔΙΣ ΑΝ ΤΥΧΟΝ ΟΔΗΓΟΥΜΑΣΤΑΝ ΣΕ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΟΥ ΠΑΚΕΤΟΥ ΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΠΑΤΑΛΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΕΤΣΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΣ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΜΙΣΘΩΝ; ΥΠΟΨΗ ΟΤΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΕΚΔΙΔΕΙ ΕΝΤΟΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΑ ΕΞΑΜΗΝΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΝΤΑΣ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 1,5 ΔΙΣ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕIΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΘΑ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΝ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΤΟΜΑ ΜΕΤΡΑ 5 ΔΙΣ.ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ. ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΩ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΑΦΗΝΑΝ ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ ΟΙ ΤΗΣ ΕΕ ΧΩΡΙΣ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΔΡΑΧΜΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩ. ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΦΤΑΝΑΜΕ ΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΡΑΧΜΗ. ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΑ ΨΕΥΔΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΜΙΑ ΧΑΡΑ.


ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ

Kρίση χρέους. Υπάρχει λύση.
Εφημερίδα Πτολεμαίος
Kρίση χρέους. Υπάρχει λύση.

Δεδομένων των εξαιρετικά δύσκολων στιγμών, που περνά η Ελλάδα αλλά και λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης η Ευρώπη στο σύνολο της και ενώ βρισκόμαστε σε κρίσιμο σταυροδρόμι πολύ σημαντικών αποφάσεων, τόσο για την δύσμοιρη χώρα μας, όσο και για την πορεία της ευρωζώνης και του κοινού μας νομίσματος, κρίνω σκόπιμο, να κοινοποιήσω στο ευρύ κοινό για άλλη μια φορά τις απόψεις μου, για την αντιμετώπιση της κρίσης χρέους και δανεισμού, η οποία μας εξουθενώνει τα τελευταία δύο χρόνια και έχει οδηγήσει σε σοβαρή απώλεια μέρους της εθνικής μας κυριαρχίας.
Έχω τονίσει σε όλες τις δημόσιες παρεμβάσεις μου, ποια είναι η λύση, που θεωρώ εφικτή και βιώσιμη ενώ και μετά την απόφαση της 21 Ιουλίου είχα ξεκαθαρίσει αμέσως, ότι δεν είναι επαρκής αυτή , δεν δίνει βιώσιμη λύση αν και άρχιζε η Ευρώπη, να κινείται στην σωστή κατεύθυνση επιτέλους και ότι δεν εξασφάλιζε, ούτε την βιωσιμότητα του δημοσίου χρέους μας, ούτε την σταθεροποίηση της ευρωζώνης απέναντι στις κατά κύματα επιθέσεις των αγορών.
Υποστήριξα από το 1ο προσυνέδριο της Δημοκρατικής Συμμαχίας με σχετική εισήγηση μου τον Μάρτιο, επισημοποιώντας ήδη πολύ παλαιότερη θέση μου, ότι η λύση πρέπει, να στηρίζεται στην επιμήκυνση του συνολικού δημοσίου χρέους της χώρας, σε εθελοντική βάση πάντα , για να μην δημιουργηθεί πιστωτικό γεγονός χρεοκοπίας. Στην επιμήκυνση αυτή απαιτείται, να επιδιωχθεί η ένταξη του συνόλου των ομολόγων, που έχουν στα χέρια τους οι ιδιώτες και οι θεσμικοί επενδυτές με εξαίρεση τα ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία, τα οποία θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα επιβίωσης αν συμμετάσχουν, αλλά και καταβολής των συντάξεων και όχι μόνο τα ομόλογα τα οποία λήγουν μέχρι το 2020, όπως λανθασμένα προβλέφθηκε στην απόφαση της 21 Ιουλίου 2011. Είναι μάταιο να ενταχθούν τα ασφαλιστικά ταμεία της χώρας στην ρύθμιση και μετά να πρέπει, να δανειστούμε πάλι, για να τα στηρίξουμε. Στην μακρόχρονη αυτή επιμήκυνση θα έπρεπε, να συμφωνήσουμε με τους δανειστές μας, ότι είτε θα συρρικνωνόταν το επιτόκιο, ειτε κατά την γνώμη μου πια δεν θα έπρεπε, να υπάρχει επιτόκιο δεδομένου, ότι απειλείται η μη πληρωμή μεγάλου μέρους του κεφαλαίου και συζητούν ήδη αναγκαστικό κούρεμα του, με δυσμενέστατες επιπτώσεις και για εμάς και για την Ευρώπη. Ακόμη είναι απαραίτητο για μια οριστική και σταθερή λύση, να αναθεωρηθούν οι ειδικές συμφωνίες και στην επιμήκυνση με μηδενισμό του επιτοκίου, να συμμετάσχει η ΕΚΤ οπωσδήποτε με τα ελληνικά ομόλογα, που βρίσκονται στα χέρια της ύψους 60 δις ευρώ και αν είναι δυνατόν να περιληφθεί και το ποσό 65 δις, που μας δάνεισε μέχρι σήμερα ο μηχανισμός της ΕΕ-ΔΝΤ. Ένα μέρος των κεφαλαίων, τα οποία θα εξοικονομούνται από τόκους και χρεολυσία με αυτόν τον τρόπο, θα επενδύονται, στα πλαίσια ενός αναπτυξιακού προγράμματος, που θα εκπονηθεί από κοινού με την τρόϊκα, σε παραγωγικά έργα.
Τόνιζα δε από τον Ιούλιο, ότι η λύση, που επελέγη στις 21/7, ενώ άρχιζε πια να κινείται προς την σωστή κατεύθυνση η ευρωζώνη , ήταν άτολμη και δεν καθιστούσε το ελληνικό χρέος βιώσιμο, ενώ ήταν προϊόν ανύπαρκτης και πάλι διαπραγμάτευσης από την μοιραία και άβουλη ελληνική κυβέρνηση. Η λύση αυτή ξεκαθάρισα από τότε, ότι μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο θα αναθεωρηθεί, γιατί δεν λύνει το πρόβλημα όπως και αποδεικνύεται περίτρανα πια σήμερα. Αυτό συνέβη, διότι άφηνε μεγάλο μέρος των ομολόγων αλλά και του χρέους εκτός ρύθμισης , δηλαδή όλα τα ομόλογα που έληγαν μετά το 2020 ύψους 40 δις ευρώ περίπου όπως και το υπόλοιπο χρέος που ήταν στα χέρια της ΕΚΤ και διατηρούνταν παράλογα ένα υψηλότατο επιτόκιο την στιγμή μάλιστα, κατά την οποία ήταν απολύτως φανερό, πως υπάρχει αδυναμία κάλυψης από την Ελλάδα ακόμη και του κεφαλαίου. Το επιτόκιο αυτό είναι υψηλό, διότι μπορεί μεν να μειώθηκε στο 3,5 – 4% σε σχεση με το 5% της πρώτης δανειακής σύμβασης, αλλά ήταν πολύ υψηλότερο σε σχέση με το επιτόκιο των ομολόγων κατά την χρονική στιγμή έκδοσης τους, πράγμα που είναι παντελώς παράλογο υπο τις σημερινές μάλιστα ακραίες συνθήκες.
Η άποψη μου ήταν και παραμένει αμετακίνητη, πως θα χρειαστεί πιο τολμηρή αντιμετώπιση με διεύρυνση του PSI ( μηχανισμός εθελοντίκης συμμετοχής ιδιωτών) και βεβαίως χωρίς αναγκαστικό κούρεμα του χρέους, το οποίο θα δημιουργήσει εφιαλτικά νέα προβλήματα και θα αποτελέσει πιστωτικό γεγονός. Χρειάζεται λοιπόν, να επιδιωχθεί η βαθύτερη συμμέτοχη σε εθελοντική βάση του συνόλου των ομολογιούχων, όπως και η άμεση ενίσχυση με πολύ μεγαλύτερα ποσά τόσο του προσωρινού μηχανισμού EFSF (European Financial Stability Facility) oσο και του μόνιμου ESM (European Stability Mechanism) με περιπου 2 τρις ευρώ, ώστε να μπορούν, να παρεμβαίνουν πολύ περισσότερο στην δευτερογενή αγορά ομολόγων, για να επιτευχθεί σε μεγαλύτερο ποσοστό εθελοντικό κούρεμα του χρέους από το ανεπαρκές 21% στο 50% χωρίς αυτό, να χαρακτηριστεί ποτέ πιστωτικό γεγονός, που θα μας βγάλει για πολλά χρόνια εκτός αγορών. Ηρθε η ώρα η Ευρώπη, να πάψει, να αργοπορεί και να αντιμετωπίζει μίζερα το ζήτημα, γιατί αν δεν το έχουν καταλάβει τα ισχυρά αλαζονικά μέλη της, τα θεμέλια του κοινού νομίσματος έχουν πάρει φωτιά, από την οποία δεν θα γλιτώσει κανείς.
Επίσης επιβάλλεται, να διευρυνθεί η δυνατότητα παρέμβασης των ταμείων EFSF και ΕSM με την πιθανή μάλιστα συγχώνευση των προβλεπόμενων πόρων τους. Είναι κατάλληλη πλέον η στιγμή, να δημιουργηθεί άμεσα και ευρωομόλογο έκδοσης της ΕΚΤ, για να ηρεμήσουν οι αγορές και να αποκατασταθεί η ροή δανεισμού στην περιφέρεια της ευρωζώνης. Εξάλλου θα χρειαστεί, να γίνει με την στήριξη της Ευρώπης η ανακαιφαλαιοποίηση των τραπεζών, οι οποίες θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και θα υποστούν ζημίες. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από το ελληνικό κράτος, γιατί θα σήμαινε, ότι θα έπρεπε πάλι, να δανειστεί, για να το επιτύχει.
Εκείνο όμως, που απαιτείται, είναι να σταματήσει άμεσα κάθε κίνηση για επιστροφή στην δραχμή και έξοδο από το κοινό ευρωπαϊκό νόμισμα όπως και κάθε πρόθεση για αναγκαστικό κούρεμα του χρέους και χρεοκοπία κατά συνέπεια της χώρας. Το μέλλον της Ελλάδας μας βρίσκεται μέσα στην ευρωζώνη και μία αντίθετη εξέλιξη θα οδηγήσει σε εξαθλίωση τον λαό και σε αδυναμία εισαγωγής ακόμη και ειδών πρώτης ανάγκης, αφού έχουμε καταφέρει, να εισάγουμε ακόμη και σιτάρι ή κρέας από το εξωτερικό. Το υποτιμημένο και ανυπόληπτο νόμισμα μας τότε δεν θα μπορεί, να μας εξασφαλίσει ούτε την στοιχειώδη εισαγωγή πρώτων υλών όπως πχ πετρέλαιο, δεδομένου και του μεγάλου ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου.
Όσον αφορά το παταγωδώς αποτυχημένο μείγμα οικονομικής πολιτικής, που επιβάλλει υπερφορολογήσεις και κεφαλικούς φόρους επι δικαίων και αδίκων όπως και άδικες οριζόντιες περικοπές, χωρίς να καταργεί την πραγματική και συνεχιζόμενη σπατάλη του δημόσιου τομέα και χωρίς να δίνει κίνητρα επενδύσεων και αναπτυξιακή προοπτική στην χώρα, αυτό είναι απαραίτητο τάχιστα, να εγκαταλειφθεί, γιατί ούτε την χώρα βοηθά ούτε και τους δανειστές μας, να εξασφαλίσουν τα κεφάλαια, που μας δάνεισαν. Όσο συνεχίζεται αυτός ο παραλογισμός, τόσο η ύφεση όπως έχω ξαναγράψει, θα βαθαίνει και τόσο η ανεργία θα γίνεται ανεξέλεγκτη. Η πρόβλεψη της ημιθανούς κυβέρνησης και της τρόικας για αναθεωρημένο έλλειμμα 8,5% επι του ΑΕΠ θα έχει την τύχη όλων των αποτυχημένων προβλέψεων τους και προσωπικά πιστεύω, ότι το έλλειμμα το 2011 θα κλείσει πάνω από 9% ως ποσοστο του ΑΕΠ, ενώ τα περι πρωτογενούς πλεονάσματος στις αρχές Απριλίου του 2012 είναι όνειρα θερινής νυκτός μαθητευόμενων μάγων.
Χρειάζεται πλέον αξιοπιστία και σοβαρότητα τόσο από το ελληνικό πολιτικό σύστημα, που δεν την έχει, γιατί φέρεται με απίθανη ανωριμότητα και ανικανότητα όσο και κάλυψη του δραματικού ελλείμματος ευρωπαϊκής ηγεσίας, που είναι πλέον πασιφανές, διότι ορισμένοι ευρωπαίοι ηγέτες επιστρέφουν σε έναν μυωπικό οικονομικό εθνικισμό, καταστρέφοντας δυστυχώς την ιδέα της ΕΕ και της ευρωζώνης, όπως την ονειρεύτηκαν οι ιδρυτές -προπάτορες της και οδηγώντας σε μία αδιέξοδη γερμανική Ευρώπη.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ
Ι. ΚΑΡΑΒΙΤΗ 4 ΑΜΥΝΤΑΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

ΑΡΘΡΟ Ε.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΓΙΑ ΣΚΟΠΙΑ

Ελληνική πολιτική και διπλωματική δυσοσμία από Δ.Δ.Χάγης

Γράφει ο
Ελευθέριος Ν.Καραγιάννης
Πρέσβυς ε.τ.
Η απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης της 5ης Δεκεμβρίου 2011 με την οποίαν καταδικάστηκε η χώρα μας για παραβίαση της υποχρέωσης της που απέρρεε από την Ενδιάμεση Συμφωνία (άρθρο 11 παρ.1) να υποστηρίξει την υποψηφιότητα της πΓΔΜ στην ένταξη της στο ΝΑΤΟ ( Απρίλιος 2008 ) αναδεικνύει και μία σειρά γενικότερων θεμάτων που αναδύουν μία δυσοσμία που αγγίζει τους πολιτικούς και διπλωματικούς χειρισμούς των υπευθύνων ταγών της χώρας μας και πού είναι σοβαρότερα και κρισιμότερα από αυτήν καθ’ εαυτή την καταδίκη μας.
Ειδικότερα :
Η Ενδιάμεση Συμφωνία συνήφθη τον Σεπτέμβριο του 1995 από τον τότε Υπουργό των Εξωτερικών κ. Κάρολο Παπούλια και σημερινό Πρόεδρο της Δημοκρατίας και προέκυψε μετά την επιβολή τον Φεβρουάριο του 1994 από τον τότε Πρωθυπουργό Ανδρέα Παπανδρέου ενός αποτυχημένου οικονομικού και εμπορικού αποκλεισμού ( εμπάργκο) κατά του κράτους της πΓΔΜ. Ο τότε Πρωθυπουργός παρ’ όλον ότι είχε πληροφορηθεί περί της αναποτελεσματικότητας του, προφανώς, λόγω της συνεχιζόμενης επιθετικής πολιτικής των Σκοπίων κατά της χώρας μας , έλαβε την πολιτική απόφαση της εφαρμογής του ακραίου αυτού μέτρου..
Η Συμφωνία απέβλεπε στην ομαλοποίηση των σχέσεων των δύο κρατών τόσο στο διμερές πεδίο όσο και στο διεθνές. Η ομαλοποίηση αυτή αφορούσε αφ’ ενός την αποκατάσταση διπλωματικών , οικονομικών, εμπορικών σχέσεων, την υποστήριξη της ένταξης του νέου κράτους στους διεθνείς οργανισμούς στους οποίους η χώρα μας ήταν ήδη μέλος, αφ’ ετέρου την αντιμετώπιση των διμερών προβλημάτων που είχαν αναφυεί μεταξύ της χώρας μας και του νεοσύστατου κράτους.
Τα προβλήματα αυτά, πέραν του βασικού προβλήματος του ονόματος, ήσαν 1) η χρήση του αποκαλούμενου συνταγματικού ονόματος « Δημοκρατία της Μακεδονίας» από τους Σκοπιανούς, 2) η χρήση από τους Σλάβους της πΓΔΜ ελληνικών συμβόλων που ανήκουν στην ιστορική και πολιτιστική μας κληρονομιά, 3) η προβολή εδαφικών διεκδικήσεων κατά της χώρας μας , 4) η προβολή διεκδικήσεων για προστασία «μακεδονικής μειονότητας» στην χώρα μας, 5) η εκδήλωση εχθρικών ενεργειών και προπαγάνδας .
Είναι ενδιαφέρον να δούμε ποια από τα προβλήματα αυτά αντιμετωπίστηκαν και σε ποιο βαθμό από την Ενδιάμεση Συμφωνία .
1) Η χρήση του συνταγματικού ονόματος « Δημοκρατία της Μακεδονίας» .
Παρά την προσωρινή αναγνώριση τους από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ με την απόφαση 817 του 1993 ως «πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας» και την εντολή να γίνει διαπραγμάτευση ως προς το οριστικό όνομα , οι Σλάβοι των Σκοπίων μέχρι την ημερομηνία υπογραφής της Ενδιάμεσης Συμφωνίας χρησιμοποιούσαν στις διακρατικές τους σχέσεις ακόμη και έναντι της χώρας μας το αποκαλούμενο συνταγματικό τους όνομα «Δημοκρατία της Μακεδονίας» που εμπεριέχει τον όρο Μακεδονία. Θα ανέμενε κανείς ότι το θέμα αυτό θα ήταν από τα πρώτα που θα αντιμετώπιζε ο εκπρόσωπος της χώρας μας, απαγορεύοντας την χρήση του ονόματος αυτού, καθ’ όσον, πέραν όλων των άλλων λόγων, δεσμευόταν και από την απόφαση του 1992 των πολιτικών Αρχηγών για την μη χρήση του όρου Μακεδονία στο όνομα των Σκοπίων και επίσης από την απόφαση των Αρχηγών Κρατών και Κυβερνήσεων της Ευρωπαϊκής Κοινότητας στη Σύνοδο Κορυφής της Λισσαβόνας του Ιουνίου του 1992 για μη χρήση του όρου Μακεδονία ή παραγώγων του στο όνομα του νέου κράτους. Δυστυχώς, όχι μόνον ο κ. Παπούλιας δεν εφάρμοσε τις ως άνω αποφάσεις , καταργώντας τες ουσιαστικά ,αλλά και σε καμία διάταξη της Συμφωνίας δεν υποχρεώνονται τα Σκόπια να χρησιμοποιούν την προσωρινή τους ονομασία έναντι της χώρας μας. Ακόμη χειρότερα , την ίδια ημερομηνία με την υπογραφή της Συμφωνίας, υπεγράφη και ένα Μνημόνιο για τις πρακτικές διατάξεις εφαρμογής της Συμφωνίας όπου ρητά αναφέρεται ότι τα Σκόπια στις σχέσεις τους με την χώρα μας θα αναφέρονται ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας». Για τον λόγο αυτό, η πΓΔΜ αν και εντάχθηκε με την υποστήριξη της χώρας μας σε 15 Διεθνείς Οργανισμούς με την προσωρινή της ονομασία ,παρ’ όλα αυτά χρησιμοποιούσε το συνταγματικό της όνομα. Σημειωτέον ότι η χώρα μας διαμαρτυρήθηκε μία μόνο φορά και αυτό έγινε στο Συμβούλιο της Ευρώπης εννέα όμως χρόνια αφού η πΓΔΜ είχε ενταχθεί στον Οργανισμό και αφού χρησιμοποιούσε όλα αυτά τα χρόνια το ψευδεπίγραφο όνομα της. Η διαμαρτυρία έγινε εις μάτην αφού υπήρχε η ως άνω «άδεια» για χρήση του Συνταγματικού ονόματος από τον τότε Υπουργό των Εξωτερικών.
2)Η χρήση συμβόλων ιστορικής και πολιτιστικής ελληνικής κληρονομιάς από τους Σλάβους της πΓΔΜ
Η χρήση των συμβόλων αυτών ,παρ’ όλον ότι δεν είχε λάβει την έκταση που έλαβε τα τελευταία χρόνια επί διακυβέρνησης Γκρούεφσκι ,ήταν σαφής και συνεχής από τότε. Η Ενδιάμεση Συμφωνία προβλέπει (άρθρο 7 παρ. 3) ότι εάν ένας εκ των δύο συμβαλλομένων πιστεύει ότι ο άλλος χρησιμοποιεί ένα ή περισσότερα σύμβολα που αποτελούν μέρος της ιστορικής ή πολιτιστικής του κληρονομιάς θα του το αναφέρει και ο τελευταίος είτε θα λάβει τα απαραίτητα διορθωτικά μέτρα είτε θα γνωστοποιήσει στον παραπονούμενο τον λόγο για τον οποίον δεν θεωρεί ότι πρέπει να τα λάβει. Τουτέστιν, η ελληνική πλευρά αντί να περιλάβει ρητή ρύθμιση απαγόρευσης της χρήσης των ιστορικών και πολιτιστικών συμβόλων της χώρας μας ,αρκέσθηκε να προβλέψει την διαδικασία υποβολής παραπόνων της μίας πλευράς προς την άλλη!!!!!. Με την ρύθμιση αυτή ο τότε Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών με την υπογραφή του σε διεθνή συμφωνία, επέτρεψε στους Σλάβους των Σκοπίων να χρησιμοποιούν τα Ελληνικά ιστορικά και πολιτιστικά σύμβολα και να ανεγείρουν αγάλματα του μεγάλου Αλεξάνδρου ή να ονοματίζουν αεροδρόμια και αυτοκινητόδρομους με Ελληνικά ονόματα. Είναι αξιοσημείωτο ότι ενώ η χώρα μας ουδέποτε χρησιμοποίησε ή χρησιμοποιεί σύμβολα της πΓΔΜ ,η Ελληνική πλευρά με την αποδοχή της ρύθμισης αυτής, μας έθεσε στην ίδια μοίρα με τους Σκοπιανούς που οικειοποιούνται τα ιστορικά και πολιτιστικά μας σύμβολα.!! Δεν θα πρέπει να αποκλεισθεί το ενδεχόμενο τα Σκόπια να χρησιμοποιήσουν το άρθρο αυτό της Συμφωνίας για να διαμαρτυρηθούν κατά της χώρας μας για την χρήση των ελληνικών ιστορικών και πολιτιστικών συμβόλων της Μακεδονίας αφού αυτοί θεωρούνται «Μακεδόνες».
3) Η προβολή εδαφικών διεκδικήσεων κατά της χώρας μας
Η πΓΔΜ στο άρθρο 6 παρ.1 δηλώνει ρητά ότι τίποτα στο Σύνταγμα της και ειδικά στο προοίμιο και στο άρθρο 3 δεν αποτελεί και δεν πρέπει να ερμηνευθεί ότι αποτελεί βάση για οιαδήποτε διεκδίκηση οιουδήποτε εδάφους που δεν περιλαμβάνεται στην υπάρχουσα επικράτεια της. Η Ελληνική πλευρά αντί να ζητήσει τροποποίηση του Συντάγματος, αρκέστηκε σε μία απλή ερμηνευτική διάταξη που δεν αναφέρεται ειδικά στην χώρα μας αλλά γενικά έναντι όλων. Η διάταξη αυτή είναι εξαιρετικά αδύναμη και για ένα πρόσθετο λόγο. Μετά την προβλεπόμενη λήξη της συμφωνίας το 2002 ( άρθρο 23 )ή οποτεδήποτε καταγγελθεί από εκάτερο των συμβαλλομένων ,η ερμηνευτική αυτή δέσμευση παύει να ισχύει και συνακόλουθα και η δέσμευση των Σλάβων των Σκοπίων να διεκδικήσουν γειτονικά εδάφη. Σημειωτέον ότι από την εποχή εκείνη κυκλοφορούσαν, μεταξύ άλλων προκλήσεων, Σλαβικά Σκοπιανά έντυπα περί συνένωσης της Μακεδονίας ,που ευθέως ανέφεραν ότι θα πρέπει για την πραγμάτωση του στόχου αυτού να απελευθερωθούν τα κατεχόμενα από την χώρα μας εδάφη άρα θα έπρεπε να υπάρξουν και εδαφικές ανακατατάξεις.
4) η προβολή διεκδικήσεων για προστασία «μακεδονικής μειονότητας» στην χώρα μας.
Ήδη από την εποχή του Τίτο συνεχείς ήσαν οι οχλήσεις της Γιουγκοσλαβικής κυβέρνησης για την «προστασία» της «Μακεδονικής» μειονότητας στη χώρα μας είτε στον πολιτικό, πολιτιστικό είτε στον ιδιοκτησιακό τομέα. Καταγράφω ότι ελάχιστες ημέρες μετά την ανάληψη( Απρίλιος 1990) των καθηκόντων μου στη Γ/Βία ,ως Πρέσβυς της χώρας μας ,ο τότε Γ/βος Υπουργός Εξωτερικών Λόντσαρ , Κροατικής καταγωγής, με κάλεσε για να μου παραδώσει τους φακέλους των διεκδικήσεων ιδιοκτησιακού χαρακτήρα των «υπηκόων της Γ/βίας που ζουν στο Νότο» ως είπε. Το επεισόδιο που προκάλεσα ήταν ιδιαίτερα έντονο και έκτοτε το θέμα τέθηκε στο Γιουγκοσλαβικό Αρχείο. Στην Ενδιάμεση Συμφωνία και στο άρθρο 7 παρ.2 αναφέρεται ότι η πΓΔΜ ρητά διαβεβαιώνει ότι τίποτα στο Σύνταγμα της και ειδικά στο τροποποιηθέν άρθρο 49 δύναται να ερμηνευθεί ως συνιστών ή δυνάμενο στο μέλλον να συνιστά αιτία για την πΓΔΜ παρέμβασης στις εσωτερικές υποθέσεις ενός άλλου κράτους με σκοπό να προστατεύσει το καθεστώς και τα δικαιώματα οποιωνδήποτε προσώπων σε άλλα κράτη που δεν είναι υπήκοοι της πΓΔΜ. Η Ελληνική πλευρά αντί να ζητήσει να περιληφθεί στην Συμφωνία ρητή καταδίκη οιασδήποτε τέτοιας παρέμβασης, αρκέσθηκε στη χαλαρή αυτή διατύπωση ,που ισοδυναμεί με έμμεση αποκήρυξη μειονοτικών διεκδικήσεων. Αποτέλεσμα τούτου είναι ότι, όχι μόνο καταστρατηγήθηκε επίσημα μετά από λίγες ημέρες από τους Σκοπιανούς η διάταξη αυτή ,αλλά και οδήγησε το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης να αναγνωρίσει ότι η έκφραση ανησυχίας από την κυβέρνηση των Σκοπίων για τα ανθρώπινα δικαιώματα μειονοτικών ομάδων στην χώρα μας και αυτά των δικών της πολιτών ,δεν αποτελούν παρέμβαση στις εσωτερικές μας υποθέσεις.
5) εχθρικές ενέργειες και προπαγάνδα.
Τα περιστατικά εκ μέρους των Σλάβων των Σκοπίων που συνιστούσαν εχθρική ενέργεια ή προπαγανδιστικό υλικό ήσαν άπειρα όχι μόνο πριν αλλά και μετά από την ανεξαρτησία της πΓΔΜ . Η διατύπωση που περιλαμβάνεται στο άρθρο 7 παρ.1 της Ενδιάμεσης Συμφωνίας αναφέρει ότι έκαστος των συμβαλλομένων θα λάβει αμέσως αποτελεσματικά μέτρα για την απαγόρευση τέλεσης εχθρικών ενεργειών και προπαγάνδας από κρατικά ελεγχόμενους φορείς και θα αποθαρρύνει ενέργειες ιδιωτικών φορέων που θα δύνανται να προκαλούν βία, μίσος ή εχθρότητα έναντι του ετέρου των συμβαλλόμενων.
Ο Έλληνας Υπουργός των Εξωτερικών εξίσωσε το θύμα που είναι η χώρα μας με το θύτη που είναι οι Σλάβοι των Σκοπίων. Αποδέχτηκε απλά με την υπογραφή του ότι και η χώρα μας προβαίνει σε πράξεις εχθρικές και προπαγάνδας κατά των Σκοπιανών και ανέλαβε την ευθύνη να τις αποθαρρύνει!!. Πέραν όμως αυτού αποδέχτηκε μία διατύπωση η οποία στην ουσία επέτρεπε στους Σκοπιανούς να συνεχίσουν ανενόχλητοι την δράση τους ,αφού αντί να ζητήσει ρητή απαγόρευση τέτοιων πράξεων από οπουδήποτε προερχομένων , αρκέστηκε στην διάκριση μεταξύ κρατικών και ιδιωτικών φορέων , γεγονός που αποδυνάμωσε σε τέτοιο βαθμό την προστασία μας ώστε 16 χρόνια μετά να έλθει το ΔΔ της Χάγης και να δικαιώσει τους Σκοπιανούς στηριζόμενο ακριβώς και στην διατύπωση του άρθρου αυτού.
Χρησιμότητα της Ενδιάμεσης Συμφωνίας
Η Συμφωνία αυτή στην πραγματικότητα δεν προστάτευσε τα Ελληνικά δίκαια αντιθέτως νομιμοποίησε την παραβίαση τους από τους Σλάβους των Σκοπίων οι οποίοι δεν είχαν πλέον κανένα λόγο να οδηγηθούν σε οριστική συμφωνία και ακόμη χειρότερο να προβούν σε συναινετικές πρωτοβουλίες στο θέμα του ονόματος. Ένα πρόβλημα που είναι κύριο και καίριο και του οποίου η διαδικασία επίλυσης , εμμέσως πλην σαφώς ,υπονομεύτηκε από την Ενδιάμεση Συμφωνία. Οι μόνοι που επωφελήθηκαν από την συμφωνία αυτή πλην των Σκοπιανών ήσαν οι Έλληνες επιχειρηματίες και μόνον αυτοί. Αποτελεί ειρωνεία το υπ’ αυτών διατυμπανιζόμενο ότι με την ισχυρή οικονομική τους παρουσία θα επηρέαζαν την κατάσταση ευνοϊκά για την χώρα μας. Το αντίθετο συνέβη, έγιναν δέσμιοι του Σκοπιανού καθεστώτος. Η απάλειψη του συμβόλου με το αστέρι της Βεργίνας που στην πράξη παρέμεινε ως η παραποίηση του , δεν μπορεί να αποτελέσει επιτυχία της συμφωνίας καθ’ όσον ο τότε Πρόεδρος Γκλιγκόροφ ο οποίος το είχε εγκαινιάσει μετά την ως άνω απόφαση της Ε. Κοινότητος ,είχε την πρόθεση να το τροποποιήσει .
Καταγγελία της Ενδιάμεσης Συμφωνίας .
Κατόπιν των ανωτέρω δημιουργείται το εύλογο ερώτημα αν πρέπει να καταγγελθεί η Ενδιάμεση Συμφωνία και ποιες οι συνέπειες που θα προκύψουν τόσο στο διεθνές όσο και στο διμερές επίπεδο.
Ως προς το διεθνές επίπεδο : Η ύπαρξη της Συμφωνίας αυτής αναμφίβολα έχει δημιουργήσει ένα «διεθνές κλίμα» και δεν θα πρέπει να αποκλεισθεί η άσκηση γενικότερων πιέσεων στη χώρα μας. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να ενημερωθεί ο διεθνής παράγων από την Ελληνική Κυβέρνηση ότι η ετεροβαρής για την χώρα μας Ενδιάμεση Συμφωνία έχει καταστρατηγηθεί και ακυρωθεί στην πράξη από τους σημερινούς ιθύνοντες της πΓΔΜ. Επίσης, αν και η χώρα μας ενομιμοποιείτο να προσφύγει στο Διεθνές Δικαστήριο κατά των Σκοπίων για σωρεία παραβιάσεων της συμφωνίας, δεν το έπραξε για να μη διαταράξει το κλίμα καλών σχέσεων και σταθερότητας στην περιοχή. Αυτό όμως δεν συνέβη από τον άλλο αντισυμβαλλόμενο ο οποίος κακόπιστα χρησιμοποίησε την συμφωνία για να στραφεί εναντίον της χώρας μας. Εξ’ άλλου η συμφωνία αυτή αν και ρητά αναφέρεται ( άρθρο 5 ) ότι δεν αφορά το πρόβλημα του ονόματος, παρόλα αυτά αποτελεί τροχοπέδη στη διαδικασία εξεύρεσης λύσης για το όνομα ,καθ’ όσον οι Σλάβοι των Σκοπίων εκμεταλλεύονται τα υπάρχοντα κενά και χρησιμοποιούν το συνταγματικό τους όνομα καταστρατηγώντας και την σχετική απόφαση του ΣΑ του ΟΗΕ.
Ως προς τις διμερείς σχέσεις: O στόχος στον οποίον απέβλεπε η σύναψη της συμφωνίας τουτέστιν της αποκατάστασης διπλωματικών, πολιτικοοικονομικών ,εμπορικών κλπ σχέσεων έχει επιτευχθεί και έχει αποφέρει την υπογραφή 22 επί μέρους συμφωνιών. Η καταγγελία της συμφωνίας δεν επηρεάζει τους τομείς αυτούς των διμερών σχέσεων ως και τις σχέσεις με την Ε.Ε. και ως εκ τούτου είναι παρωχημένη έχοντας εκπληρώσει τον σκοπό της , με την ημερομηνία λήξης της να έχει παρέλθει προ δέκα ετών. Η καταγγελία της συμφωνίας θα ήταν αντιπαραγωγική για την χώρα μας αν η Σκοπιανή πλευρά την τηρούσε με καλή πίστη, Δυστυχώς ,όσες διατάξεις αναφέρονται στα ανωτέρω προβλήματα έχουν παραβιαστεί ασύστολα από τους Σλάβους των Σκοπίων ,με αποτέλεσμα τόσο αυτοί με τις πράξεις τους όσο και το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης με την απόφαση του της 5ης Δεκεμβρίου 2011 που τους νομιμοποίησε τις παραβιάσεις ,να έχουν καταστήσει την συμφωνία αυτή άκρως επιβλαβή για την χώρα μας και ως εκ τούτου ,στην πραγματικότητα η ύπαρξη της δεν αποτελεί ούτε και το ελάχιστο εμπόδιο στην οικειοποίηση της ιστορίας και του πολιτισμού της χώρας μας. Εξ’ άλλου, δεν θα πρέπει να αποκλεισθεί το γεγονός της εκ νέου προσφυγής της πΓΔΜ στο Δ.Δ. της Χάγης σε περίπτωση που η χώρα μας αρνηθεί εκ νέου την ένταξη της στο ΝΑΤΟ στη Σύνοδο Κορυφής στο Σικάγο τον προσεχή Μάιο και στην περίπτωση αυτή θα αναγκαστούμε να συναινέσουμε στην ένταξη τους στο ΝΑΤΟ με δικαστική απόφαση. Αν όμως η χώρα μας καταγγείλει τώρα την Συμφωνία , παρ’ όλον ότι θα λήξει μετά δώδεκα μήνες (άρθρο 23), η οποιαδήποτε προσφυγή της πΓΔΜ στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης θα είναι πλέον άνευ αντικειμένου.
Η μόνη συνέπεια για την χώρα μας στην περίπτωση καταγγελίας θα είναι η επίσημη , διότι η ανεπίσημη έχει ήδη γίνει, επαναφορά του ήλιου της Βεργίνας στη σημαία των Σκοπιανών.
Τέλος, ενώ μέχρι τούδε ,από όσα έχουν λεχθεί και γραφεί σε αμφιβόλου αξίας βιβλίο, επικρατεί η εντύπωση ότι η συμφωνία είχε επιβληθεί στην Ελληνική πλευρά χωρίς δυνατότητα διαπραγμάτευσης, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική .Στο Αρχείο του Υπουργείου των Εξωτερικών υπάρχουν διάφορα σχέδια της Συμφωνίας τα οποία είχαν υποβληθεί στην Ελληνική πλευρά και προφανώς θα απετέλεσαν αντικείμενο διπλωματικής και πολιτικής διαπραγμάτευσης η οποία όμως κατέληξε στην υπογραφή μίας επαίσχυντης, ετεροβαρούς και βλαπτικής για τα συμφέροντα της χώρας μας συμφωνία.
Αθήνα 15/02/2012

ΠΗΓΗ:http://entopios.wordpress.com

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: Η ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΘΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΟΠΩΣ ΕΧΩ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΗΝΕΣ ΠΕΙ. ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΑΜΕΛΕΙΑ Η ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΕΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΝΕΑ ΑΡΝΗΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΟΥΜΕ ΣΕ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΑΥΤΗΣ ΣΤΟ ΝΑΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΕ.

Γ.Γ NATO : “Τα Σκόπια μέλος της συμμαχίας μόνο εάν λυθεί η διαφορά με Ελλάδα”

Μιλώντας σήμερα (15-2-2012) στον ανταποκριτή του Mega στις Βρεξέλλες, Μανώλη Σπινθουράκη, ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Anders Fogh Rasmussen επανέλαβε για μία ακόμη φορά πως τα Σκόπια (όπως αποκάλεσε την ΠΓΔΜ) θα γίνουν μέλος της συμμαχίας, εφόσον επιλυθεί το ζήτημα της ονομασίας με την Ελλαδα.
Ο γ.γ του ΝΑΤΟ θα βρεθεί την Πέμπτη 16/2/2012 στην Αθήνα, με αφορμή τη συμπλήρωση 60 ετών από την προσχώρηση της Ελλάδας στον Οργανισμό Βορειοατλαντικού Συμφώνου στις 18 Φεβρουαρίου 1952.
Στο πλαίσιο της 60ης αυτής επετείου, ο Υπουργός Εξωτερικών Σταύρος Δήμας και ο γ.γ του ΝΑΤΟ θα είναι ομιλητές στις 10:50 π.μ, στην ημερίδα «Ελλάδα και ΝΑΤΟ: παρόν και μέλλον» που διοργανώνει το Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ) και θα λάβει χώρα στο Μέγαρο Μουσικής.

ΠΗΓΗ:  http://entopios.wordpress.com

Τα έθιμα της Τσικνοπέμπτης

Τα έθιμα της Τσικνοπέμπτης

 



Από τα παλιά χρόνια οι διάφορες Καρναβαλίστικες εκδηλώσεις φτωχών  και πλουσίων, άρχιζαν από την Τσικνοπέμπτη, δηλαδή την Πέμπτη ημέρα της εβδομάδος πριν από την Κυριακή της Απόκριας....
Η Τσικνοπέμπτη είναι μια ετήσια τελετή, της οποίας η αρχή χάνεται μέσα στους αιώνες. Η ημέρα που τρώγεται κρέας. Τσικνοπέμπτη είναι η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου,οι τρεις εβδομάδες που συμπεριλαμβάνονται στο τριώδιο είναι, η Απολυτή, η Απόκρεω και η Τυροφάγος. Κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας (Απολυτή) σταματούσε η συνηθισμένη νηστεία της Τετάρτης και της Παρασκευής, ενώ στη δεύτερη εβδομάδα (απόκρεω) ίσχυε η νηστεία, έτσι η Τσικνοπέμπτη αποκτούσε ιδιαίτερη σημασία και εθεωρείτο εορτάσιμη ημέρα και το τραπέζι ήταν γιορτινό.

Η λέξη Τσικνοπέμπτη προέρχεται από τις λέξεις "τσίκνα" (η μυρωδιά του καμένου ψημένου κρέατος) και "Πέμπτη". Στις μέρες μας η Τσικνοπέμπτη θεωρείται η αρχή της αποκριάς.

Πήρε το όνομα Τσικνοπέμπτη από τις τσίκνες, μυρωδιές, που βγαίνουν από τα αναμμένα κάρβουνα όταν ψήνουν σουβλάκια, χαλλούμια, ρέγγες, λουκάνικα, λούντζες. Έτσι οι τσίκνες γεμίζουν την ατμόσφαιρα του χωριού ή της γειτονιάς. Και τούτο γίνεται εν όψει της Μεγάλης Σαρακοστής, όπου αρχίζει μεγάλη νηστεία για τη Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση του Χριστού.

Κατά το έθιμο την Τσικνοπέμπτη συγγενικές ή και φιλικές, οικογένειες μαζεύονται σε ένα σπίτι και το ρίχνουν στο γλέντι, στο χορό και στο τραγούδι και στο τσούγκρισμα των ποτηριών με την ευχή υγεία και καλό Πάσχα να φτάσουμε. Η Τσικνοπέμπτη βρίσκεται στο μέσο των 3 εβδομάδων του εορτασμού του καρναβαλιού. Πρόκειται για την Πέμπτη της 2ης εβδομάδας, της Κρεατινής.

Γιορτάζεται την Πέμπτη που είναι 11 ημέρες πριν την Καθαρά ∆ευτέρα. Είναι ημέρα χαράς αλλά και προετοιμασίας για τους Ελληνορθόδοξους χριστιανούς, καθώς η σαρανταήμερη περίοδος της Σαρακοστής πριν το Πάσχα πλησιάζει. Την μέρα αυτή επιβάλλεται από το έθιμο το ψήσιμο κρέατος στα κάρβουνα.


ΠΗΓΗ:http://www.music.net.cy


ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΚΑΛΗ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ! ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ!

RADIO SYMBAN ΕΛΕΝΑ ΜΑΤΣΟΥΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟ κ.ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΙΩΑΝΝΙΔΗ 30-6-2025 ΣΚΟΠΙΑΝΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ

  RADIO SYMBAN ΕΛΕΝΑ ΜΑΤΣΟΥΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟ Κ.ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ 30-6-2025 ΣΚΟΠΙΑΝΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ ΠΗΓΗ:  A...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"