Α ΜΕΡΟΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ
Β ΜΕΡΟΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΣΙΔΝΕΫ
H συνέντευξη Βαγγέλη Ιωαννίδη, προς το ράδιο Σύμπαν του Σίδνεϋ Αυστραλίας, σχετική με τη μάχη της Βεύης (Στενά Κλειδίου),η οποία έλαβε χώρα το Β΄ παγκόσμιο πόλεμο στην περιοχη ΞΙΝΟΥ ΝΕΡΟΥ - ΒΕΥΗΣ στις 12/4/1941.
Παρακαλείται οποιοσδήποτε ενδιαφέρεται, να κάνει χρήση των πορισμάτων της έρευνας, σε οποιαδήποτε περίπτωση, να ζητά πάντα την σύμφωνη γνώμη του Ευάγγελου Ιωαννίδη και απαραιτήτως να αναφέρει το όνομα του σε οτι έχει να κάνει με την έρευνα αυτή, όποτε κάνει χρήση της συνεντευξης.
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ- ΑΜΥΝΤΑΙΟ,ΓΡΗΓ. ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ 18 ( ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΠΑΠ) ΤΗΛ. 23860-22228
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ
Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013
Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013
ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
ΠΗΓΗ:
ΠΡΙΝ 101 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΙΣ 26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1912 Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΕΤΑΙ ΑΝΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ ΤΗΣ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ!
ΕΠΕΤΕΙΟΣ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ-ΘΥΜΩΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΙΜΟΥΜΕ ΜΕ ΔΕΟΣ
ΔΕΝ ΞΕΧΝΟΥΜΕ! ΤΙΜΟΥΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΥΣΙΑΣΑΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ! ΒΑΖΟΥΜΕ ΣΗΜΑΙΕΣ ΣΤΑ ΜΠΑΛΚΟΝΙΑ ΜΑΣ! ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΤΙΜΑ ΟΠΩΣ ΤΗΣ ΑΞΙΖΕΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΝΑ ΤΗΝ ΞΑΝΑΖΗΣΕΙ. Ε ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΧΑΡΙΣΤΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΜΑΣ! ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ ΥΠΟΨΗ ΟΤΙ ΕΙΠΑΝ ΟΧΙ ΟΝΤΑΣ ΠΑΜΠΤΩΧΟΙ ΚΑΙ ΞΥΠΟΛΗΤΟΙ ΑΛΛΑ ΕΙΧΑΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ.
ΠΗΓΗ: ΠΡΩΤΗΣ ΦΩΤΟ http://delfinaki-sunset.blogspot.gr ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΦΩΤΟ: http://www.dsclab.ntua.gr
Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013
ΟΛΙ ΡΕΝ: ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΕ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ
Το καλοκαίρι θα εξετασθεί το χρέος
Σε καθεστώς επιτήρησης η Ελλάδα και μετά τα μνημόνια, επιβεβαιώνει ο Ρεν
Σε
καθεστώς πολυετούς αυξημένης δημοσιονομικής επιτήρησης θα παραμείνει η
Ελλάδα έως ότου αποπληρώσει το 75% των δανείων που έχει λάβει από την
Ευρωζώνη και τον Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF)
ξεκαθάρισε ο αρμόδιος Επίτροπος για τις Οικονομικές και Νομισματικές
Υποθέσεις κ. Όλι Ρεν.
Απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νάντιας Βαλαβάνη για το μεταμνημονιακό καθεστώς «ενισχυμένης επιτήρησης» των κρατών-μελών της Ευρωζώνης ο κ. Ρεν τόνισε πως σύμφωνα η Συνθήκη για τον ESM, η οποία αποτελεί Διακυβερνητική Συνθήκη που έχει συμφωνηθεί από τα 17 κράτη-μέλη της ζώνης του ευρώ, προβλέπει την συνέχιση της δημοσιονομικής επιτήρησης και μετά το τέλος του προγράμματος και έως ότου αποπληρωθεί το 75% των δανείων που έχει λάβει η χώρα από την ΕΕ.
«Το πόσο ακόμα χρόνο (επιτήρηση) θα σημαίνει αυτό για την Ελλάδα, είναι ολοφάνερα ακόμα νωρίς και πρόωρο για να λεχθεί», τόνισε ο Επίτροπος για τις Οικονομικές και Νομισματικές Υποθέσεις.
«Μέχρι τον Ιανουάριο κληρώνει για χρηματοδοτικό κενό»
Ο Επίτροπος είπε πως μέσα στους επόμενους μήνες και μόλις ολοκληρωθεί η αποστολή επιθεώρησης θα αξιολογηθεί η κατάσταση της Ελλάδας, ενώ το Eurogroup θα λάβει τις αποφάσεις του για τα «μάλλον επείγοντα» δημοσιονομικά και χρηματοδοτικά θέματα το Δεκέμβριο-Ιανουάριο.
«Έχουμε καιρό τέλη Νοεμβρίου-αρχές Δεκεμβρίου, ώστε το Eurogroup να πάρει τις αποφάσεις του για δημοσιονομικά και χρηματοδοτικά θέματα το Δεκέμβριο-Ιανουάριο, επειδή αυτά τα θέματα είναι μάλλον επείγοντα» είπε ο Ρεν.
«Το καλοκαίρι οι αποφάσεις για το χρέος»
Αναφερόμενος στο θέμα της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους ο Επίτροπος Ρεν τόνισε πως η ζώνη του ευρώ θα ασχοληθεί «κάποια στιγμή μέσα στο καλοκαίρι» με το θέμα της επιπλέον βελτίωσης της.
Όπως είπε ο κ. Ρεν «το θέμα της βιωσιμότητας του χρέους μπορεί να περιμένει λίγο ακόμα», διότι βάσει της συμφωνίας του Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012, η Ελλάδα θα πρέπει να επιτύχει πρωτογενές πλεόνασμα προτού τα κράτη-μέλη της Ευρωζώνης αρχίσουν να συζητούν για περαιτέρω μέσα βελτίωσης της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.
«Από τη στιγμή που η Eurostat θα πιστοποιήσει τα δημοσιονομικά στοιχεία της Ελλάδας, δηλαδή εάν έχει πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα στα δημόσια οικονομικά της, θα έχουμε άλλη μία αποστολή επιθεώρησης και κάποια στιγμή μέσα στο καλοκαίρι θα ασχοληθούμε με το θέμα της επιπλέον βελτίωσης της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους», ξεκαθάρισε ο Φιλανδός Επίτροπος.
«Αυτός είναι ο τρόπος που δουλεύουμε και αυτό έχει απαντηθεί και συζητηθεί διεξοδικά στο Eurogroup που είχαμε τη Δευτέρα στο Λουξεμβούργο», κατέληξε ο Επίτροπος.
Απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νάντιας Βαλαβάνη για το μεταμνημονιακό καθεστώς «ενισχυμένης επιτήρησης» των κρατών-μελών της Ευρωζώνης ο κ. Ρεν τόνισε πως σύμφωνα η Συνθήκη για τον ESM, η οποία αποτελεί Διακυβερνητική Συνθήκη που έχει συμφωνηθεί από τα 17 κράτη-μέλη της ζώνης του ευρώ, προβλέπει την συνέχιση της δημοσιονομικής επιτήρησης και μετά το τέλος του προγράμματος και έως ότου αποπληρωθεί το 75% των δανείων που έχει λάβει η χώρα από την ΕΕ.
«Το πόσο ακόμα χρόνο (επιτήρηση) θα σημαίνει αυτό για την Ελλάδα, είναι ολοφάνερα ακόμα νωρίς και πρόωρο για να λεχθεί», τόνισε ο Επίτροπος για τις Οικονομικές και Νομισματικές Υποθέσεις.
«Μέχρι τον Ιανουάριο κληρώνει για χρηματοδοτικό κενό»
Ο Επίτροπος είπε πως μέσα στους επόμενους μήνες και μόλις ολοκληρωθεί η αποστολή επιθεώρησης θα αξιολογηθεί η κατάσταση της Ελλάδας, ενώ το Eurogroup θα λάβει τις αποφάσεις του για τα «μάλλον επείγοντα» δημοσιονομικά και χρηματοδοτικά θέματα το Δεκέμβριο-Ιανουάριο.
«Έχουμε καιρό τέλη Νοεμβρίου-αρχές Δεκεμβρίου, ώστε το Eurogroup να πάρει τις αποφάσεις του για δημοσιονομικά και χρηματοδοτικά θέματα το Δεκέμβριο-Ιανουάριο, επειδή αυτά τα θέματα είναι μάλλον επείγοντα» είπε ο Ρεν.
«Το καλοκαίρι οι αποφάσεις για το χρέος»
Αναφερόμενος στο θέμα της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους ο Επίτροπος Ρεν τόνισε πως η ζώνη του ευρώ θα ασχοληθεί «κάποια στιγμή μέσα στο καλοκαίρι» με το θέμα της επιπλέον βελτίωσης της.
Όπως είπε ο κ. Ρεν «το θέμα της βιωσιμότητας του χρέους μπορεί να περιμένει λίγο ακόμα», διότι βάσει της συμφωνίας του Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012, η Ελλάδα θα πρέπει να επιτύχει πρωτογενές πλεόνασμα προτού τα κράτη-μέλη της Ευρωζώνης αρχίσουν να συζητούν για περαιτέρω μέσα βελτίωσης της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.
«Από τη στιγμή που η Eurostat θα πιστοποιήσει τα δημοσιονομικά στοιχεία της Ελλάδας, δηλαδή εάν έχει πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα στα δημόσια οικονομικά της, θα έχουμε άλλη μία αποστολή επιθεώρησης και κάποια στιγμή μέσα στο καλοκαίρι θα ασχοληθούμε με το θέμα της επιπλέον βελτίωσης της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους», ξεκαθάρισε ο Φιλανδός Επίτροπος.
«Αυτός είναι ο τρόπος που δουλεύουμε και αυτό έχει απαντηθεί και συζητηθεί διεξοδικά στο Eurogroup που είχαμε τη Δευτέρα στο Λουξεμβούργο», κατέληξε ο Επίτροπος.
Newsroom ΔΟΛ
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ : ΜΕ ΤΙΣ ΥΓΕΙΕΣ ΣΑΣ ΟΣΟΙ ΠΙΣΤΕΥΑΤΕ ΟΤΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ
Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013
ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ: Γιατί παραμένουμε παθητικοί έναντι μιας αδιέξοδης πολιτικής;
Γιατί παραμένουμε παθητικοί έναντι μιας αδιέξοδης πολιτικής;
Παρά την, με όλα τα επικοινωνιακά μέσα, διατυμπανιζόμενη κοπιώδη προσπάθεια της κυβέρνησης να επιτύχει τους δημοσιονομικούς στόχους του μνημονιακού προγράμματος και να επισπεύσει τις διαδικασίες ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, η σπείρα της ύφεσης συνεχίζει ακάθεκτη την αποαναπτυξιακή της διαδρομή, υπό την πίεση κυρίως της φορολογικής επιδρομής εναντίον των σταθερώς συρρικνούμενων εισοδημάτων, των πλασματικών αξιών της καταδιωκόμενης ακινήτου περιουσίας και της πραγματικής αδυναμίας του τραπεζικού συστήματος να ανταποκριθεί –στοιχειωδώς έστω- στις οξυνόμενες καθημερινώς ανάγκες ρευστότητας των επιχειρήσεων.
Γράφει ο Παναγιώτης Γεννηματάς*
Οι εκτιμήσεις για την φετινή ύφεση, για μια ακόμη φορά, δείχνουν να ξεπερνούν τις αρχικές προβλέψεις της τρόϊκας για ρυθμό συρρίκνωσης 4,5% στο σύνολο του 2013. Η ύφεση κινείται ήδη στο επίπεδο του 5,3%, που προεξοφλεί το ρυθμό της οικονομικής επιβράδυνσης στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Παρ’ όλη την αύξουσα επιβάρυνση που παρουσιάζεται στα βάρη περιουσιών και εισοδημάτων καθώς επίσης και την εκτίναξη της ανεργίας σε επίπεδα που συγκλίνουν προς το 30%, όπως επίσης και παρά την απουσία σοβαρών και ρεαλιστικών επιχειρημάτων υπέρ της άμβλυνσης των σχετικών πιέσεων στο προσεχές ορατό μέλλον, η ελληνική κοινωνία παρουσιάζεται ασυμμέτρως παθητική έναντι των παρατεινόμενων -επ’ αόριστον- αρνητικών προοπτικών της οικονομίας. Δεν είναι υπερβολή να λεχθεί ότι από τις τελευταίες εκλογές (Μαΐου / Ιουνίου 2012) και μετά, η κοινωνία έχει πλήρως αποσυνδεθεί από την πολιτική διαδικασία, αφήνοντας τα πολιτικά κόμματα συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης να βαλτώνουν στα ίδια περίπου ποσοστά πολιτικής επιρροής των τελευταίων εκλογών. Θλιβερή εξαίρεση στην στασιμότητα αυτή αποτελεί η διαφαινόμενη (και όχι ανεξήγητη) άνοδος της επιρροής της Χρυσής Αυγής, σε συνδυασμό βεβαίως με την εντυπωσιακή καθήλωση της απήχησης της αξιωματικής αντιπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ).
Η απάθεια της κοινωνίας έναντι των ζωτικών προβλημάτων που την απασχολούν και ιδιαιτέρως έναντι της εμφανούς αδυναμίας της οικονομικής διαχείρισης να αποκολληθεί αποτελεσματικώς από τις εκ του μνημονίου(;) υπαγορευόμενες εσφαλμένες υφεσιακές πολιτικές, αποτελεί φαινόμενο που χρήζει κάποιας απόπειρας επεξήγησης. Προς την κατεύθυνση αυτή οι κατωτέρω αιτιολογίες μπορεί να συμβάλλουν σε μια πληρέστερη προσπάθεια κατανόησης.
Πρώτον: Η ελληνική κοινωνία είναι μια κοινωνία δημογραφικώς γερασμένη. Είναι μια κοινωνία σταθερώς αυξανόμενων συνταξιούχων. Το 30% του πληθυσμού είναι άνω των 60. Η συνολική δημογραφική τάση είναι σταθερώς φθίνουσα. Υπό την πίεση, μάλιστα, της απογοητευτικής οικονομικής πραγματικότητας , ο συντελεστής γεννήσεων δεν αναμένεται να βελτιωθεί. Η κοινωνία μας, λοιπόν, βαρύνεται από μια δημογραφική καταδίκη που σε μεγάλο ποσοστό εξηγεί και την συντηρητική αντίδραση των τελευταίων είκοσι ετών σε κάθε ριζοσπαστική αναγεννητική πολιτική πρωτοβουλία.
Δεύτερον: Έναντι της αποτυχημένης πολιτικής και οικονομικής διαχείρισης της πτωχευτικής συγκυρίας, θα ήταν λογικό να αναμένεται μια δημιουργική πολιτική αντίδραση από τις γενιές μεταξύ των 35 και 60 ετών. Όμως, ακριβώς οι γενιές αυτές είναι ευνουχισμένες από τις προνομιακές εμπειρίες της περασμένης εικοσαετίας. Είναι οι γενιές που απήλαυσαν τα δωρεάν ευεργετήματα του εύκολου πλουτισμού της εποχής των παχέων αγελάδων της ελληνικής και διεθνούς οικονομίας. Ταυτοχρόνως, είναι οι γενιές των υπνωτισμένων της περασμένης εικοσαετίας, οι οποίες και κατελήφθησαν εξ απίνης από τις μετά το 2007 αναπάντεχες οικονομικές αντιστροφές. Σήμερα, λοιπόν, είτε είναι ηθικώς εξουθενωμένες, από τον οικονομικό τους αιφνιδιασμό, είτε λαθροβιώνουν μέσα στην παραίσθηση και την αυταπάτη για μια εξ ίσου ξαφνική νεκρανάσταση του φαύλου οικονομικοπολιτικού παρελθόντος της ανέμελης διανομής των δανειακών κολλύβων.
Τρίτον: Η τρίτη εμπειρική διαπίστωση που δεν επιτρέπει, εξ ίσου με τις προηγούμενες, εθνική αισιοδοξία είναι ότι η ελληνική κοινωνία είναι μια ανοικτή κοινωνία εν μέσω ενός κόσμου ανοικτών κοινωνιών. Τα πιο δυναμικά στοιχεία της κοινωνία μας, αυτοί δηλαδή από τους οποίους θα περίμενε ο τόπος να αναλάβουν τη σκυτάλη της νέας αναγεννητικής δημιουργικής προσπάθειας, μπορούν να φύγουν και να εργασθούν στο εξωτερικό. Και αυτό ακριβώς -και ορθότατα- κάνουν. Ήδη έχουν αναχωρήσει περί τις 80.000 εκλεκτού επιστημονικού και εργασιακού εν γένει δυναμικού, το οποίο ασφαλώς αφήνει δυσαναπλήρωτο κενό στην ελληνική οικονομία. Αλλά, όταν οι καλλίτεροι και οι πλέον δυναμικοί, όπως αναμφισβητήτως είναι όσοι μεταναστεύουν, εγκαταλείπουν μια κοινωνία που χειμάζεται, κακοδιοικείται και γερνάει, ποιοι θα αντιδράσουν δυναμικώς και θα σηκώσουν τη σημαία της εσωτερικής αναγέννησης και δημιουργίας;
Πέραν των ανωτέρω, εμπειρικώς διαπιστώσιμων και αναγνωρίσιμων ερμηνειών , λογικό είναι να υποθέσει κανείς ότι η κρίση -παρά την μέχρι στιγμής διαπιστωμένη οξύτητά της- δεν έχει ακόμη εξαντλήσει τα περιθώρια αντοχής της «πολυσθενικής» ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Ότι υπάρχουν ακόμη νησίδες στις τάξεις της, που όχι μόνον δεν έχουν αρχίσει να υποφέρουν αλλά διατηρούν και την άνεση να κερδοσκοπούν. Η ελληνική οικονομία και κοινωνία έχει μακρό ιστορικό αναλόγων παραδειγμάτων σε δύσκολες για το έθνος εποχές. Σε ενίσχυση της προηγούμενης υπόθεσης έρχεται το -επίσης εμπειρικώς διαπιστώσιμο- γεγονός, που επιβεβαιώνεται από τις εμπειρίες ευάριθμων επιχειρηματικών κύκλων, μιας περιορισμένης πραγματικής ροπής προς αναζήτηση εργασίας από μεγάλο ποσοστό των καταγεγραμμένων στους ιλιγγιώδεις δείκτες ανεργίας. Τούτο με τη σειρά του δεν μπορεί να σημαίνει παρά ότι μεγάλο ακόμη μέρος των -σχετικώς συρρικνωμένων- οικογενειακών προϋπολογισμών διατηρεί σημαντική ικανότητα απορρόφησης μη απασχολούμενων μελών.
Τα ανωτέρω είναι αρκούντως δηλωτικά και επεξηγηματικά της απουσίας πραγματικών πολιτικών πιέσεων προς την κατεύθυνση μιας ριζοσπαστικής πολιτικής αλλαγής. Διαπίστωση, βεβαίως, που μόνον αισιοδοξία δεν μπορεί να εμπνέει σε όσους είδαν ως σήμερα την χρεωκοπία της χώρας ως μια ιστορική ευκαιρία για μια βαθύτερη και ουσιαστικότερη εκσυγχρονιστική μεταβολή.
* Ο Παναγιώτης Γεννηματάς είναι επίτιμος Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τραπέζης Επενδύσεων.
ΠΗΓΗ:http://www.koolnews.gr
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:
ΒΑΡYΣΗΜΑΝΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΕΞΑΙΡΕΤΟΥ ΚΑΙ ΦΙΛΟΥ ΜΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΕΠΙΤΙΜΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
ΚΕΠΕ: Αύξηση της ανεργίας κοντά στο 30%
Αναμένει μηδενική ανάπτυξη
Αύξηση της ανεργίας κοντά στο 30% προβλέπει για το 2014 το ΚΕΠΕ
Αύξηση
της ανεργίας κοντά στο 30%, μηδενική ανάπτυξη, αλλά και πλεόνασμα στο
ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, προβλέπει για το 2014 το Κέντρο
Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ).
Σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση του το ΚΕΠΕ «Οικονομικές Εξελίξεις» η ύφεση το 2013 θα διαμορφωθεί στο 3,55%, ενώ το 2014 η ανάπτυξη εκτιμάται πως θα είναι σχεδόν μηδενική (0,004%). Για την ανεργία εκτιμά πως από το 27,6% εφέτος, αναμένεται να αυξηθεί στο 29,3% το 2014. Για τον πληθωρισμό αναμένει να είναι αρνητικός κατά 0,28% εφέτος και κατά 0,31% του χρόνου, ενώ για το πλεόνασμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών εκτιμά πως από 0,91% του ΑΕΠ φέτος θα διαμορφωθεί σε 3,42% του ΑΕΠ το 2014.
Σύμφωνα με τους αναλυτές του ΚΕΠΕ υπάρχουν πλέον σαφείς ενδείξεις για μια πιθανή έναρξη μιας πορείας εξόδου της ελληνικής οικονομίας από το καθεστώς ύφεσης. Επισημαίνεται ότι, βεβαίως, δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο κάποιας ενδιάμεσης ξαφνικής μεταστροφής της πτωτικής αυτής τάσης των πιθανοτήτων ύφεσης. Στην παρούσα φάση όμως, οι ενδείξεις που παρέχουν και τα δύο υποδείγματα τείνουν να καταδεικνύουν μια πιθανή λήξη της περιόδου ύφεσης σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, χωρίς να είναι δυνατόν να προδιαγραφεί η ταχύτητα εξόδου από το εν λόγω καθεστώς και συνεπώς να προβλεφθεί και ο ακριβής χρονικός ορίζοντας εισόδου σε καθεστώς ανάπτυξης.
Αναφορικά με τις προοπτικές για την ιδιωτική κατανάλωση το ΚΕΠΕ θεωρεί πως η πορεία στο εν λόγω μέγεθος μέχρι και το τέλος του 2013 αναμένεται να παραμείνει πτωτική. Ωστόσο, θεωρεί ότι η αποφυγή επιπλέον επιβαρύνσεων στο διαθέσιμο εισόδημα και επιπρόσθετων μέτρων που θα επιδράσουν αρνητικά στον πραγματικό πλούτο των νοικοκυριών δύναται να οδηγήσει σε περαιτέρω σημαντική κάμψη στους αρνητικούς ρυθμούς μεταβολής του εν λόγω μεγέθους μέσα στο 2014.
Κατά το ΚΕΠΕ σημαίνοντα ρόλο στην εξέλιξη του μεγέθους της ιδιωτικής κατανάλωσης θα διαδραματίσουν οι εξελίξεις στην αγορά εργασίας, ενώ αναμένει θετική μεταστροφή του επενδυτικού κλίματος, με απόρροια την ανάκαμψη των επενδύσεων στις εκτός των κατοικιών κατηγορίες.
Ως προς την πορεία του εξωτερικού τομέα, το ίδρυμα θεωρεί πως η συμβολή του στο ρυθμό μεταβολής του ΑΕΠ αναμένεται να παραμείνει σε βραχυχρόνιο ορίζοντα θετική, με τα περιθώρια πτώσης των εισαγωγών να περιορίζονται όμως σταδιακά, και επομένως με τα μεγέθη της συμβολής αυτής να εξαρτώνται σε ολοένα και μεγαλύτερο βαθμό από τη βελτίωση των εξαγωγικών επιδόσεων της χώρας.
Για την αγορά εργασίας το ΚΕΠΕ αναφέρει πως εμπεδώνεται η αντιστροφή της αρνητικής τάσης στις καθαρές ροές και, επιπλέον, οι προσλήψεις αυξάνονται, έστω και αν ένα μεγάλο μέρος τους αφορά σε προσλήψεις μερικής απασχόλησης. Το Κέντρο υποστηρίζει πως η επίδραση των εποχικών διακυμάνσεων στην οικονομική δραστηριότητα ευνοεί τους νέους και συγκεκριμένα επαγγέλματα που συναντώνται συχνότερα στον τουρισμό (καταλύματα, τρόφιμα, εμπόριο) και τη γεωργία. Αυτό ωστόσο ενέχει κινδύνους για τους επόμενους μήνες, οπότε η οικονομική δραστηριότητα θα σημειώσει κάμψη στους εποχικούς κλάδους.
Οι αναλυτές του ΚΕΠΕ θεωρούν πως από την εξέλιξη των δημοσιονομικών μεγεθών φαίνεται ότι η πραγμάτωση του στόχου του πρωτογενούς πλεονάσματος μπορεί τελικά να επιτευχθεί από το 2013, λόγω της σημαντικής και πέραν του στόχου μείωσης των δαπανών αλλά και της ταυτόχρονης αύξησης των εσόδων. Σε αυτή την κατεύθυνση συνηγορεί και η αναμενόμενη περαιτέρω αύξηση των εσόδων τους τελευταίους μήνες του έτους, λόγω της είσπραξης του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων, αλλά και των Φόρου Ακίνητης Περιουσίας του 2011 και 2012, και του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ακινήτων στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Τέλος, για το δημόσιο χρέος αναφέρουν πως αν και παρουσίασε μια αύξηση το τελευταίο τρίμηνο, η οποία φαίνεται να είναι συγκυριακή λόγω της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, εξελίσσεται σύμφωνα με τις προβλέψεις του Προϋπολογισμού. Εκτιμάται δε ότι η πιστή εφαρμογή του προγράμματος των αποκρατικοποιήσεων θα οδηγήσει σε περαιτέρω συρρίκνωση του δημοσίου χρέους.
Σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση του το ΚΕΠΕ «Οικονομικές Εξελίξεις» η ύφεση το 2013 θα διαμορφωθεί στο 3,55%, ενώ το 2014 η ανάπτυξη εκτιμάται πως θα είναι σχεδόν μηδενική (0,004%). Για την ανεργία εκτιμά πως από το 27,6% εφέτος, αναμένεται να αυξηθεί στο 29,3% το 2014. Για τον πληθωρισμό αναμένει να είναι αρνητικός κατά 0,28% εφέτος και κατά 0,31% του χρόνου, ενώ για το πλεόνασμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών εκτιμά πως από 0,91% του ΑΕΠ φέτος θα διαμορφωθεί σε 3,42% του ΑΕΠ το 2014.
Σύμφωνα με τους αναλυτές του ΚΕΠΕ υπάρχουν πλέον σαφείς ενδείξεις για μια πιθανή έναρξη μιας πορείας εξόδου της ελληνικής οικονομίας από το καθεστώς ύφεσης. Επισημαίνεται ότι, βεβαίως, δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο κάποιας ενδιάμεσης ξαφνικής μεταστροφής της πτωτικής αυτής τάσης των πιθανοτήτων ύφεσης. Στην παρούσα φάση όμως, οι ενδείξεις που παρέχουν και τα δύο υποδείγματα τείνουν να καταδεικνύουν μια πιθανή λήξη της περιόδου ύφεσης σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, χωρίς να είναι δυνατόν να προδιαγραφεί η ταχύτητα εξόδου από το εν λόγω καθεστώς και συνεπώς να προβλεφθεί και ο ακριβής χρονικός ορίζοντας εισόδου σε καθεστώς ανάπτυξης.
Αναφορικά με τις προοπτικές για την ιδιωτική κατανάλωση το ΚΕΠΕ θεωρεί πως η πορεία στο εν λόγω μέγεθος μέχρι και το τέλος του 2013 αναμένεται να παραμείνει πτωτική. Ωστόσο, θεωρεί ότι η αποφυγή επιπλέον επιβαρύνσεων στο διαθέσιμο εισόδημα και επιπρόσθετων μέτρων που θα επιδράσουν αρνητικά στον πραγματικό πλούτο των νοικοκυριών δύναται να οδηγήσει σε περαιτέρω σημαντική κάμψη στους αρνητικούς ρυθμούς μεταβολής του εν λόγω μεγέθους μέσα στο 2014.
Κατά το ΚΕΠΕ σημαίνοντα ρόλο στην εξέλιξη του μεγέθους της ιδιωτικής κατανάλωσης θα διαδραματίσουν οι εξελίξεις στην αγορά εργασίας, ενώ αναμένει θετική μεταστροφή του επενδυτικού κλίματος, με απόρροια την ανάκαμψη των επενδύσεων στις εκτός των κατοικιών κατηγορίες.
Ως προς την πορεία του εξωτερικού τομέα, το ίδρυμα θεωρεί πως η συμβολή του στο ρυθμό μεταβολής του ΑΕΠ αναμένεται να παραμείνει σε βραχυχρόνιο ορίζοντα θετική, με τα περιθώρια πτώσης των εισαγωγών να περιορίζονται όμως σταδιακά, και επομένως με τα μεγέθη της συμβολής αυτής να εξαρτώνται σε ολοένα και μεγαλύτερο βαθμό από τη βελτίωση των εξαγωγικών επιδόσεων της χώρας.
Για την αγορά εργασίας το ΚΕΠΕ αναφέρει πως εμπεδώνεται η αντιστροφή της αρνητικής τάσης στις καθαρές ροές και, επιπλέον, οι προσλήψεις αυξάνονται, έστω και αν ένα μεγάλο μέρος τους αφορά σε προσλήψεις μερικής απασχόλησης. Το Κέντρο υποστηρίζει πως η επίδραση των εποχικών διακυμάνσεων στην οικονομική δραστηριότητα ευνοεί τους νέους και συγκεκριμένα επαγγέλματα που συναντώνται συχνότερα στον τουρισμό (καταλύματα, τρόφιμα, εμπόριο) και τη γεωργία. Αυτό ωστόσο ενέχει κινδύνους για τους επόμενους μήνες, οπότε η οικονομική δραστηριότητα θα σημειώσει κάμψη στους εποχικούς κλάδους.
Οι αναλυτές του ΚΕΠΕ θεωρούν πως από την εξέλιξη των δημοσιονομικών μεγεθών φαίνεται ότι η πραγμάτωση του στόχου του πρωτογενούς πλεονάσματος μπορεί τελικά να επιτευχθεί από το 2013, λόγω της σημαντικής και πέραν του στόχου μείωσης των δαπανών αλλά και της ταυτόχρονης αύξησης των εσόδων. Σε αυτή την κατεύθυνση συνηγορεί και η αναμενόμενη περαιτέρω αύξηση των εσόδων τους τελευταίους μήνες του έτους, λόγω της είσπραξης του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων, αλλά και των Φόρου Ακίνητης Περιουσίας του 2011 και 2012, και του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ακινήτων στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Τέλος, για το δημόσιο χρέος αναφέρουν πως αν και παρουσίασε μια αύξηση το τελευταίο τρίμηνο, η οποία φαίνεται να είναι συγκυριακή λόγω της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, εξελίσσεται σύμφωνα με τις προβλέψεις του Προϋπολογισμού. Εκτιμάται δε ότι η πιστή εφαρμογή του προγράμματος των αποκρατικοποιήσεων θα οδηγήσει σε περαιτέρω συρρίκνωση του δημοσίου χρέους.
Newsroom ΔΟΛ
Θα ζητήσει πίσω τα ακίνητα η Εκκλησία
Θα ζητήσει πίσω τα ακίνητα η Εκκλησία αν διακοπεί η μισθοδοσία των κληρικών | |||
Αντιδράσεις στο εσωτερικό της Ιεραρχίας προκάλεσε ο κ. Ιερώνυμος, ανοίγοντας το θέμα του διαχωρισμού Κράτους - Εκκλησίας. | |||
Του Απόστολου Λακασά | |||
Μεταπολιτευτικά ουκ ολίγες φορές έχει τεθεί το θέμα του διαχωρισμού Κράτους - Εκκλησίας. Ενδεικτικά, η θέση διατυπώθηκε στην ιδρυτική διακήρυξη του ΠΑΣΟΚ, υπήρξαν ανάλογες φωνές από κόμματα της Αριστεράς, ενώ ετέθη και από τον αείμνηστο Κωνσταντίνο Καραμανλή. Αυτή τη φορά, ετέθη... προληπτικά από τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο κατά την τακτική σύγκληση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας την περασμένη Τρίτη. «Σε λίγα χρόνια η Βουλή θα έχει εντολή να προβεί στην αναθεώρηση του Συντάγματος. Θα αφήσουμε να μας προλάβουν οι εξελίξεις; Στο σημείο αυτό προκύπτουν διάφορα ερωτήματα. Ποια σχέση επιθυμούμε; Το μοντέλο των διακριτών ρόλων μάς εξυπηρετεί ακόμη; Ολα αυτά πρέπει πρώτα να τα εξετάσουμε στο εσωτερικό μας και μετά να διαλεχθούμε με την πολιτεία» τόνισε ο κ. Ιερώνυμος. Ποιο θα είναι το βασικό πρακτικό αποτέλεσμα του διαχωρισμού εν μέσω οξύτατης δημοσιονομικής λιτότητας; Η αλλαγή στον τρόπο μισθοδοσίας -περί τα 200 εκατ. ευρώ ετησίως- των 10.000 κληρικών και των ιεραρχών. Σύμφωνα με τον κ. Ιερώνυμο, η οικονομική αυτονομία είναι απαραίτητη για να αντιμετωπισθεί η θεσμική αλλαγή στις σχέσεις Κράτους - Εκκλησίας. Ετσι, όπως ανέφεραν στην «Κ» στενοί συνεργάτες του, ανοίγοντας το ζήτημα, η στόχευση του κ. Ιερώνυμου ήταν διττή. Ο πρώτος στόχος είναι το συμμάζεμα των οικονομικών της Εκκλησίας. Αλλωστε ήταν σαφείς οι αιχμές του κ. Ιερώνυμου στην ομιλία του προς την ιεραρχία: «Επιτέλους, ας αναλογιστούμε τις μεγάλες ευθύνες μας στο θέμα της χρηστής διαχείρισης». Ο δεύτερος στόχος είναι η λεπτομερής καταγραφή των οικονομικών της Εκκλησίας μέσα στην επόμενη τριετία. «Η θέση μας είναι δεινή» διαπίστωσε ο κ. Ιερώνυμος, έχοντας υπόψη ότι από το 2008 η Εκκλησία δεν λαμβάνει μέρισμα από τις μετοχές της στην Εθνική, ενώ δεν είναι πλέον εύκολες ούτε ιδιαίτερα αποδοτικές οι μισθώσεις των ακινήτων της. Ετσι, η καταγραφή αναμένεται ότι θα επιβεβαιώσει το ελλειμματικό ταμείο, αποτελώντας «όπλο» της Εκκλησίας στο ενδεχόμενο διακοπής της μισθοδοσίας από το Κράτος. Ως ύστατο μέτρο, η Εκκλησία δηλώνει ότι θα ζητήσει επιστροφή των ακινήτων που έχει προσφέρει στο Δημόσιο σε κρίσιμες στιγμές του ελληνικού κράτος, όπως σε ακτήμονες το 1922 και το 1952. Τα 90 αυτά χρόνια η Εκκλησία παραχώρησε στο κράτος το 96% της ακίνητης περιουσίας της. Πάντως, το γεγονός ότι ο κ. Ιερώνυμος άνοιξε συζήτηση περί διαχωρισμού χωρίς να έχει υπάρξει επίσημη πρόταση από θεσμικούς παράγοντες της πολιτείας, προκάλεσε αντιδράσεις εντός της ιεραρχίας, «κυρίως από ιεράρχες με Χριστοδουλικές και συντηρητικές καταβολές», όπως ελέχθη χαρακτηριστικά, οι οποίοι φέρεται να εκτιμούν ότι μία τέτοια πρωτοβουλία θέτει σε θέση άμυνας την Εκκλησία. «Η Εκκλησία δεν επιδιώκει τον χωρισμό. Το ζήτημα ετέθη ώστε η Εκκλησία να οργανώσει την άμυνά της» τόνισαν στην «Κ» συνεργάτες του Αρχιεπισκόπου, οι οποίοι διαβλέπουν πίσω από τις ενστάσεις προσωπικές φιλοδοξίες. Πηγη: Καθημερινή |
Πρόστιμα 855.356 ευρώ σε κέντρα ξένων γλωσσών.
Απόφαση της Επ.Ανταγωνισμού
Πρόστιμα 855.356 ευρώ σε συλλόγους ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών
Πρόστιμα
855.356 ευρώ θα πληρώσουν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, πέντε σύλλογοι
ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών «αναφορικά με τον καθορισμό διδάκτρων
και λοιπούς περιορισμούς στην άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας
των μελών τους».
Με απόφασή της, η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού έκρινε ότι ορισμένοι σύλλογοι ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών που δραστηριοποιούνται στις περιοχές της Αττικής, της Βόρειας Ελλάδας και της Κρήτης παραβίασαν το άρθρο 1 του Ν. 703/1977 (νυν άρθρο 1 του ν. 3959/2011) περί απαγορευμένων συμπράξεων, υιοθετώντας πρακτικές καθορισμού τιμών και υπέρμετρους περιορισμούς στην άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας των μελών τους (φροντιστηρίων ξένων γλωσσών).
Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, οι εν λόγω σύλλογοι ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών –με βάση σειρά αποφάσεων/συστάσεων των καταστατικών τους οργάνων ή/και σχετικές ρυθμίσεις στα καταστατικά, στους κανονισμούς δεοντολογίας και σε άλλα εσωτερικά τους έγγραφά, για χρονικό διάστημα άνω της δεκαετίας, είτε συντόνιζαν τα δίδακτρα που χρέωναν τα μέλη τους (πχ ελάχιστη τιμή διδάκτρων, περιορισμοί στη χορήγηση εκπτώσεων), είτε συντόνιζαν άλλες σημαντικές παραμέτρους της εμπορικής δραστηριότητάς τους (πχ ρήτρες μη ανταγωνισμού, ρήτρες περί της συμμετοχής ή μη σπουδαστών σε εξετάσεις γλωσσομάθειας, υπέρμετροι περιορισμοί στη διαφημιστική δραστηριότητα), κατά περίπτωση.
Για τις ως άνω διαπιστωθείσες παραβάσεις, η Επιτροπή επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 855.356 ευρώ. Ειδικότερα, και αναλόγως της σοβαρότητας και διάρκειας της διαπιστωθείσας παράβασης για κάθε σύλλογο ξεχωριστά, επιβλήθηκαν- με βάση τον συνολικό κύκλο εργασιών των μελών κάθε ένωσης- πρόστιμα:
1. Στο Σ.Ι.Κ.Ξ.Γ Νομού Ηρακλείου, 378.902 ευρώ (με συνεκτίμηση ελαφρυντικών περιστάσεων).
2. Στο Σ.Ι.Κ.Ξ.Γ Βόρειας Ελλάδας, 267.084 ευρώ.
3. Στο Σ.Ι.Κ.Ξ.Γ Νομού Σερρών, 85.229 ευρώ.
4. Στο Σ.Ι.Κ.Ξ.Γ Νομού Χανίων, 83.037 ευρώ (με συνεκτίμηση ελαφρυντικών περιστάσεων).
5. Στο Σ.Ι.Κ.Ξ.Γ Νομού Κιλκίς, 41.104 ευρώ .
Επισημαίνεται ότι, εάν η ένωση επιχειρήσεων δεν είναι αξιόχρεη, υποχρεούται να συγκεντρώσει εισφορές από τα μέλη της, προκειμένου να καλύψει το ποσό του προστίμου.
Με απόφασή της, η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού έκρινε ότι ορισμένοι σύλλογοι ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών που δραστηριοποιούνται στις περιοχές της Αττικής, της Βόρειας Ελλάδας και της Κρήτης παραβίασαν το άρθρο 1 του Ν. 703/1977 (νυν άρθρο 1 του ν. 3959/2011) περί απαγορευμένων συμπράξεων, υιοθετώντας πρακτικές καθορισμού τιμών και υπέρμετρους περιορισμούς στην άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας των μελών τους (φροντιστηρίων ξένων γλωσσών).
Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, οι εν λόγω σύλλογοι ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών –με βάση σειρά αποφάσεων/συστάσεων των καταστατικών τους οργάνων ή/και σχετικές ρυθμίσεις στα καταστατικά, στους κανονισμούς δεοντολογίας και σε άλλα εσωτερικά τους έγγραφά, για χρονικό διάστημα άνω της δεκαετίας, είτε συντόνιζαν τα δίδακτρα που χρέωναν τα μέλη τους (πχ ελάχιστη τιμή διδάκτρων, περιορισμοί στη χορήγηση εκπτώσεων), είτε συντόνιζαν άλλες σημαντικές παραμέτρους της εμπορικής δραστηριότητάς τους (πχ ρήτρες μη ανταγωνισμού, ρήτρες περί της συμμετοχής ή μη σπουδαστών σε εξετάσεις γλωσσομάθειας, υπέρμετροι περιορισμοί στη διαφημιστική δραστηριότητα), κατά περίπτωση.
Για τις ως άνω διαπιστωθείσες παραβάσεις, η Επιτροπή επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 855.356 ευρώ. Ειδικότερα, και αναλόγως της σοβαρότητας και διάρκειας της διαπιστωθείσας παράβασης για κάθε σύλλογο ξεχωριστά, επιβλήθηκαν- με βάση τον συνολικό κύκλο εργασιών των μελών κάθε ένωσης- πρόστιμα:
1. Στο Σ.Ι.Κ.Ξ.Γ Νομού Ηρακλείου, 378.902 ευρώ (με συνεκτίμηση ελαφρυντικών περιστάσεων).
2. Στο Σ.Ι.Κ.Ξ.Γ Βόρειας Ελλάδας, 267.084 ευρώ.
3. Στο Σ.Ι.Κ.Ξ.Γ Νομού Σερρών, 85.229 ευρώ.
4. Στο Σ.Ι.Κ.Ξ.Γ Νομού Χανίων, 83.037 ευρώ (με συνεκτίμηση ελαφρυντικών περιστάσεων).
5. Στο Σ.Ι.Κ.Ξ.Γ Νομού Κιλκίς, 41.104 ευρώ .
Επισημαίνεται ότι, εάν η ένωση επιχειρήσεων δεν είναι αξιόχρεη, υποχρεούται να συγκεντρώσει εισφορές από τα μέλη της, προκειμένου να καλύψει το ποσό του προστίμου.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Το σχολιο μου: ΣΩΣΤΑ ΕΠΡΑΞΕ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ Η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ. ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ.
ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΩ ΩΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Θα
ασχοληθω ως υποψηφιος με την πολιτικη αν καταλαβω ο,τι θελετε να εκφρασω
αυτα που χρονια επιθυμειτε, να πειτε και δεν το κανετε.
Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013
Π.Ρουμελιώτης: «Παταγωδώς έξω» οι προβλέψεις του ΔΝΤ
Μετά τις Ευρωεκλογές το θέμα του χρέους
Π.Ρουμελιώτης: «Παταγωδώς έξω» οι προβλέψεις του ΔΝΤ για την Ελλάδα
Το
Διεθνές Νομισματικό ταμείο βρίσκεται σε δυσχερή θέση, καθώς οι
προβλέψεις του για την Ελλάδα «πέσανε παταγωδώς έξω», με τεράστιο
κοινωνικό κόστος, δήλωσε στο Mega o πρώην εκπρόσωπος της χώρας μας στο
ΔΝΤ, Παναγιώτης Ρουμελιώτης.
Ο ίδιος εκτίμησε ότι το «παιχνίδι» του καλού και του κακού στην τρόικα είναι προσυνεννοημένο, ενώ προέβλεψε ότι το θέμα της αναδιάρθρωσης του χρέους της Ελλάδας δεν θα συζητηθεί πριν από τις Ευρωεκλογές του Μαΐου «διότι αυτή είναι η στάση της Γερμανίας».
«Το ΔΝΤ βρίσκεται σε μία πολύ δύσκολη θέση αυτή τη στιγμή, σε σχέση με την Ελλάδα, γιατί είχε κάνει προβλέψεις οι οποίες πέσανε παταγωδώς έξω. Βασικά αυτό που πειράζει τώρα το Ταμείο είναι ότι αρχίζει να γίνεται κατανοητό ότι αυτές οι λανθασμένες προβλέψεις είχαν ένα τεράστιο κοινωνικό κόστος» ανέφερε ο κ. Ρουμελιώτης.
Ο ίδιος σημείωσε χαρακτηριστικά ότι η πρόβλεψη του Ταμείου για την ανεργία ήταν ότι θα φτάσει στο 14% ενώ έχει εκτοξευτεί στο 28%. Οι εμπειρογνώμονες του ΔΝΤ, όπως είπε ο κ. Ρουμελιώτης, βρίσκονται σε δύσκολη θέση γιατί «είναι υποχρεωμένοι στις προτάσεις που θα κάνουν να μην έχουν κοινωνικό κόστος».
Σε ό,τι αφορά στη στάση των υψηλόβαθμων εκπροσώπων της τρόικας, ιδιαίτερα εκείνη του Πολ Τόμσεν (ΔΝΤ) και του Ματίας Μορς (Κομισιόν), ο Π.Ρουμελιώτης υποστήριξε ότι «αυτά είναι συνεννοημένα μεταξύ τους».
«Κάθε φορά που έρχονται εδώ αναλαμβάνει ο ένας το ρόλο του καλού και ο άλλος το ρόλο του κακού. Αυτή τη φορά έχει αναλάβει το ρόλο του καλού το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και το ρόλο του κακού, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα» είπε.
Ο πρώην εκπρόσωπος της χώρας μας στο ΔΝΤ εκτίμησε εξάλλου ότι «δεν πρόκειται να συζητηθεί το θέμα της αναδιάρθρωσης του χρέους πριν από τις Ευρωεκλογές», λόγω της στάσης που τηρεί κυρίως η γερμανική πλευρά, και ακόμα και τότε δεν θα τεθεί «σε καμία περίπτωση» θέμα κουρέματος του χρέους.
«Τα μόνα που θα συζητηθούν είναι μία μείωση των επιτοκίων των δανείων του EFSF, επιμήκυνση, και ενδεχομένως μεταφορά ενός ποσού που δόθηκε στις τράπεζες για την ανακεφαλαιοποίησή τους από το δημόσιο χρέος στο Ταμείο (σ.σ. στον ESM)» δήλωσε.
Ερωτηθείς γιατί η συζήτηση για το χρέος θα γίνει μετά τις Ευρωεκλογές, ο κ. Ρουμελιώτης απάντησε: «Διότι αυτή είναι η στάση της Γερμανίας. Το απέκλεισε δημοσίως. Ακόμα και οι Σοσιαλδημοκράτες, που θα συμμετέχουν στην κυβέρνηση, ενώ αρχικά είχαν μία θετική στάση σε αυτό το θέμα της απομείωσης του χρέους, στη συνέχεια άλλαξαν τη στάση τους».
Ο ίδιος εκτίμησε ότι το «παιχνίδι» του καλού και του κακού στην τρόικα είναι προσυνεννοημένο, ενώ προέβλεψε ότι το θέμα της αναδιάρθρωσης του χρέους της Ελλάδας δεν θα συζητηθεί πριν από τις Ευρωεκλογές του Μαΐου «διότι αυτή είναι η στάση της Γερμανίας».
«Το ΔΝΤ βρίσκεται σε μία πολύ δύσκολη θέση αυτή τη στιγμή, σε σχέση με την Ελλάδα, γιατί είχε κάνει προβλέψεις οι οποίες πέσανε παταγωδώς έξω. Βασικά αυτό που πειράζει τώρα το Ταμείο είναι ότι αρχίζει να γίνεται κατανοητό ότι αυτές οι λανθασμένες προβλέψεις είχαν ένα τεράστιο κοινωνικό κόστος» ανέφερε ο κ. Ρουμελιώτης.
Ο ίδιος σημείωσε χαρακτηριστικά ότι η πρόβλεψη του Ταμείου για την ανεργία ήταν ότι θα φτάσει στο 14% ενώ έχει εκτοξευτεί στο 28%. Οι εμπειρογνώμονες του ΔΝΤ, όπως είπε ο κ. Ρουμελιώτης, βρίσκονται σε δύσκολη θέση γιατί «είναι υποχρεωμένοι στις προτάσεις που θα κάνουν να μην έχουν κοινωνικό κόστος».
Σε ό,τι αφορά στη στάση των υψηλόβαθμων εκπροσώπων της τρόικας, ιδιαίτερα εκείνη του Πολ Τόμσεν (ΔΝΤ) και του Ματίας Μορς (Κομισιόν), ο Π.Ρουμελιώτης υποστήριξε ότι «αυτά είναι συνεννοημένα μεταξύ τους».
«Κάθε φορά που έρχονται εδώ αναλαμβάνει ο ένας το ρόλο του καλού και ο άλλος το ρόλο του κακού. Αυτή τη φορά έχει αναλάβει το ρόλο του καλού το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και το ρόλο του κακού, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα» είπε.
Ο πρώην εκπρόσωπος της χώρας μας στο ΔΝΤ εκτίμησε εξάλλου ότι «δεν πρόκειται να συζητηθεί το θέμα της αναδιάρθρωσης του χρέους πριν από τις Ευρωεκλογές», λόγω της στάσης που τηρεί κυρίως η γερμανική πλευρά, και ακόμα και τότε δεν θα τεθεί «σε καμία περίπτωση» θέμα κουρέματος του χρέους.
«Τα μόνα που θα συζητηθούν είναι μία μείωση των επιτοκίων των δανείων του EFSF, επιμήκυνση, και ενδεχομένως μεταφορά ενός ποσού που δόθηκε στις τράπεζες για την ανακεφαλαιοποίησή τους από το δημόσιο χρέος στο Ταμείο (σ.σ. στον ESM)» δήλωσε.
Ερωτηθείς γιατί η συζήτηση για το χρέος θα γίνει μετά τις Ευρωεκλογές, ο κ. Ρουμελιώτης απάντησε: «Διότι αυτή είναι η στάση της Γερμανίας. Το απέκλεισε δημοσίως. Ακόμα και οι Σοσιαλδημοκράτες, που θα συμμετέχουν στην κυβέρνηση, ενώ αρχικά είχαν μία θετική στάση σε αυτό το θέμα της απομείωσης του χρέους, στη συνέχεια άλλαξαν τη στάση τους».
Newsroom ΔΟΛ
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: Τρια χρονια σας το γραφω και σας το λεω
συνεχως. Κανονικα τα στελεχη της τροικας επρεπε να σκισουν τα πτυχια
τους αλλα αρνουνται να ομολογησουν την αποτυχια τους γιατι αυτο θα
σημανει το τελος της καλοπληρωμενης καριερας τους.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ:
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟ ΑΠΡΙΛΙΟ ΕΔΩ
αρθρο βαγγελη ιωαννιδη:υπαρχει ελπιδα για την ελλαδα - βαγγελης ...
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2013 ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;
Όσο δύσκολα και αν είναι για την μεν ΕΚΤ, να αποδεχθεί αλλαγή του καταστατικού της
για κάτι τέτοιο και για δε το ΔΝΤ να αποδεχθεί
πρώτη φορά στην ιστορία κούρεμα
του δικού του ποσού, επειδή δεν θέλει, να χάνει τα χρήματα του, διότι θεωρεί, πως
είναι δανειστής τελευταίου καταφυγίου και δεν πρέπει, να δημιουργηθεί
προηγούμενο εις βάρος του, είναι απαραίτητο πάση θυσία, να το επιδιώξουμε
συντονισμένα. Άλλωστε το ΔΝΤ για το επίσημο χρέος, που βρίσκεται στα χέρια των
υπολοίπων δανειστών ορθά επιδιώκει και ζητά το κούρεμα, όπως έχουμε διαπιστώσει
μέχρι σήμερα, άλλα παράλληλα επιθυμεί,
να εξαιρέσει τα χρήματα, που δάνεισε στην Ελλάδα το ίδιο. Το ύψος του
κουρέματος αυτού απαιτείται , να φτάσει στο 50% του χρέους, που κατέχουν οι
επίσημοι πιστωτές, έτσι ώστε το δημόσιο χρέος της χώρας, να πέσει κάτω από το
80% του ΑΕΠ και να καταστεί πραγματικά βιώσιμο, διότι όπως έχω τοποθετηθεί με άρθρο
μου το 2011, ο επιδιωκόμενος στόχος για χρέος 120% του ΑΕΠ το 2020 δεν καθιστά
το ελληνικό χρέος βιώσιμο σε καμία περίπτωση. Το δημόσιο χρέος της χώρας, που
βρίσκεται στα χέρια των επίσημων πιστωτών μας ανέρχονταν στο ύψος των 183 δις ευρώ στο τέλος του 2012 από
το σύνολο των 305,5 δίς.
Επίσης το ποσό των 50 δις της ανακεφαλαιοποίησης των
ελληνικών τραπεζών αποτελεί αδήριτη ανάγκη, να επιδιώξουμε μετά από σκληρή
επαναδιαπραγμάτευση, να προέλθει απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας,
χωρίς να επιβαρυνθεί τελικά το δημόσιο χρέος, με την βοήθεια
ενός συνασπισμού επιτέλους των
πληττόμενων χωρών του Νότου με προεξάρχουσες τις Ιταλία και Ισπανία, που ήδη
πέτυχαν για το μέλλον με την απόφαση του
Συμβουλίου Κορυφής τον Ιούνιο του 2012 για τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των
δικών τους τραπεζών, να προέλθουν τα απαραίτητα ποσά για αυτές απευθείας από
τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό
Μηχανισμό, όταν λειτουργήσει η τραπεζική ένωση. Σε
αυτό μας το αίτημα θα έχουμε συμπαραστάτη και το ΔΝΤ, το οποίο ήδη πιέζει προς
αυτήν την κατεύθυνση, αναγνωρίζοντας διαρκώς σε αντίθεση με τις εμμονές των Ευρωπαίων,
ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο αλλιώς. Κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα την
πρόσθετη μείωση του κατά 25% επι του ΑΕΠ, ακριβώς επειδή τα χρήματα, που θα
απαιτηθούν για τις τράπεζες, δεν θα επιβαρύνουν τελικά το ελληνικό δημόσιο. Αν
μάλιστα υπάρξει συνδυασμός κουρέματος κατά 50% και ανακεφαλαιοποίηση απευθείας
από τον ESM, τότε θα έχουμε σωρευτικά μια μείωση του
δημοσίου χρέους κατά 60% περίπου επι του ΑΕΠ.
Επιπροσθέτως μια συνολική συμφωνία του
ελληνικού προβλήματος, θα χρειαστεί, να περιλαμβάνει την μείωση του επιτοκίου
δανεισμού περεταίρω στο επίπεδο του 1% ή
και τον εκμηδενισμό του δεδομένου, ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο και υπάρχει
κίνδυνος, να χαθούν ολοσχερώς τα κεφάλαια, που μας δάνεισαν, άρα χρειάζεται μια
ρεαλιστική προσέγγιση και από την πλευρά των δανειστών άμεσα. Η μείωση αυτή του
επιτοκίου δανεισμού χρειάζεται , να αφορά οπωσδήποτε τους επίσημους πιστωτές και
ίσως θα χρειαστεί, να επιδιωχθεί, αν γίνεται πια , μια νέα συμφωνία σε
εθελοντική πάντα βάση και για τους ιδιώτες πιστωτές, εξαιρουμένων βέβαια των δύστυχων
μικροομολογιούχων και των ασφαλιστικών ταμείων της χώρας, οι οποίοι κατέχουν
πλέον το υπόλοιπο μετά το αρχικό PSI μέρος του χρέους, δηλαδή 104,6 δισ. Ευρώ, ενώ σήμερα τα ελληνικά ομόλογα, που έχουν
στα χέρια τους έχουν επιτόκιο 3,6%. Βέβαια λόγος για νέο κούρεμα του κεφαλαίου
του χρέους, που έχει στα χέρια του ο ιδιωτικός τομέας δεν μπορεί, να γίνει και
μάλιστα εύκολα ειδικά μετά τις απαράδεκτες εγγυήσεις, που συμφωνήθηκαν με το
επιβεβλημένο, αλλά ανεπαρκές αρχικό PSI, το οποίο συνοδεύθηκε δυστυχώς με
την αποδοχή του επαχθούς Αγγλικού δικαίου, που εξασφαλίζει μόνο τα συμφέροντα του δανειστή. Άρα το μόνο, το
οποίο απομένει, είναι, να επιδιωχθεί, αν πλέον είναι εφικτό, όσον αφορά ειδικά
τους ιδιώτες πιστωτές, μετά από κατάλληλη πίεση και της τρόικα, η εθελοντική συμμετοχή
τους ίσως σε μια μείωση του επιτοκίου, που εξασφάλισαν με το PSI και παραμένει υψηλό για τις
δυνατότητες της χώρας.
Επίσης θα χρειαστεί , να διεκδικήσουμε όλοι μαζί, να ισχύσει
και για την Ελλάδα στο μέλλον το σχέδιο για επαναγορά ομολόγων απευθείας από τον ESM και την ΕΚΤ από την δευτερογενή αγορά
στις τιμές, που διαπραγματεύονται αυτά, αν απαιτηθεί και οι οποίες είναι πολύ
χαμηλότερες από την ονομαστική τους αξία και άρα θα οδηγηθούμε σε πρόσθετη μείωση του χρέους, χωρίς να
χρειάζεται η χώρα, να δανείζεται ποσά από τους δανειστές και να τα εγγράφει στο
χρέος, για να κάνει μια τέτοια διαδικασία η ίδια, όπως έγινε με την ανεπαρκή επαναγορά
ομολόγων από την Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2012.
Οι παραπάνω ενέργειες είναι πλέον επιβεβλημένες παρά την
δυσκολία τους και απαιτείται
ρεαλισμός από του δανειστές μας, διότι
υπάρχει ο κίνδυνος σε περίπτωση μιας απευκταίας άτακτης ελληνικής χρεοκοπίας,
να χάσουν το σύνολο των χρημάτων τους πράγμα, που πρώτα οι ίδιοι δεν επιθυμούν.>>
<< Στο σημείο αυτό εντοπίζεται και η βασική ευθύνη του ΔΝΤ, διότι ενώ η στάση του στην υπόθεση του περεταίρω κουρέματος και της ανακεφαλαιοποίησης απευθείας από τον ΕSM των ελληνικών τραπεζών, είναι πολύ υποστηρικτική και θετική απέναντι τουλάχιστον στους Ευρωπαίους, όσον αφορά την συνταγή παίζει και αυτό εξίσου με την Γερμανία και τις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Βορρά αρνητικό ρόλο, αφού ενώ παραδέχεται το λάθος, δεν δέχεται και αυτό περιέργως την αλλαγή της.>>
<< Στο σημείο αυτό εντοπίζεται και η βασική ευθύνη του ΔΝΤ, διότι ενώ η στάση του στην υπόθεση του περεταίρω κουρέματος και της ανακεφαλαιοποίησης απευθείας από τον ΕSM των ελληνικών τραπεζών, είναι πολύ υποστηρικτική και θετική απέναντι τουλάχιστον στους Ευρωπαίους, όσον αφορά την συνταγή παίζει και αυτό εξίσου με την Γερμανία και τις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Βορρά αρνητικό ρόλο, αφού ενώ παραδέχεται το λάθος, δεν δέχεται και αυτό περιέργως την αλλαγή της.>>
OΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011 ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΟΗΤΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΜΑΘΕΙΑ
ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΕΣ
ΕΔΩ Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ:
ΤΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ :
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΙΣ 20/11/2012 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΟΦΙΑ
ΖΟΥΖΕΛΗ
ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2011
ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ
ΕΔΩ Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ:
ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ
ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΩΡΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ:
ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΕΔΩ:
ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ Ο ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
Εχει δίκιο ο Αβραμόπουλος στο θέμα των υποβρυχίων. Γιατί ο αμετροεπής αντιπρόεδρος θορυβεί ασκόπως πάλι;
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
RADIO SYMBAN ΕΛΕΝΑ ΜΑΤΣΟΥΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟ κ.ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΙΩΑΝΝΙΔΗ 30-6-2025 ΣΚΟΠΙΑΝΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ
RADIO SYMBAN ΕΛΕΝΑ ΜΑΤΣΟΥΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟ Κ.ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ 30-6-2025 ΣΚΟΠΙΑΝΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ ΠΗΓΗ: A...

-
ΠΡΟΣΟΧΗ (Η ομιλία στηρίχτηκε σε στοιχεία από προσωπική οκταετή έρευνα του Ευάγγελου Ιωαννίδη, που βρίσκονται στο αρχείο το...
-
ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΝ ΤΣΙΠΡΑΣ-ΖΑΕΦ Συλλαλητήριο για τη Μακεδονία στις Πρέσπες -Την ημέρα υπογραφής της συμφωνίας ...
-
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΡΧΑΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Ακουγα τον Λιανη στον Οικονομου σημερα να μιλα για το Μακεδονικο και να λεει ασυναρτησιες. Κριμ...
-
Αυτη ηταν και ειναι η πραγματικη ιστορικη Μακεδονια. Ολα τα αλλα ειναι παραμυθια. Το 90% αυτης εχει απελευθερωθει και ειναι ελληνικη! Τα...
-
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΚΑΙ ΣΤΟ BHMA ONLINE ΕΔΩ Ωρα αλλαγής για την Ευρώπη - γνώμες - Το Βήμα Online - απάντηση ...
-
Αλβανικό δημοσίευμα: Επί Οθωμανών ήταν ανύπαρκτοι οι «Μακεδόνες» -όπως αυτοαποκαλούνται οι Σλάβοι ...
-
Βγαινουν χωρις να ντρεπονται καθηγητες πουλημενοι και υπερασπιζονται την αθλια συμφωνια των Πρεσπων ως δηθεν επωφελη για την Ελλαδα. Λενε μ...
-
Καλα θα κανουν οι συμμαχοι μας να θυμουνται ότι οι Σλάβοι είναι πάντα Σλάβοι και οτι ο πανσλαβισμος παντα προσπαθουσε να δημιουργησει ενα...
-
Ανω – κάτω για το Μακεδονικό: Δεν βγαίνουν τα κουκιά, δεν αποκλείονται πολιτικές εξελίξεις Μπάχαλο στην κυβέρνηση από τις δηλώσεις Καμμέν...
-
Αφου το ΝΑΤΟ θα καλεσει για ενταξη οπως προκυπτει την ΦΥΡΟΜ μολις ολοκληρωσει την συνταγματικη αναθεωρηση μπορειτε να μας πειτε κ. Καμμενε...
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"