ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Δημοκρατική Συμμαχία Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππα ΕΡΩΤΗΣΗ Αθήνα, 28/2/2011 ΘΕΜΑ: Επαναφορά των δρομολογίων του ΟΣΕ στη γραμμή Φλώρινας-Θεσσαλονίκης Πριν λίγα μόλις χρόνια, πραγματοποιήθηκαν με κοινοτική χρηματοδότηση, ύψους 80 εκατ. ευρώ, έργα ανακαίνισης και βελτίωσης στη γραμμή Θεσσαλονίκης - Φλώρινας που είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου διαδρομής στις 2 ώρες περίπου. Κατόπιν, δρομολογήθηκαν 5 τραίνα την ημέρα, ώστε ο κόσμος της Δυτικής Μακεδονίας ανταποκρίθηκε με ενθουσιασμό. Σημειώνεται ότι μόνο ο σταθμός της Φλώρινας διακίνησε το 2010 περισσότερους από 150 χιλιάδες επιβάτες. Ωστόσο, πρόσφατα τα δρομολόγια του ΟΣΕ στην εν λόγω γραμμή διακόπηκαν με την αιτιολογία ότι η γραμμή ήταν ζημιογόνα. Το αρμόδιο Υπουργείο και η Διοίκηση του Οργανισμού διαφώνησαν με τη λογική ότι περισσότερο αναγκαία παρέμβαση ήταν η επιδότηση της λειτουργίας αυτής της σιδηροδρομικής γραμμής, που εξυπηρετεί μια ακριτική περιοχή με τόσα προβλήματα και μια πόλη με μεγάλο αριθμό φοιτητών. Βεβαίως, σύμφωνα με τους τοπικούς φορείς και οργανώσεις πολιτών, το πρόσχημα ότι πρόκειται για μια ζημιογόνο γραμμή στην περίπτωση αυτή δεν ισχύει. Ακόμα περισσότερο, δεν ισχύει η δικαιολογία ότι η γραμμή καταργείται επειδή τάχα το τραίνο πήγαινε άδειο. Στο πλαίσιο αυτό, τονίζεται ότι είναι κρίσιμο να παραμείνει ανοιχτός και να εξυπηρετεί με συχνά δρομολόγια (τουλάχιστον 5 την ημέρα) την σύνδεση με την Θεσσαλονίκη και με ανταπόκριση στο Πλατύ και με την Αθήνα. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι την άμεση επαναφορά των δρομολογίων του ΟΣΕ στη γραμμή Φλώρινας-Θεσσαλονίκης ζήτησε από τη διοίκηση του Οργανισμού, αλλά και το Υπουργείο Μεταφορών το Περιφερειακό Συμβούλιο Κοζάνης. Σύμφωνα επίσης με πρόταση του Δικτύου «ΕΠΙΒΑΤΗΣ», σημαντική είναι ακόμα και η θέσπιση προαστιακής συγκοινωνίας με αυτοκινητάμαξες μεταξύ Φλώρινας – Αμυνταίου – Πτολεμαΐδας – Κοζάνης, που να εξυπηρετεί και τους εργαζόμενους στα εργοστάσια της ΔΕΗ, καθώς και η επανασύνδεση της Φλώρινας με το γειτονικό Μοναστήρι (Bitola), μια σύνδεση που θα τονώσει την εμπορική κίνηση και τον τουρισμό. Επιπλέον, η «Κίνηση Φίλων Τρένου Φλώρινας» έχει επανειλημμένα εκφράσει την απογοήτευση και την αγανάκτηση της τοπικής κοινωνίας που προξένησε η διακοπή της σιδηροδρομικής γραμμής Φλώρινας-Θεσσαλονίκης από την ΤΡΕΝΟΣΕ στις 30/1 και υπογραμμίζει ότι η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής είναι σημαντική και για πρακτικούς λόγους, καθώς συνεπάγεται τη φθηνή και την άνετη μετακίνηση, αλλά και την εξυπηρέτηση ενός ευρέως πληθυσμιακού φάσματος της πόλης. Κατόπιν των ανωτέρω, ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ 1. Προτίθεται να εξετάσει σοβαρά το Υπουργείο την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής της Φλώρινας, αλλά και να εξυπηρετεί αυτή με συχνά δρομολόγια (τουλάχιστον 5 την ημέρα) τη σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη και πιθανώς με ανταπόκριση στο Πλατύ και με την Αθήνα; 2. Σχεδιάζεται η ένταξη της συγκεκριμένης γραμμής στο επιδοτούμενο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΣΕ, όπως έχει συμβεί και σε περιπτώσεις άλλων ακριτικών περιοχών, προκειμένου να λυθούν βασικά προβλήματα χρηματοδότησης; 3. Προτίθεται το αρμόδιο Υπουργείο να λάβει μέτρα προκειμένου να παγώσουν εκείνες οι μετατάξεις προσωπικού που αφορούν το αναγκαίο για την επαναλειτουργία των δρομολογίων προσωπικό στη συγκεκριμένη γραμμή; Ο ερωτών Βουλευτής Λευτέρης Αυγενάκης Βουλευτής ν. Ηρακλείου Δημοκρατική Συμμαχία |
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ- ΑΜΥΝΤΑΙΟ,ΓΡΗΓ. ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ 18 ( ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΠΑΠ) ΤΗΛ. 23860-22228
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ
Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011
ΕΡΩΤΗΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Επιλυση της διαφορας για ΑΟΖ με κανονα την αρχη της Μεσης Γραμμης.
Σε τυχόν συνυποσχετικό για επίλυση της διαφοράς οριοθέτησης Υφακοκρηπίδας και ΑΟΖ με την Τουρκία στο Διεθνες Δικαστηριο της Χαγης πρέπει να...
-
ΠΡΟΣΟΧΗ (Η ομιλία στηρίχτηκε σε στοιχεία από προσωπική οκταετή έρευνα του Ευάγγελου Ιωαννίδη, που βρίσκονται στο αρχείο το...
-
ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΝ ΤΣΙΠΡΑΣ-ΖΑΕΦ Συλλαλητήριο για τη Μακεδονία στις Πρέσπες -Την ημέρα υπογραφής της συμφωνίας ...
-
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΡΧΑΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Ακουγα τον Λιανη στον Οικονομου σημερα να μιλα για το Μακεδονικο και να λεει ασυναρτησιες. Κριμ...
-
Αυτη ηταν και ειναι η πραγματικη ιστορικη Μακεδονια. Ολα τα αλλα ειναι παραμυθια. Το 90% αυτης εχει απελευθερωθει και ειναι ελληνικη! Τα...
-
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΚΑΙ ΣΤΟ BHMA ONLINE ΕΔΩ Ωρα αλλαγής για την Ευρώπη - γνώμες - Το Βήμα Online - απάντηση ...
-
Αλβανικό δημοσίευμα: Επί Οθωμανών ήταν ανύπαρκτοι οι «Μακεδόνες» -όπως αυτοαποκαλούνται οι Σλάβοι ...
-
Βγαινουν χωρις να ντρεπονται καθηγητες πουλημενοι και υπερασπιζονται την αθλια συμφωνια των Πρεσπων ως δηθεν επωφελη για την Ελλαδα. Λενε μ...
-
Καλα θα κανουν οι συμμαχοι μας να θυμουνται ότι οι Σλάβοι είναι πάντα Σλάβοι και οτι ο πανσλαβισμος παντα προσπαθουσε να δημιουργησει ενα...
-
Ανω – κάτω για το Μακεδονικό: Δεν βγαίνουν τα κουκιά, δεν αποκλείονται πολιτικές εξελίξεις Μπάχαλο στην κυβέρνηση από τις δηλώσεις Καμμέν...
-
Αφου το ΝΑΤΟ θα καλεσει για ενταξη οπως προκυπτει την ΦΥΡΟΜ μολις ολοκληρωσει την συνταγματικη αναθεωρηση μπορειτε να μας πειτε κ. Καμμενε...
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"