Απαράδεκτες χαρακτηρίζει το Ελληνικό Ινστιτούτο Υδρογονανθράκων (ΕΛΛΙΝΥ), τις δηλώσεις του υφυπουργού Ενέργειας Iωάννη Μανιάτη για το Καστελόριζο, για την ΑΟΖ και για τις «διακεκαυμένες ζώνες» οι οποίες αποτρέπουν τις ενεργειακές εταιρείες να επενδύσουν στην ελληνική ΑΟΖ στην Αν Μεσόγειο. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του ΕΛΛΙΝΥ το υπουργείο όλο αυτό το χρονικό διάστημα ακολουθεί λανθασμένο δρόμο στην προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του να αξιοποιήσει τους ενεργειακούς πόρους της χώρας. Ακολουθεί η ανακοίνωση του ΕΛΛΙΝΥ:
«Οι σημερινές απαράδεκτες δηλώσεις του Υφυπουργού κ. Iωάννη Μανιάτη για το Καστελόριζο, για την ΑΟΖ και για «διακεκαυμένες ζώνες» δεν εκπλήσσουν το Ελληνικό Ινστιτούτο Υδρογονανθράκων (ΕΛΛΙΝΥ), αλλά το αναγκάζουν να πάρει θέση για τα όσα συμβαίνουν αλλά και για αυτά τα οποία προβλέπεται ότι θα ακολουθήσουν στο σοβαρό θέμα της εκμετάλλευσης των Υδρογονανθράκων στην χώρα μας.
Δεν εκπλήσσουν το ΕΛΛΙΝΥ, γιατί ήδη από καιρό είχε και προφορικά και γραπτά ενημερώσει το ΥΠΕΚΑ ότι η ερασιτεχνική και πολιτικάντικη αντιμετώπιση του θέματος ακολουθούσε λανθασμένη πορεία με χαρακτηριστικά που δεν συμβαδίζουν με τη διεθνή πρακτική όπως:
. Δημιουργία πολυάριθμων επιτροπών και συμβούλων από δήθεν ειδικούς και κυρίως - μη ειδικούς - που δεν φέρνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
. Διοργανώσεις forum - παρωδιών από πανεπιστημιακούς που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο και καταλήγουν να αποτελούν πρωτοτυπία σε όλη την παγκόσμια πετρελαϊκή βιομηχανία.
. Επιπολαιότητα, καθυστερήσεις, λάθη και προχειρότητα στις προκηρύξεις και δημιουργία των σχετικών φακέλων των διαγωνισμών χωρίς να είναι άμεσα γνωστό το επιτελείο που τους συντάσσει.
. Ανεπίτρεπτη συνεργασία με ιδιωτική πετρελαϊκή εταιρία και κοινή χρήση των Κρατικών ερευνητικών αρχείων, που εμπεδώνουν ένα κλίμα αδιαφάνειας.
. Έλλειψη οιασδήποτε υποδομής στο ΥΠΕΚΑ για να επεξεργασθεί και να συνεργασθεί με τις ξένες εταιρίες που θα ενδιαφερθούν να συμμετάσχουν.
. Ανεπίτρεπτη επιμονή για την τάχιστη δημιουργία της ΕΔΕΥ Α.Ε με χαρακτηριστικά ΔΕΚΟ στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία με Διοικητικό Συμβούλιο διορισμένο στην πλειοψηφία του από τον ίδιο τον Υφυπουργό.
. Άρνηση συνεργασίας με έμπειρους και δοκιμασμένους επι πολλά χρόνια επιστήμονες του πετρελαίου.
Υπό αυτές τις προϋποθέσεις είναι σίγουρο ότι στο εγγύς μέλλον θα προκύψουν μεταξύ άλλων και οι πιο κάτω δυσκολίες:
. Αδυναμία του ΥΠΕΚΑ να αντιμετωπίσει τα αιτήματα παροχής στοιχείων αλλά και στοιχειώδους συνεργασίας με τις ξένες εταιρίες αφού οι απαιτήσεις είναι πολλές και το Υπουργείο δεν διαθέτει ειδικούς.
. Ενδεχόμενη απαξίωση αυτής της προσπάθειας της χώρας, διότι θα γίνουν εύκολα αντιληπτές από τους επενδυτές οι πρωτογενείς αδυναμίες του Υπουργείου, με αρνητικές συνέπειες για τη δημιουργία πλούτου στη χώρα μας ,το άνοιγμα της έρευνας υδρογονανθράκων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Πιστεύουμε, ότι η ενεργειακή πολιτική που ακολουθείται στον τομέα της έρευνας και παραγωγής Υδρογονανθράκων είναι λανθασμένη.
Οι δηλώσεις αυτές του κ. Μανιάτη μαζί με ανάλογες ενέργειες που πιο πάνω αναφέραμε, μας απασχολούν ιδιαίτερα και θα επανέλθουμε με περισσότερα στοιχεία σε μια προσπάθεια να συμβάλλουμε στην αποτροπή χειρότερων καταστάσεων.
Σήμερα, όμως, μας οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι η παραμονή του κ. Υφυπουργού σ' αυτή τη θέση θα βλάψει τα εθνικά μας συμφέροντα.»
Για την Δ.Ε του ΕΛΛΙΝΥ
Ο Πρόεδρος
Δρ. Β. Καρκούλιας
Ο Γραμματέας
Λ. Πορτοκαλάκης, M.Sc
Δρ. Β. Καρκούλιας
Ο Γραμματέας
Λ. Πορτοκαλάκης, M.Sc
ΠΗΓΗ : http://greekcitizen.pblogs.gr
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΕΓΩ ΣΑΣ ΤΑ ΕΓΡΑΨΑ ΕΓΚΑΙΡΑ. ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΚΡΑΙΑ ΑΣΧΕΤΟΙ ΗΜΙΜΑΘΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΥΠΟΧΩΡΗΤΙΚΟΙ.
ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΟΖ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΑ ΣΤΙΣ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011:
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΕΓΩ ΣΑΣ ΤΑ ΕΓΡΑΨΑ ΕΓΚΑΙΡΑ. ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΚΡΑΙΑ ΑΣΧΕΤΟΙ ΗΜΙΜΑΘΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΥΠΟΧΩΡΗΤΙΚΟΙ.
ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΟΖ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΑ ΣΤΙΣ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011:
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΟΖ
ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΧΩΡΙΣ ΥΠΕΚΦΥΓΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΟΖ ΤΩΡΑ
Παρακολουθώντας την τοποθέτηση του υφυπουργού Ενέργειας κ. Μανιάτη για το θέμα της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης στον Σκαϊ και στην εκπομπή Νέοι Φάκελοι αναρωτήθηκα, αν δεν γνωρίζει την αξία και την νομική οριοθέτηση της έννοιας της ΑΟΖ ή απλώς παριστάνει πως δεν γνωρίζει και διαστρέφει έτσι την πραγματικότητα. Υποστηρίχθηκε λοιπόν απαραδέκτως στην εκπομπή Νέοι Φάκελοι, ότι η ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Ελλάδας δεν πρέπει, να μας απασχολεί σε σχέση με την εκμετάλλευση του ορυκτού μας πλούτου, γιατί αυτός βρίσκεται στην υφαλοκρηπίδα και μόνο με την οριοθέτηση της θα μπορούσαμε, να προχωρήσουμε σε εξορύξεις. Επίσης τονίστηκε από τον κ Μανιάτη, ότι η ΑΟΖ θα μας ενδιέφερε, εάν θέλαμε, να ρυθμίσουμε θέματα προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, χωροθέτησης αιολικών θαλάσσιων πάρκων και ρύθμιση των δικαιωμάτων αλιείας. Αυτό όμως αποδεικνύει πλήρη άγνοια του δικαίου της θάλασσας, εάν δεν αποτελεί σκόπιμη διαστρέβλωση της αλήθειας.
Το δίκαιο της θάλασσας προβλέπει ρητά στο άρθρο 56{1}α της Σύμβασης ΔΘ, ότι στην ΑΟΖ το παράκτιο κράτος ασκεί κυριαρχικά δικαιώματα για την εξερεύνηση εκμετάλλευση και διαχείριση των μη ζώντων πόρων των υπερκειμένων υδάτων , του βυθού και του υπεδάφους ξεκάθαρα. Η έννοια των μη ζώντων πόρων είναι αυτονόητη και αφορά τα μεταλλεύματα και τον ορυκτό πλούτο, που κατά κανόνα βρίσκονται στο βυθό και το υπέδαφος του. Για αυτό το περιεχόμενο των δικαιωμάτων του παράκτιου κράτους επι των μη ζώντων πόρων της ΑΟΖ ταυτίζεται με το περιεχόμενο των δικαιωμάτων, που ασκεί στην υφαλοκρηπίδα. Άλλωστε με βάση το άρθρο 56(3) Συμβασης ΔΘ το παράκτιο κράτος ασκεί στην ΑΟΖ κυριαρχικά δικαιώματα στον βυθό και το υπέδαφος, όπως αυτά ισχύουν στην υφαλοκρηπίδα. Η υφαλοκρηπίδα είναι πλέον ξεπερασμένη έννοια λόγω της ΑΟΖ και 137 κράτη έχουν ήδη ανακηρύξει την ΑΟΖ τους.
Οι φοβίες απέναντι στην Τουρκία κάνουν την ελληνική γραφειοκρατία, να εφευρίσκει διάφορες δικαιολογίες, για να μην προχωρήσει στην αναγκαία ανακήρυξη της. Τα δικαιώματα αυτά μπορούν, να φτάσουν και στα 200 ναυτικά μίλια, όταν υπάρχει το γεωγραφικό περιθώριο τέτοιας οριοθέτησης. Είναι δε πολύ σημαντικό πως το άρθρο 121 (2) της Σύμβασης ΔΘ προβλέπει ρητά, ότι όλα τα νησιά διαθέτουν ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα με την εξαίρεση βράχων, που δεν μπορούν, να συντηρήσουν αυτόνομα ανθρώπινη διαβίωση ή οικονομική ζωή, καταρρίπτοντας τις θέσεις της Τουρκίας, πως τα νησιά δεν διαθέτουν υφαλοκρηπίδα, γιατί βρίσκονται δήθεν πάνω στην υφαλοκρηπίδα της Ανατολίας.
Η έννοια των βράχων αναφέρεται σε μικρές βραχονησίδες και όχι βέβαια σε μεγάλης έκτασης νησιά έστω και αν αυτά είναι ακατοίκητα. Επίσης η Σύμβαση ΔΘ σε άλλα άρθρα της προβλέπει τα δικαιώματα του παράκτιου κράτους επι των ζώντων πόρων και τις δυνατότητες και υποχρεώσεις του για προστασία του περιβάλλοντος, την εκμετάλλευση των θαλασσίων ρευμάτων, την δημιουργία τεχνητών εγκαταστάσεων π.χ αιολικών πάρκων και βεβαίως την αλιευτική εκμετάλλευση. Άρα η υποβάθμιση της έννοιας της ΑΟΖ αποτελεί απαράδεκτο γεγονός από πλευράς του υφυπουργού Ενέργειας και αν δεν οφείλεται σε ανεπίτρεπτη άγνοια, τότε εντάσσεται σε σκοπιμότητες.
Ειδικά στις μέρες μας γίνεται μια περίεργη τουλάχιστον προσπάθεια, να υποβιβαστεί το θέμα της ΑΟΖ ως ζήτημα μόδας, για να μην ενοχληθεί η Τουρκία στις προκλητικές της αξιώσεις. Προσωπική μου θέση είναι, ότι η Ελλάδα οφείλει άμεσα, να ανακηρύξει την ελληνική ΑΟΖ, χωρίς να υποκύπτει στις εμμονικές φοβίες της απέναντι στην Τουρκία και να αξιοποιήσει αυτό το σύγχρονο εργαλείο του δικαίου της θάλασσας χωρίς χρονοτριβή, αφού αυτή καλύπτει τα συμφέροντα μας καλύτερα από την υφαλοκρηπίδα και τα διευρύνει .Όλα τα άλλα αποτελούν προφάσεις εν αμαρτίαις και εντάσσονται στην σκόπιμη παραποίηση της αλήθειας και όσων ισχύουν από το διεθνές δίκαιο. Μετά την ανακήρυξη της μπορεί, να προχωρήσει αμέσως σε διαπραγματεύσεις με τις γειτονικές της χώρες, για τον καθορισμό των ορίων της.
Παράδειγμα επιτυχημένης οριοθέτησης υπήρξε η μονογραφημένη συμφωνία με την Αλβανία το 2009 επι υπουργίας Ντόρας Μπακογιάννη, την οποία άφησε ανεξήγητα αναξιοποίητη η κυβέρνηση Παπανδρέου και επέτρεψε στην Τουρκία, να την υπονομεύσει με δόλιες μεθοδεύσεις και να μην προχωρήσει η τελική έγκριση της από την αλβανική βουλή, μετά την προσφυγή κατά της συμφωνίας ενώπιον του συνταγματικού δικαστηρίου της Αλβανίας από το αντιπολιτευόμενο σοσιαλιστικό κόμμα της χώρας αυτής και τον ηγέτη του Εντι Ράμα. Τι έπραξε άραγε, για να συνετίσει τον ηγέτη του αδελφού προς το ΠΑΣΟΚ κόμματος και μέλους της σοσιαλιστικής διεθνούς ο Γ Παπανδρέου; Απολύτως τίποτα δυστυχώς.
Το μόνο σίγουρο είναι, ότι όταν δεν εκπέμπεις αποφασιστικότητα προς τον αντίπαλο και δεν είσαι έτοιμος, να θέσεις όρια, τότε αυτός αποθρασύνεται και ζητά συνεχώς περισσότερα. Οι καιροί απαιτούν πλέον αποφασιστικές ηγεσίες, που δεν θα διακατέχονται από φοβίες και θα αξιοποιήσουν στο έπακρο όλα τα νέα εργαλεία του διεθνούς δικαίου, χωρίς να μένουν προσκολλημένες σε ξεπερασμένες θεωρίες και προσεγγίσεις της εξωτερικής μας πολιτικής της δεκαετίας του 1970.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ
ΑΜΥΝΤΑΙΟ
ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Ι ΚΑΡΑΒΙΤΗ 4
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ: ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΘ ΤΟΥ 1982 ΓΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟ ΑΛΗΘΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΙΛΩ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ.
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ: ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΘ ΤΟΥ 1982 ΓΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟ ΑΛΗΘΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΙΛΩ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ.
EXCLUSIVE ECONOMIC ZONE
Article 55
Specific legal regime of the exclusive economic zone
The exclusive economic zone is an area beyond and adjacent to the
territorial sea, subject to the specific legal regime established in this Part,
under which the rights and jurisdiction of the coastal State and the rights and
freedoms of other States are governed by the relevant provisions of this
Convention.
Article 56
Rights, jurisdiction and duties of the coastal State in the exclusive
economic zone
1. In the exclusive economic zone, the coastal State has:
(a) sovereign rights for the purpose of exploring and exploiting,
conserving and managing the natural resources, whether living
or non-living, of the waters superjacent to the seabed and of the
seabed and its subsoil, and with regard to other activities for the
economic exploitation and exploration of the zone, such as the
production of energy from the water, currents and winds;
(b) jurisdiction as provided for in the relevant provisions of this
Convention with regard to:
(i) the establishment and use of artificial islands, installations
and structures;
44
(ii) marine scientific research;
(iii) the protection and preservation of the marine
environment;
(c) other rights and duties provided for in this Convention.
2. In exercising its rights and performing its duties under this
Convention in the exclusive economic zone, the coastal State shall have due
regard to the rights and duties of other States and shall act in a manner
compatible with the provisions of this Convention.
3. The rights set out in this article with respect to the seabed and
subsoil shall be exercised in accordance with Part VI.
Article 57
Breadth of the exclusive economic zone
The exclusive economic zone shall not extend beyond 200 nautical miles
from the baselines from which the breadth of the territorial sea is measured.
ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΣΤΙΣ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011
ΥΓ: ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ. ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ΠΕΡΙΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΚΑΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΘΕΤΕΙ ΝΕΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΟΤΙ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΘΕΤΕΙ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΑΖΕΙ ΟΡΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΠΑΛΟ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ Η ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΡΑΣΥΝΟΝΤΑΙ. ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΚΡΑΙΑ ΑΣΧΕΤΟΙ ΚΑΙ ΗΜΙΜΑΘΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ.
Article 55
Specific legal regime of the exclusive economic zone
The exclusive economic zone is an area beyond and adjacent to the
territorial sea, subject to the specific legal regime established in this Part,
under which the rights and jurisdiction of the coastal State and the rights and
freedoms of other States are governed by the relevant provisions of this
Convention.
Article 56
Rights, jurisdiction and duties of the coastal State in the exclusive
economic zone
1. In the exclusive economic zone, the coastal State has:
(a) sovereign rights for the purpose of exploring and exploiting,
conserving and managing the natural resources, whether living
or non-living, of the waters superjacent to the seabed and of the
seabed and its subsoil, and with regard to other activities for the
economic exploitation and exploration of the zone, such as the
production of energy from the water, currents and winds;
(b) jurisdiction as provided for in the relevant provisions of this
Convention with regard to:
(i) the establishment and use of artificial islands, installations
and structures;
44
(ii) marine scientific research;
(iii) the protection and preservation of the marine
environment;
(c) other rights and duties provided for in this Convention.
2. In exercising its rights and performing its duties under this
Convention in the exclusive economic zone, the coastal State shall have due
regard to the rights and duties of other States and shall act in a manner
compatible with the provisions of this Convention.
3. The rights set out in this article with respect to the seabed and
subsoil shall be exercised in accordance with Part VI.
Article 57
Breadth of the exclusive economic zone
The exclusive economic zone shall not extend beyond 200 nautical miles
from the baselines from which the breadth of the territorial sea is measured.
ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΣΤΙΣ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011
Ο ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΜΠΑΛΩΣΕΙ ΟΣΑ ΕΙΠΕ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΦΑΚΕΛΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΟΖ
EINAI ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΟ ΠΩΣ Ο κ ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΤΡΕΞΕ ΤΕΛΙΚΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΟΣΟ ΕΔΕΙΞΕ ΣΤΟΝ ΣΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΟΖ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΟΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΒΥΘΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΕΔΑΦΟΣ ΣΥΜΠΙΠΤΟΝΤΑΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΦΑΛΟΚΡΗΠΙΔΑ ΕΩΣ ΤΑ 200νμ. Η ΜΗΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΕΙΠΕ ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΟΖ; ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΑΝΤΩΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕ. ΕΤΣΙ ΣΤΗΝ ΧΘΕΣΙΝΗ ΤΟΥ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΜΑΖΕΨΕΙ ΤΑ ΑΣΥΜΜΑΖΕΥΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙ ΕΞΟΦΘΑΛΜΑ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΟΥΣ ΦΑΚΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΣΚΑΙ ΟΤΙ Η ΑΟΖ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΙΕΙΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ ΤΟ ΜΕΙΖΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΥΦΑΛΟΚΡΗΠΙΔΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΑΝ ΔΕΝ ΟΡΙΟΘΕΤΗΘΕΙ ΔΗΘΕΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΙΣ ΤΟΥΣ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΗΘΕΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ. Η ΑΟΖ κ ΜΑΝΙΑΤΗ ΥΠΕΡΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΗΝ ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΥΦΑΛΟΚΡΗΠΙΔΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1982 ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ. ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΗΠΩΣ ΘΥΜΩΣΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΗΣΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ. ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΕΙΧΝΕΙ ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΑΚΡΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΒΙΑΣΤΙΚΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΑΜΕΣΑ ΤΗΣ ΑΟΖ. Η ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ ΚΑΙ Η ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΛΟ. ΑΥΤΟ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ. Η ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΑΝ ΝΕΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΤΩΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ ΑΜΕΣΩΣ. Η ΚΥΠΡΟΣ ΑΝΑΚΗΡΥΞΕ ΠΟΛΥ ΠΡΙΝ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΟΖ ΤΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΤΗΣ. ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΦΟΒΗΘΗΚΕ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΚΗΡΥΞΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΕΙ. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΙΠΕ ΓΙΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΚΑΙ ΒΙΑΣΤΙΚΗ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΟΠΩΣ ΑΦΗΝΕΤΕ ΝΑ ΕΝΝΟΗΘΕΙ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΚΥΠΡΙΑΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΟΠΩΣ ΚΑΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΙΚΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΣΟΚ ΤΑ ΦΟΒΙΚΑ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1996 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΕΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΗ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ ΠΟΥ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΩΣ ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΑΤΕ ΚΑΛΑ ΟΠΩΣ ΑΠΟΔΕΙΧΘΗΚΕ ΑΠΟ ΟΣΑ ΛΕΓΑΤΕ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΦΑΚΕΛΟΥΣ. Η ΑΠΛΩΣ ΓΝΩΡΙΖΑΤΕ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΕΛΑΤΕ ΝΑ ΤΑ ΠΕΙΤΕ. ΜΗΝ ΖΗΤΑΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΤΑ ΡΕΣΤΑ ΠΡΟΠΕΤΩΣ ΑΠΟ ΟΣΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΟΖ. ΤΕΛΙΚΑ ΠΑΛΙ ΜΙΣΟ ΤΟ ΜΑΘΑΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΑΣ. ΒΕΒΑΙΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ΟΤΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΥΜΝΟΣ ΚΑΤΑΦΕΥΓΕΙ ΣΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΦΛΗΝΑΦΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙ ΑΚΡΑΙΩΝ ΚΑΙ ΒΙΑΣΤΙΚΩΝ ΑΚΡΙΒΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΘΟΛΩΣΕΙ ΤΑ ΝΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΡΥΨΕΙ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΒΗΧΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΠΑΘΑΙΝΕΙ ΠΝΕΥΜΟΝΙΑ. ΑΝΑΚΗΡΥΞΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΤΗΝ ΑΟΖ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΑΝΤΕ ΜΕ ΣΧΕΔΙΟ ΤΙΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΜΑΣ. ΠΑΨΑΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΛΕΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΑΝΑΛΑΒΑΤΕ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΥΦΑΛΟΚΡΗΠΙΔΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΟΤΙ Η ΥΦΑΛΟΚΡΗΠΙΔΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΑΛΛΑ ΕΠΙΜΕΙΝΑΤΕ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΑΡΚΕΙ ΑΥΤΗ ΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΟΖ ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΜΠΑΛΩΣΕΤΕ ΟΣΑ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ ΕΙΠΑΤΕ ΣΤΟΝ ΣΚΑΙ. ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΦΕΥΓΟΥΝ ΣΕ ΦΑΙΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ. ΒΕΒΑΙΑ ΟΥΤΕ ΛΕΞΗ ΔΕΝ ΕΙΠΕ ΓΙΑ ΤΟ ΟΤΙ Η ΑΟΖ ΤΙΝΑΖΕΙ ΟΛΟΣΧΕΡΩΣ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΤΟ ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ ΦΑΙΔΡΟ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΑΣΤΗΡΙΚΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΥΦΑΛΟΚΡΗΠΙΔΑ ΓΙΑΤΙ ΔΗΘΕΝ ΠΑΤΟΥΝ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΥΦΑΛΟΚΡΗΠΙΔΑ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΑΣ.ΥΓ: ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ. ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ΠΕΡΙΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΚΑΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΘΕΤΕΙ ΝΕΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΟΤΙ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΘΕΤΕΙ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΑΖΕΙ ΟΡΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΠΑΛΟ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ Η ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΡΑΣΥΝΟΝΤΑΙ. ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΚΡΑΙΑ ΑΣΧΕΤΟΙ ΚΑΙ ΗΜΙΜΑΘΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ.