ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Τετάρτη 1 Αυγούστου 2012

ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΕΟ ΚΟΥΡΕΜΑ. ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟ



Βρυξέλλες: Του Θάνου Αθανασίου

Με ή χωρίς δημόσια παραδοχή, η επαναδιαπραγμάτευση του ελληνικού προγράμματος έχει ξεκινήσει στο παρασκήνιο. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, διά των συνδέσμων του στην Ευρώπη, κατέστησε σαφές στην Κομισιόν και τους εταίρους ότι το ελληνικό οικονομικό πρόγραμμα «δεν βγαίνει» και, ως εκ τούτου, απαιτείται «παρέμβαση με στόχο την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του δημοσίου χρέους και τη συνέχιση της χρηματοδότησης».

Η εσωτερική έκθεση για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους και τους στόχους που έχουν τεθεί για το 2020 δόθηκε στα στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών (DGECFIN), στον επίτροπο Ολι Ρεν, ετέθη την περασμένη Τετάρτη στη διάθεση του Κολεγίου των Επιτρόπων και μπήκε στην ατζέντα του προέδρου Μανουέλ Μπαρόζο, ο οποίος, με τη σειρά του, εξέφρασε τους προβληματισμούς της Κομισιόν στην ελληνική κυβέρνηση.

Το πρόβλημα της Ελλάδας μοιάζει με «Λερναία Ύδρα», εξηγούν στελέχη της επιτροπής στη Realnews. Η εξίσωση φαντάζει ανεπίλυτη και οι μεταβλητές αλλλοαναιρούνται. Αρχικά, είναι οι καθυστερήσεις στις αποκρατικοποιήσεις. Το χρονοδιάγραμμα των 50 δισ. έως το 2015 είναι τόσο πίσω που δύσκολα μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος με τους σημερινούς ρυθμούς - χωρίς καν να συνυπολογιστούν οι διαθέσεις της αγοράς και τα ευρήματα της έκθεσης της BlackRock. Στη συνέχεια η πορεία του χρέους εκτροχιάζεται από τα ετήσια ελλείμματα του 2011 και 2012, σε συνδυασμό με τη μείωση του ΑΕΠ λόγω ύφεσης. Ακόμα χειρότερη γίνεται η κατάσταση αν θεωρήσει κανείς, όπως το ΔΝΤ, ότι η κυβέρνηση δεν είναι σε θέση, με τις σημερινές συνθήκες, να δημιουργήσει τα συμφωνημένα ονομαστικά πρωτογενή πλεονάσματα των ετών 2013 και 2014. Επιπλέον, φαίνεται σαφώς από τις διαθέσεις των εταίρων, τις ερμηνείες που δίνει η τρόικα στα μέτρα και προεξοφλείται από τις αγορές ότι η Ελλάδα θα παραμείνει στη διαδικασία περί υπερβολικού ελλείμματος και το 2015 και το 2016, ανεξαρτήτως διασφάλισης χρηματοδότησης.

Αυτό το τελευταίο είναι που ξεχειλίζει και το ποτήρι. Αν το ζήτημα ήταν αποκλειστικά στα χέρια των εταίρων, τότε η απόφαση θα ήταν ήδη γνωστή: «Αφήστε να φτάσουμε στο 2015 και θα δούμε τότε αν η Ελλάδα μπορεί ή όχι να επιστρέψει στις αγορές». Η πρακτική αυτή, όμως, δεν βρίσκει σύμφωνο το εκτελεστικό συμβούλιο του ΔΝΤ και, ως εκ τούτου, το ταμείο καλεί τους εταίρους «ή να βρουν λύση ή να λύσουν το πρόγραμμα και να σταματήσουν τη χρηματοδότηση».

Οι κυβερνήσεις των εταίρων είναι «υπέρ το δέον εκνευρισμένες με το ΔΝΤ και τα μέλη του διοικητικού του συμβουλίου», αναφέρει διπλωματική πηγή, η οποία υπενθύμισε στη Realnews παλαιότερη δήλωση του Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, που εκφράζει το κοινό αίσθημα στο Συμβούλιο των 17: «Δεν είμαι υπέρ του να γίνεται έκθεση βιωσιμότητας κάθε δύο μήνες». Παρ’ όλ’ αυτά, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο η Ε.Ε. σύρεται πρόωρα στην αναδιαπραγμάτευση του ελληνικού πακέτου ήδη από τον Σεπτέμβριο, με αποτέλεσμα που θα εξαρτηθεί πολιτικά από την έκθεση της τρόικας.

Ως εκ τούτου, η κυβέρνηση και ο κυβερνητικός συνασπισμός θα περάσει έναν «καυτό» Αύγουστο για να φέρει εις πέρας ή να δρομολογήσουν μεταρρυθμίσεις που θα κρατήσουν την Ελλάδα στο παιχνίδι. Ανάλογα με το αποτέλεσμα, στις Βρυξέλλες κυριαρχούν δύο σενάρια για τις επόμενες εξελίξεις:

Το κακό σενάριο

Αν, παρά τον επιπλέον χρόνο προσαρμογής, η κυβέρνηση δεν φέρει ορατά αποτελέσματα ή χάσει το παιχνίδι της επικοινωνίας με τις Βρυξέλλες και τους εταίρους, η ελληνική υπόθεση θα κλείσει άδοξα. Με μια αρνητική έκθεση, οι εταίροι θα διασπαστούν στο Συμβούλιο, δεν θα εκταμιεύσουν την επόμενη δόση στα τέλη Σεπτεμβρίου, το ΔΝΤ θα ανακοινώσει ότι αποχωρεί από το πρόγραμμα και θα ζητήσει τη διεθνή προστασία για να διακανονιστούν οι οφειλές της χώρας προς αυτό. Η Ελλάδα θα αναγκαστεί να κηρύξει στάση πληρωμών και να αποχωρήσει από το κοινό νόμισμα. Οι εξελίξεις μπορεί να έχουν μέσο χρόνο ωρίμανσης τους τρεις μήνες -άρα, να ξεπεραστεί το εμπόδιο των αμερικανικών εκλογών- και τα καθοριστικά γεγονότα να λάβουν χώρα τον Δεκέμβριο, με τους πολίτες εξουθενωμένους από την εσωτερική στάση πληρωμών που θα έχει προηγηθεί. Το σενάριο αυτό διακινούν τουλάχιστον δύο επενδυτικές τράπεζες.

Το καλό σενάριο

Αν η κυβέρνηση καταφέρει να δρομολογήσει όλα όσα συμφώνησε με την τρόικα, τότε οι ελεγκτές θα συγγράψουν μια έκθεση που θα αποτυπώνει την πραγματικότητα και θα εισηγούνται τη συνέχιση του προγράμματος. Το ΔΝΤ θα θέσει ως προϋπόθεση τη συνέχιση της χρηματοδότησης για το 2015 και οι Βρυξέλλες, έχοντας ολοκληρώσει την τραπεζική εποπτεία μέσω ΕΚΤ, θα υποσχεθούν ότι θα εντάξουν τα 50 δισ. του ελληνικού δανείου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών στο απευθείας πρόγραμμα του μόνιμου μηχανισμού(ESM). Το ΔΝΤ θα συναινέσει και η ΕΚΤ θα αναγκαστεί να δεχθεί ένα κούρεμα 20% έως 25% στα ελληνικά ομόλογα που κατέχει. Το σενάριο έχει χρόνο ωρίμανσης μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου και προβλέπει: συζήτηση σε τέσσερις συνόδους κορυφής, μία τακτική τον Οκτώβριο, μία έκτακτη, όπως φημολογείται από διπλωμάτες με κοινοτική ατζέντα τον Νοέμβριο, την τακτική του Δεκεμβρίου και άλλη μία αποκλειστικά για το νέο πακέτο στα τέλη Ιανουαρίου. Ακόμα και τότε η μείωση των επιτοκίων των παλαιών δανείων και η μεγαλύτερη περίοδος αποπληρωμής δεν αναμένεται να αποφασιστεί σε αυτή τη φάση της διαπραγμάτευσης και θα παραμείνει «κίνητρο για το μέλλον».

Κουρασμένοι από τις «ελληνικές εξάρσεις»

Ούτε το ΔΝΤ ούτε και οι εταίροι καταδικάζουν εκ προοιμίου την ελληνική προσπάθεια, αρκεί να γίνει όπως πρέπει και να μη διακοπεί βιαίως από περίεργες πολιτικές διαθέσεις, οι οποίες συνήθως ανακύπτουν από κομματικές και μικροπολιτικές διεργασίες. Η Κομισιόν σήμερα εργάζεται με το δεδομένο ότι ο ελληνικός λαός έχει κάνει την επιλογή του μέσω των εκλογών και αυτή είναι η παραμονή στο ευρώ, κάτι που επαναβεβαίωσαν ο πρωθυπουργός και ο πρόεδρος Μπαρόζο στην τελευταία τους συνάντηση στην Αθήνα. Η Κομισιόν, όμως, δεσμεύεται από τους εταίρους, πολλοί από τους οποίους δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να τραβήξουν την πρίζα βιαίως. Από την άλλη, τόσο η Κομισιόν όσο και οι εταίροι έχουν κουραστεί από τις αλλεπάλληλες ελληνικές κρίσεις, που ξεκινούν συνήθως ως κεραυνός εν αιθρία, π.χ. οι δύο αποχωρήσεις της τρόικας, η κρίση του Μαΐου του 2011 με τη μυστική σύσκεψη στο Λουξεμβούργο, η κρίση του δημοψηφίσματος στις Κάννες, η κρίση της προεκλογικής περιόδου κ.ά. Οι «ελληνικές εξάρσεις», όπως λένε στις Βρυξέλλες, είχαν μόνο ένα αίτιο: την έλλειψη διάθεσης για αλλαγές. Είναι προφανές ότι κανένα Κοινοβούλιο στην Ε.Ε. δεν είναι διατεθειμένο να τις ανέχεται εσαεί.

 ΠΗΓΗ: REAL.GR


ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:
 
ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ΑΝΟΗΣΙΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΟΙΚΑΝΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΤΑΓΩΔΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥΣ  ΟΤΙ ΤΗΝ ΥΦΕΣΗ ΤΗΝ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ Η ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΟΝΤΩΣ ΥΠΗΡΞΕ ΑΛΛΑ ΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΑΙΜΑΤΗΡΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΚΑΙ Η ΦΟΡΟΜΠΗΧΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
 ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΛΕΩ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ ΟΤΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟ ΟΤΙ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΥ 2011 ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΝΕΟ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΑΝΕΙΣΑΝ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΜΟΛΟΓΑ ΤΗΣ ΕΚΤ;
 ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΕΝΟΣ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΚΟΥΡΕΜΑΤΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟΥ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ 50% ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ. ΘΕΩΡΩ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΝΟΗΣΙΕΣ ΟΣΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ ΤΟ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΜΑΣ ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΖΩΝΗ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ΜΑΣ.ΙΣΑ ΙΣΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΒΙΩΣΙΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΗΝ. ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ.

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2011


ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ

Kρίση χρέους. Υπάρχει λύση.
Εφημερίδα Πτολεμαίος
Kρίση χρέους. Υπάρχει λύση.

Δεδομένων των εξαιρετικά δύσκολων στιγμών, που περνά η Ελλάδα αλλά και λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης η Ευρώπη στο σύνολο της και ενώ βρισκόμαστε σε κρίσιμο σταυροδρόμι πολύ σημαντικών αποφάσεων, τόσο για την δύσμοιρη χώρα μας, όσο και για την πορεία της ευρωζώνης και του κοινού μας νομίσματος, κρίνω σκόπιμο, να κοινοποιήσω στο ευρύ κοινό για άλλη μια φορά τις απόψεις μου, για την αντιμετώπιση της κρίσης χρέους και δανεισμού, η οποία μας εξουθενώνει τα τελευταία δύο χρόνια και έχει οδηγήσει σε σοβαρή απώλεια μέρους της εθνικής μας κυριαρχίας.
Έχω τονίσει σε όλες τις δημόσιες παρεμβάσεις μου, ποια είναι η λύση, που θεωρώ εφικτή και βιώσιμη ενώ και μετά την απόφαση της 21 Ιουλίου είχα ξεκαθαρίσει αμέσως, ότι δεν είναι επαρκής αυτή , δεν δίνει βιώσιμη λύση αν και άρχιζε η Ευρώπη, να κινείται στην σωστή κατεύθυνση επιτέλους και ότι δεν εξασφάλιζε, ούτε την βιωσιμότητα του δημοσίου χρέους μας, ούτε την σταθεροποίηση της ευρωζώνης απέναντι στις κατά κύματα επιθέσεις των αγορών.
Υποστήριξα από το 1ο προσυνέδριο της Δημοκρατικής Συμμαχίας με σχετική εισήγηση μου τον Μάρτιο, επισημοποιώντας ήδη πολύ παλαιότερη θέση μου, ότι η λύση πρέπει, να στηρίζεται στην επιμήκυνση του συνολικού δημοσίου χρέους της χώρας, σε εθελοντική βάση πάντα , για να μην δημιουργηθεί πιστωτικό γεγονός χρεοκοπίας. Στην επιμήκυνση αυτή απαιτείται, να επιδιωχθεί η ένταξη του συνόλου των ομολόγων, που έχουν στα χέρια τους οι ιδιώτες και οι θεσμικοί επενδυτές με εξαίρεση τα ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία, τα οποία θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα επιβίωσης αν συμμετάσχουν, αλλά και καταβολής των συντάξεων και όχι μόνο τα ομόλογα τα οποία λήγουν μέχρι το 2020, όπως λανθασμένα προβλέφθηκε στην απόφαση της 21 Ιουλίου 2011. Είναι μάταιο να ενταχθούν τα ασφαλιστικά ταμεία της χώρας στην ρύθμιση και μετά να πρέπει, να δανειστούμε πάλι, για να τα στηρίξουμε. Στην μακρόχρονη αυτή επιμήκυνση θα έπρεπε, να συμφωνήσουμε με τους δανειστές μας, ότι είτε θα συρρικνωνόταν το επιτόκιο, ειτε κατά την γνώμη μου πια δεν θα έπρεπε, να υπάρχει επιτόκιο δεδομένου, ότι απειλείται η μη πληρωμή μεγάλου μέρους του κεφαλαίου και συζητούν ήδη αναγκαστικό κούρεμα του, με δυσμενέστατες επιπτώσεις και για εμάς και για την Ευρώπη. Ακόμη είναι απαραίτητο για μια οριστική και σταθερή λύση, να αναθεωρηθούν οι ειδικές συμφωνίες και στην επιμήκυνση με μηδενισμό του επιτοκίου, να συμμετάσχει η ΕΚΤ οπωσδήποτε με τα ελληνικά ομόλογα, που βρίσκονται στα χέρια της ύψους 60 δις ευρώ και αν είναι δυνατόν να περιληφθεί και το ποσό 65 δις, που μας δάνεισε μέχρι σήμερα ο μηχανισμός της ΕΕ-ΔΝΤ. Ένα μέρος των κεφαλαίων, τα οποία θα εξοικονομούνται από τόκους και χρεολυσία με αυτόν τον τρόπο, θα επενδύονται, στα πλαίσια ενός αναπτυξιακού προγράμματος, που θα εκπονηθεί από κοινού με την τρόϊκα, σε παραγωγικά έργα. 
Τόνιζα δε από τον Ιούλιο, ότι η λύση, που επελέγη στις 21/7, ενώ άρχιζε πια να κινείται προς την σωστή κατεύθυνση η ευρωζώνη , ήταν άτολμη και δεν καθιστούσε το ελληνικό χρέος βιώσιμο, ενώ ήταν προϊόν ανύπαρκτης και πάλι διαπραγμάτευσης από την μοιραία και άβουλη ελληνική κυβέρνηση. Η λύση αυτή ξεκαθάρισα από τότε, ότι μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο θα αναθεωρηθεί, γιατί δεν λύνει το πρόβλημα όπως και αποδεικνύεται περίτρανα πια σήμερα. Αυτό συνέβη, διότι άφηνε μεγάλο μέρος των ομολόγων αλλά και του χρέους εκτός ρύθμισης , δηλαδή όλα τα ομόλογα που έληγαν μετά το 2020 ύψους 40 δις ευρώ περίπου όπως και το υπόλοιπο χρέος που ήταν στα χέρια της ΕΚΤ και διατηρούνταν παράλογα ένα υψηλότατο επιτόκιο την στιγμή μάλιστα, κατά την οποία ήταν απολύτως φανερό, πως υπάρχει αδυναμία κάλυψης από την Ελλάδα ακόμη και του κεφαλαίου. Το επιτόκιο αυτό είναι υψηλό, διότι μπορεί μεν να μειώθηκε στο 3,5 – 4% σε σχεση με το 5% της πρώτης δανειακής σύμβασης, αλλά ήταν πολύ υψηλότερο σε σχέση με το επιτόκιο των ομολόγων κατά την χρονική στιγμή έκδοσης τους, πράγμα που είναι παντελώς παράλογο υπο τις σημερινές μάλιστα ακραίες συνθήκες.
Η άποψη μου ήταν και παραμένει αμετακίνητη, πως θα χρειαστεί πιο τολμηρή αντιμετώπιση με διεύρυνση του PSI ( μηχανισμός εθελοντίκης συμμετοχής ιδιωτών) και βεβαίως χωρίς αναγκαστικό κούρεμα του χρέους, το οποίο θα δημιουργήσει εφιαλτικά νέα προβλήματα και θα αποτελέσει πιστωτικό γεγονός. Χρειάζεται λοιπόν, να επιδιωχθεί η βαθύτερη συμμέτοχη σε εθελοντική βάση του συνόλου των ομολογιούχων, όπως και η άμεση ενίσχυση με πολύ μεγαλύτερα ποσά τόσο του προσωρινού μηχανισμού EFSF (European Financial Stability Facility) oσο και του μόνιμου ESM (European Stability Mechanism) με περιπου 2 τρις ευρώ, ώστε να μπορούν, να παρεμβαίνουν πολύ περισσότερο στην δευτερογενή αγορά ομολόγων, για να επιτευχθεί σε μεγαλύτερο ποσοστό εθελοντικό κούρεμα του χρέους από το ανεπαρκές 21% στο 50% χωρίς αυτό, να χαρακτηριστεί ποτέ πιστωτικό γεγονός, που θα μας βγάλει για πολλά χρόνια εκτός αγορών. Ηρθε η ώρα η Ευρώπη, να πάψει, να αργοπορεί και να αντιμετωπίζει μίζερα το ζήτημα, γιατί αν δεν το έχουν καταλάβει τα ισχυρά αλαζονικά μέλη της, τα θεμέλια του κοινού νομίσματος έχουν πάρει φωτιά, από την οποία δεν θα γλιτώσει κανείς. 
Επίσης επιβάλλεται, να διευρυνθεί η δυνατότητα παρέμβασης των ταμείων EFSF και ΕSM με την πιθανή μάλιστα συγχώνευση των προβλεπόμενων πόρων τους. Είναι κατάλληλη πλέον η στιγμή, να δημιουργηθεί άμεσα και ευρωομόλογο έκδοσης της ΕΚΤ, για να ηρεμήσουν οι αγορές και να αποκατασταθεί η ροή δανεισμού στην περιφέρεια της ευρωζώνης. Εξάλλου θα χρειαστεί, να γίνει με την στήριξη της Ευρώπης η ανακαιφαλαιοποίηση των τραπεζών, οι οποίες θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και θα υποστούν ζημίες. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από το ελληνικό κράτος, γιατί θα σήμαινε, ότι θα έπρεπε πάλι, να δανειστεί, για να το επιτύχει.
Εκείνο όμως, που απαιτείται, είναι να σταματήσει άμεσα κάθε κίνηση για επιστροφή στην δραχμή και έξοδο από το κοινό ευρωπαϊκό νόμισμα όπως και κάθε πρόθεση για αναγκαστικό κούρεμα του χρέους και χρεοκοπία κατά συνέπεια της χώρας. Το μέλλον της Ελλάδας μας βρίσκεται μέσα στην ευρωζώνη και μία αντίθετη εξέλιξη θα οδηγήσει σε εξαθλίωση τον λαό και σε αδυναμία εισαγωγής ακόμη και ειδών πρώτης ανάγκης, αφού έχουμε καταφέρει, να εισάγουμε ακόμη και σιτάρι ή κρέας από το εξωτερικό. Το υποτιμημένο και ανυπόληπτο νόμισμα μας τότε δεν θα μπορεί, να μας εξασφαλίσει ούτε την στοιχειώδη εισαγωγή πρώτων υλών όπως πχ πετρέλαιο, δεδομένου και του μεγάλου ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου.
Όσον αφορά το παταγωδώς αποτυχημένο μείγμα οικονομικής πολιτικής, που επιβάλλει υπερφορολογήσεις και κεφαλικούς φόρους επι δικαίων και αδίκων όπως και άδικες οριζόντιες περικοπές, χωρίς να καταργεί την πραγματική και συνεχιζόμενη σπατάλη του δημόσιου τομέα και χωρίς να δίνει κίνητρα επενδύσεων και αναπτυξιακή προοπτική στην χώρα, αυτό είναι απαραίτητο τάχιστα, να εγκαταλειφθεί, γιατί ούτε την χώρα βοηθά ούτε και τους δανειστές μας, να εξασφαλίσουν τα κεφάλαια, που μας δάνεισαν. Όσο συνεχίζεται αυτός ο παραλογισμός, τόσο η ύφεση όπως έχω ξαναγράψει, θα βαθαίνει και τόσο η ανεργία θα γίνεται ανεξέλεγκτη. Η πρόβλεψη της ημιθανούς κυβέρνησης και της τρόικας για αναθεωρημένο έλλειμμα 8,5% επι του ΑΕΠ θα έχει την τύχη όλων των αποτυχημένων προβλέψεων τους και προσωπικά πιστεύω, ότι το έλλειμμα το 2011 θα κλείσει πάνω από 9% ως ποσοστο του ΑΕΠ, ενώ τα περι πρωτογενούς πλεονάσματος στις αρχές Απριλίου του 2012 είναι όνειρα θερινής νυκτός μαθητευόμενων μάγων.
Χρειάζεται πλέον αξιοπιστία και σοβαρότητα τόσο από το ελληνικό πολιτικό σύστημα, που δεν την έχει, γιατί φέρεται με απίθανη ανωριμότητα και ανικανότητα όσο και κάλυψη του δραματικού ελλείμματος ευρωπαϊκής ηγεσίας, που είναι πλέον πασιφανές, διότι ορισμένοι ευρωπαίοι ηγέτες επιστρέφουν σε έναν μυωπικό οικονομικό εθνικισμό, καταστρέφοντας δυστυχώς την ιδέα της ΕΕ και της ευρωζώνης, όπως την ονειρεύτηκαν οι ιδρυτές -προπάτορες της και οδηγώντας σε μία αδιέξοδη γερμανική Ευρώπη.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
ΑΜΥΝΤΑΙΟ
ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Ε ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ 84

Επιλυση της διαφορας για ΑΟΖ με κανονα την αρχη της Μεσης Γραμμης.

 Σε τυχόν συνυποσχετικό για επίλυση της διαφοράς οριοθέτησης Υφακοκρηπίδας και ΑΟΖ με την Τουρκία στο Διεθνες Δικαστηριο της Χαγης πρέπει να...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"