ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ


ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ, του ΘΑΝΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Πολλαπλά δημοσιονομικά κενά, που αν επιβεβαιωθούν, απειλούν να τινάξουν το ελληνικό πρόγραμμα στον αέρα εντοπίζει σύμφωνα με πληροφορίες η τρόικα στην έκθεση που θα δώσει σήμερα στη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με κοινοτικό αξιωματούχο η Ελλάδα θα χρειαστεί με το ξεκίνημα του 2014 περίπου 3,8 δισ. για να πληρώσει ομόλογα που κατέχουν κεντρικές τράπεζες των εταίρων και δεν σκοπεύουν να τα ανανεώσουν. Η τρόικα και τα 17 υπουργεία οικονομικών εκτίμησαν λανθασμένα ότι θα γινόταν «roll over» στα λεγόμενα «anfas» – κάτι που διαψεύστηκε καθώς οι κεντρικές τράπεζες και δη αυτή της Γαλλίας θεωρούν πως κάτι τέτοιο συνιστά απευθείας χρηματοδότηση κράτους μέλους.

Το Σεπτέμβρη με βάση το πρόγραμμα παύει να υπάρχει ένα δωδεκάμηνο εξασφαλισμένης χρηματοδότησης για την Ελλάδα και το ΔΝΤ, σκοπεύει να ζητήσει από τους εταίρους να βρουν μια λύση. Κατά το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2014, χρήματα από την EE δεν υπάρχουν και η έξοδος της Ελλάδας στις αγορές είναι κατά την τρόικα «εξαιρετικά απίθανο σενάριο». Το πιθανότερο σενάριο για το χρέος παραμένει το εξής: 147% το 2020, 138% το 2022 και 127% το 2030. Το σενάριο αυτό που υπάρχει στο DSA ονομάζεται σενάριο των συνδυαστικών σοκ.

Για να γίνει πολιτικά δεκτό τότε από το ΔΝΤ και τους δανειστές περιβλήθηκε με μια σειρά θετικών σεναρίων, που έδιναν καλύτερη εξέλιξη στο ΑΕΠ, τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις και το χρέος – σενάρια που όμως έχουν ήδη διαψευστεί από την πραγματικότητα. Για παράδειγμα η προς τα κάτω αναθεώρηση του στόχου των αποκρατικοποιήσεων (από τα 23 στα 10 δισ. ως το 2016) είναι ήδη πίσω κατά ένα δισ. μόνο φέτος. Το δε 2014 θα είναι και αυτό όπως όλα δείχνουν χρονιά ύφεσης. Για το 2015 και 2016 τα πράγματα δεν δείχνουν καλύτερα καθώς τρόικα και κυβέρνηση θα συζητήσουν τον Οκτώβρη νέα δημοσιονομικά μέτρα για τα δύο αυτά έτη, όπως αναφέρει η ίδια η τρόικα στον τελευταίο της απολογισμό.

«Δεν ξέρουμε πως θα καλυφθεί το κενό, αλλά το ποσό δεν είναι τεράστιο και εκτιμούμε ότι δεν θα είναι πρόβλημα», έλεγε από τις Βρυξέλλες κοινοτικός αξιωματούχος.

Την ίδια στιγμή, η έκθεση της τρόικας δεν αφήνει πολλά περιθώρια ευελιξίας για την κυβέρνηση που με βάση την λεπτομερώς περιγραφόμενη συμφωνία θα πρέπει να ψάξει να βρει τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους που θα συμπληρώσουν τον αριθμό των 12.500 ως τα τέλη Σεπτεμβρίου και αμέσως μετά άλλους τόσους ως την 31η Δεκεμβρίου. Με βάση και τις δηλώσεις Σόιμπλε, ο μόνος τρόπος να εκταμιευθούν τα υπόλοιπα χρήματα της δόσης και να σκεφτούν οι εταίροι το ενδεχόμενο νέου δανείου είναι η χώρα να τηρήσει στο ακέραιο την υποχρέωση που έχει αναλάβει.

Το χειρότερο όμως στοιχείο είναι πως όλες οι προβλέψεις και όλες οι αναλύσεις βασίζονται σε μια εξωπραγματικά για τα ελληνικά δεδομένα δυναμική εφαρμογής του μνημονίου, που αναιρείται σε κάθε έλεγχο και σε κάθε παράταση που ζητά η ελληνική πλευρά. Η μείωση του δημοσίου, δεν θα είναι αναίμακτη, υπολογίζουν στις Βρυξέλλες και η πολιτική σταθερότητα κάθε άλλο παρά δεδομένη μπορεί να χαρακτηριστεί. Η πολιτική ηγεσία της Κομισιόν (Μπαρόζο- Ρεν) και σύσσωμο το κολέγιο των επιτρόπων, μετά από ατέλειωτες ώρες συνεδριάσεων πάνω στα κείμενα του Μ. Μορς και των υπόλοιπων ελεγκτών της ομάδας της Κομισιόν στην τρόικα, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η είσπραξη των εσόδων από τη φοροδιαφυγή είναι ζήτημα καθαρά πολιτικής βούλησης.

Το Κολέγιο έχει ενημερωθεί ότι έλεγχοι και πρόστιμα στην Ελλάδα επιβάλλονται αποσπασματικά και δεν αγγίζονται στόχοι μεγάλου «πολιτικού ή οικονομικού κινδύνου». Με σχετική παράγραφο άλλωστε που περιέχεται στα περισσότερα ραπόρτα της τρόικας από το 2010 και μετά η Κομισιόν διαπιστώνει τα εξής: «οι φόροι δεν μαζεύονται γιατί ανεκπαίδευτοι υπάλληλοι υπόκεινται στην πολιτική πίεση των προϊσταμένων τους της πυραμίδας της διοίκησης και της πολιτικής εξουσίας». Κοινώς ή δεν ξέρουν, ή δεν τους αφήνουν να κάνουν τη δουλειά τους.

Στις Βρυξέλλες κύκλοι της Κομισιόν σχολιάζουν ότι όλα αυτά είναι το ίδιο γνωστά σε αγορές, επενδυτές και οικονομικούς αναλυτές και περιμένουν πως το ΔΝΤ θα τα θέσει μετ’ επιτάσεως στη μεγάλη συζήτηση που θα ανοίξει για το ελληνικό πρόγραμμα, στις 14 Οκτωβρίου στο Λουξεμβούργο. Θα έχει προηγηθεί νέα επίσκεψη της τρόικας και θα έχει ξεπεραστεί ο σκόπελος των γερμανικών εκλογών. Σήμερα όμως οι εταίροι δεν έχουν καμία έτοιμη λύση στα συρτάρια τους.
 
ΠΗΓΗ: http://www.real.gr

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΣΑΣ ΤΟ ΛΕΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ. ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΟΥΡΕΥΤΕΙ ΚΑΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΑΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.

Οταν  τα ελεγα εγκαιρα ελεγαν μερικοι αερολιθοι,<< οι ξενοι ξερουν και φταιμε εμεις που δεν εφαρμοσαμε το προγραμμα>>. Ποσοι ελεγαν τοτε τα σημερινα; Γιατι σημερα ολοι παριστανουν τον προφητη κατοπιν εορτης. Ειμασταν μετρημενοι δυο- τρεις. Υπαρχουν τα κειμενα μου.

 ΜΙΛΗΣΑ ΕΓΚΑΙΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΗ ΒΙΩΣΙΜΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΤΥΧΕΙ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ. ΦΩΝΗ ΒΟΩΝΤΟΣ ΕΝ ΤΗ ΕΡΗΜΩ ΤΗΣ ΑΝΟΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΜΑΘΕΙΑΣ...

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011:
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ:<<Έτσι τώρα οδηγηθήκαμε στην συμφωνία στα πλαίσια της ΕΕ μετά την σύνοδο κορυφής της 11 Μαρτίου για επιμήκυνση της αποπληρωμής στα 7,5  χρόνια των 80 δις ευρω από την χώρα μας προς τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης χωρίς ακόμη, να έχει επιτευχθεί συμφωνία και με το ΔΝΤ για τα υπόλοιπα 30 δις, και την μείωση του επιτοκίου δανεισμού μας κατά μία μονάδα. Αυτή βεβαίως είναι μία θετική εξέλιξη, που δίνει μία ανάσα στην Ελλάδα, αλλά αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στο δυσθεώρητο χρέος, που πρέπει να εξυπηρετήσουμε τα επόμενα χρόνια. Βεβαίως θα χρειαστεί και το ΔΝΤ, να ακολουθήσει την ίδια συμφωνία άμεσα. Η  επιμήκυνση μεταφέρει περί τα 50 δισ. ευρώ από δύο δύσκολες χρονιές (το 2014 και το 2015) στα μελλοντικά χρόνια, ενώ η μείωση του επιτοκίου μειώνει κατά περίπου 6 δισ. ευρώ τους τόκους, που θα απαιτούνταν, να πληρώσει η χώρα, αν η επιμήκυνση συμφωνούνταν χωρίς την μείωση του επιτοκίου δανεισμού και επιτρέπει, να μειώσουμε κατά 2% το ποσοστό του δημοσίου χρέους επι του ΑΕΠ. Όμως δεν επετεύχθη η συμφωνία για επαναφορά ομολόγων από την δευτερογενή αγορά, έτσι ώστε πρακτικά, να μειώσουμε περαιτέρω το χρέος, επειδή η επαναγορά θα γινόταν άμεσα με τις  τρέχουσες τιμές, που είναι κατ 30% περίπου χαμηλότερες αν και συμφωνήθηκε η δυνατότητα αγοράς ομόλογων από τον μηχανισμό στήριξης από την πρωτογενή αγορά, εφόσον αυτό χρειαστεί. Ακόμη όμως και να πετύχαινε η κυβέρνηση το σύνολο των στόχων, που είχε θέσει σχετικά με την σύνοδο κορυφής της ευρωζώνης και τις αποφάσεις της δεν θα κατόρθωνε, να μειώσει με αυτές το δημόσιο χρέος πάνω από 10% του ΑΕΠ και αυτό είναι ενδεικτικό του μεγέθους του προβλήματος.
  Αναλήφθηκαν μάλιστα έναντι της συμφωνίας αυτής υποχρεώσεις για νέα μέτρα και ας το διαψεύδει μετ` επιτάσεως η κυβέρνηση όπως  και η δέσμευση, ότι θα προέλθουν τα επόμενα 5 χρόνια 50 δις ευρώ από αποκρατικοποιήσεις και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Βεβαίως κανείς δεν μπορεί, να διαφωνήσει με την αναγκαιότητα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας ίσα ίσα το αντίθετο, αλλά  δεν υπάρχει κανείς λογικός άνθρωπος, που να πιστεύει, ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα θα συγκεντρωθεί αυτό το ποσόν. Αντιθέτως μάλιστα κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση επιδεικνύουν μια άνευ προηγουμένου επιπολαιότητα και αντιφάσκουν, αφού, ενώ υποστηρίζουν την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας ταυτοχρόνως, συναγωνίζονται σε λαϊκίστικες κορώνες περι μη  ξεπουλήματος και μη πώλησης δημόσιας γης. Έφτασε μάλιστα η κυβέρνηση, να προαναγγέλλει τη ψήφιση νόμου για την απαγόρευση πώλησης γης λες και υπάρχει δυνατότητα σοβαρά, να συγκεντρωθεί ένα τέτοιο ποσό μόνο με μακροχρόνιες μισθώσεις ακινήτων αποδεικνύοντας, ότι είναι παράλυτη από χρόνιες ιδεολογικές αγκυλώσεις. Οι πανηγυρισμοί λοιπόν του ΠΑΣΟΚ είναι πρέπον, να σταματήσουν άμεσα λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος, ότι με την προηγηθείσα συμφωνία αναλήφθηκε η υποχρέωση, να δημιουργηθούν πλεονάσματα ύψους 11 δις ευρώ τον χρόνο επι 20 χρόνια, για να μειωθεί το δημόσιο χρέος στο 60% του ΑΕΠ στόχος  εξωπραγματικός, που δεν θα επιτευχθεί. Ακόμη θα πρέπει, να ληφθεί υπόψη, ότι για να είχαμε ουσιαστική αντιμετώπιση της κρίσης χρέους στην ευρωζώνη, θα χρειαζόταν ο μηχανισμός στήριξης, να ενισχυθεί με κεφάλαια ύψους τουλάχιστον 2.5 τρις ευρώ ούτως ώστε, να μιλούμε σοβαρά για δυνατότητα αγοράς ομολόγων για λογαριασμό της Ελλάδας και σοβαρής εξυπηρέτησης του χρέους, πράγμα που δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα και τα 500 δις, που συμφωνήθηκαν για τον μόνιμο μηχανισμό  αδυνατούν, να πείσουν τις αγορές, ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος στο τέλος δεν θα αναδιαρθρωθεί.
  Δεδομένου λοιπόν οτι η αντίληψη των σημερινών ηγετών της Ευρώπης είναι λογιστική και δεν βάζει ως στόχο την ριζική επίλυση του προβλήματος και με σίγουρη πλέον την είσοδο στον μηχανισμό και της Πορτογαλίας, μπορεί, να διαπιστώσει κανείς, γιατί τα κεφάλαια ενίσχυσης του μηχανισμού, που συμφωνήθηκαν, δεν επαρκούν καθόλου για την αντιμετώπιση του προβλήματος και γιατί οι οίκοι πιστοληπτικής αξιολόγησης όπως η Μoody`s υποβάθμισαν εκ νέου στις αρχές Μαρτίου την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας μας. Δεν είναι μάλιστα τυχαίο, ότι ο ίδιος οίκος προχώρησε στις 16 Μαρτίου σε υποβάθμιση κατά δύο μονάδες του κρατικού χρέος της Πορτογαλίας , από Α1 σε Α3, μετά την παραπάνω συμφωνία, διότι δεν πείθεται, ότι τα ποσά, που συμφωνήθηκαν μπορούν, να αντιμετωπίσουν την κρίση χρέους στην ευρωζώνη. Ούτως η άλλως χρειαζόταν μια πιο ριζική απόφαση αντιμετώπισης της κρίσης χρέους απο τους ηγέτες της Ευρώπης, που επιδεικνύουν ένα πρωτοφανές έλλειμμα ηγεσίας. Πιθανότατα μάλιστα κατά την εκτίμηση μου κερδίζουν απλά χρόνο, για τις εκτεθειμένες στο χρέος τράπεζες τους μέχρις ότου αυτές προετοιμαστούν, να αφομοιώσουν τις ζημίες από μια νεα ρύθμιση του χρέους των περιφερειακών χωρών, για αυτό επιλέγουν άτολμες λύσεις, ενώ κατά την γνώμη μου θα έπρεπε τώρα, να δοθεί μια ριζική απάντηση στο πρόβλημα του χρέους και όχι μετά από δύο χρόνια υπο χειρότερες συνθήκες.>>

OΛΟΚΛΗΡΗ Η ΤΟΤΕ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011 ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΟΗΤΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΜΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΕΣ


εισηγηση στο προσυνεδριο της δημοκρατικης συμμαχιας του ...

 ΤΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΤΗΣ  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ :


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΙΣ 20/11/2012 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΟΦΙΑ ΖΟΥΖΕΛΗ

ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2011

ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ

 
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ

 

ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2013 ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;   

ΑΡΘΡΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ:ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;

ΕΛΕΓΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ:
<< Άποψη μου αμετακίνητη είναι, ότι το γρηγορότερο θα πρέπει, να διεκδικηθεί από την πλευρά μας με συνεχείς πιέσεις και να αποφασιστεί από τους δανειστές μας επιτέλους, ως μόνη διέξοδος, ένα νέο πραγματικό και εθελοντικό κούρεμα του δημοσίου χρέους, που βρίσκεται στα χέρια των επίσημων δανειστών της χώρας, ένα Οfficial Sector Ιnvolvement ( OSI). Το κούρεμα αυτό πρέπει, να αφορά το σύνολο του χρέους, που έχουν στα χέρια τους οι επίσημοι δανειστές, δηλαδή οι χώρες οι  οποίες μας δάνεισαν μέσω του μηχανισμού στήριξης από τον Μάιο του 2010 με τα διακρατικά δάνεια , τα ποσά που μας δάνεισαν μέσω του EFSF αργότερα , καθώς και το χρέος που κατέχει η ΕΚΤ και οι κεντρικές τράπεζες των κρατών μελών, όπως και το ΔΝΤ, που μέχρι σήμερα μας έχει δανείσει ένα ποσό περίπου 27 δις ευρώ.  
Όσο δύσκολα και αν είναι για την μεν  ΕΚΤ, να αποδεχθεί αλλαγή του καταστατικού της για κάτι τέτοιο και για δε το ΔΝΤ να αποδεχθεί  πρώτη φορά στην ιστορία  κούρεμα του δικού του ποσού, επειδή δεν θέλει, να χάνει τα χρήματα του, διότι θεωρεί, πως είναι δανειστής τελευταίου καταφυγίου και δεν πρέπει, να δημιουργηθεί προηγούμενο εις βάρος του, είναι απαραίτητο πάση θυσία, να το επιδιώξουμε συντονισμένα. Άλλωστε το ΔΝΤ για το επίσημο χρέος, που βρίσκεται στα χέρια των υπολοίπων δανειστών ορθά επιδιώκει και ζητά το κούρεμα, όπως έχουμε διαπιστώσει μέχρι σήμερα, άλλα παράλληλα  επιθυμεί, να εξαιρέσει τα χρήματα, που δάνεισε στην Ελλάδα το ίδιο. Το ύψος του κουρέματος αυτού απαιτείται , να φτάσει στο 50% του χρέους, που κατέχουν οι επίσημοι πιστωτές, έτσι ώστε το δημόσιο χρέος της χώρας, να πέσει κάτω από το 80% του ΑΕΠ και να καταστεί πραγματικά βιώσιμο, διότι όπως έχω τοποθετηθεί με άρθρο μου το 2011, ο επιδιωκόμενος στόχος για χρέος 120% του ΑΕΠ το 2020 δεν καθιστά το ελληνικό χρέος βιώσιμο σε καμία περίπτωση. Το δημόσιο χρέος της χώρας, που βρίσκεται στα χέρια των επίσημων πιστωτών μας ανέρχονταν  στο ύψος των 183 δις ευρώ στο τέλος του 2012 από το σύνολο των 305,5 δίς.
Επίσης το ποσό των 50 δις της ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών αποτελεί αδήριτη ανάγκη, να επιδιώξουμε μετά από σκληρή επαναδιαπραγμάτευση, να προέλθει απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, χωρίς να επιβαρυνθεί τελικά το δημόσιο χρέος, με την βοήθεια ενός συνασπισμού επιτέλους  των πληττόμενων χωρών του Νότου με προεξάρχουσες τις Ιταλία και Ισπανία, που ήδη πέτυχαν για το μέλλον με την  απόφαση του Συμβουλίου Κορυφής τον Ιούνιο του 2012 για τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των δικών τους τραπεζών, να προέλθουν τα απαραίτητα ποσά για αυτές απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό, όταν λειτουργήσει η τραπεζική ένωση.  Σε αυτό μας το αίτημα θα έχουμε συμπαραστάτη και το ΔΝΤ, το οποίο ήδη πιέζει προς αυτήν την κατεύθυνση, αναγνωρίζοντας διαρκώς σε αντίθεση με τις εμμονές των Ευρωπαίων, ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο αλλιώς. Κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα την πρόσθετη μείωση του κατά 25% επι του ΑΕΠ, ακριβώς επειδή τα χρήματα, που θα απαιτηθούν για τις τράπεζες, δεν θα επιβαρύνουν τελικά το ελληνικό δημόσιο. Αν μάλιστα υπάρξει συνδυασμός κουρέματος κατά 50% και ανακεφαλαιοποίηση απευθείας από τον ESM,  τότε θα έχουμε σωρευτικά μια μείωση του δημοσίου χρέους κατά 60% περίπου επι του ΑΕΠ.>>

Επιλυση της διαφορας για ΑΟΖ με κανονα την αρχη της Μεσης Γραμμης.

 Σε τυχόν συνυποσχετικό για επίλυση της διαφοράς οριοθέτησης Υφακοκρηπίδας και ΑΟΖ με την Τουρκία στο Διεθνες Δικαστηριο της Χαγης πρέπει να...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"