ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

ΕΕ-ΕΝΕΚΡΙΝΕ ΤΗΝ ΕΞΑΓΟΡΑ ΤΗΣ OLYMPIC AIR ΑΠΟ THN AEGEAN

«Δεν στρεβλώνει τον ανταγωνισμό»

H Επιτροπή ενέκρινε την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines

H Επιτροπή ενέκρινε την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι εγκρίνει την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines, βάσει του κανονισμού τής ΕΕ για τις συγκεντρώσεις επιχειρήσεων.
Στην ανακοίνωσή της, η Επιτροπή τονίζει ότι μετά από διεξοδική έρευνα προέκυψε ότι αν η Olympic Air δεν εξαγοραζόταν από την Aegean, θα αναγκαζόταν στο άμεσο μέλλον να παύσει να λειτουργεί λόγω οικονομικών δυσχερειών.
Μόλις η Olympic σταματούσε την επιχειρηματική της δραστηριότητα, η Aegean θα καθίστατο η μοναδική εταιρεία πτήσεων εσωτερικού και θα αποκτούσε τα μερίδια αγοράς της Olympic.
«Ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως της συγκέντρωσης, η Olympic σύντομα θα έπαυε να υπάρχει ως ανταγωνίστρια της Aegean. Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση δεν στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, ο οποίος ούτως ή άλλως δεν θα υπήρχε» αναφέρει η Επιτροπή.
Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, Xoακίν Αλμούνια δήλωσε σχετικά: «Είναι σαφές ότι εξαιτίας της συνεχιζόμενης ελληνικής κρίσης και δεδομένης της ιδιαίτερα δύσκολης οικονομικής κατάστασης που αντιμετωπίζει, η Olympic θα ήταν αναγκασμένη, σε κάθε περίπτωση, να εγκαταλείψει την αγορά σύντομα. Ως εκ τούτου, εγκρίναμε τη συγκέντρωση δεδομένου ότι δεν έχει καμία πρόσθετη αρνητική επίπτωση στον ανταγωνισμό».
Η Επιτροπή εξέτασε τις επιπτώσεις της προτεινόμενης εξαγοράς στον ανταγωνισμό των επηρεαζόμενων αγορών όσον αφορά τις επιβατικές πτήσεις εσωτερικού. Η Aegean είναι ο πλησιέστερος ανταγωνιστής της Olympic στις αγορές αυτές στην Ελλάδα. Η Επιτροπή είχε εκφράσει αρχικά ανησυχίες και ξεκίνησε διεξοδική έρευνα τον Απρίλιο του 2013.
Όπως τονίζει η Επιτροπή, εξαιτίας της ελληνικής κρίσης η ζήτηση επιβατικών πτήσεων εσωτερικού με αναχώρηση από την Αθήνα μειώθηκε κατά 26%: από 6,1 εκατομμύρια επιβάτες το 2009 σε 4,5 εκατομμύρια το 2012. Η μείωση αυτή συνεχίστηκε και το πρώτο εξάμηνο του 2013 (6,3% μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος).
Επιπλέον, η Επιτροπή σημειώνει ότι ο αριθμός των διαδρομών που εξυπηρετούν η Aegean και η Olympic μειώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Υπενθυμίζει, μάλιστα, ότι το 2011 είχε απαγορεύσει την προηγούμενη προσπάθεια της Aegean να εξαγοράσει την Olympic, διότι οι εταιρείες εκτελούσαν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε 17 διαδρομές, εκ των οποίων εννέα δημιουργούσαν προβλήματα ανταγωνισμού.
Σήμερα, ωστόσο, κατά την Επιτροπή, η Aegean και η Olympic εκτελούν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε επτά διαδρομές, εκ των οποίων οι ακόλουθες πέντε εξυπηρετούνται μόνον από αυτές: Αθήνα- Χανιά, Αθήνα- Μυτιλήνη, Αθήνα- Σαντορίνη, Αθήνα- Κέρκυρα (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι), Αθήνα- Κως (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι).
«Η έρευνα αγοράς έδειξε ότι δεν είναι πιθανή η είσοδος άλλων αεροπορικών εταιρειών στο άμεσο μέλλον σε καμία από αυτές τις διαδρομές» τονίζει η Επιτροπή και συνεχίζει:
«Αυτό οφείλεται σε διάφορους λόγους: οι δυνητικοί ανταγωνιστές διαβλέπουν πιο κερδοφόρες ευκαιρίες αλλού, θεωρούν το κόστος εισόδου πολύ υψηλό ή παραμένουν εκτός της ελληνικής εγχώριας αγοράς εξαιτίας της δυσχερούς κατάστασης στην οποία βρίσκεται σήμερα η Ελληνική οικονομία».
Ωστόσο, η διεξοδική έρευνα της Επιτροπής έδειξε επίσης καθαρά ότι η Olympic είναι ούτως ή άλλως προβληματική επιχείρηση και ότι θα έπαυε σύντομα να λειτουργεί. Στην ανακοίνωσή της, η Επιτροπή τονίζει ότι η Olympic δεν ήταν ποτέ κερδοφόρα μετά την ιδιωτικοποίησή της το 2009 και ελάμβανε έκτοτε σημαντική χρηματοδοτική στήριξη από τον μοναδικό της μέτοχο, την Marfin Investment Group («MIG»).
«Η διεξοδική ανάλυση των επιχειρηματικών προοπτικών της Olympic επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία είναι εξαιρετικά απίθανο να καταστεί κερδοφόρα στο άμεσο μέλλον, με οποιοδήποτε επιχειρηματικό σχέδιο. Η MIG είχε, συνεπώς, αποφασίσει να διακόψει τη στήριξη που παρείχε στην Olympic, αν αυτή δεν επωλείτο στην Aegean. Αυτό θα είχε, βραχυπρόθεσμα, ως αποτέλεσμα την οριστική παύση λειτουργίας της Olympic» αναφέρει η Επιτροπή.
Επιπλέον, η Επιτροπή τονίζει ότι η έρευνα αγοράς επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει άλλος αξιόπιστος αγοραστής που να ενδιαφέρεται να αποκτήσει την Olympic εκτός από την Aegean.
Επίσης, δεν έχει εκδηλωθεί κανένα αξιόπιστο ενδιαφέρον για την απόκτηση των περιουσιακών στοιχείων της Olympic, συμπεριλαμβανομένου του εμπορικού της σήματος. Συνεπώς, το πιθανότερο σενάριο είναι ότι η μη πραγματοποίηση της σχεδιαζόμενης πράξης, θα είχε ως συνέπεια να τεθούν τα περιουσιακά στοιχεία της Olympic εκτός αγοράς.
Καταλήγοντας, η Επιτροπή σημειώνει ότι οι τυχόν αρνητικές συνέπειες για τον ανταγωνισμό από την απομάκρυνση της Olympic, ως ανεξάρτητου ανταγωνιστή δεν οφείλονται στη συγκέντρωση μεταξύ επιχειρήσεων.
«Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση επιχειρήσεων είναι συμβατή με την εσωτερική αγορά και πρέπει να εγκριθεί» αναφέρεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:

 1) OTAN EΓΡΑΦΑ ΠΩΣ ΤΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΑΝ ΔΕΝ ΤΗΡΗΘΕΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΕΡΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΞΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ ΑΝ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΧΘΕΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΥΤΟ ΜΟΥ ΕΛΕΓΑΝ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΠΟΛΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ...ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΟΥΜΕ ΕΝΑ ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΕ ΕΝΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ.

2) 
ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΑΙΚΤΙΚΟ: ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΩ ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ ΑΣ ΤΟ ΑΠΟΛΑΥΣΩ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΛΕΕΙ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ. ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΟ ΑΔΕΚΑΣΤΟ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ....

Επιλυση της διαφορας για ΑΟΖ με κανονα την αρχη της Μεσης Γραμμης.

 Σε τυχόν συνυποσχετικό για επίλυση της διαφοράς οριοθέτησης Υφακοκρηπίδας και ΑΟΖ με την Τουρκία στο Διεθνες Δικαστηριο της Χαγης πρέπει να...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"