ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

ΟΟΣΑ: Η ύφεση "καταβρόχθισε" όλο το PSI

ΟΟΣΑ: Η ύφεση "καταβρόχθισε" όλο το PSI


Αποθήκευση σελίδας

Της Δήμητρας Καδδά

Από το πρώτο μνημόνιο του Μαΐου του 2010 μέχρι σήμερα η ύφεση προκάλεσε διόγκωση του χρέους κατά 38,5% του ΑΕΠ εκτοξεύοντάς το και «καταβροχθίζοντας» όλο το όφελος από το PSI (38,6% ελάφρυνση χρέους έως το 2013). Αυτό αναφέρει ο ΟΟΣΑ στην έκθεσή του για την  Ελλάδα, συστήνοντας να μην ληφθεί κανένα νέο μέτρο, ακόμη και αν υπάρχει απόκλιση στο έλλειμμα γιατί τα μέτρα δεν αποδίδουν αλλά μόνο τροφοδοτούν την ύφεση….

Ο Οργανισμός, αποκαλύπτει επίσης απώλεια ίση με το 6% του ΑΕΠ στην ελληνική οικονομία λόγω της τεράστιας φοροδιαφυγής – εισφοροδιαφυγής. Καταγράφει 35% αύξηση του περιθωρίου κέρδους των  εξαγωγικών εταιρειών, αναδεικνύει την πολύ χαμηλή  ποιότητα των ελληνικών υποδομών, αλλά και το  διπλάσιο από άλλα κράτη σε μνημόνιο φορτίο μέτρων για τους φτωχότερους Έλληνες….

 Τα… ψιλά γράμματα της έκθεσής του αποκαλύπτουν μεταξύ άλλων, τα εξής:
•             Ο ΟΟΣΑ επισημαίνει ότι η μείωση του χρέους λόγω του PSI όπως αυτή αποτυπώνεται έως και το 2013 (σημ. γιατί το όφελος φαίνεται μεγαλύτερο όσο περνούν τα χρόνια) φτάνει στο 38,6% του ΑΕΠ. Πτωτικά (κατά 0,3% του ΑΕΠ) συνέβαλλαν και οι αποκρατικοποιήσεις.

Ωστόσο οι μετρήσεις -  που παρουσιάζει σε ειδικό διάγραμμα  - δείχνουν ότι από το πρώτο μνημόνιο του Μαΐου του 2010 μέχρι σήμερα η ύφεση προκάλεσε ισόποση διόγκωση του χρέους κατά 38,5% του ΑΕΠ.  Δηλαδή η ύφεση ροκάνισε όλο το όφελος από το «κούρεμα» με αποτέλεσμα χρέος φέτος στο 175% του ΑΕΠ πολύ πιο υψηλό από κάθε άλλο κράτος σε μνημόνιο ενώ χωρίς την επίπτωση της ύφεσης θα ήταν κοντά στο 130% του ΑΕΠ... Κάνει λόγο για ένα χρέος «τροχοπέδη στην ανάπτυξη» και εξηγεί ότι η υπόλοιπη αύξηση στο χρέος πέραν των αρχικών προβλέψεων του 2010 οφείλεται στη βραδύτερη δημοσιονομική προσαρμογή και σε αναθεωρήσεις στο ύψος του χρέους που όμως διαδραματίζουν πολύ μικρότερο ρόλο...

•             Μεγαλώνει το χρηματοδοτικό κενό. Μία νέα γενιά από ληξιπρόθεσμα χρέη του Δημοσίου καταγράφει ο ΟΟΣΑ. Λέει ότι τα χρέη έως και τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά 2,2 δισ. ευρώ, έναντι στόχου 6,5 δισ. ευρώ και ότι ο φετινός στόχος αποκρατικοποιήσεων μειώθηκε σε 1,6 από 2,6 δισ. ευρώ (λόγω ΔΕΠΑ). Και οι δύο αυτοί παράγοντες, εκτιμά ότι θα αυξήσουν το χρηματοδοτικό κενό 2014- 2015 που μέχρι σήμερα υπολογίζεται σε 10 δισ. ευρώ...

•             Παρ όλα αυτά συστήνει, ακόμη και αν υπάρχουν αποκλίσεις, να μην ληφθούν νέα μέτρα, γιατί υπάρχει κίνδυνος πρόσθετης ύφεσης και επιδείνωσης των ήδη πολύ δύσκολων κοινωνικών συνθηκών. Συστήνει να αφεθούν να λειτουργήσουν οι αυτόματοι σταθεροποιητές (σημ. ανάπτυξη).

•             Εκτιμά ότι τα μνημόνια υποεκτίμησαν συστηματικά της επίδραση στην ύφεση.  Οι πολλαπλασιαστές στην Ελλάδα εκτιμάται ότι ακόμη και σήμερα είναι πιο πάνω από 1% έναντι 0,5% που είναι το συνηθισμένο (δηλαδή 10 ευρώ μέτρων φέρουν 5 ευρώ ύφεσης σε άλλα κράτη ενώ στην Ελλάδα η ύφεση είναι πιο μεγάλη από την αξία των μέτρων….).

•             Θεωρεί πιθανό φέτος το πρωτογενές πλεόνασμα και καταγράφει στην Ελλάδα την μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή σε σχέση με κάθε άλλο κράτος στο 9% του ΑΕΠ έως και το 2012.

•             Από φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή η Ελλάδα χάνει κάθε χρόνο δισεκατομμύρια. Μόνο από τους αυτοαπασχολούμενους το κόστος στα έσοδα είναι 1,75% του ΑΕΠ ετησίως (περίπου 3,5 δισ. ευρώ). Αν μειωνόταν τα επίπεδα φοροδιαφυγής – εισφοροδιαφυγής στον μέσο όρο του ΟΟΣΑ η Ελλάδα θα είχε ΑΕΠ υψηλότερο κατά 6%....

•             Εκτιμάται ότι φτάνει στα κρατικά ταμεία το 42% των εσόδων από ΦΠΑ και το 47% των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, αναλογίες που έχουν «πέσει» λόγω κρίσης και είναι οι χαμηλότερες (ΦΠΑ) ή από τις πιο χαμηλές (στα ταμεία) των ανεπτυγμένων οικονομιών του κόσμου. Το ποσοστό εισπραξιμότητας κατά μέσο όρο είναι στο 64%-67%.

•             Στοιχεία φορολογικών δηλώσεων αλλά και των δανείων που έχουν χορηγηθεί από μεγάλη ελληνική τράπεζα, δείχνουν ότι κατά μέσο όρο οι ελεύθεροι επαγγελματίες δηλώνουν στην εφορία μισθό  1.289  ευρώ και έχουν δόση δανείων 1.057  ευρώ καθώς – όπως λέει ο ΟΟΣΑ- έχουν πρόσθετα εισοδήματα τα οποία προφανώς γνωρίζουν οι τράπεζες και χορηγούν το δάνειο αλλά όχι το κράτος για να εισπράξει φόρους...

•             Τα περιθώρια κέρδους των επιχειρήσεων στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλα.  Διευρύνθηκαν μάλιστα με τη κρίση, ροκανίζοντας το όφελος στην ανταγωνιστικότητα από την μεγάλη περικοπή μισθών και προκαλούν [προβλήματα στην τόνωση των εξαγωγών. Για παράδειγμα, στα νομικά επαγγέλματα το περιθώριο κέρδους είναι στο 50% το μεγαλύτερο στον ΟΟΣΑ, ενώ στο 48% είναι στη εστίαση και διαμονή, το  2ο μεγαλύτερο στον ΟΟΣΑ μετά το Μεξικό και με τον μέσο όρο στο 20%.

•             Ο δείκτης κερδοφορίας στις εξαγωγές ως προς το  εργατικό κόστος αυξήθηκε κατά 35% περίπου από το 2010 στην Ελλάδα….

•             Οι εξαγωγές της Ελλάδας μπορεί να αυξάνονται αλλά με βραδύτερο ρυθμό από τα υπόλοιπα κράτη σε κρίση και είναι ακόμη 20% πιο κάτω από τα επίπεδα του 2008.

•             Πολύ χαμηλή είναι η ποιότητα των ελληνικών υποδομών (λαμβάνει την χαμηλότερη βαθμολογία μεταξύ των εξεταζόμενων κρατών του ΟΟΣΑ) εμποδίζοντας την ανάπτυξη του εμπορίου αλλά και της κίνησης στα λιμάνια η οποία εκτιμάται ότι θα έδινε πρόσθετη αύξηση του ΑΕΠ 2,8% έως το 2018. Συστήνει να δημιουργηθεί υπηρεσία ελέγχου και του κόστους αλλά και της ποιότητας των συμβάσεων και των έργων υποδομής...

•             Στον τραπεζικό τομέα έφυγαν κεφάλαια 87 δισ. ευρώ και δεν έχουν επιστρέψει σε αντίθεση με την Πορτογαλία. Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια φτάνουν στο 29%...
•             Οι τιμές των ακινήτων εκτιμάται ότι επέστρεψαν στα επίπεδα του 2008 αφού μεσολάβησε μία αύξηση τιμών κατά 75%  και  από το 2008 άρχισε η υποχώρηση…

•             Πολύ μεγάλο είναι το τίμημα που πλήρωσαν οι φτωχότεροι Έλληνες. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κράτη του μνημονίου (πχ Πορτογαλία) όπου το 1/10 των φτωχότερων πολιτών επωμίσθηκε μέτρα που του μείωσαν κατά 5% περίπου το διαθέσιμό του εισόδημα στην Ελλάδα το χαμηλότερο δεκατημόριο γνώρισε μείωση 8%....

•             Τεράστια είναι τα προβλήματα υγειονομικής κάλυψης των Ελλήνων με το 10% να μην μπορεί να έχει φροντίδα. Μεγάλη είναι και η αύξηση της σχετικής και της απόλυτης φτώχειας.  Μόνο το 50% των ανέργων λαμβάνει επίδομα.

•             Ο ΟΟΣΑ συστήνει πέραν της επιβολής του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος και προγράμματος σίτισης στα σχολεία, στο πρότυπο αυτού που εφαρμόζεται σε Γαλλία και ΗΠΑ. Θα κοστίζει 0,4% του ΑΕΠ ( με εκτίμηση κόστους 3 ευρώ ανά γεύμα για το κράτος) και τα χρήματα, αναφέρει θα πρέπει να εξοικονομηθούν από άλλες κοινωνικές δαπάνες.

•         Συστήνει και κατάργηση επιδόματος ανεργίας (means tested unemployment assistance) αν εδραιωθεί το παραπάνω πλέγμα παροχών, σε συνδυασμό με επέκταση υγειονομικής κάλυψης ανέργων. Συστήνει και αυστηρότερους μηχανισμούς συμμετοχής  ανέργων σε προγράμματα κατάρτισης  - εύρεσης εργασίας για να δικαιούνται  τις παροχές.

•             Καταγράφει μείωση μισθών στην Ελλάδα κατά 20,2% την περίοδο 2009 – 2012 η  οποία είναι μεγαλύτερη στον ιδιωτικό τομέα (-21,2%) αλλά και στον κατώτατο μισθό (-24,3%)….

Τι λέει ο ΟΟΣΑ για  το χρέος
 Ο ΟΟΣΑ ζητά  πρόσθετες παρεμβάσεις στο χρέος με βάση την συμφωνία του Νοεμβρίου του 2012, εφόσον αυτές κριθούν αναγκαίες και επικυρωθεί τον Απρίλιο του 2014 το πρωτογενές πλεόνασμα της ελληνικής οικονομίας. Στις παρεμβάσεις καταγράφει επιμήκυνση των δανείων και της περιόδου χάριτος αλλά και μείωση των επιτοκίων.

Η έκθεση του οργανισμού για την Ελλάδα παρουσιάστηκε από τον γενικό γραμματέα του ΟΟΣΑ, Angel Gurria, παρουσία του διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας Γ. Προβόπουλου και του υπουργού Οικονομικών Γ. Στουρνάρα. Αντί για νέα μέτρα, ζητά ευρύτερες διαρθρωτικές παρεμβάσεις μεταξύ των οποίων και την άρση της μονιμότητας στο δημόσιο.

Τράπεζες
Στον τραπεζικό τομέα ο ΟΟΣΑ προτείνει την δημιουργία bad banks για τα κόκκινα δάνεια δίνοντας δυο επιλογές, είτε ξεχωριστή «κακή τράπεζα» για κάθε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα είτε μια ενιαία bad bank που θα αναδιαρθρώσει και θα ρευστοποιήσει το προβληματικό ενεργητικό των συστημικών τραπεζών.

Στην ομιλία του ο Γ.Γ. του ΟΟΣΑ ζήτησε  παρεμβάσεις στο χρέος το ταχύτερο δυνατό με βάση την παρούσα αξία του.  Έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου ότι όσο καθυστερούν οι λύσεις παραμένει ένα μεγάλο βάρος που εμποδίζει την ανάκαμψη και τις προοπτικές της οικονομίας.

Επανέλαβε πολλές φορές ότι δεν πρέπει να δίνεται σημασία στις διαφορετικές εκτιμήσεις για τις προβολές του χρέους έως το 2020 (Σημειώνεται ότι ο ΟΟΣΑ εκτιμά σε ένα δυσμενές σενάριο το χρέος ακόμα και στο 160% του ΑΕΠ) αλλά στην καθαρή παρούσα αξία του.

Εκτιμά μικρότερη ύφεση φέτος (3,5%) αλλά διατήρηση της ύφεσης και το 2014 (προκαλώντας την αντίδραση του Έλληνα ΥΠΟΙΚ). Για την κρίση στην Ελλάδα είπε ότι είναι η πιο μεγάλη της σύγχρονης εποχής σε βάθος και  σε χρόνο και συγκρίνεται μόνο με το κράχ του 1930 στις ΗΠΑ...


Πηγή:www.capital.gr

Το σχολιο μου: Τρία χρόνια τα λέω γραπτώς και με συνεντεύξεις. Το χρέος δεν ήταν εξαρχής βιώσιμο και οι λύσεις που προτείνοντας πρόχειρες και εμβαλωματικές. Η δικαίωση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο κόντρα στο κυρίαρχο ρεύμα τότε. Τώρα ανακάλυψαν όλοι την πυρίτιδα.


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟ ΑΠΡΙΛΙΟ ΕΔΩ

αρθρο βαγγελη ιωαννιδη:υπαρχει ελπιδα για την ελλαδα - βαγγελης ...


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2013 ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ; 

<< Άποψη μου αμετακίνητη είναι, ότι το γρηγορότερο θα πρέπει, να διεκδικηθεί από την πλευρά μας με συνεχείς πιέσεις και να αποφασιστεί από τους δανειστές μας επιτέλους, ως μόνη διέξοδος, ένα νέο πραγματικό και εθελοντικό κούρεμα του δημοσίου χρέους, που βρίσκεται στα χέρια των επίσημων δανειστών της χώρας, ένα Οfficial Sector Ιnvolvement ( OSI). Το κούρεμα αυτό πρέπει, να αφορά το σύνολο του χρέους, που έχουν στα χέρια τους οι επίσημοι δανειστές, δηλαδή οι χώρες οι  οποίες μας δάνεισαν μέσω του μηχανισμού στήριξης από τον Μάιο του 2010 με τα διακρατικά δάνεια , τα ποσά που μας δάνεισαν μέσω του EFSF αργότερα , καθώς και το χρέος που κατέχει η ΕΚΤ και οι κεντρικές τράπεζες των κρατών μελών, όπως και το ΔΝΤ, που μέχρι σήμερα μας έχει δανείσει ένα ποσό περίπου 27 δις ευρώ.  
Όσο δύσκολα και αν είναι για την μεν  ΕΚΤ, να αποδεχθεί αλλαγή του καταστατικού της για κάτι τέτοιο και για δε το ΔΝΤ να αποδεχθεί  πρώτη φορά στην ιστορία  κούρεμα του δικού του ποσού, επειδή δεν θέλει, να χάνει τα χρήματα του, διότι θεωρεί, πως είναι δανειστής τελευταίου καταφυγίου και δεν πρέπει, να δημιουργηθεί προηγούμενο εις βάρος του, είναι απαραίτητο πάση θυσία, να το επιδιώξουμε συντονισμένα. Άλλωστε το ΔΝΤ για το επίσημο χρέος, που βρίσκεται στα χέρια των υπολοίπων δανειστών ορθά επιδιώκει και ζητά το κούρεμα, όπως έχουμε διαπιστώσει μέχρι σήμερα, άλλα παράλληλα  επιθυμεί, να εξαιρέσει τα χρήματα, που δάνεισε στην Ελλάδα το ίδιο. Το ύψος του κουρέματος αυτού απαιτείται , να φτάσει στο 50% του χρέους, που κατέχουν οι επίσημοι πιστωτές, έτσι ώστε το δημόσιο χρέος της χώρας, να πέσει κάτω από το 80% του ΑΕΠ και να καταστεί πραγματικά βιώσιμο, διότι όπως έχω τοποθετηθεί με άρθρο μου το 2011, ο επιδιωκόμενος στόχος για χρέος 120% του ΑΕΠ το 2020 δεν καθιστά το ελληνικό χρέος βιώσιμο σε καμία περίπτωση. Το δημόσιο χρέος της χώρας, που βρίσκεται στα χέρια των επίσημων πιστωτών μας ανέρχονταν  στο ύψος των 183 δις ευρώ στο τέλος του 2012 από το σύνολο των 305,5 δίς.
Επίσης το ποσό των 50 δις της ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών αποτελεί αδήριτη ανάγκη, να επιδιώξουμε μετά από σκληρή επαναδιαπραγμάτευση, να προέλθει απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, χωρίς να επιβαρυνθεί τελικά το δημόσιο χρέος, με την βοήθεια ενός συνασπισμού επιτέλους  των πληττόμενων χωρών του Νότου με προεξάρχουσες τις Ιταλία και Ισπανία, που ήδη πέτυχαν για το μέλλον με την  απόφαση του Συμβουλίου Κορυφής τον Ιούνιο του 2012 για τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των δικών τους τραπεζών, να προέλθουν τα απαραίτητα ποσά για αυτές απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό, όταν λειτουργήσει η τραπεζική ένωση.  Σε αυτό μας το αίτημα θα έχουμε συμπαραστάτη και το ΔΝΤ, το οποίο ήδη πιέζει προς αυτήν την κατεύθυνση, αναγνωρίζοντας διαρκώς σε αντίθεση με τις εμμονές των Ευρωπαίων, ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο αλλιώς. Κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα την πρόσθετη μείωση του κατά 25% επι του ΑΕΠ, ακριβώς επειδή τα χρήματα, που θα απαιτηθούν για τις τράπεζες, δεν θα επιβαρύνουν τελικά το ελληνικό δημόσιο. Αν μάλιστα υπάρξει συνδυασμός κουρέματος κατά 50% και ανακεφαλαιοποίηση απευθείας από τον ESM,  τότε θα έχουμε σωρευτικά μια μείωση του δημοσίου χρέους κατά 60% περίπου επι του ΑΕΠ.
 Επιπροσθέτως μια συνολική συμφωνία του ελληνικού προβλήματος, θα χρειαστεί, να περιλαμβάνει την μείωση του επιτοκίου δανεισμού περεταίρω στο επίπεδο του 1%  ή και τον εκμηδενισμό του δεδομένου, ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο και υπάρχει κίνδυνος, να χαθούν ολοσχερώς τα κεφάλαια, που μας δάνεισαν, άρα χρειάζεται μια ρεαλιστική προσέγγιση και από την πλευρά των δανειστών άμεσα. Η μείωση αυτή του επιτοκίου δανεισμού χρειάζεται , να αφορά οπωσδήποτε τους επίσημους πιστωτές και ίσως θα χρειαστεί, να επιδιωχθεί, αν γίνεται πια , μια νέα συμφωνία σε εθελοντική πάντα βάση και για τους ιδιώτες πιστωτές, εξαιρουμένων βέβαια των δύστυχων μικροομολογιούχων και των ασφαλιστικών ταμείων της χώρας, οι οποίοι   κατέχουν πλέον το υπόλοιπο μετά το αρχικό PSI μέρος του χρέους, δηλαδή 104,6 δισ. Ευρώ, ενώ σήμερα τα ελληνικά ομόλογα, που έχουν στα χέρια τους έχουν επιτόκιο 3,6%. Βέβαια λόγος για νέο κούρεμα του κεφαλαίου του χρέους, που έχει στα χέρια του ο ιδιωτικός τομέας δεν μπορεί, να γίνει και μάλιστα εύκολα ειδικά μετά τις απαράδεκτες εγγυήσεις, που συμφωνήθηκαν με το επιβεβλημένο,  αλλά ανεπαρκές αρχικό PSI, το οποίο συνοδεύθηκε δυστυχώς με την αποδοχή του επαχθούς Αγγλικού δικαίου, που εξασφαλίζει  μόνο τα συμφέροντα του δανειστή. Άρα το μόνο, το οποίο απομένει, είναι, να επιδιωχθεί, αν πλέον είναι εφικτό, όσον αφορά ειδικά τους ιδιώτες πιστωτές, μετά από κατάλληλη πίεση και της τρόικα, η εθελοντική συμμετοχή τους ίσως σε μια μείωση του επιτοκίου, που εξασφάλισαν με το PSI και παραμένει υψηλό για τις δυνατότητες της χώρας.
Επίσης θα χρειαστεί , να διεκδικήσουμε όλοι μαζί, να ισχύσει και για την Ελλάδα στο μέλλον το σχέδιο για επαναγορά ομολόγων  απευθείας από τον ESM και την ΕΚΤ από την δευτερογενή αγορά στις τιμές, που διαπραγματεύονται αυτά, αν απαιτηθεί και οι οποίες είναι πολύ χαμηλότερες από την ονομαστική τους αξία και άρα θα οδηγηθούμε  σε  πρόσθετη μείωση του χρέους, χωρίς να χρειάζεται η χώρα, να δανείζεται ποσά από τους δανειστές και να τα εγγράφει στο χρέος, για να κάνει μια τέτοια διαδικασία η ίδια, όπως έγινε με την ανεπαρκή επαναγορά ομολόγων από την Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2012.
Οι παραπάνω ενέργειες είναι πλέον επιβεβλημένες παρά την δυσκολία τους  και απαιτείται ρεαλισμός  από του δανειστές μας, διότι υπάρχει ο κίνδυνος σε περίπτωση μιας απευκταίας άτακτης ελληνικής χρεοκοπίας, να χάσουν το σύνολο των χρημάτων τους πράγμα, που πρώτα οι ίδιοι δεν επιθυμούν.>>

<< Στο σημείο αυτό εντοπίζεται και η βασική ευθύνη του ΔΝΤ, διότι ενώ η στάση του στην υπόθεση του περεταίρω κουρέματος  και της ανακεφαλαιοποίησης απευθείας από τον ΕSM των ελληνικών τραπεζών, είναι πολύ υποστηρικτική και θετική απέναντι τουλάχιστον στους Ευρωπαίους, όσον αφορά την συνταγή παίζει και αυτό εξίσου με την Γερμανία και τις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Βορρά αρνητικό ρόλο, αφού ενώ παραδέχεται το λάθος, δεν δέχεται και αυτό περιέργως την αλλαγή της.>>


OΛΟΚΛΗΡΗ Η  ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011 ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΟΗΤΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΜΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΕΣ


 ΤΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΤΗΣ  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ :


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΙΣ 20/11/2012 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΟΦΙΑ ΖΟΥΖΕΛΗ

ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2011
ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ 

ΕΔΩ Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ:


ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΩΡΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ:
ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΕΔΩ:  

Επιλυση της διαφορας για ΑΟΖ με κανονα την αρχη της Μεσης Γραμμης.

 Σε τυχόν συνυποσχετικό για επίλυση της διαφοράς οριοθέτησης Υφακοκρηπίδας και ΑΟΖ με την Τουρκία στο Διεθνες Δικαστηριο της Χαγης πρέπει να...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"