Οτμαρ Κάρας: «Η λειτουργία της τρόικας δεν βασίζεται στο κοινοτικό δίκαιο»
Πόρισμα-κόλαφος κατά της τρόικας από το Ευρωκοινοβούλιο
O αυστριακός ευρωβουλευτής
Οτμαρ Κάρας που μαζί με τον γάλλος σοσιαλιστή Λιέμ Χοάνγκ Νγκοκ,
ανέλαβαν να συντάξουν έκθεση για τα πεπραγμένα της τρόικας στην
Ευρωπαϊκή Ενωση.
Λιγότερη λιτότητα και αλλαγή των δημοσιονομικών στόχων για
τις χώρες που βρίσκονται σε μνημόνιο, όπως η Ελλάδα, επειδή η ύφεση
αποδείχτηκε πολύ μεγαλύτερη απ' όσο αρχικά είχε εκτιμηθεί, ζητούν οι
ευρωβουλευτές Οτμαρ Κάρας και Λιέμ Χοάνγκ Νγκοκ, συντάκτες του
πορίσματος του Ευρωκοινοβουλίου για τα πεπραγμένα και τον ρόλο της
τρόικας στην αντιμετώπιση της κρίσης.
Σύμφωνα με το προσχέδιο του πορίσματος, η τρόικα χρεώνεται λάθη και δυσλειτουργίες και τελικά σοβαρές αστοχίες όπως η βαθιά ύφεση, η μεγάλη άνοδος της ανεργίας και η αύξηση του δημοσίου χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ παρά τη δημοσιονομική προσαρμογή.
Επίσης στο πόρισμα συστήνεται η δημιουργία Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου (με στόχο την σταδιακή αποχώρηση του ΔΝΤ) και την αλλαγή των διαδικασιών λήψης αποφάσεων από το Eurogroup.
Διαβάστε εδώ το πόρισμα του Ευρωκοινοβουλίου για τα πεπραγμένα της τρόικας στην ΕΕ
Το προσχέδιο της έκθεσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με το έργο της διεθνούς τρόικας των πιστωτών (Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, Ευρωπαϊκή Επιτροπή) κατατέθηκε την Τετάρτη στην αρμόδια Επιτροπή Οικονομικών του ΕΚ από τους επικεφαλής της ομάδας που ανέλαβε να διενεργήσει σχετική έρευνα, τον Ότμαρ Κάρας (ΕΛΚ, Αυστρία) και τον Λιέμ Χοάνγκ Νγκοκ (Σοσιαλιστές και Δημοκράτες, Γαλλία), σύμφωνα με ανακοίνωση της επιτροπής αυτής.
Ακόμα, το προσχέδιο σημειώνει ότι σε όλες τις χώρες που εφαρμόζεται το πρόγραμμα το δημόσιο χρέος έχει αυξηθεί και εκφράζει τη λύπη του, για τις ενίοτε υπερβολικά αισιόδοξες υποθέσεις της τρόικας, ιδίως όσον αφορά την ανάπτυξη, αλλά και για την ανεπαρκή αντίληψη της πολιτικής αντίστασης για αλλαγές σε ορισμένα κράτη μέλη, ενώ αναφέρει ότι από το 2008 και μετά οι κοινωνικές ανισότητες διευρύνθηκαν.
Ειδικά για τη χώρα μας τονίζει μεταξύ άλλων ότι μετά από πέντε αναθεωρήσεις του Μνημονίου και εξαιτίας των ανεπαρκών αποτελεσμάτων χρειάστηκε και δεύτερο πρόγραμμα, ενώ αν και ο στόχος των προγραμμάτων ήταν να αποτραπεί η χρεοκοπία, αυτό δεν επιτεύχθηκε. Ακόμα, αφήνει αιχμές για την έλλειψη πολιτικής βούλησης.
Στο πόρισμα προτείνεται - εκτός από τη δημιουργία Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου - η χαλάρωση των μέτρων λιτότητας και πιο συγκεκριμένα, η τρόικα να διαμορφώνει πολιτικές με βάση τα τελευταία εμπειρικά δεδομένα από την επίπτωση των δημοσιονομικών μέτρων στην ύφεση, να υπάρχει περισσότερη λογοδοσία για τα μνημόνια σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και να ενημερώνεται το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από τους εκπροσώπους της Κομισιόν στην τρόικα.
Ο Οτμαρ Κάρας δήλωσε σχετικά: «Η λειτουργία της τρόικας βασίζεται στη συνεργασία των κυβερνήσεων, αλλά όχι στο κοινοτικό δίκαιο. Στο μέλλον, η διαφάνεια, ο έλεγχος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και η δημοκρατική νομιμότητα πρέπει να είναι εγγυημένες. Πρέπει το ταχύτερο δυνατόν, η τρόικα να εναρμονιστεί με το κοινοτικό δίκαιο, εξέλιξη για την οποία απαιτείται αλλαγή των ευρωπαϊκών συνθηκών. Για τον λόγο αυτό ζητώ αναθεώρησή τους το συντομότερο δυνατόν».
Μέχρι στιγμής, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατόρθωσε να φέρει εκπροσώπους του ΔΝΤ σε ακρόαση μόνο μία φορά, τον Ιούλιο του 2013, σχετικά με το σχέδιο διάσωσης της Κύπρου. Οι κανονισμοί του ΔΝΤ ορίζουν ότι οι εκπρόσωποί του θα πρέπει να γνωρίζουν εκ των προτέρων τι πρόκειται να περιμένουν σε περίπτωση ακρόασης και ότι τέτοιες συναντήσεις πρέπει να πραγματοποιούνται κεκλεισμένων των θυρών.
Αποστολές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα πραγματοποιηθούν στην Πορτογαλία, την Ελλάδα και την Κύπρο κατά την εβδομάδα από 6 έως 10 Ιανουαρίου και στη συνέχεια, στα μέσα Ιανουαρίου, θα υπάρξει ακρόαση στην επιτροπή του Επιτρόπου Oλι Ρεν, αρμόδιου για τις οικονομικές και νομισματικές υποθέσεις της ΕΕ, του πρώην επικεφαλής της ΕΚΤ, Ζαν Κλοντ Τρισέ, και του επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, Κλάους Ρεγκλιγκ.
Σύμφωνα με το προσχέδιο του πορίσματος, η τρόικα χρεώνεται λάθη και δυσλειτουργίες και τελικά σοβαρές αστοχίες όπως η βαθιά ύφεση, η μεγάλη άνοδος της ανεργίας και η αύξηση του δημοσίου χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ παρά τη δημοσιονομική προσαρμογή.
Επίσης στο πόρισμα συστήνεται η δημιουργία Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου (με στόχο την σταδιακή αποχώρηση του ΔΝΤ) και την αλλαγή των διαδικασιών λήψης αποφάσεων από το Eurogroup.
Διαβάστε εδώ το πόρισμα του Ευρωκοινοβουλίου για τα πεπραγμένα της τρόικας στην ΕΕ
Το προσχέδιο της έκθεσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με το έργο της διεθνούς τρόικας των πιστωτών (Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, Ευρωπαϊκή Επιτροπή) κατατέθηκε την Τετάρτη στην αρμόδια Επιτροπή Οικονομικών του ΕΚ από τους επικεφαλής της ομάδας που ανέλαβε να διενεργήσει σχετική έρευνα, τον Ότμαρ Κάρας (ΕΛΚ, Αυστρία) και τον Λιέμ Χοάνγκ Νγκοκ (Σοσιαλιστές και Δημοκράτες, Γαλλία), σύμφωνα με ανακοίνωση της επιτροπής αυτής.
Ακόμα, το προσχέδιο σημειώνει ότι σε όλες τις χώρες που εφαρμόζεται το πρόγραμμα το δημόσιο χρέος έχει αυξηθεί και εκφράζει τη λύπη του, για τις ενίοτε υπερβολικά αισιόδοξες υποθέσεις της τρόικας, ιδίως όσον αφορά την ανάπτυξη, αλλά και για την ανεπαρκή αντίληψη της πολιτικής αντίστασης για αλλαγές σε ορισμένα κράτη μέλη, ενώ αναφέρει ότι από το 2008 και μετά οι κοινωνικές ανισότητες διευρύνθηκαν.
Ειδικά για τη χώρα μας τονίζει μεταξύ άλλων ότι μετά από πέντε αναθεωρήσεις του Μνημονίου και εξαιτίας των ανεπαρκών αποτελεσμάτων χρειάστηκε και δεύτερο πρόγραμμα, ενώ αν και ο στόχος των προγραμμάτων ήταν να αποτραπεί η χρεοκοπία, αυτό δεν επιτεύχθηκε. Ακόμα, αφήνει αιχμές για την έλλειψη πολιτικής βούλησης.
Στο πόρισμα προτείνεται - εκτός από τη δημιουργία Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου - η χαλάρωση των μέτρων λιτότητας και πιο συγκεκριμένα, η τρόικα να διαμορφώνει πολιτικές με βάση τα τελευταία εμπειρικά δεδομένα από την επίπτωση των δημοσιονομικών μέτρων στην ύφεση, να υπάρχει περισσότερη λογοδοσία για τα μνημόνια σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και να ενημερώνεται το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από τους εκπροσώπους της Κομισιόν στην τρόικα.
Ο Οτμαρ Κάρας δήλωσε σχετικά: «Η λειτουργία της τρόικας βασίζεται στη συνεργασία των κυβερνήσεων, αλλά όχι στο κοινοτικό δίκαιο. Στο μέλλον, η διαφάνεια, ο έλεγχος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και η δημοκρατική νομιμότητα πρέπει να είναι εγγυημένες. Πρέπει το ταχύτερο δυνατόν, η τρόικα να εναρμονιστεί με το κοινοτικό δίκαιο, εξέλιξη για την οποία απαιτείται αλλαγή των ευρωπαϊκών συνθηκών. Για τον λόγο αυτό ζητώ αναθεώρησή τους το συντομότερο δυνατόν».
Μέχρι στιγμής, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατόρθωσε να φέρει εκπροσώπους του ΔΝΤ σε ακρόαση μόνο μία φορά, τον Ιούλιο του 2013, σχετικά με το σχέδιο διάσωσης της Κύπρου. Οι κανονισμοί του ΔΝΤ ορίζουν ότι οι εκπρόσωποί του θα πρέπει να γνωρίζουν εκ των προτέρων τι πρόκειται να περιμένουν σε περίπτωση ακρόασης και ότι τέτοιες συναντήσεις πρέπει να πραγματοποιούνται κεκλεισμένων των θυρών.
Αποστολές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα πραγματοποιηθούν στην Πορτογαλία, την Ελλάδα και την Κύπρο κατά την εβδομάδα από 6 έως 10 Ιανουαρίου και στη συνέχεια, στα μέσα Ιανουαρίου, θα υπάρξει ακρόαση στην επιτροπή του Επιτρόπου Oλι Ρεν, αρμόδιου για τις οικονομικές και νομισματικές υποθέσεις της ΕΕ, του πρώην επικεφαλής της ΕΚΤ, Ζαν Κλοντ Τρισέ, και του επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, Κλάους Ρεγκλιγκ.
ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:
ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΕΓΑΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΤΟ 2010. ΤΩΡΑ ΑΚΟΥΝ ΟΙ ΑΚΡΙΤΑ ΦΙΛΟΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΙ ΠΟΥ ΟΛΟ ΜΑΣ ΣΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΛΟ ΜΑΣ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ;
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ:
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟ ΑΠΡΙΛΙΟ ΕΔΩ
αρθρο βαγγελη ιωαννιδη:υπαρχει ελπιδα για την ελλαδα - βαγγελης ...
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2013 ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;
Όσο δύσκολα και αν είναι για την μεν ΕΚΤ, να αποδεχθεί αλλαγή του καταστατικού της
για κάτι τέτοιο και για δε το ΔΝΤ να αποδεχθεί
πρώτη φορά στην ιστορία κούρεμα
του δικού του ποσού, επειδή δεν θέλει, να χάνει τα χρήματα του, διότι θεωρεί, πως
είναι δανειστής τελευταίου καταφυγίου και δεν πρέπει, να δημιουργηθεί
προηγούμενο εις βάρος του, είναι απαραίτητο πάση θυσία, να το επιδιώξουμε
συντονισμένα. Άλλωστε το ΔΝΤ για το επίσημο χρέος, που βρίσκεται στα χέρια των
υπολοίπων δανειστών ορθά επιδιώκει και ζητά το κούρεμα, όπως έχουμε διαπιστώσει
μέχρι σήμερα, άλλα παράλληλα επιθυμεί,
να εξαιρέσει τα χρήματα, που δάνεισε στην Ελλάδα το ίδιο. Το ύψος του
κουρέματος αυτού απαιτείται , να φτάσει στο 50% του χρέους, που κατέχουν οι
επίσημοι πιστωτές, έτσι ώστε το δημόσιο χρέος της χώρας, να πέσει κάτω από το
80% του ΑΕΠ και να καταστεί πραγματικά βιώσιμο, διότι όπως έχω τοποθετηθεί με άρθρο
μου το 2011, ο επιδιωκόμενος στόχος για χρέος 120% του ΑΕΠ το 2020 δεν καθιστά
το ελληνικό χρέος βιώσιμο σε καμία περίπτωση. Το δημόσιο χρέος της χώρας, που
βρίσκεται στα χέρια των επίσημων πιστωτών μας ανέρχονταν στο ύψος των 183 δις ευρώ στο τέλος του 2012 από
το σύνολο των 305,5 δίς.
Επίσης το ποσό των 50 δις της ανακεφαλαιοποίησης των
ελληνικών τραπεζών αποτελεί αδήριτη ανάγκη, να επιδιώξουμε μετά από σκληρή
επαναδιαπραγμάτευση, να προέλθει απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας,
χωρίς να επιβαρυνθεί τελικά το δημόσιο χρέος, με την βοήθεια
ενός συνασπισμού επιτέλους των
πληττόμενων χωρών του Νότου με προεξάρχουσες τις Ιταλία και Ισπανία, που ήδη
πέτυχαν για το μέλλον με την απόφαση του
Συμβουλίου Κορυφής τον Ιούνιο του 2012 για τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των
δικών τους τραπεζών, να προέλθουν τα απαραίτητα ποσά για αυτές απευθείας από
τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό
Μηχανισμό, όταν λειτουργήσει η τραπεζική ένωση. Σε
αυτό μας το αίτημα θα έχουμε συμπαραστάτη και το ΔΝΤ, το οποίο ήδη πιέζει προς
αυτήν την κατεύθυνση, αναγνωρίζοντας διαρκώς σε αντίθεση με τις εμμονές των Ευρωπαίων,
ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο αλλιώς. Κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα την
πρόσθετη μείωση του κατά 25% επι του ΑΕΠ, ακριβώς επειδή τα χρήματα, που θα
απαιτηθούν για τις τράπεζες, δεν θα επιβαρύνουν τελικά το ελληνικό δημόσιο. Αν
μάλιστα υπάρξει συνδυασμός κουρέματος κατά 50% και ανακεφαλαιοποίηση απευθείας
από τον ESM, τότε θα έχουμε σωρευτικά μια μείωση του
δημοσίου χρέους κατά 60% περίπου επι του ΑΕΠ.
Επιπροσθέτως μια συνολική συμφωνία του
ελληνικού προβλήματος, θα χρειαστεί, να περιλαμβάνει την μείωση του επιτοκίου
δανεισμού περεταίρω στο επίπεδο του 1% ή
και τον εκμηδενισμό του δεδομένου, ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο και υπάρχει
κίνδυνος, να χαθούν ολοσχερώς τα κεφάλαια, που μας δάνεισαν, άρα χρειάζεται μια
ρεαλιστική προσέγγιση και από την πλευρά των δανειστών άμεσα. Η μείωση αυτή του
επιτοκίου δανεισμού χρειάζεται , να αφορά οπωσδήποτε τους επίσημους πιστωτές και
ίσως θα χρειαστεί, να επιδιωχθεί, αν γίνεται πια , μια νέα συμφωνία σε
εθελοντική πάντα βάση και για τους ιδιώτες πιστωτές, εξαιρουμένων βέβαια των δύστυχων
μικροομολογιούχων και των ασφαλιστικών ταμείων της χώρας, οι οποίοι κατέχουν
πλέον το υπόλοιπο μετά το αρχικό PSI μέρος του χρέους, δηλαδή 104,6 δισ. Ευρώ, ενώ σήμερα τα ελληνικά ομόλογα, που έχουν
στα χέρια τους έχουν επιτόκιο 3,6%. Βέβαια λόγος για νέο κούρεμα του κεφαλαίου
του χρέους, που έχει στα χέρια του ο ιδιωτικός τομέας δεν μπορεί, να γίνει και
μάλιστα εύκολα ειδικά μετά τις απαράδεκτες εγγυήσεις, που συμφωνήθηκαν με το
επιβεβλημένο, αλλά ανεπαρκές αρχικό PSI, το οποίο συνοδεύθηκε δυστυχώς με
την αποδοχή του επαχθούς Αγγλικού δικαίου, που εξασφαλίζει μόνο τα συμφέροντα του δανειστή. Άρα το μόνο, το
οποίο απομένει, είναι, να επιδιωχθεί, αν πλέον είναι εφικτό, όσον αφορά ειδικά
τους ιδιώτες πιστωτές, μετά από κατάλληλη πίεση και της τρόικα, η εθελοντική συμμετοχή
τους ίσως σε μια μείωση του επιτοκίου, που εξασφάλισαν με το PSI και παραμένει υψηλό για τις
δυνατότητες της χώρας.
Επίσης θα χρειαστεί , να διεκδικήσουμε όλοι μαζί, να ισχύσει
και για την Ελλάδα στο μέλλον το σχέδιο για επαναγορά ομολόγων απευθείας από τον ESM και την ΕΚΤ από την δευτερογενή αγορά
στις τιμές, που διαπραγματεύονται αυτά, αν απαιτηθεί και οι οποίες είναι πολύ
χαμηλότερες από την ονομαστική τους αξία και άρα θα οδηγηθούμε σε πρόσθετη μείωση του χρέους, χωρίς να
χρειάζεται η χώρα, να δανείζεται ποσά από τους δανειστές και να τα εγγράφει στο
χρέος, για να κάνει μια τέτοια διαδικασία η ίδια, όπως έγινε με την ανεπαρκή επαναγορά
ομολόγων από την Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2012.
Οι παραπάνω ενέργειες είναι πλέον επιβεβλημένες παρά την
δυσκολία τους και απαιτείται
ρεαλισμός από του δανειστές μας, διότι
υπάρχει ο κίνδυνος σε περίπτωση μιας απευκταίας άτακτης ελληνικής χρεοκοπίας,
να χάσουν το σύνολο των χρημάτων τους πράγμα, που πρώτα οι ίδιοι δεν επιθυμούν.>>
<< Στο σημείο αυτό εντοπίζεται και η βασική ευθύνη του ΔΝΤ, διότι ενώ η στάση του στην υπόθεση του περεταίρω κουρέματος και της ανακεφαλαιοποίησης απευθείας από τον ΕSM των ελληνικών τραπεζών, είναι πολύ υποστηρικτική και θετική απέναντι τουλάχιστον στους Ευρωπαίους, όσον αφορά την συνταγή παίζει και αυτό εξίσου με την Γερμανία και τις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Βορρά αρνητικό ρόλο, αφού ενώ παραδέχεται το λάθος, δεν δέχεται και αυτό περιέργως την αλλαγή της.>>
<< Στο σημείο αυτό εντοπίζεται και η βασική ευθύνη του ΔΝΤ, διότι ενώ η στάση του στην υπόθεση του περεταίρω κουρέματος και της ανακεφαλαιοποίησης απευθείας από τον ΕSM των ελληνικών τραπεζών, είναι πολύ υποστηρικτική και θετική απέναντι τουλάχιστον στους Ευρωπαίους, όσον αφορά την συνταγή παίζει και αυτό εξίσου με την Γερμανία και τις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Βορρά αρνητικό ρόλο, αφού ενώ παραδέχεται το λάθος, δεν δέχεται και αυτό περιέργως την αλλαγή της.>>
OΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011 ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΟΗΤΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΜΑΘΕΙΑ
ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΕΣ
ΕΔΩ Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ:
ΤΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ :
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΙΣ 20/11/2012 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΟΦΙΑ
ΖΟΥΖΕΛΗ
ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2011
ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ
ΕΔΩ Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ:
ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ
ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΩΡΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ:
ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΕΔΩ: