ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016

Ο Φίλης αλλάζει και το μάθημα της Ιστορίας

«ΟΛΕΘΡΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ» ΛΕΕΙ Η ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ

Ο Φίλης αλλάζει και το μάθημα της Ιστορίας -Κόβει περσικούς πολέμους και Μ. Αλέξανδρο


Φωτογραφία: Nikos Libertas / SOOC
Φωτογραφία: Nikos Libertas / SOOC

Αντιδράσεις προκαλεί η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να περιορίσει ολόκληρα κεφάλαια στο μάθημα της Ιστορίας.
Στο πλαίσιο της αναθεώρησης των προγραμμάτων σπουδών των Αρχαίων Ελληνικών και της Ιστορίας, το υπ. Παιδείας μελετά να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α' Λυκείου ο Κυκλαδικός, ο Μινωικός και ο Μυκηναϊκός Πολιτισμός,
Ειδικότερα εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας που στάλθηκε στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επιβάλλει να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α΄Λυκείου τα ακόλουθα κεφάλαια της αρχαίας ελληνικής ιστορίας: Κυκλαδικός Πολιτισμός, Μινωικός Πολιτισμός, Μυκηναϊκός Πολιτισμός, όπως λέει η εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων.
Συγκεκριμένα πρόκειται για κεφάλαια όπως: Ο Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικός Αποικισμός, Η σημασία των Περσικών Πολέμων, Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, Ο Φίλιππος Β’ και το Οικουμενικό Κράτος του Μ. Αλεξάνδρου.
Η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων κάνει λόγο για «νέα, ολέθρια και αυθαίρετη απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αφαιρέσει από την ύλη της Ιστορίας κάποια κεφάλαια».
Η ανακοίνωση της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων:
Α. Με τις αποφάσεις αυτές του υπουργείου, το σχολείο παρέχει στους μαθητές ελλιπή γνώση του ελληνικού πολιτισμού στη συνέχεια και στην διαχρονία του. Αποσιωπάται έτσι η ουσία του ελληνικού πολιτισμού, η εξάπλωσή του σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο, η ενότητά του, όπως την επέτυχε ο Φίλιππος Β', ο βασιλιάς της Μακεδονίας, η οικουμενική διάσταση και σημασία του μέσω του εκπολιτιστικού έργου του Μ. Αλεξάνδρου.
Β. Η κατάργηση μάλιστα της εξέτασης των συνοπτικώς διδασκομένων αυτών κεφαλαίων της Ιστορίας, όπως συνέβη και με τα Αρχαία Ελληνικά, κατ’ ουσίαν οδηγεί στην πλήρη άγνοια από τους μαθητές των θεμελιωδών αυτών σελίδων της ιστορίας και του πολιτισμού μας και συρρικνώνει δραματικά την ανθρωπιστική παιδεία και την μόρφωση των νέων μας.
Το υπουργείο Παιδείας της χώρας μας επιδίδεται μεθοδικά και συστηματικά στην συρρίκνωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δεν του φάνηκε αρκετή, φαίνεται, η μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ούτε η κατάργηση του Επιταφίου του Περικλέους στη Γ’ τάξη Λυκείου, ούτε η κατάργηση της εξετάσεως των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο.
Με νέα, ολέθρια απόφασή του συνεχίζει την εκθεμελίωση των βασικών πυλώνων του πολιτισμού μας στην Ελληνική Εκπαίδευση. Η Ε.Ε.Φ. καλεί το υπουργείο Παιδείας «να αναθεωρήσει τις ολέθριες αυτές αποφάσεις του και να δείξει γνήσια και ουσιαστική φροντίδα για την ολόπλευρη καλλιέργεια και μόρφωση της ελληνικής νεολαίας».
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΔΙΩΞΤΕ ΤΟΝ ΧΩΡΙΣ ΠΤΥΧΙΟ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΝΑ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΩ ΕΝΑ ΠΤΥΧΙΟ ΤΗΣ ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΔΕΝ ΘΕΛΗΣΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΓΙΑ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥΣ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ. ΟΙ ΙΔΕΟΛΗΨΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΡΕΒΛΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

Επιλυση της διαφορας για ΑΟΖ με κανονα την αρχη της Μεσης Γραμμης.

 Σε τυχόν συνυποσχετικό για επίλυση της διαφοράς οριοθέτησης Υφακοκρηπίδας και ΑΟΖ με την Τουρκία στο Διεθνες Δικαστηριο της Χαγης πρέπει να...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"