ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

ΚΑΡΤΕΛ ΑΠΟ ΜΕΓΑΘΗΡΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ

ΚΟΜΙΣΙΟΝ

Πρόστιμα σε μεγάλες ευρωπαϊκές τράπεζες για χειραγώγηση επιτοκίων

Πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ ετοιμάζεται να επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως ρυθμιστικός φορέας σε θέματα ανταγωνισμού στην ΕΕ, σε βάρος έξι μεγάλων τραπεζών, όπως η Citigroup, η Deutsche Bank και η Royal Bank of Scotland για χειραγώγηση των επιτοκίων διατραπεζικών χορηγήσεων.

Πρόστιμα σε μεγάλες ευρωπαϊκές τράπεζες για χειραγώγηση επιτοκίων
Σύμφωνα με πηγές ενήμερες για το θέμα αυτό που επικαλείται το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, η JPMorgan και η Barclays επίσης κατηγορούνται για τη χειραγώγηση του Libor, αλλά και του αντίστοιχου επιτοκίου διατραπεζικού δανεισμού του Τόκιο, του Tibor, σύμφωνα με μία πηγή ενήμερη για τις προθέσεις της Κομισιόν.
Η UBS είχε καταγγείλει την χειραγώγηση των επιτοκίων των παραγώγων του ιαπωνικού γεν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και δεν θα της επιβληθεί πρόστιμο, κατά τις πηγές του πρακτορείου.
Η Ντόιτσε Μπανκ και η RBS θα αντιμετωπίσουν επίσης πρόστιμα για την χειραγώγηση επιτοκίων-κλειδιών της ευρωζώνης. Η γαλλική τράπεζα Société Générale επίσης αντιμετωπίζει πρόστιμα για την χειραγώγηση του επιτοκίου διατραπεζικών χορηγήσεων που είναι γνωστό με την ονομασία Euribor.
Η HSBC και η Crédit Agricole είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίσουν την επιβολή προστίμων το 2014, αφού αρνήθηκαν να προχωρήσουν στην διευθέτηση της υπόθεσης με την Επιτροπή. Η Μπάρκλεϊς, η οποία είχε καταγγείλει τη χειραγώγηση, δεν θα αντιμετωπίσει την επιβολή προστίμων.
Το Ρόιτερς είχε αναφερθεί στην επικείμενη επιβολή προστίμων την 5η Νοεμβρίου.
Ο επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ Χοακίν Αλμούνια αναμένεται να ανακοινώσει την επιβολή των προστίμων και να αποκαλύψει το ύψος τους καθώς και άλλες λεπτομέρειες αύριο στις 12:30 (ώρα Ελλάδας), σύμφωνα με μια δεύτερη πηγή ενήμερη για τις προθέσεις της Κομισιόν.
Εκπρόσωποι των τραπεζών δεν ήταν διαθέσιμοι για να σχολιάσουν τις πληροφορίες αυτές, ενώ ούτε και ο εκπρόσωπος της Επιτροπής για θέματα Ανταγωνισμού Αντουάν Κολομπανί ήταν διαθέσιμος για σχόλια.

ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΕΙΝΑΙ Η ΗΘΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ ΜΕ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ  DEUTSCHE BANK ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΝΩ ΟΙ ΙΔΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΡΧΑΡΙΕΣ ΤΗΣ ΑΝΟΜΙΑΣ. Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΚΑΙ Η ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΕΠΑΚΡΟ. ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ.

ΚΟΙΤΑΞΤΕ ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΑΡΧΗΓΟ ΤΗΣ ΝΔ ΤΟΝ ΒΕΝΙΖΕΛΟ

Ναι βεβαια να μην ξεχασετε αν κατεβασει ρολα το Πασοκ να βαλετε τον Βενιζελο και την υπολοιπη παλιοπαρεα στην ΝΔ χαριν της πατριδας βεβαιως βεβαιως και μετα απο λιγα χρονια να τον δουμε και αρχηγο. Ελεος. Μαζευτειτε πια.

ΤΙ ΦΤΑΙΕΙ;

Σε μια χωρα με πολιτικους που δεν εχουν δουλεψει οι περισσοτεροι με φοιτητες που νομιζουν ότι πηγαν στο πανεπιστημιο για να αερολογουν οντας μελη παραταξεων και μη διαβαζοντας με υπαλληλους που πολλοι θεωρουν πως το κρατος οφειλει να τους συντηρει και αυτοι να μας δουλευουν αντι να δουλευουν περιμενετε να αλλαξει κατι;

Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

ΝΕΕΣ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ

Περαιτέρω διευκολύνσεις για τους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που εντάσσονται στο νέο καθεστώς αντιμετώπισης της αυθαίρετης δόμησης (ν. 4178/13) προωθεί ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Σταύρος Καλαφάτης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι νέες διευκολύνσεις αφορούν, κυρίως, τρίτεκνους και πολύτεκνους, ενώ δίνεται οριστική λύση σε όσους είχαν ενταχθεί στο νόμο 3843/2010 για την τακτοποίηση ημιυπαιθρίων («νόμος Μπιρμπίλη») και δεν είχαν αποπληρώσει τα σχετικά πρόστιμα.
Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα σε όσους έχουν ενταχθεί στο «νόμο Παπακωνσταντίνου» για την τακτοποίηση αυθαιρέτων (ν. 4014/11) και έχουν πληρώσει μόνο τα προβλεπόμενα παράβολα ή σταμάτησαν να πληρώνουν τα σχετικά πρόστιμα, να ενταχθούν και στο «νόμο Καλαφάτη» μέχρι τις 6 του ερχόμενου Φεβρουαρίου με συμψηφισμό των ποσών που έχουν καταβάλει και όσων προβλέπει ο νέος νόμος.
Ειδικότερα, όσον αφορά τρίτεκνους και πολύτεκνους, θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να εκπίπτουν έως και 80% των προβλεπόμενων προστίμων για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων, προσκομίζοντας είτε το εκκαθαριστικό της εφορίας είτε πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.
Έτσι, οι πολύτεκνοι θα έχουν έκπτωση 80% για την κύρια και 50% για τη δευτερεύουσα κατοικία. Οι τρίτεκνοι με ατομικό εισόδημα έως 25.000 ή οικογενειακό έως 40.000 θα έχουν έκπτωση 70% για την κύρια κατοικία.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που έχουν ενταχθεί στο «νόμο Παπακωνσταντίνου» (ν. 4014/11) καλούνται να υπαχθούν και στο νέο νόμο για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης 4178/13, «νόμος Καλαφάτη», άσχετα αν έχουν εξοφλήσει τα πρόστιμα ή όχι. Κι αυτό, γιατί ο «νόμος Παπακωνσταντίνου» έχει κριθεί αντισυνταγματικός από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος και http://pestanea.blogspot.gr

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013

Μουίζνιεκς: Η Ευρώπη ξέχασε το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Στο στόχαστρο η λιτότητα

Μουίζνιεκς: Η Ευρώπη ξέχασε το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Μουίζνιεκς: Η Ευρώπη ξέχασε το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
Σφοδρή κριτική κατά ευρωπαϊκών κυβερνήσεων που εφαρμόζοντας μέτρα λιτότητας «έχουν ξεχάσει τις υποχρεώσεις τους για σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και κυρίως την προστασία κοινωνικών και οικονομικών δικαιωμάτων των πλέον ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού» ασκεί με την εργασία του που δίνεται σήμερα, Τρίτη, στη δημοσιότητα ο επίτροπος Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Συμβουλίου της Ευρώπης Νιλς Μουίζνιεκς.

Ο ίδιος στηλιτεύει και τη συμπεριφορά των διεθνών δανειστών που, όπως υπογραμμίζει, «παρέλειψαν να συμπεριλάβουν τα ζητήματα προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων, σε πολλά από τα προγράμματα βοήθειας που εφάρμοσαν σε ευρωπαϊκές χώρες».

Στην ερευνητική εργασία του επιτρόπου, η οποία αναφέρεται στις επιπτώσεις που είχε η εφαρμογή των μέτρων λιτότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα, επισημαίνεται, μεταξύ άλλων: «Από τις εθνικές αποφάσεις σχετικά με τα μέτρα λιτότητας και τα διεθνή πακέτα διάσωσης απουσιάζει η διαφάνεια, η συμμετοχή του κοινού και η δημοκρατική λογοδοσία. Σε ορισμένες περιπτώσεις, επαχθείς όροι εμπόδισαν τις κυβερνήσεις στο να επενδύουν σε βασικά προγράμματα κοινωνικής προστασίας, υγείας και εκπαίδευσης».

«Όταν η ΕΕ, ως κεντρικός παράγοντας στην αντιμετώπιση της κρίσης, ελάμβανε αποφάσεις για την οικονομική διακυβέρνηση στα κράτη - μέλη και όταν η τρόικα έθετε όρους για τα πακέτα διάσωσης και δανειακές συμβάσεις, θα έπρεπε να είχαν λάβει καλύτερα υπόψη τους τις επιπτώσεις των μέτρων λιτότητας πάνω στα ανθρώπινα δικαιώματα» υπογραμμίζει ο επίτροπος Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Στην ίδια εργασία, χαρακτηρίζει ολέθριες τις συνέπειες που είχε η εφαρμογή των μέτρων λιτότητας στις ευάλωτες ομάδες των πληθυσμών και ιδιαίτερα στα παιδιά και τους νέους.

«Η ανεργία των νέων στην Ευρώπη έχει φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ, ενώ εκατομμύρια οικογένειες υφίστανται τις συνέπειες των περικοπών στα παιδικά βοηθήματα και τις οικογενειακές παροχές, στην υγειονομική περίθαλψη και στην εκπαίδευση» επισημαίνει ο επίτροπος, τονίζοντας ιδιαίτερα ότι «ολοένα και αυξάνεται ο αριθμός των παιδιών που εγκαταλείπουν το σχολείο για να βρουν απασχόληση και να υποστηρίξουν τις οικογένειές τους, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις επανεμφάνισης της εκμετάλλευσης της παιδικής εργασίας».

Ο επίτροπος υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη να αναζωογονηθεί το ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο, που θα πρέπει να βασίζεται στα θεμέλια της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, την αλληλεγγύη μεταξύ των γενεών και την πρόσβαση στη δικαιοσύνη για όλους.

Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να θέσουν ως άμεση προτεραιότητα τη μείωση της ανεργίας των νέων και την υπεράσπιση της κοινωνικής προστασίας των μακροχρόνια ανέργων κατά τη διάρκεια της κρίσης, καταλήγει στην εργασία του ο επίτροπος Νιλς Μουίζνιεκς.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πρόβλεψη - σοκ για την Ελλάδα από τους Financial Times

Πρόβλεψη - σοκ για την Ελλάδα από τους Financial Times: "Tην επόμενη τετραετία η Ελλάδα είτε θα χρεοκοπήσει είτε θα βγει από το ευρώ"

Σε σημερινό άρθρο για το πλάνο βιωσιμότητας της γερμανικής κυβέρνησης συνασπισμού της Α. Μέρκελ με τους Σοσιαλδημοκράτες, αναφέρουν ότι: μέσα στην επόμενη τετραετία, «η Ελλάδα είτε θα επιστρέψει στη δραχμή, είτεθα χρεοκοπήσει, είτε θα πραγματοποιηθούν και ...

τα δύο ενδεχόμενα». 
Το συγκεκριμένο άρθρο έχει τίτλο «Ο συνασπισμός στη Γερμανία θα πρέπει να αθετήσει τις υποσχέσεις του», και αναφέρει ότι «η πολιτική τάξη είναι απροετοίμαστη για όσα θα συμβούν στα επόμενα τέσσερα χρόνια, η μεγάλη απειλή για την Γερμανία δεν θα είναι το δημογραφικό, αλλά η εξελισσόμενη κρίση χρεών στην ευρωζώνη, τα επόμενα τέσσερα χρόνια» 
Η Ελλάδα στο άρθρο αναφέραται ως χαρακτηριστικό παράδειγμα όσων θα συμβούν λόγω της ελληνικής κρίσης χρέους,τα επόμενα τέσσερα χρόνια: 
«Ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι το ελληνικό χρέος θα σταθεροποιηθεί στο 160% του ΑΕΠ το 2020. Η ΕΕ και το ΔΝΤ στηρίζουν όλα τα δεδομένα του προγράμματος διάσωσης στο στόχο να είναι 124% του ΑΕΠ. 
Μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, η Ελλάδα ή θα χρεοκοπήσει ή θα εξέλθει από το ευρώ ή και τα δύο. 
Η τακτική της ΕΕ να εθελοτυφλεί και να δίνει παρατάσεις στα δάνεια με μεγαλύτερες διάρκειες και χαμηλότερα επιτόκια, φτάνει στο φυσικό τέλος της» Ο αρθρογράφος Βόλφγκανγ Μινχάου, αναφέρει πως "υπήρξαν και ειδήσεις για την ύπαρξη αποπληθωριστικών πιέσεων στην Ευρωζώνη. 
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) ανακοίνωσε ότι η προσφορά χρήματος με την ευρεία έννοια επιβραδύνθηκε και πάλι τον Οκτώβριο και ότι ο τραπεζικός δανεισμός προς τον ιδιωτικό τομέα μειώνεται με επιταχυνόμενο ρυθμό. 
Αυτό που οι Γερμανοί πολιτικοί γενικά δεν αντιλαμβάνονται, σημειώνει ο αρθρογράφος, είναι ότι η πολιτική τους σε σχέση με την προταθείσα τραπεζική ένωση της Ευρωζώνης συμβάλλει στην πιστωτική ασφυξία και τη διατήρησή της. 
 Η ΕΚΤ πρόκειται να αρχίσει έναν έλεγχο ποιότητας ενεργητικού των τραπεζών (asset quality review) και μία σε βάθος έρευνα των τραπεζικών ισολογισμών, την οποία θα ακολουθήσουν οι ασκήσεις αντοχής (των τραπεζών) το επόμενο έτος. 
Στο τέλος αυτής της άσκησης, σημειώνει ο Μινχάου, οι μεγαλύτερες 130 τράπεζες της Ευρωζώνης μπορεί να χρειασθούν νέα κεφάλαια έως και 100 δις. ευρώ, προσθέτοντας ότι «η γερμανική πολιτική ελίτ είναι ρητά αντίθετη στο να γίνουν κεφαλαιακές ενέσεις από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, εκτός από ακραίες συνθήκες». 
Δεν προκαλεί έκπληξη, σημειώνει ο Μινχάου, ότι οι τράπεζες προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν το ύψος των κεφαλαίων που θα χρειασθούν να συγκεντρώσουν με τη μείωση της επικίνδυνης έκθεσής τους σε ιδιώτες πιστωτές. 
Είναι εύλογο να αναμένεται, προσθέτει, ότι η πιστωτική κρίση θα συνεχισθεί για όσο διάστημα λαμβάνει χώρα η προσαρμογή στον τραπεζικό - στη διάρκεια του 2014. 
Η ΕΚΤ, εν τω μεταξύ, έχει σχεδόν εξαντλήσει τα συμβατικά μέτρα νομισματικής πολιτικής, σημειώνει ο Μινχάου, προσθέτοντας ότι η χορήγηση επιπλέον μακροπρόθεσμων δανείων ή μία ακόμη μικρή μείωση του επιτοκίου δεν θα είναι αρκετά για να αντιμετωπισθεί η αποπληθωριστική πίεση που προκαλούν η πιστωτική ασφυξία και η προσαρμογή των τιμών και των μισθών στον Νότο χωρίς αντισταθμιστική προσαρμογή στον Βορρά. 
Η Ευρωζώνη θα διακινδύνευε, σημειώνει ο Μινχάου, το σενάριο που περιέγραψε ο πρώην υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ Λόρενς Σάμερς - μίας μακροχρόνιας στασιμότητας με μόνιμα αρνητικά πραγματικά επιτόκια. 
Ο Μινχάου αναφέρει ότι η ΕΚΤ έχει έναν εναλλακτικό τρόπο δράσης. Θα μπορούσε να αγοράσει μεγάλα ποσά χρέους της Ευρωζώνης και να συμπληρώσει το πρόγραμμα αυτό με μία πιστωτική χαλάρωση ή ποσοτική χαλάρωση (quantitative easing), ώστε να μειώσει τα μακροπρόθεσμα επιτόκια. 
Το μεγάλο πολιτικό ερώτημα είναι πόσο καλά θα προσαρμοσθεί η γερμανική πολιτική τάξη και το συνταγματικό δικαστήριο της χώρας σε αυτή την πολιτική για την αντιμετώπιση της κρίσης, καθώς δεν θα είναι συνεπές με την τρέχουσα πολιτική ή νομική συναίνεση. 
«Για την ώρα, και τα δύο κόμματα του συνασπισμού αισθάνονται άνετα συμφωνώντας σε κόκκινες γραμμές για την κρίση στην Ευρωζώνη: 
Όχι σε κοινό ταμείο εκκαθάρισης των τραπεζών, όχι στα ευρωομόλογα, όχι σε έξωθεν έλεγχο στις γερμανικές αποταμιευτικές τράπεζες, όχι αυτό, όχι εκείνο. 
Το πιο δύσκολο για τα δύο κόμματα θα είναι το να βρουν έναν τρόπο να πουν "ναι", σημειώνει ο Μινχάου. 
 
ΠΗΓΗ:  http://exastal.blogspot.gr

ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΩΡΑ

Οι αλλαγες στο πολιτικο σκηνικο θα ειναι ραγδαιες οσο και αν οι χρονια πασχοντες ανεξαρτητως κομματος απο εξουσιοθηρια τις απευχονται. Τσουναμι θα σαρωσει τους συνηθεις υποπτους. Εχετε λιγων μηνων υπομονη. Το τελος ερχεται.

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

ΧΑΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΚΟΝΤΕΥΕΙ ΝΑ ΧΑΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΒΑΛΕ ΧΕΡΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΕ ΒΟΛΕΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΧΑΝ ΥΦΟΣ ΜΑΝΔΑΡΙΝΟΥ ΑΡΚΕΤΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΑΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ; ΠΟΣΑ ΣΚΑΛΙΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ; ΓΙΑ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΑΗΔΙΕΣ. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΠΑΡΑΣΙΤΟΥΝ ΚΑΙ ΛΟΥΦΑΖΟΥΝ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΚΛΩΤΣΙΕΣ. ΑΡΚΕΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΡΟΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

ΟΟΣΑ: Η ύφεση "καταβρόχθισε" όλο το PSI

ΟΟΣΑ: Η ύφεση "καταβρόχθισε" όλο το PSI


Αποθήκευση σελίδας

Της Δήμητρας Καδδά

Από το πρώτο μνημόνιο του Μαΐου του 2010 μέχρι σήμερα η ύφεση προκάλεσε διόγκωση του χρέους κατά 38,5% του ΑΕΠ εκτοξεύοντάς το και «καταβροχθίζοντας» όλο το όφελος από το PSI (38,6% ελάφρυνση χρέους έως το 2013). Αυτό αναφέρει ο ΟΟΣΑ στην έκθεσή του για την  Ελλάδα, συστήνοντας να μην ληφθεί κανένα νέο μέτρο, ακόμη και αν υπάρχει απόκλιση στο έλλειμμα γιατί τα μέτρα δεν αποδίδουν αλλά μόνο τροφοδοτούν την ύφεση….

Ο Οργανισμός, αποκαλύπτει επίσης απώλεια ίση με το 6% του ΑΕΠ στην ελληνική οικονομία λόγω της τεράστιας φοροδιαφυγής – εισφοροδιαφυγής. Καταγράφει 35% αύξηση του περιθωρίου κέρδους των  εξαγωγικών εταιρειών, αναδεικνύει την πολύ χαμηλή  ποιότητα των ελληνικών υποδομών, αλλά και το  διπλάσιο από άλλα κράτη σε μνημόνιο φορτίο μέτρων για τους φτωχότερους Έλληνες….

 Τα… ψιλά γράμματα της έκθεσής του αποκαλύπτουν μεταξύ άλλων, τα εξής:
•             Ο ΟΟΣΑ επισημαίνει ότι η μείωση του χρέους λόγω του PSI όπως αυτή αποτυπώνεται έως και το 2013 (σημ. γιατί το όφελος φαίνεται μεγαλύτερο όσο περνούν τα χρόνια) φτάνει στο 38,6% του ΑΕΠ. Πτωτικά (κατά 0,3% του ΑΕΠ) συνέβαλλαν και οι αποκρατικοποιήσεις.

Ωστόσο οι μετρήσεις -  που παρουσιάζει σε ειδικό διάγραμμα  - δείχνουν ότι από το πρώτο μνημόνιο του Μαΐου του 2010 μέχρι σήμερα η ύφεση προκάλεσε ισόποση διόγκωση του χρέους κατά 38,5% του ΑΕΠ.  Δηλαδή η ύφεση ροκάνισε όλο το όφελος από το «κούρεμα» με αποτέλεσμα χρέος φέτος στο 175% του ΑΕΠ πολύ πιο υψηλό από κάθε άλλο κράτος σε μνημόνιο ενώ χωρίς την επίπτωση της ύφεσης θα ήταν κοντά στο 130% του ΑΕΠ... Κάνει λόγο για ένα χρέος «τροχοπέδη στην ανάπτυξη» και εξηγεί ότι η υπόλοιπη αύξηση στο χρέος πέραν των αρχικών προβλέψεων του 2010 οφείλεται στη βραδύτερη δημοσιονομική προσαρμογή και σε αναθεωρήσεις στο ύψος του χρέους που όμως διαδραματίζουν πολύ μικρότερο ρόλο...

•             Μεγαλώνει το χρηματοδοτικό κενό. Μία νέα γενιά από ληξιπρόθεσμα χρέη του Δημοσίου καταγράφει ο ΟΟΣΑ. Λέει ότι τα χρέη έως και τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά 2,2 δισ. ευρώ, έναντι στόχου 6,5 δισ. ευρώ και ότι ο φετινός στόχος αποκρατικοποιήσεων μειώθηκε σε 1,6 από 2,6 δισ. ευρώ (λόγω ΔΕΠΑ). Και οι δύο αυτοί παράγοντες, εκτιμά ότι θα αυξήσουν το χρηματοδοτικό κενό 2014- 2015 που μέχρι σήμερα υπολογίζεται σε 10 δισ. ευρώ...

•             Παρ όλα αυτά συστήνει, ακόμη και αν υπάρχουν αποκλίσεις, να μην ληφθούν νέα μέτρα, γιατί υπάρχει κίνδυνος πρόσθετης ύφεσης και επιδείνωσης των ήδη πολύ δύσκολων κοινωνικών συνθηκών. Συστήνει να αφεθούν να λειτουργήσουν οι αυτόματοι σταθεροποιητές (σημ. ανάπτυξη).

•             Εκτιμά ότι τα μνημόνια υποεκτίμησαν συστηματικά της επίδραση στην ύφεση.  Οι πολλαπλασιαστές στην Ελλάδα εκτιμάται ότι ακόμη και σήμερα είναι πιο πάνω από 1% έναντι 0,5% που είναι το συνηθισμένο (δηλαδή 10 ευρώ μέτρων φέρουν 5 ευρώ ύφεσης σε άλλα κράτη ενώ στην Ελλάδα η ύφεση είναι πιο μεγάλη από την αξία των μέτρων….).

•             Θεωρεί πιθανό φέτος το πρωτογενές πλεόνασμα και καταγράφει στην Ελλάδα την μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή σε σχέση με κάθε άλλο κράτος στο 9% του ΑΕΠ έως και το 2012.

•             Από φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή η Ελλάδα χάνει κάθε χρόνο δισεκατομμύρια. Μόνο από τους αυτοαπασχολούμενους το κόστος στα έσοδα είναι 1,75% του ΑΕΠ ετησίως (περίπου 3,5 δισ. ευρώ). Αν μειωνόταν τα επίπεδα φοροδιαφυγής – εισφοροδιαφυγής στον μέσο όρο του ΟΟΣΑ η Ελλάδα θα είχε ΑΕΠ υψηλότερο κατά 6%....

•             Εκτιμάται ότι φτάνει στα κρατικά ταμεία το 42% των εσόδων από ΦΠΑ και το 47% των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, αναλογίες που έχουν «πέσει» λόγω κρίσης και είναι οι χαμηλότερες (ΦΠΑ) ή από τις πιο χαμηλές (στα ταμεία) των ανεπτυγμένων οικονομιών του κόσμου. Το ποσοστό εισπραξιμότητας κατά μέσο όρο είναι στο 64%-67%.

•             Στοιχεία φορολογικών δηλώσεων αλλά και των δανείων που έχουν χορηγηθεί από μεγάλη ελληνική τράπεζα, δείχνουν ότι κατά μέσο όρο οι ελεύθεροι επαγγελματίες δηλώνουν στην εφορία μισθό  1.289  ευρώ και έχουν δόση δανείων 1.057  ευρώ καθώς – όπως λέει ο ΟΟΣΑ- έχουν πρόσθετα εισοδήματα τα οποία προφανώς γνωρίζουν οι τράπεζες και χορηγούν το δάνειο αλλά όχι το κράτος για να εισπράξει φόρους...

•             Τα περιθώρια κέρδους των επιχειρήσεων στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλα.  Διευρύνθηκαν μάλιστα με τη κρίση, ροκανίζοντας το όφελος στην ανταγωνιστικότητα από την μεγάλη περικοπή μισθών και προκαλούν [προβλήματα στην τόνωση των εξαγωγών. Για παράδειγμα, στα νομικά επαγγέλματα το περιθώριο κέρδους είναι στο 50% το μεγαλύτερο στον ΟΟΣΑ, ενώ στο 48% είναι στη εστίαση και διαμονή, το  2ο μεγαλύτερο στον ΟΟΣΑ μετά το Μεξικό και με τον μέσο όρο στο 20%.

•             Ο δείκτης κερδοφορίας στις εξαγωγές ως προς το  εργατικό κόστος αυξήθηκε κατά 35% περίπου από το 2010 στην Ελλάδα….

•             Οι εξαγωγές της Ελλάδας μπορεί να αυξάνονται αλλά με βραδύτερο ρυθμό από τα υπόλοιπα κράτη σε κρίση και είναι ακόμη 20% πιο κάτω από τα επίπεδα του 2008.

•             Πολύ χαμηλή είναι η ποιότητα των ελληνικών υποδομών (λαμβάνει την χαμηλότερη βαθμολογία μεταξύ των εξεταζόμενων κρατών του ΟΟΣΑ) εμποδίζοντας την ανάπτυξη του εμπορίου αλλά και της κίνησης στα λιμάνια η οποία εκτιμάται ότι θα έδινε πρόσθετη αύξηση του ΑΕΠ 2,8% έως το 2018. Συστήνει να δημιουργηθεί υπηρεσία ελέγχου και του κόστους αλλά και της ποιότητας των συμβάσεων και των έργων υποδομής...

•             Στον τραπεζικό τομέα έφυγαν κεφάλαια 87 δισ. ευρώ και δεν έχουν επιστρέψει σε αντίθεση με την Πορτογαλία. Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια φτάνουν στο 29%...
•             Οι τιμές των ακινήτων εκτιμάται ότι επέστρεψαν στα επίπεδα του 2008 αφού μεσολάβησε μία αύξηση τιμών κατά 75%  και  από το 2008 άρχισε η υποχώρηση…

•             Πολύ μεγάλο είναι το τίμημα που πλήρωσαν οι φτωχότεροι Έλληνες. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κράτη του μνημονίου (πχ Πορτογαλία) όπου το 1/10 των φτωχότερων πολιτών επωμίσθηκε μέτρα που του μείωσαν κατά 5% περίπου το διαθέσιμό του εισόδημα στην Ελλάδα το χαμηλότερο δεκατημόριο γνώρισε μείωση 8%....

•             Τεράστια είναι τα προβλήματα υγειονομικής κάλυψης των Ελλήνων με το 10% να μην μπορεί να έχει φροντίδα. Μεγάλη είναι και η αύξηση της σχετικής και της απόλυτης φτώχειας.  Μόνο το 50% των ανέργων λαμβάνει επίδομα.

•             Ο ΟΟΣΑ συστήνει πέραν της επιβολής του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος και προγράμματος σίτισης στα σχολεία, στο πρότυπο αυτού που εφαρμόζεται σε Γαλλία και ΗΠΑ. Θα κοστίζει 0,4% του ΑΕΠ ( με εκτίμηση κόστους 3 ευρώ ανά γεύμα για το κράτος) και τα χρήματα, αναφέρει θα πρέπει να εξοικονομηθούν από άλλες κοινωνικές δαπάνες.

•         Συστήνει και κατάργηση επιδόματος ανεργίας (means tested unemployment assistance) αν εδραιωθεί το παραπάνω πλέγμα παροχών, σε συνδυασμό με επέκταση υγειονομικής κάλυψης ανέργων. Συστήνει και αυστηρότερους μηχανισμούς συμμετοχής  ανέργων σε προγράμματα κατάρτισης  - εύρεσης εργασίας για να δικαιούνται  τις παροχές.

•             Καταγράφει μείωση μισθών στην Ελλάδα κατά 20,2% την περίοδο 2009 – 2012 η  οποία είναι μεγαλύτερη στον ιδιωτικό τομέα (-21,2%) αλλά και στον κατώτατο μισθό (-24,3%)….

Τι λέει ο ΟΟΣΑ για  το χρέος
 Ο ΟΟΣΑ ζητά  πρόσθετες παρεμβάσεις στο χρέος με βάση την συμφωνία του Νοεμβρίου του 2012, εφόσον αυτές κριθούν αναγκαίες και επικυρωθεί τον Απρίλιο του 2014 το πρωτογενές πλεόνασμα της ελληνικής οικονομίας. Στις παρεμβάσεις καταγράφει επιμήκυνση των δανείων και της περιόδου χάριτος αλλά και μείωση των επιτοκίων.

Η έκθεση του οργανισμού για την Ελλάδα παρουσιάστηκε από τον γενικό γραμματέα του ΟΟΣΑ, Angel Gurria, παρουσία του διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας Γ. Προβόπουλου και του υπουργού Οικονομικών Γ. Στουρνάρα. Αντί για νέα μέτρα, ζητά ευρύτερες διαρθρωτικές παρεμβάσεις μεταξύ των οποίων και την άρση της μονιμότητας στο δημόσιο.

Τράπεζες
Στον τραπεζικό τομέα ο ΟΟΣΑ προτείνει την δημιουργία bad banks για τα κόκκινα δάνεια δίνοντας δυο επιλογές, είτε ξεχωριστή «κακή τράπεζα» για κάθε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα είτε μια ενιαία bad bank που θα αναδιαρθρώσει και θα ρευστοποιήσει το προβληματικό ενεργητικό των συστημικών τραπεζών.

Στην ομιλία του ο Γ.Γ. του ΟΟΣΑ ζήτησε  παρεμβάσεις στο χρέος το ταχύτερο δυνατό με βάση την παρούσα αξία του.  Έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου ότι όσο καθυστερούν οι λύσεις παραμένει ένα μεγάλο βάρος που εμποδίζει την ανάκαμψη και τις προοπτικές της οικονομίας.

Επανέλαβε πολλές φορές ότι δεν πρέπει να δίνεται σημασία στις διαφορετικές εκτιμήσεις για τις προβολές του χρέους έως το 2020 (Σημειώνεται ότι ο ΟΟΣΑ εκτιμά σε ένα δυσμενές σενάριο το χρέος ακόμα και στο 160% του ΑΕΠ) αλλά στην καθαρή παρούσα αξία του.

Εκτιμά μικρότερη ύφεση φέτος (3,5%) αλλά διατήρηση της ύφεσης και το 2014 (προκαλώντας την αντίδραση του Έλληνα ΥΠΟΙΚ). Για την κρίση στην Ελλάδα είπε ότι είναι η πιο μεγάλη της σύγχρονης εποχής σε βάθος και  σε χρόνο και συγκρίνεται μόνο με το κράχ του 1930 στις ΗΠΑ...


Πηγή:www.capital.gr

Το σχολιο μου: Τρία χρόνια τα λέω γραπτώς και με συνεντεύξεις. Το χρέος δεν ήταν εξαρχής βιώσιμο και οι λύσεις που προτείνοντας πρόχειρες και εμβαλωματικές. Η δικαίωση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο κόντρα στο κυρίαρχο ρεύμα τότε. Τώρα ανακάλυψαν όλοι την πυρίτιδα.


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟ ΑΠΡΙΛΙΟ ΕΔΩ

αρθρο βαγγελη ιωαννιδη:υπαρχει ελπιδα για την ελλαδα - βαγγελης ...


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2013 ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ; 

<< Άποψη μου αμετακίνητη είναι, ότι το γρηγορότερο θα πρέπει, να διεκδικηθεί από την πλευρά μας με συνεχείς πιέσεις και να αποφασιστεί από τους δανειστές μας επιτέλους, ως μόνη διέξοδος, ένα νέο πραγματικό και εθελοντικό κούρεμα του δημοσίου χρέους, που βρίσκεται στα χέρια των επίσημων δανειστών της χώρας, ένα Οfficial Sector Ιnvolvement ( OSI). Το κούρεμα αυτό πρέπει, να αφορά το σύνολο του χρέους, που έχουν στα χέρια τους οι επίσημοι δανειστές, δηλαδή οι χώρες οι  οποίες μας δάνεισαν μέσω του μηχανισμού στήριξης από τον Μάιο του 2010 με τα διακρατικά δάνεια , τα ποσά που μας δάνεισαν μέσω του EFSF αργότερα , καθώς και το χρέος που κατέχει η ΕΚΤ και οι κεντρικές τράπεζες των κρατών μελών, όπως και το ΔΝΤ, που μέχρι σήμερα μας έχει δανείσει ένα ποσό περίπου 27 δις ευρώ.  
Όσο δύσκολα και αν είναι για την μεν  ΕΚΤ, να αποδεχθεί αλλαγή του καταστατικού της για κάτι τέτοιο και για δε το ΔΝΤ να αποδεχθεί  πρώτη φορά στην ιστορία  κούρεμα του δικού του ποσού, επειδή δεν θέλει, να χάνει τα χρήματα του, διότι θεωρεί, πως είναι δανειστής τελευταίου καταφυγίου και δεν πρέπει, να δημιουργηθεί προηγούμενο εις βάρος του, είναι απαραίτητο πάση θυσία, να το επιδιώξουμε συντονισμένα. Άλλωστε το ΔΝΤ για το επίσημο χρέος, που βρίσκεται στα χέρια των υπολοίπων δανειστών ορθά επιδιώκει και ζητά το κούρεμα, όπως έχουμε διαπιστώσει μέχρι σήμερα, άλλα παράλληλα  επιθυμεί, να εξαιρέσει τα χρήματα, που δάνεισε στην Ελλάδα το ίδιο. Το ύψος του κουρέματος αυτού απαιτείται , να φτάσει στο 50% του χρέους, που κατέχουν οι επίσημοι πιστωτές, έτσι ώστε το δημόσιο χρέος της χώρας, να πέσει κάτω από το 80% του ΑΕΠ και να καταστεί πραγματικά βιώσιμο, διότι όπως έχω τοποθετηθεί με άρθρο μου το 2011, ο επιδιωκόμενος στόχος για χρέος 120% του ΑΕΠ το 2020 δεν καθιστά το ελληνικό χρέος βιώσιμο σε καμία περίπτωση. Το δημόσιο χρέος της χώρας, που βρίσκεται στα χέρια των επίσημων πιστωτών μας ανέρχονταν  στο ύψος των 183 δις ευρώ στο τέλος του 2012 από το σύνολο των 305,5 δίς.
Επίσης το ποσό των 50 δις της ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών αποτελεί αδήριτη ανάγκη, να επιδιώξουμε μετά από σκληρή επαναδιαπραγμάτευση, να προέλθει απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, χωρίς να επιβαρυνθεί τελικά το δημόσιο χρέος, με την βοήθεια ενός συνασπισμού επιτέλους  των πληττόμενων χωρών του Νότου με προεξάρχουσες τις Ιταλία και Ισπανία, που ήδη πέτυχαν για το μέλλον με την  απόφαση του Συμβουλίου Κορυφής τον Ιούνιο του 2012 για τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των δικών τους τραπεζών, να προέλθουν τα απαραίτητα ποσά για αυτές απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό, όταν λειτουργήσει η τραπεζική ένωση.  Σε αυτό μας το αίτημα θα έχουμε συμπαραστάτη και το ΔΝΤ, το οποίο ήδη πιέζει προς αυτήν την κατεύθυνση, αναγνωρίζοντας διαρκώς σε αντίθεση με τις εμμονές των Ευρωπαίων, ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο αλλιώς. Κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα την πρόσθετη μείωση του κατά 25% επι του ΑΕΠ, ακριβώς επειδή τα χρήματα, που θα απαιτηθούν για τις τράπεζες, δεν θα επιβαρύνουν τελικά το ελληνικό δημόσιο. Αν μάλιστα υπάρξει συνδυασμός κουρέματος κατά 50% και ανακεφαλαιοποίηση απευθείας από τον ESM,  τότε θα έχουμε σωρευτικά μια μείωση του δημοσίου χρέους κατά 60% περίπου επι του ΑΕΠ.
 Επιπροσθέτως μια συνολική συμφωνία του ελληνικού προβλήματος, θα χρειαστεί, να περιλαμβάνει την μείωση του επιτοκίου δανεισμού περεταίρω στο επίπεδο του 1%  ή και τον εκμηδενισμό του δεδομένου, ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο και υπάρχει κίνδυνος, να χαθούν ολοσχερώς τα κεφάλαια, που μας δάνεισαν, άρα χρειάζεται μια ρεαλιστική προσέγγιση και από την πλευρά των δανειστών άμεσα. Η μείωση αυτή του επιτοκίου δανεισμού χρειάζεται , να αφορά οπωσδήποτε τους επίσημους πιστωτές και ίσως θα χρειαστεί, να επιδιωχθεί, αν γίνεται πια , μια νέα συμφωνία σε εθελοντική πάντα βάση και για τους ιδιώτες πιστωτές, εξαιρουμένων βέβαια των δύστυχων μικροομολογιούχων και των ασφαλιστικών ταμείων της χώρας, οι οποίοι   κατέχουν πλέον το υπόλοιπο μετά το αρχικό PSI μέρος του χρέους, δηλαδή 104,6 δισ. Ευρώ, ενώ σήμερα τα ελληνικά ομόλογα, που έχουν στα χέρια τους έχουν επιτόκιο 3,6%. Βέβαια λόγος για νέο κούρεμα του κεφαλαίου του χρέους, που έχει στα χέρια του ο ιδιωτικός τομέας δεν μπορεί, να γίνει και μάλιστα εύκολα ειδικά μετά τις απαράδεκτες εγγυήσεις, που συμφωνήθηκαν με το επιβεβλημένο,  αλλά ανεπαρκές αρχικό PSI, το οποίο συνοδεύθηκε δυστυχώς με την αποδοχή του επαχθούς Αγγλικού δικαίου, που εξασφαλίζει  μόνο τα συμφέροντα του δανειστή. Άρα το μόνο, το οποίο απομένει, είναι, να επιδιωχθεί, αν πλέον είναι εφικτό, όσον αφορά ειδικά τους ιδιώτες πιστωτές, μετά από κατάλληλη πίεση και της τρόικα, η εθελοντική συμμετοχή τους ίσως σε μια μείωση του επιτοκίου, που εξασφάλισαν με το PSI και παραμένει υψηλό για τις δυνατότητες της χώρας.
Επίσης θα χρειαστεί , να διεκδικήσουμε όλοι μαζί, να ισχύσει και για την Ελλάδα στο μέλλον το σχέδιο για επαναγορά ομολόγων  απευθείας από τον ESM και την ΕΚΤ από την δευτερογενή αγορά στις τιμές, που διαπραγματεύονται αυτά, αν απαιτηθεί και οι οποίες είναι πολύ χαμηλότερες από την ονομαστική τους αξία και άρα θα οδηγηθούμε  σε  πρόσθετη μείωση του χρέους, χωρίς να χρειάζεται η χώρα, να δανείζεται ποσά από τους δανειστές και να τα εγγράφει στο χρέος, για να κάνει μια τέτοια διαδικασία η ίδια, όπως έγινε με την ανεπαρκή επαναγορά ομολόγων από την Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2012.
Οι παραπάνω ενέργειες είναι πλέον επιβεβλημένες παρά την δυσκολία τους  και απαιτείται ρεαλισμός  από του δανειστές μας, διότι υπάρχει ο κίνδυνος σε περίπτωση μιας απευκταίας άτακτης ελληνικής χρεοκοπίας, να χάσουν το σύνολο των χρημάτων τους πράγμα, που πρώτα οι ίδιοι δεν επιθυμούν.>>

<< Στο σημείο αυτό εντοπίζεται και η βασική ευθύνη του ΔΝΤ, διότι ενώ η στάση του στην υπόθεση του περεταίρω κουρέματος  και της ανακεφαλαιοποίησης απευθείας από τον ΕSM των ελληνικών τραπεζών, είναι πολύ υποστηρικτική και θετική απέναντι τουλάχιστον στους Ευρωπαίους, όσον αφορά την συνταγή παίζει και αυτό εξίσου με την Γερμανία και τις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Βορρά αρνητικό ρόλο, αφού ενώ παραδέχεται το λάθος, δεν δέχεται και αυτό περιέργως την αλλαγή της.>>


OΛΟΚΛΗΡΗ Η  ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011 ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΟΗΤΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΜΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΕΣ


 ΤΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΤΗΣ  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ :


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΙΣ 20/11/2012 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΟΦΙΑ ΖΟΥΖΕΛΗ

ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2011
ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ 

ΕΔΩ Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ:


ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΩΡΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ:
ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΕΔΩ:  

Άνχελ Γκουρία: Άμεση μείωση του ελληνικού χρέους

Άνχελ Γκουρία: Άμεση περαιτέρω μείωση του ελληνικού χρέους, ζητεί ο ΟΟΣΑ
Έκκληση προς πάσα κατεύθυνση προκειμένου να υπάρξει νέα ελάφρυνση του δημόσιου χρέους της χώρας, απηύθυνε ο γ.γ του ΟΟΣΑ Άνχελ Γκουρία, παρουσιάζοντας έκθεση για την ελληνική οικονομία στην Τράπεζα της Ελλάδος.

 Ο κ. Γκουρία επεσήμανε ότι μετά την προσπάθεια που έχει καταβάλει τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα, απαιτείται νέα παρέμβαση στο μέτωπο του δημοσίου χρέους το ταχύτερο δυνατόν. Με δεδομένο ότι ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι το δημόσιο χρέος θα διαμορφωθεί το 2020 στο 157% του ΑΕΠ έναντι στόχου 124% που έχει τεθεί στο Πρόγραμμα Προσαρμογής, υπογράμμισε ότι η περαιτέρω μείωση του δημοσίου χρέους, αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου να αρθεί η αβεβαιότητα που υπάρχει παρά την σημαντική πρόοδο που εμφανίζουν τα μακροοικονομικά μεγέθη της χώρας.

 Από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας που παρευρέθη στην ίδια εκδήλωση, ανέφερε ότι μετά την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος στον προϋπολογισμό του 2013, η χώρα πληροί την προϋπόθεση που είχε θέσει η Ε.Ε  με την απόφαση του Eurogroup της 27ης Νοεμβρίου 2012, σύμφωνα με την οποία «θα ληφθούν μέτρα για την αποτελεσματική μείωση του Δημοσίου Χρέους».


Πηγη Ελευθερος Τυπος


ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:

Τρία χρόνια τα λέω γραπτώς και με συνεντεύξεις. Το χρέος δεν ήταν εξαρχής βιώσιμο και οι λύσεις που προτείνοντας πρόχειρες και εμβαλωματικές. Η δικαίωση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο κόντρα στο κυρίαρχο ρεύμα τότε. Τώρα ανακάλυψαν όλοι την πυρίτιδα.

«Επίθεση» της Ντόρας σε Στουρνάρα και ΣΥΡΙΖΑ

«Επίθεση» της Ντόρας σε Στουρνάρα και ΣΥΡΙΖΑ
«Επίθεση» της Ντόρας σε Στουρνάρα και ΣΥΡΙΖΑ
Τα βέλη της προς τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα έστρεψε η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ντόρα Μπακογιάννη, μιλώντας στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, παρουσία του υπουργού.
Η κ. Μπακογιάννη τόνισε πως οι Έλληνες υπερφορολογούνται και σε αυτό πρέπει να μπει ένα τέλος, απαντώντας έτσι σε αυτό που είπε ο κ. Στουρνάρας στην εκπομπή «Ανατροπή» του Mega, ότι στην Ελλάδα οι φόροι δεν είναι οι περισσότεροι μέσα στην Ευρωζώνη. Σημείωσε ακόμα πως οι όποιες αποταμιεύσεις των πολιτών έχουν πλέον εξαντληθεί.
Αναφερόμενη στο θέμα των εμπορικών και αντικειμενικών αξιών των ακινήτων, η κυρία Μπακογιάννη τόνισε την ανάγκη να πέσουν οι αντικειμενικές αξίες και να έρθουν στα ίδια επίπεδα με τις εμπορικές, δηλώνοντας πως ακόμα και στη Δραπετσώνα οι εμπορικές αξίες είναι κατώτερες των αντικειμενικών.
Για το θέμα της πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων η κ. Μπακογιάννη ζήτησε να προσληφθούν 500 μάχιμοι ελεγκτές μετά από άμεσο διαγωνισμό και χωρίς καθυστερήσεις, όπως αναφέρει και σε πρόσφατη ερώτησή της προς τον υπουργό Οικονομικών για την οποία δεν έχει λάβει καμία απάντηση.
Τέλος, αναφερόμενη στον ΣΥΡΙΖΑ η κ. Μπακογιάννη είπε «Η κυβέρνηση είναι τυχερή διότι έχει απέναντί της μία αντιπολίτευση χωρίς εναλλακτική πρόταση, χωρίς σχέδιο και πυξίδα.

ΠΗΓΗ: ΕΝΙΚΟΣ

ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Μα τώρα είναι επιχείρημα αυτό απο τον Στουρνάρα ο,τι δεν υπάρχει υπερφορολόγηση στην Ελλάδα επικαλούμενος τον μέσο όρο της ευρωζώνης; Μα έχει η Ελλάδα τους μισθούς τις συντάξεις και τις υπηρεσίες που έχει κατα μέσο όρο η ευρωζώνη; Τί επιχειρήματα είναι αυτά;

RADIO SYMBAN ΕΛΕΝΑ ΜΑΤΣΟΥΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟ κ.ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΙΩΑΝΝΙΔΗ 30-6-2025 ΣΚΟΠΙΑΝΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ

  RADIO SYMBAN ΕΛΕΝΑ ΜΑΤΣΟΥΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟ Κ.ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ 30-6-2025 ΣΚΟΠΙΑΝΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ ΠΗΓΗ:  A...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"