ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

«Η Ελλάδα ήταν πειραματόζωο»


«Η Ελλάδα ήταν πειραματόζωο»




Υπέρ ενός «κουρέματος» του ελληνικού χρέους και ενός «new deal» για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας τάσσεται ο Αλέξης Τσίπρας σε συνέντευξή του προς την Süddeutsche Zeitung.

«Θέλουμε να μπει τέλος στην ελληνική τραγωδία» υπογραμμίζει σε συνέντευξή του προς την Süddeutsche Zeitung του Μονάχου ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας ότι το κόμμα του έχει μια διαφορετική φιλοσοφία από εκείνη του κ. Σαμαρά και της κ. Μέρκελ. «Από την αρχή πιστεύαμε ότι τα προγράμματα λιτότητας δεν ρίχνουν νερό στη φωτιά, αλλά λάδι. Και είχαμε δίκιο», λέει χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας, υπενθυμίζοντας ότι το 2010, όταν εγκρίθηκε το πρώτο μνημόνιο, ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ ήταν 120%, ενώ σήμερα έχει αυξηθεί στο 175%. «Η Ελλάδα ήταν ένα πειραματόζωο», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, προσθέτοντας ότι με το «με το δόγμα του σοκ ήθελαν να δουν πόσα αντέχει ένας λαός».

«Χρειαζόμαστε ένα ευρωπαϊκό New Deal»

Στην ερώτηση της εφημερίδας πού θα βρει του πόρους για να εφαρμόσει την πολιτική εφόσον διακόψει το πρόγραμμα λιτότητας, ο Αλέξης Τσίπρας απαντά ότι η Ελλάδα είναι μέρος ενός μεγαλύτερου προβλήματος. «Επειδή η κρίση είναι ευρωπαϊκή, θα πρέπει και η λύση να είναι ευρωπαϊκή», υπογραμμίζει και περιγράφει τους τρεις πυλώνες της λύσης. «Πρώτον: τερματισμός των προγραμμάτων λιτότητας. Δεύτερο: μία ευρωπαϊκή διάσκεψη για το χρέος, παρόμοια με εκείνη του 1953 στο Λονδίνο, η οποία αφορούσε το κρατικό χρέος της Γερμανίας μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το 60% του εν λόγω χρέους διεγράφη και τρίτο και σημαντικότερο: ένα ευρωπαϊκό New Deal, μια συμφωνία για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης και της απασχόλησης, κυρίως στον ευρωπαϊκό Νότο».

Όπως τονίζει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, «αυτό το ευρωπαϊκό πακέτο θα κοστίσει πολύ λιγότερα σε σχέση με νέα πακέτα διάσωσης, τα οποία καταλήγουν στον ίδιο φαύλο κύκλο».

«Στο Βερολίνο υπάρχει «σχέδιο Β» για την περίπτωση επικράτησης του ΣΥΡΙΖΑ»

Ο Αλέξης Τσίπρας εμφανίζεται πεπεισμένος ότι σε περίπτωση επικράτησης του κόμματός του θα υπάρξουν «διαπραγματεύσεις για την απομείωση του χρέους. «Θα καταλήξουμε μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις σε μία βιώσιμη και εν πολλοίς δίκαιη λύση. Διαφορετικά η Ελλάδα δεν θα μπορέσει ποτέ να αποπληρώσει τα χρέη της. Τόση μεγάλη ανάπτυξη δεν μπορεί να υπάρξει», επισημαίνει ο έλληνας πολιτικός, που πιστεύει ότι στο Βερολίνο υπάρχει ένα «σχέδιο Β» για την περίπτωση που ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει κυβέρνηση. Στην ερώτηση πώς θέλει να κερδίσει την συμπάθεια της καγκελαρίου την οποία έχει επικρίνει τόσο συχνά και τόσο σφοδρά, ο κ.Τσίπρας υπογραμμίζει ότι «στην πολιτική, δεν είναι η συμπάθεια και η αλληλεγγύη οι καθοριστικοί παράγοντες, αλλά ο πολιτικός συσχετισμός δυνάμεων». Και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ διευκρινίζει: «Η κυρία Μέρκελ είναι μια πραγματίστρια πολιτικός και δεν πρόκειται να ρισκάρει να συνδεθεί το όνομά της στην Ιστορία με τη διάλυση της ευρωζώνης, μόνο και μόνο για να επιδείξει την σκληρότητά της έναντι μιας κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ».

Η ολιγαρχία του πλούτου και της διαφθοράς

Αυτό που ανησυχεί τον Αλέξη Τσίπρα περισσότερο δεν είναι η σχέση με τους ευρωπαίους εταίρους, αλλά η πολιτική ελίτ της Ελλάδας. «Το κατεστημένο που κυβερνά τη χώρα εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια. Η ολιγαρχία του πλούτου και της διαφθοράς. Αυτή θα μπορούσε να αποφασίσει σε περίπτωση μιας νίκης του ΣΥΡΙΖΑ να αφήσει πίσω της καμένη γη. Αναζητούμε δυνατότητες για να αποτρέψουμε μια τέτοια εξέλιξη», λέει ο κ. Τσίπρας. Στην ερώτηση εάν η Ελλάδα θα πρέπει να παραμείνει οπωσδήποτε στη ζώνη του ευρώ, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ διευκρινίζει ότι εάν το «οπωσδήποτε» σημαίνει να πεινούν τα παιδιά και η ανεργία να φτάνει το 80% «τότε μπορούμε να λέμε ακόμα ότι θα μείνουμε στην ευρωζώνη;». Σύμφωνα με τον κ.Τσίπρα, « η ευρωζώνη είναι ένα πολύ σημαντικό τμήμα της ευρωπαϊκής ενοποιητικής διαδικασίας. Αλλά το εάν θα επιβιώσει, αυτό θα το αποφασίσουν οι ισχυροί της Ευρώπης. Το αποφασίζει η Γερμανία. Για τον λόγο αυτόν η κυρία Μέρκελ θα κάνει θυσίες και θα επιτρέψει πράγματα, τα οποία τώρα ακόμη απορρίπτει».

«Είναι όπως στην ελληνική τραγωδία»

Ο Αλέξης Τσίπρας εκτιμά ότι οι εκλογές θα γίνουν το αργότερο το 2015, οπότε και εκπνέει η θητεία του προέδρου της δημοκρατίας, καθώς το κόμμα του δεν πρόκειται να υποστηρίξει κανέναν υποψήφιο. Αναμένει, πάντως, επικράτηση στις ευρωεκλογές και τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου, με μεγάλη πλειοψηφία και αυτό «θα είναι η σπίθα για την μεγάλη πολιτική αλλαγή». Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει επίσης ότι η σημερινή κυβέρνηση «στέκεται στα πόδια της επειδή ένα διεφθαρμένο μιντιακό τοπίο, διαπλεκόμενο με επιχειρηματικά συμφέροντα, κάνει το μαύρο άσπρο και την νύχτα μέρα». Ο κ. Τσίπρας ελπίζει ότι το κόμμα του θα διασφαλίσει αυτοδυναμία στις επόμενες εκλογές, λέει όχι σε συνεργασία με τον Αντώνη Σαμαρά και δηλώνει ότι θα συνεργαστεί μετεκλογικά με εταίρους «που δεν κατέστρεψαν τη χώρα». Και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει: «Είναι όπως στην ελληνική τραγωδία. Θα πρέπει να έλθει η Νέμεσις, η δίκαιη οργή».

Επιμέλεια: Σταμάτης Ασημένιος
Υπεύθ. Σύνταξης: Σπύρος Μοσκόβου

ΠΗΓΗ: http://news.in.gr

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: Στο θεμα της σκληρης επαναδιαπραγματευσης και του κουρεματος του χρεους οπως του πακετου αναπτυξης που απαιτειται απο την Ευρωπη συμφωνω με τον Τσιπρα. Αλλα στο θεμα του μειγματος οικονομικης φορολογικης πολιτικης και αρνησης ιδιωτικοποιησεων ειμαι καθετα αντιθετος. Μια διαπραγματευση για να πετυχει με τους δανειστες πρεπει να εχεις αξιοπιστο πριγραμμα μεταρρυθμισεων. Ο Συριζα δεν εχει.

Πότε υπάρχει υπερφορολόγηση;

Πότε υπάρχει υπερφορολόγηση;



Του Συμεών Ρωμύλου

Ο κύριος Στουρνάρας δήλωσε πως, «οι φόροι στην Ελλάδα ως ποσοστό του ΑΕΠ, ανήλθαν το 2012 στο 22,8%, ενώ το ίδιο έτος, ο μέσος όρος στην ευρωζώνη ανήλθε στο 25,7%. Αυτό λοιπόν, δείχνει πως σε συνολικά επίπεδα, η Ελλάδα δεν υπερφορολογείται σε σχέση με την ευρωζώνη». Στην συνέχεια διαβάσαμε:

«Υψηλότεροι σε σχέση με τον μέσο όρο της Ε.Ε. είναι οι συντελεστές φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων όπως και ο ΦΠΑ στην Ελλάδα, σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής».

Σε όλες τις παρόμοιες περιπτώσεις θυμάμαι ένα από τα αγαπημένα μου ρητά συμπυκνωμένης λαϊκής σοφίας, το Αμερικανικό, «figures don΄t lie, but liars figure». Σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει ότι, ενώ οι αριθμοί δεν ψεύδονται, οι ψεύτες χρησιμοποιούν τους αριθμούς κατά τον τρόπο που τους διευκολύνει για να υποστηρίζουν τις απόψεις τους. Προσωπικά, το ρητό με σαγηνεύει κυρίως επειδή μου θυμίζει πως οι αριθμοί κάνουν τα δικά τους... μαγικά! Είναι περισσότερες οι περιπτώσεις που γίνεται λάθος χρήση σωστών αριθμών από ειλικρινείς ανθρώπους, παρά σωστή χρήση λάθος αριθμών από ψεύτες! Είμαι σχεδόν βέβαιος πως και οι δύο, πιο πάνω, είναι ειλικρινείς. Οπότε; Με ποιους αριθμούς θα μπορούσαμε να απαντήσουμε στο ερώτημα του τίτλου; Είναι βέβαιο, ότι και οι αριθμοί του κυρίου Στουρνάρα και αυτοί του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής κάτι «αποδεικνύουν», όμως ποια είναι «η αλήθεια, όλη η αλήθεια και μόνον η αλήθεια»;!

Προφανώς, είναι απαραίτητο να εξετάσουμε και κάποιους άλλους αριθμούς, που κανείς από τους δύο ΔΕΝ αναφέρει. Ας δούμε πρώτα την επίδραση στο τελικό αποτέλεσμα της ύπαρξης διαφορετικής κλιμάκωσης των συντελεστών φόρου εισοδήματος. Στο πιο κάτω παράδειγμα, οι συντελεστές για την Ελλάδα είναι οι ισχύοντες, ενώ για την «Άλλη Χώρα» είναι υποθετικοί, αλλά όχι αδύνατον να ισχύουν κάπου. Πάντως, κάτι που είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ βέβαιο είναι ότι, το αφορολόγητο, που μειώθηκε σε εμάς από 12.000€ σε 5.000€, (και πιθανόν, αλλού, είναι περισσότερο από 12.000€) έχει ιδιαίτερη και ουσιαστική επίδραση στην διαμόρφωση του μέσου ποσοστού φόρου για κάθε επόμενο κλιμάκιο εισοδήματος.

Όπως δείχνουν οι αριθμοί (με κίτρινη σκίαση), η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων υπερφορολογείται, όταν το φορολογητέο εισόδημα είναι λιγότερο από 150.000€. Με εισόδημα 150.000€, οι έλληνες πληρώνουν ακριβώς τον ίδιο φόρο και πέρα από τις 150.000€ πληρώνουν λιγότερο από τους πολίτες της «Άλλης Χώρας». Σημειώστε ότι, για να συμβεί αυτό, έπρεπε τα εισοδήματα πέραν των 60.000€ να φορολογούνται στην «Άλλη Χώρα» με υψηλότερους συντελεστές από τους δικούς μας! Επί πλέον, όμως, τι ποσοστό Ελλήνων φορολογουμένων έχει τέτοια εισοδήματα;

Για τον κύριο Στουρνάρα προσθέτω ότι είναι αυτονόητο πως, όπου υπάρχει κλιμακούμενη φορολόγηση, όσο μεγαλώνει το εισόδημα, τόσο μεγαλώνει και ο μέσος συντελεστής φορολόγησης! (κυανή σκίαση). Επομένως, οι πλουσιότεροι από εμάς Ευρωπαίοι (με υψηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ- όπως φαίνεται στον πιο κάτω πίνακα) φορολογούνται μεν με υψηλότερο μέσο συντελεστή, ήτοι με 25,7%, ενώ εμείς «μόνο» με 22,8%, στην πραγματικότητα όμως, οι έλληνες πληρώνουμε περισσότερο φόρο για αντίστοιχα εισοδήματα, λόγω της κλιμάκωσης των συντελεστών! Αυτό και μόνον αρκεί για να ακυρωθεί το επιχείρημα του Υπουργού! 
Ένα δεύτερο αλλά καθοριστικό ζήτημα, που πρέπει να εξεταστεί, για την σωστή απάντηση στο ερώτημά μας, είναι η σχέση μεταξύ άμεσων και έμμεσων φόρων. Είναι γενικώς παραδεκτό ότι οι έμμεσοι φόροι είναι λιγότερο «δίκαιοι» από τους άμεσους, επειδή επιβαρύνουν το ίδιο φτωχότερους και πλουσιότερους. Αυτό σημαίνει ότι αυξάνουν το μέσο ποσοστό συνολικής φορολόγησης κάθε επόμενου κλιμακίου εισοδήματος, όλο και περισσότερο. Δεν διαθέτω στοιχεία, αλλά στην Ελλάδα, πέρα από τους υψηλότερους του μέσου όρου της Ε.Ε συντελεστές του ΦΠΑ, υπάρχουν τόσοι άλλοι έμμεσοι φόροι, τέλη, κρατήσεις, εισφορές και κάθε είδους επιβαρύνσεις, που το ερώτημα θα έπρεπε να επαναδιατυπωθεί: «μήπως, δεν πρόκειται για υπερφορολόγηση, αλλά για δήμευση εισοδημάτων και αποταμιεύσεων, κυρίως των μη πλούσιων Ελλήνων;»

Πέρα από τα σχετικά με τους αριθμούς και την ερμηνεία τους, υπάρχει και το μέγα θέμα της ανταποδοτικότητας, που δεν μπορεί να αγνοείται σε μία τέτοια συζήτηση! Όταν στην Ελλάδα αναγκαζόμαστε να αγοράζουμε υπηρεσίες, που, στην «Άλλη Χώρα», παρέχονται δωρεάν ή επιδοτούνται από τα φορολογικά έσοδα, αυτό το κόστος αγοράς τους είναι, στην ουσία, φόρος! Δεν αναφέρομαι σε υπηρεσίες, απλώς κατώτερης ποιότητας, αλλά σε ανύπαρκτες ή σε απολύτως απαράδεκτης ποιότητας.

Το θέμα, θεωρητικά, δεν εξαντλείται εδώ, αλλά θεωρώ ότι δεν χρειάζεται περισσότερη ανάλυση και εμβάθυνση. Άλλωστε, αυτό που αισθανόμαστε όλοι «στο πετσί μας», δεν μπορεί να είναι ψευδαίσθηση...

* Ο κ. Συμεών Ρωμύλος είναι οικονομολόγος, πρώην ανώτατο στέλεχος επιχειρήσεων


Πηγή:www.capital.gr

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: Σωστος! Αφιερωμενο στις αρλουμπες Σταθακη και Στουρναρα. Ξυπνατε. Με αυτες τις πολιτικες δεν ερχεται ποτε εξοδος απο την υφεση. Η σοσιαλμανια και ο κρατισμος θα εξοντωσουν τον ιδιωτικο τομεα και θα αυξησουν τους ανεργους μονο απο τον ιδιωτικο τομεα εννοειται. Το δημοσιο αποδιδει ή οχι θα το προστατευουν.

ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΣΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ;

ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΣΤΑΘΑΚΗ -ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ

Γ. Σταθάκης: Η Ελλάδα υποφέρει από λίγους φόρους

Πρόταση για αύξηση φορολογικών εσόδων

Γ. Σταθάκης: Η Ελλάδα υποφέρει από λίγους φόρους

Γ. Σταθάκης: Η Ελλάδα υποφέρει από λίγους φόρους
Σε μία αναφορά που προκάλεσε αίσθηση προχώρησε ο βουλευτής και ένας εκ των εισηγητών του οικονομικού προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Σταθάκης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τίτλο «Παραγωγική Ανασυγκρότηση: Η πρόκληση της επόμενης μέρας».

Ο κ. Σταθάκης είπε ότι «η Ελλάδα υποφέρει από λίγους φόρους τα τελευταία 20 χρόνια κι αυτή είναι η βασική αιτία του δημοσιονομικού προβλήματης χώρας», προσθέτοντας: «Η χώρα οφείλει να αυξήσει τα φορολογικά της έσοδα στο 42- 43% του ΑΕΠ, όπως και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

» Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος ακόμα, επειδή και τα φορολογικά έσοδα είναι πανομοιότυπα στην Ευρώπη, είναι 40% έμμεσοι φόροι, 40% φόροι και ασφαλιστικές εισφορές από τον κόσμο της εργασίας και 20% είναι φορολόγηση φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων.

» Όπως και αν το ψάξετε τα τελευταία 20 χρόνια η τρύπα είναι προσδιορισμένη. Είναι η τρύπα της φορολογίας φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων, η οποία είναι 6% του ΑΕΠ κάθε χρόνο σε σχέση με τη Γερμανία, με τη Γαλλία, με την Ιταλία, με την Ισπανία.

» Η Ελλάδα έχει μια μόνιμη τρύπα στη φορολόγηση των φυσικών προσώπων και των επιχειρήσεων, θα τολμούσα να πω πιο πολύ των φυσικών προσώπων, παρά των επιχειρήσεων.

» Άρα η ιδέα για λιγότερους φόρους είναι παραπλανητική, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα παρά μόνο αν θέλει κάποιος να αφομοιώσει πολύ το σκέλος των δαπανών, στην οποία περίπτωση η Ελλάδα μεταφέρεται όπως κάνει εν μέρει το μνημόνιο που επιδιώκει ένα κράτος του 37-38% δημόσιες δαπάνες, το οποίο όμως προσεγγίζει επίπεδα των βαλκανικών χωρών κάτι που ελπίζω να μην το επιθυμεί κανείς».

Παράλληλα τόνισε ότι η αποβιομηχάνιση της Ελλάδας είναι αδιανόητη. «Στη Γερμανία δεν άφηναν εύκολα να κλείσουν οι εταιρίες. Υπήρχε μια ενεργητική βιομηχανική πολιτική. Είδαν ότι όσοι κράτησαν τον παραγωγικό ιστό άντεξαν, άρα σκέφτονται και πάλι τη βιομηχανική πολιτική», σημείωσε ο κ. Σταθάκης και συμπλήρωσε ότι είναι σημαντικό το βήμα της ΕΕ, η οποία  βλέπει και πάλι τη βιομηχανία.

Δήλωση Κεδίκογλου

Τις δηλώσεις του Γ.Σταθάκη σχολίασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου αναφέροντας:
«Οφείλει να εξηγήσει ο ΣΥΡΙΖΑ τι εννοεί το μέλος του Οικονομικού Επιτελείου του κόμματος κ. Γ. Σταθάκης, όταν λέει ότι η Ελλάδα 'υποφέρει από χαμηλή φορολόγηση' και ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προτίθεται να αυξήσει τους φόρους κατά 5% του ΑΕΠ, δηλαδή κατά 10 δις.
» Οφείλει άμεσα ο ΣΥΡΙΖΑ να μας ενημερώσει σε ποιους Έλληνες θα αυξήσει την φορολογία. Μήπως σε μισθωτούς και συνταξιούχους, μήπως στους αγρότες ή τους ελεύθερους επαγγελματίες ή μήπως μαζί με αυτές τις κατηγορίες θα υπερφορολογήσει την ακίνητη περιουσία και τις καταθέσεις, όπως, άλλωστε, ορίζει και το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ;
» Περιμένουμε σήμερα ξεκάθαρες απαντήσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ με ποιον -συγκεκριμένο- τρόπο θα «ανακουφίσει τον πόνο του Έλληνα από την χαμηλή φορολόγησή του».
ΣΥΡΙΖΑ: Διαστρέβλωση των θέσεων του κόμματος

Για διαστρέβλωση των θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο κάνει λόγο το γραφείο Τύπου του κόμματος αξιωματικής αντιπολίτευσης. «Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για αύξηση των φορολογικών εσόδων (και ΟΧΙ των φόρων) στον μέσο όρο της ΕΕ, την οποία και εκφώνησε στη χτεσινή εκδήλωση του TVXS ο Γιώργος Σταθάκης, δεν είναι καινούρια» αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ στην ανακοίνωση και προσθέτει:
«Πρόκειται για βασικό άξονα του φορολογικού συστήματος που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο χαρακτηρίζεται από τη δίκαιη κατανομή των βαρών και την αποτελεσματικότητα στην είσπραξη των φορολογικών εσόδων και κινείται στον αντίποδα της φορολογικής ασυλίας των πλουσίων, της φοροδιαφυγής, καθώς και της επιβάρυνσης των μεσαίων και ασθενέστερων στρωμάτων που επιβάλλει η μνημονιακή κυβέρνηση».

Ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ακόμη ότι τη στιγμή που η κυβέρνηση αφήνει στα συρτάρια της διάφορες φορολογικές υποθέσεις που εκκρεμούν και ζημιώνει το δημόσιο συμφέρον στερώντας από φορολογικά έσοδα εκατομμυρίων ευρώ, ενώ χαρατσώνει τους φτωχούς και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είναι τουλάχιστον προκλητικό να εγκαλείται ο ΣΥΡΙΖΑ ότι θέλει να αυξήσει τους φόρους.

Η αξιωματική αντιπολίτευση επικρίνει τον Σ. Κεδίκογλου, τονίζοντας ότι «θα περιμέναμε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, αλλά και από τα ΜΜΕ που εργολαβικά έχουν αναλάβει άτυπα χρέη αναπληρωτών κυβερνητικών εκπροσώπων, να αντιπαρατεθούν για μια φορά επί της ουσίας με τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ και να τιθασεύουν τόσο τη 'φαντασία' τους, όσο και την προπαγανδιστική τους διάθεση».
Newsroom ΔΟΛ

Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014

ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ

Δύσκολος γρίφος για την ελληνική προεδρία

Στο Ecofin το επόμενο επεισόδιο για τον μηχανισμό εξυγίανσης των τραπεζών

Στο Ecofin το επόμενο επεισόδιο για τον μηχανισμό εξυγίανσης των τραπεζών
Η επόμενη σκηνή του έργου για τη δημιουργία του Ενιαίου Μηχανισμού Εξυγιανσης των τραπεζών της ΕΕ θα διαδραματιστεί στα Συμβούλια Eurogroup-Ecofin στις 17 και 18 Φεβρουαρίου. Η ελληνική προεδρία της ΕΕ έχει απευθύνει έκκληση στους υπουργούς Οικονομικών της ΕΕ να υιοθετήσουν πιο ελαστική στάση, ώστε να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση μεταξύ αυτών και του Ευρωκοινοβουλίου.

Παρέμβαση για το θέμα και τη λειτουργία του Μηχανισμού έκανε και ο διοικητής της ΤτΕ, Γ.Προβόπουλος, προτείνοντας να αποφασίζει ο νέος Μηχανισμός Εκκαθάρισης για τη βιωσιμότητα των τραπεζών, γιατί διαφορετικά δεν θα μπορεί να είναι αποτελεσματικός.

Όπως αναφέρει την Παρασκευή το έντυπο ευρωπαϊκής ενημέρωσης Agence Europe, το ζήτημα του Ενιαίου Μηχανισμού Εξυγίανσης τραπεζών παραπέμπεται, σύμφωνα με πληροφορίες, στο επίπεδο των υπουργών Οικονομίας της ΕΕ.

Ως εκ τούτου, συνεχίζει, στη συνεδρίαση του Eurogroup στις 17 Φεβρουαρίου, οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης αναμένεται να εξετάσουν τη δυνατότητα επίτευξης δια-θεσμικής συμφωνίας, επί της οποίας θα εδράζεται η δημιουργία του Ενιαίου Ταμείου Εξυγίανσης.

Στο δε Συμβούλιο Ecofin, την επόμενη μέρα, αναμένεται να εξετάσουν την πρόταση κανονισμού για τη δημιουργία μιας Ενιαίας Αρχής εξυγίανσης, επί της οποίας διεξάγονται διαπραγματεύσεις με το Ευρωκοινοβούλιο.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, η ελληνική Προεδρία της ΕΕ είναι της άποψης ότι, ελλείψει μιας τροποποιημένης διαπραγματευτικής εντολής, οι συνομιλίες με το Ευρωκοινοβούλιο (έναρξη 19 Φεβρουαρίου) θα αποδειχτούν εφιαλτικές.

«Κατά τη διάρκεια των τριλόγων, έχουν ανακύψει πολλές διαφορετικές απόψεις μεταξύ των συμμετεχόντων (Συμβούλιο, Επιτροπή, ΕΚ). Λόγω της ιδιαιτέρως πολιτικής φύσης των διαφορετικών αυτών απόψεων, μια γενικής φύσης εντολή εμποδίζει την πρόοδο στις διαπραγματεύσεις. Η Προεδρία ζητά, λοιπόν, μια ανανεωμένη εντολή, προκειμένου αν σημειωθεί πρόοδος να διερευνήσει συμβιβαστικές λύσεις», όπως αναφέρεται σε έγγραφο της ελληνικής Προεδρίας προς τις εθνικές αντιπροσωπείες.

Για την Αθήνα, συνεχίζει το δημοσίευμα, κρίνεται «ζωτικής σημασίας» να περιοριστεί ο διακυβερνητικός χαρακτήρας της συμφωνίας «στο μικρότερο δυνατό επίπεδο», ώστε στην περίπτωση που απαιτείται η λήψη απόφασης για εξυγίανση πτωχευμένης τράπεζας «να περιοριστεί η έκταση των περιπτώσεων κατά τις οποίες το Συμβούλιο θα μπορούσε να εγείρει αντιρρήσεις κατά της απόφασης εξυγίανσης που έχει λάβει η Ενιαία Αρχή εξυγίανσης τραπεζών».

Σημαντικός επίσης κρίνεται ο περιορισμός της δυνατότητας παρέμβασης του Συμβουλίου στην εγγύηση σεβασμού του γενικού συμφέροντος, ενώ «οι λοιπές εξουσίες ελέγχου να αποτελούν αρμοδιότητα της Επιτροπής».

Άλλη δυνατότητα είναι η ενίσχυση του ρόλου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας στην περίπτωση λήψης απόφασης περί εξυγίανσης προβληματικής τράπεζας.

Τέλος, η ελληνική Προεδρία ζητά τη συμβολή των κρατών-μελών, προκειμένου να κατευνάσει τους φόβους του Ευρωκοινοβουλίου, σύμφωνα με το οποίο, το Ενιαίο Ταμείο εξυγίανσης θα πρέπει να έχει επαρκείς πόρους για να είναι αξιόπιστο, αναφέρεται στο δημοσίευμα.

Προβόπουλος: να σπάσει ο «ομφάλιος λώρος» μεταξύ τραπεζών-κυβερνήσεων

Κριτική στον τρόπο λειτουργίας του Νέου Μηχανισμού Εκκαθάρισης των Ευρωπαϊκών Τραπεζών που θα τεθεί σε λειτουργία το 2014, άσκησε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γ.Προβόπουλος.

Ο κ. Προβόπουλος μιλώντας σε συνέδριο στην Πολωνία επεσήμανε ότι από τη στιγμή που ο Νέος αυτός Μηχανισμός δεν θα έχει την αρμοδιότητα να αποφασίζει ποιες τράπεζες είναι βιώσιμες και ποιες όχι, περιορίζεται η αποτελεσματικότητα του.

Η απόφαση αυτή θα λαμβάνεται σε πολλά επίπεδα, γεγονός που σε μία διαδικασία, όπως της εκκαθάρισης ενός πιστωτικού ιδρύματος αποβαίνει εις βάρος της αποτελεσματικότητας της, εξήγησε.

Προς επίρρωση της θέσεως του αυτή ο κ. Προβόπουλος ανέφερε τα επιτυχή αποτελέσματα της αναδιάρθρωσης του τραπεζικού συστήματος στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα μετά την κρίση η Τράπεζα της Ελλάδος προχώρησε με επιτυχία στην εκκαθάριση 12 τραπεζών. Από την εμπειρία αυτή προκύπτει ότι ο μηχανισμός λήψης αποφάσεων είναι καθοριστικής σημασίας για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος.

Όπως εξήγησε ο διοικητής της ΤτΕ ο Μηχανισμός αυτός πρέπει να διαθέτει αξιόπιστο απόθεμα κεφαλαίων. Τούτο αποτελεί όπως είπε σημαντική πρόκληση για την Ελληνική Προεδρία.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφώνησε σε μια γενική προσέγγιση η οποία θα οδηγήσει σε μια διακυβερνητική συμφωνία, επί του παρόντος υπό διαπραγμάτευση. Σύμφωνα με τη γενική προσέγγιση, το Ενιαίο Ταμείο για την Εκκαθάριση θα δημιουργηθεί από τις εισφορές των τραπεζών για μέγιστη περίοδο 10 ετών.

Σε περίπτωση όμως που τα κεφάλαια δεν είναι επαρκή, η γενική προσέγγιση ορίζει ότι οι εθνικές αρχές θα πρέπει να είναι υπεύθυνες.

Ωστόσο, όπως επεσήμανε ο κ. Προβόπουλος η συνέχιση της εθνικής χρηματοδότησης του Ταμείου έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα, καθώς διατηρείται ο «ομφάλιος λώρος» μεταξύ των τραπεζών και των εθνικών κυβερνήσεων.

Τέλος ο κ Προβόπουλος πρότεινε να περιοριστεί η μεταβατική περίοδος των 10 ετών που προβλέπεται για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού αποθέματος ασφαλείας για τη λειτουργία του Ενιαίου Ταμείου.

Και τούτο διότι ακόμη και μετά την παρέλευση 10ετίας οι πόροι του Μηχανισμού μπορεί να εξαντληθούν. Για αυτό είναι αναγκαίο το Ενιαίο Ταμείο Εκκαθάρισης (Τραπεζών) να έχει τη δυνατότητα να δανείζεται από τις αγορές.

Εκτίμησε δε ότι η εναρμόνιση του Συστήματος Εγγύησης Καταθέσεων θα αποτρέψει τη φυγή καταθέσεων στο μέλλον σε περιόδους κρίσεων.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 28% έφτασε η ανεργία τον Νοέμβριο



ΕΛΣΤΑΤ: Στο 28% έφτασε η ανεργία τον Νοέμβριο



Στο 28% αυξήθηκε το ποσοστό ανεργίας τον Νοέμβριο του 2013, απο 26,3% που ήταν τον ίδιο μήνα του '12 και 27,7% τον Οκτώβριο του '13. Σύφωνα με τα στοιχεία της ελληνικής στατιστικής αρχής, τον Νοέμβριο του 2013 οι άνεργοι έφτασαν τους 1.382.062 και ήταν κατά 78.041 περισσότεροι μέσα σε έναν χρόνο. Επίσης, μέσα σε ένα μήνα, δηλαδή απο τον Οκτώβριο στον Νοέμβριο του 2013, οι ανεργοι αυξήθηκαν κατά 5.698 άτομα.

Οι γυναίκες και οι νέοι παραμένουν οι κοινωνικές ομάδες με τα μεγαλύτερα προβλήματα, με τις γυναίκες να εμφανίζουν ποσοστό ανεργίας 32,2% και τους νέους 15-14 ετών 61,4%. Ποσοστά τα οποία είναι μεγαλύτερα σε σχέση με τα αντίστοιχα μεγέθη του 2012.

Σε επίπεδο περιφερειών, στη χειρότερη θέση βρίσκεται η περιφέρεια Μακεδονίας-Θράκης, με ποσοστό ανεργίας 29,7% και ακολούθησαν η Αττική, με 28,9% και η Ηπειρος - Δ. Μακεδονία με 28,8%.

Σε ότι αφορά την απασχόληση, απο τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ προκύπτει ότι μέσα σε ένα χρόνο (Νοέμβριος '12 - Νοέμβριος ΄13) οι θέσεις απασχόλησης μειώθηκαν κατά 112.752, ενώ μέσα σε ένα μήνα (Οκτώβριος '13-Νοέμβριος '13) μειώθηκαν κατά 35.726.




ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:   Καταστρεφεται ολοκληρη η κοινωνια. Τι κανετε επιτελους;

 

Στ. Καλαφάτης η επιλογή Ν.Δ. στη Θεσσαλονίκη



Στ. Καλαφάτης η επιλογή Ν.Δ. στη Θεσσαλονίκη



Στην πρώτη της επιλογή, αυτή του κ. Σταύρου Καλαφάτη, κατέληξε τελικά η Νέα Δημοκρατία ως προς τον υποψήφιο που θα επιχειρήσει να διεκδικήσει τον Δήμο Θεσσαλονίκης από τον κ. Γ. Μπουτάρη.

Ο βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης και αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος ανακοίνωσε χθες την υποψηφιότητά του για την πόλη, δεχόμενος –σύμφωνα με ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου– τα συγχαρητήρια του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά για την απόφασή του. Ο κ. Καλαφάτης αναμένεται να εγκαταλείψει το υπουργείο, καθώς υπέβαλε ήδη από χθες την παραίτησή του, η οποία και θα ενεργοποιηθεί με την ολοκλήρωση της διαδικασίας ψήφισης νομοσχεδίου για τα δάση και τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς.

Ανώτατες κυβερνητικές πηγές διαβεβαιώνουν ότι θα υπάρξει αντικατάσταση του κ. Καλαφάτη, χωρίς ωστόσο ο κ. Σαμαράς να έχει καταλήξει στο πρόσωπο, εξέλιξη απολύτως λογική, καθώς η υποψηφιότητα Καλαφάτη έκλεισε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Παρά το γεγονός ότι η υποψηφιότητα Καλαφάτη όπως και ενδεχόμενες υποψηφιότητες άλλων κυβερνητικών στελεχών (σ.σ. Φώφη Γεννηματά) στις δίδυμες εκλογές του Μαΐου αναζωπυρώνει σενάρια ανασχηματισμού, κυβερνητικές πηγές εκτιμούσαν ότι θα υπάρξει αντικατάσταση στελεχών ή ακόμη και κάποιες θέσεις θα μείνουν κενές, καθώς ο πρωθυπουργός μοιάζει να θέλει να κρατήσει το χαρτί του ανασχηματισμού για μετά τις εκλογές.

Οι δυσκολίες

Ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει το δύσκολο έργο του επαναπατρισμού των συντηρητικών και αστικών στρωμάτων της Θεσσαλονίκης που φαίνεται ότι έχουν μετακινηθεί υπέρ του κ. Γιάννη Μπουτάρη. Την προσπάθειά του, δε, δυσχεραίνει και ο εμφύλιος Τζιτζικώστα - Ιωαννίδη στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καθώς, εμφανώς, καθιστά δύσκολες τις συνέργειες μεταξύ των περιφερειακών και των δημοτικών ψηφοδελτίων.

Μετά τη χθεσινή ανακήρυξη της υποψηφιότητας Καλαφάτη, το μοναδικό κενό αφορά την Περιφέρεια Αττικής. Ο κ. Ανδρέας Παχατουρίδης εμμένει στον αυτοδιοικητικό και ανεξάρτητο χαρακτήρα ενδεχόμενης υποψηφιότητάς του, κάτι που έπραττε παραδοσιακά και κατά τα χρόνια που ήταν υποψήφιος στον Δήμο Περιστερίου. Η τακτική αυτή πιθανότατα εξυπηρετεί και τη στρατηγική των μη χρισμάτων (σ.σ. που πάντως δοκιμάστηκε από τους χειρισμούς σε Αθήνα και Κεντρ. Μακεδονία), στην οποία επιμένει η Ν.Δ. Το πρόβλημα είναι, μάλλον, οι αντιμνημονιακές «γωνίες» στον λόγο του νυν δημάρχου. Πάντως, και παρά το γεγονός ότι χθες αναζωπυρώθηκαν τα σενάρια που ήθελαν τη Ν.Δ. να εξετάζει την υποψηφιότητα του υφυπουργού Ανάπτυξης Θαν. Σκορδά, το ενδεχόμενο ενός ψηφοδελτίου Παχατουρίδη για την Περιφέρεια Αττικής μοιάζει το πλέον ισχυρό.

Στο Μέγαρο Μαξίμου εκτιμούν ότι οι 100 ημέρες που μεσολαβούν μέχρι τις κάλπες επαρκούν για να υπάρξουν διορθωτικές κινήσεις στα μέτωπα της Αθήνας και της Κεντρικής Μακεδονίας, καίτοι δεν φαίνεται ότι υπάρχει, έστω και δύσβατος, δρόμος που να οδηγεί στην απόσυρση των κ. Κακλαμάνη και Τζιτζικώστα από την κούρσα. Σε αντίθεση, πάντως, με τον κ. Κακλαμάνη, ο οποίος μπήκε με ορμή στην προεκλογική αντιπαράθεση και με δηλώσεις του κόβει και τις τελευταίες επαφές με το Μαξίμου, ο κ. Αρης Σπηλιωτόπουλος επιλέγει χαμηλούς τόνους και αναμένεται να εμμείνει αυτοδιοικητικά.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:  Σωστη επιλογη! Καιρος ηταν.

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

«Χωρίς τη μείωση του χρέους το νέο πρόγραμμα θα έχει την ίδια κατάληξη με τα προηγούμενα»

«Χωρίς τη μείωση του χρέους το νέο πρόγραμμα θα έχει την ίδια κατάληξη με τα προηγούμενα»

Την άμεση διαγραφή του ελληνικού χρέους υποστηρίζει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg με κύριο άρθρο του, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει να γίνει το «συντομότερο δυνατό», επικαλούμενο την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη, μολονότι, όπως επισημαίνεται, οι επενδυτές έχουν σταματήσει να ανησυχούν για ενδεχόμενη έξοδο της χώρας από την Ευρωζώνη.

Σύμφωνα με το άρθρο, «η Ελλάδα και οι πιστωτές της παλεύουν με το χρέος της χώρας για άλλη μια φορά και πιθανώς όχι την τελευταία. Καθώς, συνεχίζουν να διαπράττουν τα ίδια λάθη, η επόμενη συμφωνία δεν πρόκειται να είναι και η τελευταία».

Στη συνέχεια, σημειώνεται ότι «το 2010 δόθηκε στην Ελλάδα το μεγαλύτερο, στην ιστορία, σχέδιο διάσωσης. Δέχθηκε νέο δανεισμό με αντάλλαγμα τη δημοσιονομική λιτότητα, αλλά τα χρέη της δεν μειώθηκαν. Οι πιστωτές είχαν αποκλείσει την όποια διαγραφή. Οι ειδικοί αναλυτές, ωστόσο, αντέδρασαν θεωρώντας ότι το πρόγραμμα έθετε ένα τεράστιο βάρος στους Έλληνες φορολογουμένους, το οποίο δεν ήταν πολιτικά και οικονομικά βιώσιμο και γι' αυτό το λόγο θα έπρεπε να δεχθούν απώλειες οι πιστωτές. Όπως είχαν δίκιο τότε, έτσι έχουν και τώρα».

Η σύνταξη του Bloomberg αναφέρει, επίσης, ότι «έκτοτε, υπήρξαν κάποιες ελαφρύνσεις από τους πιστωτές, όπως η επέκταση της περιόδου ωρίμανσης και η μείωση των επιτοκίων, αλλά δεν άλλαξε το αρχικό σχέδιο. Ως αποτέλεσμα το χρέος της Ελλάδας συνέχισε να αυξάνεται. Σήμερα, βρίσκεται χονδρικά στο 180% του ΑΕΠ, καθιστώντας σαφώς μη βιώσιμο».

Όπως τονίζεται, «νέα προσπάθεια μείωσής του, που συζητείται, σύμφωνα με το πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg News, περιλαμβάνει την περαιτέρω επέκταση του χρόνου ωρίμανσης των ελληνικών δανείων, από τα 30 στα 50 χρόνια, τη μείωση των επιτοκίων στο 0,5%, όπως και την παροχή νέου δανείου 15 δισ. ευρώ. Όλα αυτά θα επέτρεπαν στην τρόικα να κρατάει την κατάσταση υπό έλεγχο, δηλώνοντας ότι η χώρα θα μπορέσει να ανταποκριθεί στο στόχο μείωσης του χρέους στο 124% το 2020, και όπως και στις προηγούμενες διαπραγματεύσεις, ότι η Ελλάδα βρίσκεται στη σωστή τροχιά».

Ακολούθως, στο κύριο άρθρο διατυπώνεται η άποψη ότι «τα αριθμητικά στοιχεία συνεχίζουν να μην επαληθεύονται, καθώς δεν συμβαδίζουν με την πολιτική και με την οικονομία. Οι Έλληνες έφθασαν να μισούν την τρόικα (ιδιαίτερα τη Γερμανία, της οποίας οι απόψεις έχουν μεγάλο βάρος), κατηγορώντας τα μέλη της και τους ηγέτες της για την παρατεταμένη λιτότητα, η οποία οδήγησε το 60% των νέων Ελλήνων στην ανεργία. Για φέτος αναμένονται θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης, για πρώτη φορά από το 2007, αλλά, υπό την παρούσα προσέγγιση, η λιτότητα και ο πόνος που την συνοδεύει θα συνεχίζεται για χρόνια. Χωρίς τη μείωση του χρέους το νέο πρόγραμμα θα έχει την ίδια κατάληξη με τα προηγούμενα».

Καταλήγοντας, τονίζεται στο άρθρο ότι «η τρόικα, βεβαίως, εύλογα αμφιβάλλει για την αφοσίωση της ελληνικής κυβέρνησης στις μεταρρυθμίσεις. Πολλές από τις αλλαγές που ζητά η τρόικα, όπως η κατάργηση των νόμων για την προστασία των επαγγελμάτων, για την στρέβλωση των τιμών και για την απόλυση μη παραγωγικών δημοσίων υπαλλήλων, θα ήταν ωφέλιμες για τη χώρα. Παρ' όλα αυτά η απαιτούμενη εμπιστοσύνη των πολιτών για τη διενέργεια των μεταρρυθμίσεων έχει εξαντληθεί από καιρό. Η ρητή διαγραφή χρέους, ακόμη και τώρα, θα συνέβαλε στην ανάκτηση αυτής της εμπιστοσύνης. Οι επενδυτές δεν ανησυχούν, προς το παρόν, για μια ενδεχόμενη έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, κατά συνέπεια η πίεση για μια νέα προσέγγιση δεν είναι έντονη. Αυτό είναι ατυχές κατά κάποιο τρόπο. Η Ελλάδα συνεχίζει να χρειάζεται την απομείωση του χρέους της και η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται να δείξει ότι έχει λάβει τα διδάγματα από τα λάθη της».

Πηγή: www.enikos.gr ΚΑΙ http://www.dimokratianews.gr

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: 4 ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΣ ΤΑ ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΣΑΣ ΤΑ ΛΕΩ. ΑΚΟΥΝΕ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΚΑΙ ΑΘΗΝΑ;

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ ΣΤΙΣ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΤΟΥ 2011 ΠΡΙΝ ΑΚΟΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΟΡΥΦΗΣ ΓΙΑ ΤΟ PSI ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ.

<<Η άποψη μου ήταν και παραμένει αμετακίνητη, πως θα χρειαστεί πιο τολμηρή αντιμετώπιση με διεύρυνση του PSI ( μηχανισμός εθελοντικής συμμετοχής ιδιωτών) και βεβαίως χωρίς αναγκαστικό κούρεμα του χρέους, το οποίο θα δημιουργήσει εφιαλτικά νέα προβλήματα και θα αποτελέσει πιστωτικό γεγονός. Χρειάζεται λοιπόν, να επιδιωχθεί η βαθύτερη συμμέτοχη σε εθελοντική βάση του συνόλου των ομολογιούχων, όπως και η άμεση ενίσχυση με πολύ μεγαλύτερα ποσά τόσο του προσωρινού μηχανισμού EFSF (European Financial Stability Facility) oσο και του μόνιμου ESM (European Stability Mechanism) με περιπου 2 τρις ευρώ, ώστε να μπορούν, να παρεμβαίνουν πολύ περισσότερο στην δευτερογενή αγορά ομολόγων, για να επιτευχθεί σε μεγαλύτερο ποσοστό εθελοντικό κούρεμα του χρέους από το ανεπαρκές 21% στο 50% χωρίς αυτό, να χαρακτηριστεί ποτέ πιστωτικό γεγονός, που θα μας βγάλει για πολλά χρόνια εκτός αγορών. Ηρθε η ώρα η Ευρώπη, να πάψει, να αργοπορεί και να αντιμετωπίζει μίζερα το ζήτημα, γιατί αν δεν το έχουν καταλάβει τα ισχυρά αλαζονικά μέλη της, τα θεμέλια του κοινού νομίσματος έχουν πάρει φωτιά, από την οποία δεν θα γλιτώσει κανείς.
Επίσης επιβάλλεται, να διευρυνθεί η δυνατότητα παρέμβασης των ταμείων EFSF και ΕSM με την πιθανή μάλιστα συγχώνευση των προβλεπόμενων πόρων τους. Είναι κατάλληλη πλέον η στιγμή, να δημιουργηθεί άμεσα και ευρωομόλογο έκδοσης της ΕΚΤ, για να ηρεμήσουν οι αγορές και να αποκατασταθεί η ροή δανεισμού στην περιφέρεια της ευρωζώνης. Εξάλλου θα χρειαστεί, να γίνει με την στήριξη της Ευρώπης η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, οι οποίες θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και θα υποστούν ζημίες. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από το ελληνικό κράτος, γιατί θα σήμαινε, ότι θα έπρεπε πάλι, να δανειστεί, για να το επιτύχει.>>


ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΕΔΩ:

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ; 

ΑΡΘΡΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ:ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;

<< To δημόσιο χρέος της Ελλάδας είναι μετά το επιθυμητό, αλλά ανεπαρκές κούρεμα (PSI) του 2012 και το πρόγραμμα επαναγοράς των ελληνικών ομολόγων (Δεκέμβριο 2012) μειωμένο από 367,9 δισ. ευρώ (ή 176,4% του ΑΕΠ) στο τέλος του 2011 σε 305,5 δισ. ευρώ (ή 156,6% του ΑΕΠ) στο τέλος του 2012. Αυτό και μόνο αποδεικνύει, ότι το δημόσιο χρέος της χώρας παραμένει απολύτως μη βιώσιμο και ότι απαιτείται βαθύτερο και συνολικότερο κούρεμα του, για να επανέλθει άμεσα σε βιώσιμα επίπεδα, όπως κατ΄επανάληψη έχω γράψει αλλά και ζητήσει σε όλες τις δημόσιες τοποθετήσεις μου  από το 2011, όταν οι περισσότεροι δημοσιολογούντες, συμπεριλαμβανομένης της πολιτικής ηγεσίας τότε, ήταν αντίθετοι ακόμη και στο αρχικό κούρεμα (PSI), που τελικά έγινε και μετά πάλι λανθασμένα μας το παρουσίασαν ως τελική σωτηρία μας. Μια ματιά στις δηλώσεις των πολιτικών αρχηγών των μεγαλύτερων κομμάτων τον Ιούνιο του 2011 είναι ενδεικτική.>>

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ

 

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011:
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ:<<Έτσι τώρα οδηγηθήκαμε στην συμφωνία στα πλαίσια της ΕΕ μετά την σύνοδο κορυφής της 11 Μαρτίου για επιμήκυνση της αποπληρωμής στα 7,5  χρόνια των 80 δις ευρω από την χώρα μας προς τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης χωρίς ακόμη, να έχει επιτευχθεί συμφωνία και με το ΔΝΤ για τα υπόλοιπα 30 δις, και την μείωση του επιτοκίου δανεισμού μας κατά μία μονάδα. Αυτή βεβαίως είναι μία θετική εξέλιξη, που δίνει μία ανάσα στην Ελλάδα, αλλά αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στο δυσθεώρητο χρέος, που πρέπει να εξυπηρετήσουμε τα επόμενα χρόνια. Βεβαίως θα χρειαστεί και το ΔΝΤ, να ακολουθήσει την ίδια συμφωνία άμεσα. Η  επιμήκυνση μεταφέρει περί τα 50 δισ. ευρώ από δύο δύσκολες χρονιές (το 2014 και το 2015) στα μελλοντικά χρόνια, ενώ η μείωση του επιτοκίου μειώνει κατά περίπου 6 δισ. ευρώ τους τόκους, που θα απαιτούνταν, να πληρώσει η χώρα, αν η επιμήκυνση συμφωνούνταν χωρίς την μείωση του επιτοκίου δανεισμού και επιτρέπει, να μειώσουμε κατά 2% το ποσοστό του δημοσίου χρέους επι του ΑΕΠ. Όμως δεν επετεύχθη η συμφωνία για επαναφορά ομολόγων από την δευτερογενή αγορά, έτσι ώστε πρακτικά, να μειώσουμε περαιτέρω το χρέος, επειδή η επαναγορά θα γινόταν άμεσα με τις  τρέχουσες τιμές, που είναι κατ 30% περίπου χαμηλότερες αν και συμφωνήθηκε η δυνατότητα αγοράς ομόλογων από τον μηχανισμό στήριξης από την πρωτογενή αγορά, εφόσον αυτό χρειαστεί. Ακόμη όμως και να πετύχαινε η κυβέρνηση το σύνολο των στόχων, που είχε θέσει σχετικά με την σύνοδο κορυφής της ευρωζώνης και τις αποφάσεις της δεν θα κατόρθωνε, να μειώσει με αυτές το δημόσιο χρέος πάνω από 10% του ΑΕΠ και αυτό είναι ενδεικτικό του μεγέθους του προβλήματος.
  Αναλήφθηκαν μάλιστα έναντι της συμφωνίας αυτής υποχρεώσεις για νέα μέτρα και ας το διαψεύδει μετ` επιτάσεως η κυβέρνηση όπως  και η δέσμευση, ότι θα προέλθουν τα επόμενα 5 χρόνια 50 δις ευρώ από αποκρατικοποιήσεις και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Βεβαίως κανείς δεν μπορεί, να διαφωνήσει με την αναγκαιότητα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας ίσα ίσα το αντίθετο, αλλά  δεν υπάρχει κανείς λογικός άνθρωπος, που να πιστεύει, ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα θα συγκεντρωθεί αυτό το ποσόν. Αντιθέτως μάλιστα κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση επιδεικνύουν μια άνευ προηγουμένου επιπολαιότητα και αντιφάσκουν, αφού, ενώ υποστηρίζουν την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας ταυτοχρόνως, συναγωνίζονται σε λαϊκίστικες κορώνες περι μη  ξεπουλήματος και μη πώλησης δημόσιας γης. Έφτασε μάλιστα η κυβέρνηση, να προαναγγέλλει τη ψήφιση νόμου για την απαγόρευση πώλησης γης λες και υπάρχει δυνατότητα σοβαρά, να συγκεντρωθεί ένα τέτοιο ποσό μόνο με μακροχρόνιες μισθώσεις ακινήτων αποδεικνύοντας, ότι είναι παράλυτη από χρόνιες ιδεολογικές αγκυλώσεις. Οι πανηγυρισμοί λοιπόν του ΠΑΣΟΚ είναι πρέπον, να σταματήσουν άμεσα λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος, ότι με την προηγηθείσα συμφωνία αναλήφθηκε η υποχρέωση, να δημιουργηθούν πλεονάσματα ύψους 11 δις ευρώ τον χρόνο επι 20 χρόνια, για να μειωθεί το δημόσιο χρέος στο 60% του ΑΕΠ στόχος  εξωπραγματικός, που δεν θα επιτευχθεί. Ακόμη θα πρέπει, να ληφθεί υπόψη, ότι για να είχαμε ουσιαστική αντιμετώπιση της κρίσης χρέους στην ευρωζώνη, θα χρειαζόταν ο μηχανισμός στήριξης, να ενισχυθεί με κεφάλαια ύψους τουλάχιστον 2.5 τρις ευρώ ούτως ώστε, να μιλούμε σοβαρά για δυνατότητα αγοράς ομολόγων για λογαριασμό της Ελλάδας και σοβαρής εξυπηρέτησης του χρέους, πράγμα που δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα και τα 500 δις, που συμφωνήθηκαν για τον μόνιμο μηχανισμό  αδυνατούν, να πείσουν τις αγορές, ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος στο τέλος δεν θα αναδιαρθρωθεί.
  Δεδομένου λοιπόν οτι η αντίληψη των σημερινών ηγετών της Ευρώπης είναι λογιστική και δεν βάζει ως στόχο την ριζική επίλυση του προβλήματος και με σίγουρη πλέον την είσοδο στον μηχανισμό και της Πορτογαλίας, μπορεί, να διαπιστώσει κανείς, γιατί τα κεφάλαια ενίσχυσης του μηχανισμού, που συμφωνήθηκαν, δεν επαρκούν καθόλου για την αντιμετώπιση του προβλήματος και γιατί οι οίκοι πιστοληπτικής αξιολόγησης όπως η Μoody`s υποβάθμισαν εκ νέου στις αρχές Μαρτίου την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας μας. Δεν είναι μάλιστα τυχαίο, ότι ο ίδιος οίκος προχώρησε στις 16 Μαρτίου σε υποβάθμιση κατά δύο μονάδες του κρατικού χρέος της Πορτογαλίας , από Α1 σε Α3, μετά την παραπάνω συμφωνία, διότι δεν πείθεται, ότι τα ποσά, που συμφωνήθηκαν μπορούν, να αντιμετωπίσουν την κρίση χρέους στην ευρωζώνη. Ούτως η άλλως χρειαζόταν μια πιο ριζική απόφαση αντιμετώπισης της κρίσης χρέους απο τους ηγέτες της Ευρώπης, που επιδεικνύουν ένα πρωτοφανές έλλειμμα ηγεσίας. Πιθανότατα μάλιστα κατά την εκτίμηση μου κερδίζουν απλά χρόνο, για τις εκτεθειμένες στο χρέος τράπεζες τους μέχρις ότου αυτές προετοιμαστούν, να αφομοιώσουν τις ζημίες από μια νεα ρύθμιση του χρέους των περιφερειακών χωρών, για αυτό επιλέγουν άτολμες λύσεις, ενώ κατά την γνώμη μου θα έπρεπε τώρα, να δοθεί μια ριζική απάντηση στο πρόβλημα του χρέους και όχι μετά από δύο χρόνια υπο χειρότερες συνθήκες.>>

OΛΟΚΛΗΡΗ Η ΤΟΤΕ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011 ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΟΗΤΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΜΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΕΣ


εισηγηση στο προσυνεδριο της δημοκρατικης συμμαχιας του ...

 ΤΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΤΗΣ  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ :


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΙΣ 20/11/2012 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΟΦΙΑ ΖΟΥΖΕΛΗ

ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2013 ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;   

ΑΡΘΡΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ:ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;

ΕΛΕΓΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ:
<< Άποψη μου αμετακίνητη είναι, ότι το γρηγορότερο θα πρέπει, να διεκδικηθεί από την πλευρά μας με συνεχείς πιέσεις και να αποφασιστεί από τους δανειστές μας επιτέλους, ως μόνη διέξοδος, ένα νέο πραγματικό και εθελοντικό κούρεμα του δημοσίου χρέους, που βρίσκεται στα χέρια των επίσημων δανειστών της χώρας, ένα Οfficial Sector Ιnvolvement ( OSI). Το κούρεμα αυτό πρέπει, να αφορά το σύνολο του χρέους, που έχουν στα χέρια τους οι επίσημοι δανειστές, δηλαδή οι χώρες οι  οποίες μας δάνεισαν μέσω του μηχανισμού στήριξης από τον Μάιο του 2010 με τα διακρατικά δάνεια , τα ποσά που μας δάνεισαν μέσω του EFSF αργότερα , καθώς και το χρέος που κατέχει η ΕΚΤ και οι κεντρικές τράπεζες των κρατών μελών, όπως και το ΔΝΤ, που μέχρι σήμερα μας έχει δανείσει ένα ποσό περίπου 27 δις ευρώ.  
Όσο δύσκολα και αν είναι για την μεν  ΕΚΤ, να αποδεχθεί αλλαγή του καταστατικού της για κάτι τέτοιο και για δε το ΔΝΤ να αποδεχθεί  πρώτη φορά στην ιστορία  κούρεμα του δικού του ποσού, επειδή δεν θέλει, να χάνει τα χρήματα του, διότι θεωρεί, πως είναι δανειστής τελευταίου καταφυγίου και δεν πρέπει, να δημιουργηθεί προηγούμενο εις βάρος του, είναι απαραίτητο πάση θυσία, να το επιδιώξουμε συντονισμένα. Άλλωστε το ΔΝΤ για το επίσημο χρέος, που βρίσκεται στα χέρια των υπολοίπων δανειστών ορθά επιδιώκει και ζητά το κούρεμα, όπως έχουμε διαπιστώσει μέχρι σήμερα, άλλα παράλληλα  επιθυμεί, να εξαιρέσει τα χρήματα, που δάνεισε στην Ελλάδα το ίδιο. Το ύψος του κουρέματος αυτού απαιτείται , να φτάσει στο 50% του χρέους, που κατέχουν οι επίσημοι πιστωτές, έτσι ώστε το δημόσιο χρέος της χώρας, να πέσει κάτω από το 80% του ΑΕΠ και να καταστεί πραγματικά βιώσιμο, διότι όπως έχω τοποθετηθεί με άρθρο μου το 2011, ο επιδιωκόμενος στόχος για χρέος 120% του ΑΕΠ το 2020 δεν καθιστά το ελληνικό χρέος βιώσιμο σε καμία περίπτωση. Το δημόσιο χρέος της χώρας, που βρίσκεται στα χέρια των επίσημων πιστωτών μας ανέρχονταν  στο ύψος των 183 δις ευρώ στο τέλος του 2012 από το σύνολο των 305,5 δίς.
Επίσης το ποσό των 50 δις της ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών αποτελεί αδήριτη ανάγκη, να επιδιώξουμε μετά από σκληρή επαναδιαπραγμάτευση, να προέλθει απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, χωρίς να επιβαρυνθεί τελικά το δημόσιο χρέος, με την βοήθεια ενός συνασπισμού επιτέλους  των πληττόμενων χωρών του Νότου με προεξάρχουσες τις Ιταλία και Ισπανία, που ήδη πέτυχαν για το μέλλον με την  απόφαση του Συμβουλίου Κορυφής τον Ιούνιο του 2012 για τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των δικών τους τραπεζών, να προέλθουν τα απαραίτητα ποσά για αυτές απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό, όταν λειτουργήσει η τραπεζική ένωση.  Σε αυτό μας το αίτημα θα έχουμε συμπαραστάτη και το ΔΝΤ, το οποίο ήδη πιέζει προς αυτήν την κατεύθυνση, αναγνωρίζοντας διαρκώς σε αντίθεση με τις εμμονές των Ευρωπαίων, ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο αλλιώς. Κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα την πρόσθετη μείωση του κατά 25% επι του ΑΕΠ, ακριβώς επειδή τα χρήματα, που θα απαιτηθούν για τις τράπεζες, δεν θα επιβαρύνουν τελικά το ελληνικό δημόσιο. Αν μάλιστα υπάρξει συνδυασμός κουρέματος κατά 50% και ανακεφαλαιοποίηση απευθείας από τον ESM,  τότε θα έχουμε σωρευτικά μια μείωση του δημοσίου χρέους κατά 60% περίπου επι του ΑΕΠ.>>

 

Στο διεθνές προσκήνιο το χρέος

Στο διεθνές προσκήνιο το χρέος

Άνοιξε για τα καλά η συζήτηση για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους με τους δανειστές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού να εξετάζουν σενάρια επιμήκυνσης του χρόνου αποπληρωμής των δανείων και το Βερολίνο να εμφανίζεται απρόθυμο για λύσεις που επιβαρύνουν τους Ευρωπαίους φορολογούμενους.

Σχεδόν καθημερινά το ελληνικό χρέος βρίσκεται στις οικονομικές σελίδες του διεθνούς Τύπου με τα σενάρια και τις «διαρροές» για τα διαφορετικά σχέδια που επεξεργάζονται οι πιστωτές της Ελλάδας σε Βρυξέλλες και Ουάσινγκτον να δίνουν και να παίρνουν.

Μόλις χθες το αμερικανικό πρακτορείο Bloomberg σε άρθρο του ζήτησε από την Ευρώπη να διαγράψει ελληνικό χρέος. Με τίτλο «Η Ευρώπη δεν μπορεί να αφήσει την Ελλάδα να πνιγεί στο χρέος» το πρακτορείο επιμένει στο σενάριο για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους που δημοσίευσε πριν από μερικές ημέρες.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι εταίροι της Ελλάδας εξετάζουν επιμήκυνση της αποπληρωμής των δανείων από τα 30 στα 50 χρόνια, την μείωση του επιτοκίου κατά 0,5% και ένα επιπλέον πακέτο στήριξης που θα κυμανθεί από 13 έως 15 δισ. ευρώ. Το Bloomberg αναφέρθηκε και στο αρνητικό κλίμα που επικρατεί στην Ελλάδα για την τρόικα εξαιτίας της επιμονής της στα μέτρα λιτότητας.

«Η τρόικα έχει λόγο να αμφιβάλλει για την δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης στις μεταρρυθμίσεις. Πολλές από τις αλλαγές που απαιτεί η τρόικα-όπως η κατάργηση νόμων που προστατεύουν τα κλειστά επαγγέλματα, διαστρεβλώνουν τις τιμές και κάνουν δύσκολο να απολυθούν μη παραγωγικοί δημόσιοι υπάλληλοι-θα ήταν καλές για τη χώρα. Ωστόσο, η δημόσια εμπιστοσύνη που θα εκτελέσει αυτές τις σαρωτικές μεταρρυθμίσεις έχει εξαντληθεί εδώ και καιρό. Ένα μέτρο ρητής άφεσης χρέους, ακόμη και τώρα θα μπορούσε να βοηθήσει να αλλάξει αυτό» έγραψε το πρακτορείο.

Ωστόσο, αυτό το σενάριο δεν βρίσκει ευήκοα ώτα στη Γερμανία. Ήδη το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών (IFO) του Μονάχου υπολόγισε η Γερμανία θα χάσει περίπου 2,5 δισ. ευρώ από τα κέρδη που θα κατέγραφε εάν δεν γίνει αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους, εφόσον υπολογιστεί με βάση την καθαρή παρούσα αξία των ελληνικών δανείων. Σύμφωνα με το IFO, εάν η Ευρώπη αποφάσιζε να επιμηκύνει τον χρόνο αποπληρωμής των δανείων ύψους 52,9 δισ. ευρώ που χορήγησε στην Ελλάδα στα 50 έτη, τότε θα μειωνόταν κατά 9 δισ. ευρώ το ελληνικό δημόσιο χρέος.

«Η προβλεπόμενη περαιτέρω χαλάρωση των όρων δανεισμού για τα 52,9 δισ. ευρώ - με επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής στα 50 χρόνια και μείωση του επιτοκίου στο μηδέν (και ως εκ τούτου χρέωση των δανείων με ύψος επιτοκίου αντίστοιχο με αυτό του Euribor) - θα οδηγήσει σε περαιτέρω απώλειες περίπου 9 δισεκατομμυρίων ευρώ για τους Ευρωπαίους πιστωτές» ανέφερε χαρακτηριστικά το IFO, με επικεφαλής τον καθηγητή Χανς-Βέρνερ Ζιν, ο οποίος έχει κατ’ επανάληψη τοποθετηθεί υπέρ της προσωρινής εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ.

Την ίδια στιγμή στο σενάριο τοποθετήθηκε και η γερμανική τράπεζα Deutsche Bank που εμφανίστηκε επιφυλακτική για το εάν τελικά μία επιμήκυνση της αποπληρωμής των δανείων και μία μείωση του επιτοκίου θα φέρει αισθητή ελάφρυνση του ελληνικού χρέους.

Σύμφωνα με έκθεση της Deutsche Bank μία τέτοια απόφαση με επιμήκυνση της αποπληρωμής των δανείων κατά 20 χρόνια και μείωση του επιτοκίου κατά 0,5% θα μείωνε το ελληνικό χρέος κατά 26 δισ. ευρώ ή 14% του ΑΕΠ.

Η Deutsche Bank, σημείωσε ότι με δεδομένο πως τα δάνεια του EFSF (ύψους 133,6 δισ. ευρώ) και του GLF (τα διμερή δάνεια, ύψους 52,9 δισ. ευρώ) έχουν ήδη μέση ωρίμανση 30 και 17 έτη αντίστοιχα και τα επιτόκια του EFSF έχουν ήδη επιμηκυνθεί, περαιτέρω βελτίωση των όρων δύσκολα θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση του δείκτη χρέους προς ΑΕΠ έως το 2022, όπως είναι το κριτήριο που έχει θέσει το ΔΝΤ για τη βιωσιμότητα.

Επιπλέον υποστήριξε ότι όλα μπορούν να ανατραπούν εάν τελικά η ανάπτυξη δεν κινηθεί εντός των προβλέψεων του ΔΝΤ ως το 2018 και δε συνεχίσει να μεγεθύνεται με 5,75% μετά τη συγκεκριμένη χρονιά.

ΠΗΓΗ REAL

RADIO SYMBAN ΕΛΕΝΑ ΜΑΤΣΟΥΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟ κ.ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΙΩΑΝΝΙΔΗ 30-6-2025 ΣΚΟΠΙΑΝΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ

  RADIO SYMBAN ΕΛΕΝΑ ΜΑΤΣΟΥΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟ Κ.ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ 30-6-2025 ΣΚΟΠΙΑΝΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ ΠΗΓΗ:  A...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"